သတင္း

ကမၻာေက်ာ္ဆရာေတာ္၏ ကမၻာမေက်ာ္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ား (၂၄-ခ)

ကမၻာေက်ာ္ဆရာေတာ္၏ ကမၻာမေက်ာ္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ား (၂၄-ခ)
—————————
“ ႏွလုံးသားမဲ့ေသာ အသိတရား
——————-—
အရွင္ဝီရသူ (မစိုးရိမ္)

စာေရးသူ ျပည္ေတာ္ျပန္ေရာက္ခါစ၌ စာေရးသူေက်ာင္း၌ သာမေဏေပါက္စေလးတစ္ပါးရွိပါသည္။ ကြန္ပ်ဴတာစာစီစာရိုက္ကြၽမ္းက်င္အဆင့္တြင္ရွိပါသည္။ မ်က္ႏွာလႊဲ၍ ရိုက္တတ္သည္အထိ ကြၽမ္း က်င္ပါသည္။ ေဘးမွထိုင္ေျပာေပးလွ်င္ လည္း ေျပာသူမၿပီးေသးခင္ သူကစာစီၿပီး သြား၍ ေစာင့္ေနရသည္အထိ ျမန္ဆန္ပါ သည္။ လူဝတ္လဲသြားသည့္အခါ စာေရးသူထံ၌သာ အၿမဲေနပါသည္။ စာေရးသူက အိုင္တီအရာရွိအျဖစ္ သူ႕ကိုခန႔္ထားလိုက္ ပါသည္။ပိတ္သိမ္းခံလိုက္ရသည့္ စာေရးသူ အေကာင့္၌ ေတြ႕ျမင္ရသည့္ သတင္းမ်ား၊ ႐ုပ္သံမ်ား၊ ဖိုတိုေရွာ့မ်ား၊ ဖိုတိုစာတန္းမ်ား သည္ သူ၏လက္ရာျဖစ္ပါသည္။ လူေကာင္က ေသးေသးေလးပါ။ အရပ္လည္းပု၊ ပိန္လည္းပိန္ျဖစ္၍ ရႉနာရွိုက္ကုန္းပုံစံ ေပါက္ေနပါသည္။ မ်က္လုံးတစ္ဖက္ကလည္း ပုံမွန္ မဟုတ္ပါ။ေမြးရာပါဟုဆိုပါသည္။ အေကာင္ေသးေသာ္လည္း ေဒါသကမေသးပါ။ လူပုသည့္အေလ်ာက္ စိတ္တိုတတ္ပါသည္။ ကေလးလည္းျဖစ္ေန၍တစ္ေက်ာင္းလုံးက သူ႕ကိုသာ အလိုလိုက္ေနရပါသည္။ စိတ္မရွည္သူျဖစ္သျဖင့္ ဆက္ဆံေရးက အဆင္မေျပ။ ကြန္ပ်ဴတာပညာ မာန္တက္ေန၍ အျခားလူမ်ားကို အထင္အျမင္ေသးကာ ရိုေသေလးစားမႈ ဂါရဝနိဝါတလည္း မရွိေတာ့ပါ။ တပည့္မ်ားက စာေရးသူမ်က္ႏွာျဖင့္ သူ႕အေပၚ သည္းခံေနၾကသကဲ့သို႔ စာေရးသူကိုယ္တိုင္လည္း သူ႕မ်က္ႏွာသာၾကည့္ေနရပါသည္။ သူမၾကည္လွ်င္ အလုပ္မခိုင္းရဲပါ။ သူၾကည္မွ အလုပ္ခိုင္းရပါသည္။ စာေရးသူက ဟိုလိုေလး လုပ္ေပးပါ၊ ဒီလိုေလးလုပ္ေပးပါဟု ခိုင္းသည့္အခါ သူစိတ္ၾကည္ေနလွ်င္ ေခ်ာေမာစြာ လုပ္ေပးတတ္ပါသည္။ သူစိတ္မရွည္လွ်င္ ဟိုဟာမရဘူး၊ ဒီဟာမရဘူး ဆင္ေျခေပးပါသည္။ ထိုအခါ စာေရးသူက သူတစ္ပါးျပဳလုပ္ထားသည္ကို ကိုးကားကာ ဒီမယ္ေလကြာ၊ ဒီလိုေလး ေျပာတာဟု ဖုန္းထဲမွာသိမ္းထားသည့္ပုံစံမ်ားျပလွ်င္ ပို၍စိတ္တိုသြားတတ္ပါသည္။ ကြန္ပ်ဴတာကီးဘုတ္ကို ေျဗာင္းေျဗာင္းဟု ျပင္းထန္စြာ ရိုက္ျပပုတ္ျပကာ ဒီမွာ၊ ဒီမွာ ျမင္လား၊ ျမင္လားဟု ျပန္ေအာ္တတ္ပါ သည္။ ထိုအခါစာေရးသူလည္း အသာေလး လစ္ထြက္ခဲ့ရတတ္ပါသည္။ ကိုယ့္အရိပ္ခို၊ ကိုယ့္ထမင္းစား၊ ကိုယ့္လစာယူေနသည့္ တပည့္ရင္း အလုပ္သမားဝန္ထမ္းေလး ကိုလည္း စာေရးသူကေၾကာက္ရသည္ပင္။

စာေရးသူႏွင့္ ပညာဒါန လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေနာင္ေတာ္ႀကီးတစ္ပါး ရွိပါသည္။ သူႏွင့္ေတြ႕တိုင္း စာေရးသူက ကိုယ္လိုခ်င္သည့္ပုံစံမ်ား ေျပာျပေလ့ရွိပါသည္။ တစ္ခါေသာ္စာေရးသူကို ေဒါသတႀကီး ျပန္ေျပာပါသည္။ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ မဟုတ္ေသာ္လည္း ေဒါသသံမွန္း သိလိုက္ရပါသည္။ ႏွစ္ကိုယ္ၾကားျဖစ္သျဖင့္လည္း မည္သူမွ်မသိပါ။ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္အတြက္ သူ႕တြင္လည္း အခက္အခဲရွိေနပါ လိမ့္မည္။ နိစၥဓူဝအလုပ္ႀကီးျဖစ္ေန၍ စိတ္မရွည္နိုင္ျခင္းလည္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ေဒါသစကား ေျပာလာၿပီဆိုကတည္းက သူ႕ရင္ထဲတြင္ အစိုင္အခဲႀကီးထြားေနမည္မွာ အေသအခ်ာပင္။ ထို႔ေၾကာင့္စာေရးသူက မ်က္ႏွာလႊဲကာ တစ္ျခားဘက္သြား၍အလုပ္ ရွာလုပ္လိုက္ရပါေတာ့သည္။ အတင္း အၾကပ္ေစခိုင္းသည္လည္းမဟုတ္၊ မလုပ္ ၍ အျပစ္တင္သည္လည္းမရွိ၊ လူေရွ႕သူေရွ႕ ဆရာလုပ္သည္လည္း မဟုတ္ပါဘဲ စာေရး သူမွာ အပက္ခံလိုက္ရေလသည္။ အလုပ္ လုပ္လွ်င္ အေတြ႕အႀကဳံရတတ္သည္ မဟုတ္ပါေလာ။

စာေရးသူႏွင့္ ဂ်ာနယ္အတူတြဲလုပ္ကိုင္သည့္လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ရွိသည္။ လူပ်ံေတာ္ ပတၱျမားေလးျဖစ္၏။ အိုးဘို ေက်ာင္းဆင္းေလးျဖစ္ကာ သဟာယ ေက်ာင္း၌သာေနပါသည္။ လူဝတ္လဲသြားေသာ္လည္း ေနရာေျပာင္းမသြားပါ။ ဂ်ာနယ္႐ုံးခန္းဖြင့္သည့္အခါ ႐ုံးမွာအၿမဲေန ပါသည္။ သူကသတင္းအယ္ဒီတာ၊ သူႏွင့္ အေၾကာင္းပါသူက စာျပင္အယ္ဒီတာအျဖစ္ ကုသိုလ္ယူပါသည္။ စေန၊ တနဂၤႏြေ စာျပင္ လာရင္း ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာသည့္အခါ သံေယာဇဥ္ျဖစ္သြားၾကပုံရပါသည္။ အိုးခ်င္း၊ ႀကိဳးခ်င္းစကားပုံအတိုင္းပင္။ တပည့္ေလးက ကိုယ္ပိုင္လုပ္ငန္းလည္းမရွိ၊ ေငြေၾကးလည္းမခ်မ္းသာ။ သူ႕အမ်ိဳးသမီးက မူႀကိဳေက်ာင္းဖြင့္ထားသည့္ဆရာမ၊ အတန္အသင့္ ခ်မ္းသာသူျဖစ္သျဖင့္ သူ႕အမ်ိဳးမ်ားက သေဘာမတူၾကပါ။ အသက္လည္း အေတာ္ကြာဟပါသည္။ ေလးဆယ္ေက်ာ္ဆရာမႏွင့္ သုံးဆယ္ခန႔္ အယ္ဒီတာေလးပါ။ ယင္းတို႔ မဂၤလာေဆာင္ခါနီးခ်ိန္ တစ္ေန႕ေသာအခါ ဆရာမ၏အစ္ကိုက စာေရးသူကို ေလဆိပ္လာႀကိဳရင္း လမ္း၌ ေပါက္ကြဲျပပါသည္။ စာေရးသူအသာေလး ကုပ္ေနရပါသည္။ သူသည္ စာေရးသူႂကြေလရာ ကားေမာင္းပို႔ေပးေနသည့္ ကားဆရာျဖစ္ပါသည္။ မိမိ ကားဆရာက မိမိအား ေဒါႏွင့္ေမာႏွင့္ ေျပာေနသည္ကို နားေထာင္ေပးေနရသည့္ မိမိဘဝ၏ဒုကၡကလည္း မေသးငယ္လွပါ။ လူ႕ဂုဏ္အသိုင္းအဝိုင္း ဆိုသည္ကလည္း ရွိေသးသျဖင့္ အဆင့္အတန္းဆိုသည္ကလည္း ရွိေနမည္သာ။ ဂုဏ္ဓနႏွင့္ ဘုံဘဝသည္ ခြဲျခားမရသည့္ အႁမႊာညီအစ္ကိုအလား ဘုံဘဝတြင္ေနသူတိုင္း ဂုဏ္ဓနဒဏ္ ခံရမည္သာျဖစ္ေလသည္။ကားဆရာလည္း သူ၏ညီမကို လူမသိသူမသိ အထီးက်န္ ႐ြာသား လူပ်ံေတာ္ေလးႏွင့္ မည္သို႔ သေဘာတူနိုင္ပါမည္နည္း။ သူေျပာသည့္ အထဲမွ ေရႁပြတ္ဆိုသည္ကိုသာ မွတ္မိပါေတာ့သည္။ သူကဘာပါလို႔လဲ၊ ေရႁပြတ္ပဲပါတာ၊ သူကဘာရွိလို႔လဲ ေရႁပြတ္ပဲ ရွိတဲ့ဥစၥာ စာေရးသူသည္ ရယ္လည္းရယ္ခ်င္၊ သနားလည္းသနား၊ ကိုယ္ခ်င္းလည္းစာနာျဖစ္ေန၍ တစ္ခြန္းမွ်ျပန္မေျပာဘဲ သူေက်နပ္သည္အထိ ေျပာခြင့္ေပးကာ သတိထားဆက္ဆံေနရပါသည္။ သူ႕ေလသံ မျမင့္မားေတာ့မွ ဩဝါဒေပးပါသည္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။

(၂၀၂၂ ခုႏွစ္၊ ေမလ ၃၀ ရက္ထုတ္ Myanmar Guardian ဂ်ာနယ္၊ အတြဲ(၁)၊ အမွတ္(၂၉)တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ စာမူျဖစ္ပါသည္)