သတင္း

ထမင္းဝေအာင္စားထား

ထမင္းဝေအာင္စားထားဟူေသာစကားကုိ ၿခိမ္းေျခာက္စကားဟု သတ္မွတ္ထားၾကသည္။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္က အျခားတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကုိ မေက်နပ္သည့္အခါတုိင္း မင္းထမင္းဝေအာင္စားထားဟု ႀကိမ္းေမာင္းေလ့ရွိတတ္သည္။ ထမင္းဝေအာင္စားထားဟု အေျပာခံရသူတုိင္းကလည္း စိတ္ဆုိးစိတ္ကြက္ အမ်က္ထြက္တတ္ၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထမင္းဝေအာင္စားထားဟူေသာစကားသည္ ၿခိမ္းေျခာက္ေသာ စကားတစ္ရပ္ ျဖစ္ေလသည္။

သုိ႔ေသာ္ မိဘက သားသမီးအား မင္းတုိ႔ ထမင္းဝဝစားထားၾကေနာ္ဟူ၍၄င္း၊ ထမင္းဝေအာင္စားၿပီးလွ်င္ အလုပ္လုပ္ရမည္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ေျပာဆုိတတ္ၾကေလသည္။ ထုိနည္းတူ ဆရာသမားမ်ား အလုပ္ရွင္မ်ား အႀကီးအကဲမ်ားကလည္း ထမင္းဝေအာင္စားထားၾကေဟ့ ထမင္းစားၿပီးရင္ လုပ္စရာရွိတယ္ဟု ေျပာဆုိေလ့ရွိၾကသည္။

ဤသည္ကုိေထာက္လွ်င္ ထမင္းဝေအာင္စားထားဟူေသာ စကားသည္ ဧကန္ၿခိမ္းေျခာက္စကား မဟုတ္ေတာ့ပါ။ အေနကန္စကားတစ္ရပ္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ၿခိမ္းေျခာက္ရာေရာက္သလုိ ေစတနာထားရာလည္း ေရာက္ပါသည္။ ထုိသုိ႔ အာေဘာ္ကြဲသြားရျခင္းမွာ ေျပာဆုိပုံကြဲျပားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။

မင္းတုိ႔ထမင္းဝေအာင္စားထားဟူေသာ စကားရပ္သည္ ၿခိမ္းေျခာက္စကားျဖစ္သည္ဟု ဆုိေသာ္ျငား နာမည္တပ္၍ (By Name)ျဖင့္ ၿခိမ္းေျခာက္ျခင္းမဟုတ္ေသာ္ေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ သတ္မည္ျဖတ္မည္ဟု ရည္ရြယ္ခ်က္မပါေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ၿခိမ္းေျခာက္မႈ မေျမာက္ပါ။

မင္းတုိ႔ထမင္းဝေအာင္စားထားဟူေသာစကားကုိ အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာ၏ ခလုတ္ဆူးေျငာင့္တစ္ခုျဖစ္ေသာ အႏၲရာယ္တစ္ရပ္ကုိ မိမိကုိယ္ပုိင္အသိစိတ္ဓာတ္ျဖင့္ သုတ္သင္ရွင္းလင္းေပးခဲ့ေသာ ၂၁ ရာစု ျမန္မာတုိ႔၏ သူရဲေကာင္းႀကီး ဦးၾကည္လင္းႏွင့္ ေသြးေသာက္ရဲေဘာ္မ်ားက ၿခိမ္းေျခာက္ေျပာၾကားသြားသည္ဟု ပဏာမစကားအရ ၾကားရပါသည္။

၄င္းေနာက္ အဆုိပါသူရဲေကာင္းႀကီး ဦးၾကည္လင္းတုိ႔အဖြဲ႕ထဲမွ အဖြဲ႕သားတစ္ေယာက္က သူတုိ႔မေျပာေၾကာင္းႏွင့္ သူတုိ႔မေျပာပဲ ေျပာသည္ဟု ေရးသားၾကသူမ်ားကုိ တရားစြဲမည္ဟူေသာ သတင္းကုိလည္း ထပ္မံၾကားသိရပါသည္။ ၄င္းေနာက္ သာေကတလူငယ္အဖြဲ႕က ၄င္းစကားရပ္မ်ားကုိ အက်ႌတြင္ စာတန္းထုိးကာ သူရဲေကာင္းႀကီးဦးၾကည္လင္းတုိ႔အား လက္ေဆာင္လာေပးသည္ဟူေသာ သတင္းမ်ားၾကားရပါသည္။

လူငယ္တစ္ဦးက ၄င္းအက်ႌကုိဝတ္ဆင္လာျခင္း ကုိင္ေဆာင္ျပျခင္းမ်ားလည္း ျပဳခဲ့သည္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။ အဆုိပါ ဓာတ္ပုံမ်ားကုိ လူမႈကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာေပၚတြင္ က်ယ္ျပန္႔စြာျဖန္႔က်က္၍ အစုိးရကုိဖိအားေပးေသာ လုပ္ရပ္မ်ားကုိလည္း ေတြ႕ျမင္လုိက္ရပါသည္။

ေရွ႕ေနမ်ားအဖြဲ႕ဆုိသူေတြကလည္း ၿခိမ္းေျခာက္ရာေရာက္သည္ဟုဆုိကာ သာေကတလူငယ္မ်ားကုိ ဖမ္းဆီးအေရးယူဖုိ႔အထိ ဖိအားေပးလာသည္ကုိလည္း ေတြ႕ရပါသည္။ တစ္ဆက္တည္းမွာပင္ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းဆုိသလုိပဲ ၅၀၅(ခ)ျဖင့္၄င္း၊ ပုဒ္မ ၁၈၉ျဖင့္လည္းေကာင္း အင္းစိန္တရားရုံးက ဖမ္းဝရမ္းထုတ္သည့္အဆင့္သုိ႔ ေရာက္ရွိခဲ့ပါသည္။

အင္းစိန္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးက တရားရုံးသုိ႔ ဦးတုိက္ေလွ်ာက္တုိင္ၾကားေသာေၾကာင့္ ထုိသု႔ိဖမ္းဝရမ္းထုတ္ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ေတြ႕ရပါသည္။ ဤမွ်ျဖင့္သာ မၿပီးေသးပါ။ ထမင္းဝေအာင္စားထားဂယက္က ေျမျပင္မွာေရာ ေဝဟင္မွာပါ လႈိင္းထသြားပါေတာ့ သည္။

အဆုိပါ ေရွ႕ေနအဖြဲ႕လုပ္ရပ္က သာေကတလူငယ္မ်ားအေပၚ အင္အားသုံး အုပ္စုဖြဲ႕ အႏုိင္က်င့္သလုိ ျဖစ္ခဲ့သည္ေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားေရးဝါဒီဆရာေတာ္ အရွင္ဝီရသူ(မစုိးရိမ္)က ဟန္အျပည့္ မာန္အျပည့္ျဖင့္ ရုပ္သံဖုိင္တင္ကာ ထမင္းဝေအာင္စားထားဟု ျပတ္ျပတ္သားသား သတိေပးလုိက္ပါေတာ့သည္။

အဆိုပါ ဗီဒီယုိဖုိင္သည္ တမုဟုတ္ျခင္း ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားကာ ေရွ႕ေနမ်ား ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ား ေလာ္ဘီမ်ား ဘာသာျခားမ်ား၊ အနာေပၚတုတ္က်သကဲ့သုိ႔ နာက်င္ခံခက္ ျဖစ္သြားပါေတာ့သည္။ အခ်ဳိ႕ဆုိလွ်င္ အသံဖုိင္တင္၍ ျပန္လည္ရန္ေတြ႕ျခင္း၊ ေရွ႕ေနအဖြဲ႕ႏွင့္ ရန္တုိက္ေပးျခင္း၊ မဟနကုိ တုိင္ၾကားျခင္း အစုိးရကုိ ဖိအားေပးျခင္းမ်ားအထိ ႀကံစည္အားထုတ္လာၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။

ထုိအခါ ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူက ဒုတိယဗီဒီယုိဖုိင္တင္၍ ျပန္လည္ေခ်ပျပန္ပါသည္။ အဆုိပါ ဖုိင္၏ ဆုိလုိရင္းမွာ သူေတာ္ေကာင္းကုိ ေစာ္ကားသူေတြ ထမင္းဝေအာင္စားထားဟုသာ ေျပာသည္။ ဝီရသူကုိ ေစာ္ကားသူေတြ ထမင္းဝေအာင္စားထားဟု မေျပာပါ။ သံဃာေတာ္ကုိ ျပစ္မွားသူေတြ ထမင္းဝေအာင္ စားထားဟုသာ ေျပာၾကားသည္။ ဝီရသူကုိ ျပစ္မွားသူေတြ ထမင္းဝေအာင္စားထားဟု မေျပာပါ။ တရားပြဲမ်ား ပိတ္ပင္သူတုိင္းကုိသာ ရည္ရြယ္သည္။ ဝီရသူ၏ တရားပြဲပိတ္ပင္မႈ တစ္ခုတည္းကုိသာ ရည္ရြယ္ျခင္း မဟုတ္ပါဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။

ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူ၏ ပထမဗီဒီယုိဖုိင္တြင္လည္းေကာင္း၊ ဒုတိယဗီဒီယုိဖုိင္တြင္လည္းေကာင္း၊ မိမိကုိယ္ကုိ ၾကည္လင္းဆရာေတာ္ဟု အမည္တပ္သြားသည္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။ ဒုတိယဗီဒီယုိဖုိင္တြင္မူ ဂ်ိန္းစပြန္းမင္းသား ေသနတ္ခ်ိန္သည့္ ဟန္အမူအရာကုိပါ သရုပ္ေဖာ္ျပသြားသည္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။ ထုိအခါ ကုလားအားေပးသူႏွင့္ ဘုရားအားေပးသူတုိ႔ ျပဒါးတစ္လမ္း သံတစ္လမ္းျဖစ္ကာ တုန္႔ျပန္မႈဂယက္ ႀကီးမားသြားေလေတာ့၏။

ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူအား မင္းတုိ႔ထမင္းဝေအာင္စားထားဟု ေျပာရုံမွ်ျဖင့္ ၅၀၅(ခ)တပ္ၿပီး ဖမ္းဝရမ္းမထုတ္ သည္ကုိ လုံးဝေက်နပ္ပုံမေပၚပါ။ ၿခိမ္းေျခာက္မႈမေျမာက္ပဲ ဖမ္းဝရမ္းထုတ္ျခင္းသည္ ဥပေဒကုိ ေက်ာ္လြန္၍ လုပ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္ဟု ယူဆပုံရပါသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ဓမၼႏွင့္အဓမၼ အမ်ဳိးေစာင့္ႏွင့္ အမ်ဳိးဖ်က္ ဤႏွစ္ရပ္တုိ႔တြင္ အမ်ဳိးေစာင့္အမွန္တရားဘက္မွ ရပ္တည္ကာ အမ်ဳိးဖ်က္သမား အဓမၼမ်ားကုိ တြန္းလွန္ ေတာ္လွန္ဖုိ႔ စတင္ပါေတာ့သည္။ ဤအေတာအတြင္းမွာပင္ သာေကတၿမဳိ႕နယ္ မ်ဳိးခ်စ္ေသြး ဓမၼကြန္ရက္မွ လူငယ္ေခါင္းေဆာင္ ကုိတင္လင္းထုိက္၏ သားကေလးႏွစ္ႏွစ္ျပည့္ေမြးေန႔တြင္ လူငယ္အမ်ဳိးသမီးႏွစ္ဦးက မင္းတုိ႔ထမင္းဝေအာင္စား ထား စာတမ္းပါ အက်ႌဝတ္ဆင္ကာ ျမန္မာတစ္မ်ဳိးသားလုံးအတြက္ သူ႔ဘဝကုိ ေပးဆပ္ခဲ့ေသာ နိကၡမၼပါရမီရွင္ ဘုရားအေလာင္းဝါဒီ သူရဲေကာင္းႀကီးဦးၾကည္လင္းထုံး ႏွလုံးမူကာ အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာ၏ အႏၲရာယ္ ရန္စြယ္ကုိ ဖယ္ရွားရွင္းလင္းပုံမ်ားကုိ သရုပ္ေဖာ္တင္ဆက္ခဲ့ၾကပါသည္။

၄င္းဓာတ္ပုံမ်ား အြန္လုိင္းမွာပ်ံ႕ႏွံ႔သြားသည့္အခါ လူငယ္ေခါင္းေဆာင္ ကုိတင္လင္းထုိက္ကုိ ဖမ္းဝရမ္း ထုတ္လုိက္ပါေတာ့သည္။ ၄င္း အမ်ဳိးသမီးႏွစ္ဦး၏ ဓာတ္ပုံေၾကာင့္ ကုိတင္လင္းထုိက္ ဖမ္းဝရမ္းထုတ္ခံရျခင္းသည္ ဥပေဒႏွင့္ မည္သုိ႔ ပတ္သက္ေလသနည္း။ ဤသေဘာတရားကို အသာထား၍ ကုိတင္လင္းထုိက္အိမ္သုိ႔ ရဲတပ္ဖြဲ႕က ဖမ္းဆီးဖုိ႔လာသည့္အခါ ကုိတင္လင္းထုိက္၏ မိခင္ႀကီးမွာ စိတ္ထိခုိက္သြား၍ ေဆးရုံတင္လုိက္ရပါေတာ့သည္။

ေဆးရုံတက္ၿပီး ႏွစ္ရက္အၾကာတြင္ အဆုိပါႏွလုံးထိခုိက္မႈေၾကာင့္ပင္ ေသဆုံးသြားခဲ့ပါေတာ့သည္။ မိခင္ႀကီးစ်ာပနပြဲသုိ႔ ကုိတင္လင္းထုိက္ ေရာက္မလာႏုိင္ေတာ့ပါ။ ကုိတင္လင္းထုိက္လည္း မိခင္အသုဘ၌ မိခင္အေလာင္းကုိ ကုိယ္တုိင္ေျမခ် မေပးလုိက္ႏုိင္ပဲ ပူေဆြးေသာက ျဖစ္ရသလုိ ကုိတင္လင္းထုိက္ေရာက္လာလွ်င္ မသာမေရွာင္ အသုဘမေရွာင္ ဖမ္းဆီးေပးဖုိ႔ ဖိအားေပးထား ခံရျခင္းေၾကာင့္ ကိုတင္လင္းထုိက္အား ရဲတပ္ဖြဲ႕က ဖမ္းဆီးသြားမည္ကုိ စုိးရိမ္သူမ်ားလည္း ရွိၾကပါသည္။
ဤသုိ႔ေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ဳိးသည္ စစ္အာဏာရွင္အစုိးရလုိ ဥပေဒကုိဂရုမစုိက္ပဲ အမိန္႔အာဏာျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ေခတ္မ်ဳိးမွသာ ရွိတတ္သည္ဟု ေျပာမရႏိုင္ေတာ့ပါ။ ျပည္သူလူထု၏ ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္မႈေၾကာင့္ တက္ေရာက္လာေသာ ျပည္သူ႔အစုိးရ အရပ္သားဒီမုိကေရစီ တရားဥပေဒစုိးမုိးေရးနတ္သမီး ဒုတိယဘုရား သခင္ႀကီး၏ လက္ထက္မ်ဳိးမွာလည္း ရွိတတ္သည္ကုိ လက္ေတြ႕ျပသသြားျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ထုိအေၾကာင္းကုိ သိရွိခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူသည္ အင္းစိန္ရြာမ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ေမြးေန႔ပြဲတြင္ အမ်ဳိးသားေရးအင္အားစုမ်ားအား ထမင္းဝေအာင္စားထားဟု ၾသဝါဒေပးလုိက္ပါေတာ့သည္။

ဆရာေတာ္၏ ၾသဝါဒက ထမင္းဝမွာ အားရွိမွ အားရွိမွ စာက်က္ႏုိင္မွာ အားရွိမွ အလုပ္လုပ္ႏုိင္မွာ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထမင္းဝေအာင္စားထားဟု တုိက္တြန္းလုိျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း ထမင္းဝေအာင္စားထားဟူေသာ စကားလုံး တစ္ခုတည္းကုိ ကြက္ယူ၍ ၃၆ စကၠန္႔စာ ဗီဒီယုိဖုိင္ေလးကုိသာ ကြက္တင္ကာ အထင္အျမင္ လြဲမွားေအာင္ လုပ္ၾကသူေတြေၾကာင့္ ထမင္းဝေအာင္စားထား ဂယက္က ထပ္မံႀကီးထြားသြားျပန္ပါေတာ့သည္။

ထုိအခါ ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူအား အေရးယူေပးေရး သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ လုပ္မည္ဆုိသည့္ အဆင့္အထိ ေရာက္ရွိသြားပါေတာ့သည္။ ထုိသုိ႔ပင္ ဆန္႔က်င္ဘက္အုပ္စုက ေထာင္ခ်မည္ တန္းခ်မည္ ဖမ္းဆီးမည္ အေရးယူမည္ သတ္မည္ ျဖတ္မည္ ဤသုိ႔ပင္ ဖိအားေပး လႈံ႔ေဆာ္ၿခိမ္းေျခာက္လာပါေသာ္လည္း ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူကား ဘႀကီးကြမ္းစားမပ်က္ စာခ်ၿမဲခ်လ်က္ရွိသည္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။

ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူအား ေထာင္ခ်မည့္အဖြဲ႕က ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူ၏ ျပဳမူေျပာဆုိပုံသည္ သာသနာေတာ္ႏွင့္ မေလ်ာ္ညီေသာေၾကာင့္ဟု အေၾကာင္းျပပါသည္။ လက္ညွဳိးထုိးျခင္းသည္ မည္သည့္သိကၡာပုဒ္ႏွင့္ ၿငိစြန္းပါ သနည္း၊ လက္ညဳွိးေကြးျခင္းသည္ မည္သည့္သိကၡာပုုဒ္ကုိ ခ်ဳိးေဖာက္ပါသနည္း။

ထမင္းဝေအာင္စားထားဟု ေျပာျခင္းသည္ မည္သည့္ ဝိနည္းေတာ္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ပါသနည္း။ ဤသုိ႔ေသာ ေမးခြန္းမ်ဳိးကုိမူ ဆန္႔က်င္ဘတ္အုပ္စုတုိ႔ ေျဖဆုိႏုိင္မည္ မဟုတ္ပါ။ ၄င္းတုိ႔သည္ ဆီလုိအေပါက္ရွာရုံသာ တတ္ၾကပါသည္။ ပိဋကတ္ေတာ္လည္း မႏွံ႔စပ္ၾကပါ။ ဝိနည္းေတာ္လည္း မေလးစားၾကပါ။ အရည္အခ်င္း မရွိၾကပါ။ စားစရာမရွိ၍သာ ႏုိင္ငံေရးလုပ္သည္ဟု ရႈျမင္ပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ သမုိင္းေၾကာင္း မေကာင္းသူ မ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။

အယ္ဒီတာ

 

 

“ထမင်းဝအောင်စားထား”

ထမင်းဝအောင်စားထားဟူသောစကားကို ခြိမ်းခြောက်စကားဟု သတ်မှတ်ထားကြသည်။ တစ်ဦးတစ်ယောက်က အခြားတစ်ဦးတစ်ယောက်ကို မကျေနပ်သည့်အခါတိုင်း မင်းထမင်းဝအောင်စားထားဟု ကြိမ်းမောင်းလေ့ရှိတတ်သည်။ ထမင်းဝအောင်စားထားဟု အပြောခံရသူတိုင်းကလည်း စိတ်ဆိုးစိတ်ကွက် အမျက်ထွက်တတ်ကြသည်။ ထို့ကြောင့် ထမင်းဝအောင်စားထားဟူသောစကားသည် ခြိမ်းခြောက်သော စကားတစ်ရပ် ဖြစ်လေသည်။

သို့သော် မိဘက သားသမီးအား မင်းတို့ ထမင်းဝဝစားထားကြနော်ဟူ၍၎င်း၊ ထမင်းဝအောင်စားပြီးလျှင် အလုပ်လုပ်ရမည်ဟူ၍လည်းကောင်း၊ ပြောဆိုတတ်ကြလေသည်။ ထိုနည်းတူ ဆရာသမားများ အလုပ်ရှင်များ အကြီးအကဲများကလည်း ထမင်းဝအောင်စားထားကြဟေ့ ထမင်းစားပြီးရင် လုပ်စရာရှိတယ်ဟု ပြောဆိုလေ့ရှိကြသည်။

ဤသည်ကိုထောက်လျှင် ထမင်းဝအောင်စားထားဟူသော စကားသည် ဧကန်ခြိမ်းခြောက်စကား မဟုတ်တော့ပါ။ အနေကန်စကားတစ်ရပ်သာ ဖြစ်ပါသည်။ ခြိမ်းခြောက်ရာရောက်သလို စေတနာထားရာလည်း ရောက်ပါသည်။ ထိုသို့ အာဘော်ကွဲသွားရခြင်းမှာ ပြောဆိုပုံကွဲပြားသောကြောင့် ဖြစ်၏။

မင်းတို့ထမင်းဝအောင်စားထားဟူသော စကားရပ်သည် ခြိမ်းခြောက်စကားဖြစ်သည်ဟု ဆိုသော်ငြား နာမည်တပ်၍ (By Name)ဖြင့် ခြိမ်းခြောက်ခြင်းမဟုတ်သော်ကြောင့်လည်းကောင်း၊ သတ်မည်ဖြတ်မည်ဟု ရည်ရွယ်ချက်မပါသောကြောင့်လည်းကောင်း၊ ခြိမ်းခြောက်မှု မမြောက်ပါ။

မင်းတို့ထမင်းဝအောင်စားထားဟူသောစကားကို အမျိုးဘာသာ သာသနာ၏ ခလုတ်ဆူးငြောင့်တစ်ခုဖြစ်သော အန္တရာယ်တစ်ရပ်ကို မိမိကိုယ်ပိုင်အသိစိတ်ဓာတ်ဖြင့် သုတ်သင်ရှင်းလင်းပေးခဲ့သော ၂၁ ရာစု မြန်မာတို့၏ သူရဲကောင်းကြီး ဦးကြည်လင်းနှင့် သွေးသောက်ရဲဘော်များက ခြိမ်းခြောက်ပြောကြားသွားသည်ဟု ပဏာမစကားအရ ကြားရပါသည်။

၎င်းနောက် အဆိုပါသူရဲကောင်းကြီး ဦးကြည်လင်းတို့အဖွဲ့ထဲမှ အဖွဲ့သားတစ်ယောက်က သူတို့မပြောကြောင်းနှင့် သူတို့မပြောပဲ ပြောသည်ဟု ရေးသားကြသူများကို တရားစွဲမည်ဟူသော သတင်းကိုလည်း ထပ်မံကြားသိရပါသည်။ ၎င်းနောက် သာကေတလူငယ်အဖွဲ့က ၎င်းစကားရပ်များကို အကျႌတွင် စာတန်းထိုးကာ သူရဲကောင်းကြီးဦးကြည်လင်းတို့အား လက်ဆောင်လာပေးသည်ဟူသော သတင်းများကြားရပါသည်။

လူငယ်တစ်ဦးက ၎င်းအကျႌကိုဝတ်ဆင်လာခြင်း ကိုင်ဆောင်ပြခြင်းများလည်း ပြုခဲ့သည်ကို တွေ့ရပါသည်။ အဆိုပါ ဓာတ်ပုံများကို လူမှုကွန်ရက်စာမျက်နှာပေါ်တွင် ကျယ်ပြန့်စွာဖြန့်ကျက်၍ အစိုးရကိုဖိအားပေးသော လုပ်ရပ်များကိုလည်း တွေ့မြင်လိုက်ရပါသည်။

ရှေ့နေများအဖွဲ့ဆိုသူတွေကလည်း ခြိမ်းခြောက်ရာရောက်သည်ဟုဆိုကာ သာကေတလူငယ်များကို ဖမ်းဆီးအရေးယူဖို့အထိ ဖိအားပေးလာသည်ကိုလည်း တွေ့ရပါသည်။ တစ်ဆက်တည်းမှာပင် ချက်ချင်းလက်ငင်းဆိုသလိုပဲ ၅၀၅(ခ)ဖြင့်၎င်း၊ ပုဒ်မ ၁၈၉ဖြင့်လည်းကောင်း အင်းစိန်တရားရုံးက ဖမ်းဝရမ်းထုတ်သည့်အဆင့်သို့ ရောက်ရှိခဲ့ပါသည်။ အင်းစိန်အုပ်ချုပ်ရေးမှူးက တရားရုံးသို့ ဦးတိုက်လျှောက်တိုင်ကြားသောကြောင့် ထိုသု့ိဖမ်းဝရမ်းထုတ်ရခြင်း ဖြစ်ကြောင်းလည်း တွေ့ရပါသည်။

ဤမျှဖြင့်သာ မပြီးသေးပါ။ ထမင်းဝအောင်စားထားဂယက်က မြေပြင်မှာရော ဝေဟင်မှာပါ လှိုင်းထသွားပါတော့ သည်။
အဆိုပါ ရှေ့နေအဖွဲ့လုပ်ရပ်က သာကေတလူငယ်များအပေါ် အင်အားသုံး အုပ်စုဖွဲ့ အနိုင်ကျင့်သလို ဖြစ်ခဲ့သည်ကြောင့် အမျိုးသားရေးဝါဒီဆရာတော် အရှင်ဝီရသူ(မစိုးရိမ်)က ဟန်အပြည့် မာန်အပြည့်ဖြင့် ရုပ်သံဖိုင်တင်ကာ ထမင်းဝအောင်စားထားဟု ပြတ်ပြတ်သားသား သတိပေးလိုက်ပါတော့သည်။

အဆိုပါ ဗီဒီယိုဖိုင်သည် တမုဟုတ်ခြင်း ပျံ့နှံ့သွားကာ ရှေ့နေများ နိုင်ငံရေးသမားများ လော်ဘီများ ဘာသာခြားများ၊ အနာပေါ်တုတ်ကျသကဲ့သို့ နာကျင်ခံခက် ဖြစ်သွားပါတော့သည်။ အချို့ဆိုလျှင် အသံဖိုင်တင်၍ ပြန်လည်ရန်တွေ့ခြင်း၊ ရှေ့နေအဖွဲ့နှင့် ရန်တိုက်ပေးခြင်း၊ မဟနကို တိုင်ကြားခြင်း အစိုးရကို ဖိအားပေးခြင်းများအထိ ကြံစည်အားထုတ်လာကြသည်ကို တွေ့ရပါသည်။

ထိုအခါ ဆရာတော်ဦးဝီရသူက ဒုတိယဗီဒီယိုဖိုင်တင်၍ ပြန်လည်ချေပပြန်ပါသည်။ အဆိုပါ ဖိုင်၏ ဆိုလိုရင်းမှာ သူတော်ကောင်းကို စော်ကားသူတွေ ထမင်းဝအောင်စားထားဟုသာ ပြောသည်။ ဝီရသူကို စော်ကားသူတွေ ထမင်းဝအောင်စားထားဟု မပြောပါ။ သံဃာတော်ကို ပြစ်မှားသူတွေ ထမင်းဝအောင် စားထားဟုသာ ပြောကြားသည်။ ဝီရသူကို ပြစ်မှားသူတွေ ထမင်းဝအောင်စားထားဟု မပြောပါ။

တရားပွဲများ ပိတ်ပင်သူတိုင်းကိုသာ ရည်ရွယ်သည်။ ဝီရသူ၏ တရားပွဲပိတ်ပင်မှု တစ်ခုတည်းကိုသာ ရည်ရွယ်ခြင်း မဟုတ်ပါဟူ၍ ဖြစ်ပါသည်။ ဆရာတော်ဦးဝီရသူ၏ ပထမဗီဒီယိုဖိုင်တွင်လည်းကောင်း၊ ဒုတိယဗီဒီယိုဖိုင်တွင်လည်းကောင်း၊ မိမိကိုယ်ကို ကြည်လင်းဆရာတော်ဟု အမည်တပ်သွားသည်ကို တွေ့ရပါသည်။

ဒုတိယဗီဒီယိုဖိုင်တွင်မူ ဂျိန်းစပွန်းမင်းသား သေနတ်ချိန်သည့် ဟန်အမူအရာကိုပါ သရုပ်ဖော်ပြသွားသည်ကို တွေ့ရပါသည်။
ထိုအခါ ကုလားအားပေးသူနှင့် ဘုရားအားပေးသူတို့ ပြဒါးတစ်လမ်း သံတစ်လမ်းဖြစ်ကာ တုန့်ပြန်မှုဂယက် ကြီးမားသွားလေတော့၏။

ဆရာတော်ဦးဝီရသူအား မင်းတို့ထမင်းဝအောင်စားထားဟု ပြောရုံမျှဖြင့် ၅၀၅(ခ)တပ်ပြီး ဖမ်းဝရမ်းမထုတ် သည်ကို လုံးဝကျေနပ်ပုံမပေါ်ပါ။ ခြိမ်းခြောက်မှုမမြောက်ပဲ ဖမ်းဝရမ်းထုတ်ခြင်းသည် ဥပဒေကို ကျော်လွန်၍ လုပ်ခြင်းပင်ဖြစ်သည်ဟု ယူဆပုံရပါသည်။

ထို့ကြောင့် ဓမ္မနှင့်အဓမ္မ အမျိုးစောင့်နှင့် အမျိုးဖျက် ဤနှစ်ရပ်တို့တွင် အမျိုးစောင့်အမှန်တရားဘက်မှ ရပ်တည်ကာ အမျိုးဖျက်သမား အဓမ္မများကို တွန်းလှန် တော်လှန်ဖို့ စတင်ပါတော့သည်။

ဤအတောအတွင်းမှာပင် သာကေတမြို့နယ် မျိုးချစ်သွေး ဓမ္မကွန်ရက်မှ လူငယ်ခေါင်းဆောင် ကိုတင်လင်းထိုက်၏ သားကလေးနှစ်နှစ်ပြည့်မွေးနေ့တွင် လူငယ်အမျိုးသမီးနှစ်ဦးက မင်းတို့ထမင်းဝအောင်စား ထား စာတမ်းပါ အကျႌဝတ်ဆင်ကာ မြန်မာတစ်မျိုးသားလုံးအတွက် သူ့ဘဝကို ပေးဆပ်ခဲ့သော နိက္ခမ္မပါရမီရှင် ဘုရားအလောင်းဝါဒီ သူရဲကောင်းကြီးဦးကြည်လင်းထုံး နှလုံးမူကာ အမျိုးဘာသာ သာသနာ၏ အန္တရာယ် ရန်စွယ်ကို ဖယ်ရှားရှင်းလင်းပုံများကို သရုပ်ဖော်တင်ဆက်ခဲ့ကြပါသည်။

၎င်းဓာတ်ပုံများ အွန်လိုင်းမှာပျံ့နှံ့သွားသည့်အခါ လူငယ်ခေါင်းဆောင် ကိုတင်လင်းထိုက်ကို ဖမ်းဝရမ်း ထုတ်လိုက်ပါတော့သည်။ ၎င်း အမျိုးသမီးနှစ်ဦး၏ ဓာတ်ပုံကြောင့် ကိုတင်လင်းထိုက် ဖမ်းဝရမ်းထုတ်ခံရခြင်းသည် ဥပဒေနှင့် မည်သို့ ပတ်သက်လေသနည်း။

ဤသဘောတရားကို အသာထား၍ ကိုတင်လင်းထိုက်အိမ်သို့ ရဲတပ်ဖွဲ့က ဖမ်းဆီးဖို့လာသည့်အခါ ကိုတင်လင်းထိုက်၏ မိခင်ကြီးမှာ စိတ်ထိခိုက်သွား၍ ဆေးရုံတင်လိုက်ရပါတော့သည်။ ဆေးရုံတက်ပြီး နှစ်ရက်အကြာတွင် အဆိုပါနှလုံးထိခိုက်မှုကြောင့်ပင် သေဆုံးသွားခဲ့ပါတော့သည်။ မိခင်ကြီးဈာပနပွဲသို့ ကိုတင်လင်းထိုက် ရောက်မလာနိုင်တော့ပါ။

ကိုတင်လင်းထိုက်လည်း မိခင်အသုဘ၌ မိခင်အလောင်းကို ကိုယ်တိုင်မြေချ မပေးလိုက်နိုင်ပဲ ပူဆွေးသောက ဖြစ်ရသလို ကိုတင်လင်းထိုက်ရောက်လာလျှင် မသာမရှောင် အသုဘမရှောင် ဖမ်းဆီးပေးဖို့ ဖိအားပေးထား ခံရခြင်းကြောင့် ကိုတင်လင်းထိုက်အား ရဲတပ်ဖွဲ့က ဖမ်းဆီးသွားမည်ကို စိုးရိမ်သူများလည်း ရှိကြပါသည်။

ဤသို့သော ဖြစ်ရပ်မျိုးသည် စစ်အာဏာရှင်အစိုးရလို ဥပဒေကိုဂရုမစိုက်ပဲ အမိန့်အာဏာဖြင့် အုပ်ချုပ်သော ခေတ်မျိုးမှသာ ရှိတတ်သည်ဟု ပြောမရနိုင်တော့ပါ။ ပြည်သူလူထု၏ ရွေးကောက်တင်မြှောက်မှုကြောင့် တက်ရောက်လာသော ပြည်သူ့အစိုးရ အရပ်သားဒီမိုကရေစီ တရားဥပဒေစိုးမိုးရေးနတ်သမီး ဒုတိယဘုရား သခင်ကြီး၏ လက်ထက်မျိုးမှာလည်း ရှိတတ်သည်ကို လက်တွေ့ပြသသွားခြင်းပင် ဖြစ်ပါသည်။

ထိုအကြောင်းကို သိရှိခဲ့သော ဆရာတော်ဦးဝီရသူသည် အင်းစိန်ရွာမ ဆရာတော်ဘုရားကြီး၏ မွေးနေ့ပွဲတွင် အမျိုးသားရေးအင်အားစုများအား ထမင်းဝအောင်စားထားဟု သြဝါဒပေးလိုက်ပါတော့သည်။

ဆရာတော်၏ သြဝါဒက ထမင်းဝမှာ အားရှိမှ အားရှိမှ စာကျက်နိုင်မှာ အားရှိမှ အလုပ်လုပ်နိုင်မှာ ထို့ကြောင့် ထမင်းဝအောင်စားထားဟု တိုက်တွန်းလိုခြင်းဖြစ်သော်လည်း ထမင်းဝအောင်စားထားဟူသော စကားလုံး တစ်ခုတည်းကို ကွက်ယူ၍ ၃၆ စက္ကန့်စာ ဗီဒီယိုဖိုင်လေးကိုသာ ကွက်တင်ကာ အထင်အမြင် လွဲမှားအောင် လုပ်ကြသူတွေကြောင့် ထမင်းဝအောင်စားထား ဂယက်က ထပ်မံကြီးထွားသွားပြန်ပါတော့သည်။

ထိုအခါ ဆရာတော်ဦးဝီရသူအား အရေးယူပေးရေး သတင်းစာရှင်းလင်းပွဲ လုပ်မည်ဆိုသည့် အဆင့်အထိ ရောက်ရှိသွားပါတော့သည်။ ထိုသို့ပင် ဆန့်ကျင်ဘက်အုပ်စုက ထောင်ချမည် တန်းချမည် ဖမ်းဆီးမည် အရေးယူမည် သတ်မည် ဖြတ်မည် ဤသို့ပင် ဖိအားပေး လှုံ့ဆော်ခြိမ်းခြောက်လာပါသော်လည်း ဆရာတော်ဦးဝီရသူကား ဘကြီးကွမ်းစားမပျက် စာချမြဲချလျက်ရှိသည်ကို တွေ့ရပါသည်။

ဆရာတော်ဦးဝီရသူအား ထောင်ချမည့်အဖွဲ့က ဆရာတော်ဦးဝီရသူ၏ ပြုမူပြောဆိုပုံသည် သာသနာတော်နှင့် မလျော်ညီသောကြောင့်ဟု အကြောင်းပြပါသည်။ လက်ညှိုးထိုးခြင်းသည် မည်သည့်သိက္ခာပုဒ်နှင့် ငြိစွန်းပါ သနည်း၊ လက်ညုှိးကွေးခြင်းသည် မည်သည့်သိက္ခာပုုဒ်ကို ချိုးဖောက်ပါသနည်း။

ထမင်းဝအောင်စားထားဟု ပြောခြင်းသည် မည်သည့် ဝိနည်းတော်နှင့် ဆန့်ကျင်ပါသနည်း။ ဤသို့သော မေးခွန်းမျိုးကိုမူ ဆန့်ကျင်ဘတ်အုပ်စုတို့ ဖြေဆိုနိုင်မည် မဟုတ်ပါ။ ၎င်းတို့သည် ဆီလိုအပေါက်ရှာရုံသာ တတ်ကြပါသည်။ ပိဋကတ်တော်လည်း မနှံ့စပ်ကြပါ။ ဝိနည်းတော်လည်း မလေးစားကြပါ။ အရည်အချင်း မရှိကြပါ။ စားစရာမရှိ၍သာ နိုင်ငံရေးလုပ်သည်ဟု ရှုမြင်ပါသည်။ အဘယ့်ကြောင့်ဆိုသော် သမိုင်းကြောင်း မကောင်းသူ များဖြစ်သောကြောင့်တည်း။
အယ်ဒီတာ