သတင္းအင္တာဗ်ဴး

သံမဏိႏွင္းဆီ ျပတ္သားလုိက္ပါ (၁)

(ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူ၏ အမ်ဳိးသားႏုိင္ငံေတာ္ဆည္ေဆာက္ေရး ရႈျမင္ခ်က္)
ၿငိမ္းခ်မ္းသာ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းသည္။

ေမး – ဇြန္လ ပထမပတ္တုန္းက ကိန္း ႐ုပ္ရွင္ပြဲေတာ္မွာျပသသြားတဲ့ The Venerable W ဇာတ္ကားအေၾကာင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဘယ္လို႐ိုက္ျဖစ္တယ္၊ ဘယ္လိုပံုစံမ်ိဳး ႐ို္က္ထားတယ္ဆုိတာ သိ ခ်င္ပါတယ္ဘုရား။ ဇာတ္လမ္းထဲက အဆိုး အေကာင္းေတြ၊ ဇာတ္ဝင္ခန္းေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အားရေက်နပ္မႈ ရွိမရွိ မိန္႔ေပးပါဦးဘုရား။

ေျဖ – ဘယ္လို႐ိုက္ျဖစ္တယ္ဆိုတာကေတာ့ ဆြစ္ဇာလန္ ဒါ႐ိုက္တာႀကီး ဘာဘတ္ရွ႐ူဒါေပၚမွာ မူတည္တာေပါ့။ ဒါ႐ိုက္တာႀကီးက သူ႔ဘာသာသူ စံုစမ္းၿပီးေတာ့ ဒီလို ဒီအေၾကာင္း လာေလွ်ာက္တာေလ။ အကဲခတ္ၾကည့္တဲ့အခါမွာ သူဟာဗုဒၶဘာသာျဖစ္တယ္ ယံုၾကည္လို႔ရႏုိင္တယ္ဆိုၿပီး လက္ခံလိုက္တာပါ။ ဇာတ္လမ္းတစ္ခုလံုးကေတာ့ သူရဲ႕အိုင္ဒီယာကေန စခဲ့တာပါ။ အင္တာဗ်ဴးရင္းကပဲ ပိုၿပီးက်ယ္ျပန္႔သြားတာေပါ့။

အစတုန္းကေတာ့ အမ်ိဳးသားေရးနဲ႔ ၉၆၉ ဒီေလာက္ပဲ႐ိုက္ဖို႔ ရည္ရြယ္ပံုရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဝီရသူ(မစိုးရိမ္)ဆိုတဲ့ ကေလာင္ျဖစ္ေပၚလာပံု ေျပာျပလိုက္ေတာ့ အဲဒါ႐ိုက္ကြက္တစ္ခုတိုးသြားတာေပါ့ေနာ္။ ဦးဇင္းျပဳစုတဲ့ သကၤန္းျဖဴစာတမ္းကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးမွာ နည္းဗ်ဴဟာေတြ ရသြားတယ္ဆုိတာေျပာျပေတာ့ သူက ေရႊဝါေရာင္ကိုပါ ႐ိုက္ကြက္ရသြားျပန္တယ္။ တျခားဟာေတြကေတာ့ စာအုပ္ ထဲမွာပါတဲ့ တန္႔ၾကည္ေတာင္အေၾကာင္း တို႔ဆိုရင္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံ၊ LA အထိ သြား႐ိုက္တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ LA မွာ ရွိတဲ့ အဇူဇာေက်ာင္းအထိ သူတို႔သြား႐ိုက္တာေပါ့။

ေနာက္ အမ်ိဳးသားေရး ဘယ္ကစလာသလဲဆိုေတာ့ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္မွာ မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ရဲ႕ အေရွ႕ဘက္မွာရွိတဲ့ ရြာဟိုင္းသခ်ႋဳင္းကုန္းႀကီးထဲမွာ တစ္ႀကိမ္ေဟာတယ္၊ ေနာက္တစ္ပတ္ၾကာ အမရပူရ မဟာ ဂႏၶာ႐ံုနားက လင္းဇင္းကုန္းသခ်ႋဳင္းကုန္းႀကီးထဲမွာ တစ္ခါေဟာတယ္။ အဲဒါေတြကိုပါ သူက ႐ိုက္ခ်င္တယ္ေျပာတဲ့အခါ ရြာဟိုင္း၊ လင္းဇင္းကုန္းသခ်ႋဳင္းေတြလည္း ခုမရွိေတာ့တာေၾကာင့္ ၾကာနီကန္သခ်ႋဳင္း ကိုသြားၿပီး႐ိုက္ေပးခဲ့ရတယ္။ ဒီလို ႐ိုက္ရင္းကပဲ စာသင္ေနပံုေတြ၊ စာခ်ေနပံုေတြ၊ ဆြမ္းခံထြက္ေနပံုေတြ၊ မစိုးရိမ္တိုက္သစ္ႀကီးအေၾကာင္း အကုန္နီးနီး ပါသြားတာေပါ့။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အမ်ားႀကီးပါပဲ။

အဲဒါေတြၿပီးတဲ့အခါက်ေတာ့ ထုိင္းႏုိင္ငံကိုပင့္ၿပီး တစ္ခါ႐ိုက္တယ္။ အားရေက်နပ္မႈရွိမရွိ ဆိုတာကေတာ့ သူပို႔ထားတဲ့ တစ္နာရီခြဲစာကိုၾကည့္ရတာမွာ ဦးဇင္းဘက္က ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ ရာခိုင္ႏႈန္းအားသာခ်က္မ်ားပါတယ္။ ေနာက္ ဦးဇင္းဘက္က အႏုတ္လကၡဏာ ေလးေတြရွိတာကေတာ့ ဦးဇင္းမွာ သူတို႔ နဲ႔ ဘာသာစကားမတူတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ပူးေပါင္းၿပီး မကူညီႏုိင္တာေတြ၊ အခက္အခဲေတြ ရွိတာေပါ့ေနာ္။ အဲဒီအခက္အခဲေတြအတြက္ေတာ့ အားနည္းခ်က္ေလး ေတြျဖစ္၊ အမွတ္ကေလးေတြေလ်ာ့ၿပီး အႏုတ္လကၡဏာျပသြားတာေပါ့။

အမ်ိဳးသားေရး႐ႈေထာင့္ကေန ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကိန္း႐ုပ္ရွင္ပြဲဟာ အမ်ိဳးသားေရးေအာင္ပြဲပါပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ တစ္ကမၻာလံုးမွာရွိတဲ့ ႐ုပ္သံမီဒီယာေတြအပါအဝင္ မီဒီယာအားလံုးက မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ၿပီးဖုံးကြယ္ထားတဲ့ ေမာင္ေတာၿမိဳ႕သိမ္းတိုက္ပြဲႀကီးကို ဒီ ကိန္း႐ုပ္ရွင္ပြဲမွာ အျပည့္အဝ ျပႏုိင္ခဲ့တယ္။

ေနာက္တစ္ခါ ဒီပြဲမွာ ႐ိုဟင္ဂ်ာဆိုတာ တုိင္းသူျပည္သားေတြလက္မခံတဲ့ လူမ်ိဳးအတု အေယာင္ႀကီးပါလားဆိုတာကို ျပႏုိင္ခဲ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ လူမ်ိဳးအတုအေယာင္ ဖန္တီးၿပီးေတာ့ ရခုိင္ျပည္ကို ေျခကုတ္ယူဖို႔ႀကိဳးစားေနတဲ့ ႐ိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ့သူေတြရဲ႕ ယုတ္မာပက္စက္တဲ့ အႀကံအစည္ေတြကိုလည္း ကမၻာႀကီးက သိသြားတာေပါ့။ ႐ိုဟင္ဂ်ာမရွိဘူးဆိုတာကို ကမၻာႀကီးက သိသြားတာျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ႐ို ဟင္ဂ်ာေတြ လုပ္စားလို႔ မရေတာ့ဘူး။ ဒါဟာ ကိန္း႐ုပ္ရွင္ရဲ႕ အမ်ိဳးသားေရးေအာင္ပြဲပဲ။

ေမး – ဇြန္လ ၁၁ ရက္ေန႔က က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ကရင္ျပည္နယ္ ထပ္ဆင့္ရွင္းလင္းပြဲမွာ အရွင္ဘုရားတက္ေရာက္ခဲ့တာကို ေတြ႕ရပါတယ္ဘုရား။ အရင္ မဘသအမည္နဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ အဖြဲ႕အ စည္းေတြထဲက မဘသလို႔ ဆက္သံုးမည့္ အဖြဲ႕ေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ား ရွိႏုိင္ပါသလဲဘုရား။ မဘသအမည္ ဆက္သံုးမည့္အဖြဲ႕ေတြကိုေကာ အရွင္ဘုရားအေနနဲ႔ ဘာမ်ားေျပာခ်င္ပါသလဲဘုရား။

ေျဖ – ေလာေလာဆယ္ေတာ့ မႏၲေလးနဲ႔ ကရင္ျပည္နယ္ကေတာ့ ရဲရဲေတာက္ ေဒါင္ေဒါင္ျမည္ မဘသေပါ့ေနာ္။ မႏၲေလး မဘသကို အေျခအေနၾကည့္ၿပီးေတာ့ ထြက္လာမည့္ မဘသအဖြဲ႕ေတြ တာဆူ ေနတာလည္း ရွိပါတယ္။ မဘသအမည္ပဲဆက္သံုးခ်င္တဲ့သူေတြကို ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ၂ဝ/၉ဝ ေစာေမာင္ဥပေဒဟာ ဒီေခတ္ဒီအခါမွာ ၾသဇာအာဏာသက္ေရာက္မႈ မရွိေတာ့ပါဘူး။

ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ၂ဝဝ၈ ႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒေပၚေပါက္လာတယ္။ ၂ဝ/၉ဝ ဥပေဒက ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို မေက်ာ္ႏုိင္ဘူး။ ေနာက္ အသင္းအဖြဲ႕ဆုိင္ရာ ျပည္ ေထာင္စုဥပေဒေပၚလာတယ္။ ၂ဝ/၉ဝဟာ ျပည္ေထာင္စုဥပေဒကို ေက်ာ္လို႔မရႏိုင္ဘူး။

အဲေတာ့ မဘသအဖြဲ႕အစည္းႀကီးသည္ ႏုိင္ငံေတာ္ သံဃာမဟာနာယကအဖြဲ႕ (သို႔မဟုတ္) သာသနာေရးဝန္ႀကီးဌာနရဲ႕ အသိအမွတ္ျပဳမႈကုိသာ ရုပ္သိမ္းခံလိုက္ရတာ၊ အဖြဲ႕အစည္းကုိ လံုးဝ ဖ်က္လို႔မရဘူး။ ဒါေၾကာင့္ မဘသအေနနဲ႔ ဆက္လက္ ရပ္တည္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ရဲရဲႀကီး ရပ္တည္ၾကပါလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ေမး – ႏုိင္ငံေရးတရားေဟာတယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ သံဃာသံုးပါးကို မိုးကုတ္ဝိပႆနာ အသိအမွတ္ျပဳ ဓမၼကထိကအျဖစ္ ထုတ္ပယ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္ဘုရား။ ဒီလို ႏုိင္ငံေရးတရားေဟာတာဟာ ဝိနည္းေၾကာင္းအရ သင့္/မသင့္ အရွင္ဘုရားအေနနဲ႔ ဘယ္လိုသံုးသပ္ခ်င္လဲ၊ အဲဒါေလး သိခ်င္ပါတယ္ဘုရား။

ေျဖ – ႏုိင္ငံေရးတရားေဟာတာ ဓမၼဝိနယနဲ႔ လံုးဝ မၿငိစြန္းပါဘူး။ ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္မထိခိုက္သလို ပိဋကတ္ေတာ္လည္း မထိခိုက္ပါဘူး။ ဒီမိုးကုတ္ဝိပႆနာဟာ အနီေရာင္ေသြးေရာသြားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဒီမိုးကုတ္ဝိပႆနာအဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ဒကာႀကီးေတြဟာ မတရားတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ခ်မွတ္ၿပီးေတာ့ မိမိရဲ႕အဖြဲ႕ဝင္ဆရာေတာ္ေတြကို အႏုိင္က်င့္လိုက္တာပါ။

ေမး – ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ ဒီရက္ပိုင္းမွာ ရခိုင္အေရးကို ေတာ္ေတာ္ေလးေျပာလာတာ ေတြ႕ရပါတယ္ဘုရား။ ဆြီဒင္လႊတ္ေတာ္မွာေျပာတဲ့ မိန္႔ခြန္းထဲမွာဆိုရင္လည္း ရခိုင္တုိင္းရင္းသားေတြဟာ ခြဲျခားဆက္ဆံခံေနရတယ္၊ သူ႔တို႔အေရးကို အစိုးရက ထိထိေရာက္ေရာက္ ေဆာင္ရြက္တာမေတြ႕ဘူးလို႔ ထုတ္ေျပာတာကိုလည္း ေတြ႕ရပါတယ္ဘုရား။

ေနာက္ၿပီး ကုလသမဂၢက လာမည့္ ရခိုင္အေရးစံုစမ္းစစ္ေဆးေရးေကာ္မရွင္အဖြဲ႕ကိုလည္းပဲ လူမႈအသိုင္းအဝိုင္းၾကားမွာ ရန္လိုမႈေတြ မုန္းတီးမႈေတြ ျဖစ္ေစႏုိင္တယ္ဆိုၿပီး လက္မခံတာကိုလည္း ေတြ႕ရပါ တယ္ဘုရား။ ဆိုေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနနဲ႔ ရခိုင္အေရးကို ဘယ္ေလာက္အတိုင္းအတာအထိ မွန္မွန္ကန္ကန္႐ႈျမင္ႏုိင္ၿပီလို႕ အရွင္ဘုရား သံုးသပ္ပါသလဲဘုရား။

ေျဖ – ေျခာက္ဆယ္ရာခိုင္ႏႈန္းအထိေတာ့ တိုးတက္လာပါၿပီ။ အဲဒါေတာ့ အေပါင္းလကၡဏာေဆာင္ပါတယ္။ ဦးဇင္းတို႔က ေထာက္ခံတယ္၊ အားေပးတယ္၊ ခ်ီးက်ဴးတယ္၊ ဂုဏ္ယူတယ္ေပါ့ေနာ္။ ဒါေပမဲ့ လိုရင္းအေျဖကို သူမေပးႏုိင္ဘူး။ အဲဒီ လိုရင္းအေျဖကိုေပးၿပီးေတာ့ တုိင္းရင္းသားေတြဘက္က ရဲရဲဝံ့ဝ့ံ ရပ္တည္ဖို႔လိုတယ္ေပါ့။ သူ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ရပ္တည္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ တစ္မ်ိဳးသားလံုးက ဒကာမႀကီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ဝိုင္းၿပီးေတာ့ ေထာက္ခံအား ေပးၾကမွာပဲေလ။
သံမဏိႏွင္းဆီျပတ္သားလိုက္ပါလို႔ပဲ ဦးဇင္းေျပာခ်င္ပါတယ္။

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။)