သတင္း

သဟာယအင္တာနက္ေရဒီယို မွ တိုက္ရိုက္ထုတ္လႊင့္ေသာ ဆရာေတာ္၏ အစီအစဥ္ (၃) 3.6.2019 တနလၤာေန႔

ဒီကေန႔ ဦးဇင္းေဟာတဲ့တရားအစီစဥ္ေလး စပါမယ္ေနာ္။ ျမန္မာတရားေတာ္မ်ားပါဗ်ာ။ ဦးဇင္းတို႔ ကုလားတရားေဟာလုိ႔ဆိုျပီး တရားပြဲပိတ္လိုက္ပါတယ္ဗ်။ အမုန္းတရားေတြေရာ ဘာေတြေရာ ညာေတြေရာေပါ့ေနာ္။ ဒီလိုေခါင္းစဥ္တပ္ၾကတာေပါ့။

ဦးဇင္းကေတာ့ အမွန္တရားေဟာတာပါဗ်ာ။ အမုန္းတရား မဟုတ္ပါဘူး။ ဘုရားရဲ႕ေျခာက္ခြန္းထဲက ဟုတ္သည္ဆုိၾကပါစို႔။ ခ်ိဳသာသာ မခ်ိဳသာသာ နားခံႏိုင္ႏိုင္ မခံႏိုင္ႏိုင္ ဟုတ္တယ္မွန္တယ္။ အက်ိဳးရွိတယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဘုရားကေျပာတာပါပဲဗ်ာ။ သူတို႔ မခံစားတုိင္း မခံႏိုင္တိုင္း သူတို႔အထုပ္ ျပည္သြားတုိင္း သူတို႔ အပုပ္ေတြ ပြကုန္တုိင္း အမုန္းတရားဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္တပ္ျပီး က်ဳပ္ကို တရားပြဲပိတ္လုိက္ၾကတာပါ။ တရားပြဲပိတ္တဲ့အခ်ိန္မွာလည္း က်ဳပ္က ေျပာလုိက္ပါတယ္။ ဒီကေန႔ကစျပီး ကုလားတရား မေဟာေတာ့ဘူး ျမန္မာတရားပဲ ေဟာေတာ့မယ္ နာဖို႔သာ ျပင္ၾကေပေတာ့။

ဧျပီလ ၂၉ ရက္ေန႔က ဘိက္တရားပြဲတစ္ပြဲ ေမလ ၅ ရက္ေန႔က ဆူးေလ ဗႏၶဴးလပန္းျခံနားတစ္ပြဲ ဒီႏွစ္ပြဲေလး ေဟာလုိက္တာဗ်ာ။ ၁၂၄(က) အတပ္ခံရတဲ့ အဆင့္ထိ ၁၂၄(က) ဘာလို႔တပ္တာလည္း က်ဳပ္စဥ္းစားလုိ႔မရဘူးဗ်ာ။ က်ဳပ္က အစိုးရအၾကည္ညိဳပ်က္ရေအာင္ အစုိးရရဲ႕ ဘယ္ဌာနကို နာမည္တပ္ျပီး ေျပာလို႔လည္းဗ်ာ။ အစိုးရရဲ႕ နာမည္တပ္ျပီး ေျပာလို႔လည္း ဥပေဒမွာ အဲဒီလုိ နာမည္တုိက္ရိုက္ မသံုးစြဲဘဲနဲ႔ ျဖစ္တန္ေလာက္ရာသည္ ဘယ္သူ႔ကို ရည္ညႊန္းေျပာတာပဲဆိုျပီး အဓိပၸါယ္ေကာက္ခ်က္ခ် ဆြဲယူသံုးသပ္မႈနဲ႔ သံသယနဲ႔ဖမ္းလို႔ ရသလားဗ်ာ။

မီဒီယာေတြလည္း က်ဳပ္ေမးခ်င္ပါတယ္. ခင္ဗ်ားတို႔က ဟာ ဟုိလူက်ဳပ္တို႔နဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ေတြခ်ည္း အကုန္လံုး အင္တာဗ်ဴးပီးေတာ့မွ က်ဳပ္ကိုဖမ္းျဖစ္ေအာင္ ဖိအားေပးေနၾကတယ္.။ ခင္ဗ်ားတို႔ ေမးရမွာက ဘယ္အခ်က္အလက္က ၁၂၄(က) နဲ႔ညိွတာလဲ ဘယ္စကားရပ္က ၁၂၄(က)နဲ႔ညွိတာလဲ ဒါေတြ ေမးရမွာေလဗ်ာ။ အဲ့လိုေမးတဲ့အခါက်ေတာ့လည္း အမ်ိဳးသားေရး ေရွ႕ေနဘက္ေတြ ရွိတယ္။ ႏိုင္ငံေရး ေရွ႕ေနဘက္ေတြရွိတယ္။ ဘယ္ေရွ႕ေနကေတာ့ ဘယ္လိုေျပာတယ္ ဘယ္ေရွ႕ေနကေတာ့ ဘယ္လိုေျပာတယ္။ ဘယ္တရားသူၾကီးကေတာ့ ဘယ္လုိေျပာတယ္။ ဒါမ်ိဳးေတြျဖစ္ရမွာမို႔လား။

အခုေတာ့ မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ။ က်ဳပ္ေျပာတဲ့စကားေလးေတြကိုပဲ ျပန္ျပန္ေရးပီးေတာ့ က်ဳပ္ကိုပဲ ခင္ဗ်ားတို႔က မဖမ္းဖမ္းေအာင္ ၀ိုင္းျပီးဖိအားေပးေနၾကတာ။ ကဲ က်ဳပ္ေျပာမယ္ဗ်ာ။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႕နာမည္မပါဘဲနဲ႔ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႕ အျပဳအမူေလးကို ေဖာ္ျပျပီးေျပာေဟာတာက ဒီမုိကေရစီ သေဘာထားအရ အျပစ္ရွိလားဗ်ာ။ လြတ္လပ္စြာေ၀ဖန္ခြင့္ဆိုတဲ့ ေဘာင္ထဲမွာ ရွိမေနဘူးလားဗ်ာ။ ကဲ က်ဳပ္ ေျပာမယ္ေလ မိက္ကပ္ေလး လိမ္းဖို႔ေလာက္တတ္ အဲဒါ ဘာျငိတာတုန္းဗ်ာ။ ဖက္ရွင္ေလး ၀တ္ဖို႔ေလာက္တတ္ အဲဒါကေကာ ဘာျငိတာတုန္းဗ်ာ။ ေဒါက္ျမင့္ေလးစီးျပီး ေကာ့ပက္ေကာ့ပက္ ေလွ်ာက္သြားရံုေလးတက္ အဲဒါကေကာ ဘာျငိတာတုန္းဗ်ာ။ ဒီၾကားထဲ ႏိုင္ငံျခားသားေတြ ေတြ႕လို႔ရွိရင္ ဖင္ကယမ္းခ်င္ေသး အဲဒါကေကာ ဘာျငိတာတုန္းဗ်ာ။

ဟုတ္ဘူးလားခင္ဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားယမ္းရံုတင္ ဘယ္ကမလဲ ဟိုပံုတစ္ပံုဆိုရင္ ပံုးဆိုးပန္းဆိုးၾကီး။ ေနာက္ေတာင္ ေကာ့ေပးလိုက္ေသးတယ္။ ဟို ———— ဘာလဲ မသိ ႏိုင္ငံျခားသား တစ္ေယာက္ရပ္ေနတဲ့ နားမွာ သူက ေနာက္ကိုေတာင္ ေကာ့ေပးလိုက္ေသးတယ္။ အဲဒီအမွန္တရားေတြ ေျပာတာက ၁၂၄(က) ျငိလားဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔လည္း စဥ္းစားၾကပါဦး။ ဟုတ္တယ္ေနာ္။

ကိုင္း ဒါေလးကို သမၼတတင္ခ်င္တယ္ တင္ခ်င္တာကို ေျပာတာေလ။ ဒါၾကီးက သမၼတ လုပ္ဦးမယ္ေျပာတာမွ မဟုတ္တာ။ အဲဒါ က်ဳပ္တို႔ႏိုင္ငံ ေသေရာေပါ့ဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားကို ကင္း၀န္မင္းၾကီးစကားနဲ႔ ေျပာရမလား။ ကင္း၀န္မင္းၾကီးက သီေပါနဲ႔ စုဘုရားလတ္ ေဆာ့ကစားေနတာကိုေတြ႕တဲ့အခါက်ေတာ့ စုတ္တသပ္သပ္ ျဖစ္ရွာတယ္။ ရင္နာလို႔ မဆံုးရွာဘူး။ ေၾသာ္ တိုင္းျပည္ရဲ႕အာဏာ ကေလးသူငယ္ေတြရဲ႕လက္ထဲကိုေရာက္ေတာ့ ဘာမွမသိနားမလည္တဲ႔ ကေလးငယ္ေတြ ကေလးငယ္ေလးရဲ႕လက္ထဲ ႏို္င္ငံအာဏာက ေရာက္ေနတာ အင္မတန္မွ ၀မ္းနည္းဖို႔ေကာင္းတယ္ ။ အဲဒါ ကင္း၀န္မင္းၾကီး ေျပာခဲ့တာပါဗ်ာ.။

အခုလည္း အဲ့အတိုင္းေပါ့ဗ်ာ။ မိတ္ကပ္ေလးလိမ္း ဖက္ရွင္ေလး၀တ္ ေဒါက္ျမင့္ေလးစီး ဘာစတုိင္ၾကီးလည္းမသိပါဘူး။ ကုလားမစတိုင္လ္လား ဘာလားမသိဘူး။ ဟိုတဘက္ၾကီးကို လက္တစ္ဖက္နဲ႔ မမထားတာေလ။ ဟိုပ၀ါေလးေရာ အဲဒါ ဘာစတိုင္လ္လဲမသိဘူး။ ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္က အဲ့လိုစတိုင္လ္ေတြ ခ်ိဳးတာေကာရွိလားဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ေတြ လုိက္ၾကည့္ပါအံုး.။ ေမာ္ဒယ္မွ စတိုင္လ္ထြင္တယ္ ဟုတ္တယ္ေနာ္။ ေအး အဲ့လုိ ၀တ္တဲ့သူေလာက္ အဲ့လို အလွအပ မက္ေမာတဲ့သူေလာက္ အဲ့လုိ အလွအပပဲ စိတ္၀င္စားျပီး တိုင္းျပည္ရဲ႕အက်ိဳး ျပည္သူလူထုအက်ိဳး ဘာမွစိတ္မ၀င္စားတဲ့သူတစ္ေယာက္ရဲ႕ လက္ထဲမွာ အာဏာရေနတာ ႏွေျမာဖို႔ေကာ မေကာင္းဘူးလား ။ အဲ့ဒီလုိ ႏွေျမာဖို႔ေကာင္းတယ္ဆိုတာ မုန္းလို႔ေျပာတာ ဟုတ္ရဲ႕လား ။ တိုင္းျပည္အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ မဟုတ္ဘူးလား။ ဒါ ၁၂၄(က)နဲ႔ ျငိသလား။ ခင္ဗ်ားတို႔တေတြ စဥ္းစားၾက။

ဟုတ္ျပီ။ က်ဳပ္ကို တိုင္းသံဃနာယက ဆင့္ေခၚတယ္။ က်ဳပ္ကလည္း ၃၀ ရက္ေန႔ အခ်ိန္မီ လာတယ္။ က်ဳပ္က ၂၉ ရက္ေန႔ ရန္ကုန္ေရာက္တယ္။ ၂၉ ရက္ေန႔မွာ သာသနာေရးဌာန ေၾကညာခ်က္ လိုင္းေပၚမွာေတြ႔တယ္။ အတုလားအစစ္လား က်ဳပ္မေ၀ဖန္တတ္ဘူး.။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ က်ဳပ္တို႔က အစစ္ပါလို႔ေျပာလို႔ရွိရင္ သူတို႔က အတုပါဆိုျပီးေတာ့ ျငင္းလုိက္ရင္ က်ဳပ္ ခံရဦးမွာေလ။

ဟုတ္ျပီ ၃၀ ရက္ေန႔ က်ဳပ္ရွိတယ္ဗ်။ က်ဳပ္ခင္ဗ်ားတို႔နဲ႔ အတူရွိတယ္ဗ်။ က်ဳပ္ ကာလာခ်ိန္းထားလို႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔က က်ဳပ္ကို သတိမမူမိၾကတာဗ်။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ရဲ႕ အနားမွာပဲ။ က်ဳပ္အကုန္ျမင္ေနရတယ္။ ၃၁ ရက္ေန႔ၾကမွ က်ဳပ္ဆီ စာေရာက္ပါတယ္။ အဲဒါလည္း မႏၲေလးတိုင္းသာသနာေရးဌာနက ပို႔တဲ့စာပါ။ ရန္ကုန္တိုင္း သံဃာ့နာယကပို႔တဲ့စာက ၁ ရက္ေန႔မွ ေရာက္တာပါ။

သဟာယကို ေရာက္တာေျပာတာေနာ္။ အဲဒီစာထဲမွာ အေၾကာင္းမညီညြတ္လို႔ မက်င္းပေသးဘူးဆိုတာ ပါတယ္။ ထပ္မံက်င္းပမယ့္ရက္ကို အခ်ိန္မီအေၾကာင္းၾကားေပးဦးမယ္လို႔ ပါတယ္။ အဲေတာ့ က်ဳပ္က ထပ္မံက်င္းပမည့္ရက္ကို ေစာင့္ေနရံုပဲေလ။ က်ဳပ္က ဘုရားသားေတာ္ သာသနာ့၀န္ထမ္းေလ ဓမၼစက္ကိုပဲ အေလးအနက္ ထားရမွာ။ ဓမၼစက္ကို ဦးထိပ္ပန္ဆင္ရမွာမို႔လား။ ဓမၼစက္ကိုပဲ ဦးထိပ္ထားရမွာမို႔လား။ အဲလုိ ဦးထိပ္ထားတဲ့ သာဓကလည္း က်ဳပ္ ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္ေလ။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)

သဟာယအင်တာနက်ရေဒီယို မှ တိုက်ရိုက်ထုတ်လွှင့်သော ဆရာတော်၏ အစီအစဉ် (၃) 3.6.2019 တနင်္လာနေ့

ဒီကနေ့ ဦးဇင်းဟောတဲ့တရားအစီစဉ်လေး စပါမယ်နော်။ မြန်မာတရားတော်များပါဗျာ။ ဦးဇင်းတို့ ကုလားတရားဟောလို့ဆိုပြီး တရားပွဲပိတ်လိုက်ပါတယ်ဗျ။ အမုန်းတရားတွေရော ဘာတွေရော ညာတွေရောပေါ့နော်။ ဒီလိုခေါင်းစဉ်တပ်ကြတာပေါ့။

ဦးဇင်းကတော့ အမှန်တရားဟောတာပါဗျာ။ အမုန်းတရား မဟုတ်ပါဘူး။ ဘုရားရဲ့ခြောက်ခွန်းထဲက ဟုတ်သည်ဆိုကြပါစို့။ ချိုသာသာ မချိုသာသာ နားခံနိုင်နိုင် မခံနိုင်နိုင် ဟုတ်တယ်မှန်တယ်။ အကျိုးရှိတယ်ဆိုရင်တော့ ဘုရားကပြောတာပါပဲဗျာ။ သူတို့ မခံစားတိုင်း မခံနိုင်တိုင်း သူတို့အထုပ် ပြည်သွားတိုင်း သူတို့ အပုပ်တွေ ပွကုန်တိုင်း အမုန်းတရားဆိုတဲ့ခေါင်းစဉ်တပ်ပြီး ကျုပ်ကို တရားပွဲပိတ်လိုက်ကြတာပါ။ တရားပွဲပိတ်တဲ့အချိန်မှာလည်း ကျုပ်က ပြောလိုက်ပါတယ်။ ဒီကနေ့ကစပြီး ကုလားတရား မဟောတော့ဘူး မြန်မာတရားပဲ ဟောတော့မယ် နာဖို့သာ ပြင်ကြပေတော့။

ဧပြီလ ၂၉ ရက်နေ့က ဘိက်တရားပွဲတစ်ပွဲ မေလ ၅ ရက်နေ့က ဆူးလေ ဗန္ဓူးလပန်းခြံနားတစ်ပွဲ ဒီနှစ်ပွဲလေး ဟောလိုက်တာဗျာ။ ၁၂၄(က) အတပ်ခံရတဲ့ အဆင့်ထိ ၁၂၄(က) ဘာလို့တပ်တာလည်း ကျုပ်စဉ်းစားလို့မရဘူးဗျာ။ ကျုပ်က အစိုးရအကြည်ညိုပျက်ရအောင် အစိုးရရဲ့ ဘယ်ဌာနကို နာမည်တပ်ပြီး ပြောလို့လည်းဗျာ။ အစိုးရရဲ့ နာမည်တပ်ပြီး ပြောလို့လည်း ဥပဒေမှာ အဲဒီလို နာမည်တိုက်ရိုက် မသုံးစွဲဘဲနဲ့ ဖြစ်တန်လောက်ရာသည် ဘယ်သူ့ကို ရည်ညွှန်းပြောတာပဲဆိုပြီး အဓိပ္ပါယ်ကောက်ချက်ချ ဆွဲယူသုံးသပ်မှုနဲ့ သံသယနဲ့ဖမ်းလို့ ရသလားဗျာ။
မီဒီယာတွေလည်း ကျုပ်မေးချင်ပါတယ်. ခင်ဗျားတို့က ဟာ ဟိုလူကျုပ်တို့နဲ့ ဆန့်ကျင်ဘက်တွေချည်း အကုန်လုံး အင်တာဗျူးပီးတော့မှ ကျုပ်ကိုဖမ်းဖြစ်အောင် ဖိအားပေးနေကြတယ်.။ ခင်ဗျားတို့ မေးရမှာက ဘယ်အချက်အလက်က ၁၂၄(က) နဲ့ညှိတာလဲ ဘယ်စကားရပ်က ၁၂၄(က)နဲ့ညှိတာလဲ ဒါတွေ မေးရမှာလေဗျာ။ အဲ့လိုမေးတဲ့အခါကျတော့လည်း အမျိုးသားရေး ရှေ့နေဘက်တွေ ရှိတယ်။ နိုင်ငံရေး ရှေ့နေဘက်တွေရှိတယ်။ ဘယ်ရှေ့နေကတော့ ဘယ်လိုပြောတယ် ဘယ်ရှေ့နေကတော့ ဘယ်လိုပြောတယ်။ ဘယ်တရားသူကြီးကတော့ ဘယ်လိုပြောတယ်။ ဒါမျိုးတွေဖြစ်ရမှာမို့လား။

အခုတော့ မဟုတ်ပါဘူးဗျာ။ ကျုပ်ပြောတဲ့စကားလေးတွေကိုပဲ ပြန်ပြန်ရေးပီးတော့ ကျုပ်ကိုပဲ ခင်ဗျားတို့က မဖမ်းဖမ်းအောင် ဝိုင်းပြီးဖိအားပေးနေကြတာ။ ကဲ ကျုပ်ပြောမယ်ဗျာ။ တစ်ဦးတစ်ယောက်ရဲ့နာမည်မပါဘဲနဲ့ တစ်ဦးတစ်ယောက်ရဲ့ အပြုအမူလေးကို ဖော်ပြပြီးပြောဟောတာက ဒီမိုကရေစီ သဘောထားအရ အပြစ်ရှိလားဗျာ။ လွတ်လပ်စွာဝေဖန်ခွင့်ဆိုတဲ့ ဘောင်ထဲမှာ ရှိမနေဘူးလားဗျာ။ ကဲ ကျုပ် ပြောမယ်လေ မိက်ကပ်လေး လိမ်းဖို့လောက်တတ် အဲဒါ ဘာငြိတာတုန်းဗျာ။ ဖက်ရှင်လေး ဝတ်ဖို့လောက်တတ် အဲဒါကကော ဘာငြိတာတုန်းဗျာ။ ဒေါက်မြင့်လေးစီးပြီး ကော့ပက်ကော့ပက် လျှောက်သွားရုံလေးတက် အဲဒါကကော ဘာငြိတာတုန်းဗျာ။ ဒီကြားထဲ နိုင်ငံခြားသားတွေ တွေ့လို့ရှိရင် ဖင်ကယမ်းချင်သေး အဲဒါကကော ဘာငြိတာတုန်းဗျာ။

ဟုတ်ဘူးလားခင်ဗျာ။ ခင်ဗျားယမ်းရုံတင် ဘယ်ကမလဲ ဟိုပုံတစ်ပုံဆိုရင် ပုံးဆိုးပန်းဆိုးကြီး။ နောက်တောင် ကော့ပေးလိုက်သေးတယ်။ ဟို ———— ဘာလဲ မသိ နိုင်ငံခြားသား တစ်ယောက်ရပ်နေတဲ့ နားမှာ သူက နောက်ကိုတောင် ကော့ပေးလိုက်သေးတယ်။ အဲဒီအမှန်တရားတွေ ပြောတာက ၁၂၄(က) ငြိလားဗျာ။ ခင်ဗျားတို့လည်း စဉ်းစားကြပါဦး။ ဟုတ်တယ်နော်။

ကိုင်း ဒါလေးကို သမ္မတတင်ချင်တယ် တင်ချင်တာကို ပြောတာလေ။ ဒါကြီးက သမ္မတ လုပ်ဦးမယ်ပြောတာမှ မဟုတ်တာ။ အဲဒါ ကျုပ်တို့နိုင်ငံ သေရောပေါ့ဗျာ။ ခင်ဗျားကို ကင်းဝန်မင်းကြီးစကားနဲ့ ပြောရမလား။ ကင်းဝန်မင်းကြီးက သီပေါနဲ့ စုဘုရားလတ် ဆော့ကစားနေတာကိုတွေ့တဲ့အခါကျတော့ စုတ်တသပ်သပ် ဖြစ်ရှာတယ်။ ရင်နာလို့ မဆုံးရှာဘူး။ သြော် တိုင်းပြည်ရဲ့အာဏာ ကလေးသူငယ်တွေရဲ့လက်ထဲကိုရောက်တော့ ဘာမှမသိနားမလည်တဲ့ ကလေးငယ်တွေ ကလေးငယ်လေးရဲ့လက်ထဲ နိုင်ငံအာဏာက ရောက်နေတာ အင်မတန်မှ ဝမ်းနည်းဖို့ကောင်းတယ် ။ အဲဒါ ကင်းဝန်မင်းကြီး ပြောခဲ့တာပါဗျာ.။

အခုလည်း အဲ့အတိုင်းပေါ့ဗျာ။ မိတ်ကပ်လေးလိမ်း ဖက်ရှင်လေးဝတ် ဒေါက်မြင့်လေးစီး ဘာစတိုင်ကြီးလည်းမသိပါဘူး။ ကုလားမစတိုင်လ်လား ဘာလားမသိဘူး။ ဟိုတဘက်ကြီးကို လက်တစ်ဖက်နဲ့ မမထားတာလေ။ ဟိုပဝါလေးရော အဲဒါ ဘာစတိုင်လ်လဲမသိဘူး။ နိုင်ငံခေါင်းဆောင်က အဲ့လိုစတိုင်လ်တွေ ချိုးတာကောရှိလားဗျာ။ ခင်ဗျားတို့တွေ လိုက်ကြည့်ပါအုံး.။ မော်ဒယ်မှ စတိုင်လ်ထွင်တယ် ဟုတ်တယ်နော်။ အေး အဲ့လို ဝတ်တဲ့သူလောက် အဲ့လို အလှအပ မက်မောတဲ့သူလောက် အဲ့လို အလှအပပဲ စိတ်ဝင်စားပြီး တိုင်းပြည်ရဲ့အကျိုး ပြည်သူလူထုအကျိုး ဘာမှစိတ်မဝင်စားတဲ့သူတစ်ယောက်ရဲ့ လက်ထဲမှာ အာဏာရနေတာ နှမြောဖို့ကော မကောင်းဘူးလား ။ အဲ့ဒီလို နှမြောဖို့ကောင်းတယ်ဆိုတာ မုန်းလို့ပြောတာ ဟုတ်ရဲ့လား ။ တိုင်းပြည်အကျိုးစီးပွားအတွက် မဟုတ်ဘူးလား။ ဒါ ၁၂၄(က)နဲ့ ငြိသလား။ ခင်ဗျားတို့တတွေ စဉ်းစားကြ။

ဟုတ်ပြီ။ ကျုပ်ကို တိုင်းသံဃနာယက ဆင့်ခေါ်တယ်။ ကျုပ်ကလည်း ၃၀ ရက်နေ့ အချိန်မီ လာတယ်။ ကျုပ်က ၂၉ ရက်နေ့ ရန်ကုန်ရောက်တယ်။ ၂၉ ရက်နေ့မှာ သာသနာရေးဌာန ကြေညာချက် လိုင်းပေါ်မှာတွေ့တယ်။ အတုလားအစစ်လား ကျုပ်မဝေဖန်တတ်ဘူး.။ ဘာလို့လဲဆိုတော့ ကျုပ်တို့က အစစ်ပါလို့ပြောလို့ရှိရင် သူတို့က အတုပါဆိုပြီးတော့ ငြင်းလိုက်ရင် ကျုပ် ခံရဦးမှာလေ။

ဟုတ်ပြီ ၃၀ ရက်နေ့ ကျုပ်ရှိတယ်ဗျ။ ကျုပ်ခင်ဗျားတို့နဲ့ အတူရှိတယ်ဗျ။ ကျုပ် ကာလာချိန်းထားလို့ ခင်ဗျားတို့က ကျုပ်ကို သတိမမူမိကြတာဗျ။ ခင်ဗျားတို့ရဲ့ အနားမှာပဲ။ ကျုပ်အကုန်မြင်နေရတယ်။ ၃၁ ရက်နေ့ကြမှ ကျုပ်ဆီ စာရောက်ပါတယ်။ အဲဒါလည်း မန္တလေးတိုင်းသာသနာရေးဌာနက ပို့တဲ့စာပါ။ ရန်ကုန်တိုင်း သံဃာ့နာယကပို့တဲ့စာက ၁ ရက်နေ့မှ ရောက်တာပါ။ သဟာယကို ရောက်တာပြောတာနော်။ အဲဒီစာထဲမှာ အကြောင်းမညီညွတ်လို့ မကျင်းပသေးဘူးဆိုတာ ပါတယ်။ ထပ်မံကျင်းပမယ့်ရက်ကို အချိန်မီအကြောင်းကြားပေးဦးမယ်လို့ ပါတယ်။ အဲတော့ ကျုပ်က ထပ်မံကျင်းပမည့်ရက်ကို စောင့်နေရုံပဲလေ။ ကျုပ်က ဘုရားသားတော် သာသနာ့ဝန်ထမ်းလေ ဓမ္မစက်ကိုပဲ အလေးအနက် ထားရမှာ။ ဓမ္မစက်ကို ဦးထိပ်ပန်ဆင်ရမှာမို့လား။ ဓမ္မစက်ကိုပဲ ဦးထိပ်ထားရမှာမို့လား။ အဲလို ဦးထိပ်ထားတဲ့ သာဓကလည်း ကျုပ် နှစ်မျိုးရှိတယ်လေ။
(ဆက်လက်ဖော်ပြပါမည်)