သတင္းအင္တာဗ်ဴး

ဘာ့ေၾကာင့္ အမုန္းခံေနသလဲလုိ႔ေမးရင္ ျပည္သူေတြ ႏုိင္ငံေရးကုိးကြယ္မႈမမွားေအာင္ အမုန္းခံေနတယ္လုိ႔ပဲ ေျဖရမွာပါ (အပုိင္း-၂ နိဂုံး)

(ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူႏွင့္ ေမးသမွ် ေျဖသမွ်)

ေမး- ရြာမဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ေမြးေန႔ မွာလည္း အရွင္ဘုရားေပးတဲ့ ၾသဝါဒထဲ က လိုခ်င္တဲ့အပိုင္းေလးျဖတ္ၿပီး ထမင္းဝ ေအာင္စားထားဆိုတာေလးပဲ ျဖတ္ၿပီး အြန္လိုင္းေပၚ ျပန္တင္ၾကတယ္ေပါ့ဘုရား။ တခ်ဳိ႕ကလည္း အဓိပၸါယ္အျပည့္အစုံ မသိဘဲနဲ႔ ေရာေထြးၿပီးေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ေလး ေဝဖန္တာလည္း ရွိပါတယ္ဘုရား။ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိနဲ႔ သတ္ကြင္းထဲကို အ တင္းတြန္းပို႔တဲ့အေပၚမွာ အရွင္ဘုရား အေနနဲ႔ ဘာမ်ားေျပာစရာရွိမလဲဘုရား။

ေျဖ- သူတို႔ကေတာ့ ဒီလိုပဲ၊ သတ္ကြင္း ထဲပို႔လာခဲ့တာ ၾကာၿပီေလ။ ဥပမာဆိုၾက စို႔- သူတို႔ေျပာသလို ကုလားယူမယ့္အ စား ေခြးကိုယူေပါ့ေနာ္။ ဒါေလးပဲ သူတို႔ ျဖတ္တင္ၾကတာေပါ့ေနာ္။ အျပည့္အစုံ က်ေတာ့ သူတို႔မတင္ၾကဘူးေလ။ ဆိုလို တာက ေခြးယူရင္ လူမ်ဳိးပဲ ပ်က္ရင္ပ်က္ မယ္၊ ဘာသာမပ်က္ဘူး၊ သာသနာ မပ်က္ဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ ယူစရာရွိလို႔ ယူရ ပါတယ္ဆိုရင္ ယူမယ့္ယူ ေခြးယူ။ ဒါက ေက်ာင္းဒကာတစ္ဦးက သူ႔သမီး ေက်ာင္း သူမေလးကို ဆုံးမတဲ့စကား။ အဲဒီစကား ကို ဦးဇင္းက အမ်ားသိေအာင္ ျပန္ခ်ဲ႕ၿပီး ေဟာလိုက္တာ။ ဖခင္က သမီးကို ဆုံးမ တဲ့ၾသဝါဒေလ။ သံဃာေတာ္က ဒကာ ဒကာမေတြကို ဆုံးမတဲ့ စကားပဲ။ နားမ ခံသာေပမယ့္ ၾသဝါဒအဆင့္ေျမာက္ တယ္။ ၾသဝါဒစာရင္းဝင္တယ္။

ဒါေပမဲ့ သူတို႔ေတြက အဲဒါေတြ အကုန္ျဖတ္ေတာက္ၿပီးေတာ့ ေခြးယူဆို တာေလးပဲ ထည့္ၾကတာေပါ့ေနာ္။ အဲဒါ က ပရိသတ္ကို အဆိပ္ခတ္ပစ္တာ။ သူ တို႔ အဆိပ္ခတ္လိုက္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ တစ္တိုင္းျပည္လုံးက ျပည္သူလူထုေရာ၊ တခ်ဳိ႕တခ်ဳိ႕ေသာ ဆရာေတာ္ေတြေရာ အထင္အျမင္လြဲမွား အကုသိုလ္မ်ားကုန္ ၾကတာေပါ့ေနာ္။ အဲဒီထဲမွာ ကိုယ့္အဖြဲ႕ သားေတြေတာင္ ပါကုန္တယ္။ ျပန္ရွင္း ျပမွ သေဘာေပါက္ၾကတာေလ။ အဲဒီ ေတာ့ ကာလာမသုတၱန္ကိုပဲ ျပန္ၿပီးေျပာ ရမွာေပါ့။ အဲဒီလို ျဖတ္ညႇပ္ကပ္တာေလး ေလာက္နဲ႔ ရမ္းၿပီးမျပစ္မွားၾကပါနဲ႔၊ ရမ္း ၿပီး မစြပ္စြဲၾကပါနဲ႔။ မလိုလားတဲ့သူေတြ က ဒီလိုပဲ မီဒီယာကို လက္နက္တစ္ခု အျဖစ္ထားၿပီး တိုက္ခိုက္ေနၾကတယ္လို႔ ပဲ သတိေပးပါရေစ။

ေမး- မီဒီယာေတြေရာ ေလာ္ဘီေတြ ေရာက သူတို႔လိုခ်င္တဲ့အတိုင္း ပုံေဖာ္ တဲ့အတြက္ လူမုန္းမ်ားလာရတယ္။ အဲဒီ မွာပဲ ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူဆုိရင္ လူမုန္း မ်ားတဲ့ကိစၥေတြ လုပ္ေနတယ္လို႔ ေဝဖန္ ၾကတဲ့သူေတြရွိတယ္။ တခ်ဳိ႕ကလည္း လူ မုန္းမ်ားေအာင္လုပ္ေနတာဟာ သက္ သက္မဲ့ မီဒီယာအာ႐ုံစိုက္မႈရေအာင္ လုပ္ေနတာပဲဆိုတဲ့ ေျပာဆိုမႈေတြလည္း ရွိတယ္။ တခ်ဳိ႕ကလည္း နာမည္ႀကီးခ်င္ လို႔လုပ္ေနတာလို႔ ေျပာၾကတာေတြလည္း ရွိတယ္ေပါ့ဘုရား။
အရွင္ဘုရားအေနနဲ႔ အခုလိုမ်ဳိး ေဝဖန္ေျပာဆိုေနတာေတြရဲ႕ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္က ဘာျဖစ္မလဲဘုရား။

ေျဖ- ဥပမာတစ္ခု ေပးမယ္။ သား ဦးပဥၥင္းက အူအတက္ေပါက္တဲ့ေရာဂါနဲ႔ ခြဲစိတ္ကုသမႈခံယူထားရတယ္။ အေဖ က လူနာေစာင့္ရတယ္။ ေရာဂါအေျခ ေနအရ ေရေတာင္မတိုက္ရဘူး။ ႏႈတ္ ခမ္းေလးကို စြတ္႐ုံပဲ စြတ္ရတာေလ။ သားျဖစ္တဲ့သူက ေရငတ္ေတာ့ ဖေအ ထံေရေတာင္းတယ္။ ဖေအက ေရမတိုက္ ဘူး။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ သားျဖစ္တဲ့သူက ဖေအကို ႐ိုက္မယ္ပုတ္မယ္ တကဲကဲလုပ္ တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ သားဘာေၾကာင့္လုပ္ လဲဆိုတာလည္း ဖေအသိတယ္ေလ။ သားကို ဖေအက စိတ္ဆိုးလို႔လည္း မျဖစ္ဘူးေလ။ ဒီသေဘာတရားေပါ့။ ဦးဇင္း အမုန္းခံၿပီးေဆာင္ရြက္ေနတာ ဟာ သားေသမွာစိုးလို႔ပါ။ ဒါက တစ္ခ်က္ ေပါ့။

ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္ ဦးဇင္း မစိုးရိမ္တိုက္သစ္မွာ နာယကျဖစ္ တဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီး သတိပဌာန္တရားရဲ႕ ေက်းဇူးေတာ္ေၾကာင့္ လာဘ သကၠာရ ဆိုတာေတြကိုလည္း ပန္းတိုင္မထား ေတာ့ဘူးေပါ့ေနာ္။ နာမည္ႀကီးမႈ၊ ထင္ ေပၚမႈ၊ ေက်ာ္ၾကားမႈဆိုတာေတြကိုလည္း သိပ္မက္မက္ေမာေမာႀကီး မရွိေတာ့ဘူး ေပါ့။

ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဦးဇင္းလုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ေတြဟာ မီဒီယာအာ႐ုံစိုက္ေအာင္ လည္း လုပ္တာမဟုတ္ဘူး၊ ဘုန္းကံႀကီး ေအာင္ လာဘ္လာဘေပါမ်ားေအာင္ လုပ္တာလည္း မဟုတ္ဘူး၊ နာမည္ေက်ာ္ ၾကားေအာင္ လူထင္ရွားေအာင္ လူသိ မ်ားေအာင္လုပ္တာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဘာ့ေၾကာင့္ အမုန္းခံေနသလဲလို႔ေမးရင္ ျပည္သူေတြ ႏိုင္ငံေရးကိုးကြယ္မႈမမွား ေအာင္ အမုန္းခံေနတယ္လို႔ပဲ ေျဖရမွာ ပါ။

ေမး- လက္ရွိအစိုးရကို အရွင္ဘုရား ေဝဖန္ေနတာကိုလည္းပဲ ျပည္သူေတြ အေၾကာင္းေျပာရင္ မျဖစ္မေနေျပာရ မယ္ထင္ပါတယ္ဘုရား။ လက္ရွိ အာဏာ ရအစိုးရကို အရွင္ဘုရားအေနနဲ႔ စိုက္ လိုက္မတ္တတ္ ေဝဖန္မႈေတြ လုပ္လာခဲ့ တယ္၊ ဒါေပမဲ့ အစိုးရကို အားေပးေထာက္ ခံတဲ့သူေတြက်ေတာ့ ေဝဖန္ေနတာလို႔ မျမင္ဘဲနဲ႔ ကန္႔လန္႔တိုက္ေနတယ္လို႔ ျမင္တယ္ေပါ့ေလ။ တကယ္တမ္း အစိုးရ ကို ေဝဖန္ေနရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းအ စစ္အမွန္က ဘာျဖစ္မလဲဘုရား။

ေျဖ- နံပါတ္(၁)ကေတာ့ လုံၿခံဳေရးေပါ့။ ဦးဇင္းတို႔က အမ်ဳိးသားေရးသမားေတြ ဆိုေတာ့ ဘာပဲၾကည့္ၾကည့္ အမ်ဳိးသား ေရးအျမင္နဲ႔ပဲၾကည့္တာကိုး။ ဒီအစိုးရက အမ်ဳိးသားလုံၿခံဳေရးကို မ်က္ကြယ္ျပဳလြန္း တယ္။

အစိုးရရဲ႕ လုပ္ပုံကိုင္ပုံေတြက ထ႐ို ဂ်င္ျမင္းကို ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ လိုလိုလား လား ဆြဲသြင္းေနတဲ့သူေတြလို ျဖစ္ေန တယ္။ တကယ္လို႔ ဒီျမင္းႀကီး တုိင္းျပည္ ထဲကိုေရာက္လာရင္ အခ်ဳပ္အျခာ အာ ဏာ က်ဆုံးမွာပဲေလ။ အခ်ဳပ္အျခာ အာ ဏာက်ဆုံးရင္ သာသနာေတာ္ဆိုတာ လည္း အလိုလို ပါသြားမွာပဲေလ။ အဲဒါ ႀကီးကို လုံးဝမခံႏုိင္တာေပါ့။ အဲဒီျမင္းႀကီး ကို လုံးဝအေရာက္မခံႏုိင္တာ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဦးဇင္းက အမုန္းခံၿပီး ေဝဖန္တယ္ဆိုၾက ပါစို႔။ ဒါက တစ္ခ်က္ေပါ့ေနာ္။

ေနာက္တစ္ခ်က္။ ႏုိင္ငံေရးသမား ေတြက ခ်စ္ျခင္း၊ မုန္းျခင္း လႊမ္းမိုးလြန္း တာေပါ့ေနာ္။ တစ္စုံတစ္ေယာက္ကို ခ်စ္ ၿပီး တစ္စုံတစ္ေယာက္ကို မုန္းတာက အစြန္းေရာက္ေနတာေပါ့။ တစ္ဖက္ကို ခ်စ္လြန္းအားႀကီးၿပီးေတာ့ တစ္ဖက္ကို မုန္းလြန္းအားႀကီးေနတာေလ။

ဒါဆိုရင္ လုေဒၶါ အတၴံ န ဇာနာတိ ဆိုတဲ့အတုိင္း ခ်စ္လြန္းရင္ အေၾကာင္း အက်ဳိး မသိျမင္ႏိုင္ေတာ့ဘူးေလ။ ကုေဒၶါ လအတၴံ န ဇာနာတိ ဆိုတဲ့အတိုင္းပဲ မုန္းလြန္းရင္လည္း အေၾကာင္းအက်ဳိး သို႔မဟုတ္ အမွန္တရားကို မသိျမင္ႏိုင္ ေတာ့ဘူးေပါ့ေနာ္။ အဲဒီေတာ့ ဦးဇင္းတို႔ ရဟန္းသံဃာေတြဆိုတာက ခ်စ္ျခင္း မုန္းျခင္း အျပင္ဘက္ကေနၿပီးေတာ့ ၾကည့္ တတ္ၾကတယ္၊ ျမင္တတ္ၾကတယ္ေပါ့ ေနာ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဟိုအရင္က သံ ဃာေတာ္ေတြ စစ္အစိုးရရဲ႕ႏွိပ္ကြပ္မႈကို ခံရေသာ္လည္းပဲ ဒီကေန႔ သံဃာေတာ္ ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴး ႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္ကို ေလးစားေနၾက တာေပါ့။ ဟိုအရင္ေခတ္တုန္းက ၿဴီ ကို ရဲဗေလာင္းခတ္ေအာင္ ဝန္းရံခဲ့ၾကတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြဟာ ဒီကေန႔ေခတ္ဆို ရင္ ပင္နီဆိုရင္ မျမင္ခ်င္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္တာေတြ မ်ားေနတာေပါ့ေနာ္။

ဒါေတြဟာ ခ်စ္ျခင္း မုန္းျခင္းရဲ႕ အျပင္ဘက္ကေနၾကည့္လို႔ အမွန္တရား ကို ထင္ထင္ရွားရွားႀကီးျမင္ရတဲ့ သဘာဝ ေပါ့။ အဲဒီသေဘာနဲ႔ ဦးဇင္းတို႔က ေဝဖန္ ေထာက္ျပတာပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံေရးကို ဦးေဆာင္တဲ့သူေတြ ခ်စ္ျခင္း၊ မုန္းျခင္း ကင္းၿပီးေတာ့ ျပည္သူ႔ဘက္မွာရပ္တည္၊ ျပည္သူ႔အက်ဳိးစီးပြားကိုပဲလိုလား၊ ျပည္ သူ႔အေရးပဲ ဦးတည္၊ အဲဒီလို ႏိုင္ငံေရး သမားေကာင္းမ်ဳိး ေပၚထြန္းေစလိုတဲ့ ေစတနာနဲ႔ ေဝဖန္ေထာက္ျပတာလို႔ ဦး ဇင္းတို႔က ခံယူထားပါတယ္။

ေမး- ေဝဖန္တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ခုတစ္ေလာလည္း ေဝဖန္စရာတစ္ခုက ရွိေနတာေပါ့ဘုရား။ ဘာလဲဆိုေတာ့ ၿငိမ္းစုစီဥပေဒကို ျပင္တဲ့ ဥပေဒၾကမ္း အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ကို တင္သြင္းတယ္ လို႔ သိရပါတယ္ဘုရား။ ဥပေဒၾကမ္းထဲ မွာပါတဲ့ စကားလုံးေတြက အက်ယ္ခ်ဲ႕ရင္ ခ်ဲ႕သေလာက္ မီးခိုးၾကြက္ေလွ်ာက္ ျပႆ နာျဖစ္ႏုိင္တဲ့အရာေတြဆိုေတာ့ အဲဒီ အေပၚမွာလည္း အရွင္ဘုရားအေနနဲ႔ သုံးသပ္ေပးပါဦးဘုရား။

ေျဖ- အရင္တုန္းကလည္း ေျပာဖူးပါ တယ္၊ ဦးသန္းေရႊထက္ ဆိုးတဲ့ဘက္ ကို ဦးတည္ၿပီး ခ်ီတက္ေနတာပါလို႔။ ေနာက္ထပ္လာဦးမွာေလ။ ေနာက္ဆို ရင္ မယ္ႏုတို႔ေခတ္တုန္းကလို မန္က်ည္း ရြက္ကေလးႏုတာေတာင္ ႏုတယ္လုိ႔ ေျပာခြင့္မရတဲ့ေခတ္အထိကို ေရာက္ ေအာင္ ဆြဲယူသြားမလားပဲ။

ေမး- ဒီတစ္ပတ္အတြက္ ၾသဝါဒစကား ေလး မိန္႔ၾကားေပးပါဦးဘုရား။

ေျဖ- အမ်ဳိးသားေရးသမားေတြကို သတိေပးလိုတာက အရင္က ေသနတ္ ကိုင္တဲ့ အာဏာရွင္။ အခုက တဘက္ ကိုင္တဲ့ အာဏာရွင္။ ေသနတ္သာ ေၾကာက္စရာေကာင္းတာ မဟုတ္ဘူး။တဘက္လည္း ေၾကာက္စရာေကာင္း တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီမိုကေရစီအစိုးရပဲ ဆိုၿပီး ယုံစားမိသူေတြထဲ မပါမိေစနဲ႔။ ဒုကၡလွလွေတြ႕မွာစိုးလို႔ပါ။

ၿငိမ္းခ်မ္းသာ
ဆက္သြယ္ေမးျမန္းသည္။

 

“ဘာ့ကြောင့် အမုန်းခံနေသလဲလို့မေးရင် ပြည်သူတွေ နိုင်ငံရေးကိုးကွယ်မှုမမှားအောင် အမုန်းခံနေတယ်လို့ပဲ ဖြေရမှာပါ (အပိုင်း-၂ နိဂုံး)”

(ဆရာတော်ဦးဝီရသူနှင့် မေးသမျှ ဖြေသမျှ)

မေး- ရွာမဆရာတော်ကြီးရဲ့ မွေးနေ့ မှာလည်း အရှင်ဘုရားပေးတဲ့ သြဝါဒထဲ က လိုချင်တဲ့အပိုင်းလေးဖြတ်ပြီး ထမင်းဝ အောင်စားထားဆိုတာလေးပဲ ဖြတ်ပြီး အွန်လိုင်းပေါ် ပြန်တင်ကြတယ်ပေါ့ဘုရား။ တချို့ကလည်း အဓိပ္ပါယ်အပြည့်အစုံ မသိဘဲနဲ့ ရောထွေးပြီးတော့ တော်တော် လေး ဝေဖန်တာလည်း ရှိပါတယ်ဘုရား။ ရည်ရွယ်ချက်ရှိရှိနဲ့ သတ်ကွင်းထဲကို အ တင်းတွန်းပို့တဲ့အပေါ်မှာ အရှင်ဘုရား အနေနဲ့ ဘာများပြောစရာရှိမလဲဘုရား။

ဖြေ- သူတို့ကတော့ ဒီလိုပဲ၊ သတ်ကွင်း ထဲပို့လာခဲ့တာ ကြာပြီလေ။ ဥပမာဆိုကြ စို့- သူတို့ပြောသလို ကုလားယူမယ့်အ စား ခွေးကိုယူပေါ့နော်။ ဒါလေးပဲ သူတို့ ဖြတ်တင်ကြတာပေါ့နော်။ အပြည့်အစုံ ကျတော့ သူတို့မတင်ကြဘူးလေ။ ဆိုလို တာက ခွေးယူရင် လူမျိုးပဲ ပျက်ရင်ပျက် မယ်၊ ဘာသာမပျက်ဘူး၊ သာသနာ မပျက်ဘူး။ ဒါ့ကြောင့် ယူစရာရှိလို့ ယူရ ပါတယ်ဆိုရင် ယူမယ့်ယူ ခွေးယူ။ ဒါက ကျောင်းဒကာတစ်ဦးက သူ့သမီး ကျောင်း သူမလေးကို ဆုံးမတဲ့စကား။ အဲဒီစကား ကို ဦးဇင်းက အများသိအောင် ပြန်ချဲ့ပြီး ဟောလိုက်တာ။ ဖခင်က သမီးကို ဆုံးမ တဲ့သြဝါဒလေ။ သံဃာတော်က ဒကာ ဒကာမတွေကို ဆုံးမတဲ့ စကားပဲ။ နားမ ခံသာပေမယ့် သြဝါဒအဆင့်မြောက် တယ်။ သြဝါဒစာရင်းဝင်တယ်။

ဒါပေမဲ့ သူတို့တွေက အဲဒါတွေ အကုန်ဖြတ်တောက်ပြီးတော့ ခွေးယူဆို တာလေးပဲ ထည့်ကြတာပေါ့နော်။ အဲဒါ က ပရိသတ်ကို အဆိပ်ခတ်ပစ်တာ။ သူ တို့ အဆိပ်ခတ်လိုက်တဲ့အတွက်ကြောင့် တစ်တိုင်းပြည်လုံးက ပြည်သူလူထုရော၊ တချို့တချို့သော ဆရာတော်တွေရော အထင်အမြင်လွဲမှား အကုသိုလ်များကုန် ကြတာပေါ့နော်။ အဲဒီထဲမှာ ကိုယ့်အဖွဲ့ သားတွေတောင် ပါကုန်တယ်။ ပြန်ရှင်း ပြမှ သဘောပေါက်ကြတာလေ။ အဲဒီ တော့ ကာလာမသုတ္တန်ကိုပဲ ပြန်ပြီးပြော ရမှာပေါ့။ အဲဒီလို ဖြတ်ညှပ်ကပ်တာလေး လောက်နဲ့ ရမ်းပြီးမပြစ်မှားကြပါနဲ့၊ ရမ်း ပြီး မစွပ်စွဲကြပါနဲ့။ မလိုလားတဲ့သူတွေ က ဒီလိုပဲ မီဒီယာကို လက်နက်တစ်ခု အဖြစ်ထားပြီး တိုက်ခိုက်နေကြတယ်လို့ ပဲ သတိပေးပါရစေ။

မေး- မီဒီယာတွေရော လော်ဘီတွေ ရောက သူတို့လိုချင်တဲ့အတိုင်း ပုံဖော် တဲ့အတွက် လူမုန်းများလာရတယ်။ အဲဒီ မှာပဲ ဆရာတော်ဦးဝီရသူဆိုရင် လူမုန်း များတဲ့ကိစ္စတွေ လုပ်နေတယ်လို့ ဝေဖန် ကြတဲ့သူတွေရှိတယ်။ တချို့ကလည်း လူ မုန်းများအောင်လုပ်နေတာဟာ သက် သက်မဲ့ မီဒီယာအာရုံစိုက်မှုရအောင် လုပ်နေတာပဲဆိုတဲ့ ပြောဆိုမှုတွေလည်း ရှိတယ်။ တချို့ကလည်း နာမည်ကြီးချင် လို့လုပ်နေတာလို့ ပြောကြတာတွေလည်း ရှိတယ်ပေါ့ဘုရား။
အရှင်ဘုရားအနေနဲ့ အခုလိုမျိုး ဝေဖန်ပြောဆိုနေတာတွေရဲ့ အဓိက ရည်ရွယ်ချက်က ဘာဖြစ်မလဲဘုရား။

ဖြေ- ဥပမာတစ်ခု ပေးမယ်။ သား ဦးပဉ္စင်းက အူအတက်ပေါက်တဲ့ရောဂါနဲ့ ခွဲစိတ်ကုသမှုခံယူထားရတယ်။ အဖေ က လူနာစောင့်ရတယ်။ ရောဂါအခြေ နေအရ ရေတောင်မတိုက်ရဘူး။ နှုတ် ခမ်းလေးကို စွတ်ရုံပဲ စွတ်ရတာလေ။ သားဖြစ်တဲ့သူက ရေငတ်တော့ ဖအေ ထံရေတောင်းတယ်။ ဖအေက ရေမတိုက် ဘူး။

အဲဒီအချိန်မှာ သားဖြစ်တဲ့သူက ဖအေကို ရိုက်မယ်ပုတ်မယ် တကဲကဲလုပ် တာပေါ့။ ဒါပေမဲ့ သားဘာကြောင့်လုပ် လဲဆိုတာလည်း ဖအေသိတယ်လေ။ သားကို ဖအေက စိတ်ဆိုးလို့လည်း မဖြစ်ဘူးလေ။ ဒီသဘောတရားပေါ့။ ဦးဇင်း အမုန်းခံပြီးဆောင်ရွက်နေတာ ဟာ သားသေမှာစိုးလို့ပါ။ ဒါက တစ်ချက် ပေါ့။
နောက်တစ်ခုကတော့ ၁၉၉၉ ခုနှစ် ဦးဇင်း မစိုးရိမ်တိုက်သစ်မှာ နာယကဖြစ် တဲ့ အချိန်ကစပြီး သတိပဌာန်တရားရဲ့ ကျေးဇူးတော်ကြောင့် လာဘ သက္ကာရ ဆိုတာတွေကိုလည်း ပန်းတိုင်မထား တော့ဘူးပေါ့နော်။ နာမည်ကြီးမှု၊ ထင် ပေါ်မှု၊ ကျော်ကြားမှုဆိုတာတွေကိုလည်း သိပ်မက်မက်မောမောကြီး မရှိတော့ဘူး ပေါ့။
ဒါကြောင့်မို့လို့ ဦးဇင်းလုပ်နေတဲ့ အလုပ်တွေဟာ မီဒီယာအာရုံစိုက်အောင် လည်း လုပ်တာမဟုတ်ဘူး၊ ဘုန်းကံကြီး အောင် လာဘ်လာဘပေါများအောင် လုပ်တာလည်း မဟုတ်ဘူး၊ နာမည်ကျော် ကြားအောင် လူထင်ရှားအောင် လူသိ များအောင်လုပ်တာလည်း မဟုတ်ဘူး။ ဘာ့ကြောင့် အမုန်းခံနေသလဲလို့မေးရင် ပြည်သူတွေ နိုင်ငံရေးကိုးကွယ်မှုမမှား အောင် အမုန်းခံနေတယ်လို့ပဲ ဖြေရမှာ ပါ။

မေး- လက်ရှိအစိုးရကို အရှင်ဘုရား ဝေဖန်နေတာကိုလည်းပဲ ပြည်သူတွေ အကြောင်းပြောရင် မဖြစ်မနေပြောရ မယ်ထင်ပါတယ်ဘုရား။ လက်ရှိ အာဏာ ရအစိုးရကို အရှင်ဘုရားအနေနဲ့ စိုက် လိုက်မတ်တတ် ဝေဖန်မှုတွေ လုပ်လာခဲ့ တယ်၊ ဒါပေမဲ့ အစိုးရကို အားပေးထောက် ခံတဲ့သူတွေကျတော့ ဝေဖန်နေတာလို့ မမြင်ဘဲနဲ့ ကန့်လန့်တိုက်နေတယ်လို့ မြင်တယ်ပေါ့လေ။ တကယ်တမ်း အစိုးရ ကို ဝေဖန်နေရတဲ့ အကြောင်းအရင်းအ စစ်အမှန်က ဘာဖြစ်မလဲဘုရား။

ဖြေ- နံပါတ်(၁)ကတော့ လုံခြုံရေးပေါ့။ ဦးဇင်းတို့က အမျိုးသားရေးသမားတွေ ဆိုတော့ ဘာပဲကြည့်ကြည့် အမျိုးသား ရေးအမြင်နဲ့ပဲကြည့်တာကိုး။ ဒီအစိုးရက အမျိုးသားလုံခြုံရေးကို မျက်ကွယ်ပြုလွန်း တယ်။
အစိုးရရဲ့ လုပ်ပုံကိုင်ပုံတွေက ထရို ဂျင်မြင်းကို ကိုယ်ကိုယ်တိုင် လိုလိုလား လား ဆွဲသွင်းနေတဲ့သူတွေလို ဖြစ်နေ တယ်။ တကယ်လို့ ဒီမြင်းကြီး တိုင်းပြည် ထဲကိုရောက်လာရင် အချုပ်အခြာ အာ ဏာ ကျဆုံးမှာပဲလေ။ အချုပ်အခြာ အာ ဏာကျဆုံးရင် သာသနာတော်ဆိုတာ လည်း အလိုလို ပါသွားမှာပဲလေ။ အဲဒါ ကြီးကို လုံးဝမခံနိုင်တာပေါ့။ အဲဒီမြင်းကြီး ကို လုံးဝအရောက်မခံနိုင်တာ။ ဒါ့ကြောင့် ဦးဇင်းက အမုန်းခံပြီး ဝေဖန်တယ်ဆိုကြ ပါစို့။ ဒါက တစ်ချက်ပေါ့နော်။

နောက်တစ်ချက်။ နိုင်ငံရေးသမား တွေက ချစ်ခြင်း၊ မုန်းခြင်း လွှမ်းမိုးလွန်း တာပေါ့နော်။ တစ်စုံတစ်ယောက်ကို ချစ် ပြီး တစ်စုံတစ်ယောက်ကို မုန်းတာက အစွန်းရောက်နေတာပေါ့။ တစ်ဖက်ကို ချစ်လွန်းအားကြီးပြီးတော့ တစ်ဖက်ကို မုန်းလွန်းအားကြီးနေတာလေ။

ဒါဆိုရင် လုဒ္ဓေါ အတ္ထံ န ဇာနာတိ ဆိုတဲ့အတိုင်း ချစ်လွန်းရင် အကြောင်း အကျိုး မသိမြင်နိုင်တော့ဘူးလေ။ ကုဒ္ဓေါ လအတ္ထံ န ဇာနာတိ ဆိုတဲ့အတိုင်းပဲ မုန်းလွန်းရင်လည်း အကြောင်းအကျိုး သို့မဟုတ် အမှန်တရားကို မသိမြင်နိုင် တော့ဘူးပေါ့နော်။ အဲဒီတော့ ဦးဇင်းတို့ ရဟန်းသံဃာတွေဆိုတာက ချစ်ခြင်း မုန်းခြင်း အပြင်ဘက်ကနေပြီးတော့ ကြည့် တတ်ကြတယ်၊ မြင်တတ်ကြတယ်ပေါ့ နော်။ ဒါကြောင့်မို့လို့ ဟိုအရင်က သံ ဃာတော်တွေ စစ်အစိုးရရဲ့နှိပ်ကွပ်မှုကို ခံရသော်လည်းပဲ ဒီကနေ့ သံဃာတော် တွေ တော်တော်များများ ဗိုလ်ချုပ်မှူး ကြီး မင်းအောင်လှိုင်ကို လေးစားနေကြ တာပေါ့။ ဟိုအရင်ခေတ်တုန်းက ြီူ ကို ရဲဗလောင်းခတ်အောင် ဝန်းရံခဲ့ကြတဲ့ သံဃာတော်တွေဟာ ဒီကနေ့ခေတ်ဆို ရင် ပင်နီဆိုရင် မမြင်ချင်လောက်အောင် ဖြစ်တာတွေ များနေတာပေါ့နော်။

ဒါတွေဟာ ချစ်ခြင်း မုန်းခြင်းရဲ့ အပြင်ဘက်ကနေကြည့်လို့ အမှန်တရား ကို ထင်ထင်ရှားရှားကြီးမြင်ရတဲ့ သဘာဝ ပေါ့။ အဲဒီသဘောနဲ့ ဦးဇင်းတို့က ဝေဖန် ထောက်ပြတာပါ။ မြန်မာနိုင်ငံရေးကို ဦးဆောင်တဲ့သူတွေ ချစ်ခြင်း၊ မုန်းခြင်း ကင်းပြီးတော့ ပြည်သူ့ဘက်မှာရပ်တည်၊ ပြည်သူ့အကျိုးစီးပွားကိုပဲလိုလား၊ ပြည် သူ့အရေးပဲ ဦးတည်၊ အဲဒီလို နိုင်ငံရေး သမားကောင်းမျိုး ပေါ်ထွန်းစေလိုတဲ့ စေတနာနဲ့ ဝေဖန်ထောက်ပြတာလို့ ဦး ဇင်းတို့က ခံယူထားပါတယ်။

မေး- ဝေဖန်တာနဲ့ ပတ်သက်ပြီးတော့ ခုတစ်လောလည်း ဝေဖန်စရာတစ်ခုက ရှိနေတာပေါ့ဘုရား။ ဘာလဲဆိုတော့ ငြိမ်းစုစီဥပဒေကို ပြင်တဲ့ ဥပဒေကြမ်း အမျိုးသားလွှတ်တော်ကို တင်သွင်းတယ် လို့ သိရပါတယ်ဘုရား။ ဥပဒေကြမ်းထဲ မှာပါတဲ့ စကားလုံးတွေက အကျယ်ချဲ့ရင် ချဲ့သလောက် မီးခိုးကြွက်လျှောက် ပြဿ နာဖြစ်နိုင်တဲ့အရာတွေဆိုတော့ အဲဒီ အပေါ်မှာလည်း အရှင်ဘုရားအနေနဲ့ သုံးသပ်ပေးပါဦးဘုရား။

ဖြေ- အရင်တုန်းကလည်း ပြောဖူးပါ တယ်၊ ဦးသန်းရွှေထက် ဆိုးတဲ့ဘက် ကို ဦးတည်ပြီး ချီတက်နေတာပါလို့။ နောက်ထပ်လာဦးမှာလေ။ နောက်ဆို ရင် မယ်နုတို့ခေတ်တုန်းကလို မန်ကျည်း ရွက်ကလေးနုတာတောင် နုတယ်လို့ ပြောခွင့်မရတဲ့ခေတ်အထိကို ရောက် အောင် ဆွဲယူသွားမလားပဲ။

မေး- ဒီတစ်ပတ်အတွက် သြဝါဒစကား လေး မိန့်ကြားပေးပါဦးဘုရား။

ဖြေ- အမျိုးသားရေးသမားတွေကို သတိပေးလိုတာက အရင်က သေနတ် ကိုင်တဲ့ အာဏာရှင်။ အခုက တဘက် ကိုင်တဲ့ အာဏာရှင်။ သေနတ်သာ ကြောက်စရာကောင်းတာ မဟုတ်ဘူး။တဘက်လည်း ကြောက်စရာကောင်း တယ်။ ဒါကြောင့် ဒီမိုကရေစီအစိုးရပဲ ဆိုပြီး ယုံစားမိသူတွေထဲ မပါမိစေနဲ့။ ဒုက္ခလှလှတွေ့မှာစိုးလို့ပါ။

ငြိမ်းချမ်းသာ
ဆက်သွယ်မေးမြန်းသည်။