အမ်ဳိးသားေရးသမားဆိုတာ ဆူးၾကားက ဘူးခါးပါပဲ (၂) နိဂုံး (ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူႏွင့္ ေတြ႔ဆုံျခင္း)
ေမး – ဘူရ္ခါ၀တ္တာတို႔၊ ေခါင္းၿမီးၿခံဳတာတို႔ေတြဟာ အရင္က အေတာ္ေလးအေတြ႕ရနည္းေပမယ့္ အမ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒျပ႒ာန္းေရးလႈပ္ရွားမႈေတြနဲ႔အတူ တစ္ဖက္မွာလည္းက်ယ္ျပန္႔လာတယ္လို႔ သတိထားမိပါတယ္ဘုရား။
ဒါကို ထိပ္တိုက္ေတြ႕မႈလို႔ ယူဆလို႔ ရႏုိင္သလား။
ေျဖ – အမ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒနဲ႔ေတာ့ မဆုိင္ပါဘူး။ တိုက္ဆုိင္မႈတစ္ခုေတာ့ ျဖစ္ႏုိင္တာေပါ့။ သူတို႔တေတြ လူဦးေရမ်ားလာရင္ေတာ့ ဒီပံုစံအတုိင္းျဖစ္သြားတာပဲေလ။ ဟိုးအရင္တုန္းက အေတြ႕ရနည္းတယ္ဆိုတာကေတာ့ သူတို႔ေတြ လူဦးေရနည္းလို႔ ဖာသိဖာသာပဲ ေနခဲ့ၾကတာေပါ့ေနာ္။ အခုေတာ့ သူတို႔ယဥ္ေက်းမႈ ထူေထာင္ႏုိင္တဲ့အင္အားေတြ သူတို႔မွာ ရွိသြားၿပီဆိုေတာ့ ဘယ္သူ႔ကိုမွ သူတို႔ဂရုစိုက္ၾကေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူးေလ။
ေမာင္းေတာလိုမ်ိဳးဆိုရင္ ပိုဆိုးတာေပါ့။ အမ်ိဳးသမီးတုိင္း အမ်ိဳးသမီးတုိင္း ဘူခါရ္ေတြနဲ႔ သြားလာေနၾကတာေတြ႕ရတာေပါ့ေနာ္။
ေမး – ေမာင္ေတာအေၾကာင္းေျပာလို႔ တစ္ဆက္တည္းေမးရရင္ ေမာင္ေတာမွာပဲ ဘဂၤါလီတစ္ေသာင္းေလာက္က ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ဘက္ကို သြားဖို႔လုပ္ေနတာမ်ိဳးေတြ အစိုးရပိုင္းက သတင္းထုတ္ျပန္တယ္ေပါ့။
အဲဒါေရာ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္မလဲဘုရား။
ေျဖ – သူတို႔တေတြက အေၾကာင္းျပတာေတာ့ ဌာေနတုိင္းရင္းသားေတြက သူတို႔ကိုၿခိမ္းေျခာက္လို႔ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္တစ္ခုေတြ႕ရတာေပါ့ေနာ္။ အဲဒါႀကီးကေတာ့ ယုတၱိလံုး၀ကို မရွိပါဘူး။
ခုနစ္သိန္းေက်ာ္ရွိတဲ့ ဘဂၤါလီေတြကို သံုးေသာင္းေက်ာ္ရွိတဲ့ ရခိုင္ေတြက ၿခိမ္းေျခာက္တယ္ဆိုတာႀကီးက သဘာ၀နဲ႔ လံုး၀ဆန္႔က်င္တာေပါ့ေနာ္။
တကယ္တမ္းေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အေၾကာင္းအရင္းက ႏွစ္ခ်က္ရွိပါတယ္။ တစ္အခ်က္ – သူတို႔ကို ထြက္လာဖို႔ ဟိုကေန အမိန္႔ေပးတယ္။ သူတို႔ထြက္သြားၿပီဆိုရင္ ဘူးသီးေတာင္နယ္ေျမကို အၾကမ္းဖက္ စစ္ဆင္ဖုိ႔အတြက္ေပါ့ေနာ္။ ႏွစ္အခ်က္ကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးအျမတ္ထုတ္ဖို႔ေပါ့။ ဒီလိုပဲ ဘူးသီးေတာင္တင္မဟုတ္ဘဲ ေမာင္ေတာမွာရွိတဲ့ ဘဂၤါလီေတြ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ကိုေျပးလာၿပီ
စစ္တပ္က ဘယ္လိုလုပ္လို႔ပါ၊ ရဲက ဘယ္လိုလုပ္လို႔ပါ၊ ရခိုင္ေတြက ဘယ္လိုလုပ္လို႔ပါ။ အဲဒီလိုေျပာၿပီး ကမၻာႀကီးကို လွည့္စားခ်င္လို႔ေပါ့ေနာ္။
ဒီႏွစ္ခ်က္ေၾကာင့္လုပ္တာကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ျမင္သာပါတယ္။
ေမး – ဒီဘဂၤါလီအေရးကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ပံုျဖဳတ္တာတို႔၊ ေအာက္စဖို႔ဒ္ကေပးထားတဲ့ ဘြဲ႕ကိုျပန္ရုတ္သိမ္းတာတို႔ကို ၿဗိတိန္က ဆက္တိုက္လုပ္လာတယ္ေပါ့ဘုရား။
ဒီအေပၚမွာ ဘယ္လိုသံုးသပ္ပါသလဲဘုရား။
ေျဖ – ဒါ အဂၤလန္ပဲ ရွိေသးတာေလ။ အေမရိကန္ကလည္း ထပ္လုပ္ဦးမွာပဲ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ေဒၚနယ္ထရမ့္ႀကီးတက္လာတယ္။ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ရွိတယ္ဆိုၿပီး တို႔ႏုိင္ငံကလူေတြက ၀ိုင္းေထာက္ခံၾကတယ္။
တို႔ႏုိင္ငံမွာလည္း အမ်ိဳးသားေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အၾကပ္အတည္းေတြ ေတြ႕လာတယ္။ ေဒၚနယ္ထရမ့္ႀကီးက စာနာတဲ့အေနနဲ႔ အစိုးရဘက္ကရပ္တည္မယ္၊ ျမန္မာဘက္က ရပ္တည္မယ္ဆိုၿပီး တို႔တေတြ ထင္ျမင္ယူဆခဲ့တာေပါ့ေနာ့။
ဒါေပမယ့္ သူက ဘဂၤါလီဘက္ကရပ္တည္သြားတာပဲေလ။ အဲဒီလို ပံုစံမ်ိဳး သူ႕ေရွ႕က အိုဘားမားလည္း ျမန္မာျပည္ကလက္မခံတဲ့ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းကို တြင္တြင္သံုးသြားတယ္ေပါ့၊ ျမန္မာျပည္ကို လာစဥ္ကလည္းပဲ ဒီအသံုးအႏႈန္းကို သံုးသြားတယ္ဆိုေတာ့ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဧည့္သည္က အိမ္ဦးခန္းထဲ မဖြယ္မရာလုပ္ျပသြားတာေပါ့ကြာ။
အဲဒီေလာက္ထိေအာင္ သူတို႔ေတြက ဆိုး၀ါးတယ္။ အဲဒါေတြက ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ဆုိင္သြားတာေပါ့ေနာ္။ ပထ၀ီႏုိင္ငံေရးမွာ ျမန္မာျပည္က စစ္တလင္းျဖစ္သြားတာေပါ့။
ေမး – ၂၀၁၂ ေလာက္တုန္းက ဘာသာေပါင္းစံုခ်စ္ၾကည္ညီညြတ္ေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာေတြကို လုပ္ခဲ့တာေတြ႕ရပါတယ္ဘုရား။ အဲဒီတုန္းက ဘယ္လိုအေျခအေနေၾကာင့္ လုပ္ျဖစ္တာလဲ ဘယ္လိုစိတ္ကူးေတြေၾကာင့္ လုပ္ျဖစ္တာလဲဆိုတာေလး သိခ်င္ပါတယ္ဘုရား။
ေျဖ – အဲဒါလည္း ေထာင္ထဲမွာေနတာၾကာတဲ့အခါက်ေတာ့ ျပန္ၿပီးသံုးသပ္ၾကည့္တဲ့အခါ အမ်ိဳးသားေရးတရားေတြေဟာခဲ့တာဟာ ေထာင္ထဲမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာေနရတဲ့အထိကို တာ၀န္ေက်ခဲ့ၿပီ။
ျပန္ေရာက္လာတဲ့အခါ ဆိုၾကပါစို႔ ႏုိင္ငံေရးလုပ္မယ္ဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးနဲ႕ စခဲ့တာေပါ့။ ႏိုင္ငံေရးလုပ္တဲ့အခါ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတာ လိုအပ္လာတာေပါ့။ အဲဒီၿငိမ္းခ်မ္းေရအတြက္ ဘာသာေပါင္းစံုၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုေတာင္းပြဲေတြ မျဖစ္မေနလုပ္သင့္တယ္လို႔ ယူဆတဲ့အတြက္ လုပ္ခဲ့တာေပါ့ေနာ္။
ေမး – အခုအခ်ိန္မွာေရာ ဘာသာေပါင္းစံုခ်စ္ၾကည္ေရးဆုိတဲ့အဖြဲ႕ေတြနဲ႔ အရွင္ဘုရားနဲ႔ ဘယ္လိုေၾကာင့္ မပူးေပါင္းျဖစ္တာလဲဘုရား။
ေျဖ – သူတို႕တေတြက ဘာသာေပါင္းစံုလို႔သာ အမည္တပ္ထားတာ အစၥလာမ္ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈေတြ ရွိေနတယ္လို႔ ယူဆစရာေတြ ရွိေနတယ္ေပါ့ေလ။
ဘယ္လိုေတြ႕ရသလဲဆိုေတာ့ မုဒိမ္းမႈတစ္ခုျဖစ္တယ္၊ မုဒိမ္းမႈက်ဴးလြန္တဲ့သူက မြတ္ဆလင္တစ္ဦး၊ သူ႔ကို ေထာင္ထဲထည့္ထားရင္ အဲဒီ ဘာသာေပါင္းစံုဆိုတဲ့အဖြဲ႕က အဲဒီမြတ္ဆလင္ကို ေထာင္ထဲက ျပန္ထြက္ဖို႔အတြက္ က်ဴးလြန္ခံရသူ တရားလို မိန္းကေလးကို ေငြနဲ႔ေပါက္တယ္၊ စည္းရံုးတယ္၊ ေၾကေအးဖို႕တုိင္ပင္တယ္၊ ဒီက သံဃာေတြမသိခင္၊ မ်ိဳးခ်စ္ေတြ မသိခင္ ဆင္းရဲသူမေလးက ေငြရၿပီး တိတ္တိတ္ကေလးေၾကေအးသြားတယ္။ အဲဒီလို အမႈေတြကို အမ်ားႀကီး ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရတယ္။
ဒုစရိုက္မႈက်ဴးလြန္သူေတြကို တရားဥပေဒအတုိင္း အေရးယူမခံရေအာင္ လုပ္ေနၾကသလားတို႔ တစ္ခါတစ္ခါ ေတြးမိတယ္။
ေမး – ေအာင္ေဇယ်တုဂ်ာနယ္ ေနာက္ဆံုးအပတ္မွာ မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက အရွင္ဘုရားအတြက္ ဂုဏ္ျပဳကဗ်ာတစ္ပုဒ္ေရးေပးထားတာကိုေတြ႕ရပါတယ္ဘုရား။
အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လိုခံစားရပါသလဲဘုရား။
ေျဖ – ကဗ်ာက ရွည္ေတာ့ အကုန္ေတာ့ေျပာလို႕မရဘူးေပါ့ေနာ္။ အဲဒီထဲမွာ စကားလံုးတစ္လံုးက ေတာ္ေတာ္ေျပာင္ေျမာက္တယ္။ အဲဒီစကားလံုးကို ၾကားလိုက္ရတာ ရင္ထဲမွာ အခုခ်ိန္အထိ
ဘ၀င္ခိုက္သြားတာေပါ့ေနာ္။ အဲဒီစကားလံုးက ၀ီရာသဘ ဆိုတဲ့စကားလံုးေပါ့။ အာသဘဆိုတာ ျမင့္ျမတ္တာတို႔၊ အႀကီးအကဲတို႔ကို ေျပာတာေပါ့ေနာ္။ ၀ီရနဲ႔ အာသဘဆိုတဲ့စကားလံုးကို မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ဆရာေတာ္ႀကီးက တီထြင္လိုက္တာေလ။ ဒီစကားလံုးက သံဃာ့ေလာကမွာ ရဟန္းဘြဲ႕၊ ရွင္ဘြဲ႕ ဘြဲ႕အမည္အျဖစ္နဲ႔လည္း ထြန္းကားလာႏုိင္တယ္။
ကေလာင္အေနနဲ႔လည္းပဲ သံုးစြဲလာတာေပါ့ေနာ္။ ေတာရေဆာက္တည္ေနတဲ့ ၀ိပႆနာဆရာေတာ္ႀကီး တစ္ပါးက တကယ့္ကမၻာ့လူဆိုးႀကီးအျဖစ္သတ္မွတ္ခံထားရတဲ့အမ်ိဳးသားေရးဆရာေတာ္ေလးတစ္ပါးကို ၀ီရာသဘ ဆိုတဲ့ဂုဏ္ပုဒ္ႀကီးနဲ႔ ခ်ီးျမႇင့္လိုက္တာကေတာ့ အဆဲခံရတာေတြ၊ အၿခိမ္းေျခာက္ခံရတာေတြ၊ အၾကမ္းဖက္ခံရတာေတြ၊ အေ၀ဖန္ခံရတာေတြအကုန္လံုးကို တစ္ခ်က္တည္းနဲ႔ ယူပစ္လိုက္သလို ေပ်ာက္သြားေအာင္ လုပ္လိုက္တယ္လို႔ ေအာက္ေမ့ရပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ ဆရာေတာ္ႀကီးကို အင္မတန္ေက်းဇူးတင္ပါေၾကာင္းလည္း ေလွ်ာက္ထားလိုပါတယ္။
ေမး – ဒီတစ္ပတ္အတြက္လည္း အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြအတြက္ ၾသ၀ါဒစကားေလး မိန္႔ေပးပါဦးဘုရား။
ေျဖ – အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြဆိုတာ ဆူးၾကားက ဘူးခါပါပဲလို႔။ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြရဲ႕ သံသယမ်က္လံုး၊ အစိုးရရဲ႕သံသယမ်က္လံုး၊ လူမ်ိဳးျခားေတြရဲ႕ သံသယမ်က္လံုးနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္ေ၀ဖန္ခံေနရတဲ့ဘ၀ပါ။ ဆူးၾကားမွာရွိတဲ့ ဘူးခါးပင္ျဖစ္ေသာ္လည္းပဲ ပိန္႔လွိမ့္ၿပီးေတာ့ ကိုယ္တတ္ႏုိင္သေလာက္ ထြန္းေပါက္ေအာင္ေတာ့ သီးပြင့္ရမွာပဲေလ။
ဆူးၾကားမွာရွိတဲ့ ဘူးခါးလို ဘဝတစ္ခု ရပ္တည္ရွင္သန္ႏိုင္ဖုိ႔ ခံႏုိင္ရည္ရွိရွိနဲ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ၾကပါလို႔ တုိက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။
13.10.2017 ရက္ေန႔ထုတ္ ျမန္မာ့ဥဒါန္းဂ်ာနယ္ အမွတ္(၂)