၁။ မဘသကို ေ၀ဖန္တဲ့၊ တုိက္ခိုက္တဲ့ သတင္းမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ားအတြက္ မွားယြင္းတဲ့အခ်က္အလက္ေတြသံုးစြဲၿပီး ေရးသားေနတဲ့အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ အဲဒီသတင္းေတြ၊ ေဆာင္းပါးေတြကို ျပန္လည္တံု႔ျပန္ဖို႔အတြက္ လိုအပ္ မလိုအပ္ဆိုတဲ့ ျပသနာရွိလာပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ မဘသအဖြဲ႕ႀကီးဟာ ဆက္ရွိေနေသးရဲ႕လား၊ ဒါမွမဟုတ္ မဘသရဲ႕အခ်ိန္ေတြဟာ ကုန္လြန္ခဲ့ၿပီလား၊ အေငြ႕ပ်ံေပ်ာက္ဆံုးကုန္ၿပီလားဆိုတာဟာ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ေ၀ခြဲရခက္ေစတဲ့အတြက္ျဖစ္ပါတယ္။
၂။ ဒါေပမယ့္ ဒီရက္ပိုင္းမွာ မီဒီယာေတြက မဘသဆိုင္းဘုတ္မျဖဳတ္တဲ့ မန္းနဲ႔ ကရင္ကို လက္ညိွဳးတထိုးထုိးလုပ္ၿပီး တရားခံေတြလို၊ အျပစ္သားေတြလို၊ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ပုန္ကန္သူေတြကို စြပ္စြဲေရးသား ေျပာဆိုေနတာေတြကို ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ျမင္ေနရ ၾကားေနရပါတယ္။
ဗုဒၶဘာသာဟာ ဂုဏ္ထူး၀ိေသသနဲ႔ျပည္စံုတဲ့ဘာသာျဖစ္တယ္၊ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကိုသြားေနတယ္ဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံတစ္ခုမွာ ဘာသာေရးအဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု၊ ဒါမွမဟုတ္ ဗုဒၶဘာသာကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့အဖြဲ႕တစ္ခုကို ဘက္ေပါင္းစံုကေန အက်ပ္အတည္းထဲကိုပို႔၊ ၿပိဳကြဲေအာင္ၿဖိဳခြဲ၊ ၿပိဳလဲေအာင္ ၿဖိဳလွဲေနၾကတာေတြဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အင္မတန္မွကို ခံျပင္းစရာေကာင္းလွပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ ဒီစာကိုေရးရတာပါ။
၃။ သူရဦးေအာင္ကိုက ‘အဲဒီဆုိင္းဘုတ္ကေလးႏွစ္ခု၊ သုံး ခုနဲ႔ မဘသအဖြဲ႕ႀကီးက ျပန္လည္ ရွင္သန္လာမွာ မဟုတ္ဘူး’’
(မူရင္းလင့္-http://www.7daydaily.com/story/102706)လို႔ ေျပာခဲ့တယ္။
ရွင္သန္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူးဆိုတဲ့ စကားကို ျဖန္႔က်က္ေတြးရင္ ေသဆံုးသြားၿပီ၊ မရွိေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ အနက္ဂယက္ေတြက ဆက္ထြက္လာတယ္။
ဆိုေတာ့ မဘသအဖြဲ႕ႀကီးဟာ တကယ္ပဲ ေလလြင့္ေပ်ာက္ကြယ္သြားၿပီလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ေသဆံုးသြားၿပီလားဆိုတာကို မဘသအဖြဲ႕၀င္ေတြကိုယ္တုိင္ မွန္မွန္ကန္ကန္ ျပန္သံုးသပ္ၾကဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။
ၿပိဳကြဲပ်က္စီးခဲ့ၿပီးျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ သံုးသပ္ခ်က္ဟာ အရွိတရားနဲ႔ ဘယ္ေလာက္အထိ နီးစပ္သလဲဆုိတာကို ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းက ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္ႀကီးမ်ား စုေပါင္းအေျဖရွာၾကဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။
ငါတို႔အရိုးစည္းရိုးထိုးၿပီးကာမယ္ဆိုတဲ့သူေတြက သူတို႔ဆိုင္းဘုတ္ေလးေတာင္ မကာကြယ္ႏုိင္ရွာဘူးလို႔ မလိုသူေတြ ရယ္ပြဲဖြဲ႕တာကို အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ေခါင္းငံုၿပီး၊ အံက်ိတ္ၿပီး တင္းခံေနရေပါ့။
၄။ မဘသဆုိင္းဘုတ္ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သူရဦးေအာင္ကိုေျပာေနတာကို နာစရာမဟုတ္ဘူးလို႔ သေဘာထားႏုိင္ရင္ေတာင္
သမုိင္းထဲမွာ စာရင္းလည္းမရွိ နံပါတ္လည္းမသိတဲ့ ျမတ္ေက်ာ္လိုေကာင္က ငါ့တရားႏြားရစကားလံုးေတြနဲ႔ -မဘသဆုိင္းဘုတ္ေတြ မျဖဳတ္ေသးတာဟာ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကို အဟန္႔အတားျဖစ္တယ္ ဘာညာေျပာတာကိုေတာ့ နာရေကာင္းမွန္းသိသင့္တယ္။ ေၾကကြဲစရာ ႏွလံုးသားရွိတယ္ဆိုရင္လည္း ေၾကကြဲသင့္တယ္လို႔ က်ေနာ္ကေတာ့ ထင္တာပါပဲ။
(ကခ်င္ႏွစ္ျခင္းခရစ္ယာန္အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (KBC) က တာ၀န္ရွိသူေတြကိုကခ်င္ျပည္နယ္ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ NCA လက္မွတ္ေရးထိုးေရးႏွင့္ ေနရပ္စြန္႔ခြာတိမ္းေရွာင္ေနၾကရသူမ်ားကိစၥရပ္မ်ား ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ေဆြးေႏြးေနခ်ိန္မွာ မဘသက ဆုိင္းဘုတ္ေတြျဖဳတ္ေပးရ၊ နာမည္ေတြ ေျပာင္းေပးရတဲ့ အေျခအေနကိုလည္းပဲ ျမင္ေအာင္ၾကည့္သင့္တယ္။)
ဦးသိန္းစိန္လက္ထက္တုန္းက ငါ့တို႔အရိုးစည္းရိုးထုိုးကာမယ္ဆိုတဲ့သူေတြဟာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လက္ထက္ၾကေတာ့ အသံတိတ္သြားတာဟာ ေၾကာက္လို႔ပဲဆိုတဲ့ မွတ္ခ်က္ကို က်ေနာ္တို႔ ဘယ္လိုျပန္ျငင္းၾကမလဲ။ ေၾကာက္တတ္ရင္ ေၾကာက္တတ္တဲ့အေလ်ာက္ ေဟာဟိုဘက္က ၿဖဲေျခာက္ေနဦးမွာပဲ။ အေၾကာက္တရားနဲ႔ အမွန္တရားကို သတ္ပစ္ေနဦးမွာပဲ။
အမ်ိဳးသားေရးလမ္းေၾကာင္းဆိုတာဟာ ဦးလွည့္မသုန္ ခိုင္ၾကည္ ျပတ္သားေနရမွာမဟုတ္ဘူးလား။ ဘယ္သူနဲ႔ ထိပ္တိုက္ေတြ႕ဖို႔မသင့္၊ ဘယ္သူေတြ မ်က္ႏွာကိုေတာ့ျဖင့္ ေစာင္းငဲ့လို႔ၾကည့္ၾကပါလို႔ ေရႊျပည္ေအးတရား အေဟာခံရတာကိုလည္း အသည္းနာလွပါတယ္။
အင္းစိန္ဆရာေတာ္ႀကီးေျပာခဲ့တဲ့ မဘသဟာ ဓမၼစက္လို လည္ေနလိမ့္မယ္၊ မဘသဟာ သူ႔လမ္းေၾကာင္းကို မေသြမဖည္ခိုင္ၾကည္စြာ သြားေနလိမ့္မယ္ဆိုတဲ့ စကားလံုးေတြဟာ ခုေတာ့ ပံုျပင္ထဲမွာလို လြမ္းစရာေပါ့ေလ။
၅။ ဒီအခ်ိန္မွာျဖစ္ေနသင့္တာက မဘသ ဆုိင္းဘုတ္ေတြ မျဖဳတ္ဘဲထားတဲ့ မန္း၊ ကရင္တို႔ကို အျခားအျခားေသာ ဘာသာ
သာသနာစိတ္ရွိသူေတြက ၀န္းရံေနၾကရမွာမဟုတ္ဘူးလား။ လူအားျဖင့္၊ ႏုတ္အားျဖင့္၊ စာအားျဖင့္ ထိုက္သင့္သလို ပူးေပါင္းလက္တြဲသင့္တယ္လို႔ က်ေနာ္ကေတာ့ ျမင္ပါတယ္။
မဘသ(ဗဟုိ)က ဗုဒၶဓမၼပရဟိေဖာင္ေဒးရွင္းအမည္ေျပာင္းရမယ္ဆိုတဲ့အတြက္ ေျပာင္းလိုက္တယ္၊ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ ရပ္တည္ခ်က္၊ မူ၀ါဒ၊ လမ္းစဥ္၊ ပန္းတုိင္ဟာ ယခင္ မဘသအတုိင္းပဲ တစ္သေ၀မတိမ္း မယိမ္းမယိုင္ရွိၾကေသးတယ္ဆိုရင္ ကရင္နဲ႔ မန္းအတြက္ ေၾကညာခ်က္ေတြ၊ ၀ိုင္း၀န္းေနမႈေတြဟာ အခုအခ်ိန္မွာ ဘာေၾကာင့္ နည္းလြန္းေနရတာလဲ။ အမ်ိဳးသားႏုိ္င္ငံေတာ္တည္ေဆာက္ေရး၊ အမ်ိဳးသားႏုိင္ငံေရး၊ အမ်ိဳးသားေရးဆိုတဲ့ စကားလံုးေတြ ေလးႏွစ္နီးပါး ေျပာခဲ့၊ ေဟာခဲ့၊ ေရးခဲ့၊ သားခဲ့တဲ့ စကားလံုးေတြကို က်ေနာ္ကျဖင့္ အားနာလွပါတယ္။
၆။ မဘသကို ႏွိမ္နင္းႏုိင္ခဲ့ၿပီ၊ မဘသကို ခ်ဳပ္ၿငိမ္းႏိုင္ခဲ့ၿပီ၊ မဘသကို ၿဖိဳခြဲႏုိင္ခဲ့ၿပီ၊ မဘသကို ေန၀င္ေစခဲ့ၿပီ၊ မဘသ မရွိေတာ့ဘူး၊ မဘသေသဆံုးသြားၿပီ …. စသည္ျဖင့္ ႀကိဳက္တဲ့စကားလံုးေတြသံုးစြဲၿပီး မသဘအေၾကာင္းကို မဘသကို မလိုသူေတြေရာ၊ လိုသူေတြပါ ေျပာေနၾကတာကို ျမင္ေနရတာဟာ နာနာက်င္က်င္ရွိလွပါတယ္။
-သာသနာေတာ္သန္႔ရွင္းဖို႔အတြက္ က်ေနာ္အလုပ္ေတြအမ်ားႀကီး လုပ္ခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ အေအာင္ျမင္ဆံုးကိုေျပာဆိုရင္ မဘသကို ၿဖိဳခြင္း၊ ႏွိမ္နင္း၊ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း၊ ဇာတ္သိမ္းေစခဲ့တာပါပဲ-လို႔ တခ်ိန္မွာ တစ္ေယာက္ေယာက္ကမ်ား မိန္းမလိုမိန္းမရေျပာလာခဲ့ရင္ အဲဒီစကားကို က်ေနာ္တို႔ၾကားရတာဟာ အသက္ရွင္လ်က္နဲ႔ ငရဲကိုရတာပဲျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ကိုယ့္သမိုင္းကိုယ္ အရိုင္းခံရတာထက္ နာက်င္ရတာ ဘာေတြမ်ားရွိေသးလဲ။ ဂုဏ္သိကၡာရံႈးရင္ က်န္တာဘာမွ ႏုိင္စရာမရွိေတာ့ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ဆုေတာင္းရံု၊ သစၥာဆိုရံုကလြဲလို႔ ဘာမွ မတတ္ႏုိင္ပါဘူး။ ရင္ထဲမွာ မဘသ၊ ဆုိင္းဘုတ္ပဲျဖဳတ္လို႔ရမယ္ အရွိနဲ႔ အသိကို ျဖဳတ္မရဘူး၊ ငါက ထာ၀ရမဘသ ဆိုတဲ့ အရႈံးကို ဖာေထး ဖံုးဖိဖို႔ႀကိဳးစားေနတဲ့ စကားလံုးေတြထဲမွာလဲ စိတ္ရွိတိုင္း အႀကိမ္ႀကိမ္အခါ ပ်က္က်ရ၊ ေသဆံုးရ၊ နာက်င္ရပါတယ္။
အဲဒီစကားလံုးေတြကို ၾကားရတုိင္း၊ ျမင္ရတုိင္း၊ ေရးရတိုင္း ေျပာရတုိင္းမွာလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္အခါ ပ်က္က်ရ၊ ေသဆံုးရ၊ နာက်င္ရပါတယ္။ အလံမလွဲစတမ္း-ဆို ဥဒါန္းၾကဴးရင့္ၿပီး ဘာသာ သာသနာအတြက္ ညီညြတ္ၾကရင္ ဘယ္ေလာက္မ်ား ေပ်ာ္ဖို႔ေကာင္းေလာက္မလဲ။ ခုေတာ့ ….။
၇။ တတ္ႏုိင္ၾကသူေတြ၊ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူေတြ ကိုယ္တုိင္ မဘသကို ကာကြယ္ၾကဖို႔၊ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ၾကဖို႔၊ အဖဘုရားရွင္ရဲ႕ သာသနာေတာ္ကို ကာကြယ္ၾကဖို႔ ဆုေတာင္းပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ဆုေတာင္းရံုကလြဲလို႔ ဘာမွမတတ္ႏုိင္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ျပဳသမွ်ကုသိုလ္၊ ျဖဴစင္ခဲ့သမွ်ကိုယ္က်င့္တရား သစၥာျပဳတုိင္တည္ရံုကလြဲၿပီး ဘာမွမတတ္ႏုိင္ပါဘူး။
၈။ (ဦး)ေအာင္ခ်ိမ့္က သူ႔ကဗ်ာထဲ ေဟာဒီလိုေရးခဲ့ဖူးတယ္။ ငါရံႈးပါေစ၊ တရားႏုိင္ပါေစ …တဲ့။
ၿငိမ္းခ်မ္းသာ
25-7-2016