သတင္း

ကမာၻေက်ာ္ဆရာေတာ္၏ ကမာၻမေက်ာ္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ား (၁၉-ဂ)

“အားငယ္စရာ ဘုန္းႀကီးဘဝႏွင့္ သိကၡာပုဒ္ အေသးအဖြဲေလးမ်ား”

ကမာၻေက်ာ္ဆရာေတာ္၏ ကမာၻမေက်ာ္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ား (၁၉-ဂ)

“အားငယ္စရာ ဘုန္းႀကီးဘဝႏွင့္ သိကၡာပုဒ္ အေသးအဖြဲေလးမ်ား”
——————————————————————-—

ေက်းဇူးရွင္ မစုိးရိမ္တုိက္သစ္ ဆရာေတာ္ႀကီးကား စာသင္သားမ်ား မေတာ္တဆ ထိမိသြားသည္ကုိ ျမင္လွ်င္ပင္ ရိကၡာမ်ား အိတ္လုိက္၊ ပံုးလုိက္ ျပန္လည္ စြန္႔ပစ္ေတာ္မူပါသည္။ ဆန္အိတ္၊ ပဲအိတ္မ်ားကုိ ကုိင္ၾကည့္ေတာ့မည့္ အမူအရာ ေတြ႔လွ်င္လည္း အေျပးအလႊားသြားကာ လက္ကုိ ပုတ္ခ်ေတာ္မူပါသည္။ စာေရးသူသည္ ဆရာေတာ္ႀကီးကဲ့သုိ႔ ဝိနည္းေလးစားေနျခင္း မဟုတ္ေသာ္လည္း အကပ္ခံၿပီးမွသာ ဘုဥ္းေပးသံုးေဆာင္ပါသည္။ တပည့္ ကပၸိယမ်ား ေမ့ေနလွ်င္ အငတ္ခံပါသည္။ ေဖ်ာ္ရည္ခြက္ စားပြဲေပၚ ေရာက္ေနသည့္တုိင္ တ႐ုိတေသ မကပ္လွ်င္ မဘုဥ္းေပးပါ။ ‘ကပ္ပါဦး၊ ကပ္ပါဟ’ဟူ၍လည္း အကပ္မခုိင္းပါ။ သတိရ၍ ကပ္လွ်င္ ဘုဥ္းေပးပါသည္။ သတိမရ၍ မကပ္လွ်င္ လံုးဝ မတုိ႔မထိပါ။ မာနႀကီးသည္ဟု ဆုိလွ်င္လည္း ဆုိႏုိင္ပါသည္။ ဤသုိ႔အားျဖင့္ စားပြဲေပၚ ေရာက္ေနသည့္ ယာမကာလိက အေအးအေဖ်ာ္ စသည္ကုိပင္ မေသာက္လုိက္ရသည့္ ညေပါင္းမ်ားစြာ ႀကဳံရပါသည္။ အလုပ္လုပ္ၿပီး၍ အခန္းတံခါးဖြင့္သည္ႏွင့္ ေဖ်ာ္ရည္ခြက္ အဆင္သင့္ ေတြ႕ရွိရေသာ္လည္း ကပၸိယေက်ာင္းသားက ကြန္ပ်ဴတာ ကုိင္ေန၍ ကပ္ရန္ေမ့ေနပါသည္။ အခန္းထဲ ျပန္ဝင္၍ အလုပ္လုပ္ပါသည္။ ဗုိက္ဆာသျဖင့္ ျပန္ထြက္လာပါသည္။ ေက်ာင္းသားသိေအာင္ အသံေပးပါသည္။ ခ်က္ေကာင္းဆဲ၊ ၾကဴေကာင္းဆဲျဖစ္၍ လွည့္ပင္ မၾကည့္ပါ။ ဗုိက္ကေလးပြတ္၍ အခန္းထဲ ျပန္ဝင္သြားလုိက္ပါသည္။ ဗုိက္ပြတ္လုိက္၊ ေဖ်ာ္ရည္ခြက္လွမ္းၾကည့္လုိက္ျဖင့္ ဓမၼသံေဝဂ ယူျခင္းျဖင့္ အခ်ိန္ကုိ ကုန္လြန္ေစခဲ့ရပါသည္။ ဘုန္းႀကီးဘဝကား အမွန္တကယ္ မလြယ္ကူလွပါ။ မိမိပုိင္ပစၥည္းပင္ ျဖစ္ေစကာမူ ကပၸိယကပ္လွဴမွ စားခြင့္ရွိပါသည္။ ကပၸိယ မၾကည္ျဖဴလွ်င္ ဘုန္းကံမည္မွ် ႀကီးမားေစကာမူ ငတ္ေသမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ “ဘုန္းႀကီးဘဝဆုိတာ ကပၸိယသဒၶါမွ စားေသာက္ရတဲ့ ဘဝပါကြာ၊ ကုိယ့္ပစၥည္းကုိယ္ သူမ်ား ေကၽြးမွစားရတဲ့ ဘဝႀကီးပါကြာ”ဟု အၿမဲသံေဝဂ ယူေနရပါသည္။ မကပ္ဘဲ စားလည္း မည္သူမွ် မသိပါ။ ထုိသုိ႔ စားေနသူမ်ား တစ္ပံုတစ္ပင္ ရွိပါသည္။ ထုိသုိ႔သာ စားေသာက္ေနပါက လဘက္ရည္ဆုိင္ လာထုိင္သည့္ စားသံုးသူကုိ စားပြဲထုိးက ဆက္ဆံသည့္အဆင့္သာ ရွိပါေတာ့မည္။ ဆရာ၊ တပည့္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ဘုန္းႀကီးႏွင့္ ေက်ာင္းသား ဟူ၍လည္းေကာင္း နယ္စည္းျခားမႈ မရွိႏုိင္ေတာ့ေပ။ ဆရာႏွင့္ တပည့္၊ ဘုန္းႀကီးႏွင့္ ကပၸိယသည္ စားသံုးသူႏွင့္ စားပြဲထုိး အသြင္မ်ဳိးကား မျဖစ္သင့္ဟု လက္ခံထားပါသည္။

စာေရးသူကုိ ေဖ်ာ္ရည္ကပ္ရသည့္ အလုပ္ကလည္း ပ်င္းစရာ ေကာင္းပံုရ၏။ ေက်ာင္းသားမ်ားလည္း တာဝန္ကုိယ္စီ ရွိၾကသျဖင့္ အလုပ္တစ္ဖက္ႏွင့္ ေဝယ်ာဝစၥ လုပ္ေနၾကရျခင္း ျဖစ္၏။ စာေရးသူက အခန္းထဲတြင္ စာေရးေန၊ အလုပ္လုပ္ေနလွ်င္ စာေရးသူ ထြက္မလာမခ်င္း ေစာင့္ေနၾကရ၏။ အလုပ္ကုိ ပစ္ထား၍ မရသျဖင့္ ေဖ်ာ္ရည္ကုိ စားပြဲေပၚတင္ကာ စာေရးသူ အခန္းဖြင့္မွ ဆက္ကပ္ရန္ ျပင္ဆင္ထားျခင္း ျဖစ္၏။ ကြန္ပ်ဴတာအခန္းထဲ၌ အၿမဲရွိေသာ ေက်ာင္းသားက အလုိက္တသိ ဆက္ကပ္လုိက္႐ံုျဖင့္ ကိစၥအားလံုး ေခ်ာေမြ႕သြားေပမည္။ ကြန္ပ်ဴတာသမားက လုိင္းသံုးေနသျဖင့္ ကပ္ရေကာင္းမွန္း မသိေခ်။ ေဖ်ာ္ရည္လာကပ္သူက ဘုန္းႀကီးထြက္လာလွ်င္ ကပ္ေပးရန္ မွာခဲ့ေသာ္လည္း သတိမရသည္က မ်ား၏။ ထုိင္ခံုေပၚတြင္ ထုိင္၍ စကားသံေပး၊ ေမးတန္ေမးလွ်င္ သတိရေလမလားဟု အသံျပဳျခင္း၊ ထုိင္ေစာင့္ေနျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေနေသာ္လည္း ဖုတ္ေလသည့္ငပိပင္။ ထုိအခါ ဗုိက္ပြတ္ကာ အခန္းထဲ ျပန္ဝင္သြားရေလ၏။ ထုိကဲ့သုိ႔ အေအးငတ္၊ အင္႐ွဴးဝါးငတ္၊ ပ်ားသံပုရာငတ္သျဖင့္ ေရေသာက္ဗုိက္ေမွာက္ အိပ္ခဲ့ရသည့္ညမ်ားကား မမွတ္မိေလာက္ေအာင္ပင္ မ်ားျပားလွေပသည္။ ထုိသုိ႔ေသာ အခက္အခဲမ်ားေၾကာင့္ ကြန္ပ်ဴတာခန္းထဲ၌ အၿမဲေနေသာ တပည့္တစ္ပါးထံ ဆက္ကပ္ထားရန္ မွာၾကားရေတာ့၏။ ထုိတပည့္ကလည္း ဘုန္းႀကီးျဖစ္သူအား “ေဖ်ာ္ရည္ကပ္ၿပီးၿပီ ဘုရား”ဟု ေလွ်ာက္ထားရမည္ကုိ အေတာ္ဝန္ေလးပံု ရေလသည္။ စာေရးသူကလည္း မေမး၊ သူကလည္း မေလွ်ာက္ထား။ ကပ္ၿပီးသေလာ၊ မၿပီးသေလာလည္း မသိရသျဖင့္ ယုိးဒယားပတ္ပ်ဳိး အတုိင္းပင္ ရွိျပန္၏။

ဤသုိ႔ျဖင့္ စာေရးသူသည္ အုိင္တီဆရာ ကပၸိယေလး သတိရသည့္အခါ ေသာက္ရၿပီး သတိမရသည့္အခါ မေသာက္ရသလုိ၊ တပည့္ပဥၥင္းေလး ေလွ်ာက္ထားသည့္အခါ ေသာက္ရၿပီး မေလွ်ာက္သည့္အခါ မေသာက္ရေပ။ ထုိအခက္အခဲကုိ ေျဖရွင္းရန္အတြက္ ေဖ်ာ္ရည္စီမံေပးသူက အၿမဲေန ေမာင္ပဥၥင္းကုိ ေဖ်ာ္ရည္ကပ္ၿပီး “ကပ္ၿပီးပါၿပီ ဘုရား”ဟု စာေရးထားခဲ့ေလသည္။ ထုိအခါမွ အဆင္ေျပသြားေလေတာ့၏။ သို႔ေသာ္ အကပ္ခံေပးသူ ေမာင္ပဥၥင္းက အေလးအနက္ထားဟန္ မရွိေပ။ “မထူးပါဘူးကြာ”ဟုမ်ား ယူဆထားေလသလားမသိ။ စားပြဲေပၚ ေဖ်ာ္ရည္ေရာက္သည္ႏွင့္ အကပ္မခံဘဲ “ကပ္ၿပီးပါၿပီ ဘုရား”ဟူေသာ စာရြက္ကေလး ေထာင္ထားလုိက္ေလေတာ့၏။ စာေရးသူလည္း အဟုတ္ထင္မွတ္ကာ အၿမဲ ဘုဥ္းေပးခဲ့ေလသည္။ အဆုိပါ ပဥၥင္းေလးက စာေရးသူေရွ႕တြင္ ၿပဳံးစိစိ လုပ္ေနတတ္သလုိ ကြယ္ရာ၌ တစ္ခစ္ခစ္ ရယ္ေနေတာ့ေလ၏။ လူေရွ႕သူေရွ႕ ေရာက္ၿပီဆုိလွ်င္လည္း “ေဖာ္႐ႈိးလုိလုိ” “အပလာလုိလုိ” အၿမဲေျပာေလသည္။ အကပ္မခံဘဲ စာရြက္ကေလး ေထာင္ထားခဲ့သည္ကုိ ရည္ရြယ္ပံုရ၏။

စာေရးသူသည္ ထုိအျဖစ္အပ်က္မ်ဳိး ႀကဳံေတြ႕ရသည့္ အခါတုိင္း စိတ္အားငယ္မိတတ္ေပသည္။ ဘုန္းႀကီးဘဝကား အားငယ္စရာ လြန္စြာ ေကာင္းသည္ပင္။ ကုိယ္ပုိင္ပစၥည္း ျဖစ္ေသာ္လည္း ကပၸိယ ေကၽြးမွ စားရသည့္ ဘဝမ်ဳိးႀကီး ျဖစ္ေလ၏။

ရံဖန္ရံခါ၌ “ဘုန္းႀကီးဘဝကုိ စိတ္နာတယ္”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ “စိတ္နာနာနဲ႔ ခ်စ္ေနမိတယ္”ဟူေသာ သီခ်င္းစာသားမ်ားကုိလည္းေကာင္း တပည့္မ်ားေရွ႕တြင္ တီးတုိး ေရရြတ္ျပမိတတ္ပါသည္။

ထုိသုိ႔ အဆင္မေျပမႈမ်ား ေတြ႕ႀကဳံရသည့္အခါတုိင္း ရိပ္သာဆရာေတာ္မ်ားကုိ အားက်မိ၏။ သီလရွင္မ်ား၊ ေယာဂီမ်ား ေဝယ်ာဝစၥ လုပ္ၾကသျဖင့္ မည္သည့္ အခက္အခဲမွ် မျဖစ္ေပၚၾကေပ။ စာေရးသူဘ၀သည္ကား ေတာသားကပၸိယ၊ ေတာသားေက်ာင္းသား၊ ေတာသားလူပ်ံေတာ္၊ ေတာသားေမာင္ပၪၥင္းမ်ားၾကား၌ ေသာက္ရတစ္လွည့္၊ မေသာက္ရတစ္လွည့္ ဘဝမ်ဳိးျဖင့္ တုိက္ပြဲဝင္ေနရေသာေၾကာင့္တည္း။

အားငယ္စရာ ဘုန္းႀကီးဘဝ ႏွင့္ သိကၡာပုဒ္ အေသးအဖြဲေလးမ်ား ၿပီးပါၿပီ။

အ႐ွင္ဝီရသူ(မစိုးရိမ္)
၁-၆-၂၀၂၀
(၂၀၂၂ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ ၂၅ ရက္ထုတ္ Myanmar Guardian News Journal၊ အတြဲ (၁)၊ အမွတ္ (၂၄)တြင္ ေဖာ္ျပပါ႐ွိေသာ ေဆာင္းပါး)