တစ္ဦးတစ္ေယာက္၊ တစ္ဖြဲ႕တစ္ပါတီကုိ မုန္းရမယ္ဆုိတဲ့ခံယူခ်က္ႀကီးကလည္း အမ်ဳိးသားေရးအျမင္ မဟုတ္ပါဘူး(၁)
(ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူႏွင့္ ေမးသမွ် ေျဖသမွ်)
ေမး – စဥ့္ကိုင္မွာ ျပဳလုပ္တဲ့ ဘာသာေပါင္းစံုဆုေတာင္းပြဲတစ္ခုမွာ ကိုရင္ကေလးေတြက ေအာက္ကထိုင္ေနရၿပီး ဘာသာျခား ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြက ထိုင္ခံုေပၚမွာ ထုိင္ေနတဲ့ ဓာတ္ပံုကို ေတြ႕ပါတယ္ဘုရား။ အဲဒီ ဓာတ္ပံုနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အရွင္ဘုရားရဲ႕ သေဘာထားကို သိခ်င္ပါတယ္ဘုရား။
ေျဖ – စလုပ္ကတည္းကိုက ဘာသာေရးကို အေၾကာင္းျပၿပီးနုိင္ငံေရးအသံုးခ်တာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ ေစတနာမမွန္ဘူး။ ေစတနာမမွန္ေတာ့ လုပ္ရပ္လည္း မမွန္ဘူးေပါ့။ တကယ္ဆိုရင္ ဘယ္သူမွ ေရာက္မလာခင္ကတည္းကိုက ကိုရင္ေလးငါးဆယ္က အရင္ေရာက္ႏွင့္ေနတာေလ။
ကိုရင္ေတြက အရင္ေရာက္ႏွင့္ေနပါလ်က္နဲ႔ ကိုရင္ေတြကို အဲဒီလို ပစ္စလတ္ခတ္ေနရာထားၿပီး ေနာက္မွေရာက္လာတဲ့ အျခားဘာသာေတြကို
ကုလားထုိင္ေပၚတင္ထားကတည္းကိုက သူတို႔တေတြဟာ ဘာသာ သာသနာအေပၚမွာ အေလးအနက္မရွိဘူးဆိုတာ သိသာတာေပါ့။
ၿပီးေတာ့ အျခားအျခားေသာ ေနာက္ကြယ္က ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြလည္း ရွိႏိုင္တာေပါ့ေနာ့။
ဘာနဲ႔ဥပမာတူသလဲဆိုေတာ့ ဘုရားက ေအာက္၊ ေမ်ာက္က အထက္ပံုစံမ်ိဳးျဖစ္သြားတာေပါ့။
အေတာ္ႀကီးကုိ ရက္စက္လြန္းပါတယ္ကြာ။
ေမး- မန္းမဘသ အဲဒီစဥ့္ကိုင္ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တုိင္းသံဃာနာယကကို တုိင္ၾကားထားတာေတြ႕ပါတယ္ဘုရား။
တစ္ဖက္ကေရာ ဘယ္လိုလုပ္ေပးမယ္လို႔ အရွင္ဘုရားတို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါသလဲဘုရား။
ေျဖ – မန္းမဘသ လုပ္ဖို႔အစီအစဥ္ကေတာ့ သံုးခုရွိတာေပါ့။ အဲဒီထဲကမွ အေျခအေနကိုၾကည့္ၿပီးေတာ့ ဒီတစ္ခုကို ေရြးျခယ္လိုက္တာေပါ့။
သူတို႔က ေထရ္ႀကီး၀ါႀကီးဆရာေတာ္ေတြၾကြလာတဲ့အခ်ိန္မွာ အခမ္းအနားစတယ္၊ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဒီလိုမ်ိဳးအေျခအေနဟာ မသင့္ေတာ္ဘူးမိန္႔လို႔ ကိုရင္ေလးေတြကို ေဘးခံုေတြမွာ ေျပာင္းေရြ႕ထိုင္ခိုင္းတယ္။ ခံု မေလာက္တဲ့အတြက္ တခ်ိဳ႕ကိုရင္ေလးေတြက ကားေပၚေျပာင္းၿပီး ထုိင္ၾကတယ္လို႔ ၾကားရတာေပါ့ေနာ့။ အဲဒါက တစ္ခ်က္။
ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ဒီလိုျဖစ္သြားတဲ့အေပၚမွာ သူတို႔ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္အေနနဲ႔ျပန္လည္ေတာင္းပန္မယ္ဆိုတဲ့ သတင္းစကားလည္း ၾကားရတယ္ေလ။ ဒီအခ်က္ေတြကို ေထာက္ဆၿပီး ခု ဓမၼစက္နဲ႔ ဆံုးမအေရးယူဖို႔ နည္းလမ္းကိုပဲ ေရြးခ်ယ္လိုက္တာေပါ့။
ေမး- စဥ့္ကိုင္ကိစၥနဲ႔ တစ္ဆက္တည္းေမးခ်င္တာက သံဃာေတာ္ေတြမဲေပးခြင့္ေပါ့ဘုရား။ ေအာင္ေဇယ်တုဂ်ာနယ္မွာ သံဃာေတာ္မ်ားမဲေပးခြင့္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ေဖာ္ျပခဲ့ဖူးပါတယ္ဘုရား။
တစ္ဖက္ကဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြက မဲေပးခြင့္ရွိေနၿပီး သံဃာေတာ္ေတြ မဲေပးခြင့္မရွိဘူးေပါ့ဘုရား။ သံဃာအင္အားကလည္း မဲလိုခ်င္တဲ့သူေတြ အာရံုစိုက္ၿပီး အေရးထားရမယ့္
အေရအတြက္ရွိေနတယ္ေပါ့ဘုရား။ မဲေပးခြင့္မရတာေၾကာင့္ အေလးမထားတာလား၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ သံဃာေတာ္ေတြ မဲေပးခြင့္ရေအာင္ေကာ
အရွင္ဘုရားတို႔အေနနဲ႔ လႈပ္ရွားဖို႔ ရွိမလားဘုရား။
ေျဖ – နံပါတ္တစ္ကေတာ့ မဲေပးခြင့္မရတာေၾကာင့္ အေလးမထားတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ႏုိင္ငံေရးသမားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရဲ႕ စိတ္ထဲမွာေတာ့ ဘာသာတရားကို
စည္းရံုးေရးတစ္ရပ္အေနနဲ႔ပဲ ေလးစားသေယာင္လုပ္ျပေလ့ရွိတာကို ေတြ႕ရတယ္ေလ။ ျမန္မာျပည္သူေတြဟာ စစ္သားငါးသိန္းႏွင့္ သံဃာငါးသိန္းကုိ အလကားေကၽြးထားရတယ္ဆုိတဲ့ အေတြးအေခၚေတြဟာ ႏုိင္ငံေရးသမားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ရွိၾကတယ္။ သူတုိ႔ကုိမေထာက္ခံေတာ့ သူတုိ႔လက္ထက္မွာ ဒီလုိလုပ္ပစ္လုိက္တာေပါ့ကြာ။
မဲေပးခြင့္ရတာ မရတာနဲ႔ေတာ့ မဆုိင္ပါဘူး။
ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ဦးဇင္းတို႔နဲ႔ တျခားတျခားေသာ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြ မတူတဲ့အခ်က္ရွိတယ္ေလ။
အဲဒါဘာလဲဆိုေတာ့ တျခားေသာ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြက သူတို႔ထိုက္တန္တဲ့ လစာေတြဘာေတြနဲ႔ ရပ္တည္ေနၾကတာကိုး။
ဦးဇင္းတို႔မွာက်ေတာ့ အဲဒီလို လစာရယ္လို႔မဟုတ္ဘဲ ျပည္သူလူထုရဲ႕ ပစၥည္းေလးပါးေပၚမွာ မွီခိုေနရတာ။
ျပည္သူလူထုဆိုတာက အနီလည္းရွိတယ္၊ အစိမ္းလည္းရွိတယ္၊ အ၀ါလည္းရွိတယ္။ အျခားအျခားေသာ အေရာင္ေတြလည္း ရွိႏုိင္တယ္ေလ။
အဲေတာ့ သံဃာေတြက နီလိုက္ရင္ အျခားအေရာင္ေတြကုိ ပစ္ပယ္ရာေရာက္တာေပါ့။ သံဃာေတြက စိမ္းလိုက္ရင္လည္း အျခားေသာ အေရာင္ေတြ ထိခိုက္ႏုိင္သြားတာပဲ။
ဒါေၾကာင့္မို႔ မဲေပးခြင့္ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ျပည္သူ႕မ်က္ႏွာကိုပဲ ၾကည့္ရမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ညီညြတ္ေရးပ်က္ျပားႏုိင္တဲ့နည္းလမ္းကို မေရြးခ်ယ္ဘူးေပါ့။
ေမး- ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ အရွင္ဘုရားရဲ႕ လူမႈကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာမွာ သခင္ဘေသာင္းရဲ႕ ဒီမိုကေရစီ ဆိုတဲ့စာအုပ္ထဲကစာေတြကို ျပန္တင္ေပးေနတာေတြ႕ရပါတယ္ဘုရား။
အဲဒါဘယ္လိုရည္ရြယ္ခ်က္ေၾကာင့္ျဖစ္မလဲဘုရား။
ေျဖ – ပံုေလးတစ္ပံုကို သေဘာက်တာေပါ့ေနာ္။ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ ျပည္သူက အစုိးရကုိ ႏြားလုိ ခုိင္းရတဲ့ စနစ္လုိ႔ေရးထားတဲ့ ကာတြန္းပုံေလးေပါ့။ ဒီမိုကေရစီ ဒီမိုကေရစီလို႔ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြ ေျပာေနၾကေပမယ့္ သူတို႔တေတြ လိုခ်င္တာေလာက္ေလးပဲ ကြက္ၿပီး ေျပာသြားၾကတာေလ။
သူတို႔တေတြ ေပးဆပ္ရမွာ၊ တာ၀န္ယူရမွာ၊ တာ၀န္ခံရမွာတို႔က်ေတာ့ နည္းနည္းေလးမွ မပါဘူးေပါ့ေနာ့.။
ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီမိုကေရစီသေဘာတရားကို ဦးဇင္းရဲ႕ ပရိသတ္ေတြ သိေအာင္လို႔၊ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြ လိမ္တာညာတာ ျပည္သူေတြ မခံရေအာင္လို႔ ရည္ရြယ္တာေပါ့ေနာ့။
ေမး- ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲမဲဆြယ္ကာလကတည္းက ေတြ႕ရတာတစ္ခုက ဒီမိုကေရစီအင္အားစုေတြဟာ အမ်ိဳးသားေရးလႈပ္ရွားမႈဟာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဆန္႔က်င္ေရးလို႔ ထင္ေနၾကတယ္ေပါ့ဘုရား။
တစ္ဖက္မွာလည္းပဲ အမ်ိဳးသားေရးလုပ္ၾကသူေတြကလည္း အမ်ိဳးသားေရးလုပ္ရင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို မုန္းရဆိုတဲ့သေဘာမ်ိဳး ထင္ေနၾကတာေတြေတြ႕ေနရတယ္ေပါ့ဘုရား။
ဒီအေပၚမွာ အရွင္ဘုရားအေနနဲ႔ေကာ ဘယ္လိုသံုးသပ္ပါသလဲဘုရား။
ေျဖ – နံပါတ္တစ္ေျပာရရင္ အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြက သူတို႔ကိုဆန္႔က်င္တယ္ဆိုတဲ့ပံုစံမ်ိဳး ယူဆတာက ဘယ္သူမဆုိ သူတို႔ကို အၿမဲတန္းေထာက္ခံရမယ္ဆိုတဲ့ အယူရွိရာကေန လာတာပါ။ အဲဒါေၾကာင့္ သူတို႔ကုိ မေထာက္ခံတဲ့သူ မွန္သမွ် ဆန္႔က်င္တယ္ပဲ သူတို႔က ထင္တာေပါ့။
တကယ္တမ္းက်ေတာ့ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို ထာ၀ရႀကီးေထာက္ခံဖို႔ကေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးေလ။ ေနာက္ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုကိုလည္း
ထာ၀ရေထာက္ခံရမယ္ဆိုတာကလည္း မျဖစ္ႏုိင္ဘူးေပါ့။ အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြကေတာ့ အမ်ိဳးသားေရးမူနဲ႔ၾကည့္ၿပီး အမ်ိဳးသားေရးမူနဲ႔ကိုက္ညီတာမွန္သမွ်ကို ေထာက္ခံေနတာပဲေလ။ ဒါေပမယ့္ အစိုးရကိုယ္တုိင္ကိုက အမ်ိဳးသားေရးစိတ္အားနည္းတဲ့အတြက္ေၾကာင့္
အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြရဲ႕ ေ၀ဖန္ေထာက္ျပမႈကို အၿမဲတမ္းခံေနရတဲ့အခါက်ေတာ့ လူေတြက အမ်ိဳးသားေရးဆိုတာ
အစိုးရကို ဆန္႔က်င္တဲ့သူေတြပဲလို႔ ျမင္ကုန္ၾကတာေပါ့ေနာ္။ တကယ္ေတာ့ ပင္လံုပံုစံမ်ိဳး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကမ္းလွမ္းသလိုသာ
အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြကို ကမ္းလွမ္းလိုက္ပါ။ အဲဒါဆိုရင္ အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြဆိုတာ အစိုးရကို ဆန္႔က်င္တဲ့သူေတြ မဟုတ္ဘူး။
အမ်ိဳးသား အက်ိဳးစီးပြားကို ေရွးရႈတဲ့သူေတြဆိုတာ ေပၚလြင္သြားမွာေပါ့ေနာ္။
ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဦးဇင္းတို႔ တစ္ဦးတစ္ေယာက္၊ တစ္ဖြဲ႕တစ္ပါတီကို မုန္းရမယ္ဆိုတဲ့ ခံယူခ်က္ႀကီးကလည္း အမ်ိဳးသားေရးအျမင္မဟုတ္ပါဘူး။ အမ်ိဳးသားေရးအျမင္ဆိုတာက အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားကို ေရွးရႈၿပီးေတာ့ အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားျဖစ္ထြန္းေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္တဲ့သူမွန္သမွ်ကို ေထာက္ခံႏိုင္ရမယ္။
အမ်ိဳးသား လံုၿခံဳေရးကို အေလးထားတဲ့သူမွန္သမွ်ကို ေထာက္ခံႏုိင္ရမယ္။ အမ်ိဳးသား လံုၿခံဳေရးစည္းေပါက္ေေအာင္လုပ္မယ့္ အႏၱရာယ္မွန္သမွ်ကို ကာကြယ္ႏုိင္ရမယ္။ အမ်ိဳးသား လံုၿခံဳေရးစည္း က်ဳိးေပါက္ေအာင္လုပ္ေဆာင္ေနသူမွန္သမွ်ကို
ဆန္႔က်င္ရမယ္၊ ကန္႔ကြက္ရမယ္။ အဲဒါက အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြရဲ႕ ဘယ္ေတာ့မွ မတိမ္းေစာင္းတဲ့ ထာ၀ရမူေပါ့ဗ်ာ။
ေမး – ဘာသာေပါင္းစံုဆုေတာင္းပြဲကို ထိန္းေက်ာင္းဖို႔နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ျပည္ေထာင္စု အစိုးရကို
တိုက္တြန္းေၾကာင္း ၾကံ့ခိုင္ေရးပါတီ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ဦးေသာင္းေအးက အေရးႀကီးအဆိုတင္သြင္းဖို႔ ၾကဳိးစားရာမွာ ပယ္ခ်ခံခဲ့ရပါတယ္လို႔
သတင္းေတြအရသိရပါတယ္ဘုရား။ အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘာမ်ားမိန္႔ခ်င္ပါသလဲဘုရား။
ေျဖ – လႊတ္ေတာ္က ျပည္သူလူထုအတြက္ အလုပ္လုပ္ေနသလား၊ တုိင္းျပည္အက်ိဳးစီးပြားနဲ႔ အမ်ိဳးသားလံုၿခံေရးအတြက္ ရပ္တည္ေနတာလား။
ဒါမွမဟုတ္ အစိုးရကို ကာကြယ္ဖို႔နဲ႔ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္အတြက္ ရပ္တည္ေနတဲ့ လႊတ္ေတာ္ႀကီးလားလို႔ ဦးဇင္းတို႔ ေမးခြန္းထုတ္ စဥ္းစားေနတာၾကာပါၿပီ။
ဒီလိုေမးခြန္းထုတ္ခံရတဲ့ လႊတ္ေတ္ာႀကီးက ဒီလိုပယ္ခ်တယ္ဆိုတာ မထူးဆန္းဘူးလို႔ေျပာရမွာေပါ့။
ေမး – ႀကံခိုင္ေရးပါတီအမတ္ ဦးေသာင္းေအးေျပာသလိုပဲ ဘာသာေပါင္းစံု ဆုေတာင္းပြဲေတြကို ထိန္းေၾကာင္းဖို႔ တကယ္ပဲ လိုအပ္သလားဘုရား။
ေျဖ – ဘာသာေပါင္းစံု ဆုေတာင္းပြဲ ထိန္းေက်ာင္းဖို႔ လိုအပ္ရုံတင္မကဘူး လံုး၀ကို မလုပ္သင့္တာ။
ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ တစ္-သူတို႔တစ္ေတြက ရဟန္းသံဃာေတြရဲ႕ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြကို မေလးစားဘူး။
ရဟန္းသံဃာေတြရဲ႕ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္က်ိဳးေပါက္ေအာင္ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္မရွိတဲ့ သာသနာပအယူ၀ါဒရွိတဲ့သူေတြနဲ႔
တေျပးညီတန္းတူ ထိုင္ခိုင္းတယ္။ ဒါဟာ အိမ္ရွင္အခြင့္အေရးကို ဖဲ့ထုတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတာလို႔ ဦးဇင္းတို႔က ျမင္တာေပါ့ေနာ္။
ပိုၿပီိးဆိုးတာက ခု သံဃာငယ္ေတြကို သူမ်ားေတြရဲ႕ေအာက္မွာ ထိုင္ခိုင္းတဲ့အဆင့္ထိကိုေရာက္သြားၿပီေလ။
ေနာက္ အႀကီးအကဲတစ္ခ်ိဳ႕ကလဲ ကိုယ့္ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္ေတြပံုစံမ်ိဳး
အခမ္းအနားကို လာတဲ့ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြကိုလည္း ရွိခိုးဦးခ်ေနတာေတြ၊ လက္အုပ္ခ်ီ အရိုအေသျပဳေနတာေတြ
ေတြ႕ရတာေပါ့ေနာ္။ ဘာသာျခားမွန္းသိလ်က္နဲ႔ အဲဒီလို ရွိခိုးတယ္ဆိုရင္ သရဏဂံုပ်က္သြားတာေပါ့ေနာ့။
အျခားပံုစံမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့ ညွိဳးႏြမ္းရုံပဲ ညိွဳးႏြမ္းမွာေလ။
ေနာက္တစ္ခုက သူတို႔တေတြက ရည္ရြယ္ခ်က္မမွန္ဘူး၊ ေစတနာမမွန္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒါေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ရံုတင္မကဘဲ လုံးဝ ရပ္တန္႔သြားေအာင္ တားျမစ္သင့္တယ္။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။)
ၿငိမ္းခ်မ္းသာ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းသည္။