သတင္း

အမွန္ျမင္မွ အျမင္မွန္မည္

 

လွည္းကူးၿမဳိ႕နယ္ ေထာက္ၾကန္႔ ဘုရားသုံးဆူကြက္သစ္ ရမၼာဝတီဆရာေတာ္ႀကီး ဘဒၵႏၲဣႏၵကကုိ လူဆုိးသူခုိး ဖမ္းမိသလုိမ်ဳိး ရုိက္ႏွက္ ႏွိပ္စက္ၾကတဲ့အျပင္ အရက္သမားႀကီးလုံးလုံးျဖစ္ေအာင္ စြပ္စြဲခဲ့ၾကသည့္ ေဝဟင္ ေျမျပင္ ပုဂၢဳိလ္အားလုံးတုိ႔ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး သတိသံေဝဂရေစခ်င္၍ ဤေဆာင္းပါးကုိေရးပါသည္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္အခါတုန္းက ရဟန္းတစ္ပါးရွိခဲ့ဖူးသည္။ ထုိရဟန္းသည္ ရဟန္းခံသည့္ေန႔မွစ၍ အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္၏ အရိပ္ပမာ မကြာထပ္ျကပ္ ေနာက္မွကပ္ပါလာမႈႏွင့္ ႀကဳံရ၏။
သုိ႔ေသာ္ ထုိရဟန္းကား လုံးဝမသိေပ။

သံဃာ့ပရိသတ္ႏွင့္ ၿမဳိ႕သူၿမဳိ႕သားအားလုံးကား ထုိရဟန္းကုိ ေအာ့ႏွလုံးနာေနၾကေပသည္။ ထုိရဟန္းသည္ သံဃာတန္းႀကီးထဲမွာ ဆြမ္းခံရသည့္အခါ ထုိရဟန္းအား ဆြမ္းေလာင္းလွဴေသာ သူမ်ားသည္ “ဒါက အရွင္ဘုရာ့အတြက္ပါဘုရား၊ ဒါက အရွင္ဘုရားေကာင္မေလးအတြက္ပါဘုရား”ဟု ေပၚေပၚတင္တင္ပင္ ေျပာဆုိေလွ်ာက္ထား၍ လွဴဒါန္းေလ့ရွိၾက၏။

အရိပ္ကဲ့သုိ႔ကပ္ပါလာေသာ ေကာင္မေလးကုိအေၾကာင္းျပဳ၍ ထုိရဟန္းသည္ အျခားရဟန္းတုိ႔ထက္ ဆြမ္းတစ္ဇြန္းပုိရေနေလေတာ့၏။

ထုိရဟန္းကုိအေၾကာင္းျပဳ၍ သံဃာမ်ား စိတ္မခ်မ္းသာၾကပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးထံသုိ႔ ၾကြေရာက္၍ တုိင္ၾကားပါေတာ့၏။

“သူေဌးႀကီး! ဒီဒုႆီလ-သီလမရွိေသာ ရဟန္းကုိ ေက်ာင္းတုိက္ထဲမွ ႏွင္ထုတ္ေပးပါ။ က်န္တဲ့ရဟန္းေတြ နာမည္ပ်က္ကုန္လိမ့္မယ္”ဟု ႏွင္ထုတ္ခုိင္းသည့္အခါ သူေဌးႀကီးက “ျမတ္စြာဘုရားရွိေနတာပဲ ျမတ္စြာဘုရား သိေတာ္မူပါတယ္” ဟု ျပန္ေလွ်ာက္ထားေလ၏။

ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ေက်ာင္းဒါယိကာမႀကီး ဝိသာခါထံသုိ႔ ဆက္လက္ သြားေရာက္ တုိင္ၾကားျပန္ပါသည္။ ဝိသာခကလည္း အနာထပိဏ္နည္းအတုိင္းပင္ ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားပါသည္။

ထုိ႔ေနာက္ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ေကာသလမင္းႀကီးထံ သြားေရာက္တုိင္ၾကားျပန္ပါသည္။ သာဝတၳိျပည္မွ ႏွင္ထုတ္ေပးဖုိ႔(ဝါ)ျပည္ႏွင္ဒဏ္ေပးဖုိ႔ တုိင္ၾကားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ေကာသလမင္းႀကီးလည္း ေကာင္မေလးႏွင့္သတင္းႀကီးေသာ ရဟန္းေတာ္ကုိ ေစာင့္ဖမ္းပါေတာ့သည္။ ထုိရဟန္းေတာ္သီတင္းသုံးရာ ကမၼ႒ာန္းေက်ာင္းေလးက တစ္ပါးထုိင္ေက်ာင္းေလးျဖစ္ပါသည္။ လူအပုိထား၍ မရပါ။

လူသံၾကားသည့္အခါ ထုိရဟန္းေတာ္က ေက်ာင္းေအာက္ဆင္းလာပါသည္။ ထုိရဟန္းေတာ္ေနာက္မွာ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ပါလာပါသည္။ ထုိရဟန္းေတာ္က ေက်ာင္းထဲျပန္ဝင္သြားသည့္အခါ ေကာင္မေလးက ေပ်ာက္သြားပါသည္။ ေကာသလမင္းက ရွိမခုိးပါ။ ရဟန္းေတာ္ေက်ာင္းကိုလည္း စစ္သည္ေတာ္မ်ားျဖင့္ ဝုိင္းထားလုိက္ပါသည္။ ေက်ာင္းထဲဝင္စစ္ၾကည့္သည့္အခါ လုံးဝမေတြ႕ရပါ။ ေညာင္ေစာင္း( ခုတင္) ေအာက္မွာလည္း မရွိပါ။

“အရွင္ဘုရား ေကာင္မေလးကုိ ဘယ္မွာထားပါသလဲဘုရား၊ ေစာေစာက တပည့္ေတာ္ျမင္ပါတယ္ဘုရား”ဟု ေလွ်ာက္ပါသည္။
ရဟန္းေတာ္ကား ရုိးသားသူျဖစ္သျဖင့္ “ဒကာေတာ္မင္းႀကီး ငါ့လည္း လူတုိင္းက အဲ့လုိေျပာေနတာ ခံေနရတာပဲ။ ငါလည္းေကာင္မေလးကုိ မျမင္ရဘူး”ဟု ညည္းတြားပါသည္။ ထုိအခါ ေကာသလမင္းက မေထရ္ကုိ ဆင္းခုိင္းလုိက္ တက္ခုိင္းလုိက္ျဖင့္ ဆင္းခ်ီတက္ခ်ီ အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ လုပ္ခုိင္းပါသည္။ အေပၚေလွကားထစ္မွ ေအာက္ဆုံးေလွကားထစ္အထိ ေကာင္မေလးကပ္ပါလာေသာ္လည္း ေကာင္မေလးကုိ ဖမ္းမမိပါ။ ကမၼ႒ာန္းေက်ာင္းေဆာင္ထဲ ေရာက္သည့္အခါ ေကာင္မေလး လုံးဝမရွိေတာ့ပါ။

မင္းႀကီးလည္း အၾကပ္ရုိက္သြားပါသည္။ ၄င္းေနာက္ မေထရ္ကုိသနားသြားကာ “အရွင္ဘုရား ဒီလုိသာ ေကာင္မေလးက တေကာက္ေကာက္ လုိက္ေနမယ္ဆုိရင္ အရွင္ဘုရားကို ဆြမ္းလွဴမည့္သူ ရွိေတာ့မွာမဟုတ္ဘူးဘုရား၊ ဒါေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္ထံ အၿမဲၾကြၿပီး ဆြမ္းအလွဴခံေတာ္မူပါဘုရား”ဟု ေလွ်ာက္ထားကာ ပစၥည္းေလးပါး ဒါယိကာအျဖစ္ ခံယူသြားပါသည္။
တုိင္ၾကားသူရဟန္းေတာ္တုိ႔ကား ေကာသလမင္းႀကီးကုိ မေက်နပ္ၾကပါ။ “ၾကည့္ပါဦးကြာ ဒီဒုႆီလႀကီးကုိ ႏွင္မ်ားထုတ္မလားလုိ႔ ေအာက္ေမ့ပါတယ္ သူကဆြမ္းခံအိမ္ေတာင္ ဖိတ္သြားေသးတယ္၊ ပစၥည္းေလးပါးဒါယကာေတာင္ ခံယူသြားေသးတယ္”ဟု အခ်င္းခ်င္း ရင္ဖြင့္ၾကပါသည္။

ဤသုိ႔ျဖင့္ အစြပ္စြဲခံရသူက တစ္ပါးတည္း။ စြပ္စြဲသူက ရဟန္းအမ်ား အျငင္းပြားၾကရာမွ ျမတ္စြာဘုရားထံ ေရာက္ရွိသြားၾကပါေတာ့သည္။ ျမတ္စြာဘုရားက စစ္ေဆးေမးျမန္းၿပီးသည့္အခါ သူတုိ႔စြပ္စြဲသည့္ မာတုဂါမကုိ သင္ျမင္သေလာ ဟု ျမတ္စြာဘုရားက ေမး၏။ မျမင္ပါဟု ရဟန္းေတာ္ကေျဖ၏။ မျမင္ဘဲလ်က္ အဘယ့္ေၾကာင့္ သူတုိ႔အား ခြန္းတုန္႔ျပန္၍ ရန္ေတြ႕ေလသနည္း”သင္သည္ ဤဘဝမွာ မယုတ္မမာ ျဖဴစင္ပါ၏။ အတိတ္ဘဝက ယုတ္မာခဲ့ေသာေၾကာင့္သာ ယခုကဲ့သုိ႔ အထင္လြဲခံရျခင္းျဖစ္၏”ဟု အစခ်ီကာ အစြပ္စြဲခံရေသာ ရဟန္းေတာ္၏ အတိတ္ဘဝကုိ ျပန္လည္ေဟာၾကားေတာ္မူပါသည္။

ကႆပျမတ္စြာဘုရားရွင္လက္ထက္က သူငယ္ခ်င္းရဟန္းႏွစ္ပါး ညီအစ္ကုိအလား လြန္စြာ ညီညြတ္ၾကပါသည္။ ထုိအခါ တာဝတႎသာမွ နတ္သားတစ္ပါးက ထုိရဟန္းႏွစ္ပါးကုိ ေသြးခြဲလုိ၍ အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္အျဖစ္ဖန္ဆင္းလ်က္ အထင္မွားေအာင္ လုပ္လုိက္ပါသည္။

မေထရ္တစ္ပါးက မလွမ္းမကမ္းမွာ မတ္တတ္ရပ္ၿပီးေစာင့္ေနစဥ္ က်န္မေထရ္တစ္ပါးက ဆီးသြားပါသည္။ ဆီးသြားေသာမေထရ္ ျပန္ထြက္လာသည့္အခါ ထုိမေထရ္၏ေက်ာဘက္နံေဘးမွ အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္လည္း ကပ္ပါလာပါသည္။ ဆံပင္ကလည္း ဖုိ႔ရုိ႕ဖားလ်ား၊ အဝတ္အစားကလည္း ဘုိသီဘတ္သီျဖင့္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦး ထုိမေထရ္ႏွင့္ ရင္ေပါင္တန္း လမ္းေလွ်ာက္လာသကဲ့သုိ႔ ျမင္လုိက္ရေသာ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူမေထရ္က ခါးခါးသီးသီး ဆန္႔က်င္ပါေတာ့၏။

“ငါ့ရွင္ မင္း သီလပ်က္ၿပီ၊ မင္းနဲ႔ငါ အတူမသြားႏုိင္ေတာ့ဘူး” ဟု စြပ္စြဲသည့္အခါ စြပ္စြဲခံရေသာ ရဟန္းေတာ္သည္ ဦးေခါင္းေပၚသုိ႔ မုိးႀကဳိးပစ္သကဲ့သုိ႔ ခံစားလုိက္ရေတာ့၏။ “ငါ့မွာဘာအျပစ္ရွိလုိ႔လဲ ငါဘာက်ဴးလြန္မိလုိ႔လည္း”ဟု ျငင္းဆန္သည့္အခါ မယာ သာမံ အကၡီဟိ ဒိ႒ံ၊ ကႎ တဝ သဒၵဟိႆာမိ (ငါကုိယ္တုိင္ တတ္အပ္ ျမင္လုိက္ရပါလ်က္နဲ႔ မင္းလိမ္တာကုိ ငါဘယ္လုိယုံၾကည္ရမလဲ?) ဟု ျပန္ေမးပါသည္။
ဤသုိ႔ျဖင့္ မေထရ္ႏွစ္ပါး အျငင္းပြားၿပီး ဥပုသ္အတူတူ မျပဳၾကေတာ့ပါ။ စြပ္စြဲခံရသူမေထရ္ကလည္း ငါ့မွာ ကုိယ္က်င့္သီလႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ျမဴမႈံတစ္ခုမွ်ေလာက္ပင္ အမည္းစက္မရွိခဲ့ပါဟု ေခ်ပေသာ္လည္း မယာ သာမံ ဒိ႒ံ(ငါကုိယ္တုိင္ျမင္ခဲ့ရတာ)ဟုသာ တတ္အပ္စြပ္စြဲခံရသည္ႏွင့္ ႀကဳံသည္ခ်ည္းျဖစ္ခဲ့ပါေတာ့၏။

ထုိအခါ ၾကည္စားမိေသာနတ္တစ္ပါးက “ငါေတာ့ ဝန္ေလးတဲ့အမႈကုိ က်ဴးလြန္မိၿပီ” ဟု ေနာင္တရကာ ကုိယ္ထင္ျပလ်က္ ျပန္ေစ့စပ္ေပးပါသည္။ “အရွင္ဘုရား ဒီမေထရ္ သီလမပ်က္ပါ ဒီမေထရ္၏ သီလကုိ စမ္းခ်င္သျဖင့္သာ အမ်ဳိးသမီးအသြင္ ဖန္ဆင္းခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္” ဤသုိ႔ ေစ့စပ္ေပးပါေသာ္လည္း အေဖာ္မေထရ္က လုံးဝလက္မခံပါ။ ေနာက္ဆုံးတြင္ ေသြးခြဲေပးေသာနတ္သည္ အဝီစိသုိ႔ က်ေရာက္ၿပီး ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားပြင့္သည့္အခါမွ ရဟန္းဘဝ ရရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ယခု မ်က္ေမွာက္ဘဝမွာ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ တစ္ေကာက္ေကာက္ ကပ္ပါလာသည္ဟု အထင္လြဲခံရေသာရဟန္းသည္ ယခင္ ရဟန္းႏွစ္ပါးကုိ ညီညြတ္မႈပ်က္ျပားေအာင္ အမ်ဳိးသမီးႏွင့္ ပုံမွားရုိက္ခဲ့ေသာ နတ္သားဘဝမွ ေရာက္ရွိလာသူ ျဖစ္ပါသည္။

မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ႏွင့္ သတင္းႀကီးေနေသာ အစြပ္စြဲခံရသည့္ ရဟန္းေတာ္ကုိ ျမတ္စြာဘုရားက ဤသုိ႔ ဆုံးမေတာ္မူပါသည္။

မာေဝါစ ဖရုသံ ကဥၨိ၊ ဝတၱာ ပဋိဝေဒယ် တံ။
ဒုကၡာ ဟိ သာရမၻကထာ၊ ပဋိဒ႑ာ ဖုေသယ် တံ။
မည္သူ႔ကုိမွ် ၾကမ္းတမ္းေသာစကားကုိ မဆုိႏွင့္၊ သင္က သူတစ္ပါးကုိ ၾကမ္းတမ္းစြာ ဆုိလွ်င္ သူတစ္ပါးကလည္း သင့္ကုိ ၾကမ္းတမ္းစြာပင္ ျပန္လည္ ေျပာဆုိၾကေပလိမ့္မည္။

သူတစ္ပါးကုိ စကားျဖင့္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္းသည္ ဆင္းရဲေၾကာင္းတည္း။ သူတစ္ပါး၏ တုန္႔ျပန္ဒဏ္ကုိသာ သင္ ခံရေပလိမ့္မည္။
သေစ ေနေရသိ အတၱာနံ၊ ကံေသာ ဥပဟေတာ ယထာ။
ဧသ ပေတၱာသိ နိဗၺာနံ၊ သာရေမၻာ ေတ န ဝိဇၨတိီတိ။
အနားေရး၌ျပတ္ေသာ ေၾကးခြက္ကဲ့သုိ႔ မိမိကုိယ္ကုိယ္ မည္သည့္အသံမွ်မထြက္ဘဲ မတုန္မလႈပ္ ေနထုိင္ႏုိင္လ်င္ နိဗၺာန္သုိ႔ေရာက္မည္၊ နိဗၺာန္ေရာက္ေသာသင့္အား မည္သူကမွ် စကားျဖင့္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္၍ မရေတာ့ေပ။ (ဓမၼပဒပါဠိေတာ္၊ ဒ႑ဝဂ္၊ ေကာ႑ဓာနေတၳရဝတၳဳ။ ဓမၼ။ ႒။ ၂။ ၃၇။)

ေၾကးခြက္ဥပမာကား ဤသုိ႔တည္း။ အေပၚႏႈတ္ခမ္းသားမ်ား က်ဳိးပဲ့ပ်က္စီးေနေသာ ေၾကးဖလားတစ္လုံးကုိ မည္သည့္အရာဝတၳဳျဖင့္ တီးေခါက္ေစကာမူ ထုိေၾကးဖလားစုတ္မွ အသံလုံးဝမထြက္ႏုိင္ေတာ့သကဲ့သုိ႔ မိမိကုိယ္ ထုိးႀကိတ္ ကန္ေက်ာက္ ရုိက္ႏွက္လာသည့္အခါမွာလည္း မေက်နပ္သည့္အသံမ်ဳိး ျပန္လည္ဆဲဆုိသည့္အသံမ်ဳိး လုံးဝမထြက္ေအာင္ က်င့္ရမည္ဟု ဆုိလုိပါသည္။ ရဟန္းအမ်ားက သင့္ကုိ ဒုႆီလဟု စကားျဖင့္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္လာသည့္အခါ သင္က ရဟန္းအမ်ားကုိ သင္တုိ႔လည္း ဒုႆီလေတြပဲဟု ျပန္လည္ မခ်ဳပ္ခ်ယ္သင့္ပါဟု ဆုိလုိပါသည္။ ေဒသနာေတာ္၏အဆုံး၌ ေကာ႑ဓာနမေထရ္သည္ ရဟႏၲာျဖစ္သြားခဲ့ေလသည္။

ေဒသနာေတာ္၏ ဆုိလုိရင္းကုိေျပာရလ်င္ ရဟန္းေတာ္မ်ား အျမင္မွန္ေသာ္လည္း အမွန္ကုိမျမင္ခဲ့ၾကပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ငါကုိယ္တုိင္ျမင္ခဲ့တာ ငါ့မ်က္လုံးနဲ႔ တပ္အပ္ျမင္ခဲ့တာ ဟု အျမင္ကုိအားကုိးအားထားျပဳၿပီး သူတစ္ပါးကုိ စြပ္စြဲလွ်င္ ျမင္သည့္အတုိင္းမဟုတ္ခဲ့ေသာ္ လြန္စြာအျပစ္ႀကီးမားပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဟုိဟုိသည္သည္ အေထာက္အထားေလးမ်ားကုိ ကုိးကား၍ သူတစ္ပါးကုိ အထင္အျမင္မွ်ျဖင့္ မစြပ္စြဲသင့္ပါ။ စြပ္စြဲလ်င္ လြန္စြာအျပစ္ႀကီးမားပါသည္။

အစြပ္စြဲခံရေသာရဟန္းသည္လည္း ေဒါသအေလ်ာက္ မဟုတ္မခံ ခြန္းတုန္႔ျပန္တာမ်ဳိးကုိ ဘုရားမႀကဳိက္ပါ။ ေၾကးဖလားစုတ္ႀကီးကဲ့သုိ႔ မည္သုိ႔ပုတ္ခတ္ပုတ္ခတ္ အသံမထြက္ဘဲ ေနႏုိင္ရမည္ဟု ဆုိလုိရင္းျဖစ္ပါသည္။

အတိတ္ဘဝက ရဟန္းႏွစ္ပါးကုိ အထင္အျမင္လြဲမွားေအာင္ ျပဳစားခဲ့ေသာ အကုသုိလ္ကံေၾကာင့္ ယခုဘဝမွာ ျဖဴစင္ေသာ္လည္း စြပ္စြဲခံရသည္ကုိ သခၤန္းစာယူကာ သူေတာ္ေကာင္းအေပၚ ကံသုံးပါးျဖင့္ မျပစ္မွားမိၾကဖုိ႔ ေမတၱာကရုဏာအျပည့္အဝျဖင့္ သတိေပးအပ္ပါသတည္း။

ဝီရသူ(မစုိးရိမ္)
5.12.2017
PM 10:41