ျမတ္စြာဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္က ေကာကာလိကဘြဲ႕အမည္ရေသာ ရဟန္းေတာ္ႏွစ္ပါး ရွိခဲ့ဖူးသည္။ ၄င္းတုိ႔ကုိ မဟာေကာကာလိက၊ စူဠေကာကာလိကဟူ၍ ေခၚၾက၏။ မဟာေကာကာလိကသည္ ရွင္ႀကီးေဒဝဒတ္၏ တပည့္ျဖစ္ကာ စူဠေကာကာလိကသည္ ေကာကာလိကတုိင္း၊ ေကာကာလိကၿမဳိ႕၊ ေကာကာလိကသူေဌးသားျဖစ္၏။
စူဠေကာကာလိကသူေဌးသားရဟန္းေတာ္သည္ ေကာကာလိကၿမဳိ႕မွာပင္ ဖခင္သူေဌးႀကီးေဆာက္လုပ္ လွဴဒါန္းေသာေက်ာင္းတုိက္၌ သီတင္းသုံးေနထုိင္၏။
ရွင္သာရိပုတၱရာႏွင့္ ရွင္မဟာေမာဂၢလန္တုိ႔သည္ ပရိသတ္မ်ားကုိ စြန္႔ခြါကာ နားေအးပါးေအးေနေတာ္မူလုိ၍ စူဠေကာကာလိကထံသုိ႔ ေရာက္လာၾက၏။ ေကာကာလိကကလည္း ႏႈတ္လုံသည္။ မေထရ္တုိ႔၏ အလုိေတာ္အတုိင္း မည္သူ႔ကုိမွ် အသိမေပးဘဲ မေထရ္ႏွစ္ပါးအား ျပဳစုလုပ္ေကၽြးရွာ၏။
ဝါကၽြတ္သည့္အခါ မေထရ္ႏွစ္ပါးက ျပန္ၾကြေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးေလေသာ္ ေကာကာလိကက ေနာက္တစ္ေန႔မွ ျပန္ၾကြေစလုိေၾကာင္း ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထား၏။ ၄င္းေနာက္ ၿမဳိ႕သူ ၿမဳိ႕သားမ်ားကုိ ဆင့္ေခၚကာ “မေထရ္ျမတ္ႀကီးႏွစ္ပါး တစ္ဝါတြင္းလုံး သီတင္းသုံးေနထုိင္ေတာ္မူတာကုိ သိၾကရဲ႕လား၊ ဘာမွအားကုိးလုိ႔မရဘူး”ဟု အျပစ္တင္ေလ၏။ ၿမဳိ႕သူၿမဳိ႕သားမ်ားကလည္း တပည့္ေတာ္မတုိ႔ မသိေၾကာင္းအမွန္ပါဘုရား ဒီလုိမွန္းသိရင္ ဘယ္အလြတ္ခံမလဲဘုရား” ဟု ေလွ်ာက္ထားသည့္အခါ ေကာကာလိကက “ဒါဆုိရင္ မနက္ျဖန္ျပန္ၾကြေတာ့မွာ သြားၾက၊ လွဴစရာတန္းစရာေတြ ယူခဲ့ၾက” ဟု ေျပာဆုိလ်က္ မေထရ္ႏွစ္ပါးကုိ လက္ညႈိးထုိးျပလုိက္ေလသည္။
ေကာကာလိကက အႀကံသမားျဖစ္၏။ “မေထရ္ႏွစ္ပါးကေတာ့ ငါအလွဴခံထားတာေတြ ယူၾကမွာမဟုတ္ဘူး ေက်ာင္းမွာပဲ ထားခဲ့ၾကမွာပဲ”ဟု ႀကံကာ မေထရ္ႏွစ္ပါးကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ လာဘ္ရေအာင္ ႀကံေဆာင္လုိက္ျခင္းျဖစ္၏။
ေနာက္တစ္ေန႔ေရာက္သည့္အခါ ၿမဳိ႕လုံးကၽြတ္နီးပါးပင္ လာေရာက္လွဴဒါန္းၾက၏။ ရိကၡာမ်ား အသုံးအေဆာင္မ်ား စုံလင္လွ၏။ ေကာကာလိကကလည္း မ်က္စိက်ေန၏။ မေထရ္ႏွစ္ပါးကား လုံးဝလက္မခံဘဲ ျပန္ေပးလုိက္ေလသည္။
ဝိနည္းေတာ္အရ ရဟန္းတစ္ပါး၏ ဝစီပေယာဂ(ႏႈတ္ျမြက္)မႈေၾကာင့္ ရရွိလာေသာ ပစၥည္းမ်ားသည္ မအပ္စပ္ေသာ ပစၥည္းမ်ားျဖစ္သျဖင့္ “ဒါေတြဟာ ငါတုိ႔အတြက္လည္း မအပ္ဘူး၊ ေကာကာလိကအတြက္လည္း မအပ္ဘူး”ဟုဆုိကာ ျပန္ေပးလုိက္သျဖင့္ ေကာကာလိကလည္း ႏွမ္းထြက္မကုိက္ျဖစ္လ်က္ အမ်က္ရွသြားေလ၏။
မေထရ္ႏွစ္ပါးလည္း ဘုရားဖူးၿပီး၍ ပုံမွန္အတုိင္းပင္ ရြာစဥ္လွည့္၍ တရားေဟာၾကားေတာ္မူ၏။ ဤသုိ႔ျဖင့္ ေကာကာလိကၿမဳိ႕သုိ႔ ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာသည့္အခါ ၿမဳိ႕သူၿမဳိ႕သားတုိ႔သည္ ၿမဳိ႕ထဲ၌ မ႑ပ္ေဆာက္၍ အတုိးခ်ပူေဇာ္လွဴဒါန္းၾက၏။ မေထရ္ႏွစ္ပါးကလည္း ပေယာဂကင္းေသာ လွဴဖြယ္အားလုံးကုိ လက္ခံေတာ္မူ၏။ ထုိ႔ေနာက္ ၿမဳိ႕ခံသံဃာမ်ားကုိ ျပန္လည္လွဴဒါန္းလုိက္ေပသည္။
ထုိအခါ ေကာကာလိကအႀကီးအက်ယ္ ေဒါသထြက္သြားေလသည္။ “ဒီမေထရ္ႏွစ္ပါးဟာ အရင္တုန္းက အလုိအေတာ္နည္းတာပဲ။ အခုေတာ့ အေတာ္ေလာဘႀကီးေနၿပီ။ အင္းေလ အရင္တုန္းကလည္း အလုိနည္းသေယာင္၊ ေရာင့္ရဲသေယာင္ေနျပတာေနမွာ”ဟု ျပစ္မွားကာ ဘုရားေရွ႕မွာ အရွက္ခြဲျပမည္ဟုႀကံလ်က္ ျမတ္စြာဘုရားထံ အေျပးသြားေလသည္။
ျမတ္စြာဘုရားထံေရာက္သည့္အခါ “ျမတ္စြာဘုရား ရွင္သာရိပုတၱရာႏွင့္ ရွင္မဟာေမာဂၢလာန္တုိ႔က သိပ္ယုတ္မာတာပဲဘုရား”ဟု မဆုိင္းမတြပင္ ေလွ်ာက္ေလ၏။ ျမတ္စြာဘုရားကလည္း “ေကာကာလိက အဲဒီလုိမေျပာပါနဲ႔။ ရွင္သာရိပုတၱရာႏွင့္ ရွင္မဟာေမာဂၢလန္တုိ႔ဟာ သီလျဖဴစင္ၾကတယ္။ သူတို႔အေပၚ စိတ္ၾကည္ၾကည္လင္လင္ထားပါ”ဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူ၏။
ဤသုိ႔ျဖင့္ ေကာကာလိကကလည္း သုံးႀကိမ္တုိင္တုိင္ ေလွ်က္ထား၏။ ျမတ္စြာဘုရားကလည္း သုံးႀကိမ္လုံးပင္ တားျမစ္ေတာ္မူ၏။
ျမတ္စြာဘုရားအား ေလွ်ာက္ထားၿပီး၍ အျပန္တြင္ ေကာကာလိကရဟန္းေတာ္၏ ကုိယ္ခႏၶာအႏွံ႔အျပား၌ မုန္ညွင္းေစ့ခန္႔ အနားေလးမ်ား ခ်က္ခ်င္းေပါက္လာေပသည္။ ထုိအနာေလးမ်ားသည္ ခ်က္ခ်င္းဆုိသလုိပင္ ပဲေနာက္ေစ့အရြယ္ထိႀကီးလာကာ၊ ထုိမွတစ္ဆင့္ ဥသွ်စ္သီးအရြယ္၊ ပိႏၷဲသီးအရြယ္ထိ ႀကီးလာေလသည္။ ေသြးေတြျပည္ေတြလည္း ထြက္က်လာကာ ယင္းေကာင္တစ္ေလာင္းေလာင္းျဖင့္ ငွက္ေပ်ာရြက္ခင္းကာ ေဇတဝန္ေက်ာင္းထဲမွာပင္ လူးလွိမ့္ခံစားေနရေပသည္။
ညေနဆည္းဆာတရားပြဲလာၾကေသာ ပရိသတ္မ်ားသည္ ေကာကာလိက၏ အနာမ်ားကုိ ရြံသည္ထက္ ေကာကာလိက၏ အကုသုိလ္လုပ္ရပ္ကုိ ရြံၾကသည္က မ်ားေလသည္။ “မွတ္ပလား မေထရ္ျမတ္ေတြကုိ ျပစ္မွားတဲ့ကုိယ္ေတာ္”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ “ေသပေစ အေတာ္ယုတ္မာတဲ့ကုိယ္ေတာ္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ မေထရ္ျမတ္ေတြကုိ ျပစ္မွားလုိ႔ ကံႀကီးထုိက္တာ”ဟူ၍လည္းေကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိး အဖုံဖုံေျပာဆုိေရရြတ္ကာ “ထြီ”ကနဲ “ထြီ”ကနဲ တံေတြးေထြးသြားၾကေလသည္။
၄င္းေနာက္ တုရူျဗဟၼာႀကီးေရာက္ရွိလာ၏။ တုရူျဗဟၼာႀကီးသည္ ရဟန္းဘဝတုန္းက ေကာကာလိကကုိ ရဟန္းခံေပးခဲ့ေသာ ေကာကာလိက၏ ဥပဇၥ်ာယ္ဆရာျဖစ္ခဲ့ေလသည္။ မေထရ္ျမတ္ႏွစ္ပါးကုိ ျပန္ေတာင္းပန္ဖုိ႔ တုရူျဗဟၼာႀကီးက တပည့္ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ ေကာကာလိကကုိ တုိက္တြန္းေလသည္။
ေကာကာလိကလည္း အဆုံးစြန္ထိ မုိက္မည့္သူျဖစ္ရကား တုရူျဗဟၼာႀကီးစကားကိုလည္း နားမေထာင္ခဲ့ေပ။
ထုိ႔ေနာက္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းထဲမွာပင္ ညတြင္းခ်င္းေသသြားေလေတာ့၏။
ညသန္းေခါင္ေက်ာ္တြင္ ျမတ္စြာဘုရားထံသုိ႔ သဟမၸတိျဗဟၼာႀကီးၾကြလာေတာ္မူေလသည္။ သဟမၸတိျဗဟၼာႀကီးက “ျမတ္စြာဘုရား ေကာကာလိကေတာ့ ဆုံးရွာၿပီဘုရား၊ ပုဒမငရဲသုိ႔ ေရာက္သြားၿပီဘုရား”ဟု ေလွ်ာက္ထားေလ၏။
ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ ျမတ္စြာဘုရားက ရဟန္းေတာ္မ်ားအား ေကာကာလိကကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ ဤတရားကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူေလသည္။
ပုရိသႆ ဟိ ဇာတႆ၊
ကုဌာရီ ဇာယေတ မုေခ။
ယာယ ဆိႏၵတိ အတၱာနံ၊
ဗာေလာ ဒုဗ႓ာသိတံ ဘဏံ။
မိမိစကားက မိမိကုိယ္ကုိ ခုတ္သတ္၏။
ၾကမ္းတမ္းေသာစကားသည္ ဓားမသဖြယ္(ပုဆိန္သဖြယ္)ျဖစ္၏။ ဝစီေဘဒ ႏႈတ္ဓားမတည္း။
ေယာ နိႏၵိယံ ပသံသတိ၊
တံ ဝါ နိႏၵတိ ေယာ ပသံသိေယာ။
ဝိစိနာတိ မုေခန ေသာ ကလႎ၊
ကလိနာ ေတန သုခံ န ဝိႏၵတိ။
လူမုိက္သည္ ကဲ့ရဲ႕ထုိက္သူကုိ ခ်ီးမြမ္း၏။
ခ်ီးမြမ္းထုိက္သူကုိကား ကဲ့ရဲ႕၏။
ခံတြင္းျဖင့္ အျပစ္ကုိ ရွာေဖြ စုေဆာင္း၏။
ထုိအျပစ္ျဖင့္ ခ်မ္းသာကုိ မရႏုိင္။
အပၸမတၱေကာ အယံ ကလိ၊
ေယာ အေကၡသု ဓနပရာဇေယာ။
သဗၺႆာပိ သဟာပိ အတၱနာ၊
အယေမဝ မဟႏၲတေရာ ကလိ။
ေယာ သုဂေတသု မနံ ပေဒါဇေယ။
ေလာင္းကစားရာ၌ ပစၥည္းဥစၥာဆုံးရႈံးျခင္းသည္ အနည္းငယ္ေသာအျပစ္သာျဖစ္၏။ သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔ကုိ ျပစ္မွားမိျခင္းသည္ သာလြန္ႀကီးမား၏။
သတံ သဟႆာနံ နိရဗၺဳဒါနံ၊
ဆတၱႎသတိ ပဥၥစ အဗၺဳဒါနိ။
ယမရိယဂရဟိ နိရယံ ဥေပတိ၊
ဝါစံ မနဥၥ ပဏိဓာယ ပါပကံ။
ယုတ္မာေသာ ဝစီကံ မေနာကံေၾကာင့္ အရိယာပုဂၢဳိလ္တုိ႔ကုိ ကဲ့ရဲ႕မိေသာ လူမုိက္သည္ ငရဲသုိ႔ ေရာက္၏။
ထုိငရဲ၏ အသက္အတုိင္းအရွည္သည္ နိရဗၺဳဒတစ္သိန္းႏွင့္ အဗၺဳဒေျခာက္ခုတုိ႔ ျဖစ္၏။
(သဂါထာဝဂၢသံယုတ္။ သံ၊ ၁။ ၁၅၁- တုရူျဗဟၼသုတ္။)
(သဂါထာဝဂၢသံယုတ္။ သံ၊ ၁။ ၁၅၄-ေကာကာလိကသုတ္။)
(ဒသကနိပါတ္။ အံ။ ၃။ ၃၉၄။ ေကာကာလိကသုတ္။)
ေကာကာလိကရဟန္း ပဒုမငရဲသုိ႔ က်ေရာက္သြားေၾကာင္း သိရေသာအခါ ရဟန္းေတာ္မ်ားက ပဒုမငရဲသက္တမ္းကုိ ဘုရားရွင္အား ေမးေလွ်ာက္ၾကေပသည္။
ပဒုမငရဲသက္တမ္းကုိ ႏွစ္ပရိေစၧဒျဖင့္ ပုိင္းျခား၍ မရႏုိင္ေပ။ ဥပမာအားျဖင့္သာ ႏႈိင္းယွဥ္၍ ျပႏုိင္ေပသည္။
ႏွမ္းေစ့ေပါင္း တင္းရွစ္ဆယ္တင္ေဆာင္ထားေသာ ႏွမ္းလည္းႀကီးေပၚမွ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာလွ်င္ တစ္ေစ့စီ ထုတ္ယူသည့္အခါ ႏွမ္းလွည္းႀကီးေပၚမွ ႏွမ္းေစ့မ်ား ကုန္ဆုံးသြားေသာ္လည္း သက္တမ္းမကုန္ဆုံးေသးေသာ ငရဲကုိ အဗၺဳဒငရဲဟု ေခၚပါသည္။
ထုိအဗၺဳဒငရဲသက္တမ္း၏ အဆႏွစ္ဆယ္သည္ နိရဗၺဳဒ။
နိရဗၺဳဒ၏ အဆႏွစ္ဆယ္သည္ အဗဗ။
အဗဗ၏ အဆႏွစ္ဆယ္သည္ အဋဋ။
အဋဋ၏ အဆႏွစ္ဆယ္သည္ အဟဟ။
အဟဟ၏ အဆႏွစ္ဆယ္သည္ ကုမုဒ။
ကုမုဒ၏ အဆႏွစ္ဆယ္သည္ ေသာဂႏၶိက။
ေသာဂႏၶိက၏ အဆႏွစ္ဆယ္သည္ ဥပၸလ။
ဥပၸလ၏ အဆႏွစ္ဆယ္သည္ ပု႑ရိက။
ပု႑ရိက အဆႏွစ္ဆယ္သည္ ပဒုမ။
အငယ္ဆုံး အဗၺဳဒငရဲသက္တမ္းသည္ပင္ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာျပည့္မွ တစ္ေစ့စီထုတ္ယူခြင့္ရွိေသာ ႏွမ္းေစ့ေပါင္း တင္းရွစ္ဆယ္ကုန္ဆုံးသြားသည့္ ပမာဏထက္ေက်ာ္လြန္ေနေသးလွ်င္ ၄င္းထက္ အဆေပါင္းတစ္သိန္းေက်ာ္ေသာ ပဒုမငရဲသက္တမ္းဆုိလွ်င္ ေျပာစရာပင္မလုိေပ။
ထုိငရဲသုိ႔ ေရာက္ရသည္မွာ ဝစီကံေၾကာင့္ျဖစ္၏။
ထုိငရဲသုိ႔ ေရာက္ရသည္မွာ သူေတာ္ေကာင္းကုိ ျပစ္မွားမိေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။
မိမိပါးစပ္သည္ ပုဆိန္မည္၏။
မိမိပါးစပ္သည္ ဓားမမည္၏။
မိမိႏႈတ္ပုဆိန္-ႏႈတ္ဓားမျဖင့္ သူတစ္ပါးကုိ ျပစ္မွားျခင္းသည္ မိမိဘဝကုိ ခုတ္သတ္ျခင္းျဖစ္၏။
ေလာင္းကစား ႀကီးႀကီးမားမားျပဳလုပ္သျဖင့္ ေလာင္းကစားရႈံးရာ၌ မိမိႏွင့္အတူ မိမိမိသားစုတုိ႔ ကၽြန္ဘဝသုိ႔ ေရာက္ျခင္း၊ ရွိသမွ် စည္းစိမ္ဥစၥာဆုံးရႈံးျခင္းသည္ မေျပာပေလာက္ေသာ အျပစ္သာျဖစ္ေပသည္။
သူေတာ္ေကာင္းကုိ ေစာ္ကားျခင္းေၾကာင့္ မိမိဘဝပ်က္စီးျခင္းသည္သာ ႀကီးမားေသာ အျပစ္ျဖစ္၏။
လူအမ်ားစုသည္ ဒုႆီလမွန္းသိလ်က္ ခ်ီးမြမ္းၾက၏။ သီလဝႏၲမွန္းသိလ်က္ ကဲ့ရဲ႕ၾက၏။
ခ်ီးက်ဴးထုိက္သူကုိ ကဲ့ရဲ႕ျခင္းႏွင့္ ကဲ့ရဲ႕ထုိက္သူကုိ ခ်ီးက်ဴးျခင္းသည္ အျပစ္ရပုံျခင္း အတူတူပင္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေရးေၾကာင့္ပင္ျဖစ္ေစ၊ အထင္အျမင္လြဲမွားေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္ေစ၊ ေဒါသအေလ်ာက္ေၾကာင့္ပင္ျဖစ္ေစ သူေတာ္ေကာင္းကုိ မျပစ္မွားအပ္သလုိ သူယုတ္မာကုိ မခ်ီးက်ဴးအပ္ေပ။
ႏုိင္ငံေရးသမားတုိ႔သည္ ႏုိင္ငံေရးဘုန္းႀကီးမ်ားကုိ ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ျပဳေနၾကေပသည္။ ၄င္းတုိ႔၏ သီလသိကၡာကုိ ျပန္လည္စိစစ္ၿပီးမွ ခ်ီးက်ဴးထုိက္သည္ဆုိလွ်င္ ခ်ီးက်ဴးရေပမည္။ ကဲ့ရဲ႕ထုိက္သူကုိ ခ်ီးက်ဴးမိလွ်င္ သူေတာ္ေကာင္းကုိ ေစာ္ကားသည့္အျပစ္ႏွင့္ ထပ္တူခံစားရႏုိင္ေပသည္။
ႏုိင္ငံေရးသမားတုိ႔သည္ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး၊ သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီး၊ ရြာမဆရာေတာ္ႀကီးအမွဴးျပဳေသာ ေထရ္ႀကီးဝါႀကီးဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကုိ ျပစ္မွားေနၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရေပသည္။ မျပစ္မွားထုိက္သူကုိ ျပစ္မွားမိလွ်င္ ေကာကာလိကေနာက္ လုိက္ရေပလိမ့္မည္။
သီလဝႏၲကုိ ဒုႆီလဟု စြပ္စြဲျခင္း၊(သီလစင္ၾကယ္သူကုိ သီလမရွိဟု စြပ္စြဲျခင္း)သည္ ပါရာဇိကဝတၳဳျဖင့္ စြပ္စြဲရာေရာက္ပါသည္။
“အယုတၱံ ေကာကာလိေကန ကတံ အဂၢသာဝေက အႏၲိမဝတၳဳနာ အဗၻာစိကၡေႏၲန”(ေကာကာလိသည္ အဂၢသာဝကႏွစ္ပါးကုိ ပါရာဇိကျဖင့္ စြပ္စြဲျခင္းျဖင့္ မသင့္ေသာမႈကုိ ျပဳခဲ့ေပၿပီ။)
(အံ။ ႒။ ၃။ ၃၂၈)
ဤသည္မွာ ေကာကာလိက၏ ဥပဇၥ်ာယ္ဆရာျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ တုရူျဗဟၼာႀကီး၏ ၿငီးတြားသံ ျဖစ္ပါသည္။
သူေတာ္ေကာင္းကုိ မဟုတ္မတရား စြပ္စြဲျခင္းျဖင့္ မိမိဘဝကုိ မိမိကုိယ္တုိင္ ဖ်က္ဆီးသည့္ အဆင့္သုိ႔ ေရာက္ေလာက္ေအာင္ မမုိက္မဲၾကဖုိ႔ အထူးေစာင့္ထိန္းၾကရေပမည္။
ဝီရသူ(မစုိးရိမ္)
7.12.2017
PM 1:23