ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူႏွင့္ေတြ႕ဆုံျခင္း
ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူဟာ တရား ေဟာခြင့္ပိတ္ခံရၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ မီဒီ ယာေတြနဲ႔ ေတြ႕ဆံုေျဖၾကားတာေတြကို ရပ္ဆုိင္းထားပါတယ္။ လက္ရွိျဖစ္ပ်က္ ေနတဲ့ အေျခအေနေတြအရ ဆရာ ေတာ္ရဲ႕အသံဟာ အေရးပါေနတာမို႔ ‘ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူႏွင့္ အမ်ဳိးသား ႏိုင္ငံေတာ္တည္ေဆာက္ေရး ႐ႈျမင္ ခ်က္’ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ဆရာေတာ္နဲ႔ အပတ္စဥ္ဆက္သြယ္ေမးျမန္းၿပီး ေအာင္ ေဇယ်တုဂ်ာနယ္မွာ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပ ေပးသြားမွာပါ။ ဒီတစ္ပတ္မွာေတာ့ မဘသမွ အထူးအသိေပးရွင္းလင္းပြဲ ႀကီးေနာက္ပိုင္း လႈပ္ခတ္လ်က္ရွိတဲ့ သတင္းေတြကို ဆရာေတာ္နဲ႔ ဆက္ သြယ္ေမးျမန္းထားပါတယ္။
ေမး – ပထမဆံုးအေနနဲ႔ ဗုဒၶဓမၼ ေဖာင္ေဒးရွင္းကေန ႏုတ္ထြက္မယ္လို႔ သိရပါတယ္ဘုရား။ အဲဒါ ဘာေၾကာင့္ ႏုတ္ထြက္မယ္ဆိုတာ သိခ်င္ပါတယ္ ဘုရား။
ေျဖ- အဓိကကေတာ့ ဝီရသူနဲ႔မဘသ ကိုတြဲျမင္ၿပီး ဝီရသူလုပ္သမွ် မဘသ ခ်ည္းပဲ သက္ေရာက္ေနၿပီးေတာ့ ဝီရသူ လုပ္သမွ်ေတြကို တိုက္ခိုက္ေနတာေတြ ဟာ မဘသအေပၚမွာ အက်ိဳးသက္ ေရာက္ေနတဲ့အတြက္ ႏုတ္ထြက္လိုက္ တဲ့သေဘာပါ။
ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဗုဒၶဓမၼေဖာင္ေဒး ရွင္းဖြဲ႕ေတာ့လည္း အဲဒီလိုျဖစ္ေနမွာစိုး လို႔ ႀကိဳၿပီးစီစဥ္တဲ့သေဘာပါ။
ေမး – အရွင္ဘုရားက ေဖာင္ေဒးရွင္း က ႏုတ္ထြက္လိုက္တယ္ဆိုေတာ့ အ ရွင္ဘုရားက ဘယ္လိုပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ အမ်ိဳး သားေရးအလုပ္ေတြ ဆက္လုပ္သြားဖို႔ ရွိမလဲ။ ေဖာင္ေဒးရွင္းကေရာ ဘယ္ လိုပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ လည္ပတ္မယ္လို႔ ခန္႔မွန္း ပါသလဲဘုရား။
ေျဖ – ဦးဇင္းေတာ့ မဘသအဖြဲ႕ႀကီး မေပၚခင္ကတည္းကိုက တစ္ကိုယ္ေရ အမ်ိဳးသားေရးသမားကိုး။ ခါတုိင္းလိုပဲ ပုံမွန္ေလွ်ာက္လွမ္းေနမွာပါ။ ဦးဇင္း ေျခ လွမ္းေတြက ရပ္တန္႔သြားမွာ မဟုတ္ပါ ဘူး။
မဘသအဖြဲ႕က ႏုတ္ထြက္ေပမယ့္ လည္း အေရးအေၾကာင္းဆို မဘသနဲ႔ တစ္ေသြးတစ္သားတည္းရပ္တည္ေနတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ပံုမွန္လည္ပတ္ မႈကေတာ့ ေလ်ာ့သြားမွာမဟုတ္ဘူး။ ေနာက္ မဘသကိုငဲ့ၿပီး တခ်ိဳ႕ေနရာ ေတြမွာ ဆင္ျခင္ေနရာတာေတြရွိပါ တယ္။ အခုေတာ့ ငဲ့စရာမလိုတဲ့အတြက္ ေတာ့ ပိုေတာင္မွ အားေကာင္းေကာင္း နဲ႔ ေမာင္းႏွင္လို႔ရတာေပါ့။
ေဖာင္ေဒးရွင္းႀကီးကေတာ့ အန္ ဂ်ီအို ပံုစံမ်ိဳးသြားၿပီးေတာ့ ဓမၼဝံသာႏု ရကၡိတအဖြဲ႕က အမ်ိဳးသားေရးလိုင္း သြားမယ္လို႔ ယူဆတယ္။ အဲဒီလိုသြား ရင္ေတာ့ နဂိုအဖြဲ႕ႀကီးရဲ႕ မူဝါဒအတိုင္း ရပ္တည္တယ္လို႔ ယူဆရမွာျဖစ္ၿပီး ေတာ့ ဦးဇင္းတို႔ကလည္း အဲဒီလိုပဲ သြားေစခ်င္တာေပါ့ေနာ့။
ေမး – မဘသကေန ဗုဒၶဓမၼေဖာင္ ေဒးရွင္းကို အမည္ေျပာင္းတယ္လို႔ ေမ လ ၂၈ ရက္ေန႔ထုတ္ျပန္ခ်က္မွာ ေဖာ္ျပထားေပမယ့္ တခ်ိဳ႕နယ္ေတြက ေတာ့ မဘသဆိုင္းဘုတ္ မျဖဳတ္ဘဲ အမ်ိဳးသားေရးအလုပ္ေတြ ဆက္လုပ္ ၾကမယ္ဆိုတဲ့ အသံေတြ ၾကားေနရပါ တယ္ဘုရား။ အဲဒီအဖြဲ႕ေတြအေပၚမွာ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲဘုရား။ အရွင္ ဘုရားရဲ႕ အျမင္ကေရာ ဘယ္လိုရွိပါ သလဲဘုရား။
ေျဖ – တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ဆရာ ေတာ္ႀကီးႏွစ္ပါးတာဝန္ရွိလို႔သာ ဗဟို ကို ဝိုင္းၿပီးဝန္းရံေပးၾကတာေလ။ ဥပေဒ အရဆိုရင္ေတာ့ မဘသဆိုင္းဘုတ္က ျဖဳတ္စရာမွ မလိုတာ။
အဲဒီလို မဘသအဖြဲ႕အစည္းေတြ မျဖဳတ္ဖို႔လည္း ဦးဇင္းတို႔က လိုလား တာေပါ့ေနာ္။ ဦးဇင္းတစ္ပါးတည္းနဲ႔က ေရာ၊ ဦးဇင္းတို႔ မန္းမဘသအေနနဲ႔က ေရာ လံုးဝ ျဖဳတ္မွာမဟုတ္ဘူးေလ။ လံုးဝျဖဳတ္တာမဟုတ္တဲ့အျပင္ ဒီအဖြဲ႕ အစည္းႀကီးဟာ လူေရာ သံဃာေရာ ပူးေပါင္းၿပီး ဖြဲ႕စည္းထားတာျဖစ္တဲ့အ တြက္ေၾကာင့္ သံစည္းနဲ႔ အေရးယူလို႔ မရႏုိင္ဘူး၊ သာသနာေရးဝန္ႀကီးဌာနနဲ႔ မသက္ဆုိင္ဘူး၊ အေျခခံဥပေဒနဲ႔ညီ တယ္၊ အသင္းဖြဲ႕ဥပေဒနဲ႔ညီတယ္၊ ျပည္ ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာနနဲ႔သာ သက္ဆုိင္တယ္၊ တရားဝင္ ရပ္တည္လို႔ရတယ္ဆိုတာ ထင္ ရွားျပသဖို႔အတြက္ ဒီေန႔(ေမလ ၂ ရက္) ပဲ မန္းမဘသက တညီတၫြတ္တည္း ဆံုးျဖတ္ထားပါတယ္။
ေမး – ဒါဆိုရင္ မန္းမဘသကေတာ့ မဘသဆုိင္းဘုတ္ေတြ မျဖဳတ္ဘဲ ဆက္ သြားမယ္ဆိုတာ ေသခ်ာတယ္ေပါ့ ဘုရား။
ေျဖ – ေသခ်ာပါတယ္။
ေမး – Facebook က ‘ကုလား’ ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းေတြ ပိတ္ပင္တာ မ်ိဳးေတြကို အခုရက္ပိုင္းမွာ ေတြ႕ရပါ တယ္ဘုရား။ အဲဒါနဲ႔ တစ္ဆက္တည္း အရွင္ဘုရားရဲ႕ Facebook အေကာင့္ ေတြ ခဏခဏ အပိတ္ခံေနရတာလည္း ေတြ႕ပါတယ္ဘုရား။ အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေတာ့ ဘာေျပာစရာရွိပါသလဲဘုရား။
ေျဖ – ဟိုအရင္တုန္းကေတာ့ မီဒီယာ ေတြမွန္သမွ်ကို မြတ္ဆလင္ေတြက ခါး ပိုက္ထဲထည့္ထားႏုိင္ခဲ့တယ္ေပါ့ေနာ္။ သူတို႔ မႏို္င္တာဆိုလို႔ Social Media ပဲရွိတာေပါ့ေနာ့။Social Mediaု ကလည္းပဲ Facebook Team ဆိုၿပီး အသင္းအဖြဲ႕ဖြဲ႕လိုက္တဲ့အခါက် ေတာ့ သူတို႔က ခါးပိုက္ထဲ ထည့္ႏုိင္ ထည့္တတ္တဲ့သေဘာရွိပါတယ္။ ဆို ေတာ့ ျမန္မာ Facebook Team ရဲ႕ အေျခအေနကို မွန္းဆၾကည့္ႏိုင္မယ္ ထင္ပါတယ္။
ေနာင္ဆို ကုလားဆိုတဲ့ေဝါဟာရ တင္ခြင့္ရမွာမဟုတ္သလို ဘာမွမၿငိစြန္း တဲ့ ပံုေတြ၊ ေဆာင္းပါးေတြေရာ တင္ ခြင့္ရႏိုင္ဦးမလား ေစာင့္ၾကည့္ရမွာပါ။ တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ ဘာမွမပါဘဲ မဘသနဲ႔ ပတ္ သက္တဲ့ ဓာတ္ပံုေတြပဲတင္တဲ့ ပို႔စ္ေတြ ေတာင္မွ အျဖဳတ္ခံရတာကိုး။ ေျပာရ မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဘာသာျခားေတြေအာင္ ျမင္သြားၿပီ။ ွသခငေူ ၾငိငေ ႀကီး က်ဆံုးသြားၿပီလို႔ ေျပာရေတာ့မွာေပါ့။
ေမး – သာေကတက မြတ္ဆလင္ေတြ လမ္းေပၚထြက္ ဝတ္ျပဳတာမ်ိဳးေတြ ေတြ႕ရပါတယ္ဘုရား။ အဲဒီကိစၥကို အ ေရးယူထားတယ္လို႔ေတာ့ သိရပါတယ္ ဘုရား။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလို လႈပ္ရွားမႈ ေတြ ခပ္စိပ္စိပ္ျပဳလုပ္လာရင္ အရွင္ ဘုရားတို႔ ဘယ္လိုမ်ားေဆာင္ရြက္ သြားဖို႔ ရွိပါသလဲဘုရား။
ေျဖ – တကယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ျမန္မာႏုိင္ ငံမွာ လြတ္လပ္စြာကိုးကြယ္ခြင့္ျပဳတယ္။ ဟိုးႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းကလည္းပဲ လြတ္လပ္စြာကိုးကြယ္ခြင့္ကို အားလံုးက လိုက္နာခဲ့ၾကတယ္ေလ။
သူတို႔တစ္ေတြသာ လြတ္လပ္စြာ ကိုးကြယ္ခြင့္ႀကီးကို အခြင့္အေရးယူၿပီး ေတာ့ ဗလီေတြခိုးေဆာက္တာတို႔၊ ခိုး ခ်ဲ႕တာတို႔၊ ဗလီမဟုတ္ဘဲ ဗလီအျဖစ္သံုး တာတို႔ လက္တစ္လံုးျခားနဲ႔ မတရားတဲ့ အခြင့္အေရးယူခဲ့တာေတြ ရွိပါတယ္။
အဲဒီလို မတရားတဲ့အခြင့္အေရး ေတြ အၿမဲတမ္းပဲ ယူေနမယ္၊ သူတို႔တစ္ ေတြဟာ ေဒသခံျပည္သူေတြနဲ႔ ဌာေန တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ကဏၬေကာစ ျပဳ ေနမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ မြတ္ဆလင္အသိုင္း အဝိုင္းအေပၚ ကမၻာႀကီးက ဘယ္ေသာ အခါမွ အျမင္ၾကည္မွာ မဟုတ္ေတာ့ ဘူးေလ။ အဲေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ယွဥ္ တြဲေနထုိင္ေရး ဆိုတဲ့သူေတြ၊ ဘာသာ ေပါင္းစံုခ်စ္ၾကည္ေရးဆိုတဲ့သူေတြဟာ ဝင္ၿပီးေတာ့ ေျဖရွင္းသင့္တာေပါ့ေနာ္။
ေမး – အမ်ိဳးသားေရးအင္အားစုေတြ ဟာ အားေကာင္းတဲ့ အင္အားစုႀကီးတစ္ ခုအျဖစ္ေတာ့ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ အင္ အားေတြဟာ ျပန္႔က်ဲေနတယ္။ အာ ဏာပိုင္ေတြနဲ႔ကလည္း ဓမၼာေသာက ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီလို အဟန္႔အတား အတိုက္အခံေတြၾကားက ကိုယ္လိုခ်င္ တဲ့ပန္းတုိင္ကိုေရာက္ေအာင္ အမ်ိဳးသား ေရးသမားေတြအေနနဲ႔ ဘယ္လိုမ်ိဳးသြား သင့္သလဲ၊ အင္အားေတြဘယ္လိုစု စည္းသင့္သလဲဆုိတာေလး မိန္႔ေပးပါ ဦးဘုရား။
ေျဖ – အဓိကကေတာ့ ေခါင္းေဆာင္ တဲ့အပိုင္းမွာ လိုအပ္တာေပါ့ေနာ္။ ေခါင္းေဆာင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္က ဒါမ်ိဳးေတြမွာ ရပ္တည္မႈမွန္ကန္မယ္၊ ရပ္တည္မႈၿမဲ မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေရွ႕ဆက္သြားႏုိင္မွာ ေပါ့။ အခုဟာက ေခါင္းေဆာင္တဲ့အဖြဲ႕ အစည္း သို႔မဟုတ္ အမ်ားအားကိုးရတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းကိုယ္တုိင္က ဒါမ်ိဳးေတြမွာ ဝင္ၿပီးမရပ္တည္တာတို႔၊ ပစ္ပယ္ထား တာတို႔ေတြ႕ေနရတဲ့အခါက်ေတာ့ သြား ရမယ့္လူေတြ အခက္အခဲရွိတာေပါ့။
ဦးဇင္းဆိုလိုခ်င္တာက ဥပေဒ ေဘာင္ထဲကေနမယ္၊ လြတ္လြတ္လပ္ လပ္ တက္တက္ၾ<ြကၾ<ြက လႈပ္ရွားလို႔ရ တယ္၊ ေထာင္ႏႈတ္ခမ္းကို လမ္းေလွ်ာက္ စရာမလိုဘူး။ ေထာင္က်ခံၿပီး အလုပ္ လုပ္စရာမလိုဘူး။ အဲဒီလို ဥပေဒ ေဘာင္ထဲကေနၿပီး မိမိလည္း အႏၲရာယ္ ကင္း၊ မိမိလိုလားတဲ့ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာလည္း လံုၿခံဳေအာင္ ေစာင့္ ေရွာက္ႏိုင္တဲ့နည္းလမ္းနဲ႔ အမ်ိဳးသား ေရးသမားတုိင္း လုပ္ႏုိင္ဖို႔ လိုတာေပါ့ ေနာ္။
ဥပေဒေဘာင္ထဲကေန လုပ္ရဲ႕ သားနဲ႔မွ အျမင္ကတ္လို႔ အေရးယူလာ ၿပီဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ ကမာရြတ္႐ံုးေရွ႕မွာ ဆႏၵျပသလိုမ်ိဳး ဆႏၵျပသင့္ရလည္း ျပရ မွာေပါ့ေနာ္။ အင္အားေကာင္းေကာင္း နဲ႔ ခ်ီတက္သင့္ရင္လည္း ခ်ီတက္ရမွာ ေပါ့။ ဒါေတြကေတာ့ ဦးဇင္းတို႔က ေရ ရွည္လုပ္ရမယ့္အလုပ္ေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ အက်ယ္ေျပာလို႔ေတာ့ မျဖစ္ဘူး။
ေမး – ဆရာေမာင္ေသြးခြၽန္တို႔က ၁၃၅ မ်ိဳးခ်စ္ညီၫြတ္ေရးပါတီ ေထာင္ မယ္လို႔ ေၾကညာထားပါတယ္ဘုရား။ အဲဒီပါတီအေပၚ အရွင္ဘုရားရဲ႕ အျမင္ ေလးကိုလည္း မိန္႔ေပးပါဦးဘုရား။
ေျဖ – ဒီလိုပါတီမ်ဳိး ေပၚသင့္တာေတာ့ ၾကာၿပီေပါ့ေနာ့။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ၂ဝ၁၂ ေနာက္ပိုင္းကတည္းက ေပၚ သင့္တာေလ၊ ေပၚမလာခဲ့ဘူးေပါ့ေနာ္။
အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓာတ္နဲ႔ ေထာင္ တယ္ဆိုရင္ တစ္ႏုိင္ငံလံုး အတုိင္းအ တာနဲ႔ ဝိုင္းဝန္းအားေပးသင့္တာေပါ့။ အဲ ေတာ့ ဒီပါတီအဖြဲ႕အစည္းႀကီးကို ႏုိင္ငံ ေရးပညာရွင္ေတြနဲ႔ အမ်ိဳးသားေရး အ ေျခခံတဲ့ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြနဲ႔ အင္ အားေကာင္းေအာင္ လုပ္လို႔ရတာေပါ့။ အဲဒီလိုလုပ္ပါေစလို႔လည္း ဦးဇင္းတို႔က ဆႏၵျပဳပါတယ္။
ေမး – ဗုဒၶဓမၼေဖာင္ေဒးရွင္းလို႔ အမည္ ေျပာင္းၿပီးေနာက္မွာ အရွင္ဘုရားက လည္းပဲ ႏုတ္ထြက္လိုက္ၿပီ၊ ဆရာ ေမာင္ေသြးခြၽန္ကလည္း ႏုတ္ထြက္ လိုက္တာေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီလိုအေျခ အေနနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘာျဖည့္စြက္ေျပာ စရာရွိပါသလဲဘုရား။
ေျဖ – တိုက္စစ္မွဴးေတြဆိုတာ ေနရာ တကာ တစ္သားတည္း မက်ဘူးေလ။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ေရွ႕တန္းမွာ ေနသင့္ ရင္လည္း ေနမယ္။ ေနာက္တန္းျပန္ သင့္ရင္လည္းျပန္မယ္။ တြဲတိုက္ဖို႔ လို သလို ခြဲတိုက္ဖို႔လည္း လိုတယ္ေလ။ တစ္သင္းလံုးတက္ၿပီး တစ္သင္းလံုး ဆင္းေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေအာင္ပြဲနဲ႔ ေဝးေနမွာပဲ။ အခုဟာကေတာ့ ခြဲတုိက္ တဲ့သေဘာလို႔ပဲ သတ္မွတ္လိုက္ပါေနာ့။
ေမး – မန္းမဘသက ဦးေဆာင္ဖြင့္လွစ္ မယ့္ မန္းမေဟာ္သဓာအေျခအေန လည္း သိခ်င္ပါတယ္ဘုရား။ လွဴဒါန္း ခ်င္တဲ့သူေတြကေရာ ဘယ္လိုမ်ိဳး ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းလို႔ ရႏုိင္မလဲဘုရား။
ေျဖ – မန္းမေဟာ္သဓာအေျခအေနက ေတာ့ အခ်က္အခ်ာက်ၿပီး သဘာဝ႐ႈ ခင္းေတြနဲ႔ သာယာလွပတဲ့ေျမေနရာကို ရရွိထားပါၿပီ။ အဖြဲ႕အစည္းနဲ႔လုပ္ရတာ ျဖစ္လို႔ ေလာေလာဆယ္မွာ ပံုစံငယ္ ထုတ္တာတို႔၊ ဗီႏုိင္းေၾကာ္ျငာတာတို႔၊ ပန္းဖလက္ေဝတာတို႔၊ ေဘာင္ခ်ာေတြ လုပ္တာတို႔ မျဖစ္ႏုိင္ေသးဘူးေပါ့ေနာ္။
ဒါေပမယ့္ ၂ဝ၁၈ ပညာသင္ႏွစ္ အမီ ဖြင့္လွစ္ႏုိင္ေအာင္ေတာ့ ဦးဇင္း တို႔ ႀကိဳးစားမွာပါ။ အခုေတာ့ ဝါခင္းကုန္း ဆရာေတာ္ႀကီးအပါအဝင္ ႏုိင္ငံေက်ာ္ ဓမၼကထိဆရာေတာ္ေတြ လွဴဒါန္းထား တဲ့ သိန္းေပါင္း ၁၃၅ဝ အျပင္ အမ်ား ျပည္သူ ေတြလွဴဒါန္းထားတာေတြက သိန္းေပါင္း ၁၇ဝဝ ေက်ာ္ ရွိေနပါၿပီ။ မန္းမဘသအဖြဲ႕ထံ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္း ႏုိင္ပါတယ္။
ေမး – ဒီတစ္ပတ္အတြက္ အရွင္ဘုရား ျဖည့္စြက္ေျပာခ်င္တာရွိရင္ ေျပာေပး ပါဦးဘုရား။
ေျဖ – အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြ ေတာင့္ထားပါလို႔။ ဘယ္အစိုးရတက္ တက္ အမ်ိဳးသားေရးသမားဆိုတာ မရွိ မျဖစ္ ရွိကိုရွိေနရမွာပါ။ ဒါဟာ သမုိင္း ေပးတာဝန္ပါပဲ။
#ၿငိမ္းခ်မ္းသာ
[ဆက္သြယ္ေမးျမန္းသည္]
ေအာင္ေဇယ်တုဂ်ာနယ္အမွတ္(၁၇၆)မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။