ဂ်ာနယ္သတင္းအင္တာဗ်ဴး

ဓမၼစက္ကို မေထမဲ့ျမင္ျပဳတာဒီမိုကေရစီေခတ္က်မွပဲ ႀကံဳဖူးတယ္ (ဂ)

(ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး၊ ျပည္ခ်စ္သားဂ်ာနယ္အတြဲ(၂)အမွတ္(၂၁)၊ 12.7.2019)

ၿငိမ္း- ဥပေဒက တဖက္ေစာင္းနင္းျဖစ္ေနတယ္လို႔ ထင္သလား ဒါမွမဟုတ္ မညီမွ်ဘူးလို႔ ထင္လား။ ဒီအေပၚမွာ ဘယ္လို ခံစားရပါသလဲ။


ဆရာေတာ္- ဥပေဒက မညီမွ်ဘူးလို႔ ခံစားရတာကေတာ့ ဒီအစိုးရတက္ကတည္းကပဲေလ။ ဥပမာ ဆိုၾကပါစို႔၊ တရားပြဲပိတ္တာက အဆင့္ေက်ာ္ၿပီးေတာ့ ပိတ္သြားတာေလ။ ေရႊညဝါတို႔ဆိုရင္ ဓမၼစက္နဲ႔ကိုင္တြယ္တာေတာင္မွ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ အၾကာႀကီးေခၚၿပီး ဆံုးမ၊ မရတဲ့အဆံုးမွ ပိတ္လိုက္တာေလ။ ဦးဇင္းက်ေတာ့ ဘာမေျပာ ညာမေျပာနဲ႔ ကာယကံရွင္ေတာင္မသိဘူး ပိတ္ခ်လိုက္တာ။ က်န္တာေတြလည္း အမ်ားႀကီးေပါ့ကြာ၊ မႏၱေလးသပိတ္စခန္းကိစၥတို႔၊ တျခားကိစၥေတြလည္း ရွိပါေသးတယ္။
အခုေနာက္ဆံုး မိုက္ကယ္ေက်ာ္ျမင့္တို႔ကိစၥတို႔၊ ဦးဇင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ပြဲမွာ ဓာတ္ပံု႐ိုက္တဲ့ ကင္မရာဆရာႏွစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ ကိုဝင္းေမာ္နဲ႔ ဝီရေတေဇာဆိုတဲ့ ဦးဇင္းတစ္ပါးကို ၿငိမ္းစုစီနဲ႔ တရားစြဲၿပီး ဒဏ္ေငြေတာင္မဟုတ္ဘူး၊ ေထာင္ခ်ဖို႔လုပ္ေနတဲ့ကိစၥ… ဒါေတြ အကုန္လံုး ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ စစ္တစ္ပိုင္းအရပ္သားတစ္ပိုင္း ဦးသိန္းစိန္အစိုးရကမွ တရားမွ်တမႈကို လိုက္နာေသးတယ္၊ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးလို႔ ေျပာသာေသးတယ္၊ တကယ္တရားဥပေဒစိုးမုိးေရး ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့တဲ့၊ မွ်တမယ္လို႔ ယံုၾကည္ရတဲ့ ဒီအစိုးရလက္ထက္ေရာက္တဲ့အခါက်မွ ကေျပာင္းကျပန္ေတြ ျဖစ္ကုန္ေတာ့တာပါပဲ။

ၿငိမ္း- ဇူလိုင္ ၅ ရက္ကပဲ အမ်ိဳးသားေရးပုဂၢိဳလ္မ်ား မတရားဖမ္းဆီးေနမႈ ရပ္တန္႔ဖို႔၊ ဗုဒၶဘာသာကို အထင္လြဲေအာင္ လုပ္ေနတာေတြရပ္ဖို႔၊ မဘသနဲ႔မဟနနဲ႔ ရန္တိုက္ေပးေနတာေတြ ရပ္ဖို႔စတဲ့ေၾကြးေၾကာ္သံေတြနဲ႔ ရန္ကုန္၊ ဘားအံ၊ ေမာ္လၿမိဳင္၊ မိတၴီလာစတဲ့ ၿမိဳ႕ေတြမွာ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ၾကတာ ေတြ႔ရပါတယ္ဘုရား။ အဲဒီ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ပြဲေတြဟာ အရွင္ဘုရားနဲ႔ ပတ္သက္မႈ ရွိမလား၊ အဲဒီပြဲအတြက္ တစ္စံုတစ္ရာ စီစဥ္ညႊန္ၾကားတာေတြမ်ား ရွိမလားဘုရား။


ဆရာေတာ္- ကိုယ္ကေတာ့ ဘာလုပ္ပါ၊ ညာလုပ္ပါလို႔ မညႊန္ၾကားဘူးေလ။ ကိုယ္က ကာယကံရွင္ျဖစ္ေနတာကိုး။ ဘာလုပ္မယ္ ညာလုပ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဘာလုပ္သင့္တယ္၊ ညာလုပ္သင့္တယ္ဆိုတဲ့ အႀကံဉာဏ္ေတာ့ ေပးမွာေပါ့ကြာ။ အဲဒါေတြကေတာ့ ကိုယ္တစ္ပါးတည္း ခံစားေနရတာ မဟုတ္ဘူး။ အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြအားလံုး၊ ဘာသာ သာသနာ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူေတြအားလံုး၊ ခံစားေနရတာဆိုေတာ့ ရင္ဘတ္ခ်င္းတူေတာ့ ခံစားခ်က္ေတြ တူသြားတာေနမွာေပါ့။

ၿငိမ္း- အမ်ိဳးသားႏုိင္ငံေရးလုပ္တဲ့အတြက္ ပရိယတၱိနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ သာသနာေရးအတြက္ အလုပ္ေတြမွာ ပ်က္ကြက္ရတာေတြ ရွိတယ္။ ဥပမာ၊ စာခ်ဖို႔ ပ်က္ကြယ္ရတယ္။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အမ်ိဳးသားႏုိင္ငံေရး လုပ္တဲ့အတြက္ တစ္ဘက္မွာ ပ်က္ကြက္ရတာေတြရွိတဲ့အတြက္ ေနာင္တရတာေတြရွိလား။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘာမ်ားေျပာခ်င္ ပါသလဲဘုရား။


ဆရာေတာ္- စာခ်တာကေတာ့ ဝရမ္းေတြဘာေတြ ထုတ္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္ပဲ ဦးဇင္းမွာပ်က္ကြက္မႈ ရွိတာေပါ့ေနာ္။ အရင္တုန္းကေတာ့ စာခ်မပ်က္၊ အလုပ္မပ်က္ဘဲ အမ်ိဳးသားေရးလုပ္ေနတာေပါ့။ အခုခ်ိန္၊ အခုကာလကေတာ့ အေရးႀကီးတဲ့အခ်ိန္ ကာလျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ စာခ်တာဝန္ေတာ့ ေလ်ာ့သြားတာေပါ့ေလ။
သို႔ေသာ္လည္းပဲ ဦးဇင္းတို႔တိုက္က အေမရိကန္ အစိုးရထက္ကို ဖြဲ႕စည္းပံုက ခိုင္တာေပါ့။ ဦးဇင္းတင္မကဘူး၊ မဟာနာယကသံုးပါးရွိတယ္။ သံုးပါးစလံုး ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ကိုယ္ ႏုိင္ငံျခားခရီးထြက္ေနတာတို႔၊ ကမၻာေအးေရာက္ေနတာတို႔၊ ျပည္တြင္းမွာ တျခားသာသနာေရးကိစၥ သြားေနတာတို႔ ႀကံဳရင္ မဟာနာယက သံုးပါးစလံုး တုိက္ထဲမရွိတာ ေတာင္မွ ပရိယတၱိယႏၲရားႀကီးက ပံုမွန္လည္ပတ္ ေနတာေပါ့ေနာ္။ အဲဒီအတြက္ ဦးဇင္းက တိုက္တာအတြက္ ေၾကာင့္ၾကစရာမလိုလို႔၊ တိုက္တာက ဦးဇင္းမရွိရင္လည္းပဲ အားနည္းတာတို႔၊ ဟာသြားတာတို႔၊ လစ္ဟင္းသြားတာတို႔ မရွိဘူးေပါ့ေနာ္။

ၿငိမ္း- အရွင္ဘုရားကုိ ပုဒ္မ ၁၂၄ နဲ႔ စြဲထားတဲ့အမႈကို ထြက္ၿပီးရင္ဆိုင္မယ္ဆိုေတာ့ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ ရင္ဆိုင္မလဲဆိုတာလဲ အားလံုးက စိတ္ဝင္စားၾကပါတယ္ဘုရား။ အဲဒါကို ႀကိဳၿပီးမိန္႔လို႔ရမလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ေစာင့္ၾကည့္ရမလား၊ အဲဒါေလးလည္း မိန္႔ၾကားေပးေစခ်င္ပါတယ္ဘုရား။


ဆရာေတာ္- အဲဒါကေတာ့ သူတို႔စစ္ေဆးေရးကာလကလည္း မၿပီးေသးဘူးေလ။ အမႈအရလည္း အထဲမွာ ဘယ္ေလာက္ေနရမယ္ဆိုတာက မသိရေသးဘူးေလ။ အဲဒီအတြက္ ဦးဇင္းက ျပည္သူအားလံုးအတြက္၊ အမ်ိဳးသားေရးအင္အားစုေတြ အားလံုးအတြက္ေပါ့၊ မွာစရာရွိတာေတြ မွာတယ္၊ စီစဥ္စရာရွိတာေတြ စီစဥ္ခဲ့တယ္။ အဲဒါေတြအတြက္ ဦးဇင္းလည္း အလုပ္ေတြလုပ္ေနရတယ္။ ဦးဇင္း အားလံုးကို ျပည့္ျပည့္စံုစံု မွာၿပီးသြားၿပီ၊ သူတို႔ဘက္ ကလည္း ဘယ္ေန႔ဘယ္ရက္မွာ စီရင္ခ်က္ခ်ေတာ့မယ္ဆိုတာကို သိရရင္ မိုးေပၚကေန ဘြားခနဲ ကိုယ္ထင္ျပေတာ့မွာပါဗ်ာ။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)

“ဓမ္မစက်ကို မထေမဲ့မြင်ပြုတာဒီမိုကရေစီခေတ်ကျမှပဲ ကြုံဖူးတယ်” (ဂ)

(ဆရာတော်ဦးဝီရသူနှင့် အင်တာဗျူး၊ ပြည်ချစ်သားဂျာနယ်အတွဲ(၂)အမှတ်(၂၁)၊ 12.7.2019)

ငြိမ်း- ဥပဒေက တဖက်စောင်းနင်းဖြစ်နေတယ်လို့ ထင်သလား ဒါမှမဟုတ် မညီမျှဘူးလို့ ထင်လား။ ဒီအပေါ်မှာ ဘယ်လို ခံစားရပါသလဲ။


ဆရာတော်- ဥပဒေက မညီမျှဘူးလို့ ခံစားရတာကတော့ ဒီအစိုးရတက်ကတည်းကပဲလေ။ ဥပမာ ဆိုကြပါစို့၊ တရားပွဲပိတ်တာက အဆင့်ကျော်ပြီးတော့ ပိတ်သွားတာလေ။ ရွှေညဝါတို့ဆိုရင် ဓမ္မစက်နဲ့ကိုင်တွယ်တာတောင်မှ စိတ်ရှည်လက်ရှည် အကြာကြီးခေါ်ပြီး ဆုံးမ၊ မရတဲ့အဆုံးမှ ပိတ်လိုက်တာလေ။ ဦးဇင်းကျတော့ ဘာမပြော ညာမပြောနဲ့ ကာယကံရှင်တောင်မသိဘူး ပိတ်ချလိုက်တာ။ ကျန်တာတွေလည်း အများကြီးပေါ့ကွာ၊ မန္တလေးသပိတ်စခန်းကိစ္စတို့၊ တခြားကိစ္စတွေလည်း ရှိပါသေးတယ်။
အခုနောက်ဆုံး မိုက်ကယ်ကျော်မြင့်တို့ကိစ္စတို့၊ ဦးဇင်းနဲ့ပတ်သက်ပြီး ဆန္ဒထုတ်ဖော်ပွဲမှာ ဓာတ်ပုံရိုက်တဲ့ ကင်မရာဆရာနှစ်ယောက်ဖြစ်တဲ့ ကိုဝင်းမော်နဲ့ ဝီရတေဇောဆိုတဲ့ ဦးဇင်းတစ်ပါးကို ငြိမ်းစုစီနဲ့ တရားစွဲပြီး ဒဏ်ငွေတောင်မဟုတ်ဘူး၊ ထောင်ချဖို့လုပ်နေတဲ့ကိစ္စ… ဒါတွေ အကုန်လုံး ကြည့်မယ်ဆိုရင် စစ်တစ်ပိုင်းအရပ်သားတစ်ပိုင်း ဦးသိန်းစိန်အစိုးရကမှ တရားမျှတမှုကို လိုက်နာသေးတယ်၊ တရားဥပဒေ စိုးမိုးရေးလို့ ပြောသာသေးတယ်၊ တကယ်တရားဥပဒေစိုးမိုးရေး ကြွေးကြော်ခဲ့တဲ့၊ မျှတမယ်လို့ ယုံကြည်ရတဲ့ ဒီအစိုးရလက်ထက်ရောက်တဲ့အခါကျမှ ကပြောင်းကပြန်တွေ ဖြစ်ကုန်တော့တာပါပဲ။

ငြိမ်း- ဇူလိုင် ၅ ရက်ကပဲ အမျိုးသားရေးပုဂ္ဂိုလ်များ မတရားဖမ်းဆီးနေမှု ရပ်တန့်ဖို့၊ ဗုဒ္ဓဘာသာကို အထင်လွဲအောင် လုပ်နေတာတွေရပ်ဖို့၊ မဘသနဲ့မဟနနဲ့ ရန်တိုက်ပေးနေတာတွေ ရပ်ဖို့စတဲ့ကြွေးကြော်သံတွေနဲ့ ရန်ကုန်၊ ဘားအံ၊ မော်လမြိုင်၊ မိတ္ထီလာစတဲ့ မြို့တွေမှာ ဆန္ဒဖော်ထုတ်ကြတာ တွေ့ရပါတယ်ဘုရား။ အဲဒီ ဆန္ဒဖော်ထုတ်ပွဲတွေဟာ အရှင်ဘုရားနဲ့ ပတ်သက်မှု ရှိမလား၊ အဲဒီပွဲအတွက် တစ်စုံတစ်ရာ စီစဉ်ညွှန်ကြားတာတွေများ ရှိမလားဘုရား။


ဆရာတော်- ကိုယ်ကတော့ ဘာလုပ်ပါ၊ ညာလုပ်ပါလို့ မညွှန်ကြားဘူးလေ။ ကိုယ်က ကာယကံရှင်ဖြစ်နေတာကိုး။ ဘာလုပ်မယ် ညာလုပ်မယ်ဆိုရင်တော့ ဘာလုပ်သင့်တယ်၊ ညာလုပ်သင့်တယ်ဆိုတဲ့ အကြံဉာဏ်တော့ ပေးမှာပေါ့ကွာ။ အဲဒါတွေကတော့ ကိုယ်တစ်ပါးတည်း ခံစားနေရတာ မဟုတ်ဘူး။ အမျိုးသားရေးသမားတွေအားလုံး၊ ဘာသာ သာသနာ ချစ်မြတ်နိုးသူတွေအားလုံး၊ ခံစားနေရတာဆိုတော့ ရင်ဘတ်ချင်းတူတော့ ခံစားချက်တွေ တူသွားတာနေမှာပေါ့။

ငြိမ်း- အမျိုးသားနိုင်ငံရေးလုပ်တဲ့အတွက် ပရိယတ္တိနဲ့ ပတ်သက်ပြီးတော့ သာသနာရေးအတွက် အလုပ်တွေမှာ ပျက်ကွက်ရတာတွေ ရှိတယ်။ ဥပမာ၊ စာချဖို့ ပျက်ကွယ်ရတယ်။ ဒါနဲ့ပတ်သက်ပြီးတော့ အမျိုးသားနိုင်ငံရေး လုပ်တဲ့အတွက် တစ်ဘက်မှာ ပျက်ကွက်ရတာတွေရှိတဲ့အတွက် နောင်တရတာတွေရှိလား။ ဒါနဲ့ပတ်သက်ပြီး ဘာများပြောချင် ပါသလဲဘုရား။


ဆရာတော်- စာချတာကတော့ ဝရမ်းတွေဘာတွေ ထုတ်ပြီးတဲ့အချိန်ပဲ ဦးဇင်းမှာပျက်ကွက်မှု ရှိတာပေါ့နော်။ အရင်တုန်းကတော့ စာချမပျက်၊ အလုပ်မပျက်ဘဲ အမျိုးသားရေးလုပ်နေတာပေါ့။ အခုချိန်၊ အခုကာလကတော့ အရေးကြီးတဲ့အချိန် ကာလဖြစ်နေတဲ့အတွက်ကြောင့် စာချတာဝန်တော့ လျော့သွားတာပေါ့လေ။
သို့သော်လည်းပဲ ဦးဇင်းတို့တိုက်က အမေရိကန် အစိုးရထက်ကို ဖွဲ့စည်းပုံက ခိုင်တာပေါ့။ ဦးဇင်းတင်မကဘူး၊ မဟာနာယကသုံးပါးရှိတယ်။ သုံးပါးစလုံး ကိုယ့်တာဝန်နဲ့ကိုယ် နိုင်ငံခြားခရီးထွက်နေတာတို့၊ ကမ္ဘာအေးရောက်နေတာတို့၊ ပြည်တွင်းမှာ တခြားသာသနာရေးကိစ္စ သွားနေတာတို့ ကြုံရင် မဟာနာယက သုံးပါးစလုံး တိုက်ထဲမရှိတာ တောင်မှ ပရိယတ္တိယန္တရားကြီးက ပုံမှန်လည်ပတ် နေတာပေါ့နော်။ အဲဒီအတွက် ဦးဇင်းက တိုက်တာအတွက် ကြောင့်ကြစရာမလိုလို့၊ တိုက်တာက ဦးဇင်းမရှိရင်လည်းပဲ အားနည်းတာတို့၊ ဟာသွားတာတို့၊ လစ်ဟင်းသွားတာတို့ မရှိဘူးပေါ့နော်။

ငြိမ်း- အရှင်ဘုရားကို ပုဒ်မ ၁၂၄ နဲ့ စွဲထားတဲ့အမှုကို ထွက်ပြီးရင်ဆိုင်မယ်ဆိုတော့ ဘယ်အချိန်မှာ ဘယ်လိုပုံစံနဲ့ ရင်ဆိုင်မလဲဆိုတာလဲ အားလုံးက စိတ်ဝင်စားကြပါတယ်ဘုရား။ အဲဒါကို ကြိုပြီးမိန့်လို့ရမလား၊ ဒါမှမဟုတ် စောင့်ကြည့်ရမလား၊ အဲဒါလေးလည်း မိန့်ကြားပေးစေချင်ပါတယ်ဘုရား။


ဆရာတော်- အဲဒါကတော့ သူတို့စစ်ဆေးရေးကာလကလည်း မပြီးသေးဘူးလေ။ အမှုအရလည်း အထဲမှာ ဘယ်လောက်နေရမယ်ဆိုတာက မသိရသေးဘူးလေ။ အဲဒီအတွက် ဦးဇင်းက ပြည်သူအားလုံးအတွက်၊ အမျိုးသားရေးအင်အားစုတွေ အားလုံးအတွက်ပေါ့၊ မှာစရာရှိတာတွေ မှာတယ်၊ စီစဉ်စရာရှိတာတွေ စီစဉ်ခဲ့တယ်။ အဲဒါတွေအတွက် ဦးဇင်းလည်း အလုပ်တွေလုပ်နေရတယ်။ ဦးဇင်း အားလုံးကို ပြည့်ပြည့်စုံစုံ မှာပြီးသွားပြီ၊ သူတို့ဘက် ကလည်း ဘယ်နေ့ဘယ်ရက်မှာ စီရင်ချက်ချတော့မယ်ဆိုတာကို သိရရင် မိုးပေါ်ကနေ ဘွားခနဲ ကိုယ်ထင်ပြတော့မှာပါဗျာ။
(ဆက်လက်ဖော်ပြပါမည်)