ကမာၻေက်ာ္ဆရာေတာ္၏ ကမာၻမေက်ာ္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ား (၃၅)
“မိန္းမတစ္ေယာက္ေလာက္ လုိခ်င္သည္”
ကမၻာေက်ာ္ ကပ္ၸိယမ်ားအေၾကာင္းကုိ စာ႐ႈသူတုိ႔ သိရွိၿပီးၾကေပၿပီ။ စာေရးသူကုိ ၀န္းရံသူမ်ားႏွင့္ စာေရးသူ၏ တပည့္မ်ား မႏုိင္၀န္ထမ္းေနၾကပံုမ်ား ျဖစ္၏။ ယခုမူ စာေရးသူ၏ အနီးအပါးရွိ အနီးေန တပည့္မ်ားအေၾကာင္း ေျပာမည္ ျဖစ္ပါသည္။
စာေရးသူသည္ စာသင္သားမ်ားအား စာေရးသူအတြက္ ကုိယ္ေရးကုိယ္တာ ၀တ္ႀကီး၀တ္ငယ္မ်ား လံုး၀ မခုိင္းပါ။ မခုိင္းရျခင္းအေၾကာင္းကား “သူတုိ႔တေတြ စာသင္ဖုိ႔ လာၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ေ၀ယ်ာ၀စ္ၥလုပ္ဖုိ႔ လာၾကျခင္း မဟုတ္”ဟု ခံယူထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ကပ္ၸိယႏွစ္ဦးသံုးဦး အၿမဲရွိေသာ္လည္း လုပ္ငန္းကႀကီး တာ၀န္က က်ယ္ျပန္႔ေသာေၾကာင့္ မႏုိင္မနင္း ျဖစ္ေနၾကေလ၏။
စာေရးသူသည္ မနက္ ၁၀း၃၀ႏွင့္ ၁၁း၀၀ နာရီၾကားမွာ ေရခ်ဳိးပါသည္။ ၁၀း၃၀ နာရီမွာ စာ၀ါပုိ႔ခ်၍ ၿပီး၏။ ေခၽြးေျခာက္ေအာင္ ခဏနား၏။ ထုိ႔ေနာက္ ေရခ်ဳိး၏။ ေရခ်ဳိးေနစဥ္ ၁၁း၀၀ နာရီ ေက်ာ္မည္စုိး၍ နာရီၾကည့္လ်က္ ခ်ဳိးရတတ္ေပသည္။ (ထုိ႔ေၾကာင့္ ေရခ်ဳိးခန္း၌ နာရီခ်ိတ္ထားျခင္း ျဖစ္၏) ၁၁း၀၀ နာရီ၌ နာယကဆရာေတာ္မ်ား ဆြမ္းစားေက်ာင္းသုိ႔ စံုညီစြာေရာက္ေလ့ရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ေရခ်ဳိးၿပီးသည္ႏွင့္ ေရခ်ဳိးသင္းပုိင္ကုိ သည္အတုိင္း ထားခဲ့ရသည္က မ်ား၏။ ေလွ်ာ္ဖြပ္ခ်ိန္ မရေသာေၾကာင့္တည္း။ ဆြမ္းစားအမီ အေျပးအလႊား ခ်ဳိးေသာ္လည္း ေနာက္က်သည္က မ်ားပါသည္။ ၁၀း၃၀ နာရီ စာခ်အျပန္ႏွင့္ ၁၁း၀၀ နာရီ ဆြမ္းစားအသြားၾကားကာလ နာရီ၀က္ခန္႔ေလး အတြင္းမွာပင္ ဧည့္က်ျခင္း၊ အလုပ္ေပၚလာျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ေရကုိုလု၍ ခ်ဳိးရ၏။ ဆြမ္းကုိ အခ်ိန္လု၍ စားရ၏ ဆုိသည့္ အျဖစ္မ်ဳိး ႀကဳံေနရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ အနီးေန ကပ္ၸိယမ်ားကလည္း ဧည့္ခံရ ေ၀ယ်ာ၀စ္ၥလုပ္ရ။ ခုိင္းထားသည္မ်ား လုပ္ရျဖင့္ သကၤန္းေလွ်ာ္ခ်ိန္ပင္ မေပးႏုိင္ရွာၾကပါ။ စာေရးသူ ဆြမ္းစားျပန္လာသည္အထိ ေရခ်ဳိးသင္းပုိင္ႀကီးကား ထားရစ္ခဲ့သည့္အတုိင္းပင္ ပုံလ်က္ႀကီး ရွိေနသည္က မ်ား၏။ စာေရးသူ ျမည္တြန္ေတာက္တီးဖန္ မ်ားသည့္အခါ အနီးေန ေမာင္ပၪ္ၨင္းတစ္ပါးက ကပ္ၸိယမလာလွ်င္ သူကုိယ္တုိင္ ၀င္၍ ေလွ်ာ္ဖြပ္ေပေတာ့၏။ ထုိအခါမွ ပုိ၍ ဆုိးေလေတာ့၏။ ေတြ႕ကရာ ဆပ္ျပာႏွင့္ ႀကဳံသလုိ ေလွ်ာ္ဖြပ္သျဖင့္ တန္ဖုိးႀကီး ေမႊးဆပ္ျပာမ်ား သကၤန္းေလွ်ာ္ခံရသျဖင့္ ခဏေလးႏွင့္ ျပားခ်ပ္ပါးလွပ္ သြားေလေတာ့၏။ ေနာင္အခါ ဤျပႆနာကုိ ကပ္ၸိယမ်ားက ေျဖရွင္းလုိက္ၾကေပသည္။ ေျဖရွင္းပံုကား စာေရးသူ ေရခ်ဳိးၿပီးလွ်င္ သကၤန္းကုိ ယူ၍သြားကာ ပံုးထဲ၌ ေရစိမ္ထားလုိက္ၾကေလ၏။ သူတုိ႔အားသည့္ အခါမွ ေလွ်ာ္ဖြပ္ၾကေလသည္။ စာေရးသူလည္း အေတာ္ သက္သာရာရသြား၏။ ေရအိမ္၀င္ခုိက္ ေရစုိသကၤန္း အပံုသားႀကီးျမင္ရလွ်င္ အေမာဆုိ႔သြားတတ္သျဖင့္ ယခုအခါ စိတ္ခ်မ္းသာသြားျခင္း ျဖစ္၏။ သုိ႔ေသာ္ ခဏသာပင္။ ေန႔စဥ္ စိမ္ထားသည့္ သကၤန္းမ်ားက တစ္ပတ္ဆယ္ရက္ၾကာသည္အထိ မေလွ်ာ္ျဖစ္ၾကေတာ့ေပ။ ၀တ္စရာ ကုိယ္ပတ္သကၤန္း မရွိေတာ့သည့္အခါမွ သကၤန္းမ်ား မေလွ်ာ္ရေသးေၾကာင္း သိရျခင္း ျဖစ္၏။ မင္းေဘးသင့္ရာ ယခုအခါ၌ကား အဆုိပါ ဒုက္ၡမ်ဳိး လံုး၀ မရွိေတာ့ေပ။ ကုိယ္တုိင္ သကၤန္းေလွ်ာ္ခ်ိန္ မ်ားစြာ ရရွိထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။
စာေရးသူ ခရီးထြက္သည့္အခါျဖစ္ေစ တရားပြဲႂကြသည့္အခါျဖစ္ေစ တပည့္မ်ားက သကၤန္းမ်ား ထုတ္၍ ခုတင္ေပၚတင္ထားေပးၾက၏။ စာေရးသူက အဆင္သင့္ လဲလွယ္၀တ္႐ံုသြား႐ံုသာျဖစ္၏။ သုိ႔ေသာ္ တပည့္မ်ားသည္ သကၤန္းသစ္လွ်င္ ၿပီးၿပီ။ ေလွ်ာ္ဖြပ္ၿပီးသားျဖစ္လွ်င္ ၿပီးၿပီ။ ဤမွ်သာ သိရွိၾကေပသည္။ ရာသီဥတု အခ်ိန္အခါကုိလည္း မၾကည့္တတ္ သကၤန္းအျပစ္အနာအဆာမ်ားကုိလည္း မရွာေဖြၾကေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စာေရးသူမွာ ေႏြရာသီ၌ ထူထဲေသာ သကၤန္းႀကီးမ်ား ၀တ္႐ံု၍ တရားေဟာရ၏။ ေဆာင္းရာသီ၌ ပါးလွပ္ေသာ သကၤန္းေလးမ်ား ၀တ္႐ံု၍ တရားေဟာရ၏။ မည္မွ်ပူအုိက္ေနမည္၊ မည္မွ်ခ်မ္းစိမ့္ေနမည္ကုိ ခန္႔မွန္း၍ သိႏုိင္ေပသည္။ တစ္ခါတရံ၌မူ ေက်ာျပင္၌ မီးကၽြမ္းထားသည့္ သကၤန္းႀကီး ၀တ္႐ံုၿပီးသား ျဖစ္ေန၏။ တစ္ခါတရံ၌မူ ခ်ဳပ္႐ုိးေၾကာင္း ၿပဲစုတ္ေနသည့္ သကၤန္းႀကီး ၀တ္႐ံုၿပီးသား ျဖစ္ေနေလေတာ့၏။ ထုိအေျခအေနမ်ဳိးျဖင့္ တရားေဟာခဲ့ရသည့္ပြဲမ်ားကား မနည္းပါးလွေပ။ ထုိအခါ “ငါ အေတာ္မြဲတဲ့ ဘုန္းႀကီးပဲ”ဟု ခံစားရ၏။ တရားပြဲၿပီး အျပန္ ကားေပၚတြင္ ထုိအေၾကာင္းကုိ စသလုိ ေနာက္သလုိျဖင့္ ေျပာမိသည္ကမ်ားေလသည္။ “ေဟ့ေကာင္ေတြ ဒီမွာ ၾကည့္စမ္း၊ မင္းတုိ႔ဘုန္းႀကီး ဘယ္ေလာက္မြဲလဲ သိရေအာင္”ဟု ဆုိကာ သကၤန္းအစုတ္ေနရာ၊ မီးကၽြမ္းရာတုိ႔ကုိ ျပသမိတတ္ေလသည္။ ၀န္းရံသူမ်ားက တစ္ခစ္ခစ္ႏွင့္ ရယ္ၾက၏။ အနီးေန ကပ္ၸိယမ်ားက မႈန္ကုပ္၍ ေနၾက၏။ ထုိအခါမ်ဳိး၌ “မိန္းမတစ္ေယာက္ ေလာက္ လုိခ်င္တယ္ကြာ”ဟု ၿငီးတြားျပမိတတ္ေပသည္။ အေၾကာင္းမသိသူမ်ားက တ၀ါး၀ါးႏွင့္ ဟားတုိက္ရယ္ ေမာၾကေလ၏။ အေၾကာင္းသိသူမ်ားကမူ သူတုိ႔ကုိ အားမရသျဖင့္ ေျပာမွန္းသိ၍ ခပ္တည္တည္သာ ေနတတ္ၾကေလ၏။ မိန္းမတစ္ေယာက္ ဆုိသည္မွာ အျခားမဟုတ္ပါ။ ေ၀ယ်ာ၀စ္ၥကရ ေအာက္ေျခသိမ္း ေ၀ယ်ာ၀စ္ၥျပဳလုပ္ေပးတတ္သည့္ မိခင္အ႐ြယ္ ဒါယိကာမႀကီးမ်ဳိးကုိ ရည္႐ြယ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ စာေရးသူသည္ ရိပ္သာဆရာေတာ္မ်ားကုိ အားက်ပါသည္။ ဘုန္းႀကီးအထာသိသည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားကုိ ေတြ႕ရွိရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ဘုန္းႀကီး၏ ေ၀ယ်ာ၀စ္ၥ၊ ေက်ာင္းေ၀ယ်ာ၀စ္ၥအျပင္ မီးဖုိေခ်ာင္လုပ္ငန္းအပါ အ၀င္ ဧည့္ခံေရး ဆက္ဆံေရးကအစ အရာရာ အားလံုး အဆင္ေျပစြာ စီမံေပးတတ္ေသာ ထုိဆရာေလးမ်ုိးကုိ လုိခ်င္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ စာေရးသူ႔နားမွာကား ေတာသားပဲ၊ ငပိမ်ားသာရွိသျဖင့္ သကၤန္းအေကာင္း ရွိေသာ္လည္း အေကာင္း မ၀တ္ရ၊ အာဟာရအေကာင္း ရွိေသာ္လည္း အေကာင္း မစားရ ျဖစ္ေနေပေတာ့၏။ အက်ဳိးေပးကား ဆုိး၀ါးလွေပ၏။
အေကာင္းမစားရပံုကုိ ေျပာပါဦးမည္။ စာေရးသူက ဓာတုေဗဒ ပါ၀င္ေသာ အာဟာရမ်ားဆုိလွ်င္ ေရွာင္ၾကဥ္ေလ့ရွိပါသည္။ က်န္းမာေရး ထိခုိက္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ေဆးမွည့္ သစ္သီး၀လံမ်ား မစားမွန္းသိသျဖင့္ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ ဒါယကာ ဒါယိကာမမ်ားက သဘာ၀သစ္သီး၀လံမ်ားကုိ အေ၀းမွ ပုိ႔လွဴေလ့ရွိပါသည္။ ထုိ အာဟာရမ်ားကုိ ဘုဥ္းေပးရလွ်င္ လြန္စြာ ဂုဏ္ယူ၀င့္ႂကြားတတ္ေပသည္။ (ျမန္မာ့႐ုိးရာ မုန္႔ပဲသြားရည္စာမ်ားလည္း ထုိ႔အတူပင္။) ထုိအာဟာရမ်ား လ္ၻက္ရည္ပြဲ၌ မေတြ႕ရ၍ ေမးသည့္အခါ မမွည့္ေသးသည့္ အခ်ိန္ႏွင့္ ကုန္သြားၿပီ မရွိေတာ့ဘူးဟူသည့္ အေျဖမ်ဳိးကုိသာ ႀကဳံေနရပါသည္။ ကံဆုိးခ်က္ကား ကမ္းကုန္ပင္။ အေ၀းမွ လွမ္းလွဴသည့္ တကူးတက အာဟာရကုိပင္ စားကံမႀကဳံခဲ့ပါ။ စိမ္းေသး၍ မစားရ၊ ကုန္သြား၍ မစားရ ဘ၀မ်ဳိး ဆုိးလွေခ်ပါ၏။ မင္းေဘးသင့္ရာ ယခုအခါ၌ကား သဘာ၀ သီးႏွံမ်ား စားမကုန္ေအာင္ ေပါမ်ားေနေလေတာ့၏။
စာေရးသူသည္ ညအခါ စတုမဓု အၿမဲစားပါသည္။ ဘုရားေပးသည့္ သမားေဆးပင္။ အုိးဘုိမွာ ေနရစဥ္ စတုမဓု အၿမဲမွီ၀ဲေသာေက်းဇူးေၾကာင့္ ေရာဂါကင္းရွင္း က်န္းမာျခင္းျဖစ္မည္ဟု ယံုၾကည္ေနပါသည္။ စတုမဓု ေက်းဇူးေၾကာင့္ ထင္၏။ အုိးဘုိသုိ႔ သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီး အမွဴးျပဳေသာ သီတဂူသာနသာျပဳ အဖြဲ႕ ႂကြေရာက္လာစဥ္ စာေရးသူ ခ်ီးက်ဴးခံခဲ့ရေလ၏။ “၀ီရဂသူတစ္ပါးပဲ လူပံုေပၚတယ္။ က်န္တာ စိတ္မခ်မ္းသာ”ဟု ညီေတာ္ေနာင္ေတာ္မ်ားက ဆုိစမွတ္ျပဳသြားၾကေလသည္။ သုိ႔ေသာ္ ေက်ာင္းျပန္ေရာက္ သည့္အခါ စတုမဓု နပ္မမွန္ေတာ့ပါ။ ကပ္တစ္ခ်က္ မကပ္တစ္ခ်က္မွသည္ လံုး၀ မကပ္ေတာ့သည့္ အဆင့္သုိ႔ ေရာက္သြားေလေတာ့၏။ ေထာင္ထဲေရာက္မွ စတုမဓု အ၀စားရသည့္ ဘ၀ျဖစ္သျဖင့္ ေထာင္ႏွင့္ အက်ဳိးေပးသည္ဟု ဆုိရမည္ကဲ့သုိ႔ ရွိေခ်၏။ စတုမဓု နပ္မွန္ေအာင္ စားေစလုိက ေထာင္ထဲသုိ႔ ႂကြ ဟု ေျပာေနသကဲ့သုိ႔ပင္။ တစ္ခါေသာ္ တရားပြဲတစ္ခု၌ ထုိအေၾကာင္းကုိ ထည့္ေဟာမိသြားေလ၏။ “က်ဳပ္ဗ်ာ ေထာင္ထဲတုန္းကမွ စတုမဓု နပ္မွန္ေအာင္ စားရပါေသးတယ္။ ေက်ာင္းျပန္ေရာက္မွ စားရတစ္ခ်က္၊ မစားရတစ္ခ်က္ႏွင့္ အခုဆုိ ဘယ္ဆီေရာက္ေနမွန္းေတာင္ မသိေတာ့ပါဘူးဗ်ာ”ဟု ေဟာေလရာ တစ္ခစ္ခစ္ႏွင့္ ရယ္ရႊင္ၾကေလ၏။ “ဘုန္းႀကီးဘ၀ကုိ စိတ္နာတယ္၊ ကပ္ၸိယသဒ္ၶါမွ စားရတဲ့ ဘ၀မုိ႔ပါကြယ္”သီခ်င္းစာသားလုိ ႐ြတ္ျပေလရာ ပုိ၍ ရယ္ေမာၾကျပန္၏။ “ခင္ဗ်ားတုိ႔က အသဲတစ္ျခမ္းသာ လြမ္းဖုိ႔ သိမ္းထားတာ၊ က်ဳပ္က အသဲတစ္စံုလံုး လြမ္းဖုိ႔ သိမ္းထားရတာဗ်။ တစ္ျခားမဟုတ္ပါဘူး။ စတုမဓုကုိ လြမ္းဖုိ႔ပါ”ဟု ေဟာေလရာမွ တစ္၀ါး၀ါး တစ္ဟားဟားႏွင့္ ပြဲက်၍ သြားေလေတာ့၏။ တပည့္မ်ား သတိရသြားဟန္ တူသည္။ ေနာက္တစ္ေန႔ည စတုမဓု လာကပ္၏။ မစားရသည္မွာ ၾကာၿပီျဖစ္၍ စားေကာင္းလုိက္သည့္ ျဖစ္ျခင္း။ ကြဲကြာေနေသာ လင္မယားမ်ား ျပန္ဆံုၾကလွ်င္လည္း ဤကဲ့သုိ႔ပင္ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု လုိရာဆြဲ၍ ေတြးလုိက္မိေသး၏။
စာေရးသူ တရားပြဲႂကြသည့္အခါ မႏ္ၲေလး၀န္းက်င္တရားပြဲဆုိလွ်င္ မသြားခင္ ပ်ားရည္ႏွင့္ သံပုရာရည္ (ပ်ားသံပုရာ)ကုိ ေရေႏြးႏွင့္ေဖ်ာ္၍ ေသာက္ေလ့ရွိပါသည္။ သုိ႔မွသာ ေဟာေျပာေရး အဆင္ေျပပါသည္။ ေဟာခါနီးမွ ေသာက္ရလွ်င္ တရားပြဲအစ၌ ခၽြဲၾကပ္၍ အသံကပ္တတ္ပါသည္။ နယ္တရားပြဲဆုိလွ်င္ကား တရားပြဲမစခင္ တစ္နာရီခန္႔ ႀကဳိတင္ေရာက္မွသာ ပ်ားသံပုရာ ဘုဥ္းေပးပါသည္။ တရားပြဲ နီးကပ္ေနလွ်င္ကား မဘုဥ္းေပးေတာ့ပါ။ ဤအေၾကာင္းကုိ မသိေသာ တပည့္မ်ားက ေဟာကာနီးမွ ကပ္တတ္ၾကေလသည္။ ခၽြဲၾကပ္ အသံကပ္သည္ကုိ ႀကိတ္မွိတ္ သည္းခံႏုိင္ေသာ္လည္း ပရိသတ္အေနျဖင့္မူ ခၽြဲဟန္႔သံသာ နားေထာင္ေနရသျဖင့္ အဆင္ေျပလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။ နီးကပ္မွ ေရာက္သျဖင့္ နီးကပ္မွကပ္သည္ကုိမူ အျပစ္မဆုိသာေသာ္လည္း ႀကဳိတင္ေရာက္ပါလ်က္ နီးကပ္မွ ကပ္လာလွ်င္ ျငင္းပယ္လုိက္ပါေတာ့၏။ တစ္ပြဲလည္း မရိပ္မိၾက၊ ႏွစ္ပြဲလည္း မရိပ္မိၾကျဖင့္ စာေရးသူမွာ ပြဲတုိင္းနီးပါး ပ်ားသံပုရာ ငတ္ေနရေလ၏။ အေဖာ္မက္သည့္ ကပ္ၸိယမ်ားသည္ တရားပြဲ၌ နယ္ခံမ်ားက စာေရးသူႏွင့္ စပ္ဆက္၍ သိလုိသည္မ်ားကုိ အေရးတယူ ေမးျမန္းခံရသည့္အခါ ဆရာႀကီးလုပ္၍ ေျဖၾကားေနရသည္ကုိ အရသာ ေတြ႕ဟန္ ရွိေလ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ႀကဳိတင္ေရာက္ေသာ္လည္း ႀကဳိတင္ မကပ္ျဖစ္ေတာ့ေပ။ တရားေဟာခါနီးမွ တစ္ခါတရံ ပလ္ႅင္ေပၚ တက္ဖုိ႔ရန္ လာပင့္ေနမွ ကပ်ာကယာေလး လာခ်ေပးေလ၏။ စိတ္ညစ္ညစ္ႏွင့္ ပလ္ႅင္တက္ခဲ့ရသည္က မ်ားေလသည္။ ၎တုိ႔သည္ ပ်ားသံပုရာကုိ ပလ္ႅင္တက္ေဆးအျဖစ္ ႐ႈျမင္ထားပံု ေပၚ၏။ ကပ္ၸိယက ေလမိေန၍ ေနာက္ပါတပည့္ ေမာင္ပၪ္ၨင္းက သတိရေလမေလာဟု အားကုိးတႀကီး ၾကည့္မိသည့္အခါလည္း ရွိေပ၏။ တပည့္ေလးက ပုိ၍ ဆုိးေလ၏။ တပည့္ေလးက ေရေႏြးလည္း ထည့္မေပးပါ။ ဓာတ္ဘူးလည္း ေရႊ႕မေပးပါ။ ေထရ္ႀကီး၀ါႀကီးမ်ားက ထိပ္ဆံုးမွာ ထုိင္ေနၾက၏။ စာေရးသူက လက္၀ဲဘက္၊ တပည့္ေလးက လက္ယာဘက္၊ စားပြဲတစ္ခုတည္း ထုိင္ၾကသည့္အခါ ေထရ္ႀကီး၀ါႀကီးမ်ားက “ဘုဥ္းေပး ဘုဥ္းေပး”ဟု တုိက္တြန္း၏။ စာေရးသူက မည္သည့္အရာ ဘုဥ္းရမည္မွန္း မသိ။ ပ်ားရည္ႏွင့္ သံပုရာျခမ္းပြဲက မီေသာ္လည္း ေရေႏြးက မမီ၊ တပည့္ေလးက ဖန္ခြက္ထဲ ထည့္ေပးမည္ အထင္ျဖင့္ မၾကာခဏ ၾကည့္ေသာ္လည္း သူက မရိပ္မိ။ “ေရေႏြးထည့္ေပးပါဟဲ့”ဟု ေျပာမိလွ်င္လည္း မသင့္ေတာ္ျပန္။ ကုန္းကုန္းကြကြႀကီးျဖင့္ မမီ့တမီ လွမ္းယူရရန္လည္း ခက္သျဖင့္ စာေရးသူမွာ အငတ္ခံခဲ့ရသည့္ ပြဲေပါင္းကား မနည္းလွေခ်။
အလုိက္သိလြန္းသည့္ ကပ္ၸိယႏွင့္ ေတြ႕ျပန္ေတာ့လည္း တစ္မ်ဳိးပင္။ အင္႐ွဴး၀ါးကုိ ဖန္ခြက္အျပည့္ထည့္ ကပ္၏။ စာေရးသူက ၀မ္းမီးၿငိမ္း႐ံုသာ အင္႐ွဴး၀ါး ေသာက္ျခင္းျဖစ္၏။ သူက ဗုိက္ဆာမည္ထင္၍ ခြက္ျပည့္ကပ္ျခင္း ျဖစ္၏။ ႏွေျမာသျဖင့္ ႀကိတ္မွိတ္ေသာက္ေနရေလ၏။ ပုိဆုိးသည္မွာ အင္႐ွဴး၀ါးသည္ ေလးေလးပင္ပင္ မရွိဘဲ ေပါ့ရႊတ္ရႊတ္ႀကီး ျဖစ္ေနေလ၏။ တစ္ခါတရံ၌မူ တည္းခုိရာအိမ္ ျပန္ေရာက္သည္ႏွင့္ ခ်က္ခ်င္းေဖ်ာ္၍ ကပ္ေလ၏။ အိမ္ထိ လုိက္ပုိ႔သည့္ ပရိသတ္မ်ားေရွ႕မွာဆုိလွ်င္ စာေရးသူက ရွက္တတ္ေပသည္။ တားျမစ္လုိက္လွ်င္ ပုိ၍ အထင္လြဲႏုိင္သျဖင့္ ခပ္ရွက္ရွက္ႏွင့္ အကပ္ခံလုိက္ရေလ၏။ အခ်ဳိ႕ အင္႐ွဴး၀ါးသည္ စေတာ္ဘယ္ရီေရာင္ ျဖစ္ေနသျဖင့္ ဖာလူဒါ ဘုဥ္းေပးသည္ထင္ကာ ညစာစားသည္ဟု မွတ္ယူသြားမည္ကုိ ပုိ၍ စိတ္ပူမိျခင္း ျဖစ္၏။ “မင္းတုိ႔က လူေရွ႕ သူေရွ႕ အဲလုိကပ္တာ အေရးမႀကီးဘူး။ ဖာလူဒါတုိ႔ ႏြားႏုိ႔တုိ႔ ကပ္တယ္ထင္သြားၾကရင္ ငါက ရွက္တတ္တယ္ကြ”ဟု ေျပာမိေလရာ “ဖာလူဒါ၊ ႏြားႏုိ႔ႏွင့္ အင္႐ွဴး၀ါး ကြဲၾကပါတယ္ဘုရား”ဟု ေျဖေလ၏။ ထုိကပ္ၸိယသည္ အင္႐ွဴး၀ါး ဆက္ကပ္ရာ၌ ဆင္ျခင္သြား ေသာ္လည္း ေဖ်ာ္ရည္ကပ္ရာ၌ ထပ္၍ ေဖာက္လာျပန္ေလ၏။ ဧရာ၀တီ ခရီးစဥ္၌ ခရီးေရာက္မဆုိက္ပင္ ႀကဳိဆုိေရး သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ ပရိသတ္တုိ႔ စံုလင္ေနခ်ိန္ စာေရးသူက ပရိသတ္ကုိ ေက်ာေပးကာ သံဃာေတာ္မ်ားအား မိတ္ဆက္စကား ေလွ်ာက္ထားေနသည့္အခုိက္ အင္႐ွဴး၀ါးကပ္ၸိယက ပန္းသစ္သီးေဖ်ာ္ရည္ လာကပ္ေလ၏။ ေထရ္ႀကီး၀ါႀကီးမ်ားေရွ႕ေမွာက္မွာ ျဖစ္၍ အားလည္းနာ ရွက္လည္းရွက္ ျဖစ္ေနသျဖင့္ အကပ္မခံဘဲ အနားမွ ၀န္းရံတပည့္ကုိ ကပ္ခုိင္းလုိက္ကာ စာေရးသူက ဆက္၍ ေလွ်ာက္ထားေနေလ၏။ ၀န္းရံတပည့္ႀကီးကား သူ႔ကုိ ခ်ီးေျမႇာက္သည္ဟုထင္ကာ စာေရးသူ႕ေဖ်ာ္ရည္ကုိ အားပါးတရ ေသာက္ပစ္ လုိက္ေလေတာ့၏။ ေထရ္ႀကီး၀ါႀကီးမ်ားလည္း စာေရးသူ ေျပာၾကားသည္ကုိ အာ႐ံုမေရာက္ေတာ့ဘဲ ေမာ့ေသာက္တပည့္ႀကီးထံ တၿပဳိင္တည္း ၀ုိင္း၍ ၾကည့္ေနၾကေလေတာ့၏။ အင္႐ွဴး၀ါကပ္ၸိယကား စာေရးသူ ဗုိက္ဆာေနမည္ထင္၍ ဦးဦးဖ်ားဖ်ား ကပ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ စာေရးသူက သံဃာေတာ္မ်ားေရွ႕ေမွာက္ တစ္ေယာက္တည္း ေသာက္ရမည္ကုိ ရွက္႐ြံ႕သျဖင့္ တပည့္ကုိ အကပ္ခုိင္းျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ တပည့္က အကပ္ခံေပး႐ံုေလး လုပ္ရမည္ကုိ ေမာ့ေသာက္လုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ နားေနေဆာင္ေရာက္သည့္အခါမွ ရင္ဖြင့္ရေလေတာ့၏။ ထုိအခါ အကပ္ခံ ေမာ့ေသာက္ တပည့္ႀကီးခမ်ာ ၀ုိင္း၍ အဟားခံရေလေတာ့၏။ “အခ်ိန္ရွိသမွ် စားေနရသူက ထုိေဖ်ာ္ရည္ေလးေတာင္ ခ်မ္းသာမေပး။ သူ႕ကုိ အကပ္ခံခုိင္းတာကုိ ေသာက္ခုိင္းတာ က်ေနတာပဲ။ အားရပါးရ ေမာ့ေသာက္ပစ္တယ္”ဟု ေျပာလုိက္ျခင္း ျဖစ္၏။
ရန္ကုန္အိမ္ေဂဟာမွာ တစ္ခါႀကဳံရသည္လည္း ရွိေသး၏။ အာဂႏၲဳႏွင့္ စကားေျပာေနခုိက္ ေဖ်ာ္ရည္လာကပ္၏။ ဖန္ခြက္ကုိ အေပၚမွ တစ္႐ွဴးျဖင့္ အုပ္ထားကာ ေဘးပတ္ပတ္လည္မွာလည္း တစ္႐ွဴးျဖင့္ကာထား၏။ စာေရးသူ အကပ္မခံ၀ံ့၍ ျပန္ေပးလုိက္ေလ၏။ အထဲမွာ ဘာေတြပါလဲဟု မေမး၀ံ့ေပ။ ၀ိကာလ အာဟာရမ်ား ျဖစ္ေနလွ်င္ ဒုက္ၡဟု ေတြး၍ အရွက္လြန္ကာ ျပန္ေပးလုိက္ျခင္း ျဖစ္၏။ အာဂႏၲဳ ေနာင္ေတာ္ႀကီးတစ္ပါး မည္သုိ႔ထင္ျမင္သြားလိမ့္မည္နည္း။ “မင္း ဘာလာကပ္တာလဲ”ဟု အာဂႏၲဳျပန္မွ ေမးမိ၏။ “ပန္းသီးေဖ်ာ္ရည္ပါဘုရား”ဟု ေျပာရာ “ဟာကြာ။ ပန္းသီးေဖ်ာ္ရည္မ်ား တစ္႐ွဴးျဖင့္ ဖံုးရတယ္လုိ႔”ဟု ေျပာကာ နဖူးကုိ လက္၀ါးႏွင့္အုပ္၍ အံ့ၾသသြားရေတာ့၏။ ထုိကပ္ၸိယသည္ ၿမိတ္တရားပြဲ နာရီခ်ေပးေသာ ကပ္ၸိယပင္တည္း။ မသုိးသကၤန္းအလွဴရွင္ ကပ္ၸိယေလး သစ္သီးခြဲပံုကုိ ေျပာရဦးမည္။ ကၽြဲေကာသီးကုိ ေျခေထာက္ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ ထိန္း၍ အခြံခြါေနျခင္း ျဖစ္၏။ ထုိသုိ႔ ခြဲလာသည္မွာ အႀကိမ္မည္မွ် ရွိၿပီဆုိသည္ကုိ မသိရေသာ္လည္း ကၽြဲေကာသီးေဖ်ာ္ရည္ ေသာက္ရသည့္အခါတုိင္း ထုိကပ္ၸိယေလးကုိသာ ျမင္ေယာင္ေနမိေလ ေတာ့၏။
တစ္ခါေသာ္ အာရတ္ေအ(ၽြၤဗ) သတင္းဌာနသုိ႔ သြားကာနီး၌ ကပ္ၸိက အေအးကပ္လုိက္၏။ ခါတုိင္း လုိပင္ လက္ေဖ်ာ္ထင္၍ ေသာက္ခဲ့ပါေလ၏။ သတင္းဌာနသုိ႔ ေရာက္ေသာ္ ခၽြဲၾကပ္ေလေတာ့၏။ ပုိ၍ ဆုိးသည္မွာ တစ္႐ွဴးလည္း မရွိ၊ လက္ကုိင္ပု၀ါလည္း ပါမလာခဲ့ျခင္းပင္။ ၎င္းဌာန ေမးပါရေစ အခန္းက႑ ညီေနာင္ႏွစ္ပါးႏွင့္ သတင္းတင္ဆက္သူတုိ႔ သံုးဦးသားစကားေျပာခန္းကုိ သတိရေသးသူမ်ား ရွိလွ်င္ သိႏုိင္ပါသည္။ အစပုိင္း၌ စာေရးသူစကားမေျပာႏုိင္ ျဖစ္ေနသည္မွာ ေထြးခံမရွိ၊ တစ္႐ွဴးမရွိ၊ လက္ကုိင္ပု၀ါမရွိ၍ ကုိယ့္ခ်ဲကုိယ္ မ်ဳိခ်ေနရေသာေၾကာင့္တည္း။ “မင္း ငါ့ကုိ ဘာေတြ ေဖ်ာ္ကပ္လာတာတံုး” “စြံပလြံသီး အဆီပါဘုရား” “ဟာ သြားၿပီကြာ”ဟု ညည္းမိ၏။ စာေရးသူ လက္ေဖ်ာ္သာေသာက္မွန္း ကပ္ၸိယ မသိရွိရွာပါတကား။
ကပ္ၸိယအျပစ္ေရာက္တုိင္း ေျပာမိသည့္ စကားတစ္ခြန္း “မင္းတုိ႔ေကာင္ေတြကြာ ငါေတာ့ မိန္းမသာ လုိခ်င္ေတာ့တာပဲ”ဟူ၏။ “မင္းတုိ႔မွတ္ထား ဒကာမေတြ ေဖ်ာ္ရည္လာကပ္ၿပီဆုိရင္ စားပြဲကုိ အရင္လာရွင္းတယ္ကြ။ ၿပီးမွ ေဖ်ာ္ရည္လာကပ္တာ”ဟု ရွင္းျပမွ သိသြားၾကသည္က မ်ား၏။ သူတုိ႔ ေဖ်ာ္ရည္လာကပ္လွ်င္ စာေရးသူက ေဖ်ာ္ရည္ခြက္ကုိ ကုိင္ထားရ၏။ ၿပီးမွ သူတုိ႔ကုိ ဖန္ခြက္တင္စရာ ေနရာရွင္းခုိင္းရ၏။ တစ္ခါတရံ၌မူ သူတုိ႔ကုိ ျမင္သည္ႏွင့္ စာေရးသူကုိယ္တုိင္ စားပြဲကုိ ဦးစြာရွင္းလုိက္ရ၏။ ကမ္ၻာႀကီးက စာေရးသူကုိ အထင္ႀကီးေန၏။ စာေရးသူ႔အေၾကာင္း ကပ္ၸိယမ်ားအေၾကာင္း သိသြားလွ်င္ကား အံ့ၾသၾကမည္သာ။ စာေရးသူဘ၀မွာ က်န္းမာေရးႏွင့္ ညီညြတ္သည့္ စားေသာက္ဖြယ္မ်ား စီမံေပးမည့္သူ ပြဲလမ္းသဘင္၌ တင့္တယ္စြာ သကၤန္း၀တ္႐ံုႏုိင္ေအာင္ စီမံေပးမည့္သူ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦး အလုိရွိေနသည္ကား အမွန္ပင္။ အမ်ဳိးသမီးမ်ား ဘုန္းႀကီးအနားကပ္လွ်င္ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့ရွိေသာ တပည့္မ်ားကုိ ေက်းဇူးတင္ေသာ္ လည္း ထုိတပည့္မ်ားသည္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားလုိ သင့္တင့္မွ်တ ညီညြတ္တင့္တယ္ေအာင္ စီမံႏုိင္စြမ္း မရွိၾကသည္မွာ စာေရးသူဘ၀အတြက္ ဧရာမလုိအပ္ခ်က္ႀကီး တစ္ခုပင္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကမၻာႀကီးသိေအာင္ ေၾကာ္ျငာလုိက္ခ်င္ပါသည္။ မိန္းမတစ္ေယာက္ အလုိရွိသည္ဟူ၍သာ . . . . .။
ဝီရသူ(မစုိးရိမ္)
31.1.2021