သတင္း

ကမၻာေက်ာ္ဆရာေတာ္၏ ကမၻာမေက်ာ္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ား (၂၁-ခ)

ကမၻာေက်ာ္ဆရာေတာ္၏ ကမၻာမေက်ာ္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ား (၂၁-ခ)

“စ႑ာလႏွင့္ သမဏက်င့္စဥ္”
———————————————–—
အရွင္၀ီရသူ (မစိုးရိမ္)

ေက်ာင္းထုိင္နာယကအျဖစ္ သာသနာ့တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခြင့္ရရွိသည့္အခါမွစ၍ သာသနာျပဳရာ၌ ေငြေၾကးက အခရာက်ေၾကာင္း သိရွိခဲ့ရပါသည္။ ထိုအခါတြင္သာ လူအမ်ား ထီထိုးရျခင္းအဓိပၸါယ္ကို သိရွိလာျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ ထီေပါက္ခ်င္ေသာ္လည္း ထီမထိုးျဖစ္ပါ။ ဆြမ္းကပ္ပြဲ၊ အလွဴပြဲမ်ားမွ ထီလက္မွတ္မ်ား ရလာလွ်င္ “ထီမထိုးဘဲ ေပါက္ခ်င္တာနဲ႔ အေတာ္ပဲ”ဟု ေျပာျပတတ္ပါသည္။ ထီလက္မွတ္လာလွဴလွ်င္လည္း “က်ဴပ္က ထီမထုိးဘဲ ေပါက္ခ်င္ေနတာဗ်”ဟု ဝမ္းသာာအားရ ေျပာျပတတ္ပါသည္။ စာေရးသူအမည္ျဖင့္ လစဥ္ထီထုိးေပးေနသည့္ ထီလက္မွတ္အလွဴရွင္ ဒါယိကာမတစ္ဦး ရွိပါသည္။ ထီမထုိးဘဲ ေပါက္ခဲ့လွ်င္ကား ပညာေရး၊ ပရဟိတ၊ သာသနာျပဳလုပ္ငန္း၊ အမ်ဳိးသားေရးလုပ္ငန္း စသည္ လုပ္စရာမ်ား တစ္ပံုတစ္ပင္ႀကီးပင္။

စာေရးသူ ေက်ာင္းသားဘဝ ငယ္စဥ္ကတည္းက ေဆးလိပ္မေသာက္ခဲ့ဖူးပါ။ လူႀကီးမ်ားက ေဆးလိပ္မီးညႇိခိုင္းလွ်င္လည္း “မင္းမဖြာနဲ႔”ဟု ေျပာ၍ ခုိင္းၾကပါသည္။ ေဆးလိပ္ဖြာမိလွ်င္ ေသာက္ျဖစ္သြားမည္စိုးေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါမည္။ စာေရးသူကလည္း လံုးဝ မဖြာပါ။ ေဆးလိပ္မေသာက္ေသာ္လည္း ေဆးလိပ္ေသာက္သည္အထင္ျဖင့္ အတီးခံခဲ့ရဖူးပါသည္။ ေက်ာင္းမွအျပန္ အဝတ္အစားလဲကာ သူငယ္ခ်င္းမ်ား ျခင္းခတ္ၾကရာ စားေရးသူလည္း ဝင္၍ခတ္ပါသည္။ ထိုသို႔ ျခင္းခတ္ေနစဥ္ “ေျဗာင္း”ဆိုသည့္အသံႀကီးႏွင့္အတူ နားရင္းတစ္ဖက္လံုး ပူထူသြားသျဖင့္ လွည့္ၾကည့္လုိက္ရာ စာေရးသူ၏ ဖခမည္းေတာ္ႀကီး ျဖစ္ေနေပသည္။ စိတ္ဆိုးမာန္ဆိုးျဖင့္ “ေဆးလိပ္မေသာက္ရဘူးလို႔ ငါေျပာမထားဘူးလား”ဟု မာန္မဲပါမွ သေဘာေပါက္သြားေပေတာ့သည္။ အေၾကာင္းမွာ စာေရးသူက ဒူးယားစီးကရက္ပံုစံ မုန္႔ေတာင့္ေလး ခဲထားေသာေၾကာင့္တည္း။ မုန္႔ကို ေဆးလိပ္ထင္၍ နားရင္းတီးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ မုန္႔မွန္းသိသြားသည့္အခါ ဖခမည္းေတာ္ႀကီး မ်က္ႏွာမထားတတ္ေတာ့ပါ။ အမ်ားေရွ႕တြင္ မဆင္မျခင္ တီးပစ္မိသည္ကိုး။ “စီးကရက္ပံုစံမုန္႔ေလး ခဲသည္ကိုပင္ ၾကယ္မ်ားလမ်ား ပြင့္ထြက္သြားေအာင္ ေဆာ္ပေလာ္တီးလွ်င္ ေဆးလိပ္အစစ္ျဖစ္ခဲ့ေသာ္”..ဟူသည့္အေတြး စာေရးသူတြင္ စြဲထင္သြားခဲ့ပါေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ေဆးလိပ္ဆိုလွ်င္ အနံ႔ပင္ မခံႏိုင္ေတာ့ေပ။ ေဆးလိပ္နံ႔ရႈမိလွ်င္ ေခါင္းကိုက္တတ္ပါသည္။ ကြမ္းလည္း မစားတတေပ။ ငယ္စဥ္အခါ၌ ကြမ္းယာအခ်ဳိတစ္ယာတေလ စားဖူးပါသည္။ ယခုအခါ ကြမ္းယာအခ်ဳိစားသည့္ယဥ္ေက်းမႈ မရွိေတာ့ဟု ဆိုေလ၏။ လြမ္းစရာပင္။ တစ္ယာတေလ စားမိသူပင္ ကြမ္းခ်ဳိခ်ဳိကို လြမ္းမိေနေတာ့၏။ အရက္ေသာက္ရန္ဆိုသည္မွာ ေဝလာေဝးပင္။ “ဆင္းတုေတာ္ အရက္ေသာက္တယ္ဆိုရင္ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ ဝီရသူ အရက္ေသာက္တယ္ဆိုတာ လံုးဝ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး”ဟု အၿမဲဂုဏ္ယူခဲ့သူျဖစ္ပါသည္။ “အရက္သမားတစ္ေယာက္ေယာက္က ဇရပ္ထဲအရက္ေသာက္ၿပီး ဆင္းတုေတာ္ကို အရက္ကပ္ရင္ ကပ္ေနမွာ၊ ဝီရသူကိုေတာ့ အရက္ကပ္လုိ႔ မရဘူး”ဟု ျပန္လည္ရွင္းျပမွ သေဘာေပါက္သြားၾကသည္က မ်ားေလသည္။ သို႔ေသာ္ စာေရးသူသည္ ဝဋ္ေၾကြးအေတာ္ႀကီးပံုရပါသည္။ ေဆးနံ႔မခံႏိုင္သူျဖစ္ပါလ်က္ ေဆးသမားအစြပ္စြဲခံေနရ၏။ အရက္နံ႔မခံႏိုင္သူျဖစ္ပါလ်က္ အရက္သမား စြပ္စြဲခံေနရေလ၏။ သကၠရာဇ္ႏွစ္ေထာင္ခုႏွစ္ စြန္းကာစက ျဖစ္ပါသည္။ သာသနမလဝိေသာဓနီ(သာသနာ့အညစ္အေၾကးသုဓ္သင္ေရး)အဖြဲ႔ကို စာသင္တုိက္ႀကီးတစ္တုိက္မွ ဝိုင္းရုိက္လုိက္ၾကပါသည္။ အဖြဲ႔၏ကိုင္တြယ္ပံုကို မေက်နပ္၍ အၾကမ္းဖက္မိသြားသည္ကို မေျပာသာခဲ့ေသာ္လည္း ထိုအဖြဲ႔ကို ဝီရသူဦးေဆာင္သည္၊ ထိုအဖြဲ႔က အရက္ပံုးမ်ား ကားျဖင့္တင္ေဆာင္လာသည္၊ ဝီရသူကိုယ္တုိင္ အရက္ကို ပံုးလုိက္ေသာက္သည္ဟု သတင္းလႊင့္ျခင္းပင္။ မိမိအျပစ္ကို သူတစ္ပါးအျပစ္ျဖင့္ ဖံုးကြယ္ျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း စာေရးသူသည္ ထိုအဖြဲ႔ကို ဦးေဆာင္သူမဟုတ္ပါ။ ကားထဲတြင္လည္း မပါပါ။ ၎တုိ႔ထံလည္း မေရာက္ပါ။ အေၾကာင္းမွာ စာေရးသူက အငယ္တန္းစာေမးပြဲႀကီးၾကပ္ေရး အတြင္းေရးမွဴးအျဖစ္ စာေမးပြဲေစာင့္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ပို၍ဆိုးသည္က “ဝီရသူအရက္ေသာက္တာ ငါကိုယ္တုိင္ျမင္တာ”ဟု မိမိကိုယ္ကို သက္ေသထူျခင္းပင္။ နားေထာင္ေနသူက စာေရးသူ၏ သူငယ္ခ်င္းလည္းျဖစ္၊ ညီအရင္းလို ခ်စ္ခင္ရင္းနီးသူလည္း ျဖစ္ေန၍ “မဟုတ္ေသးဘူးေနာ္”ဟု အႀကိမ္ႀကိမ္ျပန္ေျပာမွ ေလွ်ာခ်သြားေသာဟူ၏။ ထိုစဥ္က ‘ေထရဝါဒ တုိက္ပြဲ’စာအုပ္ နာမည္ႀကီးစျဖစ္၍ စာေရးသူ၏ ကေလာင္အမည္ ေရပန္းစားခ်ိန္ ျဖစ္ပါသည္။ စာအုပ္ဖတ္ရသူတုိင္းက ဝီရသူဆိုသည္မွာ ေထာင္ေထာင္ေမာင္းေမာင္း၊ ညဳိညဳိမည္းမည္း၊ မ်က္ႏွာေပါက္ဆိုးဆိုးဟု ထင္ထားၾကပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ဝိေသာဓနီအဖြဲ႔ ဦးေဆာင္ဆရာေတာ္ကို ဝီရသူအထင္ျဖင့္ ဝိုင္းရိုက္လုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါမည္။ အင္တာနက္ေခတ္မဟုတ္သျဖင့္ ဝီရသူကို မည္သူမွ် မျမင္ဖူးၾကပါ။ စာနယ္ဇင္းမ်ားတြင္လည္း စာေရးသူပံု မပါသျဖင့္ ပံုမျမင္ဖူးဘဲ သကၤန္းအေရာင္တူရံုမွ်ျဖင့္ ဝီရသူဟု တထစ္ခ်မွတ္ယူကာ အၾကမ္းဖက္လိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါမည္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။
(၂၀၂၂ ခုႏွစ္၊ ေမလ ၉ ရက္ထုတ္ Myanmar Guardian News Journal၊ အတြဲ (၁)၊ အမွတ္ (၂၆)တြင္ ေဖာ္ျပပါ႐ွိေသာ ေဆာင္းပါး)