လူမ်ိဳးေရး တိုက္ပြဲၾကားက အႏွိမ္ခံ ရဟန္းတစ္ပါးကို ဘာသာျပန္ ၾကည့္ျခင္း (အပုိင္း-၁)
“ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲေနထိုင္ျခင္း မူဝါဒကို ဦးဇင္း ကိုင္စြဲထားပါတယ္”
ေမး။ ။ မဟနက တရားေဟာ ပိတ္ပင္တာ မတ္လ ၉ရက္ဆို တစ္ႏွစ္ ျပည့္ၿပီ။ အဲ့လိုဆက္ပိတ္မယ္ဆိုရင္ ဆရာေတာ္အေနနဲ႕ ဘယ္လိုဆက္လုပ္ သြားဖို႔ရွိပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ ပထမအခ်ီေတာ့ ဒီလို အေၾကာင္းျပၿပီး တစ္ႏွစ္ပိတ္တယ္။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ သူတို႔ကို
ျပန္ထုေခ် မယ္ဆိုလဲ ဘာမွမထူးတဲ့အတြက္ ေၾကာင့္ ပိတ္တာကိုပဲမတတ္သာလို႔ လက္ခံ
လိုက္ရတာေပါ့။ လက္ခံၿပီးတဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာလည္း တျခားအပိတ္ ခံရတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြလို လက္ကိုင္ ဟြန္းႀကီးနဲ႕ မဟနဟု ရန္လိုတဲ့စကား ေတြေျပာတာတို႔၊ တိုက္မယ္၊ ခိုက္မယ္ ဆိုတာေတြ ဦးဇင္းတို႔မလုပ္ပါဘူး။
မလုပ္တဲ့အျပင္ မဟနကပိတ္ခ်င္လို႔ ပိတ္ရတာမဟုတ္ဘူး။ ပိတ္ရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းေတြရွိတယ္။ ၿပီးေတာ့ မဟနကဆရာေတာ္ႀကီးေတြ အေပၚမွာ ဦးဇင္းက စိတ္နဲ႕ေတာင္မျပစ္ မွားပါဘူး။ မျပစ္မွားတဲ့အျပင္ ဒီကေန႕ ထိတရားတစ္ပြဲမွ မေဟာပါဘူး။ ဦးဇင္းကဥပေဒကို ေလးစားတဲ့အေနနဲ႕ ရိုရိုေသေသလိုက္နာခဲ့တာပါ။ ဒါေပမဲ့ မပိတ္ခင္တုန္းကပါမစ္က်ထားၿပီး ခြင့္ျပဳခ်က္ရထားၿပီးသား တရားပြဲေတြရွိတယ္။
အဲ့ဒီတရားပြဲေတြက်ေတာ့ ဦးဇင္းတရားမေဟာဘဲနဲ႕ ပလႅင္ေပၚ ထိုင္ၿပီး အပူေဇာ္ခံတာတို႔
ပါးစပ္ကို ပလာစတာနဲ႕ကပ္တာတို႔ လုပ္ပါတယ္။ လုပ္တာကို ဆရာေတာ္ႀကီးေတြလည္း စာနဲ႕ေပနဲ႕ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြရဲ႕အမိန႔္ကို နာခံတဲ့အေၾကာင္းကို သက္ေသျပခ်င္လို႔ ဒီလိုပါးစပ္ကို ပလာစတာနဲ႕ ကပ္တယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္းေပါ့။ တိတ္ေခြက ဖြင့္ထားတယ္။
လူကထိုင္ေနတယ္။ ဒါကိုပဲ တရားေဟာ တယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို သြားတိုင္တာ ေတြလုပ္ၾကမွာစိုးလို႔ တရားမေဟာဘူး။ ထိုင္႐ုံပဲထိုင္တယ္ဆိုတာ သိသာေအာင္ကိုယ့္ပါးစပ္ကိုယ္ ပလာစတာ နဲ႕ပိတ္ၿပီးလုပ္တဲ့အေၾကာင္း ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ေလွ်ာက္ထားတယ္ေပါ့။ ပိတ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ မပိတ္ ခင္တုန္းက ႀကိဳတင္လက္ခံထားတဲ့ ပြဲေတြႀကိဳတင္ ပါမစ္ၾကၿပီးတဲ့ပြဲေတြ မွာေတာင္ ဦးဇင္းအဲ့လိုလုပ္ခဲ့တယ္။ အဲလိုပြဲေတြကုန္ဆုံးၿပီးတဲ့ ေနာက္ပိုင္း တစ္ႏွစ္ျပည့္တဲ့ ဒီအခ်ိန္အထိတရား ပြဲေတြမွာ လုံးဝမေဟာခဲ့ပါဘူး။ အဲ့လို ဦးဇင္းဘက္က အျပည့္အဝလိုက္နာပါ လ်က္နဲ႕ ေနာက္ထပ္ႏွစ္ထပ္တိုးမယ္။ မတရားအမိန႔္ေတြ ခ်လာမယ္ဆိုရင္ ေတာ့ အပိတ္ခံရတဲ့ တျခားဆရာေတာ္ ေတြဟာ မဟနအမိန႔္ကို ဖီဆန္ၿပီး တစ္နိုင္ငံလုံးအႏွံ႕အျပား တရားလိုက္ ေဟာေနသလို ဦးဇင္းလည္း ေဟာမယ္လို႔ ရည္႐ြယ္ထားတာေပါ့။ ဦးဇင္း ေဟာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ပင့္ရဲတဲ့လူလို တာေပါ့။ ဒါစိတ္ကူးပါ။
ေမး။ ။ဆရာေတာ္ကို ေထာက္ခံကူညီေနတဲ့သူမ်ားဟာ စစ္တပ္ထိပ္ ပိုင္းနဲ႕ ႀကံ့ခိုင္ေရးထိပ္ပိုင္းက ပုဂၢိဳလ္ ေတြလို႔ ျပည္သူအမ်ားစုကထင္ေနၾက တာကို ဘယ္လိုတုန႔္ျပန္ေျဖရွင္းေပး ခ်င္ပါသလဲ ဘုရား။
ေျဖ။ ။ ေထာက္ခံတယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုေထာက္ခံ တာလဲမသိဘူးေပါ့။ ဆိုၾကပါစို႔ ဦးဇင္းတို႔လုပ္သမွ် ပြဲ ေတြကိုသူတို႔စီမံေပးတာလား။ ဒါမွမဟုတ္ဦးဇင္းတရားပြဲေတြမွာ မတည္ေပးတာလား။ ဒါမွမဟုတ္ ဦးဇင္းကို ေငြေရးေၾကးေရးေတြ ရိကၡာေတြ ေထာက္ပံ့တာလား။ ဒါမွမဟုတ္သူတို႔ ေထာက္ခံတာေတြမွာ ေထာက္ခံတယ္ ဆိုေတာ့ ဘယ္လိုပုံစံမ်ိဳးနဲ႕ ေထာက္ခံ တယ္ျမင္လို႔ အဲ့လိုလူေတြကေျပာၾက သလဲ။ ဦးဇင္းမွာေတာ့ အဲ့ဒီအေထာက္ အထားမရွိဘူး။ ဦးဇင္းကိုလႉဒါန္းတာ လည္းမရွိဘူး။ ေထာက္ပံ့ေပးတာ လည္းမရွိဘူး။ ႀကံ့ခိုင္ေရးထိပ္ပိုင္း ေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႕လည္းအဆက္အသြယ္မရွိဘူး။ လူႀကဳံနဲ႕တစ္ဆင့္ ဆက္ သြယ္လာတာလည္းမရွိဘူး။ စစ္တပ္ ထိပ္ပိုင္းနဲ႕လည္း ဆက္သြယ္တာမ်ိဳး မရွိဘူး။ လူႀကဳံပါးၿပီးေတာ့ အမွာ စကားေျပာၾကားတာမ်ိဳးလည္း မရွိဘူး။ ဒါမွမဟုတ္ သူတို႔က်င္းပတဲ့အခမ္း အနားေတြမွာ ဦးဇင္းအေၾကာင္းထည့္ ေျပာၿပီး ဦးဇင္းကိုသူတို႔ေထာက္ခံေၾကာင္း စည္း႐ုံးတာလား။
ေမး။ ။ ဆရာေတာ္ကနိုင္ငံေရးနဲ႕ ႏွစ္ရွည္ေထာင္က်ခဲ့ၿပီးတစ္ဖက္ကို ေရာက္သြားတယ္ဆိုတာ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ တစ္ခုတည္းနဲ႕ေတာ့ မျပည့္စုံဘူး။ အျခားအေၾကာင္းအခ်က္ေတြ ရွိဦး မယ္လို႔ ဆရာေတာ္ယုံၾကည္ေနပါ သလားဘုရား။
ေျဖ။ ။ အျခားအေၾကာင္းေတြ ရွိပါတယ္။ အဲ့ဒါကေတာ့ နိုင္ငံေရး သမားေတြကို လုံးလုံးပုံၿပီး ယုံၾကည္ လို႔မရေတာ့ဘူးဆိုတဲ့အျမင္ ဦးဇင္းစြဲ သြားတာပါ။ အဲ့ဒီေနာက္ပိုင္းမွာ ဦးဇင္းက နိုင္ငံေရးသမားေတြနဲ႕ လမ္း ခြဲၿပီးေတာ့ အမ်ိဳးသားေရးလမ္း ေၾကာင္းေပၚကို ေရာက္သြားတာေပါ့။ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္တစ္ခုတည္းနဲ႕ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ NLD ကိုအားကိုးခဲ့တယ္။ အားကိုးသလိုျဖစ္မလာဘူး။ ၈၈ ကို အားကိုးခဲ့တယ္။ အားကိုးသလိုျဖစ္ မလာဘူး။ ျမန္မာျပည္မွာ ဒီအဖြဲ႕အစည္းႀကီးႏွစ္ခုကမွ အမ်ိဳးသား လုံၿခဳံေရးအတြက္ အားမကိုးရဘူးဆို ရင္ ဦးဇင္းမွာ တျခားအားကိုးစရာမရွိ ေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီနိုင္ငံေရး သမားေတြကို ယုံၾကည္စိတ္ခ်မႈ မရွိေတာ့တဲ့အတြက္ ဒီလမ္းေၾကာင္းေပၚ ေရာက္သြားတာပါ။
ေမး။ ။ ဆရာေတာ္က အာဏာရွင္ေတြကို မႏွစ္သက္တာေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္ဘုရား။ ဒါေပမဲ့ တခ်ိဳ႕ကိစၥ မ်ိဳးေတြက အာဏာရွင္ကို အားေပးေန သလိုျဖစ္ေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဥပမာ ဦးသိန္းစိန္ကို သမၼတျဖစ္ေစ ခ်င္တာတို႔၊ ဦးေ႐ႊမန္းကိုသမၼတျဖစ္ ေစခ်င္တာတို႔ ဆိုတဲ့ဟာမ်ိဳးေတြနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လိုစပ္ဆက္မႈရွိနိုင္ပါ သလဲဘုရား။
ေျဖ။ ။ ဟုတ္ပါတယ္။ ဦးဇင္းတို႔ က အာဏာရွင္လက္ထက္မွာ ႀကီး ျပင္းလာခဲ့တာဆိုေတာ့ အာဏာရွင္ စနစ္ကို အင္မတန္စက္ဆုပ္ ႐ြံမုန္းပါ တယ္။ ဒါေပမဲ့အာဏာရွင္နဲ႕ အရပ္သားအစိုးရနဲ႕ ခြဲျခားတတ္ဖို႔ေတာ့လို တာေပါ့။ ဦးဇင္းက နိုင္ငံေတာ္ဝန္ႀကီး ခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးသိန္းစိန္ကို ေထာက္ခံေနတာမဟုတ္ဘူး။ သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္ကိုပဲ ေထာက္ခံတာ။ ဆိုလိုတာက စစ္အာဏာရွင္ကို ဦးဇင္းေထာက္ခံေနတာမဟုတ္ဘူး။ အရပ္ သားအစိုးရကိုပဲ ဦးဇင္းေထာက္ခံခဲ့ တာ။ ေထာက္ခံခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းအရာ ေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ သူ သည္တစ္လွမ္ခ်င္း ေနာက္ဆုတ္ေန တယ္။ တစ္ခ်က္ခ်င္း ဖြင့္လွစ္ေပးေန တယ္။ သူတစ္လွမ္းခ်င္း ေနာက္ဆုတ္ ေနတာကို နိုင္ငံေရးသမားေတြက အတင္းဖိတိုက္တယ္။ ေခ်ာင္ပိတ္မိ သြားခဲ့ေသာ္ မထူးဇာတ္ခင္းသြားရင္ ျပည္သူေတြပဲ နစ္နာမယ္။ ဒါေၾကာင့္ မို႔လို႔ ဦးဇင္းကေရွ႕ထြက္ၿပီးေတာ့ ရပ္ တည္ေနတာ။ သူတစ္ခ်ပ္ခ်င္းဖြင့္ေန တာကို ေႏွာင့္ယွက္ေတာ့ တံခါးေတြ ဆက္မဖြင့္ရင္ ျပည္သူေတြပဲနစ္နာ မယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ဦးဇင္းကေရွ႕ထြက္ ရပ္တည္တာ။ အခုေတာ့ ဦးဇင္းတို႔ ေျပာသလို ျဖစ္မလာတဲ့အခါက်ေတာ့ အခုဖြင့္သင့္တဲ့တံခါးေတြက ပိတ္ကုန္ ၿပီ။ ပိတ္သင့္တဲ့တံခါးေတြကို ဖြင့္ပစ္ ၿပီးအမ်ိဳးသားလုံၿခဳံေရး စည္းလုံးဝကို က်ိဳးေပါက္သြားၿပီ။ ဒီလိုအႏၲရာယ္ေတြ ကို ႀကိဳျမင္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သမၼတ ႀကီးဦးသိန္းစိန္ကို ဆက္ၿပီးလုပ္ေစခ်င္ တာပါ။
ေမး။ ။ လက္ရွိ ကာခ်ဳပ္နဲ႕ေရာ သမၼတေဟာင္း ဦးသိန္းစိန္နဲ႕ေရာ အထူးေကာင္းမြန္တဲ့ဆက္ဆံေရး ရွိ ေနဆဲပဲလားအရွင္ဘုရား။
ေျဖ။ ။ အထူးေကာင္းမြန္တဲ့ ဆက္ဆံေရးဆိုတာ ဘယ္လိုလဲမသိဘူး။ ကာခ်ဳပ္ႀကီးကေတာ့ မင္းဆရာ ေတာ္သြားေလွ်ာက္လိုက္ ဘုန္းဘုန္း ဘက္မွာ ငါရွိတယ္ဆိုတဲ့ စကားတစ္ခြန္း အခုခ်ိန္ထိ မမွာဖူးဘူး။ ဦးဇင္း ကိုယ္တိုင္လည္း အခုတပ္မေတာ္ ေထာက္ခံပြဲေတြမွာ သဝဏ္လႊာေတြ ေပးပို႔ေနတယ္။ မႏၲေလး ေထာက္ခံ ပြဲဆိုရင္ ဦးဇင္းအိတ္ကပ္ထဲကေတာင္ စိုက္ရတယ္။ အဲ့လိုအပင္ပန္းခံၿပီး လုပ္ခဲ့ေသာ္လည္းပဲ ကာခ်ဳပ္ႀကီးက ငါးျပားမလႉဖူးဘူး။ မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ကို ဆြမ္းကပ္ခဲ့တာလည္း ဝီရသူရွိလို႔ ကပ္တာမဟုတ္ဘူး။ သံဃာေတာ္မ်ား တဲ့ ေက်ာင္းတိုက္မို႔လို႔ လာၿပီးကပ္တာ။ ဝီရသူနဲ႕ ဆြမ္းတစ္ဝိုင္းတည္းေတြ႕ တယ္။ ဝီရသူကို ဆြမ္းကပ္တယ္။ ဝီရ သူက ဆြမ္းအကပ္ခံတယ္။ စကား တစ္ခြန္းမေျပာဘူး။ အဲ့ေလာက္ထိ္ ဦးဇင္းတို႔က အဆက္သြယ္မရွိခဲ့တာပါ။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရလက္ထက္တုန္းကေတာ့ ဦးဇင္းကိုသူတို႔ ကာဗာေပးတာေတြရွိတယ္။ ဥပမာ တိုင္းမဂၢဇင္းက မဟုတ္တာေတြ ေရးလာတဲ့အခါမွာ သမၼတ႐ုံး ကေနၿပီးေတာ့ (ျမန္မာလို) တုံ႕ျပန္တာ မ်ိဳးတို႔၊ အဲ့ဒီသတင္းေထာက္ကို ျပည္ဝင္ခြင့္ပိတ္ပင္တာမ်ိဳးတို႔ ဒီလိုမ်ိဳး လုပ္ေပးတာရွိတယ္။ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေပးနိုင္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ သမၼတႀကီးဦးသိန္းစိန္ ကို ေက်းဇူးရွင္အျဖစ္သတ္မွတ္တယ္။ ဒီကေန႕အထိ သမၼတႀကီးဦးသိန္းစိန္ရဲ႕ ေက်းဇူးတရားကို သတိရေနတယ္။ ဒီေလာက္ပါပဲ။ သို႔ေသာ္ သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္က ဆရာေတာ္ကိုေလွ်ာက္ လိုက္ပါဆိုတဲ့စကား ဒီေန႕ ဒီအခ်ိန္ထိ ဘယ္သူနဲ႕မွ မပါးေသးသလို ဦးဇင္းက လည္း သမၼတႀကီးဦးသိန္းစိန္ ဦးဇင္း က ေမးတယ္လို႔ေျပာလိုက္ပါဆိုတဲ့ စကားေတြ ဘယ္သူ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ကိုမွ မမွာဖူးပါဘူး။
ေမး။ ။ဆရာေတာ္ မြတ္စလင္ေတြကို မုန္းတီးတဲ့စိတ္ခံစားမႈ ဘယ္အခ်ိန္က ေပၚေပါက္လာပါသလဲ ဘုရား။
ေျဖ။ ။အဲ့ဒါကေတာ့ ကမာၻႀကီးက စြပ္စြဲေနတာပါ။ ဦးဇင္းက ဘုရားသားေတာ္ပါ။ ဘယ္သူ႕ ဘယ္သူကိုမွ မမုန္း ပါဘူး။ ဘယ္ေလာက္ထိ ေမတၱာတရား ႀကီးမားသလဲဆိုရင္ ဦးဇင္းကို ေသြးထြက္သံယိုျဖစ္ေအာင္ လုပ္တဲ့သူကို ေတာင္မွ ဦးဇင္းေဒါသတႀကီး တုံ႕ျပန္တာမ်ိဳး မရွိခဲ့ပါဘူး။ ဦးဇင္းကို သကၤန္း စြဲခြၽတ္တဲ့ တပ္မႉးဆိုလို႔ရွိရင္ ေထာင္ ထဲမွာ အတိဒုကၡေရာက္ေနပါတယ္။ ဦးဇင္းကယ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ေလာက္ထိေအာင္ ဦးဇင္းက လူသားေတြအေပၚမွာ ေမတၱာထားခဲ့ပါတယ္။ ေထာင္ထဲမွာ အင္မတန္ဆိုးတဲ့ မြတ္စလင္ ရာဇဝတ္သားေတြ ရွိတယ္။ မြတ္စလင ္အခ်င္းခ်င္းေတာင္ မသင့္ျမတ္ၾကပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဦးဇင္းနဲ႕ သင့္ျမတ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ဦးဇင္းသည္ မြတ္စလင္ေတြအေပၚမွာလည္း ေမတၱာထားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဦးဇင္းကို တကယ္ျမင္ရတဲ့အခါ သူတို႔ၾကားထားတာေတြနဲ႕ မတူတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သူတို႔က ဦးဇင္းအေပၚ ေလးစားခ်စ္ခင္ၾကလို႔ပါပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္ ဦးဇင္း မြတ္စလင္ ေတြကို မုန္းတယ္ဆိုတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အခ်ိဳ႕ မြတ္စလင္ေတြရဲ႕ စရိုက္ဆိုးေတြကိုေတာ့ ဦးဇင္း အင္မတန္ ႐ြံမုန္းပါတယ္။ ဥပမာ ဗမာတစ္ေယာက္နဲ႕ မြတ္ စလင္တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ မြတ္စလင္ေတြက ဒီရန္ပြဲကို ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားေအာင္ ဝိုင္းၿပီးတားရဆီးရမွာ။ အဲ့လိုမဟုတ္ဘဲ မြတ္စလင္ဘက္ကေန ဝိုင္းၿပီး ရိုက္ၾကႏွက္ၾကတာေတြ အင္အားသုံး အၾကမ္းဖက္ၾကတာေတြ ေတြ႕ တယ္။ အဲဒီစရိုက္ဆိုးေတြကိုေတာ့ အင္မတန္႐ြံမုန္းပါတယ္။ ေနာက္ မြတ္စလင္ေတြဟာ ဘာသာမတူတဲ့အေပၚမွာ မုဒိမ္းက်င့္တာ။ ဒီလို မုဒိမ္းက်င့္တာကို သူတို႔ေတြက မြန္ျမတ္တယ္လို႔ ယူဆေနၾကတယ္။ ဂ်ႏၷသ္ ေရာက္တယ္လို႔ ယူဆေနၾကတယ္။ အလႅာ က ေကာင္းခ်ီးေပးေနတယ္လို႔ ယူဆ ေနၾကတယ္။ ဒါေတြေၾကာင့္ ဒီမြတ္စလင္ေတြက အျခားဘာသာဝင္ မိန္းကေလးေတြဆို မယ္သီလေတာင္ မေရွာင္ မုဒိမ္းက်င့္တာေတြ၊ ကေလး ေသးေသးေလးေတာင္မေရွာင္ မုဒိမ္းက်င့္တာေတြ တိုးပြားလာတယ္။ အဲ့ လိုစရိုက္ဆိုးမ်ိဳးကိုပဲ ဦးဇင္းတို႔က ႐ြံမုန္းတာ။ မိန္းကေလးေတြကို လက္ထပ္ယူၿပီးရင္ အစၥလာမ္ဘာသာထဲ အတင္းဓမၼ သြတ္သြင္းတာတို႔၊ မဝင္ရင္ ႏွိပ္စက္ ညွဥ္းဆဲ ရိုက္ႏွက္ သတ္ျဖတ္တာေတြ လုပ္တာတို႔၊ တရားဝင္ မယားအျဖစ္ အသိအမွတ္မျပဳဘဲ ျပည့္တန္ဆာအဆင့္ေလာက္ပဲ သတ္မွတ္ထားတာတို႔၊ ဒါေတြကို အင္မတန္ စက္ဆုပ္႐ြံမုန္းပါတယ္။ ေနာက္ ဘာသာမတူတဲ့ သူေတြကို မလိုလားဘူး။ ဘာသာမတူတဲ့ သူေတြရဲ႕ သာသနိက အေဆာက္အအုံေတြကို ဖ်က္လို ဖ်က္ဆီးေတြ လုပ္ဖို႔ အၿမဲတမ္း ႀကံစည္တယ္။ ဥပမာ လားရွိုးမွာဆိုရင္ ႐ုပ္ပြား ေတာ္ မ်က္ႏွာကို ေဆးေတြ ေလွ်ာက္သုတ္တာတို႔။ ေစတီေတာ္ႀကီးကို ေဆးေတြနဲ႕ မႈတ္သြားတာတို႔၊ ရခိုင္မွာ ဆိုရင္လည္း ဘုရားေတြကို ဖ်က္ဆီးပစ္တာမ်ိဳးေတြ လုပ္တယ္။ အဲ့လို သာသနိက ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ အ ေဆာက္အအုံေတြကို ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီး လုပ္တတ္တယ္ ဆိုၾကပါစို႔ ဂ်ီဟတ္ဝါဒီမြတ္စလင္ေတြရဲ႕ စရိုက္ဆိုးေတြ ကိုသာ ႐ြံမုန္းတာပါ။ မြတ္စလင္ အားလုံးကို ႐ြံမုန္းတာ မဟုတ္ပါဘူး။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
“လူမျိုးရေး တိုက်ပွဲကြားက အနှိမ်ခံ ရဟန်းတစ်ပါးကို ဘာသာပြန် ကြည့်ခြင်း (အပိုင်း-၁)”
“ ငြိမ်းချမ်းစွာ အတူယှဉ်တွဲနေထိုင်ခြင်း မူဝါဒကို ဦးဇင်း ကိုင်စွဲထားပါတယ်”
မေး။ ။ မဟနက တရားဟော ပိတ်ပင်တာ မတ်လ ၉ရက်ဆို တစ်နှစ် ပြည့်ပြီ။ အဲ့လိုဆက်ပိတ်မယ်ဆိုရင် ဆရာတော်အနေနဲ့ ဘယ်လိုဆက်လုပ် သွားဖို့ရှိပါသလဲ။
ဖြေ။ ။ ပထမအချီတော့ ဒီလို အကြောင်းပြပြီး တစ်နှစ်ပိတ်တယ်။ ပြောရမယ်ဆိုရင် သူတို့ကို ပြန်ထုချေ မယ်ဆိုလဲ ဘာမှမထူးတဲ့အတွက် ကြောင့် ပိတ်တာကိုပဲမတတ်သာလို့ လက်ခံ လိုက်ရတာပေါ့။ လက်ခံပြီးတဲ့ နောက်ပိုင်းမှာလည်း တခြားအပိတ် ခံရတဲ့ ဆရာတော်တွေလို လက်ကိုင် ဟွန်းကြီးနဲ့ မဟနဟု ရန်လိုတဲ့စကား တွေပြောတာတို့၊ တိုက်မယ်၊ ခိုက်မယ် ဆိုတာတွေ ဦးဇင်းတို့မလုပ်ပါဘူး။
မလုပ်တဲ့အပြင် မဟနကပိတ်ချင်လို့ ပိတ်ရတာမဟုတ်ဘူး။ ပိတ်ရတဲ့ အကြောင်းအရင်းတွေရှိတယ်။ ပြီးတော့ မဟနကဆရာတော်ကြီးတွေ အပေါ်မှာ ဦးဇင်းက စိတ်နဲ့တောင်မပြစ် မှားပါဘူး။ မပြစ်မှားတဲ့အပြင် ဒီကနေ့ ထိတရားတစ်ပွဲမှ မဟောပါဘူး။ ဦးဇင်းကဥပဒေကို လေးစားတဲ့အနေနဲ့ ရိုရိုသေသေလိုက်နာခဲ့တာပါ။ ဒါပေမဲ့ မပိတ်ခင်တုန်းကပါမစ်ကျထားပြီး ခွင့်ပြုချက်ရထားပြီးသား တရားပွဲတွေရှိတယ်။
အဲ့ဒီတရားပွဲတွေကျတော့ ဦးဇင်းတရားမဟောဘဲနဲ့ ပလ္လင်ပေါ် ထိုင်ပြီး အပူဇော်ခံတာတို့
ပါးစပ်ကို ပလာစတာနဲ့ကပ်တာတို့ လုပ်ပါတယ်။ လုပ်တာကို ဆရာတော်ကြီးတွေလည်း စာနဲ့ပေနဲ့ လျှောက်ထားပါတယ်။ ဆရာတော်ကြီးတွေရဲ့အမိန့်ကို နာခံတဲ့အကြောင်းကို သက်သေပြချင်လို့ ဒီလိုပါးစပ်ကို ပလာစတာနဲ့ ကပ်တယ် ဆိုတဲ့အကြောင်းပေါ့။ တိတ်ခွေက ဖွင့်ထားတယ်။
လူကထိုင်နေတယ်။ ဒါကိုပဲ တရားဟော တယ်ဆိုပြီးတော့ ဆရာတော်ကြီးတွေကို သွားတိုင်တာ တွေလုပ်ကြမှာစိုးလို့ တရားမဟောဘူး။ ထိုင်ရုံပဲထိုင်တယ်ဆိုတာ သိသာအောင်ကိုယ့်ပါးစပ်ကိုယ် ပလာစတာ နဲ့ပိတ်ပြီးလုပ်တဲ့အကြောင်း ဆရာတော်ကြီးတွေကို လျှောက်ထားတယ်ပေါ့။ ပိတ်ပြီးတဲ့နောက်ပိုင်းမှာ မပိတ် ခင်တုန်းက ကြိုတင်လက်ခံထားတဲ့ ပွဲတွေကြိုတင် ပါမစ်ကြပြီးတဲ့ပွဲတွေ မှာတောင် ဦးဇင်းအဲ့လိုလုပ်ခဲ့တယ်။ အဲလိုပွဲတွေကုန်ဆုံးပြီးတဲ့ နောက်ပိုင်း တစ်နှစ်ပြည့်တဲ့ ဒီအချိန်အထိတရား ပွဲတွေမှာ လုံးဝမဟောခဲ့ပါဘူး။ အဲ့လို ဦးဇင်းဘက်က အပြည့်အဝလိုက်နာပါ လျက်နဲ့ နောက်ထပ်နှစ်ထပ်တိုးမယ်။ မတရားအမိန့်တွေ ချလာမယ်ဆိုရင် တော့ အပိတ်ခံရတဲ့ တခြားဆရာတော် တွေဟာ မဟနအမိန့်ကို ဖီဆန်ပြီး တစ်နိုင်ငံလုံးအနှံ့အပြား တရားလိုက် ဟောနေသလို ဦးဇင်းလည်း ဟောမယ်လို့ ရည်ရွယ်ထားတာပေါ့။ ဦးဇင်း ဟောမယ်ဆိုရင်တော့ ပင့်ရဲတဲ့လူလို တာပေါ့။ ဒါစိတ်ကူးပါ။
မေး။ ။ဆရာတော်ကို ထောက်ခံကူညီနေတဲ့သူများဟာ စစ်တပ်ထိပ် ပိုင်းနဲ့ ကြံ့ခိုင်ရေးထိပ်ပိုင်းက ပုဂ္ဂိုလ် တွေလို့ ပြည်သူအများစုကထင်နေကြ တာကို ဘယ်လိုတုန့်ပြန်ဖြေရှင်းပေး ချင်ပါသလဲ ဘုရား။
ဖြေ။ ။ ထောက်ခံတယ်ဆိုတာ ဘယ်လိုထောက်ခံ တာလဲမသိဘူးပေါ့။ ဆိုကြပါစို့ ဦးဇင်းတို့လုပ်သမျှ ပွဲ တွေကိုသူတို့စီမံပေးတာလား။ ဒါမှမဟုတ်ဦးဇင်းတရားပွဲတွေမှာ မတည်ပေးတာလား။ ဒါမှမဟုတ် ဦးဇင်းကို ငွေရေးကြေးရေးတွေ ရိက္ခာတွေ ထောက်ပံ့တာလား။ ဒါမှမဟုတ်သူတို့ ထောက်ခံတာတွေမှာ ထောက်ခံတယ် ဆိုတော့ ဘယ်လိုပုံစံမျိုးနဲ့ ထောက်ခံ တယ်မြင်လို့ အဲ့လိုလူတွေကပြောကြ သလဲ။ ဦးဇင်းမှာတော့ အဲ့ဒီအထောက် အထားမရှိဘူး။ ဦးဇင်းကိုလှူဒါန်းတာ လည်းမရှိဘူး။ ထောက်ပံ့ပေးတာ လည်းမရှိဘူး။ ကြံ့ခိုင်ရေးထိပ်ပိုင်း ခေါင်းဆောင်တွေနဲ့လည်းအဆက်အသွယ်မရှိဘူး။ လူကြုံနဲ့တစ်ဆင့် ဆက် သွယ်လာတာလည်းမရှိဘူး။ စစ်တပ် ထိပ်ပိုင်းနဲ့လည်း ဆက်သွယ်တာမျိုး မရှိဘူး။ လူကြုံပါးပြီးတော့ အမှာ စကားပြောကြားတာမျိုးလည်း မရှိဘူး။ ဒါမှမဟုတ် သူတို့ကျင်းပတဲ့အခမ်း အနားတွေမှာ ဦးဇင်းအကြောင်းထည့် ပြောပြီး ဦးဇင်းကိုသူတို့ထောက်ခံကြောင်း စည်းရုံးတာလား။
မေး။ ။ ဆရာတော်ကနိုင်ငံရေးနဲ့ နှစ်ရှည်ထောင်ကျခဲ့ပြီးတစ်ဖက်ကို ရောက်သွားတယ်ဆိုတာ မျိုးချစ်စိတ် တစ်ခုတည်းနဲ့တော့ မပြည့်စုံဘူး။ အခြားအကြောင်းအချက်တွေ ရှိဦး မယ်လို့ ဆရာတော်ယုံကြည်နေပါ သလားဘုရား။
ဖြေ။ ။ အခြားအကြောင်းတွေ ရှိပါတယ်။ အဲ့ဒါကတော့ နိုင်ငံရေး သမားတွေကို လုံးလုံးပုံပြီး ယုံကြည် လို့မရတော့ဘူးဆိုတဲ့အမြင် ဦးဇင်းစွဲ သွားတာပါ။ အဲ့ဒီနောက်ပိုင်းမှာ ဦးဇင်းက နိုင်ငံရေးသမားတွေနဲ့ လမ်း ခွဲပြီးတော့ အမျိုးသားရေးလမ်း ကြောင်းပေါ်ကို ရောက်သွားတာပေါ့။ မျိုးချစ်စိတ်ဓာတ်တစ်ခုတည်းနဲ့တော့ မဟုတ်ပါဘူး။ NLD ကိုအားကိုးခဲ့တယ်။ အားကိုးသလိုဖြစ်မလာဘူး။ ၈၈ ကို အားကိုးခဲ့တယ်။ အားကိုးသလိုဖြစ် မလာဘူး။ မြန်မာပြည်မှာ ဒီအဖွဲ့အစည်းကြီးနှစ်ခုကမှ အမျိုးသား လုံခြုံရေးအတွက် အားမကိုးရဘူးဆို ရင် ဦးဇင်းမှာ တခြားအားကိုးစရာမရှိ တော့ဘူး။ ဒါကြောင့်မို့ ဒီနိုင်ငံရေး သမားတွေကို ယုံကြည်စိတ်ချမှု မရှိတော့တဲ့အတွက် ဒီလမ်းကြောင်းပေါ် ရောက်သွားတာပါ။
မေး။ ။ ဆရာတော်က အာဏာရှင်တွေကို မနှစ်သက်တာတော့ သေချာပါတယ်ဘုရား။ ဒါပေမဲ့ တချို့ကိစ္စ မျိုးတွေက အာဏာရှင်ကို အားပေးနေ သလိုဖြစ်နေတာ တွေ့ရပါတယ်။ ဥပမာ ဦးသိန်းစိန်ကို သမ္မတဖြစ်စေ ချင်တာတို့၊ ဦးရွှေမန်းကိုသမ္မတဖြစ် စေချင်တာတို့ ဆိုတဲ့ဟာမျိုးတွေနဲ့ပတ်သက်ပြီး ဘယ်လိုစပ်ဆက်မှုရှိနိုင်ပါ သလဲဘုရား။
ဖြေ။ ။ ဟုတ်ပါတယ်။ ဦးဇင်းတို့ က အာဏာရှင်လက်ထက်မှာ ကြီး ပြင်းလာခဲ့တာဆိုတော့ အာဏာရှင် စနစ်ကို အင်မတန်စက်ဆုပ် ရွံမုန်းပါ တယ်။ ဒါပေမဲ့အာဏာရှင်နဲ့ အရပ်သားအစိုးရနဲ့ ခွဲခြားတတ်ဖို့တော့လို တာပေါ့။ ဦးဇင်းက နိုင်ငံတော်ဝန်ကြီး ချုပ် ဗိုလ်ချုပ်ကြီးသိန်းစိန်ကို ထောက်ခံနေတာမဟုတ်ဘူး။ သမ္မတကြီး ဦးသိန်းစိန်ကိုပဲ ထောက်ခံတာ။ ဆိုလိုတာက စစ်အာဏာရှင်ကို ဦးဇင်းထောက်ခံနေတာမဟုတ်ဘူး။ အရပ် သားအစိုးရကိုပဲ ဦးဇင်းထောက်ခံခဲ့ တာ။ ထောက်ခံခဲ့တဲ့ အကြောင်းအရာ တွေလည်း အများကြီးရှိတယ်။ သူ သည်တစ်လှမ်ချင်း နောက်ဆုတ်နေ တယ်။ တစ်ချက်ချင်း ဖွင့်လှစ်ပေးနေ တယ်။ သူတစ်လှမ်းချင်း နောက်ဆုတ် နေတာကို နိုင်ငံရေးသမားတွေက အတင်းဖိတိုက်တယ်။ ချောင်ပိတ်မိ သွားခဲ့သော် မထူးဇာတ်ခင်းသွားရင် ပြည်သူတွေပဲ နစ်နာမယ်။ ဒါကြောင့် မို့လို့ ဦးဇင်းကရှေ့ထွက်ပြီးတော့ ရပ် တည်နေတာ။ သူတစ်ချပ်ချင်းဖွင့်နေ တာကို နှောင့်ယှက်တော့ တံခါးတွေ ဆက်မဖွင့်ရင် ပြည်သူတွေပဲနစ်နာ မယ်။ အဲ့ဒါကြောင့် ဦးဇင်းကရှေ့ထွက် ရပ်တည်တာ။ အခုတော့ ဦးဇင်းတို့ ပြောသလို ဖြစ်မလာတဲ့အခါကျတော့ အခုဖွင့်သင့်တဲ့တံခါးတွေက ပိတ်ကုန် ပြီ။ ပိတ်သင့်တဲ့တံခါးတွေကို ဖွင့်ပစ် ပြီးအမျိုးသားလုံခြုံရေး စည်းလုံးဝကို ကျိုးပေါက်သွားပြီ။ ဒီလိုအန္တရာယ်တွေ ကို ကြိုမြင်တဲ့အတွက်ကြောင့် သမ္မတ ကြီးဦးသိန်းစိန်ကို ဆက်ပြီးလုပ်စေချင် တာပါ။
မေး။ ။ လက်ရှိ ကာချုပ်နဲ့ရော သမ္မတဟောင်း ဦးသိန်းစိန်နဲ့ရော အထူးကောင်းမွန်တဲ့ဆက်ဆံရေး ရှိ နေဆဲပဲလားအရှင်ဘုရား။
ဖြေ။ ။ အထူးကောင်းမွန်တဲ့ ဆက်ဆံရေးဆိုတာ ဘယ်လိုလဲမသိဘူး။ ကာချုပ်ကြီးကတော့ မင်းဆရာ တော်သွားလျှောက်လိုက် ဘုန်းဘုန်း ဘက်မှာ ငါရှိတယ်ဆိုတဲ့ စကားတစ်ခွန်း အခုချိန်ထိ မမှာဖူးဘူး။ ဦးဇင်း ကိုယ်တိုင်လည်း အခုတပ်မတော် ထောက်ခံပွဲတွေမှာ သဝဏ်လွှာတွေ ပေးပို့နေတယ်။ မန္တလေး ထောက်ခံ ပွဲဆိုရင် ဦးဇင်းအိတ်ကပ်ထဲကတောင် စိုက်ရတယ်။ အဲ့လိုအပင်ပန်းခံပြီး လုပ်ခဲ့သော်လည်းပဲ ကာချုပ်ကြီးက ငါးပြားမလှူဖူးဘူး။ မစိုးရိမ်တိုက်သစ်ကို ဆွမ်းကပ်ခဲ့တာလည်း ဝီရသူရှိလို့ ကပ်တာမဟုတ်ဘူး။ သံဃာတော်များ တဲ့ ကျောင်းတိုက်မို့လို့ လာပြီးကပ်တာ။ ဝီရသူနဲ့ ဆွမ်းတစ်ဝိုင်းတည်းတွေ့ တယ်။ ဝီရသူကို ဆွမ်းကပ်တယ်။ ဝီရ သူက ဆွမ်းအကပ်ခံတယ်။ စကား တစ်ခွန်းမပြောဘူး။ အဲ့လောက်ထိ ဦးဇင်းတို့က အဆက်သွယ်မရှိခဲ့တာပါ။ နောက်တစ်ခုကတော့ ဦးသိန်းစိန် အစိုးရလက်ထက်တုန်းကတော့ ဦးဇင်းကိုသူတို့ ကာဗာပေးတာတွေရှိတယ်။ ဥပမာ တိုင်းမဂ္ဂဇင်းက မဟုတ်တာတွေ ရေးလာတဲ့အခါမှာ သမ္မတရုံး ကနေပြီးတော့ (မြန်မာလို) တုံ့ပြန်တာ မျိုးတို့၊ အဲ့ဒီသတင်းထောက်ကို ပြည်ဝင်ခွင့်ပိတ်ပင်တာမျိုးတို့ ဒီလိုမျိုး လုပ်ပေးတာရှိတယ်။ မျိုးစောင့်ဥပဒေကို အကောင်အထည် ဖော်ပေးနိုင်တဲ့ အတွက်ကြောင့် သမ္မတကြီးဦးသိန်းစိန် ကို ကျေးဇူးရှင်အဖြစ်သတ်မှတ်တယ်။ ဒီကနေ့အထိ သမ္မတကြီးဦးသိန်းစိန်ရဲ့ ကျေးဇူးတရားကို သတိရနေတယ်။ ဒီလောက်ပါပဲ။ သို့သော် သမ္မတကြီး ဦးသိန်းစိန်က ဆရာတော်ကိုလျှောက် လိုက်ပါဆိုတဲ့စကား ဒီနေ့ ဒီအချိန်ထိ ဘယ်သူနဲ့မှ မပါးသေးသလို ဦးဇင်းက လည်း သမ္မတကြီးဦးသိန်းစိန် ဦးဇင်း က မေးတယ်လို့ပြောလိုက်ပါဆိုတဲ့ စကားတွေ ဘယ်သူ တစ်ဦး တစ်ယောက်ကိုမှ မမှာဖူးပါဘူး။
မေး။ ။ဆရာတော် မွတ်စလင်တွေကို မုန်းတီးတဲ့စိတ်ခံစားမှု ဘယ်အချိန်က ပေါ်ပေါက်လာပါသလဲ ဘုရား။
ဖြေ။ ။အဲ့ဒါကတော့ ကမ္ဘာကြီးက စွပ်စွဲနေတာပါ။ ဦးဇင်းက ဘုရားသားတော်ပါ။ ဘယ်သူ့ ဘယ်သူကိုမှ မမုန်း ပါဘူး။ ဘယ်လောက်ထိ မေတ္တာတရား ကြီးမားသလဲဆိုရင် ဦးဇင်းကို သွေးထွက်သံယိုဖြစ်အောင် လုပ်တဲ့သူကို တောင်မှ ဦးဇင်းဒေါသတကြီး တုံ့ပြန်တာမျိုး မရှိခဲ့ပါဘူး။ ဦးဇင်းကို သင်္ကန်း စွဲချွတ်တဲ့ တပ်မှူးဆိုလို့ရှိရင် ထောင် ထဲမှာ အတိဒုက္ခရောက်နေပါတယ်။ ဦးဇင်းကယ်ခဲ့ပါတယ်။ အဲ့လောက်ထိအောင် ဦးဇင်းက လူသားတွေအပေါ်မှာ မေတ္တာထားခဲ့ပါတယ်။ ထောင်ထဲမှာ အင်မတန်ဆိုးတဲ့ မွတ်စလင် ရာဇဝတ်သားတွေ ရှိတယ်။ မွတ်စလင ်အချင်းချင်းတောင် မသင့်မြတ်ကြပါဘူး။ ဒါပေမဲ့ ဦးဇင်းနဲ့ သင့်မြတ်ပါတယ်။ ဘာကြောင့်လဲဆိုရင် ဦးဇင်းသည် မွတ်စလင်တွေအပေါ်မှာလည်း မေတ္တာထားတဲ့အတွက်ကြောင့် ဦးဇင်းကို တကယ်မြင်ရတဲ့အခါ သူတို့ကြားထားတာတွေနဲ့ မတူတဲ့အတွက်ကြောင့် သူတို့က ဦးဇင်းအပေါ် လေးစားချစ်ခင်ကြလို့ပါပဲ။ အဲဒါကြောင့် ဦးဇင်း မွတ်စလင် တွေကို မုန်းတယ်ဆိုတာ မဟုတ်ပါဘူး။ အချို့ မွတ်စလင်တွေရဲ့ စရိုက်ဆိုးတွေကိုတော့ ဦးဇင်း အင်မတန် ရွံမုန်းပါတယ်။ ဥပမာ ဗမာတစ်ယောက်နဲ့ မွတ် စလင်တစ်ယောက် ဖြစ်လာပြီဆိုရင် မွတ်စလင်တွေက ဒီရန်ပွဲကို ချုပ်ငြိမ်းသွားအောင် ဝိုင်းပြီးတားရဆီးရမှာ။ အဲ့လိုမဟုတ်ဘဲ မွတ်စလင်ဘက်ကနေ ဝိုင်းပြီး ရိုက်ကြနှက်ကြတာတွေ အင်အားသုံး အကြမ်းဖက်ကြတာတွေ တွေ့ တယ်။ အဲဒီစရိုက်ဆိုးတွေကိုတော့ အင်မတန်ရွံမုန်းပါတယ်။ နောက် မွတ်စလင်တွေဟာ ဘာသာမတူတဲ့အပေါ်မှာ မုဒိမ်းကျင့်တာ။ ဒီလို မုဒိမ်းကျင့်တာကို သူတို့တွေက မွန်မြတ်တယ်လို့ ယူဆနေကြတယ်။ ဂျန္နသ် ရောက်တယ်လို့ ယူဆနေကြတယ်။ အလ္လာ က ကောင်းချီးပေးနေတယ်လို့ ယူဆ နေကြတယ်။ ဒါတွေကြောင့် ဒီမွတ်စလင်တွေက အခြားဘာသာဝင် မိန်းကလေးတွေဆို မယ်သီလတောင် မရှောင် မုဒိမ်းကျင့်တာတွေ၊ ကလေး သေးသေးလေးတောင်မရှောင် မုဒိမ်းကျင့်တာတွေ တိုးပွားလာတယ်။ အဲ့ လိုစရိုက်ဆိုးမျိုးကိုပဲ ဦးဇင်းတို့က ရွံမုန်းတာ။ မိန်းကလေးတွေကို လက်ထပ်ယူပြီးရင် အစ္စလာမ်ဘာသာထဲ အတင်းဓမ္မ သွတ်သွင်းတာတို့၊ မဝင်ရင် နှိပ်စက် ညှဉ်းဆဲ ရိုက်နှက် သတ်ဖြတ်တာတွေ လုပ်တာတို့၊ တရားဝင် မယားအဖြစ် အသိအမှတ်မပြုဘဲ ပြည့်တန်ဆာအဆင့်လောက်ပဲ သတ်မှတ်ထားတာတို့၊ ဒါတွေကို အင်မတန် စက်ဆုပ်ရွံမုန်းပါတယ်။ နောက် ဘာသာမတူတဲ့ သူတွေကို မလိုလားဘူး။ ဘာသာမတူတဲ့ သူတွေရဲ့ သာသနိက အဆောက်အအုံတွေကို ဖျက်လို ဖျက်ဆီးတွေ လုပ်ဖို့ အမြဲတမ်း ကြံစည်တယ်။ ဥပမာ လားရှိုးမှာဆိုရင် ရုပ်ပွား တော် မျက်နှာကို ဆေးတွေ လျှောက်သုတ်တာတို့။ စေတီတော်ကြီးကို ဆေးတွေနဲ့ မှုတ်သွားတာတို့၊ ရခိုင်မှာ ဆိုရင်လည်း ဘုရားတွေကို ဖျက်ဆီးပစ်တာမျိုးတွေ လုပ်တယ်။ အဲ့လို သာသနိက ယဉ်ကျေးမှုအမွေအနှစ် အ ဆောက်အအုံတွေကို ဖျက်လိုဖျက်ဆီး လုပ်တတ်တယ် ဆိုကြပါစို့ ဂျီဟတ်ဝါဒီမွတ်စလင်တွေရဲ့ စရိုက်ဆိုးတွေ ကိုသာ ရွံမုန်းတာပါ။ မွတ်စလင် အားလုံးကို ရွံမုန်းတာ မဟုတ်ပါဘူး။
(ဆက်လက်ဖော်ပြပါမည်)