သတင္း

ကမာၻေက်ာ္ဆရာေတာ္၏ ကမာၻမေက်ာ္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ား (၁၆-ခ)

ကမာၻေက်ာ္ဆရာေတာ္၏ ကမာၻမေက်ာ္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ား (၁၆-ခ)

ေရေႏြးၾကမ္းပန္းကန္ထဲ ဟင္းျဖစ္ေစ၊ ႏြားႏို႔ျဖစ္ေစ တစ္ခုခုထည့္မိလွ်င္ မည္မွ်ပင္ ေျပာင္စင္ေအာင္ ေဆးေၾကာထားေစကာမူ အနံ႔အသက္မေပ်ာက္ပါ။ ဟင္းနံ႔၊ ႏို႔နံ႔မ်ား စြဲထင္က်န္ရစ္သည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ဤသည္မွာ လက္ဖက္ေျခာက္အာနိသင္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ လက္ဖက္ေျခာက္က အသန႔္အရွင္း အလြန္ႀကိဳက္ပါသည္။ စာေရးသူသည္ ေရေႏြးၾကမ္းသာ အေသာက္မ်ားသျဖင့္ စာေရးသူ၏လည္ေခ်ာင္းက အၿမဲသန႔္ရွင္းေနေပသည္။ ေဖ်ာ္ရည္ေသာက္ၿပီး ေရေသာက္႐ုံ၊ ပါးစပ္ေဆး႐ုံ၊ သြားတိုက္႐ုံျဖင့္ လည္ေခ်ာင္းမေျပာင္စင္ပါ။ လည္ေခ်ာင္းထဲ၌ တစ္ခုခု ညစ္ေထးေပေရေနသကဲ့သို႔ ခံစားရပါသည္။ ယားသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ ေလးလံထူပိန္းေနသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း အမူအရာထူးျခားမႈတစ္ခု အၿမဲျဖစ္ေပၚတတ္ပါသည္။ ထိုအခါ ေရေႏြးၾကမ္းျဖင့္ ပလုတ္က်င္းေပးရပါသည္။ ေရေႏြးၾကမ္း ေသာက္ေပးရပါသည္။ ထိုအခါမွ လည္ေခ်ာင္းသန႔္ရွင္းသြားပါေတာ့သည္။ ေနထိုင္ေကာင္းသြားပါေတာ့သည္။ စာရႈသူတို႔လည္း လည္ေခ်ာင္းသန႔္ရွင္းေရးအတြက္ အစာစားၿပီးတိုင္း ေရေႏြးၾကမ္းျဖင့္ ပလုတ္က်င္းေပးၾကေစလိုပါသည္။ ေရေႏြးၾကမ္း ေသာက္ေပးၾကေစလိုပါသည္။ သြားတိုက္႐ုံ၊ ပါးစပ္ေဆး႐ုံျဖင့္ လည္ေခ်ာင္းမသန႔္ရွင္းေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

စာေရးသူ ေရခ်ိဳးသည့္အခါ အၾကမ္းခဲႏွင့္ အေခ်ာခဲ ဆပ္ျပာႏွစ္မ်ိဳးလုံး သုံးပါသည္။ အၾကမ္းခဲအျဖစ္ ေ႐ႊဝါ သို႔မဟုတ္ ကာေဘာ္လစ္ကို သုံးပါသည္။ အေမႊးခဲႏွင့္ ဆပ္ျပာဆီကား ႀကဳံသလို၊ ရသလို သုံးပါသည္။ တစ္မ်ိဳးတည္း စြဲၿမဲစြာသုံးေလ့မရွိပါ။ အၾကမ္းအလ်င္တိုက္ၿပီးမွ အေခ်ာတိုက္ပါသည္။ အေရျပားဆိုင္ရာ ပိုးမႊားေလးမ်ား ကင္းစင္ေစလိုေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ အေခ်ာကိုမူ အနံ႔အသက္ ေကာင္းေစလို၍ သုံးျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ယခုအခါ ဆပ္ျပာေမႊးမ်ား လုံးဝမသုံးစြဲေတာ့ပါ။ အယုံအၾကည္မရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ေၾကးေညႇာ္မ်ား ကင္းစင္သြားေသာ္လည္း ၎တို႔၌ပါဝင္ေသာ ဓာတုေဆးရည္မ်ားက ေမြးညင္းေပါက္မ်ားထဲ ဝင္ေရာက္ကိန္းေအာင္းေနသည္ကို ေတြ႕ရွိခဲ့ရပါသည္။ ၾကာလွ်င္ အေရျပားထိခိုက္ႏိုင္ပါသည္။ မိတ္ကပ္လိမ္းသူမ်ားကဲ့သို႔ အေရျပားမြဲျခင္း၊ ေျခာက္ကပ္ျခင္းမ်ား ျဖစ္လာသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။ ေခြၽးထြက္နည္းသူမ်ား ပို၍ထိခိုက္ႏိုင္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အေမႊးဆပ္ျပာမ်ား လုံးဝမသုံးစြဲေတာ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အၾကမ္းခဲသာ သုံးစြဲပါေတာ့၏။

သန႔္စင္ခန္းဝင္သည့္အခါ ဘိုထိုင္ေပၚတြင္ထိုင္စရာက႐ြတ္ေခြ အဝိုင္းကြင္းေလးေပၚ ေရမ်ားတင္ေနလွ်င္ တစ္ရႉးျဖင့္သုတ္ခ်ၿပီးမွ ထိုင္ပါသည္။ ဆီး-ဝမ္းသြားၿပီးသည့္အခါ၌လည္း ၎အဝိုင္းကြင္းေလးကို ျပန္ေထာင္ထားခဲ့ပါသည္။ အျခားသူမ်ားသြားလိုလွ်င္ ေရသုတ္စရာမလိုဘဲ အဆင္သင့္အသုံးျပဳႏိုင္ေစရန္ ရည္႐ြယ္ပါသည္။ ခရီးသြားသည့္အခါ ထိုႏႈတ္ခမ္းေလးေပၚ ေရတင္ေနသည္ကိုေတြ႕လွ်င္ တစ္ရႉးျဖင့္ သုတ္ပစ္တတ္ပါသည္။ တစ္ရႉးမရွိလွ်င္ လက္ျဖင့္သုတ္ၿပီးမွ ေရေဆးပါသည္။ ေက်ာင္းတြင္ထိုသို႔ေတြ႕လွ်င္ အစပိုင္း၌ တစ္ပါးတည္း ႀကိတ္မွိတ္သုတ္ေနတတ္ေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္မူ တပည့္မ်ားကိုေခၚျပကာ ေရတင္ေအာင္မသုံးရန္ႏွင့္ သုံးၿပီးက ျပန္ေထာင္ခဲ့ရန္သင္ျပေပးရပါေတာ့သည္။ အခ်ိဳ႕မွာ သေဘာေပါက္သြားေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ကမူ နားလည္မႈလြဲကာ မသုံးေစခ်င္ဘူးထင္၍ အမ်ားသုံးကုဋီမ်ားသို႔သာ သြားၾကပါေတာ့သည္။ ႐ြံတတ္၍လည္း မဟုတ္ပါ။ မတက္ေစခ်င္၍လည္း မဟုတ္ပါ။ ထိုင္ရမည့္ေနရာ ေရတင္ေနလွ်င္ လုံးဝမထိုင္တတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

စာေရးသူအပ်င္းဆုံးအလုပ္ကို ျပပါဆိုလွ်င္ လက္သည္း၊ ေျခသည္း ညႇပ္ျခင္းပင္။ မွန္ပါသည္။ လက္သည္း၊ ေျခသည္းညႇပ္ရမည္ကို အလြန္ပ်င္းပါသည္။ အခမ္းအနားရွိမွ၊ တရားပြဲရွိမွ၊ ပရိသတ္ႏွင့္ထိေတြ႕စရာရွိမွ ညႇပ္ျဖစ္ပါသည္။ ေခါင္းရိတ္ျခင္း၊ ႏႈတ္ခမ္းေမြး၊ မုတ္ဆိတ္ေမြးရိတ္ျခင္းမ်ားကို မပ်င္းေသာ္လည္း လက္သည္း၊ ေျခသည္းညႇပ္ျခင္းကား အလြန္တရာပ်င္းရိဖြယ္အလုပ္တစ္ခု ျဖစ္ေနေပေတာ့၏။ တစ္ခါေသာ္ စစ္ကိုင္းတိုင္း၊ ကေလးၿမိဳ႕ အခမ္းအနားတြင္ ဆရာေတာ္တစ္ပါးက စာေရးသူလက္ကို ကိုင္ေျမႇာက္ကာ လက္သည္းရွည္ေနေၾကာင္း ျပသသည္ႏွင့္ႀကဳံရေပသည္။ သီးသန႔္အခ်ိန္ မေပးႏိုင္လို႔ပါဘုရားဟု ေလွ်ာက္လိုက္ရေလ၏

အလုပ္ကိုသာ စိတ္ဝင္စားေနသျဖင့္ လက္သည္းညႇပ္ခ်ိန္ မေပးႏိုင္သည္လည္း အေၾကာင္းတစ္ရပ္ပင္။ ရန္ကုန္ေရာက္လွ်င္ တည္းခိုသည့္အိမ္၌ ဧည့္သည္တစ္ဦးက စာေရးသူကိုႏႈတ္ဆက္ကာ ေျခမကို လက္ညႇိဳးထိုး၍ ျပေလသည္။ ဆရာေတာ့္ ေျခသည္းေတြေတာင္ပဲ့ေနပါေရာလားဟု ေလွ်ာက္ထားသည္ႏွင့္ ႀကဳံခဲ့ရေလသည္။ လက္သည္း၊ ေျခသည္းမ်ား ညႇပ္၍ၿပီးစီးသြားလွ်င္လည္း ဧရာမလုပ္ငန္းႀကီးတစ္ခု ၿပီးစီးသြားသကဲ့သို႔ စိတ္ေပါ့ပါးသြားခဲ့ရေပသည္။ ေအာင္ၿပီ ေအာင္ၿပီဟု မၾကာခဏ ေႂကြးေၾကာ္ဖူးေလ၏။ ေအာင္ႏိုင္ခဲေသာအရာကို ေအာင္ႏိုင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ခံစားမိရပါေလေတာ့၏။