(က်စြာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ေထရုပၸတၱိစာအုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၈၁ခုႏွစ္ ေမလမွာ ထုတ္ေဝခဲ့တဲ့စာအုပ္ပါ။ စာအုပ္ပါမိတ္ဆက္စကားအရ က်စြာဆရာေတာ္ႀကီးအေၾကာင္းကုိ အခန္းခြဲၿပီး စာတန္းျပဳစုထားတာပါ။ အခန္း(၆)ခန္းရွိၿပီး အခုတင္ျပမည့္အခန္းကေတာ့ အခန္း(၃) “ေရႊမ်က္မွန္ ဦးဝိဇယ၏ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး လုပ္ရပ္ႏွင့္ ဝံသာႏုရကၡိတ တရားမ်ားစာတန္း” ျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ဦးပုညာနႏၵာဘိဝံသ ျပဳစုထားတာပါ။
အခုေခတ္ႏွင့္တုိက္ဆုိင္ေနလုိ႔ ျပန္လည္ တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ တုိ႔ပုိင္နက္ေတြကုိ အဓမၼသိမ္းယူတာ ဘယ္သူေတြလဲေဟ့- အဂၤလိပ္ အဂၤလိပ္ တုိ႔တေတြကုိဒုကၡေပးေနတာ ဘယ္သူေတြလဲေဟ့ – အဂၤလိပ္ အဂၤလိပ္ တုိ႔လူမ်ဳိးေတြကုိ ႏွိပ္စက္ေနတာ ဘယ္သူေတြလဲေဟ့ – အဂၤလိပ္ အဂၤလိပ္ ဒုိ႔ရန္သူအစစ္ေတြဟာ ဘယ္သူေတြလဲေဟ့ – အဂၤလိပ္ အဂၤလိပ္ ဒုိ႔မေၾကာက္ရမွာ ဘယ္သူေတြလဲေဟ့ – အဂၤလိပ္ အဂၤလိပ္ အဂၤလိပ္ကုိေၾကာက္ေသးလား ပရိသတ္ႀကီး – မေၾကာက္ဘူး မေၾကာက္ဘူး(စာ-၁၁၈)
အမ်ဳိးသားေရးလုပ္ရင္ ဘုန္းႀကီးအခ်င္းခ်င္း အျမင္မၾကည္ခ်င္ဘူး၊ လူေတြက ႏွာေခါင္းရႈံ႕တယ္ စတာေတြပါဝင္တဲ့ ဒု႒ဂါမဏိအေၾကာင္းလည္း ပါပါတယ္။ အခန္းဆက္တင္ျပေပးပါ့မယ္။
ဝီရသူ(မစုိးရိမ္)
22.11.2017
PM 10:16
========================================================
“အက်ဳိး အျမတ္”
ဆုိအပ္ၿပီးသည့္အတုိင္း ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားပါဝင္လ်က္ ကုိယ္ဖိရင္ဖိေဟာေျပာ စည္းရုံးျခင္းကုိျပဳသျဖင့္ ေခတ္ႀကီးကုိ တၿပဳိင္နက္တည္းေျပာင္း၍ ပစ္လုိက္သလုိ ဝံသာႏုစိတ္ဓာတ္မ်ား အထြဋ္အထိပ္သုိ႔ ေရာက္ေအာင္ တုိးတက္ရင့္သန္ကာ လူတုိင္းလူတုိင္းတြင္ အေၾကာက္မဲ့ စိတ္ဓာတ္မ်ား အဆမ်ားစြာ ႀကီးထြား၍ လာၾကေလသည္။
ထုိေခတ္အခါက ျမန္မာျဖစ္အဝတ္အထည္မ်ားျဖင့္ ျမန္မာဆန္ဆန္ဝတ္ဆင္မႈဝါဒမွာ ျမန္မာလူမ်ဳိးအားလုံး ကုန္ေလာက္အေပၚတြင္ လႊမ္းမုိးႏုိင္ခဲ့၏။ အိမ္မ်ား၌ ဝံသာႏုဟူေသာ ကမၺည္းဆုိင္းဘုတ္မ်ားကုိ ေရးသားထားၾက၏။ ခရီးသြားရာတုိ႔၌ ဝံသာႏုလက္မွတ္ပါသူမ်ားမွာ အထူးစန္းပြင့္ၾက၏။
ဥပေဒစည္းကမ္း မက်လွ်င္မခံဘူး ဟူေသာ စကားကုိႏုိင္ငံေရးတရားပြဲတုိင္းမွလုိလုိ ခ်ပုိ႔ေပးသျဖင့္ လူတုိင္း လူတုိင္း ႏႈတ္တက္ေနၾကၿပီျဖစ္ရကား အစုိးရအရာရွိမ်ားသည္ ေရွးကကဲ့သုိ႔ အာဏာကုိ ထင္တုိင္းမသုံးရဲဘဲ တစတစေလွ်ာ့၍လာၾကရေတာ့၏။ အစုိးရအရာရွိမ်ားလာလွ်င္ ရြာသူရြာသားမ်ားက အခမဲ့ အေစခံ ေပးရျခင္း၊ ေပ်ာ္ေတာ္ဆက္ေပးရျခင္း၊ ၾကက္သားဟင္းေကာင္းမ်ား ေပးရျခင္းစေသာကိစၥမ်ားမွာ ရပ္စဲ၍ သြားေတာ့၏။
အတင္းအၾကပ္ရြာစည္းရုိး အကာခုိင္းျခင္း၊ ကင္းေစာင့္ခုိင္းျခင္း၊ အျပစ္ရွိသည္ဆုိရသူကုိ ညွဥ္းဆဲႏွိပ္စက္ဘုိ႔ရန္ ရြာသူႀကီးအိမ္၌ ထိပ္တုံးမ်ားထားျခင္း ဤအေလ့အထမ်ားလည္း ေပ်ာက္ကြယ္၍ သြားေတာ့၏။
လူတေယာက္မတရားအႏွိပ္စက္ခံရလွ်င္ အသင္းရံပုံေငြႏွင့္ ခုခံေျပာဆုိၾက၏။ ရပ္ကြက္မိတ္ေဆြသဂၤဟ မ်ားကလည္း ရုိင္းပင္းေထာက္ပံ့ၾက၏။ အာဏာဖီဆန္မႈ၊ အစုိးရကုိအၾကည္ညဳိပ်က္ေအာင္လုပ္ေဆာင္မႈ၊ ႏုိင္ငံေရးကိစၥကုိ ေဆာင္ရြက္မႈတုိ႔ေၾကာင့္ ေထာင္တန္းက်သည္ဆုိလွ်င္ ၄င္းပုဂၢဳိလ္လုပ္ငန္းကုိ တသင္းလုံးက ဝုိင္း၍ကူညီၾက၏။
၄င္း၏လယ္ယာမ်ားမွာ သူရင္းငွားမထားဘဲ ဝံသာႏုမ်ားက စိုက္ပ်ဳိး လုပ္ကုိင္၍ေပးၾက၏။ သား မယားမ်ားမွစ၍ ေဆြမ်ဳိးဉာတိမွီခုိသူမ်ားရွိလွ်င္ ဝံသာႏုမ်ားက ဝုိင္းဝန္း၍ ထမင္းေကၽြးေမြးျခင္း၊ အဝတ္အထည္ေထာက္ပံ့ျခင္း၊ ေၾကြးေငြ ေထာက္ပံ့ကူညီျခင္းမ်ားကုိ ျပဳၾက၏။ လယ္ခြန္ လူခြန္စေသာ အမ်ားႏွင့္ဆုိင္ေသာ ႀကီးက်ယ္ေသာ အေရးကိစၥမ်ားတြင္ သံဃာ့သာမဂၢီ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားက ပါဝင္ဦးေဆာင္ကာ ေတာင္းဆုိေပးၾက၏။ ဤသုိ႔ ဝံသာႏုစိတ္ဓာတ္မ်ား မေၾကာက္ တရားမ်ား ႀကီးထြား၍ လာၾကေလသည္။
“ေရႊမ်က္မွန္ဦးဝိဇယႏွင့္ မလႈိင္မႈ”
ဤမလႈိင္မႈဆုိသည္မွာ ၁၂၈၈ ခုႏွစ္ ေျမသမာဓိေၾကး ေတာင္းဆုိသည့္ကိစၥကုိ အစြဲျပဳ၍ ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။ စံနစ္ေဟာင္းအားျဖင့္ သမာဓိေၾကး(လယ္ခြန္ယာခြန္)ကုိေတာင္းခံရာ၌ စုိက္ပ်ဳိးအပ္ေသာ စပါးေကာင္းသည္မေကာင္းသည္ကုိ ေျမတုိင္းစာေရးမ်ားႏွင့္ လယ္ကြင္းသုိ႔ဆင္း၍ ၾကည့္ရႈၿပီးမွ စပါးေကာင္းလွ်င္ ေကာင္းသည့္အေလ်ာက္ မေကာင္းလွ်င္လည္း မေကာင္းသည့္အေလ်ာက္ သမာဓိေၾကးကုိေတာင္းခံရေလသည္။ စံနစ္သစ္မွာမူ ဆုိခဲ့ၿပီးအတုိင္း လယ္ကြင္းသုိ႔ဆင္း၍ မၾကည့္ရႈေတာ့ဘဲ ဤရြာမွတေထာင္၊ ဤရြာမွတေသာင္း စသျဖင့္ ေၾကးျဖတ္ကာ ေတာင္းခံျခင္း ျဖစ္ေလသည္။
ယင္းစံနစ္သစ္ကုိ စမ္းသပ္သည့္အေနျဖင့္ မလႈိင္ၿမဳိ႕နယ္မွ စတင္ေတာင္းခံေလရာ အခြန္ထမ္းရမည့္ ပုဂၢဳိလ္မ်ားက စံနစ္ေဟာင္းကုိ ႀကဳိက္ႏွစ္သက္သျဖင့္ မေျပမလည္ျဖစ္ရေလသည္။ ထုိကိစၥ ေျပလည္မႈရေစရန္ သရက္ၿမဳိ႕မွ ဦးဝိမလဗုဒၶိ၊ မလႈိင္ၿမဳိ႕ ဦးေဒဝိႏၵဟူေသာ သံဃာ့သာမဂၢီ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား က ဦးေဆာင္ၾကၿပီး ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးက အေရးပိုင္ႏွင့္ ဝန္ေထာက္တုိ႔ကုိစုံစမ္းခုိင္းၿပီး ေျပျပစ္ေအာင္ စီစဥ္ပါမည္ဟု ဝန္ခံလုိက္ေသာ္လည္း တစုံတရာအေရးယူေဆာင္ရြက္ခ်က္ကုိ မေတြ႕ရသျဖင့္ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ နယ္သူနယ္သားအားလုံး မ်က္ႏွာစုံညီ အစည္းအေဝးတရပ္ကုိ က်င္းပေလသည္။ ထုိအစည္းအေဝးမွ-
နည္းေဟာင္းစံနစ္ေဟာင္းျဖင့္ ေၾကးခြဲလွ်င္ ေခြးလည္းပင္းကုိပင္စာဆြဲ၍ လြတ္ပါ၊ ေပးပါမည္၊ နည္းသစ္စံနစ္ဆုိလွ်င္ မေပးႏုိင္ အစုိးရသေဘာအတုိင္းဟု ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ၾကၿပီး ေမၿမဳိ႕သုိ႔တက္ခါ ဒုတိယအႀကိမ္ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးႏွင့္ အေရးဆုိျပန္ေလသည္။
ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးက နယ္သူနယ္သားမ်ားထံမွ စံနစ္သစ္အတုိင္းေပးေဆာင္ပါမည္ဟူေသာ ဝန္ခံခ်က္ရရွိခဲ့ ေၾကာင္း မိမိခုိင္းလုိက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ားက ေျပာပါသည္ဟု အေျဖေပးေလသည္။ စုံစမ္းရန္လာေသာ အေရးပုိင္ႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မ်ားမွာ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီး၏ အလုိေတာ္ရိမ်ားျဖစ္ၾကသျဖင့္ အမွန္အတုိင္း အစီရင္မခံဟု သိရ၏။
ဤကိစၥအတြက္ အတင္းအၾကပ္ အေရးဆုိရန္ သံဃာ့သာမဂၢီဘုန္းေတာ္ႀကီး ေရႊမ်က္မွန္ဦးဝိဇယႏွင့္ ဇီးကုန္းေက်ာင္းဘုန္းႀကီး ဦးေကာသလႅတုိ႔သည္ မလႈိင္ၿမဳိ႕နယ္ သကၠယ္က်င္းရြာေက်ာင္းသုိ႔ သြားေရာက္ ၿပီးလွ်င္ ရဲေဆးတင္ တရားပြဲမ်ားကုိ က်င္းပေဟာေျပာရေလသည္။
ေဟာၾကားပုံသရုပ္ကုိ အနည္းငယ္ ထုတ္ေဖာ္လုိက္ပါဦးအံ့။ စုိးပါနဲ႔ေမရယ္ မုိးၾကယ္မုိ႔လား၊ ဒီေတာင္ကုိ ေမာင္ၿဖဳိပါ့မယ္ ျမင္းမုိရ္မုိ႔လားလုိ႔ ဆုိရုိးစကားရွိတဲ့အတုိင္း ဒီကေန႔ ၿဖဳိရမွာကေတာ့ ျမင္းမုိရ္မဟုတ္ဖူး၊ ၾကက္ၿခံျဖစ္တယ္(ေထာင္ကုိရည္ရြယ္သည္)၊ အခြန္မေပးဘဲေနယင္ ေထာင္ခ်ခ်င္ ခ်လိမ့္မယ္။ ဒုိ႔လူေတြ ဒုိ႔လူေတြ ေထာင္ခ်ခံႏုိင္ၾကပါ့မလား ခံမယ္ ခံမယ္ (ပရိသတ္မ်ား)။
ေထာင္မခ်ယင္လဲ ပစၥည္းကုိသိမ္းယူၿပီး ေလလံပစ္လိမ့္မယ္၊ ေလလံပစ္ဆုိဒါက ၅၀ိတန္ေလာက္ကုိ ေစ်းအဆမတန္ခ်ၿပီး ၁၀၊ ၁၅နဲ႔ေရာင္းဒါမ်ဳိးဘဲ၊ ဒီလုိ ေလလံပစ္တာကုိ ခံႏုိင္ၾကပါ့မလား ခံႏုိင္ပါတယ္ ခံႏုိင္ပါတယ္(ပရိသတ္မ်ား)။
အဲဒီလုိ ေလလံပစ္တဲ့ေနရာမွာ ဒုိ႔ပရိသတ္မ်ားက အႏုိင္ရစရာအေၾကာင္းတခုရွိတယ္၊ အဲဒီပရိသတ္ဆုိဒါက အျခားမဟုတ္ဘူး၊ ေလလံမဆြဲဘဲ တညီတညြတ္ထဲ ေတာင့္ခံထားဘုိ႔ဘဲ ဘယ့္ႏွယ္လဲ ပရိသတ္မ်ား ညီပါ့မလား ညီပါတယ္ ညီပါတယ္။
ဤကဲ့သုိ႔ ရဲ႕ေဆးတင္တရားပြဲက်င္းပေနစဥ္ ပုလိပ္မ်ားေရာက္ရွိလာၿပီး ရုံးတံဆိပ္ခပ္ႏွိပ္ၿပီး စာမ်ားျဖင့္ တာဝန္ဝတၱရားအရ တရားပြဲကုိ ပိတ္ပင္တားျမစ္ရပါသည္ဟုဆုိကာ စာရြက္တရြက္ကုိ တရားေဟာေနေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေရႊမ်က္မွန္ဦးဝိဇယအား ေပးအပ္ေလသည္။ ယင္းစာ၌ အဂၤလိပ္စာလုံးျဖင့္ ၿမဳိ႕ပုိင္လက္မွတ္ ေရးထုိးထား၏။ ရုံးတံဆိပ္ကားမပါေခ်၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေရႊမ်က္မွန္ဦးဝိဇယသည္ ယင္းစာရြက္ကုိ ၾကည့္ရႈၿပီးေနာက္ ဤစာရြက္မွာ ရုံးတံဆိပ္မပါ၊ ငါမသိ နားမလယ္တဲ့စာလုံးနဲ႔ လက္မွတ္ထုိးထားတဲ့ အလကားစာ၊ လူညာေတြေပးခဲ့တဲ့စာ၊ ငါမယူႏုိင္ပါဟု ကဗ်ာဆန္ဆန္ဆုိျမည္လုိက္ၿပီးေနာက္ ပရိသတ္ေရွ႕တြင္ လႊင့္ပစ္လုိက္ၿပီး တရားကိုဆက္လက္ေဟာေလသည္။
မွတ္ခ်က္။ ။ ၿမဳိ႕ပုိင္သည္ နယ္လွည့္ယင္း မတ္တတ္ေတြ႕ဆုံ၍ ေပးရေသာစာျဖင္သျဖင့္ ထုိစာ၌ ရုံးတံဆိပ္မပါသည္ကား အမွန္ျဖစ္ေလသည္။ လက္မွတ္ထုိးထားသည့္ စာလုံးမ်ားကုိ ဖတ္စြမ္းႏုိင္ ေသာ္လည္း ပရိယာယ္လုပ္၍ ငါနားမလယ္ဟု ဆုိလုိက္ျခင္းျဖစ္၏။ ထုိစာရြက္ကုိ လႊင့္ပစ္လုိက္ေသာအခါ စာပုိ႔လာသည္ ပုလိပ္မ်ားသည္ စာရြက္ကုိ ေကာက္ယူၿပီးလွ်င္ တရားေဟာပုဂၢဳိလ္ေရွ႕နားရွိ တုိင္တတုိင္တြင္ ကပ္ထားၿပီး ျပန္သြားၾကေလသည္။
ဤသုိ႔ ရဲေဆးတင္တရားပြဲမ်ားကုိ မႏၲေလးမွတလွည့္၊ ရန္ကုန္မွတလွည့္ သာမဂၢီသံဃာမ်ား မလႈိင္ၿမဳိ႕နယ္သုိ႔ သြားေရာက္၍ ေဟာေျပာၾကေလသည္။ ပ႒မအသုတ္ မႏၲေလးေရႊမ်က္မွန္ဦးဝိဇယ ဦးစီးသည္။ ဒုတိယအသုတ္ ရန္ကုန္ ဦးဝိစာရ ဦးစီးသည္။ တတိယအသုတ္ မႏၲေလးဘုရားႀကီးတုိက္ အေထြေထြအက်ဳိးေဆာင္ ဦးပ႑ိတ ဦးစီးသည္။ စတုတၳေနာက္ဆုံးသုတ္ ရန္ကုန္ေန သရက္ဦးဝိမလ၊ မလႈိင္ဦးေဒဝိႏၵ၊ ကၽြဲၿခံဆရာေတာ္၊ ကန္ႀကီးကုန္း ဦးပုညႏွင့္ ဦးကဝိႏၵတုိ႔ၾကြေရာက္ေဟာေျပာၾကေလသည္။ ဤေနာက္ဆုံးသုတ္၌ မ်က္ႏွာျဖဴအစုိးရက တရားပြဲကုိ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ အေႏွာက္အယွက္ေပးသည္။ တရားနာပရိသတ္အား နင္းပစ္ၿဖဳိခြဲေတာ့မည့္ဟန္ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွ ျမင္းတပ္စုတစုကုိ ပရိသတ္ရွိရာသုိ႔ အတင္းစုိင္းႏွင္၍လာသည္။ တရားေဟာဘုန္းႀကီး ဦးဝိမလက ပရိသတ္အားလုံး မ်က္စိမွိတ္ငုံ႔ေနဟူေသာ အမိန္႔အရ ပရိသတ္မ်ားလုိက္နာက်င့္ႀကံ ႀကံ့ႀကံ့ခံလုိက္သျဖင့္ အနီးေရာက္မွ ဇက္ႀကဳိးကုိဆြဲလွည့္ကာ တပ္ေခါက္၍ ျပန္ၾကေလသည္။
ထုိတရားပြဲ၏ ပတ္ဝန္းက်င္၌ ေတာသူေတာင္သားမ်ား အလြန္ဆင္းရဲႏြမ္းပါးပါသည္။ ေစ်းအေခ်ာင္ရသည့္ အက်ဳိးအျမတ္ကုိသာၾကည့္ၿပီး ေလလံဆြဲၾကမည္ဆုိလွ်င္ ေတာသူေတာင္သားအေပၚ မေထာက္ထားရာ က်ပါသည္။
ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ မိမိတုိ႔အမ်ဳိးသားမ်ားအေပၚ ေထာက္ထားေသာအားျဖင့္ မလႈိင္လူထုက ေလလံမဆြဲရန္ ေမတၱာရပ္ခံပါေၾကာင္းဟူေသာ ေခ်ာ့ေမာ့ေတာင္းပန္သည့္ ပုိစတာစာတန္းမ်ား၊ ေလလံဆြဲတဲ့အေကာင္ သတိထား၊ ဒုိ႔ေတာလာေရာက္လွ်င္ အသက္ေပ်ာက္ေစမည္စေသာ ၿခိမ္းေျခာက္ သည့္ ပုိစတာစာတန္းမ်ားကုိ ဦးကဝိႏၵက တိတ္တဆိတ္ စီမံရေလသည္။
ဤအေရးအခင္းတြင္ အစုိးရက ေတာသူေတာင္သားမ်ားထံမွ ေမာင္းဆုံမ်ား၊ လွည္း ႏြား ျမင္း ထြန္ ထယ္ စေသာ လယ္ယာသုံးပစၥည္းမ်ားကုိသိမ္းယူၿပီး မလႈိင္ၿမဳိ႕သုိ႔ သယ္ေဆာင္ကာ ေလလံပစ္ေလသည္။ ေလလံဆြဲေသူာသူ တစ္ေယာက္မွ်မရွိသျဖင့္ ပစၥည္းမ်ားကုိ ပစၥည္းရွင္မ်ားလာေရာက္ယူရန္ ဆင့္ေခၚရၿပီး လူထုအလုိကုိ လုိက္ေလ်ာကာ စံနစ္ေဟာင္းအတုိင္း အခြန္ေတာင္းရေလသည္။
ဤပြဲအၿပီးတြင္ ဦးဝိမလ၊ ဦးေဒဝိႏၵ၊ ကန္ႀကီးကုန္းဘုန္းႀကီးဦးပုည၊ ကၽြဲၿခံဆရာေတာ္၊ အက်ဳိးေဆာင္ ေမာင္ဘေသာင္းႏွင့္ မိန္းမရွစ္ဦးအဖမ္းခံရသည္။ ဘုန္းႀကီးေလးပါးႏွင့္ ေမာင္ဘေသာင္းတုိ႔ ေထာင္ခ်ခံရ၍ မိန္းမရွစ္ဦးကားလြတ္ေျမာက္ေလသည္။ မိန္းမရွစ္ဦးကုိ ရုံးအေပၚထပ္တြင္ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားရာ ခ်ဳပ္တည္းမရ၊ လြယ္မထားႏုိင္ေသာကိစၥျဖစ္သည္ဟု ဆုိကာ အေပါ့မ်ား စြန္႔ခ်သျဖင့္ ေအာက္ထပ္ေန စာေရးမ်ား ရႊဲရႊဲစုိေလသည္။
“ေရႊမ်က္မွန္ ဦးဝိဇယႏွင့္ ျမစ္ငယ္မႈ”
မလႈိင္အေရးအခင္းႏွင့္ မေရွးမေႏွာင္းပင္ ျမစ္ငယ္ရြာလည္း အခြန္မႈခင္းတရပ္ေပၚေလသည္။ အစုိးရက သႆေမဓအခြန္ကုိ တခါတည္းအေျပေပးဆပ္ရန္ ေတာင္းဆုိသည္။ အခြန္ထမ္းမ်ားက ၂ ခါဆုိင္း၊ ၃ခါဆုိင္းစံနစ္ျဖင့္ ေတာင္းခံရန္ အေရးဆုိေလသည္။
ဤကိစၥ၌ သံဃသာမဂၢီသံဃာမ်ား ဦးေဆာင္ပါဝင္ကာ တခါတည္းျဖင့္ အေျပေတာင္းလွ်င္ မေပးရန္၊ ဆင့္ေခၚက ေယာက်္ားမ်ားမသြားဘဲ မိန္းမမ်ားသာ သြားေရာက္ေတြ႕ဆုံရန္ နင္တုိ႔ ေယာက်္ားေတြေကာ ဟု ေမးလွ်င္ စားစရာမရွိ၍ ေတာသုိ႔သြားေရာက္ ရွာေဖြေနရသည္ အိမ္၌ မေနႏုိင္ပါဟု ေျပာၾကရန္ သင္ၾကားထားေလသည္။
တေန႔တြင္ နယ္ပုိင္ဝန္ေထာက္ ေမာင္ေက်ာ္တုိ႔လူစုက ျမင္းစီးလ်က္ ေသနတ္မ်ားကုိကုိင္ေဆာင္ ၿခိမ္းေျခာက္ကာ အခြန္ေတာင္းေလသည္။ ဆင့္ဆုိ၍ ေရာက္ရွိလာေသာ မိန္းမထဲတြင္ အႀကီးအကဲ မိန္းမတဦးက ျမင္းဦးစြန္းကုိဆြဲၿပီး ျမင္းေပၚကလူကုိ ဘိနပ္ႏွင့္ရုိက္မည္အျပဳတြင္ ျမင္းကုိဒုန္းစုိင္း၍ ထြက္ေျပး ၾကေလသည္။
ဥကၠ႒လုပ္သူအား ဖမ္းဆီးရန္ ၿမဳိ႕အုပ္ႏွင့္ပုလိပ္မ်ားေရာက္လာၾကသည္ဟု ၾကားရသျဖင့္ ဥကၠ႒ႀကီးအား ေရၾကည္ေပါက္ ဝါဆုိေက်ာင္းဘုံေပၚ၌ ဝွက္ထားၿပီး ထုိဝါဆုိေက်ာင္းေန ဦးဝိဇယကုိယ္ေတာ္ကေလးက ဒုိ႔ပုိင္နက္ထဲ မဝင္ခဲ့ႏွင့္ ဝင္လွ်င္ခ်မည္ ဟုဆုိကာ ဒါး ဒုတ္ ပုလင္းတုိ႔ကုိ ကုိင္ေဆာင္ကာ ခုခံေလသည္။
ထုိအခ်ိန္၌ မႏၲေလးၿမဳိ႕ မုိးထားတုိက္မွ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးဝိဇယ(ေရႊမ်က္မွန္ဦးဝိဇယ)သည္ မီးရထားျဖင့္ လုိက္ပါလာကာ ေတာင္ၿမဳိ႕၌ ဆင္းၿပီး ဘုန္းအုိးရြာမွျဖတ္၍ ျမစ္ငယ္ဝါဆုိေက်ာင္းသုိ႔ ထုိအမႈကိစၥစုံစမ္းရန္ ေရာက္ရွိလာေလသည္။ ခုခံေသာ ဦးဝိဇယေလးႏွင့္ အာဂႏၲဳဘုန္းေတာ္ႀကီး ေရႊမ်က္မွန္ဦးဝိဇယကုိပါ ဖမ္းဆီးၿပီးလွ်င္ ဂတ္ထဲ၌ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားေလသည္။
ညဥ့္အခါ၌ တုိက္ပုိင္ကုိဘႀကီးက ေကာေဇာေခါင္းအုံးေဆးလိပ္မ်ားကုိ တိတ္တဆိတ္ပုိ႔သျဖင့္ တမံသလင္းေပၚ၌ မအိပ္ရဘဲ အအိပ္အေနခ်မ္းခ်မ္းသာသာရွိေလသည္။ ဂတ္မွထုတ္၍ မႏၲေလး ေထာင္ႀကီးခ်ဳပ္သုိ႔ ပုိ႔ေသာအခါ ျမစ္ငယ္ဘူတာ၌ အေရးပုိင္ႏွင့္ ရာဇဝတ္ဝန္ႀကီးမ်ား ေရာက္ရွိေန၍ ၄င္းတုိ႔ ေရွ႕ေမွာက္ကုိ ျဖတ္သန္းသြားရမည္ျဖစ္သျဖင့္ လက္ထိပ္ခတ္မွ ျဖစ္မည္ဟုဆုိၿပီးလွ်င္ သက္ဆုိင္ရာ အမႈထမ္းမ်ားက ဘုန္းႀကီးႏွစ္ပါးကုိ လက္ထိပ္ခတ္ေလသည္။ ဘုန္းႀကီးႏွစ္ပါး လက္ထိပ္ခတ္ခံရသည္ ဟူေသာ ဤသတင္းသည္ တမဟုတ္ခ်င္း ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားေလရာ လူထုေျမာက္ျမားစြာ ဘူတာရုံသုိ႔ စုရုံးေရာက္ရွိ လာၾကေလသည္။
ဦးဝိဇယကုိယ္ေတာ္ကေလးမွာ ေခါင္းငုံ႔၍ တြန္႔ဆုတ္ တြန္႔ဆုတ္ျဖစ္၍ ေနသည္။ ဒါဟာ ဂုဏ္ငယ္တဲ့ပုဒ္မ မဟုတ္ဖူး၊ အမ်ဳိးသားေရးေဆာင္ရြက္ရတဲ့ဂုဏ္ရွိတဲ့ ပုဒ္မျဖစ္တယ္၊ ရွက္ဖုိ႔မလုိ၊ ေၾကာက္ဖုိ႔ မလုိဟု အာဂႏၲဳဘုန္းႀကီးေရႊမ်က္မွန္ ဦးဝိဇယကအားေပးၿပီး လူထုႀကီး ျမင္ေလာက္ေအာင္ လက္ထိပ္ကုိပင္ ေျမွာက္ကာ ေျမွာက္ကာ ေခၚေဆာင္ရာသုိ႔ လုိက္ပါခဲ့ေလသည္။
ရာဇဝတ္ဝန္ႀကီးက လက္ထိပ္ကုိအျဖဳတ္ခုိင္းသည္(မေျပးမည့္သူ၊ အားမရွိသူ၊ မိန္းမမ်ား လက္ထိပ္မခတ္ရ)။
မႏၲေလးေထာင္သုိ႔ေရာက္ေသာအခါ ဦးဥတၱမႀကဳိဆုိပြဲ အဓိကရုဏ္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ေထာင္က်ေနၾကေသာ စီပီခင္ေမာင္၊ အမတ္ဦးဘသီ၊ အိမ္ေတာ္ရာဘုရား၌ အဂၤလိပ္ရာဇဝတ္ဝန္ကေလး၏ ႏွာေခါင္းကုိ ဓားႏွင့္ခုတ္ေသာ ဦးေကသရတုိ႔ႏွင့္ ေတြ႕ရသည္။
အခ်ဳပ္ႏွင့္ေလးလေနရၿပီး တရားစစ္ေသာေန႔၌ သက္ေသမ်ားကုိ စစ္ေဆးၿပီးေသာအခါ ဝန္ေထာက္ ေမာင္ေက်ာ္ေလးက စြဲခ်က္တင္ရမည္ဟု ေျပာေလသည္။ အာဂႏၲဳဘုန္းႀကီး ေရႊမ်က္မွန္ဦးဝိဇယက ယခုထြက္ဆုိသြားေသာ သက္ေသမ်ားတြင္ တဦးတေယာက္ကမွ် ဘုန္းႀကီးသည္ အစုိးရလက္နက္ကုိင္ မ်ားႏွင့္ ရင္ဆုိင္သည္၊ လက္နက္ကုိင္၍ ခုခံသည္ဟု မထြက္ဆုိၾကပါ ဖမ္းလွ်င္လုိက္မည္ဟု ေျပာၿပီးသား ျဖစ္သည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ ခုခံေရးပုဒ္မႏွင့္ ဘုန္းႀကီးဘာမွ်မဆုိင္ ဟု ေခ်ပေလရာ ဤေခ်ပခ်က္ျဖင့္ပင္ အာဂႏၲဳဘုန္းႀကီးေရႊမ်က္မွန္ဦးဝိဇယအား လြတ္ေစဟု တရားသူႀကီးက ဒီကရီခ်ေလသည္။ ဤသုိ႔ျဖင့္ ေရမ်က္မွန္ဘုန္းႀကီး ဦးဝိဇယကုိ ေထာင္ခ်လုိက္မည္ဟု ႀကဳိးစားထားေသာ အလုိေတာ္ရိတုိင္း ႀကဳံးဝါးခ်က္သည္ ပ်က္ျပယ္၍သြားေတာ့၏။
လြတ္ေသာေန႔၌ ဝန္ေထာက္ရုံးခန္းထဲသုိ႔ ေခၚၿပီးလွ်င္ ျပည္ထဲေရးယန္ႀကီးထံမွေပးပုိ႔လုိက္ေသာ ဝန္ေထာက္ဦးေက်ာ္သည္ ေသနတ္မ်ားႏွင့္ၿခိမ္းေျခာက္ၿပီး ၾကမ္းတမ္းစြာ မိန္းမေတြကုိ အတင္းအၾကပ္ အခြန္ေတာင္းသည္ စေသာ သတင္းမ်ားကုိ မွင္နီတားထားသည့္သတင္းစာ စာရြက္ကုိျပကာ မိမိအား ၾကည့္ႏုိင္သေလာက္ ၾကည့္ရႈေစာင့္ေရွာက္ပါဟု ဝန္ေထာက္ဦးေက်ာ္က ေတာင္းပန္ေလသည္။ ဤသတင္းမ်ားကား ရတနာပုံ စကၠရီေတရီ ဦးတင္က ေပးပုိ႔ေသာ သတင္းမ်ားျဖစ္သည္။ ဦးပဥၥင္းငယ္ ဦးဝိဇယမွာ ေထာင္ေလးလက်သည္။ အစုိးရက ၂ခါဆုိင္း၊ ၃ခါဆုိင္း အခြန္ေတာင္းစနစ္ကုိ လုိက္ေလ်ာရေလသည္။