က်ႏုပ္သည္ ငါးဖမ္းနည္းမ်ားကို ေလ့လာခ့ဲဖူး၏။ က်ႏုပ္ေလ့လာခ့ဲသမွ်ေသာ ငါးဖမ္းနည္းမ်ားသည္ ငါးမွ်ားနည္း၊ၿမႇံဳးေထာင္နည္း၊ ပိုက္တန္းနည္း၊ ေမွ်ာေထာင္(က်ံဳးသြင္း)နည္း၊ ကြန္ပစ္နည္းတို႔ျဖစ္ေပသည္။
ငါးမွ်ားနည္း
ငါးမွ်ားတံတြင္ ႏုိင္လြန္ႀကိဳးခ်ည္ကာ ငါးမွ်ားခ်ိပ္မွာ ငါးစာတပ္ၿပီး မွ်ားေသာနည္းသည္ ငါးမွ်ားနည္းျဖစ္သည္။ ထိုနည္းသည္ ငါးကိုထိုင္ေစာင့္ေနရၿပီး ငါးလည္းလာ ကြ်မ္းက်င္မွဳလည္းရွိမွ ငါးမိေသာနည္းျဖစ္သည္။ ငါးေလးမ်ားအမိမ်ားၿပီး ငါးမွ်ားခ်ိပ္ႀကီးလွ်င္ ငါးႀကီးမ်ားလည္း မိတတ္ေပသည္။ ထမင္းစားျဖစ္ရံုသာ ငါးရၿပီး စီးပြားျဖစ္ေလာက္ေအာင္ ငါးမရေသာနည္းျဖစ္ေပသည္။၀ါသနာအေလ်ာက္ငါးဖမ္းၾကသူမ်ား၊အပ်င္းေျပငါးဖမ္းၾကသူမ်ား၊အေပ်ာ္တမ္းငါးဖမ္းၾကသူမ်ား၊ အရင္းအႏွီးမရွိသူမ်ား၊ အတတ္ပညာဗဟုသုတနည္းၾကသူ(စီးပြားေရးမ်က္စိမပြင့္သူ)မ်ားသည္ ဤငါးဖမ္းနည္းကို အသံုးျပဳၾကေပသည္။
ၿမႇံဳးေထာင္နည္း
ပလိုင္း၀တြင္ ၀င္၍သာရၿပီး ထြက္၍မရေသာ လွ်ာေပါက္ျဖင့္ ငါးမ်ားကို ေထာင္ဖမ္းေသာနည္းသည္ ၿမႇံဳးေထာင္ငါးဖမ္းနည္းျဖစ္၏။ ဤနည္းမွာ လူသက္သာၿပီး ထိေရာက္ေသာ နည္းျဖစ္ေလသည္။
ပိုက္တန္းနည္း
ျမစ္၏ ေရနက္ပိုင္းမ်ားတြင္ ဟိုဘက္ သည္ဘက္ တိုင္ေတြစိုက္ထူကာ ပိုက္မ်ားသြယ္တန္းၿပီး ဖမ္းရေသာနည္းျဖစ္၏။ ပိုက္အစိပ္အက်ဲအလိုက္ ပိုက္ထဲတိုး၀င္ေသာ ငါးမ်ားကို ဖမ္းမိၿပီး၊ ပိုက္ခ်ိတ္ထားေသာ ငါးမွ်ားခ်ိတ္ေလးမ်ားလည္း ငါးမ်ားမိေနတတ္ေလသည္။ ငါးမွ်ားျခင္း၊ၿမႇံဳးေထာင္ျခင္းတို႔ထက္ ပို၍ထိေရာက္ေလသည္။ ေရႀကီးလွ်င္ႀကီးသလို လူပင္ပန္းမွဳရွိေလ၏။ ထိုသို႔ ပိုက္ေထာင္ ပိုက္တန္းနည္းကို စီးပြားေရးသမားမ်ားက စီးပြားျဖစ္လုပ္ၾကေလသည္။
ကြန္ပစ္နည္း
ေရတိမ္ပိုင္းတြင္ ငါးရွိမည့္ေနရာ၌ မွန္းဆပစ္ရေသာနည္းျဖစ္၏။ ပိုက္စိပ္လွ်င္စိပ္သလို ငါးေလးမ်ားမွစ၍ ငါးႀကီးမ်ားအထိရၾကေလသည္။ လူပင္ပန္းသေလာက္ ငါးလည္းရေသာနည္းျဖစ္သည္။ ျမစ္ေရက်လွ်င္က်သလို ငါးအေရအတြက္ မ်ားမ်ားရေလသည္။ စီးပြားျဖစ္သည္လည္းရွိ၏။ စီးပြားမျဖစ္သည္လည္းရွိ၏။ ငါးမွ်ားျခင္း၊ၿမွံဳးေထာင္ျခင္းတို႔ထက္ ၀င္ေငြေကာင္းေလ၏။
ေမွ်ာေထာင္(က်ံဳးသြင္းနည္း)
ေရစီးအားေကာင္းၿပီး ငါးစားက်က္ေပါသည့္ ေနရာမ်ား၌ ႀကိမ္၀ါးမ်ားကိုကြပ္ကာ ၃ ေပ၊၄ ေပခန္႔ၾကမ္းျပင္ခင္းၿပီး ေဘးတစ္ဘက္တစ္ခ်က္မွ အကာအရံအျမင့္ႀကီး ကာထားသည့္နည္းျဖစ္သည္။ ေမွ်ာ၀တြင္ ငါးႀကီးမ်ား ခုန္၀င္ေအာင္ ၀ါးျခမ္းျပားမ်ားျဖင့္ ယင္းေထာင္ထားၿပီး ေရစီးႏွင့္အတူေမ်ာပါလာေသာ ငါးမ်ားသည္ ေမွ်ာၾကမ္းျပင္တြင္ က်န္ရစ္ခ့ဲၿပီးေလသည္။ ေရကေအာက္သို႔ဆင္း ေဘးသို႔ထြက္သြားေသာ္လည္း ငါးမ်ားကား ေမ်ားထဲတြင္သာ ပိတ္မိေနေလသည္။ ငါးမ်ားကို အမွိဳက္ႀကံဳးသလို သိမ္းႀကံဳးေကာက္ယူရေသာ နည္းျဖစ္၏။ ငါးအရဆံုး၊ လူအသက္သာဆံုး၊စီးပြားအျဖစ္ဆံုး၊ငါးဖမ္းနည္းျဖစ္ေလသည္။ ငါးဖမ္းကုမၸဏီမ်ားက ျပဳလုပ္တတ္ၾက၏။
က်ႏုပ္သည္ က်ႏုပ္တို႔ဘုရားရွင္၏ သာသနာျပဳနည္းဗ်ဴဟာမ်ားကို ေလ့လာမိသည့္အခါ ငါးဖမ္းနည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ ျမစ္ထဲငါးမွ်ားေသာ ငါးဖမ္းသမားမ်ားကို ထင္ျမင္လာမိသည္။ ဗုဒၶျမတ္စြာထံသို႔ အားလပ္ခ်ိန္မ်ားတြင္ သီးသန္႔လာေရာက္ပူေဇာ္ၾကေသာ ဧည့္သည္တစ္ေယာက္စ ႏွစ္ေယာက္စမွစ၍ မင္းပရိသတ္တိုင္ေအာင္ေသာ ဥပါသကာ ဥပါသိကာတို႔အား ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ သီးသန္႔တရားတိုေလးမ်ားကို ေဟာေလသည္။ ဤနည္းသည္ ငါးထိုင္မွ်ားျခင္းႏွင့္တူသည္ဟု ထင္မိေလသည္။
ဒုရာဇာနဇာတ္
သာ၀တၳိျပည္၌ ဥပါသကာအမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္၏ မယားျဖစ္သူသည္ စာရိတၱပ်က္ျပားေနေလသည္။ ေဖာက္ျပန္ေသာေန႔၌ လင္ျဖစ္သူအား ကြ်န္မက့ဲသို႔ ရိုေသစြာလုပ္ေကြ်းၿပီး မေဖာက္ျပန္ေသာေန႔၌ သခင္မကဲ့သုိ႔ လင္ကိုအႏိုင္က်င့္ေလသည္။ အသိရခက္ေသာ မာယာမ်ားေသာမယားျဖစ္ေလသည္။ လင္ျဖစ္သူမွာ ဘုရင္မကိုယူထားရသလို တစ္ခါတစ္ရံမွာ အမိန္႔နာခံေနရၿပီး ကြ်န္မကိုယူထားရသလို တစ္ခါတစ္ရံမွာ ပိုင္စိုးခြင့္ရေနေလသည္။ ဘာသာျပန္၍ နားမလည္ႏုိင္ေသာ ထိုမယားအေပၚ စိတ္ေသာကေရာက္ေန၍ ဘုရားထံ မလာႏုိင္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ျမတ္စြာဘုရားအား ေလွ်ာက္ၾကားေသာအခါ ျမတ္စြာဘုရားက ဧကနိပါတ္၊ ဣတၳိဝဂ္၊ ဒုရာဇာနဇာတ္ကုိ ေဟာေတာ္မူေလသည္။ မိန္းမတုိ႔၏ အမူအရာကုိ ဘာသာျပန္ဖုိ႔ ခက္ခဲေၾကာင္း ေဟာေတာ္မူျခင္းျဖစ္၏။ တရားနာသူ ဥပါသကာတစ္ေယာက္တည္းျဖစ္ၿပီး တရားေတာ္မွာလည္း တစ္ဂါထာတည္းသာ ရွိေလသည္။ ထုိအဆုံးအမေၾကာင့္ ဥပါသကာသည္ မယားျဖစ္သူအား လ်စ္လ်ဴရႈထားလုိက္ရာမွ မယားျဖစ္သူ သူ႔ကုိယ္သူမလုံမလဲျဖစ္ကာ ျပဳျပင္သြားေလ၏။
ပုဋဘတၱဇာတ္
သာဝတၳိျပည္၌ လင္မယားႏွစ္ေယာက္သည္ ခရီးပန္းလာၾက၏။ ရိကၡာျပတ္၍ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ေနၾက၏။ ထုိလင္မယားကုိျမင္၍ ခရီးသြားမ်ားက ႏွစ္ေယာက္စာ ထမင္းထုပ္ကုိ ေပးလွဴလုိက္ၾကေလသည္။ လင္ျဖစ္သူက မယားကုိေရွ႕ကသြားခုိင္းၿပီး ထမင္းထုပ္ကို တစ္ေယာက္တည္းစားပစ္လုိက္ေလ၏။ မယားျဖစ္သူသိေသာအခါ လင္ေယာက္်ားအေပၚ၌ စိတ္ကြက္မိေလသည္။ ထုိင္လင္မယားသည္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းသုိ႔ ေရဝင္ေသာက္ရင္း နားခုိဖုိ႔ ေရာက္လာေလသည္။ ျမတ္စြာဘုရားက ထုိင္လင္မယားကုိ ျမင္သာေအာင္ ရပ္ေတာ္မူေနေလသည္။ ထုိလင္မယားက ဘုရားလာဖူးသည့္အခါ ဘုရားက ဒုကနိပါတ္ ကာသာဝဝဂ္ ပုဋဘတၱဇာတ္ကုိ ေဟာေလသည္။ တရားနာသူမွာ လင္မယားႏွစ္ေယာက္သာျဖစ္ၿပီး တရားေတာ္မွာလည္း ႏွစ္ဂါထာသာ ရွိေလသည္။
ဝါရုဏိဒူသကဇာတ္
အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီး၏မိတ္ေဆြ အရက္ကုန္သည္ႀကီး ေရခ်ဳိးသြားခ်ိန္တြင္ တပည့္ေလးတစ္ေယာက္အား အရက္ေရာင္းဖုိ႔ အပ္ထားခဲ့ေလ၏။ တပည့္ေလးက အရက္သမားတုိ႔သည္ အရက္ကုိ ဆားျဖင့္ ၿမီးလ်က္ ေသာက္ေနသည္ကို ျမင္သည့္အခါ ဆားေပါ့သည္ထင္ၿပီး အရက္ထဲ၌ ဆားခတ္ေရာင္းေလသည္။ အရက္သမားမ်ားက ဆက္မေသာက္ၾကေတာ့ဘဲ ျပန္သြားၾကေလ၏။ ကုန္သည္ႀကီးျပန္ေရာက္လာ၍ ေဖာက္သည္မ်ားကုိ မျမင္သည့္အခါ တပည့္ေလးကိုေမးမွ အေၾကာင္းမွန္သိရေလ၏။ ကုန္သည္ႀကီးသည္ တပည့္ေလးအား ႀကိမ္းေမာင္းၿပီး အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးအား ရယ္စရာအျဖစ္ ျပန္ေျပာေလ၏။ အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးက စကားလက္ေဆာင္ရၿပီးဟုဆုိကာ ဘုရားထံသြားေလွ်ာက္ေလသည္။ ထုိအခါ ဘုရားက ဧကနိပါတ္ အတၳကာမဝဂ္ ဝါရုဏိဒူသကဇာတ္ကုိ ေဟာေလသည္။ တရားနာသူမွာ သူေဌးႀကီးတစ္ေယာက္တည္းျဖစ္ၿပီး တရားေတာ္မွာလည္း တစ္ဂါထာမွ်သာ ရွိေလသည္။
ေနရုဇာတ္
ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံ ကမၼ႒ာန္းသင္ယူၿပီး အစြန္အဖ်ားက်ေသာ ေတာရြာေလးတစ္ခု၌ ဝါကပ္ေလ၏။ ရြာသားမ်ားက ထုိရဟန္းကုိၾကည္ညဳိၿပီး ကိုးကြယ္ၾကေလ၏။ ထုိ႔ေနာက္ ထုိရြာသို႔ တိတၳိမ်ားေရာက္လာၾကေလ၏။ ရြာသားမ်ားသည္ တိတၳိမ်ားကုိၾကည္ညဳိကာ ရဟန္းေတာ္ကုိ ပစ္ပယ္ထားၾကေလသည္။ ဝါကၽြတ္၍ ဘုရားထံသြားေသာအခါ ထုိရဟန္းအား ဘုရားက အက်ဳိးအေၾကာင္းေမးေလ၏။ ရဟန္းက ဂုဏ္ေက်းဇူးကုိ မသိတတ္သူတုိ႔ထံ၌ ဆင္းရဲစြာေနရေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားသည့္အခါ ျမတ္စြာဘုရားက ဆကၠနိပါတ္၊ အဝါရိယဝဂ္၊ ေနရုဇာတ္ကုိ ေဟာေတာ္မူေလသည္။ တရားနာသူမွာ ရဟန္းတစ္ပါးတည္းျဖစ္ၿပီး တရားေတာ္မွာလည္း ေျခာက္ဂါထာသာ ရွိေလသည္။
မဟာသုပိနဇာတ္
ဤဇာတ္ေတာ္သည္ ေကာသလအိပ္မက္ တစ္ဆယ့္ေျခာက္ခ်က္ဟု လူသိမ်ားေသာဇာတ္ေတာ္ ျဖစ္ေလ၏။ ေကာသလမင္းသည္ အိပ္မက္မ်ားေၾကာင့္ ထိတ္လန္႔ေျခာက္ျခားလ်က္ရွိ၏။ နိမိတ္ဖတ္ေသာ ပုဏၰားမ်ားကလည္း အိမ္မက္ကုိ အမွန္အတုိင္းမေလွ်ာက္ၾကဘဲ ေကာသလမင္းေၾကာက္ေနမွန္းသိ၍ ၿဖဲေျခာက္ၾကေလသည္။ ေကာသလမင္း၏ အမူအရာေၾကာင့္ မလႅိကာမိဖုရားက သိရွိသြားၿပီး ဘုရားရွင္ထံသြားဖုိ႔ အႀကံျပဳေလသည္။ ျမတ္စြာဘုရားက ဧကနိပါတ္၊ ဝရုဏဝဂ္၊ မဟာသုပိနဇာတ္ကို ေဟာေလသည္။ တရားနာပရိသတ္မွာ ေကာသလမင္းႏွင့္ မွဴးမတ္မ်ားျဖစ္ၿပီး တရားေတာ္မွာ တစ္ဂါထာသာ ရွိေလသည္။
ဤသို႔လွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေက်ာင္းေတာ္မွာပင္ သီတင္းသုံးေတာ္မူလ်က္ ေက်ာင္းသို႔ေရာက္လာသည့္ တစ္ေယာက္ႏွစ္ေယာက္စေသာ လူ၊ ရဟန္း၊ မင္း၊ ပရိသတ္တို႔အား တရားတိုေလးမ်ား ေဟာၾကား၍ သာသနာျပဳေတာ္ေလသည္။ ဤသုိ႔ တရားနာပရိသတ္ တစ္ေယာက္စ ႏွစ္ေယာက္စမွစ၍ မင္းပရိသတ္တုိင္ေအာင္ထိ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ တရားတိုေလးမ်ားမွာ ၅၅၀ နိပါတ္ေတာ္တြင္ ရာခ်ီရွိေလသည္။ ငါးမွ်ား သာသနာျပဳနည္းဟု ဆုိႏိုင္ေလ၏။
ၿမဳံးေထာင္၊ ပုိက္တန္း သာသနာျပဳနည္း
ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္က တပည့္ဒါယကာဒါယိကာမမ်ားသည္ ဥပုသ္သီတင္းေန႔မ်ားတြင္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္သို႔လာ၍ သီတင္းသီလေေဆာက္တည္ၾကေလသည္။ ထိုအခါျမတ္စြာဘုရားက သီလပြဲအေနျဖင့္ ဒါနသီလႏွင့္ပတ္သက္ေသာ အႏုေမာဒနာတရားေတာ္မ်ားကို ေဟာၾကားေတာ္မူေလသည္။ ဒါနရွင္မ်ားအတြက္ ဒါနကိုေကာင္းခ်ီးေပးသည့္ ဒါနအက်ိဳးျပတရားေတာ္မ်ား၊သီလရွင္သီတင္းသည္မ်ားအတြက္ သီလကိုအမႊန္းတင္သည့္ သီလအက်ိဳးျပတရားေတာ္မ်ားကို ေဟာၾကားေတာ္မူၿပီး သစၥာေလးပါးျဖင့္ အဆံုးသတ္ေလ့ရွိသည္။ ထို႔အျပင္ သားေသ မယားေသ လင္ေယာက်္ားေသ၍ သားေသာက မယားေသာက လင္ေယာက်္ားေသာကသည္မ်ားအား ေသာကၿငိမ္းေအး အၿမဳိက္ေဆးကို တိုက္ေကြ်းၿပီး အပူႀကီးသည့္ေသာကမီးကို အၿပီးၿငိမ္းေစေတာ္မူေလသည္။ ယံုမွားသံသယရွိၾက၍ ဘ၀ျပႆနာမ်ား၊ ၀ါဒျပႆနာမ်ား လာေရာက္ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းသူတို႔အားလည္း ျပႆနာေျဖရွင္းၿပီး အယူမွားသံသယမ်ားကို ပယ္ႏုတ္ေတာ္မူေလသည္။ဤသည္မွာ ေန႔စဥ္လုပ္ငန္းျဖစ္ေလ၏။ ၿမံဳးေထာင္ပိုက္တန္း သာသာနာျပဳနည္း ဟု ဆိုႏုိင္ေလသည္။
ဓမၼသဘင္ ပြဲႀကီးယင္
ထို႔အျပင္ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ ေန႔စဥ္တရားပြဲမ်ား ဆင္ယင္က်င္းပခ့ဲေလသည္။ ညေနခ်မ္းဆည္းဆာတြင္ လူပရိသတ္အတြက္ လူတရားပြဲႏွင့္ ညအခါ ရဟန္းပရိသတ္အတြက္ ရဟန္းတရားပြဲတို႔ျဖစ္ေလသည္။ ညေနခ်မ္းအခ်ိန္ေရာက္ၿပီဆိုလွ်င္ သာသ၀တၳိၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားတို႔သည္ ပန္းဆီမီးစသည့္ လွဴဖြယ္မ်ားကိုင္ေဆာင္လ်က္ အိမ္တိုင္းအိမ္တိုင္း တရားပြဲသို႔လာၾကေလသည္။ သာ၀တၳိၿမိဳ႕ေရာက္ ဧည့္သည္လူစိမ္းမ်ားပင္ ပါ၀င္ေလသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ လူပရိသတ္မ်ားမွာ တရားနာ၍အားမရႏုိင္ဘဲ ညတရားပြဲမွာပင္ သံဃာမ်ားႏွင့္အတူနာၾကေလသည္။လူပရိသတ္ ရဟန္းပရိသတ္မ်ားျဖင့္ စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္ေသာ ဓမၼသဘင္မ်ားျဖစ္ေလ၏။ ထိုဓမၼသဘင္မ်ား၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မ်က္ေမွာက္ကာလ မ်က္ေမွာက္အျဖစ္အပ်က္မ်ားႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ေသာ ကာလေပၚတရားမ်ားကို ေဟာေလသည္။ ေဒ၀ဒတ္ေက်းဇူးကန္း၍ ဂိုဏ္းခြဲထြက္သည့္အခါ၌ ေက်းဇူးတရားႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ဇာတ္ေတာ္မ်ား၊ ေဒ၀ဒတ္ဘုရားကိုလုပ္ႀကံလွ်င္ လုပ္ႀကံမွဳႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ဇာတ္ေတာ္မ်ားကို ေဟာေလသည္။ ထိုဇာတ္ေတာ္မ်ားမွာ ဧကနိပါတ္၊ ၀ရုဏ၀ဂ္ သစၥံကိရဇာတ္ေတာ္ေလးမွစ၍ ဇာတ္ေတာ္ႀကီးဆယ္ဘြဲ႕လာ စႏၵကုမာရဇာတ္ေတာ္တိုင္ေအာင္ေသာ ဇာတ္ေတာ္ႀကီးမ်ားျဖစ္ေလသည္။
အရွင္အာနႏၵာမေထရ္က ဘုရားကိုအသက္စြန္႔ကာကြယ္သည့္အခါ စတၱာလီသနိပါတ္ စူဠဟံသ၊ မဟာဟံသ ဇာတ္ေတာ္မ်ား၊ အဂၤုလိမာလ လူသတ္သည့္အခါ အသီတိနိပါတ္ မဟာသုတေသာမဇာတ္၊ အဇာတသတ္ႏွင့္ပတ္သက္လွ်င္ သ႒ိနိပါတ္ သံကိစၥဇာတ္ စသည္တို႔ျဖစ္ေလသည္။ မ်က္ေမွာက္ကာလအျဖစ္ ေခတ္ကိုထင္ဟပ္သည့္ ေခတ္ေပၚတရားမ်ားျဖစ္ေလသည္။ ပရိသတ္ေလးပါးစံုလင္လွသည့္ တရားပြဲႀကီးမ်ားျဖစ္၏။ ဗုဒၶဘုရားရွင္ေဒသစာရီၾကြေတာ္မူေသာအခါ ထိုညစဥ္တရားပြဲမ်ားကို အဂၢသာ၀ကႏွစ္ပါးက ဦးေဆာင္က်င္းပေလသည္။ ထိုေခတ္ ထိုအခါက ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲသဲပြဲစည္သည့္ ပြဲႀကီးပြဲေကာင္းမ်ားျဖစ္ေလသည္။ ငါးအေသးအမႊားမွစ၍ ငါးအႀကီးအမားတိုင္ေအာင္ အလြယ္တကူဖမ္းမိႏုိင္ေသာ ေမွ်ာေထာင္က်ံဳးသြင္း သာသနာျပဳနည္းဟု ဆိုႏုိင္ေလ၏။
ပိုက္ကြန္ပစ္ သာသနာျပဳနည္း
ပိုက္ကြန္ပစ္၍ ငါးဖမ္းသူသည္ အၿငိမ္မေနဘဲ ငါးရွိသည့္ေနရာ ငါးေပါသည့္ေနရာမ်ားသို႔ ေရႊ႕ေျပာင္းကာ ပိုက္ကြန္ပစ္၍ ငါးဖမ္းရေလသည္။ ကြန္က်ရာေနရာရွိငါးမ်ား ေရွာင္တိမ္းခ်ိန္မရလိုက္ဘဲ ကြန္အတြင္း၌မိရေလသည္။ ဤနည္း၌ ငါးဖမ္းသူသည္ ငါးရွိသည့္ ငါးေပါသည့္ေနရာကိုသိရမည္။ လိမၼာကြ်မ္းက်င္ရမည္။ အခ်က္က်က်ပစ္တတ္ရမည္။ ငါးရွိရာသို႔ ကိုယ္ကသြားရမည္ျဖစ္ေလသည္။ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားသည္ ေက်ာင္းမွာပင္အၿငိမ္းစားထိုင္၍ သာသနာျပဳေနသည္မဟုတ္ပါ။ ကြ်တ္ထိုက္သည့္ေ၀ေနယ်မ်ားရွိရာသို႔ ခရီးမည္မွ်ေ၀းေ၀း သြားေရာက္ေခ်ခြ်တ္ေတာ္မူပါသည္။ ထိုသို႔ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေ၀ေနယ်ရွိရာသို႔ၾကြ၍ တရားေဟာေတာ္မူသည့္ သာဓကျဖစ္စဥ္မ်ား ၅၅၀ နိပါတ္ေတာ္၌ မ်ားစြာရွိေလသည္။
မဂၤလဇာတ္
ရာဇၿဂိဳလ္ျပည္၌ ပုဏၰားမ်ိိဳးႏြယ္သူေဌးတစ္ေယာက္ရွိေလသည္။ သူသည္ ဒိ႒မဂၤလာ၊သုတမဂၤလာတုိ႔အေပၚ၌ အစြဲအလမ္းႀကီးေသာ နိမိတ္ဖတ္ဆရာတစ္ေယာက္ျဖစ္ေလသည္။ ဒိ႒မဂၤလာဆိုသည္မွာ အျမင္အာရံုအေပၚ၌ ေကာင္းဆိုးယုတ္ျမတ္ကို အတတ္ေဟာျခင္းျဖစ္ေလသည္။ သုတမဂၤလာဆိုသည္မွာ အၾကားအာရံုအေပၚ၌ ေကာင္းဆိုးယုတ္ျမတ္ကို အတတ္ေဟာျခင္းျဖစ္ေလသည္။ ယၡဳေခတ္အ၀တ္အစားမ်ားအေပၚ အေရာင္အဆင္းအစြဲႀကီးသူမ်ား သခ်ၤာဂဏန္းမ်ားအေပၚအစြဲႀကီးသူမ်ားက့ဲသို႔ျဖစ္ေလသည္။
ထိုပုဏၰားသည္ တစ္ေန႔ေသာအခါ ေရခ်ိဳးေခါင္းေလွ်ာ္ၿပီး၍ အ၀တ္အစားလဲရန္ ပုဆိုးအသစ္ယူခိုင္းလိုက္ေလသည္။ ေသတၱာထဲရွိ သူ၏ပုဆိုးအသစ္မွာ ၾကြက္ကိုက္ခံထားရေၾကာင္း တပည့္ေလးကတင္ျပေလသည္။ ထိုအခါပုဏၰားႀကီးက ေသတၱာထဲမွာထားေသာ ပုဆိုးကို ၾကြက္ကိုက္ျခင္းသည္ က်က္သေရယုတ္ေသာ သတင္းျဖစ္သည္။ မဂၤလာလည္းမရွိေသာ သတင္းျဖစ္သည္။ ဤပုဆိုးကိုအိမ္မွာထားလွ်င္ အိမ္မီးေလာင္မည္။ သူတစ္ပါးကိုေပးလိုက္လွ်င္ ပုဆိုးလက္ခံယူေသာ သူတစ္ပါးပ်က္စီးမည္။ထို႔ေၾကာင့္ပုဆိုးကိုယူၿပီး သုသာန္၌စြန္႔ပစ္ရန္ စြန္႔ပစ္ၿပီးေခါင္းေလွ်ာ္ၿပီးမွ ျပန္လာရန္၊ ပုဆိုးကိုယူသြားသည့္အခါ လက္ျဖင့္မကိုင္ဘဲ တုတ္ေခ်ာင္းျဖင့္ညွပ္ယူသြားရန္ သားျဖစ္သူအားေစခုိင္းလိုက္ေလသည္။
သားျဖစ္သူ သုသာန္သို႔ လာေရာက္စြန္႔ပစ္မည့္ေနရာ၌ ျမတ္စြာဘုရားက ႀကိဳတင္ေစာင့္ဆိုင္းေနေလသည္။ သားျဖစ္သူက ဘုရားအားအေၾကာင္းစံုေျပာျပၿပီး ၾကြက္ကိုက္ရာပါေသာ ပုဆိုးကို ေျမႊကိုတုတ္ျဖင့္ ညွပ္ယူစြန္႔ပစ္သလို စြန္႔ပစ္လိုက္ေလသည္။ ျမတ္စြာဘုရားက သားျဖစ္သူေရွ႕တြင္ပင္ ခ်က္ခ်င္း ပံသုကူသကၤန္းအျဖစ္ ခ်က္ခ်င္းေကာက္ယူလိုက္ေလသည္။ သားျဖစ္သူက ဘုရားကိုတား၍မရသည့္အခါ အိမ္ျပန္၍ ဖခင္ပုဏၰားႀကီးအား ေျပာျပေလသည္။ ပုဏၰားႀကီးသည္ သူ႔ပုဆိုးစုတ္ေၾကာင့္ ဘုရားဒုကၡေရာက္ေတာ့မည္။ သူ႔ပုဆိုးေၾကာင့္ ဘုရားဒုကၡေရာက္လွ်င္ တစ္ၿမိဳ႕လံုးက သူ႔ကို စြပ္စြဲၾကေတာ့မည္။ ပုဆိုးအသစ္မ်ားႏွင့္လဲၿပီး ပုဆိုးစုတ္ကိုစြန္႔ပစ္မွသင့္မည္ဟုဆိုကာ သားႏွင့္အတူဘုရားေက်ာင္းေတာ္သို႔ အျမန္လိုက္ေလသည္။ ထိုအခါ ဘုရားက ပံသုကူအ၀တ္သကၤန္းဆိုသည္မွာ သာသနာေတာ္ႏွင့္ အပ္စပ္သင့္ေတာ္ေၾကာင္း အ၀တ္ပုဆိုးက လူ႔ကံၾကမၼာကို မစီရင္ႏုိင္ေၾကာင္း၊ဒိ႒၊သုတ မဂၤလာတို႔အေပၚ အယူမသည္းသင့္ေၾကာင္း ဧကနိပါတ္ အပါယိမွ၀ဂ္၊မဂၤလဇာတ္ကိုေဟာေလသည္။ ပုဏၰားသားအဖႏွစ္ေယာက္လံုး ေသာတာပန္တည္၍ အယူမွားမ်ား ကင္းစင္သြားေလသည္။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။)
ဝီရသူ(မစုိးရိမ္)
(အမွတ္(၂၃) ၁၃၇၉ ခုႏွစ္ ကဆုန္လ၊ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ေမလထုတ္ မဟာဝီရ ရသစုံမဂၢဇင္းမွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။)