မဘသ အဖြဲ႕ အစည္းႀကီးထဲမွာ ဦးဇင္းအတြက္ ေနရာ မရွိေတာ့ေပမဲ့ ဦးဇင္းရဲ႕ေျခရာေတြကေတာ့ ေနရာမလပ္က်န္ရစ္ခဲ့တာပဲေလ
● ———————————————————————
ေမး- မဘသရွိခဲ့တဲ့ တစ္ေလွ်ာက္လုံး၊ နာမည္မေျပာင္းခင္ တစ္ေလွ်ာက္လုံး၊ မဘသအဖြဲ႕ႀကီးအေနနဲ႔ ရွိခဲ့တဲ့ တစ္ခ်ိန္ လုံးမွာ မဘသလို႔ေျပာလိုက္တာနဲ႔ အမ်ဳိး သားေရးလႈပ္ရွားမႈလို႔ပဲ နားလည္ၾကတယ္။ အမ်ဳိးသားေရးလႈပ္ရွားမႈဆိုတာနဲ႔ အရွင္ ဘုရားက ဦးေဆာင္သူအခန္းက႑ကေန ပါဝင္လာတယ္။ ဆိုေတာ့ ဒီထဲမွာပဲ မဘသ ထဲမွာပဲ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ တခ်ဳိ႕ က အရွင္ဘုရားပါမွ ျပည့္စုံတယ္လို႔ယူဆ ၾကၿပီး တခ်ဳိ႕က အရွင္ဘုရားပါလာရင္ အႏၲရာယ္ရွိတယ္လို႔ ယူဆၾကတယ္။
တပည့္ေတာ္သိခ်င္တာက ဆရာ ေတာ္ဦးဝီရသူအေနနဲ႔ မဘသအတြက္ ဘာေတြလုပ္ေပးခဲ့သလဲ ဘုရား။ ဘာေတြ လုပ္ေပးႏုိင္ခဲ့လဲဘုရား။
ေျဖ- မဘသအဖြဲ႕ႀကီး စၿပီးတည္ေထာင္ တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ဦးဇင္းတို႔ ခုနစ္ပါးပါတာ ေပါ့။ အဲဒါက မဖြဲ႕ခင္ ႀကိဳတင္ညႇိႏိႈင္းတဲ့ အခ်ိန္ေပါ့။ တကယ့္တကယ္ဖြဲ႕တဲ့အခါက် ေတာ့ ဦးဝီရသူက မပါေတာ့ဘူးေလ။ မပါ ေတာ့ဘူးဆိုတာက တုိင္းနဲ႔ျပည္နယ္တစ္ခု ကို ဦးေဆာင္ဆရာေတာ္ သုံးပါးပဲ ေရြးတာ ကိုး။ မႏၲေလးတိုင္းက တက္လာတဲ့သံဃာ ေတြက်ေတာ့ တကယ္အရည္အခ်င္းရွိတဲ့ သံဃာေတြက သုံးပါးမကဘူး ျဖစ္ေနတာ ကိုး။
အဲဒီေတာ့ ဦးဇင္းက အသက္ႀကီးတဲ့ သူေတြေရာ၊ လုပ္ႏုိင္စြမ္းရွိတဲ့သူေတြေရာ အဲဒီသုံးပါးကို ေရြးခ်ယ္ၿပီး ဦးဇင္းက ေနာက္ဆုတ္လိုက္တာေပါ့ေနာ္။ ဦးဇင္းက ေတာ့ ဗဟိုဦးေဆာင္ထဲမွာ မပါေတာ့ဘူး။ တျခားသုံးပါးကိုပဲ ဗဟိုဦးေဆာင္ထဲမွာ တင္ လိုက္ေတာ့မယ္၊ တကယ္လို႔ ဗဟိုအဖြဲ႕က တစ္ခုခုခိုင္းခဲ့သည္ရွိေသာ္ အလုပ္လုပ္မယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ ဦးဇင္းက ဗဟိုဦးေဆာင္ထဲ မပါလိုက္တာေပါ့ေလ။အဲဒီလို တုိင္းနဲ႔ျပည္နယ္ သုံးပါးေရြး ခ်ယ္လိုက္ၿပီးေတာ့ ဒုတိယအႀကိမ္ ထပ္ၿပီး ေတာ့ စည္းေဝးတဲ့အခ်ိန္က်ေတာ့ ဦးဇင္း က အစည္းအေဝးခန္းမထဲ ဝင္ခြင့္မရေတာ့ ဘူးေလ။ အဲဒီေတာ့ ဦးဇင္းက ဗဟိုဦး ေဆာင္ထဲ မပါဘူးျဖစ္သြားတာေပါ့။ ေနာက္ က်မွ ဘ႑ာေငြရွာေဖြေရးအတြက္ ဓမၼ ကထိကဆရာေတာ္ေတြ သီးသန္႔ဖြဲ႕တဲ့အခါ က်မွ ဦးဇင္းက ပါရတာေပါ့ေလ။
ဦးဇင္းကို မဘသ(ဗဟို)ဦးေဆာင္လို႔ လူေတြသိထားၾကေပမယ့္ တကယ္တမ္း က်ေတာ့ မဘသ(ဗဟို)ဦးေဆာင္အဖြဲ႕ထဲ မွာ ဦးဇင္းမပါဘူး။ ဘ႑ာေငြရွာေဖြေရး အဖြဲ႕ထဲမွာပဲ ဦးဇင္းပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မဘသ ႀကီးဖြဲ႕ဖို႔ ႀကိဳတင္ေဆြးေႏြးၾကတဲ့ စတင္ တည္ေထာင္သူ ခုနစ္ပါးထဲမွာ ဦးဇင္း ပါ တယ္။
စတင္တည္ေထာင္သူ ခုနစ္ပါး အဆင့္ကတည္းကိုက မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ အတြက္ အထက္ဗမာျပည္က ေထာက္ခံ လက္မွတ္ေတြ ရရွိဖို႔အတြက္ ဦးဇင္း ႀကိဳး စားပမ္းစား ေကာက္ခံခဲ့တာေပါ့ေနာ္။
ေနာက္ မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒနဲ႔ပတ္သက္ ၿပီးေတာ့ ဒိုင္ခံေျဖရွင္းခဲ့ရတာေတြ၊ ဒိုင္ခံ ကာကြယ္ရတာေတြ အမ်ားႀကီးေပါ့ေနာ္။အဖြဲ႕အစည္းအတြင္းထဲမွာလည္းပဲ ဘယ္ လိုေကာ္မတီဖြဲ႕ရင္ေကာင္းမလဲ၊ ဘယ္လို ေၾကညာခ်က္ထုတ္ရင္ ေကာင္းမယ္။ ေနာက္ၿပီး ေၾကညာခ်က္ထုတ္တဲ့အဖြဲ႕ကို သီးသန္႔ေလး ဘယ္လိုခ်ိတ္ဆက္ၿပီးေတာ့ လုပ္ရင္ ေကာင္းမယ္၊ ဥပေဒေရးရာေကာ္ မတီမွာ ဘယ္လိုဆိုလို႔ရွိရင္ ေကာင္းမယ္၊ အမႈေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဒိုင္ခံေျဖရွင္းမယ့္ သူေတြဆိုရင္ ဘာေတြလုိအပ္တယ္၊ စသ ျဖင့္ ဒါမ်ဳိးေတြကို ဦးဇင္းက ဆရာေတာ္ ႀကီးဆီကိုလည္း အႀကံျပဳတယ္၊ ဗဟိုဦး ေဆာင္ဆရာေတာ္ေတြကိုလည္း အႀကံျပဳ တယ္ေပါ့။
အခမ္းအနားေတြမွာလည္း ေၾကညာ ခ်က္ထုတ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဘယ္ဟာ ဘယ္ ဟာေလးကို ထုတ္သင့္တယ္၊ ဘယ္ဟာ မ်ဳိးကို မထုတ္သင့္ဘူး၊ ဝိုင္းဖြဲ႕ၿပီးေတာ့ ဦးဇင္းတို႔ ေဆြးေႏြးၾကတာေပါ့။ေနာက္ သဘာဝေဘးေပၚလာတဲ့အခါ ဘယ္လိုလုပ္ရမယ္၊ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမယ္၊ ဒါမ်ဳိးေတြလည္း တိုင္ပင္တဲ့အခါ ဦးဇင္းက ဦးေဆာင္ေဆြးေႏြးတာေပါ့ေနာ့။ ေနာက္ အစိုးရနဲ႔ ထိပ္တိုက္ေတြ႕ လာတဲ့အခါမ်ဳိးဆို ရင္လည္း ဦးဇင္းတုိ႔က တာဝန္ယူၿပီး ဦး ေဆာင္ေဆြးေႏြးေပးလိုက္တာေပါ့။ ဥပမာ- ဝိႈက္ကတ္ျပႆနာမ်ဳိး။ ဆရာေတာ္ႀကီး က်ေတာ့ လူႀကီးဆိုေတာ့ အစစ အရာရာ ဝင္ေျပာလို႔ မသင့္ေတာ္ဘူးေလ။ ၾသဝါဒ ေပး႐ုံေလာက္ပဲ သင့္ေတာ္တာ။ ေဆြးေႏြး တဲ့အခါက်ေတာ့ ဦးဇင္းတို႔ အငယ္ပိုင္းေတြ နဲ႔ အစိုးရ ကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးရ တာေပါ့ေနာ့။
ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မဘသအဖြဲ႕ ႀကီးထဲမွာ ဦးဇင္း လုပ္ေပးခဲ့တာေတြက ေတာ့ ေနရာမလပ္ပါပဲ။ မဘသ အဖြဲ႕ အစည္းႀကီးထဲမွာ ဦးဇင္းအတြက္ ေနရာ မရွိေတာ့ေပမဲ့ ဦးဇင္းရဲ႕ေျခရာေတြကေတာ့ ေနရာမလပ္က်န္ရစ္ခဲ့တာပဲေလ။
(ျမန္မာ့ဥဒါန္းဂ်ာနယ္ အမွတ္ ၁၇၊ ဆရာေတာ္ဦး၀ီရသူႏွင့္ အင္တာဗ်ဴးမွ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္)