တစ္မ်ိဳးသားလံုးအတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး လုပ္ေဆာင္ေနရတာျဖစ္တဲ့အတြက္ သာမန္၀ီရိယမ်ိဳးနဲ႔ေတာ့ မရဘူး။ ၿပီးေတာ့ အမ်ိဳးခ်စ္ရံုတစ္ခုတည္းနဲ႔လည္း မရဘူး (အဆက္ – နိဂုံး)
ဆရာေတာ္ဦး၀ီရသူရဲ႕ အမ်ိဳးသားႏုိင္ေတာ္တည္ေဆာက္ေရး ရႈျမင္ခ်က္ဟာ ဒီတစ္ပတ္မွာေတာ့ ၉ ပတ္ေျမာက္ခဲ့ပါၿပီ။ ဒီအစီအစဥ္ရဲ႕ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္က ဆရာေတာ္ရဲ႕ သေဘာထားအျမင္မ်ားကို အားလံုး က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ျမင္ႏိုင္သိႏုိင္ၾကားႏုိင္ဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ အပတ္စဥ္တုိင္း ေခတ္ၿပိဳင္သမုိင္းထဲက အျဖစ္အပ်က္ေတြအေပၚမွာ ဆရာေတာ္ရဲ႕ သေဘာထားအျမင္ကို ေမးျမန္းျဖစ္ခဲ့သလို ဆရာေတာ္ရဲ႕မူ၀ါဒ၊ သေဘာတရားနဲ႔ လမ္းစဥ္မ်ားကိုလည္း သိရွိႏုိင္ေအာင္ ေမးခြန္းေတြကို ႀကိဳးစားတည္ေဆာက္ထားပါတယ္။ ဒီတစ္ပတ္မွာလည္းပဲ ထူးျခားစူးရွတဲ့ ဆရာေတာ္ရဲ႕ သံုးသပ္ခ်က္နဲ႔ အျမင္ေတြကို ျမင္ရၾကားရလိမ့္မယ္ ယံုၾကည္ပါတယ္။
ေမး- အရင္တစ္ပတ္ကလည္း ေမးခဲ့ပါတယ္ဘုရား၊ ကို၀င္းကိုကိုလတ္တို႔ အမတ္မႈနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ေပါ့ဘုရား။ အခု ဇူလိုင္လ ၂၇ ရက္ေန႔ကပဲ ကို၀င္းကိုကိုလတ္တို႔အမႈကို မစစ္ေဆးဘဲ ရံုးခ်ိန္ျပန္ခ်ိန္ေနတာနဲ႔႔ပတ္သက္ၿပီး `အမ်ိဳးသားေရး ဖိႏွိပ္မႈခ်က္ျခင္းရပ္´ဆိုၿပီး အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြက ဆႏၵျပခဲ့ၾကပါတယ္ဘုရား။ ဆိုေတာ့`အမ်ိဳးသားေရး ဖိႏွိပ္မႈ´ေတြ တကယ္ရွိေနသလားဘုရား။ ရွိခဲ့ရင္ ဘယ္ေလာက္အတုိင္းအတာအထိရွိေနလဲဘုရား။ ေရွ႕ေရွာက္ အရွင္ဘုရားတို႔ကေရာ ဘယ္လိုတံု႔ျပန္ဖို႔ရွိပါသလဲဘုရား။
ေျဖ- တို႔ အရင္တုန္းကေတာ့ အဂၤလိပ္ေခတ္က သခင္ေပါက္စ ေထာင္ေျခာက္လေပါ့။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြကို ႏွိပ္ကြပ္ခဲ့တဲ့သေကၤတေပါ့ကြာ။ အခုေခတ္က်ေတာ့ အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြကိုပဲ ေရြးၿပီးေတာ့ ဖိႏွိပ္လာတာ တအားထင္ရွားတာေပါ့ေနာ္။ ဥပမာ အေကာင့္တုကိစၥနဲ႔ ေနမ်ိဳးေ၀ အဖမ္းခံခဲ့ရတယ္။ ဒါေတြက ဖိႏွိပ္မႈကို ထင္ရွားေစတယ္၊ သူတို႔ကို ထိလာလို႔ဆုိၿပီး ခ်က္ခ်င္းလုပ္တဲ့သေဘာမ်ိဳးေတြ ရွိတယ္လို႔ ဦးဇင္းတို႔က ယူဆတယ္။ သူတို႔ဘက္က လူေတြကို အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြ၊ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္ေတြကတုိင္တဲ့အခါက်ေတာ့ ႏွစ္လသံုးလၾကာၿပီး ဘယ္ဆီေနမွန္းေတာင္ မသိဘူးေပါ့ေနာ့။ ဒါေတြက တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး ေၾကြးေၾကာ္ေနတဲ့လက္ထက္မွာ တရားဥပေဒဟာ မလိုရင္တစ္မ်ိဳး၊ လိုရင္တစ္မ်ိဳး အသံုးခ်ခံေနရတယ္ဆုိတာ ေပၚလြင္ေအာင္ေျပာလိုက္တာေပါ့ေနာ္။ ကိုေနမ်ိဳးေ၀ကို မဟုတ္မတရား အေကာင့္အတုေတြနဲ႔ လုပ္ႀကံၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ မဘသမလိုအပ္ဘူးဆိုတဲ့စကားေတြေျပာလာတာတို႔၊ အမ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ ေလးရပ္ကိုျပင္ဆင္ဖို႔ အစီအစဥ္ရွိတယ္လို႔ ဖြင့္ေျပာလာတာတို႔ ဦးဇင္းကို တရားပြဲပိတ္တာတို႔၊ မိုးကုတ္ဝိပႆနာ ဓမၼကထိက ဓမၼရံသီဆရာေတာ္ကို ၅၉(စ)မေဟာရ ဆိုၿပီး ခံဝန္ကတိလက္မွတ္ထိုးခိုင္းတာတို႔၊ အခုေနာက္ဆံုး မဘသကို တရားမ၀င္ေၾကညာၿပီး ဆုိင္းဘုတ္ေတြေတာင္မခ်န္ရဘူး အကုန္ဖ်က္သိမ္းရမယ္လို႔ ေၾကညာခ်က္ထုတ္တာတို႔၊ ကို၀င္းကိုကိုလတ္တို႔ အမႈဆိုရင္လည္းပဲၾကည့္ေလ၊ အေမရိကန္သံရံုးေရွ႕မွာဆႏၵျပတာကိုက အေမရိကန္သံရံုးကို မေက်နပ္လို႔ ျပတာေလ။ အဲဒီ အေမရိကန္သံရံုးကိုမေက်နပ္လို႔ ဆႏၵျပတာကို ႏုိင္ငံအၾကည္ညိဳပ်က္ေစမႈနဲ႔တရားစြဲတယ္ဆိုေတာ့ တအားႀကီးလြဲေနၿပီေပါ့ေနာ့။ ဒါဟာ အေမရိကန္အစိုးရကို မ်က္ႏွာလုပ္တာလား။ ဒီတစ္ခ်က္ စဥ္းစားစရာရွိတယ္ေပါ့။
ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ဒီေကာင္ေတြမရွိမွ ေအးမွာဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ အမ်ိဳးသားေရးကို ဖိႏွိပ္တာလား။ ဒါမွမဟုတ္ တစ္ခ်က္ခုတ္ႏွစ္ခ်က္ပ်က္အေနနဲ႔ ႏွစ္ခုစလံုးကို ရည္ရြယ္ၿပီးလုပ္လိုက္တာလား။ ဒါေတြကိုၾကည့္ေသာအားျဖင့္ ဒီအစိုးရဟာ အမ်ိဳးသားေရးကို အားမေပးဘူး၊ အမ်ိဳးသားေရးကို ႏွိပ္ကြပ္ဖို႔ အစီအစဥ္ရွိတယ္ဆိုတာ သိသာတာေပါ့ေနာ့။
၇(က)။ ေခါင္းေဆာင္မႈေကာင္းေကာင္း၊ အင္အားေကာင္းေကာင္းနဲ႔ စနစ္တက် တရားဥပေဒေဘာင္အတြင္းက အမ်ိဳးသားေရးဖိႏွိပ္မႈေတြ ရပ္တန္႔သြားေအာင္လုပ္ဖို႔ ဘာေတြမ်ားလိုအပ္မလဲ။ အရွင္ဘုရားတို႔ေကာ ဘယ္လိုအစီအစဥ္ေတြမ်ားရွိလဲဘုရား။
ေျဖ- အဲဒါက်ေတာ့ ဟိုအရင္တုန္းကဆိုရင္ မဘသအဖြဲ႕ႀကီးေတြလို အဖြဲ႕ႀကီးေတြက ဦးေဆာင္ၿပီး လုပ္ဖို႔ေကာင္းတာေပါ့။ အခုဆိုရင္ ဗုဒၶဓမၼပရဟိတေဖာင္ေဒးရွင္းကဦးေဆာင္ၿပီး ၆၆(ဃ) နဲ႔လည္းမၿငိေအာင္၊ အျခားအျခားေသာ တရားဥပေဒနဲ႔လည္း မၿငိေအာင္ လုပ္ပံုလုပ္နည္းေတြကို သင္တန္းပို႔ခ်တာတို႔ ညြန္ၾကားတာတို႔ လုပ္လို႔ရတာေပါ့ေနာ့။ ဦးဇင္းတို႔က်ေတာ့ တစ္သီးပုဂၢလလိုျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အြန္လို္င္းေပၚကေနအသိေပးရံု၊ နီးစပ္ရာကို ဆံုးမၾသ၀ါဒေပးရံု ဒါေလးပဲရွိတာေပါ့။
၈။ သာသနာေရးႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈဝန္ႀကီးဌာနက ဇူလုိင္ ၂၅ ရက္စြဲျဖင့္ ထုတ္ျပန္ထားတဲ့စာေပါ့ဘုရား။ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းအေျခခံစည္းမ်ဥ္းကုိ ဆန္႔က်င္ၿပီး သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းအဆင့္ဆင့္၏ ႀကီးၾကပ္မႈကုိ ခံယူျခင္းမရွိဘဲ သံဃာေတာ္ေတြနဲ႔ျဖစ္ျဖစ္၊ သံဃာေတာ္ေတြနဲ႔ လူပုဂၢဳိလ္ေတြနဲ႔ျဖစ္ျဖစ္ အေၾကာင္းျပခ်က္အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ ဘာသာေရးအမည္ခံ အဖြဲ႕အစည္းေတြနဲ႔ ဂုိဏ္းေတြဟာ ဥပေဒအရ ဖြဲ႕စည္းခြင့္မရွိတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းသာျဖစ္တယ္၊ ႏုိင္ငံေတာ္အတြင္းမွာ သံဃာ့ဂုိဏ္းကုိးဂုိဏ္းပါဝင္တဲ့ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းႀကီးတစ္ခုတည္းသာရွိတယ္လို႔ ေရးထားတာေတြ႕ရပါတယ္ဘုရား။ ဆိုေတာ့ မဘသအဖြဲ႕ေတြ ဆက္ရွိေနဦးမလားဆိုတာနဲ႔ အဲဒီအေပၚမွာ ဘယ္လိုထင္ျမင္ခ်က္မ်ိဳးေပးလဲဆိုတာကို သိခ်င္ပါတယ္ဘုရား။
ေျဖ- တကယ္တမ္းေျပာရရင္ မဟနဆရာေတာ္ႀကီးေတြေရာ၊ သာသနာေရး၀န္ႀကီးေရာ ျပ႒ာန္းဥပေဒနဲ႔ အမိန္႔အာဏာကို မကြဲဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဤအမိန္႔သည္ ဥပေဒကဲ့သို႔ အာဏာတည္ေစရမည္ဆိုတာက အမိန္႔ကို ဥပေဒအျဖစ္သံုးစြဲတာ။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ျပ႒ာန္းဥပေဒမဟုတ္ဘူးေလ။ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒေပၚေပါက္လာခ်ိန္မွာ အဲဒီ အမိန္႔အာဏာႀကီးဟာ ပ်က္ျပယ္သြားတာေပါ့။ အသင္းအဖြဲ႕ဥပေဒျပ႒ာန္းလိုက္ႏုိင္တဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒီ ပ်က္ျပယ္သြားတဲ့ဥပေဒႀကီးကို ဘယ္လိုမွ ျပန္လည္အသက္သြင္းလို႔ မရႏုိင္တဲ့အဆင့္ျဖစ္သြားတာေပါ့။ အဲဒီလို အမိန္႔အာဏာနဲ႔ ျပ႒ာန္းဥပေဒကို မကြဲလို႔သာ သူတို႔တေတြ အခုလို ေဟာေျပာေနတာတို႔၊ ေၾကညာခ်က္ထုတ္ေနတာတို႔၊ ေရးသားေနတာတို႔ အင္တာဗ်ဴးေတြမွာ ေျဖဆိုေနတာတို႔ ေတြ႕ရတာေပါ့ေနာ္။
၉။ တစ္ဆက္တည္းမွာပဲ မဟန ဥကၠ႒ဆရာေတာ္ႀကီးကလည္းပဲ The Voice နဲ႔အင္တာဗ်ဴးမွာ မဘသဟာ ဥပေဒအရဖြဲ႕ခြင့္မရွိဘူး၊ ဂုိဏ္းကိုးဂိုဏ္းပဲရွိရမယ္လို႔ ေျပာထားပါတယ္။ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရလက္ထက္ကလည္းပဲ ဖ်က္ဖို႔ေျပာထားတယ္လို႔လည္း ေျပာထားပါတယ္။ တပည့္ေတာ္တို႔သိတာက်ေတာ့ မဘသဟာ ဂိုဏ္းလည္းမဟုတ္ဘူး၊ ေနာက္ မဘသညီလာခံမွာေတာင္မွ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ႀကီးက ညီအစ္ကိုလို သားအဖလို ညီညီညြတ္ညြတ္လုပ္ၾကမယ္ စတဲ့ၾသ၀ါဒေပးတာေတြလည္း ဖတ္ရသိရပါတယ္ဘုရား။ ဆိုတဲ့ ဘယ္လိုေၾကာင့္ ေရွ႕ေနာက္မညီဘဲ ကြဲလြဲခ်က္ေတြျဖစ္လာတယ္လို႔ ထင္ပါသလဲဘုရား၊ အဲဒါေလး ေျဖလို႔ရရင္ ေျဖေပးပါဦးဘုရား။
ေျဖ- ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ဗီဒီယိုဖိုင္လည္းၾကည့္ရတယ္၊ အင္တာဗ်ဴးလည္း ဖတ္ရပါတယ္။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဆရာေတာ္ႀကီးက မဘသအေရးမွာ စိတ္တည္ၿငိမ္မႈအေတာ့္ကို ပ်က္ျပားေနတာေတြ႕ရတယ္ေပါ့ေနာ့။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဦးဇင္းတို႔တေတြက ဆရာေတာ္ႀကီးေပၚမွာျပန္ၿပီး အားနားတာတို႔၊ သနားတာတို႔၊ ကရုဏာသက္တာတို႔ ျပန္ျဖစ္ေနတာေပါ့ေနာ့။ တရားလႊတ္ေတာ္မွာ စာခၽြန္ေတာ္တက္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ေၾကးဆိုရင္ေတာ့ မဟနဆရာေတ္ႀကီးေတြလည္း ဘယ္လိုမွ မတတ္ႏုိင္ဘူး၊ သာသနာေရး၀န္ႀကီးလည္း ဘယ္လိုမွ မတတ္ႏုိင္ဘူး၊ အစိုးရလည္း ဘယ္လိုမွ မတတ္ႏုိင္ဘူး။ မဘသဟာ တရား၀င္အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္တယ္ဆိုတာ ကမၻာႀကီးက သိသြားမွာေပါ့။
၉(က)။ အဲဒီအင္တာဗ်ဴးမွာပဲ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ႀကီးက မဟနမွာ၀င္ၿပီး အေရြးခ်ယ္ခံဖို႔တို႔ဘာတို႔ ေျပာထားတာလည္းေတြ႕ပါတယ္ဘုရား။ အဲဒါေတြက ျဖစ္ႏုိင္လားဘုရား။ ဆိုလိုတာက သံဃာနာယကအဖြဲ႕ထဲမွာ ေရြးခ်ယ္ခံၿပီး ၀င္ၿပိဳင္တို႔ဘာတို႔ဆိုတာ တကယ္ပဲျဖစ္ႏုိင္သလားဘုရား။
ေျဖ- မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ သံဃမဟာနာယကက သမၼတေရြးေကာက္ပြဲေတြလို ၀င္ၿပိဳင္ရတာမဟုတ္ဘူးေလ။ ၿမိဳ႕နယ္ သံဃာနာယကဆိုရင္ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္ေတြ ၀င္ၿပိဳင္ရတာေပါ့ေနာ့။ တုိင္းသံဃာနာယကဆိုရင္ တုိင္းအဆင့္ေတြက ၿပိဳင္ရတာေပါ့။ ႏုိင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကက်ေတာ့လည္း ႏုိင္ငံေတာ္အဆင့္ေတြၿပိဳင္ရတာဆိုိေတာ့ အဲဒါႀကီးက အေတာ့္ကို အလွမ္းေ၀းသြားၿပီ။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ဒီဥပဒေတြေၾကာင့္ ဥပေဒေတြ ျပင္ဆင္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ႏုိင္ငံေတာ္ ဗဟိုသံဃာ၀န္ေဆာင္ဆရာေတာ္ေတြက ဒီဥပေဒေတြကို ျပင္လို႔လည္းရတယ္၊ ဖ်က္လို႔လည္းရတယ္၊ ႏုတ္ပယ္တာတို႔၊ ျဖည့္စြက္တာတို႔၊ လံုး၀ဖ်က္သိမ္းတာတို႔ အမ်ားႀကီးလုပ္လို႔ရတာေပါ့ေလ။ အဲေတာ့ ၿပီးခဲ့တဲ့ ဂိုဏ္းေပါင္းစံု သံဃာအစည္းအေ၀းႀကီးတုန္းကလည္း အမိန္႔အာဏာေတြက ေခတ္နဲ႔မညီေတာ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဒါေတြကို ျပန္လည္ျပဳျပင္ၿပီးေတာ့ ျပ႒ာန္းသင့္တဲ့အေၾကာင္းကို အႀကံေပးၾကတာ တစ္ႏုိင္ငံလံုးအတုိင္းအတာနဲ႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားတာပဲေလ။ အဲဒီကတည္းက အေကာင္အထည္မေဖာ္ခဲ့တာက အေၾကာင္းရွိမွာေပါ့ေနာ့။ ဆိုလိုတာက လိုအပ္ရင္သံုးမယ္၊ မလိုအပ္ရင္ မသံုးဘူး။ သံုးခ်င္ရင္သံုးမယ္၊ မသံုးခ်င္ရင္ ၾကည့္ေနမယ္ဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးႀကီးေပါ့ေလ။
၁၀။ အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြအတြက္ ၾသ၀ါဒစကားေလးလည္း မိန္႔ေပးပါဦး။
ေျဖ- ၾသ၀ါဒစကားအေနနဲ႔ အဓိ႒ာန္ငါးခ်က္ထဲက ေနာက္ဆံုးအခ်က္ျဖစ္တဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေပါ့။ အမ်ိဳးသားေရးညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမေတြကိုေျပာခ်င္တာက တစ္မ်ိဳးသားလံုးအတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး လုပ္ေဆာင္ေနရတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သာမန္ ၀ိရီိယမ်ိဳးနဲ႔ေတာ့ မရဘူး။ ၿပီးေတာ့ အမ်ိဳးခ်စ္ရံုတစ္ခုတည္းနဲ႔လည္းမရဘူးေပါ့။ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ကုိးပါးထဲမွာ ဝိဇၨာစရဏသမၸႏၷ- ၀ိဇၹာနဲ႔ စရဏလို႔ အရည္အခ်င္းႏွစ္မ်ိဳးရွိတာေပါ့ေနာ္။ ၀ိဇၹာဆိုတာကေတာ့ ႏွလံုးရည္ပိုင္း၊ ပညာဥာဏ္အရည္အခ်င္းပိုင္းကို ဆိုလိုၿပီး စရဏပိုင္းက်ေတာ့ လုပ္ရည္ကိုင္ရည္ကို ဆိုလိုတာေပါ့။ အဲေတာ့ ၀ိဇၹာ အေနနဲ႔လည္း အရည္အခ်င္းေတြျပည့္၀ေနရမယ္၊ စရဏအေနနဲ႔လည္း ၀ီရိယေကာင္းရမယ္၊ စာရိတၱေကာင္းရမယ္၊ သေဘာထားႀကီးရမယ္၊ သည္းခံခြင့္လြတ္တတ္ရမယ္၊ ျပဳလြယ္ ျပင္လြယ္တဲ့ စိတ္ႏွလံုးႏူးညံ့ေပ်ာ့ေျပာင္းမႈရွိရမယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြပါ၀င္တာေပါ့။ ျမတ္စြာဘုရား ၄၅ ၀ါ ကာလပတ္လံုး ေ၀ေနယ်သတၱ၀ါေတြအတြက္ မနားမေန လုပ္ေဆာင္ခဲ့သလို ဦးဇင္းတို႔ကလည္း တစ္မ်ိဳးသားလံုးအတြက္ မနားမေနလုပ္ေဆာင္ၾကပါလို႔ တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။
ၿငိမ္းခ်မ္းသာ (ဆက္သြယ္ေမးျမန္းသည္။)
4.8.2017 ေန႔ထုတ္၊ ေအာင္ေဇယ်တုဂ်ာနယ္ အမွတ္(၁၈၄)