သတင္း

ကမာၻေက်ာ္ဆရာေတာ္၏ ကမာၻမေက်ာ္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ား (၁၉-က)

“အားငယ္စရာ ဘုန္းႀကီးဘဝႏွင့္ သိကၡာပုဒ္ အေသးအဖြဲေလးမ်ား”

ကမာၻေက်ာ္ဆရာေတာ္၏ ကမာၻမေက်ာ္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ား (၁၉-က)

“အားငယ္စရာ ဘုန္းႀကီးဘဝႏွင့္ သိကၡာပုဒ္ အေသးအဖြဲေလးမ်ား”
———————————————————————
အရွင္၀ီရသူ (မစိုးရိမ္)

စာေရးသူ ပုိက္ဆံမကုိင္ပါ။ အေၾကာင္းကား အထင္ေသး မခံႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ပုိက္ဆံ မကုိင္ေသာ္လည္း စာရင္းေတာ့ ကုိင္ပါသည္။ ေန႔စဥ္ စာရင္းစစ္ပါသည္။ ဘ႑ာထိန္း တပည့္မ်ားက ေငြစာရင္း ေန႔စဥ္ တင္ရပါသည္။ ေန႔စဥ္ ဝင္ေငြမ်ားကုိ တင္ျပရျခင္းပင္။ တရားပြဲမွ ျပန္လာၿပီဆုိလွ်င္ ဓမၼပူဇာေငြက မည္မွ်၊ နဝကမၼေငြက မည္မွ်ဆုိသည္ကုိ ရက္စြဲမ်ားျဖင့္ စာရင္းအတိအက် စာေရးသူထံ တင္ရပါသည္။ ထုိ႔အတူ သံုးေငြအျဖစ္ ေလယာဥ္လက္မွတ္ဖုိး၊ ကားခ၊ ဆီဖုိး၊ အေအးဖုိး ေက်ာင္းသားကပၸိယ ထမင္းဖုိး၊ လမ္းတြင္ လွဴခဲ့ ေထာက္ပံ့ခဲ့သည့္ ေငြပမာဏ စသည္တုိ႔ကုိလည္း ခရီးစဥ္တြင္ အတူပါလာသည့္ တပည့္မ်ားက မွတ္ထားရပါသည္။ ၎စာရင္းကုိ ေငြထိန္းသူထံ ေပးရပါသည္။ ခရီးစဥ္တစ္ခု ၿပီးဆံုးတုိင္း ထုိသုိ႔ အၿမဲရွင္းရပါသည္။ ေက်ာင္းတြင္ေနလွ်င္လည္း နဝကမၼ အလွဴေငြ၊ ဆြမ္းစား ဆြမ္းကပ္ အခမ္းအနားမွ ရရွိေငြ၊ ေလာကအလင္းအတြက္ သံုးစြဲေငြ၊ ပညာေရး အကယ္ဒမီအတြက္ သံုးစြဲေငြ စသည္တုိ႔ကုိ ေန႔စဥ္ တင္ခုိင္းပါသည္။ တစ္လစာ ခန္႔မွန္းအသံုးစရိတ္သာ ခ်န္ထားၿပီး ပုိေနေသာ ေငြမ်ားကုိ ဘဏ္အပ္ထားပါသည္။ ဓမၼပူဇာေငြမ်ားကုိ ပညာေရး ပရဟိတႏွင့္ အလွဴအတန္းအတြက္သာ သံုးစြဲပါသည္။ နဝကမၼ အလွဴေငြမ်ားကုိသာ စာေရးသူ အသံုးစရိတ္အျဖစ္ သံုးစြဲပါသည္။ လခ်ဳပ္၊ ႏွစ္ခ်ဳပ္ စာရင္းမ်ား အၿမဲတင္ခုိင္းသကဲ့သို႔ တစ္ႏွစ္စာ ဝင္ေငြ၊ ထြက္ေငြမ်ားကုိလည္း ႏွစ္စဥ္ စာအုပ္ျပဳစုထားပါသည္။ အေၾကာင္းမွာ စာေရးသူအား ခ႐ုိနီက ေထာက္ပံ့သည္၊ ခ႐ုိျပာက ေထာက္ပံ့သည္ စသည္ျဖင့္ ေကာလာဟလ လႊင့္ေနသူမ်ား ရွိေနသျဖင့္ မသကၤာသူမ်ား ေတြ႕ႀကဳံလာလွ်င္ ခ်ျပႏုိင္ေလာက္သည့္ အေထာက္အထား တစ္ခု လုိအပ္ေနေသာေၾကာင့္ပင္။

ကုိယ္ေရးကုိယ္တာ ကိစၥမ်ားအတြက္ ဓမၼပူဇာအလွဴေငြမ်ားကုိ လံုးဝ မသံုးစြဲပါ။ နဝကမၼ အလွဴေငြမ်ားကုိသာ မိမိလုိအပ္ရာရာ ဝယ္ယူသံုးစြဲပါသည္။ ဥပမာ- နံနက္ ေစာေစာစာအတြက္ ေန႔စဥ္ အာဟာရ ဝယ္ျခင္း၊ မြန္းလြဲပုိင္း အေအးအေဖ်ာ္အတြက္ သစ္သီးဝလံမ်ား ဝယ္ျခင္းစသည္တုိ႔အတြက္ နဝကမၼ အလွဴေငြမ်ားထဲမွသာ သံုးစြဲပါသည္။ မိမိအတြက္ မည္မွ်ပင္ လုိအပ္ပါေစ၊ ထုိလုိအပ္သည့္ ပစၥည္းကလည္း မည္မွ်ပင္ အသံုးတည့္၍ အေရးပါေနပါေစ ဓမၼပူဇာေငြျဖင့္ လံုးဝ မဝယ္ပါ။ ဥပမာ- ဟန္းဆက္ မေကာင္းေတာ့သျဖင့္ အင္တာနက္သံုး၍ မရေတာ့ပါ။ လုပ္ငန္းသံုး ဟန္းဆက္ကလည္း ေစ်းႀကီးလွပါသည္။ အလွဴရွင္လည္း မေပၚေပါက္ပါ။ မည္သူ႔ကုိမွ်လည္း ေျပာမျပပါ။ ရဟန္းဒါယကာ၊ ေက်ာင္းဒါယကာမ်ားႏွင့္လည္း အဆက္ျပတ္သြားေပၿပီ။ ဖိတ္မႏၲက ျပဳထားသူမ်ားလည္း မရွိပါ။ မည္သည့္ သူေဌးသူၾကြယ္ထံမွလည္း အလွဴမခံပါ။ ဟန္းဆက္ အစုတ္ကေလးကုိသာ ေျခြတာသံုးစြဲေနပါသည္။

ျမန္မာျပည္တြင္ ဓမၼကထိက ဆရာေတာ္မ်ား မ်ားျပားစြာ ရွိပါသည္။ ဓမၼပူဇာမ်ားျဖင့္ ေက်ာင္းေဆာက္သူ၊ ကားဝယ္သူ၊ ဇိမ္ခံပစၥည္းဝယ္သူ စသည္တုိ႔ကုိလည္း ေတြ႕ရပါလိမ့္မည္။ စာေရးသူကား ဓမၼပူဇာေငြမ်ားကုိ တန္ဖုိးထားပါသည္။ မိမိ၏ ေခၽြးႏွဲစာေလးမ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း မိမိကုိယ္က်ဳိးအတြက္ တစ္ျပားတစ္ခ်ပ္မွ် မသံုးစြဲႏုိင္ပါ။ ပရဟိတ၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လူမႈကူညီေရး အတြက္သာ သံုးစြဲပါသည္။ ျပည္သူလူထုထံမွ ရရွိေသာေငြမ်ားကုိ ျပည္သူလူထုအတြက္သာ သံုးစြဲမည္ဟု ခံယူထားပါသည္။

တပည့္ ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမမ်ားႏွင့္ စပ္လွ်င္လည္း “ျပည္သူ႔စပြန္စာျဖင့္ ျပည္သူကုိ အလုပ္အေကၽြးျပဳေနသည့္ ျပည္သူ႔ရဟန္းေတာ္တစ္ပါး”ဟု ဂုဏ္ယူဝင့္ၾကြားစြာ ေျပာတတ္ေလ့ရွိပါသည္။

ဘဏ္အပ္ရာ၌လည္း စာေရးသူ၏ နာမည္ျဖင့္ မအပ္ပါ။ ေလာကအလင္း၊ နဂါးနီ စသည္ျဖင့္ သူ႔အဖြဲ႕ႏွင့္သူ၊ သူ႔ေခါင္းစဥ္ႏွင့္သူ ကုိယ္စီကုိယ္စီ ဘဏ္စာအုပ္ေလးမ်ား လုပ္ေပးထားပါသည္။ ထုိစာအုပ္မ်ားကုိ ေငြထိန္းသူက သိမ္းထားရၿပီး စာေရးသူ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ရရွိမွသာ ထုတ္ခြင့္၊ သြင္းခြင့္ ရွိပါသည္။

စာေရးသူ ေငြမကုိင္ျခင္း၏ အျခားေသာ အေၾကာင္းတစ္ခုမွာ ပစ္မွတ္ထား၍ တုိက္ခုိက္ခံရမည့္ အေရးပင္ ျဖစ္ပါသည္။ မည္သူမွ် မကင္းႏုိင္ၾကမွန္းလည္း သိပါသည္။ ေငြကုိင္သည္ကုိ မည္သူကမွ် အျပစ္မျမင္ၾကမွန္းလည္း သိပါသည္။ ဝိနည္းေတာ္ႏွင့္အညီ အပ္စပ္ေအာင္ စီမံရန္ မလြယ္ကူမွန္းလည္း သိပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ အခ်ဳိ႕ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ စာေရးသူဘဝကား လံုးဝ မတူညီၾကပါ။ စာေရးသူတြင္ ရန္သူ ေပါမ်ားလွပါသည္။ အနီေၾကာက္ရ၊ အနက္ေၾကာက္ရ၊ ငမဲေၾကာက္ရ၊ ငရဲေၾကာက္ရ ဘဝမ်ဳိး ျဖစ္ေနသျဖင့္ သူတုိ႔ေထာက္ကြက္မရေစေရးအတြက္ ေငြႏွင့္ပတ္သက္လာလွ်င္ အနည္းငယ္မွ်ပင္ အမည္းစက္၊ အစြန္းအထင္း မခံႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ေငြမကုိင္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေငြမကုိင္ေသာ္လည္း စာရင္းကုိင္ပါသည္။ ေငြေသတၱာကုိ ခုတင္ေအာက္ထား အိပ္ပါသည္။ ေန႔စဥ္၊ လစဥ္၊ ႏွစ္စဥ္ စာရင္းခ်ဳပ္ရသည့္ စနစ္ျဖစ္သျဖင့္ အဖိတ္အစင္လည္း လြန္စြာ နည္းပါးလွပါသည္။

အခမ္းအနားတစ္ခု၌ တိပိဋကဆရာေတာ္တစ္ပါးက ပုခံုးေအာက္မွ လြယ္အိတ္ကုိ ႏႈိက္ကာ ကေလးတစ္ေယာက္အား မုန္႔ဖုိးေပးေနသည္ကုိ ေတြ႔ရပါသည္။ အဆုိပါ ေနာင္ေတာ္ႀကီးဘုရားကုိလည္း လြန္စြာ ေလးစားမိသြားပါသည္။ ကေလးခ်စ္တတ္သည္၊ ကေလးေတြကုိ တန္ဖုိးထားသည္။ မ်ဳိးဆက္သစ္အျဖစ္ အားထားသည္။ ဟိတ္ဟန္မရွိ ျဖဴစင္သည္ဟု ခံယူမိကာ ၾကည္ညဳိသဒၶါ တုိးပြားခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ စာေရးသူမွာ ေငြမကုိင္၊ ေငြမပါသျဖင့္ မုန္႔ဖုိး မေပးခဲ့ရေပ။

အျခားဆရာေတာ္မ်ားက ဆင္းရဲသားျပည္သူမ်ားကုိ ေငြေၾကး ေထာက္ပံ့သည့္ သတင္းဓာတ္ပံုမ်ား၊ ကေလးငယ္မ်ားကုိ မုန္႔ဖုိးေပးေနသည့္ သတင္းဓာတ္ပံုမ်ားကုိ ေတြ႕ရေသာ တပည့္ ကပၸိယမ်ားက စာေရးသူကုိ ထုိသုိ႔ ျဖစ္ေစခ်င္ပံု ရပါသည္။ စာေရးသူက မုန္႔ဖုိးေပးလွ်င္ ကုိယ္တုိင္ မေပးဘဲ တပည့္မ်ားကုိ ေပးခုိင္းေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ “မည္သည့္ ဆရာေတာ္က ကုိယ္တုိင္ေပးတာ”ဟုလည္း ေလွ်ာက္ၾကေလသည္။ စာေရးသူကား လံုးဝ ျပန္မေျပာျဖစ္ပါ။ ကုိယ့္အေၾကာင္းႏွင့္ကုိယ္ဟုသာ ေျဖသိမ့္မိေပသည္။ သုိ႔ေသာ္ စာေရးသူလည္း ကုိယ္တုိင္ေပးခဲ့ရသည့္ ျဖစ္ရပ္မ်ဳိးလည္း ရွိခဲ့ပါေလသည္။ ကပၸိယ မပါသည့္အခါ ပရိသတ္ေရွ႕ မျငင္းဆန္ေကာင္းသည့္ အခါမ်ဳိး၌ကား ကုိယ္တုိင္ေငြကုိင္၍ လွဴမွ်ခဲ့ရပါေလသည္။ ျပႆနာ တစ္စံုတစ္ရာ မရွိခဲ့ပါေပ။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။
(၂၀၂၂ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ ၂၅ ရက္ထုတ္ Myanmar Guardian News Journal၊ အတြဲ (၁)၊ အမွတ္ (၂၄)တြင္ ေဖာ္ျပပါ႐ွိေသာ ေဆာင္းပါး)