သတင္း

စာဖတ္နည္း (SIMAC )(အပုိင္း-၂-နိဂုံး)

S= Situation- ေခတ္၏အေျခအေန
I= Intention- စာေရးသူ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ စာေရးသူ၏ ေစတနာ
M= Matter- အေၾကာင္းအရာ
A= Approach- ခ်ဥ္းကပ္နည္း(သုိ႔မဟုတ္)ေဇာင္းေပးျခင္း
C= Consistency- အေၾကာင္းအက်ဳိး(သုိ႔မဟုတ္) ေရွ႕ႏွင့္ေနာက္ ဆီေလ်ာ္ျခင္း(သုိ႔မဟုတ္)ညီညြတ္ျခင္း။
ဒီငါးခ်က္ကုိ မွတ္သားထားတာ ၾကာပါၿပီ။

စာသင္သားတစ္ပုိင္း၊ စာခ်ဆရာေတာ္တစ္ပုိင္း နာယကေလာင္းဘဝကတည္းကပါ။
ပါဠိစာေပ ေလ့လာနည္းမွာေတာ့ ဒီထက္ပုိက်ယ္ျပန္႔ပါတယ္။
သံဝဏၰနာ နည္းေလးဆယ္၊ ဥပစာဆယ္ပါး စုံေနေအာင္ပါပဲ။
ႏုိင္ငံေရးသမားေတြရယ္ ေလာ္ဘီေတြရယ္ စာမဖတ္တတ္မွန္း အေတာ္သိသာတယ္။ စာဖတ္တတ္တဲ့သူဆုိရင္ ေျပာလုိက္တဲ့စကားတစ္ခြန္း ေရးလုိက္တဲ့ စာတစ္ေၾကာင္းရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာရွိတဲ့ Intention-ေစတနာကုိ ျမင္ေအာင္မၾကည့္ႏုိင္တာ မ်ားတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီးကုိေစာ္ကားၾက၊ ရြာမဆရာေတာ္ႀကီးကုိေစာ္ကားၾက၊ ဘုန္းႀကီးမွန္းမသိ သံဃာမွန္းမသိ ရဟန္းမွန္းမသိ ကုိရင္မွန္းမသိ သီလရွင္မွန္းမသိ သူေတာ္ေကာင္းမွန္းမသိ ေထရ္ႀကီးဝါႀကီးမွန္းမသိ လူႀကီးလူေကာင္းမွန္းမသိ ေစာ္ကားၿပီးရင္း ေစာ္ကားရင္းနဲ႔ အကုသုိလ္ေတြယူေနၾကတာပါ။

ယန္ဟီးလီကုိေျပာတဲ့စကားတစ္ခြန္းရဲ႕ေနာက္ကြယ္မွာ Intentionေတြရွိတယ္။ ဒါကုိျမင္ေအာင္ၾကည့္ဖုိ႔လုိတယ္။ အဲဒီလုိျမင္ေအာင္ၾကည့္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ဆရာႀကီးဦးေရႊေအာင္ရဲ႕ ဘဝအက်ဥ္းသားစာအုပ္ထဲက စာဖတ္နည္းဆုိတဲ့ ေဆာင္းပါးေလးကုိ မွ်ေဝေပးလုိက္ပါတယ္။
စာဖတ္တတ္ၾကပါေစ။
နားေထာင္တတ္ၾကပါေစ။

အမုန္းခံသမားႀကီး
ဝီရသူ(မစုိးရိမ္)
23.12.2017
PM 10:04
========================================================

ျမတ္စြာဘုရားသည္သာ သႏၲိသုခႏုိင္ငံေတာ္ကုိ သိေတာ္မူ၏လုိ႔ ဆုိတာကလည္း စာဖတ္တဲ့အခါ-
၁။ ေခတ္ႏွင့္ ေခတ္၏ အေျခအေနကုိသိမယ္။
၂။ စာေရးသူ၏ ဦးတည္ခ်က္ကုိ သိမယ္။
၃။ အေၾကာင္းအရာကုိ သိမယ္။
၄။ ခ်ဥ္းကပ္ေထာင့္ကုိသိမယ္။
၅။ ေရွ႕ႏွင့္ေနာက္ ညီညြတ္မႈ ရွိ မရွိကုိ သိမယ္။
ဒီ၅ခ်က္ကုိသိထားရင္ စာပုိဒ္ရဲ႕ အနက္မွန္ကုိ သိပါတယ္။ အနက္မွန္ သိေရးအတြက္ ဒီ ၅ ခ်က္ဟာ အနည္းဆုံးလုိအပ္ခ်က္ပဲ။ ဒီ၅ခ်က္ကုိမွ သိမထားရင္ေတာ့ စာတစ္ပုိဒ္၏ အနက္ကုိ သိဖုိ႔ခက္တယ္။
ေခတ္ႏွင့္ေခတ္၏ အေျခအေနကုိ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္ ၁ ရက္ေန႔မွ ဝါဆုိလျပည့္ေက်ာ္ ၅မတုိင္မီ တစ္လေက်ာ္ကာလအေျခအေနကုိ သိဖုိ႔လုိမယ္။

အေလာင္းေတာ္မင္းသားဟာ စၾကဝေတးျဖစ္ေအာင္ မလုပ္ဘူး။ ဘုရားျဖစ္ေအာင္ လုပ္မယ္ဆုိၿပီး က်င့္ေတာ္မူလုိက္တာ ခု ဘုရားျဖစ္ၿပီ။ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳၿပီ။ သစၥာေလးပါးကုိ သိၿပီ။ ဒီအခ်ိန္မွာ နိဗၺာန္ကုိသိတာ ျမတ္စြာဘုရား တစ္ပါးတည္းရွိေသးတယ္။ ဒါက တစ္ခ်က္။
ေနာက္တစ္ခ်က္က ျမတ္စြာဘုရားသည္ အတုလ ျဖစ္တယ္။

ဧကပုဂၢလျဖစ္တယ္။ ဒါမွန္တယ္။ ေနာက္ပဥၥဝဂၢီတုိ႔ ေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီး နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳတယ္။ သစၥာေလးပါးကုိ သိတယ္။ ဝါဆုိလျပည့္ေက်ာ္ ၅ရက္ေန႔က်ေတာ့ အားလုံးရဟႏၲာျဖစ္သြားၾကတယ္။ ဒီေတာ့ သႏၲိသုခကုိ သူတုိ႔လည္း သိတာေပါ့။ အားလုံး နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳတဲ့ေနရာမွာ သစၥာေလးပါးကုိ သိေတာ္မူတဲ့ေနရာမွာ အတူတူပဲ။ ဘာမွ မထူးဘူး။

ဒီလုိ ဆုိၾကတယ္။ ဒါက အာရုံပုိင္းဆုိင္ရာ ျပႆနာ Ontological View အေနနဲ႔ ေျပာျပၾကျခင္းျဖစ္တယ္။ သိမႈပုိင္းဆုိင္ရာ ျပႆနာ Epistemological View အေနနဲ႔က်ေတာ့ မတူဘူး။ ထူးတယ္။
ျမတ္စြာဘုရား၏ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္က သဗၺညဳတထုိက္တဲ့ဉာဏ္။ အျခားအရိယာမ်ား၏ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္က သဗၺညဳတ မထုိက္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ကုိ ရတာနဲ႔ သဗၺညဳတဉာဏ္ရျခင္းကိစၥကုိပါ ၿပီးစီးေစႏုိင္ျခင္းျဖစ္တယ္။ ဒါက ခ်ဥ္းကပ္နည္းနဲ႔ ဆုိင္တဲ့အနက္ပါ။

သဗၺညဳတအရ အားလုံးကုိသိတယ္ဆုိတဲ့ ေနရာမွာ အားလုံးဟာ ၂မ်ဳိးရွိတယ္။ အေရအတြက္အရ အားလုံးႏွင့္ အရည္အခ်င္းအရ အားလုံးျဖစ္တယ္။ အေရအတြက္အရ အားလုံးဆုိတာ သိစရာမွန္သမွ် တစ္ခုမွမက်န္ အားလုံးကုိ သိျခင္းျဖစ္တယ္။ ဒါဟာ အာရုံပုိင္းဆုိင္ရာ ျပႆနာပါ။

အဲဒီ သိစရာေတြ သိတဲ့အခါမွာ အားလုံးကုိ တစ္ၿပဳိင္နက္ သိတာမဟုတ္ဘူး။ တစ္ခုစီ တစ္ခုစီ အာရုံျပဳၿပီး သိတာ။ ဥပမာအားျဖင့္ က ကုိသိတယ္ဆုိရင္ အျခားပုဂၢဳိလ္မ်ားက ကႏွင့္ပတ္သက္သမွ် အားလုံးကုိ မသိဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သဗၺဳညဳ မဟုတ္ဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားကေတာ့ ကကုိသိရင္ ကႏွင့္ပတ္သက္တာအားလုံးကုိ သိတယ္။ ခကုိသိရင္ ခႏွင့္ပတ္သက္တာ အားလုံးကုိ သိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သဗၺညဳျဖစ္တယ္။

သဗၺညဳျဖစ္ေလာက္ေအာင္လည္း အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ျဖင့္ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳတုန္းက ဝါသနာႏွင့္တကြ ကိေလသာေတြအားလုံးကုိ ပယ္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္တယ္။ ဥပါဒါနပစၥယာ ဘေဝါ(ေဇာ)အရ ဝါသနာဟာ သိမႈအေပၚမွာ ဘယ္ေလာက္ လႊမ္းမုိးႏုိင္တယ္ဆုိတာ ထင္ရွားပါတယ္။ ဣႆာဝါသနာပါတဲ့ သူဟာ သူတစ္ပါးကုိ ဣႆာမ်က္စိနဲ႔ပဲ ျမင္တတ္တယ္။ ေလာဘ ဝါသနာပါတဲ့သူဟာ ဘာကုိၾကည့္ၾကည့္ ေလာဘ မ်က္စိနဲ႔ပဲ ၾကည့္တတ္တယ္။

ဒီေတာ့ ကိေလသာကုိ ဝါသနာႏွင့္တကြ ပယ္သတ္ႏုိင္ျခင္းသည္ သဗၺညဳတဉာဏ္ရျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္တယ္။ အာရုံပုိင္းအေနနဲ႔ကေတာ့ နိဗၺာန္ဟာ အေျပာင္းအလဲမရွိဘူး။ This-ဒီဟာ ဒီဟာပဲ။
အာရမၼဏိကပုိင္းအေနက်ေတာ့ အေျပာင္းအလဲရွိတယ္။ ေလာကမွာ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ ရည္တူသိသူရယ္လုိ႔ မရွိပါဘူး။ ေလာကမွာလည္း ဆုိရုိး ရွိတယ္။ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အသိဆုံးျဖစ္ရင္ သူကာ သိတာ၊ တျခား သူပေလာက္ ဘယ္သူမွ မသိဘူး ဒီလုိ ေျပာရုိးဆုိစဥ္ရွိတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေခတ္ႏွင့္ ေခတ္၏ အေျခအေနမွၾကည့္ရင္လည္း ထုိအခ်ိန္မွာ သိသူရွိေသးတာ။ ဒီေနာက္ သိမႈဆုိင္ရာျမင္ကြင္း(Epistemological View) ကၾကည့္ရင္လည္း ျမတ္စြာဘုရားဟာ သစၥာေလးပါးကုိ သိတဲ့ေနရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အျခားဘယ္ေနရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အတုလပါ၊ ဧကပုဂၢလပါ။ သဒၵါနည္းအရဆုိရင္ေတာ့ သဒၵါဓိေကာ အတၳာဓိေကာေပါ့။
ဒီေတာ့ ဘက္စုံၾကည့္နည္းအရ ၾကည့္လွ်င္ ဒီစာပုိဒ္ဟာ မမွားပါဘူး။ ဆင္ရဲ႕အစြယ္ကုိသာ စမ္းမိၿပီး ဆင္ဟာ သန္လ်က္လုိပဲလုိ႔ေျပာတဲ့ မ်က္မျမင္ပုဏၰားအျမင္မ်ဳိးနဲ႔ ၾကည့္ရင္ေတာ့ စာတစ္ပုိဒ္၏ အနက္ကုိ မွန္ေအာင္သိဖုိ႔ မလြယ္ဘူး။

ယံ ဟိ ကိဥၥိ ဘဝတၱယ သခၤါတံ ဝဋၬံ ပေတၳတြာ
ပဝတၱိတံ၊ အႏၲမေသာ ပဥၥဘိညာ အ႒ ဝါ
သမာပတၱိေယာ၊ သဗၺံ တံ ဝဋဋပကၡိယံ ဝဋၬ သီ
သႏၲိ၊ ဝဋၬ သီသတၱာ မိစၧာပဋိပဒါဝ ေဟာတိ- လုိ႔ ဆုိတယ္။
ျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္မူလာတာက သမၼာပဋိပဒါကုိေဟာခ်င္လုိ႔ ပြင့္လာတာ။ ဒီေတာ့ မိစၧာပဋိပါဒႏွင့္ သမၼာပဋိပဒါဟာ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ဆန္႔က်င္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ စာတစ္ပုဒ္ရဲ႕ အနက္မွန္ကုိ သိခ်င္ရင္ စာဖတ္နည္းကုိသိမွ စာဖတ္နည္းကုိ သိခ်င္ရင္ ေနတၱိက်မ္းကုိ ေလ့လာမွ။ အကုန္လုံး မေလ့လာႏုိင္ရင္ေတာင္ ယုတၱိဟာရ၊ လကၡဏာဟာရ၊ စတုဗ်ဴဟာဟာရကုိေတာ့ သိမွျဖစ္မယ္။

ေဆာင္းပါးရွင္ေတြဟာ သူ႔ပရိတ္သတ္ႏွင့္သူပါ။ အျမင္ခ်င္း တူၾကရင္ အႀကဳိက္ခ်င္း တူၾကတာပဲ။ ခက္တယ္ လြယ္တယ္ မဟုတ္ပါဘူး။
ဓမၼရံသီမဂၢဇင္းပါ ခ်မ္းသာကုိ ရွာေဖြျခင္းေဆာင္းပါးရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္က ဘဝကုိ မဇၥ်ိမပဋိပဒါႏွင့္ၾကည့္တတ္ရင္ သႏၲိသုခကုိ ရတယ္လုိ႔ ဆုိတာပါ။ အေၾကာင္းအရာကေတာ့ ပဋိစၥသမုပၸဒါကုိ အေျခခံၿပီး ဓမၼစၾကာႏွင့္ အနတၱလကၡဏသုတ္ ေပါင္း သုံးသုတ္ကုိ ေရးျခင္းပါ။ ဒီသုံးသုတ္ဟာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ သာသနာေတာ္မွာ ပထမဦးဆုံးလည္းျဖစ္၊ အေရးအႀကီးဆုံးလည္းျဖစ္၊ အေျခခံ အက်ဆုံးလည္းျဖစ္လုိ႔ပါဲ။ ေဆာင္းပါး အမွတ္စဥ္က(၁၇)ရွိသြားၿပီ။

ေနာက္ဆုံးေျပာခ်င္တာက ငါ့ေလွ ငါထုိး ပဲခူးေရာက္ေရာက္ဆုိတဲ့ ဝါဒဟာ မကၡလိေဂါသာလ၏ ဝါဒျဖစ္လုိ႔ အင္မတန္ အႏၲရာယ္ႀကီးတယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။ ဆင္ျခင္ဖြယ္ပါ။ သံေဝဂ ယူဖြယ္ပါ။
လက္ဖက္ရည္ ပန္းကန္လုံးထဲ၌ မုန္တုိင္းကုိ ျမင္ျခင္းသည္ မွန္ေသာျမင္ျခင္း မဟုတ္ပါ။ ဤသေဘာကုိ စာဖတ္သူမ်ားအေနျဖင့္ သတိျပဳႏိုင္ရန္ တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။

(စာေပဂ်ာနယ္၊ ေအာက္တုိဘာ ၁၉၆၆)