ကမၻာေက်ာ္ဆရာေတာ္၏ ကမၻာမေက်ာ္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ား (၁၈-က)
“႐ုပ္ပြားေတာ္ကုိ ပူေဇာ္နည္း”
ကမၻာေက်ာ္ဆရာေတာ္၏ ကမၻာမေက်ာ္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ား (၁၈-က)
“႐ုပ္ပြားေတာ္ကုိ ပူေဇာ္နည္း”
————————————————-
အ႐ွင္၀ီရသူ (မစိုးရိမ္)
ပိဋကတ္ေတာ္၌ အဂါရဝတရား၊ သဂါရဝတရားမ်ားကုိ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူထားၿပီး ျဖစ္သည္။ အဂါရဝဆုိသည္မွာ မ႐ုိေသမေလးစားျခင္းျဖစ္ကာ သဂါရဝဆုိသည္မွာ ႐ုိေသေလးစားျခင္း ျဖစ္သည္။ မ႐ုိေသလွ်င္ မ႐ုိေသသည့္အေလ်ာက္ အကုသုိလ္အျပစ္ျဖစ္ကာ ႐ုိေသလွ်င္ ႐ုိေသသည့္အေလ်ာက္ ကုသုိလ္တရားမ်ား တုိးပြားၾကသည္သာ ျဖစ္သည္။ မ႐ုိေသျခင္းသည္ မေျပာပေလာက္သည့္ အကုသိုလ္ အေသးအဖြဲေလးမွ်ပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း စီးပြားေရးစသည့္ ေလာကီေရးရာမ်ားတြင္ ရွာေဖြသေလာက္ မရရွိျခင္း၊ ဆုတ္ယုတ္ပ်က္စီးဆံုး႐ႈံးျခင္းမ်ား ႀကဳံရေလာက္ေအာင္ မေကာင္းက်ဳိးမ်ား ေပးေလ့ရွိသည္။ ႐ုိေသျခင္းသည္လည္း ထုိနည္းအတူပင္။ အနည္းငယ္ေသာ ကုသိုလ္အေသးအဖြဲေလးမွ်ပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း စီးပြားရွာေဖြရ လြယ္ကူျခင္း၊ စည္းစိမ္ဥစၥာ တုိးပြားျခင္း၊ က်က္သေရမဂၤလာ တုိးပြားျခင္း စေသာ ထင္မွတ္ မထားသည့္ ေကာင္းက်ဳိး တရားမ်ား ေပးစြမ္းတတ္သည္။
အဂါရဝတရား၊ သဂါရဝတရားတုိ႔သည္ သ႐ုပ္အားျဖင့္ မ်ားျပားစြာရွိၾကေသာ္လည္း သတၳရိအဂါရဝ(ဘုရား၌ မ႐ုိေသျခင္း)၊ ဓေမၼအဂါရဝ(တရား၌ မ႐ုိေသျခင္း)၊ သံေဃအဂါရဝ(သံဃာ၌ မ႐ုိေသျခင္း)၊ သတၳရိသဂါရဝ (ဘုရား၌ ႐ုိေသျခင္း)၊ ဓေမၼသဂါရဝ(တရား၌ ႐ုိေသျခင္း)၊ သံေဃသဂါရဝ(သံဃာ၌ ႐ုိေသျခင္း)ဟူ၍ ရတနာျမတ္သံုးပါးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဟာထားသည္မ်ားမွာ အဆုိပါတရားတုိ႔၌ ပင္တုိင္ပါဝင္သည္သာ ျဖစ္ေလသည္။ အေရးႀကီးေၾကာင္း သိေစေတာ္မူလုိရင္းေပတည္း။
ဘုရားအေပၚ မည္မွ်ယံုၾကည္သည္၊ ဆရာသမားေကာင္းမ်ားထံမွ မည္သုိ႔ေသာ အဆုံးအမမ်ား ရရွိထားသည္၊ ဤႏွစ္ခ်က္ကုိ သိလုိလွ်င္ ႐ုပ္ပြားေတာ္ကုိ မည္သုိ႔မည္ပုံပူေဇာ္ထားသည္ကုိ ၾကည့္႐ႈ႐ံုမွ်ျဖင့္ သိရွိႏုိင္ေပသည္။ ဂႏၶကုဋိ (ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ေတာ္)ကုိ ခမ္းနားထည္ဝါစြာ ပူေဇာ္ထားသူမ်ားကုိ ၾကည့္လွ်င္ သဒၶါတရား အားေကာင္းသ၊ူ ေလးနက္စြာ သက္ဝင္ယံုၾကည္သူမ်ား ျဖစ္ေနတတ္ေပသည္။ ႐ုပ္ပြားေတာ္ကုိ ဘုရားေက်ာင္းေတာ္ျဖင့္ ပူေဇာ္ထားသည့္အျပင္ ဘုရားေက်ာင္းေတာ္ သန္႔ရွင္းေရး၊ ပန္း၊ ေရခ်မ္း၊ ဆီမီး၊ နံ႔သာတုိ႔ျဖင့္ မျပတ္ပူေဇာ္ျခင္း၊ ဆြမ္းေတာ္ပြဲမ်ား အခ်ိန္မီ ျပန္စြန္႔ျခင္း၊ မွန္တံခါး သုိ႔မဟုတ္ ခန္းဆီးမ်ားျဖင့္ ကာရံထားျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ထားသည္ကုိ ေတြ႕ရွိရေပလိမ့္မည္။
အေနာက္တုိင္း သူေဌးမ်ား၌ တူညီေသာ အခ်က္တစ္ခု ရွိပါသည္။ ၎မွာ အိမ္တုိင္းအိမ္တုိင္း၌ စာအုပ္စင္ ထားရွိျခင္းပင္။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းခ်င္း၊ ဘြဲ႔ထူးဂုဏ္ထူးခ်င္း မတူညီၾကေသာ္လည္း စာအုပ္စင္ ထားရွိျခင္းကား တူညီၾကေလသည္။စာေရးသူတုိ႔ တုိင္းျပည္၌လည္း ထုိ႔အတူပင္။ ဗုဒၶဘာသာခ်င္း တူညီၾကေသာ္လည္း ေလးနက္စြာ သက္ဝင္ယံုၾကည္မႈမ်ဳိးကား နည္းပါးလွေပသည္။ ေလးနက္စြာ သက္ဝင္ယံုၾကည္သူမ်ားကုိ ၾကည့္လွ်င္ ဘုရားေက်ာင္းေတာ္ကုိ ၾကည္ညဳိဖြယ္ရာ ပူေဇာ္ထားသည္သာ ျဖစ္ေပသည္။ သုိ႔ျဖစ္ရကား ေလးနက္စြာ သက္ဝင္ယံုၾကည္သူတုိ႔၌ တူညီေသာ အခ်က္မွာ ဘုရားေက်ာင္းေတာ္ပူေဇာ္ျခင္းျဖစ္ကာ ဘုရားေက်ာင္းေတာ္ စနစ္တက် ပူေဇာ္ထားသူတုိ႔၏ တူညီေသာ အခ်က္မွာ ဘုရားသာသနာကုိ ေလးနက္စြာ သက္ဝင္ယံုၾကည္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
စာေရးသူသည္ ခုတင္ေခါင္းရင္း၌ ဘုရားပံုေတာ္ရွိလွ်င္ မအိပ္ဝံ့ပါ။ အဂါရဝ ျဖစ္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ပင္။ ထုိ႔အတူ ဘုရားေက်ာင္းေတာ္ (ဘုရားခန္း) ရွိေသာ္လည္း တံခါးမရွိ၊ ခန္းဆီးးမကာလွ်င္ ဘုရားေရွ႕တြင္ မထုိင္ရဲေပ။ ဘုရားေက်ာေပးထုိင္ရမည္ကုိ ေၾကာက္ေသာေၾကာင့္တည္း။ ထုိ႔အတူ ေနရထုိင္ရလွ်င္လည္း စိတ္မလံုၿခဳံပါ။ ဘုရားခန္းေရွ႕ ျဖတ္သြားျဖတ္လာလည္း မလုပ္ရဲ၊ လြတ္ရာကၽြတ္ရာ လမ္းေလွ်ာက္မည္ဆုိလွ်င္လည္း ဘုရားခန္း ေဟာင္းေလာင္းႀကီးကုိ ျမင္ေနရႏွင့္ ေနရထုိင္ရ ခက္လွပါသည္။ ထုိအခါမ်ဳိး၌ ခန္းဆီးမ်ား အေရးေပၚ ခ်ဳပ္ကာ တပ္ဆင္လုိက္ရပါေတာ့၏။ ခန္းဆီးတပ္လုိက္လွ်င္ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ႏွင့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေဆာင္ တစ္ကန္႔စီ ျဖစ္သြားေပၿပီ။ ထုိအခါမွ စိတ္ေျဖာင့္စြာ ေနထုိင္ႏုိင္ပါေတာ့၏။
စာေရးသူ တရားေဟာႂကြသည့္အခါ နယ္တကာစံုေရာက္ရွိခဲ့ေပသည္။ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ မရွိေသာ ေက်ာင္းအေဆာင္မ်ား၊ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ရွိေသာ္လည္း တံခါးမရွိ၊ ခန္းဆီးလည္းမကာေသာ အေနအထားမ်ား၊ ေက်ာင္းေဆာင္ထဲ တုိလီမုိလီပစၥည္းမ်ား သိမ္းဆည္းထားရွိမႈမ်ားကုိ ေတြ႕ျမင္ရသည့္အခါတုိင္း စိတ္မခ်မ္းသာလွေပ။ ဘုရားကုိ ဘုရားႏွင့္တူေအာင္ မထားၾကသူမ်ားသာတည္း။ ဘာသာ သာသနာကုိ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးစိတ္ ရွိေသာ္လည္း ဘုရားကုိ မၾကည္ညဳိတတ္ေသး၊ မပူေဇာ္တတ္ေသးဟုပင္ ဆုိရေပလိမ့္မည္။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။
(၂၀၂၂ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ ၄ ရက္ထုတ္ Myanmar Guardian News Journal၊ အတြဲ (၁)၊ အမွတ္ (၂၃)တြင္ ေဖာ္ျပပါ႐ွိေသာ ေဆာင္းပါး)