စာေရးသူ ငရဲျပည္မွ ျပန္ေရာက္စ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၂ ရက္ေန႔ကျဖစ္သည္။ စာေရးသူသည္ စစ္ကုိင္းတုိင္း-ၿမဳိ႕တစ္ၿမဳိ႕သုိ႔ တရားေဟာရန္ ၾကြေရာက္ခဲ့၏။ ေအးေအးေဆးေဆး နားနားေနေနျဖစ္ေအာင္ မြန္းလြဲပုိင္းကတည္းက ေရာက္ႏွင့္ေနခဲ့ေပသည္။
စာေရးသူေရာက္မဆုိက္ပင္ တရားပြဲစီစဥ္သူတစ္ဦးက ဓမၼပူဇာေငြေတြ ျပန္လွဴခဲ့ေစလုိေၾကာင္း ေရလာေျမာင္းေပးျဖင့္ စကားေခၚ၍ေနေလ၏။ ဇြန္လ -၁ရက္ေန႔က ေဟာခဲ့ေသာ ဓမၼကထိကဆရာေတာ္လည္း လွဴခဲ့သည္ဆုိ၏။ လွဴခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္မွာ တရားပြဲက်င္းပရာ ၿမဳိ႕နယ္ဇာတိျဖစ္ေလသည္။ ၄င္းဇာတိမွာ ၄င္းတရားေဟာရသည့္ ေငြမ်ားကုိ ျပန္လွဴသြားျခင္းျဖစ္၏။
စာေရးသူက ခ်က္ခ်င္းအေျဖမေပးသည့္အခါ ေခါင္းေဆာင္ဆုိသူကုိ သတင္းပုိ႔ဟန္ရွိ၏။ ေခါင္းေဆာင္ဆုိသူ စာေရးသူထံေရာက္လာ၏။ လြယ္အိတ္ကေလးလြယ္ထား၏။ လြယ္အိတ္ကေလးက ျပားခ်ပ္ေနသျဖင့္ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးရွိေန၏။ ပုခုံးေပၚမွ လြယ္အိတ္ကုိင္းက ေအာက္သုိ႔ပင္ အိမက်ဘဲ အေပၚမွာပင္ ေခါက္ရုိးလုိက္ေလး ေထာင္ေနသည္ကုိ ေတြ႕ရ၏။ ႏုိင္ငံေရးသမားတုိ႔ ထုံးစံအတုိင္း ထုိေခါင္းေဆာင္က ရႊန္းရႊန္းေဝေအာင္ ေျပာေန၏။ ၄င္းၿမဳိ႕နယ္၌ ၾသဇာႀကီးမားေသာ ပရဟိတသမားျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲမွာ NLD ပါတီ အႏုိင္ရျခင္းသည္ သူ၏ စြမ္းေဆာင္မႈေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကုိယ္တုိင္ သူ႔ကုိ ရန္ကုန္ၿခံထဲသုိ႔ေခၚယူ၍ တာဝန္ေပးျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ တာဝန္ေပးမႈေၾကာင့္ ေအာင္ႏုိင္ေရးအတြက္ သူကုိယ္တုိင္ စည္းရုံးေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း စုံလင္ေအာင္ေျပာဆုိေနေပသည္။
နားေထာင္ေနစဥ္ စိတ္ထဲ၌ မွတ္ခ်က္ခ်မိ၏။ ႏုိင္ငံေရးသမားမည္သည္ ေက်ာက္ဆင္းတုေခါင္းညိတ္ေအာင္ ေျပာတတ္သလုိ ငရဲျပည္ကုိ နတ္ျပည္ထင္ေအာင္ အမႊမ္းတင္တတ္သည္ဆုိသည္မွာ သူလုိႏုိင္ငံေရးသမားမ်ဳိးကုိ ရည္ရြယ္ျခင္းျဖစ္လိမ့္မည္ဟူ၏။ ထုိ႔ေနာက္ သူက စာရြက္ေလးတစ္ရြက္ထုတ္ျပ၏။ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း ေရးသားထားသည့္ စာသားမ်ားပါဝင္သည့္ တုန္႔ျပန္စာျဖစ္ေန၏။ စာနယ္ဇင္းအခ်ဳိ႕၌ ပါဝင္ေသာ သူ႔အေၾကာင္းကုိ တုန္႔ျပန္ထားသည့္ စာျဖစ္ပါသည္။
သူသည္ ပရဟိတဗန္းျပၿပီး ကုိယ္က်ဳိးရွာေနေသာ စီးပြားေရးသမားျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေငြေရးေၾကးေရး စိတ္မခ်ရေၾကာင္း၊ ေငြေၾကးစာရင္း မရွင္းႏုိင္ေၾကာင္း စာနယ္ဇင္းအခ်ဳိ႕ ေရးသားထားမႈကုိ တုန္႔ျပန္သည့္ စာ၌ ေစာက္ဂရုမစုိက္ဘူးစသည့္စာသားမ်ား ေရးသားထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထုိစာရြက္ကုိ ပရိသတ္မ်ားအား ေဝငွေနသည္ကုိ ေတြ႕ရေပသည္။ သူျပန္သြားသည့္အခါ ေရလာေျမာင္းေပးစကားေခၚသူကုိ ေမးျမန္းစုံစမ္းၾကည့္ပါသည္။
“ပရဟိတေဖာင္ေဒးရွင္း၊ ပညာေရးေဖာင္ေဒးရွင္းေတာ့ဟုတ္ၿပီ ဖြဲ႕စည္းပုံက ဘယ္လုိလဲ၊ ဥကၠ႒၊ ဒုဥကၠ႒၊ အတြင္းေရးမွဴး၊ ဘ႑ာေရးမွဴး စတာေတြနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထားတာလား”
“အဲလုိ ဖြဲ႕မထားပါဘူး”
“ဒါဆုိ အစည္းအေဝးထုိင္ၿပီး လုပ္ငန္းေဖာ္ေဆာင္ၾကတာလား”
“အဲလုိလည္း မဟုတ္ဘူး”
“ဒါဆုိ ဒီေဖာင္ေဒးရွင္းက ဘယ္လုိသြားမွာလဲ”
“သူက ေခါင္းေဆာင္ပဲ၊ သူခုိင္းတာပဲလုပ္ၾကတာပါ”
စာေရးသူက ဘဝင္မက်။
ေခါင္းေဆာင္ဆုိသူ ႏုိင္ငံေရးသမားအေၾကာင္း လုိက္လံစုံစမ္းသည့္အခါမွာလည္း စီးပြားေရးက မည္မည္ရရမရွိ။ ေနာက္ခံဘက္ဂေရာင္း(Backround) အသုိင္းအဝုိင္း ေတာင့္တင္းျခင္းလည္းမရွိ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မလွဴေတာ့ဘူးဟု ဆုံးျဖတ္ထားလုိက္၏။
ကံထူးမ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ၾကြေရာက္ကာ စာေရးသူကုိ ဆုံးမၾသဝါဒေပးၾက၏။ “အေဝးႀကီးကေန လာရတာ၊ တန္ေအာင္ေဟာပါ။ ရုိးရုိးတရားေတာ့ မနာခ်င္ဘူး။ အထူးတရားပဲေဟာပါ”ဟု ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက တုိက္တြန္းၾက၏။
အထူးတရားဆုိသည္မွာ ႏုိင္ငံေရးတရားကုိ ဆုိလုိေပသည္။ မည္သည့္တရား ေဟာၾကားလွ်င္ ေကာင္းမည္နည္းဟု စဥ္းစားေနေသာ စာေရးသူအတြက္ အေျဖရသြား၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေရးတရား ေဟာၾကားလုိက္ပါသည္။ တရားအမည္က “လူမွန္ ေနရာမွန္ ေရႊႏုိင္ငံ”ျဖစ္၏။
မဟာသာရဇာတ္ေတာ္ကုိ ေက်ာရုိးျပဳ၍ ပညာရွိက ပညာရွိေနရာမွာ၊ စစ္သားက စစ္သားေနရာမွာေနမွ တုိင္းျပည္ အစစအရာရာ ေကာင္းမြန္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဟာၾကားထားသည့္ တရားေတာ္ျဖစ္ပါသည္။ တစ္မတ္သား လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား လႊတ္ေတာ္အတြင္း ေရာက္ေနသည္မွာ ဘုရားေဟာတရားေတာ္ႏွင့္ မညီညြတ္ေၾကာင္း ေဟာၾကားထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ၿမဳိ႕ေတာ္ခန္းမႀကီးျပည့္လွ်ံရုံတင္မက ကြင္းျပင္ထဲမွာပါ ျပည့္လွ်ံေနေသာ ပရိသတ္ႀကီးက အားပါးတရ အားေပးၾကပါသည္။
ဓမၼကထိကႏွင့္ တရားနာပရိသတ္တုိ႔ အဆင္ေျပ၍ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ အားရေက်နပ္မႈ ရွိေသာ္လည္း တရားပြဲ ဦးစီးက်င္းပသူ ႏုိင္ငံေရးသမားေၾကာင့္ စိတ္ကသိကေအာက္ျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။
တစ္ညေနလုံး လူလႊတ္ကာ အတင္းကပ္ၿပီး အလွဴခံ၍ မရသည့္အခါ ပလႅင္ေပၚထိ သူကုိယ္တုိင္ လာေလွ်ာက္ပါေတာ့သည္။
“ဆရာေတာ္ဆီက ပုိက္ဆံတစ္ျပားမွ မလုိခ်င္ပါဘူး။ ဆရာေတာ္က တပည့္ေတာ္တုိ႔ ေဖာင္ေဒးရွင္းကုိ အားေပးတယ္ဆုိတဲ့ ဂုဏ္ကုိပဲ လုိခ်င္တာပါ။ ဆရာေတာ္က လွဴဒါန္းတယ္ဆုိတဲ့ နာမည္ေလးရရင္ ေက်နပ္ပါၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ ေငြလွဴဟန္ပဲျပခဲ့ပါ။ ေငြလွဴေၾကာင္း တရားထဲ ထည့္ေဟာေပးပါ။ ေငြေတာ့ တစ္ျပားမွ ခ်န္မထားပါနဲ႔”ဟု ေလွ်ာက္ထားလာျခင္းေၾကာင့္ စိတ္အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္သြားခဲ့ျခင္းပင္။
သူ႔သေဘာအလုိ ဟန္ေဆာင္ပန္ေဆာင္ အလွဴျပရမည့္သေဘာမ်ဳိး ျဖစ္ေန၏။ မုသာဝါဒတစ္မ်ဳိးပင္။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္းကုိ လိမ္ရမည္မဟုတ္ဘဲ ေထာင္ခ်ီေသာ ပရိသတ္ကုိ လိမ္ရမည့္အေရးျဖစ္ေန၏။ သာမန္ပုဂၢဳိလ္ကုိ လိမ္ရမည္မဟုတ္ဘဲ တရားနာပရိသတ္ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားကုိ လိမ္ရမည့္အေရး ျဖစ္ေန၏။ ပူးေပါင္းလိမ္မည့္သူမ်ားကလည္း ႏုိင္ငံေရးသမားႏွင့္ တရားေဟာဓမၼကထိက ျဖစ္ေန၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ထည့္မေဟာဘဲ ေနလုိက္ေလ၏။ တရားေဟာၿပီးသည့္အခါ အေျပးအလႊား ေရာက္လာျပန္၏။ “ေရစက္ခ်သည့္အခါ ထည့္သြင္း ေရစက္ခ်ေပးပါ”ဟု လာေလွ်ာက္ျခင္းျဖစ္၏။
“ေၾသာ္- သူ႔ခမ်ာ အတုိက္အခံေတြမ်ားလုိ႔ အရွိန္အဝါလုိခ်င္ေနလုိ႔ျဖစ္မယ္”ဟု သူ႔အေပၚ စာနာမိသြား၏။ သုိ႔ေသာ္ မလွဴဘဲ ေရစက္ခ်ရမည့္အလုပ္ျဖစ္ေန၍ ေရစက္ခ်သည့္အခါ သူေျပာသလုိ မလုပ္ျဖစ္ေတာ့ေပ။ စာေရးသူကုိ အလုိမက်ေတာ့ဟန္တူ၏။ ပရိသတ္အားလုံး အမွ်သုံးႀကိမ္ေဝၿပီးသည့္အခါ ဘာမေျပာ ညာမေျပာျဖင့္ မုိက္ကုိဆြဲယူကာ သူ႔ဘာသာ ေၾကညာပစ္ေတာ့၏။
ေၾကညာသည့္စကားကုိေတာ့ အတိအက် မမွတ္မိေတာ့ေပ။ ႏုိင္ငံေရးသမားတုိ႔ ထုံးစံအတုိင္း အေျပာေကာင္းလွ၏။ ကေလးေတြပညာေရးကုိ ေတာပန္းေလးမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ကာ အဆုိပါ ေတာပန္းေလးမ်ားအတြက္ ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူက ဓမၼပူဇာအလွဴေငြ ၅သိန္းကုိ ျပန္လည္စြန္႔က်ဲသြားပါေၾကာင္း မတ္တတ္ရပ္ေၾကညာလုိက္သည့္အခါ ပရိသတ္အားလုံးက လက္ခုပ္တီးသူကတီး သာဓုေခၚသူကေခၚျဖင့္ ဝမ္းသာသြားၾကေပသည္။
ေနာက္တစ္ေန႔ ဇြန္လ ၃-ရက္ေန႔ေရာက္သည့္အခါ ညီေတာ္ေမာင္ သီတဂူအရွင္ေဒဝိႏၵက ဖုန္းဆက္၏။ ဓမၼပူဇာေငြမ်ား ျပန္လွဴသြားေၾကာင္း သိရ၍ ဝမ္းသာေၾကာင္း ေျပာျခင္းျဖစ္၏။ ထုိအခါ စာေရးသူက အက်ဳိးအေၾကာင္းရွင္းျပကာ မလွဴျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း ျပန္ေျပာမိေလသည္။
သီတဂူအရွင္ေဒဝိႏၵသည္ တရားပြဲေခါင္းေဆာင္ႏုိင္ငံေရးသမားႀကီးေနထုိင္ရာ ၿမဳိ႕နယ္ဇာတိျဖစ္ပါသည္။ စာေရးသူကုိ တရားပြဲပင့္သူကလည္း သီတဂူအရွင္ေဒဝိႏၵပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဖုန္းစကားေျပာ၍ ၿပီးသည့္အခါ သံသယျဖစ္မိသည္ႏွင့္ ကပၸိယကုိေခၚ၍ ေမးလုိက္ပါသည္။ ထုိအခါမွ ဓမၼပူဇာေငြမ်ားတစ္ျပားမွ မေပးဘဲ ယူထားလုိက္ေၾကာင္း သိရပါသည္။
စာေရးသူ မခံခ်င္စိတ္ ေပါက္သြားပါသည္။ သီတဂူအရွင္ေဒဝိႏၵထံ ဖုန္းဆက္၍ ေျပာသည့္အခါ အရွင္ေဒဝိႏၵက “ဦးဇင္းပဲ လွဴခဲ့တာဆုိ”ဟု ေမးပါသည္။ ထုိအခါက်မွ “ဒါ မလိမ့္တစ္ပတ္လုပ္တာပဲ ေငြျပန္ေပးရင္ေပး မေပးရင္တရားစြဲမယ္”ဟု ယတိျပတ္ေျပာလုိက္ပါသည္။
ခ်က္ခ်င္းပင္ ေငြလာပုိ႔ၾကပါသည္။ ေငြငါးသိန္းက်ပ္တိတိျဖစ္ပါသည္။ “ႏုိင္ငံေရးသမား လူလည္ ငါသာ သူေျပာသလုိ ထည့္ေဟာ ထည့္ေရစက္ခ်လုိက္ရင္ သည္ဗြီဒီယုိက သက္ေသျဖစ္သြားေတာ့မွာ၊ ဒါဆုိ ငါဘာမွမတတ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး၊ အခုေတာ့ ေတာ္ေသးတာေပါ့ ကံေကာင္းလုိ႔”ဟု မိမိကုိယ္ကုိ ျပန္လည္ ခ်ီးက်ဴးေနမိေပသည္။
ကံထူးမဆရာေတာ္ႀကီးက ေျပာ၏။ “လူတစ္ေယာက္လွ်င္ ၂၀၀က်ပ္ႏႈံးျဖင့္သာ လွဴအုံးေတာ့ သိန္းႏွစ္ဆယ္အစိတ္အသာေလး ဒီပရိသတ္နဲ႔ ဒီေငြငါးသိန္း ဘယ္လုိမွမျဖစ္ႏုိင္ဘူး”ဟူ၏။ ထုိစကားကုိ စာေရးသူ၏ ကပၸိယကၾကားလာကာ စာေရးသူအား ျပန္ေလွ်ာက္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ထုိအခါက်မွ ဆက္စပ္၍ ေတြးမိ၏။ ေခါင္းေဆာင္ဟုလည္းဆုိေသးသည္။ အလွဴခံမ႑ပ္မွာသာေနသည္။ ဖလားထဲထည့္လွဴသူမ်ားကုိ မုိက္ျဖင့္မေၾကညာ။ စာရင္းလာေပးရင္း လွဴသူမ်ားကုိသာ မုိက္ျဖင့္ေၾကညာသည္။ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ဘာမွ်မလုပ္ဘဲ အလွဴခံဖလားနားမွ တစ္ဖဝါးမခြါေနသည္။ ဤအေတြးမ်ား ေပၚလာသည့္အခါ မွတ္တမ္းမ်ားျပန္ၾကည့္မိသည္။ ေသခ်ာသြားၿပီ။ တရားပြဲၿပီး၍ စာေရးသူကုိ ကားေပၚျပန္အပင့္မွာေတာ့ လြယ္အိတ္ႀကီးက ေဖာင္းသြားကာ လြယ္အိတ္ကုိင္းကလည္း ပုခုံးေပၚမွာ အိတြဲက်ေနေပၿပီ။
ထုိအခါမွ မိမိ အ-မွန္း သေဘာေပါက္ကာ ကုိယ့္ႏွာဖူးကုိယ္လက္ဝါးျဖင့္ ျပန္ရုိက္မိသြားေတာ့၏။ ဤသုိ႔ျဖင့္ တပည့္ေလးတစ္ပါး ဓမၼာစရိယဘြဲ႕တံဆိပ္ပူေဇာ္ပြဲ တရားေဟာရန္ အဆုိပါၿမဳိ႕နယ္ရွိ ေက်းရြာေလးတစ္ရြာသုိ႔ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္က ေရာက္ရွိခဲ့ရ၏။
စာေရးသူကုိ လာႀကဳိေသာ ကားဆရာႏွင့္ စကားစပ္မိျပန္၏။ သူက စာေရးသူ စုံစမ္းေမးျမန္းခဲ့သည္မ်ားကုိ သူၾကားခဲ့ရေၾကာင္း အဖြဲ႕အစည္းမခုိင္မာ၍ ျပန္မလွဴခဲ့ျခင္းျဖစ္မည္ဟု သုံးသပ္ၾကေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားလာပါသည္။
“အခု သူ ဘယ္အေျခအေနရွိလဲ”ဟု
“သူက အခု ေျပးေနတယ္။ ဒီမွာမရွိဘူး။ စကၤာပူေရာက္နယ္သားေတြက ပရဟိတဆုိၿပီး ဝုိင္းလွဴထားတဲ့ေငြေတြ ဘယ္မွာသုံးလဲ စစ္ေဆးၾကေတာ့ သူမေျပာႏုိင္ဘူး။ တရားစြဲမယ္လုပ္ၾကလုိ႔ ေျပးေနတာ”။
စာေရးသူကို ဗီဒီယုိဖုိင္တင္၍ ဆဲဆုိျခင္း မုိက္မုိက္ရုိင္းရုိင္း စိန္ေခၚျခင္းမ်ားကုိ မၾကာခဏေတြ႕ရပါသည္။ ထုိသူမွန္း မရိပ္မိခဲ့ပါ။ အေကာင့္အမည္ႏွင့္ ကေလာင္အမည္က တစ္မ်ဳိး၊ တရားပြဲေခါင္းေဆာင္အမည္က တစ္မ်ဳိးျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ မရိပ္မိခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
မၾကာေသးမီက အဆုိပါၿမဳိ႕မွ လူငယ္ေလးမ်ားကုိ ေမးၾကည့္မွ ေမာင္မင္းႀကီးသားမွန္း သိလုိက္ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ႏုိင္ငံေရးသမားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သမုိင္းေၾကာင္းမေကာင္းၾကပါ။ အထူးသျဖင့္ စာေရးသူကုိ တုိက္ခုိက္ေနေသာ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ား ပုိဆုိးပါသည္။ ထုိသူမ်ားကုိ ဆရာတင္ကုိးကြယ္ကာ ရဟန္းသံဃာမ်ားကုိ ေစာ္ကားျပစ္မွားေနသူမ်ား၏ အနာဂတ္ မေတြးဝ့ံစရာပါ။
အမုန္းခံသမားႀကီး
ဝီရသူ(မစုိးရိမ္)
29.12.2017
AM 00:23