သတင္း

ကမာၻေက်ာ္ဆရာေတာ္၏ ကမာၻမေက်ာ္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ား (၁၉-ခ)

“အားငယ္စရာ ဘုန္းႀကီးဘဝႏွင့္ သိကၡာပုဒ္ အေသးအဖြဲေလးမ်ား”

ကမာၻေက်ာ္ဆရာေတာ္၏ ကမာၻမေက်ာ္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ား (၁၉-ခ)

“အားငယ္စရာ ဘုန္းႀကီးဘဝႏွင့္ သိကၡာပုဒ္ အေသးအဖြဲေလးမ်ား”
——————————————————————-—
အရွင္၀ီရသူ (မစိုးရိမ္)

စာေရးသူ ေနလြဲညစာ လံုးဝ မစားပါ။ ဝိနည္းဓုိရ္၍ မဟုတ္ပါ။ လူ႐ုိေသ၊ ရွင္႐ုိေသ ျဖစ္ေစလုိေသာေၾကာင့္ပင္။ “ကမၻာေက်ာ္ႀကီးလည္း ဘာမွ် မထူးပါဘူးကြာ” ဆုိေသာ ေဝဖန္သံမ်ဳိး မၾကားလုိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ တရားပြဲမ်ား ၾကြေရာက္သည့္အခါ သူလုိ ကုိယ္လုိထင္ၿပီး ဧည့္ခံျခင္းမ်ဳိးႏွင့္ ႀကဳံရလွ်င္လည္း အလြန္အမင္း ရွက္တတ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ အားနာရသည့္အခါမ်ဳိး၊ အမ်ားကုိ ငဲ့ရမည့္ အခါမ်ဳိး၌ အလုိက္တသိ လုိက္ေလ်ာ တတ္ပါသည္။ ညစာ မစားေသာ္လည္း အာဟာရကား အျပတ္မခံပါ။ ညေန သစ္သီးေဖ်ာ္ရည္ အဝေသာက္ပါသည္။ ညဦးပုိင္း စတုမဓု ဘုဥ္းေပးပါသည္။ တရားေဟာခါနီး ပ်ားသံပုရာရည္ မွီဝဲပါသည္။ ညအိပ္ခါနီး အင္႐ွဴးဝါး ေသာက္သံုးပါသည္။

၂၄ နာရီတြင္ ဆြမ္း လံုးဝ မစားလုိက္ရသည့္ ေန႔မ်ားလည္း ရွိပါသည္။ ဆြမ္းသာ မစားရျခင္းပါ။ အျခား အာဟာရကား မွီဝဲခြင့္ ရရွိပါသည္။ ကားျဖင့္ သြားသည္။ဆြမ္းစားမမီႏုိင္၊ လမ္းတြင္ ဆုိင္မရွိ။ ထုိအခါ ငွက္ေပ်ာသီး၊ ပန္းသီး စသည့္ သစ္သီးဝလံမ်ားျဖင့္သာ ေန႔ဆြမ္းၿပီးလုိက္ရပါသည္။ ကားေပၚွ၌ပင္ ကားစီးရင္း ဘုဥ္းေပးလုိက္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေန႔ဆြမ္းအျဖစ္ ဆြမ္းအစား သစ္သီးဘုဥ္းေပးလုိက္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သစ္သီးျဖင့္သာ ေန႔ဆြမ္းၿပီးခဲ့ရေသာ္လည္း ပံုမွန္ အလုပ္မ်ားကား လံုးဝ မရပ္နားပါ။ တရားေဟာျခင္း၊ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ျခင္း၊ မွာထား ညႊန္ၾကားျခင္းမ်ားကုိမူ အလုပ္မပ်က္ ဆက္လက္လုပ္ႏုိင္ခဲ့ပါသည္။ အေၾကာင္းမွာ ပ်ားသံပုရာႏွင့္ စတုမဓု ေက်းဇူးေၾကာင့္တည္း။

ကံဆုိးသည့္ေန႔မ်ဳိးႏွင့္လည္း ႀကဳံခဲ့ရပါသည္။ နံနက္အေစာ ဆန္ျပဳတ္ေသာက္ခဲ့သည္။ ေလယာဥ္ေပၚေရာက္မွ အဆာေျပ ထပ္စားမည္ စိတ္ကူးခဲ့သည္။ ထုိေန႔ေရာက္မွ ေလယာဥ္ေနာက္က်သြားသည္။ ရန္ကုန္ေရာက္သည့္အခါ မြန္းလြဲသြားခဲ့ၿပီ။ ေလယာဥ္ေပၚတြင္လည္း ဆြမ္းမဆက္ကပ္။ ပံုမွန္အတုိင္း မုန္႔ေလးႏွစ္ခ်ပ္သာ ေဝသည္။ ရဟန္းသံဃာမွန္းလည္း သိသည္။ မြန္းလြဲလွ်င္ ဆြမ္းမစားရေတာ့မွန္းလည္း သိသည္။ ဆြမ္းခ်ိန္မမီေတာ့မွန္းလည္း သိသည္။ သုိ႔ေသာ္ ေလယာဥ္မယ္က ဘာမွ် မေမး၊ သာမန္ ခရီးသည္အတုိင္းပင္ ဆက္ဆံသြားေလ၏။ ထုိ႔ေန႔က ေန႔ဆြမ္း မစားလုိက္ရပါ။ သစ္သီးေဖ်ာ္ရည္ျဖင့္ အစားထုိးပါသည္။ ဧရာဝတီ တရားပြဲလည္း ပံုမွန္ ဆက္သြားပါသည္။ တရားေဟာမပ်က္၊ ပရိတ္ပ႒ာန္းလည္း မပ်က္ပါေပ။

ၿမိဳ႕ထဲရြာထဲ ၾကြသည့္အခါျဖစ္ေစ၊ အခမ္းအနားတက္သည့္အခါျဖစ္ေစ အၿမဲသကၤန္းရုံေလ့ရွိပါသည္။ ၾကည္ညိဳဖြယ္ေဆာင္ေစလိုေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ အျပစ္ရွာတတ္သူမ်ားက ‘ႏိုင္ငံေရးဘုန္းႀကိီး သကၤန္းမရုံ ဘာမရုံနဲ႔’ဟု ဆီလိုအေပါက္ရွာတတ္ၾကသျဖင့္ ၄င္းတို႔ကို အခြင့္အလမ္းမေပးေသာအားျဖင့္ ေထာက္ကြက္မရေအာင္ ေစာင့္ထိန္းျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ႀကီးသည္ျဖစ္ေစ၊ ငယ္သည္ျဖစ္ေစ မိမိႏွင့္အတူ ၾကြေရာက္သူမ်ားကိုလည္း သကၤန္းရံုရန္ အၿမဲတိုက္တြန္းတတ္ပါသည္။ ထိုသို႔တိုက္တြန္းေနသည့္ၾကားမွပင္ စစ္ေတြေလဆိပ္၌ ဂိုဏ္းစတားပုံစံမ်ဳိး သရုပ္ေဖာ္ခံခဲ့ရေပေသး၏။ ေလယာဥ္ေပၚမွအဆင္း စာေရးသူတစ္ပါးသာ သကၤန္းရုံထားၿပီး အျခားသံဃာမ်ားက သကၤန္းမရုံမိၾကပါ။ သံဃာအမ်ားအျပားလည္းျဖစ္၊ သကၤန္းမ်ားကလည္း ေလထဲလြင့္ပ်ံေနသျဖင့္ မီဒီယာမ်ား အၾကိဳက္ေတြ႔သြားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ေသာ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ စာေရးသူက အၿမဲသကၤန္းရုံျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤသည္ကို အသိအမွတ္မျပဳႏိုင္သူမ်ားက ‘တက္တူးကို ဖုံးလႊမ္းလို၍’ ဟုဆိုကာ အကုသုိလ္အျဖစ္ခံ၍ ျပစ္မွားေနၾကေပသည္။ တက္တူးမ်ားက ဖ်က္ၿပီးသြားပါၿပီ။

စာေရးသူ သြားေလရာ၌ ေရေႏြးဘူးပါသကဲ့သုိ႔ အိပ္ရာဝင္သည့္အခါတုိင္းလည္း ဒုကုဋ္ (ႏွစ္ထပ္သကၤန္းႀကီး) ကုိ အနားထားပါသည္။ ရဟန္းဘဝ သေကၤတ၊ ရဟန္းဘဝ အမွတ္အသားျဖစ္၍ သကၤန္းႀကီးႏွင့္ မကင္းမကြာ အၿမဲေနပါသည္။ ေခါင္းအံုးေပၚတင္ထားလွ်င္ထား၊ ေခါင္းအံုးေဘး ခ်ထားလွ်င္ထားျဖင့္ သကၤန္းႀကီးႏွင့္ ညဥ့္မကင္းေအာင္ ေစာင့္ထိန္းပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ တရားပြဲသြားလွ်င္လည္း ကားေပၚ၌ သကၤန္းႀကီး တင္ထားပါသည္။ ယခုကဲ့သုိ႔ ကုိယ့္ေက်ာင္း၊ ကုိယ့္ကန္ႏွင့္ မေနရသည့္အခါမ်ဳိး၌ပင္ သကၤန္းႀကီးႏွင့္ ညဥ့္အကင္းမခံပါ။ ဝိနည္းဓုိရ္၍ မဟုတ္ပါ။ ရဟန္းဘဝ၏ အေဆာင္အေယာင္ဟူ၍ ဤဒုကုဋ္သကၤန္းႀကီးသာ ရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

ညအိပ္ရာဝင္သည့္အခါ သကၤန္းႀကီး မျမင္ရလွ်င္ တပည့္မ်ားကုိ ေမးတတ္ပါသည္။ လက္ဆြဲအိတ္ထဲမွ မထုတ္ရေသးလွ်င္ ထုတ္ေပးၾကပါသည္။ ေမ့လာလွ်င္မူကား လံုးဝ မတတ္ႏိုင္ေတာ့ပါ။

အကပ္မခံဘဲလည္း မဘုဥ္းေပးပါ။ ဝိနည္းဓုိရ္လြန္း၍ မဟုတ္ပါ။။ မိမိကုိယ္ကုိ တန္ဖုိးထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ဒႏၱေပါဏ သိကၡာပုဒ္ကုိ လုိက္နာရန္ မဆုိထားဘိ၊ နားလည္ရန္ပင္ မလြယ္ကူေသာ ေခတ္ကာလ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တပည့္ရဟန္းမ်ား စီမံၿပီးမွ ကပၸိယကုိ အကပ္ခုိင္းျခင္းသည္ မအပ္စပ္မွန္း သိေသာ္လည္း သိသိႀကီးႏွင့္ အကပ္ခံေနရသည္လည္း ရွိပါသည္။ အပ္စပ္ေအာင္ စီမံရန္ကား ျပည္ပတြင္ မဆုိထားဘိ ျပည္တြင္း၌ပင္ မလြယ္ေပ။ အေၾကာင္းမွာ ေမာင္ပဥၥင္း၊ ကုိပဥၥင္းမ်ား ဒႏၱေပါဏသိကၡာပုဒ္ကုိ နားမလည္ေသာေၾကာင့္ပင္။ အကပ္မခံဘဲ မသံုးေဆာင္ေကာင္းသလုိ မကပ္ခင္လည္း မထိေကာင္း မကုိင္ေကာင္းပါ။ အစာအာဟာရႏွင့္ ရိကၡာမ်ားကုိ မကပ္ေသးခင္ ကိုင္ၾကည့္ထိၾကည့္လွ်င္ မစားေကာင္းေတာ့ပါ။ မကပ္ရေသးသည့္ အစာအာဟာရကုိလည္း မစားေကာင္းပါ။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။
(၂၀၂၂ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ ၂၅ ရက္ထုတ္ Myanmar Guardian News Journal၊ အတြဲ (၁)၊ အမွတ္ (၂၄)တြင္ ေဖာ္ျပပါ႐ွိေသာ ေဆာင္းပါး)