ဖြဲ႔ဆိုေတာ္မူပါအရွင္ဘုရား၊ ဖြဲ႔ႏြဲ႔ေတာ္မမူပါနဲ႔အရွင္ဘုရား” (ေရႊပါရမီေတာရဆရာေတာ္ အရွင္ဆႏၵာဓိကသုိ႔ အိတ္ဖြင့္ေလွ်ာက္စာ-၂)
(စာမူေဟာင္းေလးျပန္ေတြ႔ပါၿပီ။ လက္ေရးမူေရာ ကြန္ပ်ဴတာမူပါ တစ္ဖုိင္လုံး ျပန္ေတြ႔တာပါ။ တိုက္ဆိုင္တယ္လုိ႔ ဆုိရပါမယ္။ ေရႊပါရမီေတာရဆရာေတာ္ေမြးေန႔ ေရႊရတုအခ်ိန္အခါမွာမွ စာမူေဟာင္းကို ျပန္ေတြ႕ရလုိ႔ပါ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္က စာမူေလး ျပန္ေတြ႔ရတာဟာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ခြဲခြာေနရတဲ့ သားသမီးအရင္းကို ျပန္ေတြ႔ရသလုိပါပဲ။ ပိုၿပီး ဝမ္းသာစရာေကာင္းတာက အရွင္ဆႏၵာဓိက၏ ႏွစ္ဦးတရားေတာ္ႏွင့္ ပတ္သက္ေန႔လို႔ပါပဲ။ မေန႔က တင္ခဲ့တဲ့ အပိုင္းရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲေလးပါ။)
အမုန္းခံသမားႀကီး
ဝီရသူ (မစိုးရိမ္)
9.1.2018
——————————————————————
“ေရႊပါရမီေတာရဆရာေတာ္ အရွင္ဆႏၵာဓိကသုိ႔ အိတ္ဖြင့္ေလွ်ာက္စာ”(၂)
အရွင္ဘုရားမွာ အရြယ္ကငယ္ငယ္၊အေတြ႔ၾကံဳကနုနု၊ ဥပဓိကေကာင္းေကာင္း၊ ေက်ာ္ၾကားမႈကႀကီးႀကီး၊ ေငြေၾကးကျပည့္စုံ၊ဆရာႏွင့္ကင္းေနသည့္အျပင္ ႏွလုံးသားတရားမ်ားေဟာ၊ ႏွလုံးသားစာမ်ားေရးေန၍ အရွင္ဘုရားအတြက္ စုိးရိမ္မိပါသည္။
“နာနာက်င္က်င္ အျပစ္ျမင္တုိင္း ၀မ္းတြင္မသုိ ဟုတ္တုိင္းဆုိ၍ က်ိဳးလုိစိတ္က ဆုံးမတတ္သူ ဆရာဟူေလာ့”ဟူေသာ မဃေဒ၀လာ ဆရာမ်ဳိး အရွင္ဘုရားအနားမွာ ရွိေစခ်င္ပါသည္။
ႏုိင္ငံေတာ္ စ်ာပနတစ္ခုမွာ စာခ်ဆရာေတာ္တစ္ပါးက ပ်ံလြန္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ အတၳဳပၸတၱိ လက္ကမ္းစာေလး ျဖန္႔ေ၀ပါသည္။ ေခါင္းစဥ္က ”အသက္တမွ် ခ်စ္ျမတ္ႏုိးသူ”ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။ ပ်ံလြန္ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ သီလသိကၡာကုိ အသက္ႏွင့္လဲ၍ ကာကြယ္ခဲ့သူ၊ အသက္ႏွင့္ထပ္တူသ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးသူအျဖစ္ အလကၤာရသေျမာက္ေအာင္ ဖြဲ႕ဆုိျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ စာဖတ္သူ အမ်ဳိးသားအမ်ားစုက “သည္ကုိယ္ေတာ္ ဘယ္သူ႔ကုိ ရည္းစားစကားေျပာလုိတာလဲ မသိဘူး”ဟု ေ၀ဖန္ၾကပါသည္။
ေတာရရိပ္သာဆုိသည့္ဂုဏ္ပုဒ္ ရဟန္းဘ၀ဆုိသည့္သိကၡာကုိ ထိပါးညွဳိးႏြမ္းေစမည့္ ေ၀ါဟာရႏုႏုေလးမ်ားကုိ ေရွာင္ရွားေစလုိပါသည္ဘုရား။ တည္ေတာ္ဆရာေတာ္ႀကီးမွာ ကေလာင္ခြဲမ်ားစြာ ရွိပါသည္။ တည္တန္႔ခန္႔ျငားသည့္ က်မ္းမ်ားကုိ တည္ေတာဆရာေတာ္ အမည္ခံ၍ ဓမၼရသဇာတ္၀တၳဳမ်ားကုိ ထီးခ်ဳိင့္နတ္စုိး၊ ေရႊထီးဣႏၵရာ စသည္ျဖင့္ ကေလာင္ခြဲမ်ားသံုးကာ ရသေပၚလြင္ေအာင္ ဖြဲ႕ဆုိေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ရဟန္းစာဆုိအျဖစ္ ရဟန္းဘဲြ႕ကေလာင္အမည္တပ္လွ်င္ ဖြဲ႕ဆုိျခင္းသာ တင့္တယ္ပါသည္။ ဖြဲ႕ႏြဲ႕ျခင္းကား မတင့္တယ္ပါ။ ဖြဲ႕ၿပီးဆုိေစခ်င္ပါသည္။ ဖြဲ႕ၿပီး မႏြဲ႕ေစလုိပါ။ ေခါင္းစဥ္အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိရာ၌ စာအုပ္အမည္တပ္သင့္ေသာ ေခါင္းစဥ္ရွိသလုိ စာအုပ္အမည္ မတပ္သင့္ေသာ ေခါင္းစဥ္မ်ားလည္း ရွိပါသည္။ ေခါင္းႀကီးႏွင့္သင့္ေတာ္ေသာ ေခါင္းစဥ္ရွိသလုိ ေခါင္းႀကီးႏွင့္ မသင့္ေတာ္ေသာ ေခါင္းစဥ္မ်ားလည္း ရွိပါသည္။ တခ်ဳိ႕စာသားမ်ားမွာ စာအုပ္အမည္၊ ေခါင္းစဥ္အမည္ မေျပာႏွင့္ ေခါင္းစဥ္ငယ္တစ္ခုအျဖစ္ေတာင္ မသံုးစြဲထုိက္လွပါ။ စာသားအျဖစ္သာ ပါ၀င္သင့္လွပါသည္။
အရွင္ဘုရား အညာသိေကာ႑ညမေထရ္ႀကီး ပရိနိဗၺာန္စံခန္းကုိ အာရံု၀င္စားၾကည့္ပါဦးဘုရား။ သူ႔ကုိ (ေခါင္းေမႊးျဖဴႏွင့္ ရဟန္းအုိႀကီးက ဘုရားထံလာၿပီး ကဲေနသည္။)ဟု လူေတြကကဲ့ရဲ႕လွ်င္ အျပစ္ျဖစ္ၾကမွာ စုိးသျဖင့္ “တပည့္ေတာ္ ေကာ႑ညပါဘုရား။ တပည့္ေတာ္ အညာသိေကာ႑ညပါဘုရား”ဟု ဘုရားကုိ ေလွ်ာက္ေတာ္မူပါသည္။ ဘုရားက ေကာ႑ညမေထရ္မွန္း သိပါလ်က္ တပည့္ေတာ္ ေကာ႑ညပါဘုရားဟု သူ၏ဘြဲ႕ေတာ္အမည္ကုိ လူေရွ႕သူေရွ႕ ပရိသတ္ေရွ႕မွာ ေလွ်ာက္ထားရျခင္းသည္ အညတရ သူ႔ဘ၀ကုိ မသိၾကသူမ်ား၊ ႏႈတ္လြယ္သူမ်ား ပရူပ၀ါဒ အျပစ္ျဖစ္မွာစုိးေသာေၾကာင့္ပါဘုရား။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ေတာရမေထရ္တစ္ပါး အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ရိပ္သာဆရာေတာ္တစ္ပါး အျဖစ္လည္းေကာင္း စာဖတ္သူတုိ႔ ပရူပ၀ါဒအျပစ္ မျဖစ္ေအာင္ ေရးဖြဲ႕ေတာ္မူေစခ်င္ပါသည္။
အမ်ဳိးသားေရးတရားေတြေဟာသည့္ ဆရာေတာ္၏ တရားမ်ား၊ စကားမ်ား၌ ဂါမၼေဒါသ၊ ဗႏၶဖရုသေဒါသမ်ား သင့္လ်က္ရွိပါသည္။ မြတ္စလင္မုန္းတီးေရး၀ါဒျဖစ္၍ အမုန္းဂုိဏ္းဟု ေခၚၾကပါသည္။ ကဗ်ာဆန္ေသာ အရွင္ဘုရားတုိ႔ကုိကား အခ်စ္ဂုိဏ္းဟု ေခၚၾကပါသည္။ ညီေတာ္အရွင္ရာဇိႏၵ (ရေ၀ႏြယ္အင္းမ)သည္ပင္ အရွင္ဘုရားကုိအတုလုိက္၍ အတူျပဳကာ “ခ်စ္ေသာအမွာစာ”ဟု ေရးလာပါၿပီ။ အရွင္ဘုရားစကားႏွင့္ ေျပာရလွ်င္ ဓာတ္ကူးသည္ဟု ဆုိရပါမည္။ အမွာစာ ေရးေသာ ေနာင္ေတာ္ႀကီး အရွင္၀ီရိယ(ဓမၼေဘရီ)ႏွင့္ ဤကိစၥ ေဆြးေႏြးသင့္ပါသည္။
အရွင္ဘုရားကုိ တပည့္ေတာ္အေနျဖင့္ ဘ၀သံုးမ်ဳိး အပုိင္းသံုးပုိင္း ခြဲျမင္ခဲ့ပါသည္။ ပထမပုိင္းမွာ ဂုဏ္ယူအားက်ေသာအပုိင္းျဖစ္ၿပီး ဒုတိယပုိင္းမွာ ႏွေျမာတသသည့္အပုိင္း ျဖစ္ပါသည္။ တတိယပုိင္းကုိမူ သနားကရုဏာသက္သည့္အပုိင္းဟု ဆုိႏုိင္ပါသည္။ ေလးစားၾကည္ညဳိမႈ၊ ယံုၾကည္အားထားမႈကေတာ့ ဘ၀သံုးမ်ဳိး၊ အပုိင္းသံုးပုိင္းလံုးမွာ ယွဥ္တြဲလ်က္ ရွိပါသည္။ ဘြဲ႕တံဆိပ္ ငတ္ႀကီးက်သူမ်ားလုိ ဘြဲ႕တံဆိပ္မမက္ေမာ၍ ပို၍ပင္ ၾကည္ညဳိမိပါသည္။
သာသနာ့ေဘာင္၀င္စ အရွင္ဘုရားဘ၀ကုိ ေခတ္သစ္သိဒၶတၳအျဖစ္ ဂုဏ္ယူ၀မ္းေျမာက္ခဲ့ပါသည္။ စာအုပ္အထြက္စိပ္လာ၊ ဂ်ာနယ္ေတြဖတ္လာသည့္ အရွင္ဘုရားဘ၀ကုိ ဒါရုကၡေႏၶာပမသုတၱန္အရ(လူဆယ္ခံရေသာ ထင္တံုးႀကီးပမာ) ႏွေျမာတသမိျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ပရိသတ္အသံကုိ လက္မခံ၊ နားမ၀င္၊ ဂရုမစုိက္သည့္ အရွင္ဘုရားဘ၀ကုိ သနားမိပါသည္။
အႏုပညာသမား ဆုိသည္မွာ ပရိသတ္အသံကုိ နားေထာင္ရပါမည္။ ပရိသတ္ဆႏၵကုိ ေလးစားရပါမည္။ အရွင္ဘုရား ေက်ာင္းသားဘ၀ေလာက္က ျဖစ္ပါမည္။ အေနာက္တုိင္း စာေပေတြ ဖတ္ၿပီး အေနာက္တုိင္း လူေနမႈဘ၀ေတြကုိ အတုခုိးကာ Living together ဇာတ္ေကာင္ေတြ ဖန္တီးခဲ့သည့္ စာေရးဆရာမ တစ္ေယာက္သည္ ပရိသတ္အသံကုိ နားမစြင့္ဘဲ ေခါင္းမာၿမဲ မာခဲ့ပါသည္။ သူမကုိ အလဇၨီစာေရးဆရာမ၊ ယဥ္ေက်းမႈဖ်က္ပုိး၊ ၾကမ္းပိုးမ စသည္ျဖင့္ မၾကား၀ံ့ မနာသာ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းမ်ားက ေ၀ဖန္ခဲ့ၾကပါသည္။ လူငယ္လူလတ္မ်ားသည္ သူမ၏ ၀တၳဳထဲက မင္းသား၊ မင္းသမီးမ်ားကုိ အားက်ကာ ကုိယ္တုိင္သရုပ္ေဆာင္လာၾကပါသည္။ ေဘာ္ဒါေဆာင္ေတြ၊ ပန္းၿခံေတြ၊ သေဘၤာေတြ၊ ရထားေတြေပၚမွာ ဆရာမ၏ဇာတ္လုိက္ျဖစ္ကုန္ၾကပါသည္။ တစ္တုိင္းျပည္လံုး ထိန္းမႏုိင္၊ သိမ္းမႏုိင္ အညြန္႔က်ဳိးကုန္ၾကပါသည္။ အစိမ္းသက္သက္ ေတြ႕ကာစမ်ားပင္ စာအုပ္(နာမည္)ေထာင္ျပလုိက္လွ်င္ OK သြားၾကပါသည္။ ယခုအခ်ိန္မွာေတာ့ သူမသည္ လူငယ္မ်ားအတြက္ တုိင္းက်ဳိးျပည္ျပဳ လုပ္ငန္းေတြ အားတက္သေရာ လုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိပါၿပီ။ အာပတ္ေျဖသည့္ အပုိင္းဟု ဆုိရပါမည္ အရွင္ဘုရား။
ထုိ႔ေၾကာင့္ အႏုပညာသမား ဆုိသည္မွာ ပရိသတ္အသံကုိ နားစြင့္ရမည္။ ပရိသတ္ကုိ ေလးစားရမည္ဟု ဆုိခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဤသုိ႔ ေလွ်ာက္ရျခင္းမွာလည္း “ဖိတ္ေခၚသံ ေခါင္းစဥ္ပါ အမွားအမွန္ အေကာင္းအဆုိးကုိ အျပဳသေဘာနဲ႔ ေ၀ဖန္အႀကံျပဳမယ္ဆုိရင္လည္း ေလးစားေက်နပ္စြာ ခံယူျပဳျပင္သြားမွာပါ။ အားလံုးကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။” ခြင့္ျပဳခ်က္ကုိဖတ္မိ၍ ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာလုပ္ျခင္းလည္း မဟုတ္ပါ။ လူစြာလုပ္ျခင္းလည္း မဟုတ္ပါ။ ၾသ၀ါဒေပးျခင္းလည္း မဟုတ္။ Guide Line (လမ္းညႊန္ခ်က္) ေပးျခင္းလည္း မဟုတ္ပါ။ ဤစာပါ တပည့္ေတာ္ေလွ်ာက္သမွ်သည္ အရွင္ဘုရားကုိ အႀကံျပဳျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။
ဤကဲ့သုိ႔ သာသနာေရး၊ အမ်ဳိးသားေရးကုိ ျမင္မိျခင္းသည္ အေပၚစီးမွ တက္ၾကည့္၍ ျမင္ျခင္းမ်ဳိး မဟုတ္ပါ။ အျပင္ဘက္ထြက္ၾကည့္၍ ျမင္ျခင္းမ်ဳိး ျဖစ္ပါသည္။ အေပၚစီးက ၾကည့္ႏုိင္သူမ်ားသည္ အျပင္က ၾကည့္သူမ်ားထက္ ပုိ၍ျမင္ႏုိင္ပါလိမ့္မည္။ တပည့္ေတာ္ေလွ်ာက္သမွ် အစီအစဥ္မ်ားတြင္ အရွင္ဘုရား စိတ္ကူးရွိၿပီးသားလည္း ျဖစ္ပါမည္။ လုပ္ေဆာင္ဆဲလည္း ျဖစ္ပါမည္။ မည္သုိ႔ပင္ ျဖစ္ေစ အရွင္ဘုရားကုိ အားကုိးတႀကီး ေလွ်ာက္ထားအကူအညီေတာင္းေသာ တပည့္ေတာ္၏ ေလွ်ာက္ထားစာသည္ အရွင္ဘုရားကုိေသာ္လည္းေကာင္း၊ တစ္စံုတစ္ရာကုိေသာ္လည္းေကာင္း ေက်းဇူးျပဳလိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္ပါသည္။ တပည့္ေတာ္သည္ ဗဟုစာရီေတာရေဆာက္တည္ေနေသာ ၀တ္ျဖဴစင္ၾကယ္ (အရွင္ဘုရားထက္ အနည္းငယ္ ငယ္ေသာ) ရဟန္းေတာ္တစ္ပါး ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ အရွင္ဘုရား ေျခေတာ္ရင္းသုိ႔ လာေရာက္ဂါရ၀ျပဳပါမည္။
ယခုအခ်ိန္မွာေတာ့ အရွင္ဘုရားအေပၚ လြန္တာရွိလွ်င္ ၀ႏၵာမိပါ အာစရိယဆရာဟု ေတာင္းပန္၀န္ခ်လ်က္ . . . . . . . . . .။
အရွင္သာသနဒါသ (စာခ်နာယက)
မ႑လာနဂေရ၊ မရမၼရေ႒။
ဆယ္သြယ္ရန္လိပ္စာ
အရွင္ေဒ၀ိႏၵာလကၤာရာဘိ၀ံသ
လကၤာဒီပေက်ာင္းေဆာင္
သီတဂူကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသုိလ္
စစ္ကုိင္းၿမဳိ႕။
C/O
အရွင္သာသနဒါသ (သကၤန္းျဖဴဆရာေတာ္)
28.2.2007