ေဆာင္းပါး

ပ်က္သုဥ္းေတာ့မည့္ ႏိုင္ငံေရးမ်ဳိးဆက္

ပ်က္သုဥ္းေတာ့မည့္ ႏိုင္ငံေရးမ်ဳိးဆက္

သဃၤန္းျဖဴဆရာတာ္

(19.8.2021 ရက္ေန႔ထုတ္ အတြဲ(၂) အမွတ္(၃၅) Golden Hand ဂ်ာနယ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။)

          တုိင္းေရးျပည္ေရးကား မည္သည့္အခါမ်ားမွာမွ ၿငိမ္းခ်မ္းလိမ့္မည္မသိ။ သတင္းစာဖတ္ရသည့္အခါတိုင္း စိတ္မခ်မ္းေျမ့ဖြယ္ သတင္းဆိုးမ်ားကိုသာ ေန႔စဥ္ေတြ႕ျမင္ေနရ၏။ မုဆိုးမသား လူရမ္းကားမ်ားေၾကာင့္ တိုင္း ျပည္ မတည္မၿငိမ္ျဖစ္ကာ တစ္ခါဖူးမွ် မၾကံဳဖူးေသာ ဆိုးသြမ္းရမ္းကားမႈမ်ားႏွင့္ ၾကံဳေနရေလ၏။ အဆိုပါ ၿမိဳ႕ တြင္းေသာင္းက်န္းသူဟု ေခၚဆိုအပ္ေသာ အနီေရာင္ရမ္းကားသူမ်ား၏ အလံုးစံုပ်က္သုဥ္းေရး အဖ်က္အေမွာင့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို သတင္းအျဖစ္ ေတြ႕ျမင္ရဖန္မ်ားသျဖင့္ ဤေဆာင္းပါးကို ေရးျဖစ္ျခင္းျဖစ္၏။

ဒုကၡသည္အိမ္ေရွ႕မင္းသားႏွင့္ အက်ဥ္းသူပင္တိုင္စံမင္းသမီး

          ဘုရားအေလာင္း ဃဋပ႑ိတမင္းသားဘ၀၌ ဥတၱရပထတိုင္းကို မဟာကံသမင္းႀကီး စိုးစံေတာ္မူ၏။ ၎၌ ကံသ၊ ဥပကံသဟူေသာ သားေတာ္ႏွစ္ပါးႏွင့္ ေဒ၀ဂဗၻာဟူေသာ သမီးေတာ္တစ္ပါးရွိ၏။ သမီးေတာ္ကို ေမြးဖြားစဥ္၌ အဂၤ၀ိဇၨာေဗဒပါရဂူ ပညာရွင္မ်ားက “ဤသမီးေတာ္၏ ၀မ္း၌တည္ေသာ သားေတာ္မ်ားသည္ ကံသ မင္းမ်ဳိးကို ဖ်က္ဆီးၾကလိမ့္မည္။ ၎တို႔လက္ထက္၌ ကံသမင္းဆက္ ပ်က္သုဥ္းမည္”ဟု ကိုယ္စီကိုယ္စီ အတတ္ေဟာၾက၏။ မဟာကံသမင္းႀကီးသည္ သမီးေတာ္ကို မသတ္ရက္ေသာေၾကာင့္ ေဒ၀ဂဗၻာ ႀကီးျပင္းခြင့္ ရရွိသြား၏။ မဟာကံသမင္းႀကီး နတ္ရြာစံ၍ သားေတာ္ႏွစ္ပါး စိုးစံသည့္အခါ၌လည္း ႏွမေတာ္ကို တစ္ပင္တိုင္ စံနန္းတြင္ အေစာင့္အေရွာက္မ်ားျဖင့္ ကန္႔သတ္၍ထားၾက၏။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ဥတၱရမဓုရျပည္၌ သာဂရမင္းဆက္ စိုးစံေန၏။ မဟာသာဂရမင္းႀကီး နတ္ရြာစံသည့္အခါ သာဂရမင္းသား နန္းတက္၏။ ၎ကို ညီေတာ္အိမ္ေရွ႕မင္း သား ဥပသာဂရက ပုန္ကန္ျခားနားရာမွ တိုင္းျပည္မၿငိမ္မသက္ ျဖစ္ေန၏။ အဆိုပါ ပုန္ကန္မႈ၌ ညီေတာ္မင္းသား အေရးနိမ့္၍ ထြက္ေျပးသြားရ၏။ ထြက္ေျပးသြားေသာ ဥပသာဂရသည္ ကံသညီေနာင္ႏွစ္ပါးထံ လာေရာက္ခိုလႈံ ၏။ ၎ႏွင့္ အိမ္ေရွ႕မင္းသား ဥပကံသတို႔သည္ တကၠသိုလ္ျပည္၌ ပညာသင္ဖက္ ဆရာတူတပည့္ သူငယ္ခ်င္း မ်ား ျဖစ္ၾက၏။ ဒုကၡသည္ ဥပသာဂရႏွင့္ အက်ဥ္းသူ ေဒ၀ဂဗၻာတို႔သည္ ကံသမင္းထံ အခစားလာခိုက္ တစ္ခါမွ် သာ ျမင္ဖူးခဲ့ရၿပီးေနာက္ တိတ္တဆိတ္ ေပါင္းသင္းၾကရာမွ သမီးေတာ္တစ္ပါး ေမြးဖြား၏။

          ကံသညီေနာင္တို႔သည္ အေစာင့္ထားေသာ ကၽြန္မ နႏၵိေလာပါကို ေခၚ၍စစ္ရာမွ အေၾကာင္းစံုသိသြား ၾက၏။ သားေလးေမြးလွ်င္ ကြပ္မ်က္မည့္အစီအစဥ္ရွိေသာ္လည္း သမီးေလးေမြးေသာေၾကာင့္ ခ်မ္းသာေပးလိုက္ ၾက၏။ ဤသို႔ျဖင့္ ႏွမေတာ္ႏွင့္ ေယာက္ဖေတာ္တို႔ တရား၀င္ေပါင္းသင္းခြင့္ ရရွိသြားၾက၏။ “မီးဖြားတိုင္း သတင္း ပုိ႔ရမည္”ဟုသာ အမိန္႔ထုတ္ထား၏။ ႏွမေတာ္သည္ ဒုတိယကုိယ္၀န္မွ၍ ဧကာဒသမ (တစ္ဆယ့္တစ္ေယာက္ ေျမာက္) ကိုယ္၀န္အထိ သားေယာက္်ားေလးတစ္က်ိပ္ ေမြးဖြား၏။ တိုက္ဆိုင္သည္ကား ကၽြန္မ နႏၵိေလာပါ သည္လည္း သမီးေလးတစ္က်ိပ္ ေမြးဖြား၏။ သားေတာ္ေလးမ်ားႏွင့္ ကၽြန္မေလးမ်ားသည္ တစ္ေန႔တည္း၊ တစ္ ခ်ိန္တည္းတြင္ ေမြးဖြားခဲ့ၾကသည့္ ဖြားဖက္ေတာ္ေလးမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ ႏွမေတာ္သည္ ရင္ေသြးေလးမ်ားကို ကြပ္ မ်က္ပစ္မည္ကို မလိုလားေသာေၾကာင့္ ကၽြန္မ၏ကေလးမ်ားႏွင့္ လဲလွယ္၍ထား၏။ မင္းသမီးက ကၽြန္မေလး မ်ားကို ရင္ေသြးအသြင္ ေမြးျမဴထားကာ ကၽြန္မက မင္းသားေလးမ်ားကို ရင္ေသြးအသြင္ ေမြးျမဴထားၾကျခင္းျဖစ္ ၏။ ၎တို႔ အရြယ္ေရာက္လာသည့္အခါ ကၽြန္သားညီေနာင္တစ္က်ိပ္ဟု ထင္ရွားေလ၏။ အဆိုပါ ကၽြန္သားညီ ေနာင္တို႔သည္ စ႐ိုက္ၾကမ္း၏။ ဆိုးသြမ္း၏။ အသတ္အပုတ္ အထံုပါ၏။ အရပ္သူ၊ အရပ္သားမ်ား၊ နန္းတြင္းသူ၊ နန္းတြင္းသားမ်ား၏ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားကို လုယက္တိုက္ခိုက္ၾက၏။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ရွင္ဘုရင္ထံ ဆက္သလာ သည့္ ပဏၰာ (လက္ေဆာင္) ေတာ္မ်ားကိုပါ လုယက္ယူငင္၏။ ထိုအခါ ကံသမင္းညီေနာင္တို႔က စစ္ေဆးရ၏။ ကၽြန္ျဖစ္သူ အႏၶကေ၀႑သည္ အသက္ကိုခ်မ္းသာေပးမည့္အေရး ေတာင္းဆိုကာ ျဖစ္ရပ္မွန္ကို တင္ျပရေလ ေတာ့၏။ ကံသညီေနာင္ႏွစ္ပါးသည္ တူေတာ္တစ္က်ိပ္ကို ႏွိမ္နင္းရန္ စီစဥ္ရေလေတာ့၏။

ကၽြန္သားညီေနာင္မွ ေဒ၀ညီေနာင္သို႔

          မင္းရင္ျပင္၌ လက္ေ၀ွ႔ပြဲႀကီး က်င္းပေန၏။ ညီေနာင္မင္းႏွစ္ပါးလံုး ႐ႈစားေန၏။ ပထမလက္ေ၀ွ႔ေက်ာ္က စိန္ေခၚ၏။ ကၽြန္သားညီေနာင္ တစ္က်ိပ္အနက္ ဒုတိယဗလေဒ၀ ထြက္လာ၏။ “မင္းေလာက္ေတာ့ ငါ့လက္ႏွင့္ ေတာင္ ထိစရာမလိုဘူး”ဟုဆိုကာ ဆင္ခ်ည္ႀကိဳးျဖင့္ ပစ္ဖမ္း၍ ေလထဲေ၀ွ႔ယမ္းကာ ၾကမ္းျပင္၌ ႀကိဳးျဖင့္ကိုင္ ေပါက္သတ္လိုက္ေလ၏။ ဒုတိယလက္ေ၀ွ႔အေက်ာ္ ထြက္လာ၏။ ဗလေဒ၀က “မင္းလား လက္ေ၀ွ႔ေက်ာ္”ဟု ေမးကာ လက္မ်ားကို ခ်ဳိးပစ္လိုက္၏။ “မင္းလား လက္ေ၀ွ႔ေက်ာ္”ဟု ထပ္ေမး၏။ “ငါ လက္ေ၀ွ႔ေက်ာ္ဟုတ္၏”ဟု ေျဖသည္ႏွင့္ ခါး႐ိုးမွစ၍ အ႐ိုးမ်ားကိုခ်ဳိးကာ ကိုင္ေပါက္သတ္လိုက္ေလ၏။ ႐ႈစားေနေသာ ကံသမင္းႏွစ္ပါးသည္ သတ္ရဲျဖတ္ရဲ၊ လက္ရဲဇက္ရဲရွိလွေသာ တူေတာ္ေမာင္မ်ားကိုၾကည့္၍ အခ်ိန္မီႏွိမ္နင္းမွ ျဖစ္ေတာ့မည္ဟု ဆံုး ျဖတ္ကာ ပစ္မိန္႔ေပးလိုက္ၾကေလ၏။ ထိုအခါ ကၽြန္သားညီေနာင္တစ္က်ိပ္အနက္ အႀကီးဆံုး ၀ါသုေဒ၀က စက္ လက္နက္ျဖင့္ ပစ္ခြင္းလိုက္ရာ မင္းႏွစ္ပါးလံုး ဦးေခါင္းေၾကမြသြားၾက၏။ ေရႊပြဲလာပရိသတ္အားလံုးသည္ မင္းရင္ ျပင္၌ ပ်ပ္ပ်ပ္၀ပ္ကာ အသက္ကိုခ်မ္းသာေပးရန္ ေတာင္းပန္ၾကေလ၏။ ကၽြန္သားညီေနာင္တစ္က်ိပ္တို႔သည္ မိဘႏွစ္ပါးကို ေကာင္းမြန္စြာျပန္ထားကာ ထီးနန္းစိုးစံၾကေလ၏။

          ကၽြန္သားညီေနာင္တစ္က်ိပ္သည္ ေနာင္အခါ ေဒ၀ညီေနာင္တစ္က်ိပ္အျဖစ္ ထင္ရွားလာ၏။ ၀ါသုေဒ၀၊ ဗလေဒ၀၊ စႏၵေဒ၀၊ သူရိယေဒ၀၊ အဂၢိေဒ၀၊ ၀႐ုတာေဒ၀၊ အဇၨဳန၊ ပဇၨဳန၊ ဃဋပ႑ိတ၊ အကၤုရဟူ၍ အမည္ရင္း တစ္က်ိပ္ရွိရာတြင္ အႀကီးဆံုးေျခာက္ပါးကိုအစြဲျပဳ၍ ေဒ၀မင္းညီေနာင္ဟု ထင္ရွားလာျခင္းျဖစ္၏။ ၎တို႔သည္ ၿမိဳ႕ျပႏိုင္ငံမ်ားကို ဆက္လက္သိမ္းပိုက္လာရာ ေျခာက္ေသာင္းသံုးေထာင္ျပည့္ရန္ တစ္ၿမိဳ႕သာက်န္ေတာ့၏။ ထို တစ္ၿမိဳ႕ကား ဒြါရ၀တီ (သံတြဲ) ျပည္တည္း။ ထိုျပည္ကို သိမ္းပိုက္ႏိုင္ရန္ေ၀းစြ၊ အနားပင္မကပ္ႏိုင္၍ ဆရာရေသ့ ထံ ဆည္းကပ္ရေတာ့၏။ ဆရာရေသ့၏ ဘြဲ႕အမည္ကား “ကဏွဒီပါယန”တည္း။ ၎သည္ ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္ ရရွိထားေသာေၾကာင့္ ဒိဗၺစကၡဳရေသ့ဟု ထင္ရွား၏။ ၎က မိန္႔ဆိုသည္မွာ “ဒြါရ၀တီျပည္ကို ဘီလူးေစာင့္၏။ ရန္သူလာလွ်င္ ဘီလူးက ျမည္းအသြင္ဖန္ဆင္းကာ ဟီ၏။ ျမည္းဟီသံၾကားလွ်င္ ၿမိဳ႕သည္ ေကာင္းကင္ေပၚ ပ်ံ တက္သြား၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမည္းကိုေတြ႕ေအာင္ရွာ၍ စည္း႐ံုးပါ”ဟူ၏။ ေဒ၀ညီေနာင္တို႔သည္ ဆရာရေသ့ အၾကံ ဥာဏ္အတိုင္း ျမည္းကိုစည္း႐ံုး၏။ မဟီရန္ ေတာင္းပန္၏။ ျမည္းက “မဟီ၍မျဖစ္ပါ။ ဒြါရ၀တီျပည္ကို လိုခ်င္လွ်င္ ၿမိဳ႕တံခါးေလးခုတြင္ သံငုတ္႐ိုက္၍ တံခါးကို သံႀကိဳးျဖင့္ခ်ည္ကာ ျမည္းဟီသံၾကားသည္ႏွင့္ သံႀကိဳးႏွင့္ သံငုတ္ ကို သံခ်ိတ္ျဖင့္တြဲလိုက္ပါ”ဟူ၏။ ေဒ၀ညီေနာင္လည္း ျမည္းေျပာသည့္အတိုင္း ျပဳလုပ္လိုက္ၾကသျဖင့္ အာကာ ပ်ံ၀ဲ ၿမိဳ႕သံတြဲလည္း အာကာပ်ံမ၀ဲႏိုင္ေတာ့ဘဲ က်ဆံုးသြားရေလေတာ့၏။ (ယခုအခါ ရခိုင္ျပည္ရွိ သံတြဲၿမိဳ႕သည္ ပိဋကတ္ေတာ္လာ ဒြါရ၀တီသံတြဲျပည္ႏွင့္ ၿမိဳ႕တည္ပံု ပထ၀ီအေနအထား အလံုးစံုတူေၾကာင္း ေတြ႕ရပါသည္။)

ရေသ့ရဟန္း သတ္ညႇဥ္းပန္း ၾကငွန္းမင္းႏြယ္ ပ်က္လတၱံ႔

          ေဒ၀မင္းညီေနာင္တို႔သည္ ဒြါရ၀တီျပည္တြင္ နန္းတည္ကာ ၿမိဳ႕ေပါင္းေျခာက္ေသာင္းသံုးေထာင္ကို ဆယ္စုပံု၍ ခြဲတမ္းက်စိုးစံၾက၏။ ၎တို႔ေခတ္၌ လူ႔သက္တမ္းသည္ အႏွစ္တစ္ေသာင္းတမ္းျဖစ္၏။ ၎တို႔၏ သားမ်ားသည္လည္း ၎တို႔အတိုင္းပင္ အျမဲတမ္းေသြးဆာေနသူမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ ထုိမင္းသားငယ္တို႔သည္ ဖခင္ တို႔၏ မင္းဆရာ အရွင္ရေသ့ကိုလည္း ၾကည့္ရဟန္မတူေပ။ “ဒိဗၺစကၡဳ တကယ္ရ-မရ”ဟုဆိုကာ ပညာစမ္းရန္ သြားၾက၏။ မင္းသားငယ္တစ္ပါးကို ကိုယ္၀န္ေဆာင္မင္းသမီးအသြင္ ၀တ္ဆင္ေပးထားကာ “သားေယာက္်ား ေလး ေမြးမည္ေလာ၊ သမီးမိန္းကေလး ေမြးမည္ေလာ” ေဟာခိုင္းျခင္းျဖစ္၏။ ဆရာရေသ့သည္ မိမိ ေသေန႔ေစ့၍ ကံေတာ္ကုန္မည့္ေန႔မွန္း သိရွိထားသျဖင့္ “ဤမင္းသမီးငယ္သည္ ခုနစ္ရက္ေျမာက္ေန႔၌ ရွားတံုးကို ေမြးလိမ့္ မည္။ ၀ါသုေဒ၀မင္းမ်ဳိး ပ်က္သုဥ္းမည္။ ရွားတံုးကို မီး႐ႈိ႕၍ ျပာကို ျမစ္ထဲေမွ်ာေလေလာ့”ဟု ျပတ္သားစြာ ေဟာ လိုက္ေလ၏။ မင္းသားငယ္မ်ားသည္ “ေယာက္်ားက မီးဖြား႐ိုးထံုးစံ ရွိသေလာ”ဟုဆိုကာ မခံခ်င္စိတ္ျဖင့္ ရေသ့ ကို သတ္လိုက္ၾကေလ၏။ သတ္ပံုကား ရက္ကန္းႀကိဳးျဖင့္ ဦးေခါင္းကို ထန္းဖူးစည္းသလိုစည္း၍ ႐ိုက္သတ္လိုက္ ၾကျခင္းျဖစ္၏။ ဤအေၾကာင္းကို ဖခင္မင္းမ်ား သိသြားသည့္အခါ တိုင္းျပည္ပ်က္ေတာ့မည့္အေရး စိတ္ေလးၾက ကာ ကိုယ္၀န္ေဆာင္အသြင္ယူခဲ့ေသာ မင္းသားငယ္ကို အေစာင့္အေရွာက္မ်ားျဖင့္ လံုျခံဳေအာင္၀န္းရံထားလိုက္ ၾက၏။ ခုနစ္ရက္ေျမာက္ေသာေန႔၌ ထိုမင္းသားငယ္ မီးဖြားပါသည္။ ရွားတံုးကို ေမြးဖြားျခင္းပင္။ ဖခင္မင္းမ်ား သည္ ရွားတံုးကိုမီး႐ႈိ႕၍ ျပာကိုျမစ္ထဲသို႔ ေမွ်ာလိုက္ၾကေလ၏။ ထိုျပာသည္ သမုဒၵရာအနီးရွိ ျမစ္၀တစ္ဖက္ကမ္း၌ ေသာင္တင္ေလ၏။ ထိုျပာမ်ားတည္ရွိရာ ကမ္းပါး၌ ၿပိန္းျမက္မ်ား ေပါက္ေလ၏။ ထိုၿပိန္းျမက္မ်ားသည္ သူသတ္ လက္နက္မ်ားပင္တည္း။

          မင္းသားငယ္မ်ားသည္ အျခံအရံကိုယ္စီျဖင့္ ၿပိန္းျမက္ေပါက္ရာ ျမစ္၀သို႔ ေရကစားၾကရန္ လာၾက၏။ ေရကစားစဥ္ မေတာ္တဆထိခိုက္ရာမွ အထင္အျမင္လြဲကာ အခ်င္းခ်င္းသတ္ၾက၏။ မင္းသားအခ်င္းခ်င္းသတ္ ရာမွ ပရိသတ္အခ်င္းခ်င္းပါ သတ္ျဖတ္ၾကရာ လက္နက္မပါေသာသူမ်ားသည္ ျမက္ပင္ကိုင္ဆြဲ၍ သတ္ၾက၏။ ၎တို႔လက္ထဲသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ၿပိန္းျမက္မ်ားသည္ ရွားက်ည္ေပြ႕ျဖစ္သြားၾကေလ၏။ ေရသဘင္ပြဲလာ လူ မ်ားစြာသည္ ထုိရွားက်ည္ေပြ႕လက္နက္ျဖင့္ ႐ိုက္ပုတ္သတ္ျဖတ္ၾကေလရာ ေသြးေခ်ာင္းစီး လူသတ္ပြဲႀကီး ျဖစ္ သြားေလ၏။ ဤျပႆနာကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ျပည္သူမ်ား ဆူပူဆႏၵျပၾကသျဖင့္ ဒြါရ၀တီျပည္ႀကီး ဆူပြက္ေနေလ ေတာ့၏။ တိုင္းျပည္ပ်က္ေတာ့မည့္အေရး စိတ္ေလးခဲ့ေသာ ဘုရင္ႀကီးသည္ ညီေတာ္၊ ႏွမေတာ္ကိုေခၚကာ ျမင္း ရထားျဖင့္ ထြက္ေျပးသြားေလ၏။

          တစ္ခုေသာေတာအုပ္သို႔ေရာက္ေသာအခါ ဘီလူးက ႀကိဳ၍ေန၏။ ရထားေပၚ၌ ဗလေဒ၀ပါလာသည္ကို သိသျဖင့္ ေတာကိုရြာအသြင္ဖန္ဆင္းကာ လက္ေ၀ွ႔သမားအသြင္ေဆာင္၍ လမ္းေပၚရပ္လ်က္ စိန္ေခၚေနျခင္း ျဖစ္၏။ ထိုဘီလူးကား ဗလေဒ၀သတ္ခဲ့ေသာ ဒုတိယလက္ေ၀ွ႔ေက်ာ္ႀကီး မု႒ိကတည္း။ မု႒ိကသည္ အ႐ိုးခ်ဳိးခံရ စဥ္ မေသမီ ဆုေတာင္းသြား၏။ “ေနာက္ဘ၀ ဘီလူးျဖစ္၍ ဗလေဒ၀ကို သတ္စားရပါလို၏”ဟူသတည္း။ ဗလေဒ၀လည္း အသတ္အပုတ္ အားႀကီးသူျဖစ္ရာ ၀ါသုေဒ၀ တားသည္ကိုပင္ မလိုက္နာေတာ့ဘဲ ဆင္း၍သြား ၏။ မိမိကိုစိန္ေခၚေသာ လက္ေ၀ွ႔သမားသည္ လူသားမဟုတ္ဘဲ ဘီလူးျဖစ္ေနသည္ကိုမသိမူ၍ ၀င္လံုးျခင္းျဖစ္ ၏။ မု႒ိကဘီလူးသည္ ဗလေဒ၀ အသားကို ေၾကာင္ပုစြန္စား ႂကြပ္ႂကြပ္၀ါးသို႔ စိမ္ေျပနေျပ စားပစ္လိုက္ေလ၏။ ၀ါသုေဒ၀တို႔ ဆက္၍ေျပးၾကရာ ေတာအုပ္တစ္ခု၌ နားေလ၏။ ႏွမေတာ္ အဥၨနေဒ၀ီႏွင့္ ပုေရာဟိတ္ကို ထမင္း ခ်က္ခိုင္းကာ ခ်ဳံပုတ္တစ္ခုထဲ ပုန္းေအာင္းေနစဥ္ ေျခမလွံစူးေလေတာ့၏။ မုဆိုးက သားေကာင္ထင္၍ လွံျဖင့္ ပစ္လိုက္ျခင္းျဖစ္၏။ လူေအာ္သံၾကား၍ မုဆိုးထြက္ေျပးရာ ၀ါသုေဒ၀မင္းႀကီးက မေျပးရန္လွမ္းတားကာ လွံႏုတ္ ေပးရန္ ေမတၱာရပ္ခံေလ၏။ မုဆိုးအမည္ကိုေမးရာ “ဧရာ”ဟု ေျဖေလ၏။ “ဧရာမည္ေသာသူသည္ ငါ့ကို လွံျဖင့္ ထိုး၍ ေသရမည္”ဟု ေဗဒင္အေဟာရွိ၏။ “ငါ ယေန႔ေသရေတာ့မည္”ဟုဆိုကာ ထမင္းမစားေတာ့ဘဲ ႏွမေတာ္ ကို ပုေရာဟိတ္လက္သို႔အပ္ကာ နတ္ရြာစံသြားေလ၏။ (ႏွမေတာ္ဆိုသည္မွာ ေဒ၀ဂဗၻာ ေမြးဖြားေသာ အႀကီးဆံုး သမီး အဥၨနေဒ၀ီ ျဖစ္သတည္း။)

          ဤသည္ကား ငါးရာ့ငါးဆယ္ဇာတ္၀တၳဳ၊ ဒသကနိပါတ္၊ ဃဋပ႑ိတဇာတ္ေတာ္လာ အတိတ္၀တၳဳအျဖစ္ အပ်က္တည္း။

အနီဆိုလွ်င္ င႐ုတ္သီးမွည့္ကိုပင္ မထားခ်င္၊ မစားခ်င္ၾကေတာ့ၿပီ

          ဤ၀တၳဳ၌ ကံသမင္းဆက္ ပ်က္သုဥ္းရျခင္း သို႔မဟုတ္ ဒြါရ၀တီျပည္ႀကီး ပ်က္စီးရျခင္း၏ နီးေသာ အေၾကာင္းကား ရေသ့၊ ရဟန္းကို ေစာ္ကားျပစ္မွားျခင္းျဖစ္၏။ ႏိုင္ငံေရးအျမင္ႀကီးေသာ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ား သည္ ရေသ့၊ ရဟန္းမ်ားကို ႏိုင္ငံေရးမ်က္စိ၊ စီးပြားေရးမ်က္စိျဖင့္သာ ႐ႈျမင္တတ္ၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ၎တို႔ အျမင္၌ သံဃာေတာ္မ်ားကို တိုင္းျပည္အတြက္ အက်ဳိးမရွိေသာ လူတန္းစားအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ မ်ဳိးသုဥ္းေရး အဖြဲ႕အစည္းအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ျပည္သူက တင္ေကၽြးေနရသည့္ လူပိုအျဖစ္လည္းေကာင္း ႐ႈျမင္ေနၾကျခင္း ျဖစ္၏။ အမွန္အားျဖင့္ ရေသ့၊ ရဟန္းတို႔ က်င့္သံုးအပ္ေသာ တရားဓမၼကို ႏိုင္ငံေရးသမားတို႔ လိုက္မမီျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးသမားတိုင္းသည္ ဘာသာတရားမ်ား လိုက္စားရန္လို၏။ ရဟန္းသံဃာမ်ားအေပၚ ႏိုင္ငံေရးအျမင္၊ စီးပြားေရးအျမင္သာမက ဘာသာေရးမ်က္စိ၊ ယဥ္ေက်းမႈမ်က္စိတို႔ျဖင့္လည္း ၾကည့္တတ္ရန္လို အပ္၏။ အမွန္အားျဖင့္ ဒိဗၺစကၡဳရေသ့သည္ မင္းဆရာလည္းျဖစ္၏။ ေက်းဇူးရွင္လည္းျဖစ္၏။ ေဒ၀မင္းညီေနာင္ တို႔၏ မွီခိုအားထားရာ၊ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ရာလည္းျဖစ္၏။ ဆရာရေသ့ေက်းဇူးေၾကာင့္ ေဒ၀မင္းတို႔ လံုး၀ မတတ္ႏိုင္ေသာ ဒြါရ၀တီျပည္ႀကီးကို သိမ္းပိုက္လိုက္ႏိုင္ျခင္းျဖစ္၏။ ယခုအခါ ဆရာရေသ့ကို ျပစ္မွားက်ဴးလြန္ ေသာေၾကာင့္ ေဒ၀မင္းေနျပည္ သံတြဲၿမိဳ႕ႀကီး ပ်က္သုဥ္းသြားရျခင္းျဖစ္၏။ ကံသမင္းဆက္ ပ်က္သုဥ္းသြားရျခင္း ျဖစ္၏။ သင္ခန္းစာ ယူထိုက္ေပစြ။

          စာေရးသူသည္ သတင္းစာဖတ္ရသည့္အခါတိုင္း ၿမိဳ႕တြင္းေသာင္းက်န္းသူမ်ားျဖစ္သည့္ ဦးကိုေမာင္နီ ႏွင့္ မေဒၚေမနီမ်ားကို အျမဲတမ္းေသြးဆာေနသည့္ ကၽြန္သားညီေနာင္တစ္က်ိပ္ပမာ အာ႐ံုစြဲေနမိေလ၏။ ကၽြန္ သားညီေနာင္မွ ေဒ၀ညီေနာင္ ျဖစ္လာသည့္အခါ ၎တို႔၏မ်ဳိးဆက္မ်ားက ေက်းဇူးရွင္ဆရာရေသ့ကို သတ္ပစ္ လိုက္သကဲ့သို႔ လူထုေခါင္းေဆာင္ဘ၀မွ ႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္ဘ၀သို႔ ေရာက္ရွိလာသည့္အခါ ၎၏သားသမီးမ်ား က သံဃာ့ေက်းဇူးကို ျပစ္မွားခဲ့ၾကေလသည္။ NLD အစိုးရလက္ထက္၌ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ ညႇိဳးမွိန္ခဲ့ျခင္း၊ ဗုဒၶ ဘာသာ၀င္မ်ား ပစ္ပယ္ခံရျခင္း၊ ဗုဒၶသံဃာေတာ္မ်ား တစ္ဆင့္ႏွိမ့္ခံရျခင္း၊ ဗုဒၶသာသနာ့ဦးေသွ်ာင္ မေထရ္ႀကီး မ်ား မဖြယ္မရာေစာ္ကားခံရျခင္း စသည္ျဖင့္ လူမ်ားစုကိုးကြယ္ရာ ဗုဒၶဘာသာသည္ စိတ္တိုင္းက်ဖ်က္ဆီးမႈဒဏ္ ကို မ႐ႈမလွခံခဲ့ရေလ၏။ ယခုတစ္ဖန္ အာဏာလက္လြတ္ ငွက္ေတာင္ကၽြတ္ဘ၀သို႔ ေရာက္ေသာအခါ၌လည္း ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားကို ပစ္မွတ္ထားကာ က်ဴးလြန္ေစာ္ကားၾကျပန္၏။ ဘုန္းေတာ္ ႀကီးေက်ာင္းတိုက္မ်ားကို လူအင္အားျဖင့္ ၀င္ေရာက္ဖ်က္ဆီးျခင္း၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးကားကို လူအုပ္ျဖင့္ ပိတ္ဆို႔ရပ္ ခိုင္းကာ ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ ႐ိုက္ႏွက္ျခင္း၊ သံဃာ့ေထရ္ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကို မဖြယ္မရာမ်ားျဖင့္ ေစာ္ကားေမာ္ ကားျပဳလုပ္၍ လူပံုအလယ္ျဖန္႔ခ်ိျခင္း စသည့္ အၾကမ္းပတမ္း လူရမ္းကားလုပ္ရပ္မ်ားကို က်ဴးလြန္ျပဳလုပ္လာၾက ျပန္၏။

          ဆရာရေသ့ကို ျပစ္မွားေသာ ကံသမင္းဆက္ ပ်က္ရသကဲ့သို႔ ေထရ္သံဃာကို ျပစ္မွားေသာ ေအာင္ ဆန္းစုၾကည္မ်ဳိးဆက္ အဆံုးသတ္ေပေတာ့မည္။ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေသြးမ်ဳိးဆက္ကား လင္ယူမွား၍ ပ်က္ သြားခဲ့ရၿပီးျဖစ္၏။ ယခုအခါ သူေတာ္ေကာင္းကိုေစာ္ကား၍ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ႏိုင္ငံေရးမ်ဳိးဆက္ ပ်က္စီးရေပ ေတာ့မည္။ ေနာင္ေသာအခါ ျပည္သူတို႔သည္ အနီဆိုလွ်င္ င႐ုတ္သီးေတာင့္ပင္ မထားခ်င္၊ မစားခ်င္ ျဖစ္ရ ေလာက္ေအာင္ စက္ဆုပ္ရြံမုန္းၾကေတာ့မည္ျဖစ္၏။ မွန္၏။ အဆိုပါ လူရမ္းကားအုပ္စုကို ၾကည့္လိုက္လွ်င္ ဦးကို ေမာင္နီႏွင့္ မေဒၚေမနီမ်ား ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရေပလိမ့္မည္။ ၎တို႔သည္ သာမန္လူမ်ား မက်ဴးလြန္ရဲေသာ အကုသိုလ္ႀကီးမ်ားကို ပယ္ပယ္နယ္နယ္ က်ဴးလြန္ခဲ့ၾက၏။ လမ္းဟူသည္ကား ပိတ္ေကာင္းသည့္ အရာမဟုတ္၊ ဖြင့္ေကာင္းသည့္အရာသာျဖစ္၏။ ဖံုးေကာင္းသည့္အရာမဟုတ္၊ ေဖာက္ေကာင္းသည့္အရာသာျဖစ္၏။ ဖ်က္ ေကာင္းသည့္အရာမဟုတ္၊ ျပင္ေကာင္းသည့္အရာသာျဖစ္၏။ ႐ႈပ္ေကာင္းသည့္အရာမဟုတ္၊ ရွင္းေကာင္းသည့္ အရာသာျဖစ္၏။ တားေကာင္းသည့္အရာမဟုတ္၊ ညႊန္ေကာင္းသည့္အရာသာျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ လမ္း၊ တံတား ဖ်က္ဆီးသည့္ အကုသိုလ္ကား နည္းပါးသည့္အျပစ္မဟုတ္။ အမ်ားျပည္သူ သြားလာ၍မရေအာင္ လမ္းပိတ္ဆို႔ ျခင္း၊ အမိႈက္ပံုျခင္းသည္လည္း ထို႔အတူပင္။ ရထားစီးခရီးသည္မ်ား ေသေက်ပ်က္စီးေအာင္ လုပ္ၾကံျခင္းကား အဆိုးဆံုးျဖစ္၏။ အဆိုးတကာ့ အဆိုးဆံုးကား သံဃာကို သံဃာမွန္းမသိေလာက္ေအာင္ အသိစိတ္ကင္းမဲ့သြား ျခင္းႏွင့္ သံဃာေက်းဇူး ျပစ္မွားျခင္းပင္။

ျပည္သူအခ်င္းခ်င္းသတ္ေသာ ႏိုင္ငံေရးတစ္ရပ္ ေပၚထြန္းလာခဲ့ၿပီ

          ေခတ္အဆက္ဆက္ေသာ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး၌ သံဃာေတာ္မ်ား၏ အခန္းက႑သည္ ဖံုးကြယ္၍မရ ေလာက္ေအာင္ပင္ ထင္ရွား၏။ NLD အပါအ၀င္ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစု မွန္သမွ်သည္လည္း သံဃာ့ေက်းဇူးႏွင့္ ကင္းရွင္းသူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ်မရွိ။ ေတာ္လွန္ေရးကာလ၌ သံဃာ့အရိပ္ကိုခို၊ သံဃာ့အေထာက္အပံ့ကိုယူ၊ သံဃာ့ထံနည္းခံ၍ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ခဲ့ၾကသူခ်ည္းျဖစ္၏။ (ဘာသာမဲ့ဆိုသူ ကြန္ျမဴနစ္မ်ားသည္ပင္ သံဃာ့အရိပ္ႏွင့္ မကင္းေပ။) ေခတ္လူငယ္မ်ားႏွင့္ ေ၀းကြာလြန္းေသာ အတိတ္ကာလမ်ားကို အသာထား၍ ပတၱနိကၠဳဇၨန (သပိတ္ေမွာက္ကံ) အေရးအခင္း၊ ေရႊ၀ါေရာင္အေရးအခင္းတို႔သည္ ထင္ရွား၏။ လူထုေခါင္းေဆာင္ဆိုသူ ဘာမွ်မလုပ္ႏိုင္ေသာအခ်ိန္၊ NLD ဆိုသူမ်ား ႏိုင္ငံေရးအေမွာင္က်ေနေသာအခ်ိန္မ်ဳိးတြင္ သံဃာေတာ္မ်ားသည္ အသက္ႏွင့္ ခႏၶာကို ေဘးခ်ိတ္ကာ အႏၲရာယ္ကို ရင္ဆိုင္ခဲ့ၾကသည္ခ်ည္းျဖစ္၏။ ေဒၚစုကို ၀န္းရံသျဖင့္ ေထာင္ က်ခဲ့ေသာ သံဃာေတာ္မ်ား၊ NLD ကို ေထာက္ခံအားေပးသျဖင့္ ခ်ိပ္ပိတ္ခံရေသာ ေက်ာင္းတိုက္ႀကီးမ်ားကား မနည္းလွေပ။

          သို႔ေသာ္ ေဒၚစုႏွင့္ NLD သည္ အစိုးရတစ္ရပ္အျဖစ္ အာဏာရရွိလာသည့္အခါ ၎တို႔အားထားခဲ့ရာ သံဃာေတာ္ႀကီးမ်ားကိုပင္ ေထာင္ခ်ရန္ ၾကံစည္ခဲ့ၾက၏။ နည္းမ်ဳိးစုံျဖင့္ ျပစ္မွားခဲ့ၾက၏။ အၾကမ္းပတမ္း ႏွိပ္ကြပ္ ခဲ့ၾက၏။ အာဏာလက္လြတ္ ငွက္ေတာင္ကၽြတ္သြားသည့္အခါ၌ကား ပို၍ပင္ဆိုးေလ၏။ ျမန္မာျပည္၌ ျပည္သူ ကို ျပည္သူခ်င္းသတ္ေသာ ႏိုင္ငံေရး၊ သံဃာကို ျပည္သူကအၾကမ္းဖက္ေသာ ႏိုင္ငံေရးအသစ္မ်ား ေပၚထြန္း လာခဲ့ေလၿပီ။ NLD ကို မေထာက္ခံေသာ ျပည္သူမ်ားသည္ NLD ကို ေထာက္ခံသူမ်ား၏ သတ္ျဖတ္မႈကို ခံေနၾကရ၏။ NLD ကို မေထာက္ခံေသာ သံဃာေတာ္မ်ားသည္ NLD ကို ေထာက္ခံသူမ်ား၏ အၾကမ္းဖက္ရန္ ျပဳမႈဒဏ္ကို ခံေနၾကရ၏။ NLD ကို ေၾကာက္၍ ပုန္းေရွာင္ေနရေသာ ျပည္သူမ်ား၊ NLD ကို ေၾကာက္၍ ကိုယ့္ ေက်ာင္း၌ကိုယ္မေနရဲသျဖင့္ ထြက္ေျပးေနရေသာ သံဃာေတာ္မ်ား ျမန္မာျပည္၌ ရွိဖူးခဲ့ရေလၿပီတည္း။

လူမိုက္သား ရမ္းကား၊ မုဆိုးမသားသမီး အဖ်က္ႀကီး

          အမွန္အားျဖင့္ တိုင္းဖ်က္၊ ျပည္ဖ်က္၊ အမ်ဳိးဖ်က္၊ ဘာသာဖ်က္၊ သာသနာဖ်က္၊ ယဥ္ေက်းမႈဖ်က္ စသည့္ အဖ်က္လုပ္ငန္းမ်ားကိုသာ တစိုက္မတ္မတ္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ အဖ်က္စြမ္းအားႀကီးမားသည့္ မိန္းမႀကီးတစ္ ေယာက္ကို အရိယာသူေတာ္စင္ႀကီးတစ္ဦးကဲ့သို႔ ယံုမွတ္၍ ႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္တင္ေျမႇာက္ကာ တိုင္းျပည္ကို ပံုအပ္လ်က္ တိုင္းျပဳ ျပည္ျပဳ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ေပးလိမ့္မည္ဟူေသာ ယံုၾကည္ခ်က္ျဖင့္ ဘုရားလိုကိုးကြယ္ေသာႏိုင္ငံဟူ၍ ဤကမၻာတြင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ျမန္မာတစ္ႏုိင္ငံသာ ရွိေလသတည္း။

          လူမိုက္၏သား ရမ္းကားသည္ဟု ျမန္မာစကားပံုရွိ၏။ မုဆိုးမသားသမီး အဖ်က္ႀကီးသည္ဟု ျမန္မာ စကားပံုအသစ္တစ္ခုလည္း ေပၚေပါက္လာႏိုင္ေပသည္။ မွန္၏။ ၎၏သားသမီးမ်ားသည္ ၎အတိုင္းပင္ ျမန္မာျပည္ႀကီး အလံုးစံုပ်က္သုဥ္းေရးကို အစဥ္တစိုက္ျပဳလုပ္ကာ တိုင္းျပည္ကို စိတ္တိုင္းက်ဖ်က္ဆီးေနၾက ေလ၏။

ကၽြန္သားညီေနာင္ႏွင့္ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္မ်ဳိးဆက္

          အျမဲတမ္းေသြးဆာေနေသာ ကၽြန္သားညီေနာင္မ်ားေၾကာင့္ ေဒ၀မ်ဳိးဆက္ ပ်က္ခဲ့သကဲ့သို႔ အျမဲတမ္း ေသြးဆာေနေသာ လူရမ္းကားတစ္သိုက္ေၾကာင့္ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္မ်ဳိးဆက္ ပ်က္ေတာ့မည္။ ေအာင္ဆန္းစု ၾကည္၏ ႏိုင္ငံေရးမ်ဳိးဆက္ ပ်က္ေတာ့မည္။ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ပါတီ၀င္မ်ားသည္ ဤအဆင့္မွ်သာရွိသည္ ကိုလည္းေကာင္း၊ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ေထာက္ခံသူမ်ားသည္ ဤသုိ႔ေသာလူတန္းစာမ်ဳိး ျဖစ္သည္ကိုလည္း ေကာင္း အာဏာလက္လြတ္ ငွက္ေတာင္ကၽြတ္ကာလ၌ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ေသာ CRPH၊ ေဆးသပိတ္ႏွင့္ ေသြးထိတ္ ဖြယ္ရာ ျဖစ္ရပ္မ်ားစြာက သက္ေသျပေနျခင္းျဖစ္၏။

          လူသားတိုင္း လူရမ္းကားေဘးမွ ကင္းေ၀းၾကပါေစသတည္း။  ။

သဃၤန္းျဖဴဆရာေတာ္

၁၉-၄-၂၀၂၁