သတင္းအင္တာဗ်ဴး

အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒဘက္ကေန တစ္ဆံျခည္မွ်င္မွ ေျပာင္းမသြားဘူး (၂) နိဂုံး

ေမး – မႏၱေလး အၾကမ္းဖက္ဘဂၤါလီရႈတ္ခ်ပြဲမွာတုန္းက ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ့စကားလံုး၊ ကိုဖီအာနန္၊ ယန္ဟီးလီ ဆိုတဲ့စကားလံုးေတြ မသံုးရဘူးလို႔ သိရပါတယ္ဘုရား။
အဲဒါကို အတည္ျပဳေပးလို႔ရမလားဘုရား။
ေျဖ – ရပါတယ္။ နီးကပ္မွ ခြင့္ျပဳမိန္႔ေပးၿပီးမွ ပြဲမိန္႔ေလွ်ာက္တဲ့သူကို ေခၚေျပာတာေပါ့ေနာ္။ ဦးဇင္းတို႔ဘက္က ေသခ်ာေအာင္ မဟာေအာင္ေျမအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႈဆီကို ဖုန္းဆက္ၿပီး ေမးလိုက္တာေပါ့ေနာ္။
တအားႀကီးခ်ဳပ္ခ်ယ္လာရင္ေတာ့ အၾကမ္းဖက္သမားကို အၾကမ္းဖက္သမားလို႔ မေျပာရဲတဲ့ဘ၀ကို ေရာက္သြားႏုိင္တယ္။ ဘဂၤါလီကို ဘဂၤါလီလို႔ မေျပာရဲတဲ့ဘ၀ႀကီးကို
ေရာက္သြားႏုိင္တယ္။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာယိုင္နဲ႔သြားႏုိင္တယ္။
ဒါေၾကာင့္မခံႏုိင္တာ။

ေမး – ရခိုင္အေရးကို ေျပာမယ္ဆုိရင္ ရိုဟင္ဂ်ာလည္းပါရမယ္၊ ကိုဖီအာနန္လည္းပါရမယ္၊ ယန္ဟီးလီလည္းပါရမယ္။ အစိုးရပိုင္းက ဒါကိုကန္႔သတ္တယ္ဆိုေတာ့
သူတို႔က ဘယ္လိုသေဘာေၾကာင့္ ကန္႔သတ္တယ္လို႔ ယူဆပါသလဲဘုရား။
ေျဖ – ဒီပြဲကို ပြဲမိန္႔ေပးတဲ့ တာ၀န္ရွိသူေတြမွာ အေၾကာက္တရားေတြ ရွိေနတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္မို႔ ဘဂၤါလီဆိုတဲ့ စကားကို မသံုးေစခ်င္တာ၊ မသံုးဘူးဆိုရင္ ႏုိင္ငံတကာဖိအားေလ်ာ့ေလာက္တယ္ဆိုတဲ့ပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ သူတို႔က အေလွ်ာ့ေပးလိုက္တာေပါ့။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ကိုဖီအာနန္တို႔၊ ယန္ဟီးလီတို႔ ဒီက ျပင္းျပင္းထန္ထန္ေ၀ဖန္လိုက္ရင္ ကိုဖီအာနန္ေကာ္မရွင္အစီရင္ခံစာကို ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ္လို႔ ေျပာထားတဲ့ အစိုးကို ဆန္႔က်င္ရာေရာက္ေနမွာေပါ့။
အဓိကေတာ့ သူတို႔အစိုးရကို အထိမခံခ်င္တဲ့ အေနနဲ႔ ဒီလိုကန္႔သတ္ထားတဲ့သေဘာလို႕ ယူဆပါတယ္။

ေမး – ဒီရက္ပိုင္းအတြင္းမွာပဲ ဗုဒၶဓမၼပရဟိတေဖာင္ေဒးရွင္းက ရန္ကုန္တုိင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္နဲ႔ေတြ႕တဲ့ သတင္းေတြ ေတြ႕ပါတယ္ဘုရား။ အဲဒီအေပၚမွာေရာ ဘာမွတ္ခ်က္ေပးခ်င္ပါသလဲဘုရား။
ေျဖ – ဗုဒၶဓမၼပရဟိတေဖာင္ေဒးရွင္းထဲက ဦးေဆာင္ဆရာေတာ္တစ္ပါးျဖစ္တဲ့ မဇၶ်ိမဂုဏ္ရည္ဆရာေတာ္နဲ႔ မန္းမဘသက အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ႀကီးတို႔အလွဴေငြေပးအပ္ပြဲသတင္းေတြ တက္လာတာ ေတြ႕ရတယ္ေပါ့ေနာ္။အဲဒီအလွဴေငြကလည္းပဲ ရခိုင္ျပည္သူေတြအတြက္ အလွဴေငြေပါ့။ အလွဴေငြကိုလည္း ရန္ကုန္တိုင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းကိုယ္တုိင္ လက္ခံေပးခဲ့တယ္ေပါ့ေနာ္။ အဲဒီပြဲမွာလည္းပဲ ေရႊရတုတိပိဋကတ္ေမာ္ကၽြန္းဆရာေတာ္က ညီညြတ္ေရးနဲ႔ သင္ပုန္းေခ်ေရးတရားေတြ ေဟာၾကားခဲ့တယ္လို႔လည္း သိရတယ္။
အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးလို႔ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းကလည္း ျငင္းဆန္ျခင္း၊ ကန္႔ကြက္တဲ့အေနနဲ႔ ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားျခင္း ရွိဘူးလို႔လည္း သိရတာေပါ့။
အခုလို အေရးႀကီးတဲ့အခ်ိန္မွာ ဆရာ၊ ဒကာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ခံပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အစိုးရနဲ႔သံဃာနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အစုိးရႏွင့္ျပည္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ ေသြးစည္း ညီညြတ္ေနဖုိ႔လုိတာေပါ့ေနာ္။ ဒါေၾကာင့္ အလွဴေငြေပးအပ္သူေရာ အလွဴေငြလက္ခံသူကုိပါ ေက်းဇူးတင္အားရေက်နပ္မႈရွိပါတယ္။

ေမး- အဲဒီပြဲမတုိင္ခင္မွာလည္းပဲ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္နဲ႔ ေတြ႕ၿပီး အလွဴေငြေပးတာကိုလည္းေတြ႕ရပါတယ္ဘုရား.။ ရခိုင္အေရးမွာ မဘသနဲ႔ ဗုဒၶဓမၼပရဟိတ ေဖာင္ေဒးရွင္းအဖြဲ႕ေတြ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆုိင္ဆုိင္ ကူညီေနတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘာမ်ားေျပာခ်င္ပါသလဲဘုရား။
ေျဖ – မဘသပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဗုဒၶဓမၼပရဟိတေဖာင္ေဒးရွင္းပဲျဖစ္ျဖစ္ အားလံုးဟာ အမ်ိဳးသားေရးနဲ႔ပတ္သက္လာရင္ ပန္းတုိင္က တစ္ခုတည္းေလ။
လမ္းစဥ္ကလည္း တစ္ခုတည္းေလ။ အဲဒီထဲမွာမွ အေရးအႀကီးဆံုးကေတာ့ အေနာက္တံခါးလံုၿခံဳေရး၊ အေနာက္တံခါးမွဴးေတြကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္ေရး၊
ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ရခိုင္အေရးမွာ အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြဟာ အျခားအဖြဲ႕စည္းေတြထက္ အမ်ားႀကီးေပးဆပ္ႏုိင္ခဲ့တယ္။ အမ်ားႀကီး တာ၀န္ယူႏုိင္ခဲ့တယ္။
ဒီအတြက္ မိမိကုိယ္ကုိယ္ဂုဏ္ယူလုိ႔မဆုံးပါဘူး။

ေမး – မေန႔ကပဲ ကို၀င္းကိုကိုလတ္တို႔ ကမာရြတ္တရားရံုးက စီရင္ခ်က္ခ်တယ္။ အမ်ိဳးသားေရးလႈပ္ရွားမႈမွာ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းမွာရွိတဲ့သူေတြကို အစိုးရက ဖိႏွိပ္လာတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အမ်ိဳးသားေရးလႈပ္ရွားမႈေတြက ရပ္တန္႔သြားမလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ဘယ္လိုပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ ဆက္လုပ္ရမလဲဘုရား။
ေျဖ – အမ်ိဳးသားေရးလႈပ္ရွားမႈေတြ ရပ္တန္႔သြားမယ္ဆိုရင္ ၀င္းကိုကိုလတ္တို႔ ေထာင္က်စဥ္ကတည္းက အားလံုး ၿငိမ္သက္သြားရမွာေလ။
ဒါေပမယ့္ အခုအခ်ိန္ထိ ဒီအမ်ိဳးသားေရးပြဲေတြကို ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမွာ အရည္အခ်င္းျပည့္ဝတဲ့ လူသစ္ေတြ စင္ေပၚေရာက္လာတာကုိေတြ႕ရတယ္။ ရဟန္းသံဃာေတြေရာ အမ်ဳိးသမီးေတြေရာ အမ်ဳိးသားေတြေရာ ေတာကေရာ ၿမဳိ႕ကေရာေပါ့။ တုိ႔ျပည္သူေတြက ဖိရင္ၾကြတတ္တဲ့သေဘာ ထိရင္ခ်တတ္တဲ့သေဘာရွိတယ္။ အဖိမခံ အထိမခံတဲ့သေဘာေပါ့။ဒါေၾကာင့္ တစ္ဗုိလ္က် တစ္ဗုိလ္တက္စနစ္ႏွင့္ အမ်ဳိးသားေရးေဒါင္ေဒါင္ျမည္ေခါင္းေဆာင္သစ္ေတြေပၚထြန္းလာေနတာပါ။ အမ်ဳိးသားေရးက ဘယ္ေတာ့မွ က်ဆုံးသြားမွာမဟုတ္ဘူး။ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ ပါတီဆုိတာယာယီပါ၊ အမ်ဳိးသားေရးကမွ ထာဝရပါ။

ေမး – အရွင္ဘုရားရဲ႕ဘ၀ကို အၾကမ္းဖ်င္းၾကည့္ရင္ စာေရးတဲ့၀ီရသူ(မစိုးရိမ္)ရယ္၊ စာသင္စာခ်လုပ္ရင္း တရားေဟာဓမၼကထိကအလုပ္လုပ္တဲ့ အရွင္၀ိစိတၱာဘိ၀ံသရယ္ ေနာက္ အမ်ိဳးသားေရးတရားေတြေဟာ၊ အမ်ိဳးသားေရးလႈပ္ရွားမႈေတြလုပ္တဲ့ ဆရာေတာ္ဦး၀ီရသူရယ္လို႔ သံုးခုေတြ႕ရပါတယ္ဘုရား။ အဲဒီထဲမွာ ဘယ္ဘ၀ကို အႏွစ္သက္ဆံုးျဖစ္မလဲဘုရား။
ေျဖ – အဲဒါဆိုရင္ေတာ့ ေပါင္းေျပာရမွာေပါ့။ မူလရည္ရြယ္ခ်က္ေတာ့ စာေရးဆရာႀကီးျဖစ္ခ်င္တာေပါ့။ အဆင့္ျမင့္စာေပေတြေရးသားခ်င္လို႔ဆိုၿပီး သက်သီဟဘိ၀ံ၀ဘြဲ႕သရေအာင္သင္ယူခဲ့တာေလ။
ဒါေၾကာင့္လည္း မစိုးရိမ္တိုက္သစ္နာယက ဒီႏွစ္ျဖစ္တယ္ဆို ဒီႏွစ္စာအုပ္တန္းထုတ္ၿပီး ၀ီရသူ(မစိုးရိမ္)ဆိုတဲ့ကေလာင္နဲ႔ ေနရာတစ္ခုရခဲ့တာေပါ့ ေနာ့။ ကိုယ္အျဖစ္ခ်င္ဆံုးကေတာ့ စာေလးခ်လိုက္၊ စာေလးေရးလိုက္၊ ဂုဏ္ေတာ္ေလးပြားလိုက္၊ ေမတၱာလည္းပို႔လိုက္၊ ၀ိပႆနာေလးရႈလိုက္ေပါ့ေနာ္။ အဲဒီလို ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ဘ၀ကို ျဖတ္သန္းခ်င္ခဲ့တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ကေနစၿပီးေတာ့ ျမန္မာ့အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာကို ၿခံဳငံုသံုးသပ္ၾကည့္တဲ့အခါက်ေတာ့ အရင္ ေရွးရိုးပံုစံမ်ိဳးႀကီးနဲ႔ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး၊ သာသနာျပဳေနရုံနဲ႔မရေတာ့ဘူး၊ သာသနာကုိ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မွျဖစ္ေတာ့မယ္ဆိုၿပီးေတာ့ အမ်ိဳးသားေရးလမ္းေၾကာင္းေပၚကို တက္လာခဲ့တာပါ။
အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာလႈပ္ရွားမႈေတြကေတာ့ သမုိင္းေပးတာ၀န္တစ္ခုကို တာ၀န္သိတဲ့ သံဃာတစ္ပါးအေနနဲ႕ ေဆာင္ရြက္ေနရတာပါ။ ခံုမင္လြန္းလို႔ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။

ေမး – အမ်ိဳးသားေရး ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမေတြအတြက္ ၾသ၀ါဒစကားေလး မိန္႔ေပးပါဦးဘုရား။
ေျဖ – အမ်ိဳးသားေရး ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမေတြ အခုတေလာ စင္ေပၚမွာ လူသစ္ေတြကိုပါ ေတြ႕ျမင္လာရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အင္မတန္မွ အားရေက်နပ္မိပါတယ္။
ေနာက္ေနာင္လည္းပဲ စင္ေပၚတက္လာၾကပါဦးလို႔ ဖိတ္ေခၚပါတယ္။ တစ္ဗိုလ္က် တစ္ဗိုလ္တက္စနစ္နဲ႔ ျမန္မာျပည္ႀကီးႏွင့္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ႀကီးကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ၾကပါလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။