သတင္း

သိဂႌေ႐ႊခြက္ႏွင့္ ျခေသၤ့ဆီ(၂)

(၂၁.၁၂.၂ဝဝ၆ရက္ေန႔၌ အုိးဘုိဘဝတကၠသုိလ္မွာေရးသားသည္။)

နယ္ေျမစိမ္းမ်ား
ေျမစာရင္းဌာန၌ သာသနာ့နယ္ေျမစာရင္းဝင္သည့္ သာသနိက အေဆာက္အဦးမ်ားကုိ အစိမ္းေရာင္ျဖင့္ သတ္မွတ္ ေရးဆြဲထားသည္ဟု သိ႐ွိရေလသည္။ ထုိနယ္ေျမစိမ္းမ်ားရွိ ေက်ာင္းထုိင္မ်ား ကုိ သ႐ုပ္ခြဲရာ၌ အလားတူေတြ႕ရေလသည္။
(က) အရည္အခ်င္းမဲ့၊ အလုပ္မလုပ္၊ ပ်က္စီး
(ခ) အရည္အခ်င္း႐ွိ၊ အလုပ္မလုပ္၊ ပ်က္စီး
(ဂ) အရည္အခ်င္း႐ွိ၊ အလုပ္လုပ္၊ ပ်က္စီး
(ဃ) အရည္အခ်င္း႐ွိ၊ အလုပ္လုပ္၊ မပ်က္စီး
(င) အရည္အခ်င္းမဲ့၊ အလုပ္လုပ္၊ မပ်က္စီး
ဤ ငါးမ်ဳိးတြင္(က)(ခ) ပုဂၢဳိလ္မ်ားမွာ အရည္အခ်င္း႐ွိၾကသည္ ျဖစ္ေစ၊ မ႐ွိၾကသည္ျဖစ္ေစ၊ သာသနာအတြက္ အုဋ္တစ္ခ်ပ္ သဲတစ္ပြင့္မွ်ပင္ အားမကုိးရဘဲ ရဟန္းသီလလည္းပ်က္စီးေနေသာ သာသနာဖ်က္ ပုဂၢဳိလ္မ်ား ျဖစ္ေလသည္။ ၄င္းတုိ႔ေနထုိင္သည့္ ေက်ာင္းမ်ား၊ ေျမမ်ားမွာ သာသနာ အတြက္ ေျမပုပ္ေျမေဆြးမ်ားသဖြယ္ျဖစ္ေနေလသည္။ ထုိေက်ာင္းမ်ား ထုိေက်ာင္း ထုိင္မ်ားအတြက္ေကာ တာဝန္႐ွိသံဃာ့အစုိးရသည္ အဘယ္သုိ႔ စီစဥ္ထားပါသနည္း။ ဥပမာ ဆက္လက္ထား႐ွိမည္ေလာ၊ သန္႔႐ွင္း၍ အစားထုိးမည္ေလာ၊ သုိ႔မဟုတ္ ႏုိင္ငံေတာ္၌ လုိအပ္ေနေသာ စာသင္ ေက်ာင္း စသည့္ ဌာနမ်ား ဖြင့္လွစ္မည္ေလာ၊ ဤသေဘာကုိ စစ္ေၾကာသင့္ လွေပသည္။

(ဂ) အမ်ဳိးအစားလာ ေက်ာင္းထုိင္မ်ားမွာ အရည္အခ်င္း႐ိွသည္လည္း မွန္၏။ ပရိယတၲိ၊ ပဋိပတၲိစသည္ျဖင့္ ဓုရႏွစ္ျဖာ ႏုိင္ရာဝန္ထမ္း၍ အလုပ္လုပ္ေနသည္လည္း မွန္၏။ သုိ႔ေသာ္ ရဟန္းသီလပ်က္စီးေနေပၿပီ။ သူ၏လုပ္ေဆာင္ခ်က္သည္ တုိက္႐ုိက္အားျဖင့္ သာသနာအတြက္ အက်ဳိး႐ွိသည္ကား မွန္၏။ သူ႔အတြက္ကား တစ္ရက္ကုန္ေလ ငရဲသက္တမ္း တစ္ရက္တုိးေလ ျဖစ္ရကား အက်ဳိးမမ်ားလွေပ။ သုိ႔ေသာ္လည္း ပုိေနၿမဲ က်ားေနၿမဲ ဆက္လက္ေနထုိင္ၿပီး သာသနာ့တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနမည္။ ဆက္လက္ ေစာင့္စည္းမည္ဆုိလွ်င္ကား က်ႏုပ္တုိ႔သည္ ထုိသူ႔အတြက္ ထည့္စဥ္းစားဖုိ႔ မလုိေတာ့ေပ။ သေဗၺသတၲာ ကမၼႆကာ စာရင္းသာ သြင္းသင့္ေပသည္။

ငရဲခံရမည့္အေရးမွာ သူ႔အေရးျဖစ္၍၊ က်ႏုပ္တုိ႔ကမူကား သူ၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား၌ ထုိက္သင့္သလုိ ကူညီပံ့ပုိးေပး႐ုံသာ ႐ွိေလသည္။ အကယ္၍ ရပ္တန္းက မရပ္ဘဲ အတင့္ရဲစြာ က်ဴးလြန္လာပါက သူ႔ကုိလည္း ပင္စင္ေပးထုိက္လွေပသည္။

(ဃ) ပုဂၢဳိလ္မွာ ျမတ္စြာဘုရားသာသနာေတာ္၌ အလုိ႐ွိဆုံးေသာ၊ ျမတ္စြာဘုရားကုိ္ယေတာ္တုိင္ ေကာင္းခ်ီႏုေဖာ္ သာဓုေခၚအားေပးခဲ့ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားျဖစ္၍ ရဟန္း႐ွင္လူျပည္သူမ်ားက ဝုိင္းဝန္းပူေဇာ္ ေထာက္ပံ့ လွဴဒါန္းသင့္ေပသည္။ ေထရဝါဒစစ္စစ္ရဟန္းေတာ္မ်ား၊ သာသနာ့ဝန္ထမ္း စစ္စစ္ရဟန္းေတာ္မ်ား၊ သာသနာေတာ္ႀကီးကုိ ေကာင္းသည္ထက္ေကာင္း ေအာင္ မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ား ေမြးျမဴပ်ဳိးေထာင္ေနသည့္ သာသနာ့မိခင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားျဖစ္ၾကေလသည္။ ထုိရဟန္းေတာ္မ်ားမွ ေသြဖီ၍ သာသနာအတြက္ အက်ဳိးမ႐ွိေသာ ေနရာမ်ဳိး၌ လွဴဒါန္းေထာက္ပံ့ေနသူမ်ား သည္ အဆိပ္ပင္ေရေလာင္းေနသူမ်ား သာသနာကုိ ဖ်က္ဆီးေနသူမ်ား၊ မုိက္မဲေသာ ဥယ်ာဥ္မွဴးမ်ားျဖစ္ၾကေလသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ သာသနာတစ္ရပ္လုံးအတြက္ အက်ဳိး႐ွိႏုိင္မည့္ ဤကဲ့သုိ႔ ေသာ ပညာ႐ွိသူေတာ္ေကာင္းမ်ားထြန္းကားႏုိင္ေစရန္ အလုိ႔ငွာ မဟာနာယကအေနျဖင့္ ေက်ာင္းထုိင္အဂၤါရပ္ႏွင့္ျပည့္စုံေသာ သာသနာျပဳ ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိသာ ေက်ာင္းအပ္ေရး၊ ေက်ာင္းအေမြဆက္ခံေရးအတြက္ တုိက္အုပ္တုိက္ၾကပ္ဆရာေတာ္မ်ားကုိပင့္ဖိတ္၍ စဥ္းမ်ဥ္းတစ္ရပ္ အသစ္ထုတ္သင့္ေပၿပီ။ သုိ႔မွသာ အနာဂတ္သာသနာ၌ ေက်ာင္းထုိင္အားလုံး တန္းခုိးႀကီးၾက အေရာင္ေတာက္ၾကမည္ျဖစ္ေလသည္။

(င) ပုဂၢဳိလ္မွာ အရည္အခ်င္းမ႐ွိသည္မွန္ေသာ္လည္း သီလသိကၡာ မပ်က္စီး၊ ျဖဴစင္လ်က္ပင္႐ွိေသးသည္။ စြမ္းႏုိင္သမွ်လည္း အလုပ္လုပ္ေန၏။ ဥပမာဂုဏ္ေတာ္ပြားျခင္း၊ ဝတ္တက္မွန္ျခင္း၊ တပည့္ႀကီးငယ္မ်ားကုိ စာသင္တုိက္သုိ႔ ပုိ႔လႊတ္ျခင္း စသည့္ ဆရာ့တာဝန္၊ ရဟန္းတာဝန္ကုိ စြမ္းႏုိင္သည့္ဘက္မွ ျပဳလုပ္လ်က္႐ွိေလသည္။ ထုိပုဂၢဳိလ္မ်ားသည္ အေမြဆက္ခံမည့္ တပည့္တပန္းမ်ားကုိ အရည္အခ်င္း႐ွိေအာင္ ေမြးျမဴထုိက္ ေပသည္။ အကယ္၍ တပည့္အက်ဳိးမေပးလွ်င္လည္း ေက်ာင္းဒကာ ဒကာ မမ်ား သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ တုိင္ပင္ညွိႏႈိင္းကာ အရည္အခ်င္း႐ွိမည့္ မ်ဳိးဆက္သစ္ ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ အေမြလႊဲထားသင့္ေပသည္။ အရည္အခ်င္း ႐ွိေသာ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္မ်ား ေပၚထြန္းေရး၊ အရည္အခ်င္း႐ွိေသာ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္မ်ား အလုပ္လုပ္ေရး၌ ေက်ာင္းဒကာ ဒကာမ မ်ားမွာလည္း တာဝန္႐ွိေလသည္။ ေက်ာင္းဒကာ ဒကာမမ်ားက ဝင္ေရာက္စြက္ ဖက္ျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ၊ အႀကံျပဳေလွ်ာက္ထားျခင္း၊ ပံ့ပုိးကူညီျခင္းျဖင့္ ဆုံး႐ႈံးေနေသာ သာသနာ့ေျမမ်ား၊ သာသနာ့ခြန္အားမ်ား ျပန္လည္ အဖုိးတန္ အား႐ွိလာေအာင္ ျပဳလုပ္သင့္ေပသည္။

ဤေနရာ၌ တန္႔ၾကည့္ေတာင္ဆရာေတာ္ႏွင့္ တန္႔ၾကည့္ေတာင္ေယာဂီ မ်ားကုိ နည္းယူ အတုယူသင့္ေပသည္။ ယၡဳလက္႐ွိ မႏၲေလး၊ တံခြန္တုိင္ရပ္ ကြက္႐ွိ တန္႔ၾကည့္ေတာင္ရိပ္သာေနရာသည္ ယၡင္က ေက်ာင္းဝင္းက်ယ္ၿပီး၊ ပုပ္ေဆြးေနသည့္ေျမေဟာင္းႀကီးျဖစ္ေလသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးက ပုိင္ဆုိင္ၿပီး ထုိဆရာေတာ္ႀကီးမွာလည္း လႊဲစရာတပည့္မ႐ွိ၊ တပည့္လည္း အက်ဳိးမေပး၍ တပည့္ေမြးျမဴရန္လည္း ခက္လွသျဖင့္ ထုိဆရာေတာ္ႀကီးမွာ တစ္သက္လုံး အထီးက်န္ဆင္းရဲခ်ဳိ႕တဲ့စြာ ေက်ာင္းအုိႀကီးကုိေစာင့္ေ႐ွာက္ ခဲ့ရေပသည္။ ဤသည္ကုိ တန္႔ၾကည့္ေတာင္ဆရာေတာ္က ရိပ္စားမိ၍ တပည့္ဒကာမ်ားကုိလႊတ္ကာ ဆရာေတာ္ႀကီးကုိ လွဴဒါန္းပူေဇာ္ ေထာက္ပံ့ျခင္းျပဳေလသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးလည္း ေက်းဇူးတင္မဆုံးျဖစ္၍ ေက်ာင္းဝင္းႀကီးကုိ တန္႔ၾကည့္ေတာင္ဆရာေတာ္အား အၿပီးအပုိင္ လႊဲအပ္ခဲ့ေပသည္။ တန္႔ၾကည့္ေတာင္ ငုိရယ္ဝါဒမ်ားသည္ မွန္သည္ အသာထား၍ ၄င္းေနရာ၌ သာသနာစည္ပင္ခဲ့သည္မွာ လက္ေတြ႕ပင္။ အကယ္၍သာ တန္႔ၾကည့္ေတာင္ဆရာေတာ္သည္ သမား႐ုိးက် ကမၼ႒ာန္း ျပဆရာသာျဖစ္ခဲ့ပါမူ အင္မတိ အင္မတန္ပင္ ဂုဏ္ယူခ်ီးက်ဴးထုိက္လွ ေပသည္။ ယၡဳအခ်ိန္ အထီးက်န္ဆင္းရဲစြာ ေနရ႐ွာေသာ ရဟန္းအုိ ေက်ာင္း အုိႀကီးမ်ားကုိ တန္႔ၾကည့္ေတာင္ဆရာေတာ္ကုိ နည္းမွီ၍ သာသနာအတြက္ အသက္ဝင္ေသာ တန္ဖုိး႐ွိေသာ သာသနာ့နယ္ေျမမ်ားျဖစ္လာေအာင္ ေက်ာင္းဒကာဒကာမမ်ား ဝုိင္းဝန္းျပဳျပင္သင့္လွေပသည္။ (တန္႔ၾကည့္ေတာင္၊ ပုဂံေက်ာင္းက အုန္းေမာင္ေခါက္သံ)။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
(မဟာဝီရ ရသစုံမဂၢဇင္း အမွတ္(၂၅)၊ ၂၀၁၇၊ ဇူလိုင္လ)

ဝီရသူ (မစုိးရိမ္)