“အႏိုင္က်င့္တဲ့အကြက္ေတြ ကုန္သြားၿပီဆိုရင္ ဦးဇင္းထြက္လာမွာပါ” (က)
(ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး၊ ျပည္ခ်စ္သားဂ်ာနယ္ အတြဲ(၂)အမွတ္(၂၂) 26.7.2019)
ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူ တိမ္းေရွာင္ေနရခ်ိန္မ်ားမွာ ဆရာေတာ္ေျပာခ်င္တာေတြနဲ႔ ဆရာေတာ္ ဘာဆက္လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ အစီအစဥ္မ်ားအတြက္ အင္တာဗ်ဴးမ်ားကို ႀကိဳးစားၿပီး စီစဥ္တင္ဆက္ေပးေနပါတယ္။ အင္တာဗ်ဴးေတြဟာ အခ်ိန္ရရင္ရသလို ျပဳလုပ္ထားတဲ့ အင္တာဗ်ဴးေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ အဆက္အစပ္မရွိ ျဖစ္ေနတာမ်ိဳးေတြလည္း ျဖစ္ေနႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာေတာ္ရဲ႕အသံနဲ႔ အမ်ိဳးသားေရးအလံကို ဆက္လက္လႊင့္တင္ႏုိင္ဖို႔အတြက္ ျပည္ခ်စ္သားဂ်ာနယ္ပရိသတ္မ်ားအတြက္ အင္တာဗ်ဴးမ်ားကို တင္ဆက္ေပးလိုက္ပါတယ္။
ၿငိမ္း- ပထမဆံုး ေမးခြန္းအေနနဲ႔ အစိုးရက ပုဒ္မ ၁၂၄(က)နဲ႔ စြဲဆိုထားတဲ့အမႈကို တရား႐ံုးက တစ္လအတြင္း ေျဖရွင္းဖို႔ အမိန္႔ခ်ထားတယ္ဆိုေတာ့ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘာဆက္လုပ္မလဲဘုရား။
ဆရာေတာ္- သူတို႔က ဘယ္ေခတ္ ဘယ္အခါမွာမွ မလုပ္ဖူးတဲ့ ေစာ္ကားမႈမ်ိဳးကို က်ဴးလြန္လိုက္တာပဲေလ။ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးကို မ်က္ကြယ္မွာစစ္တယ္။ ေက်ာင္းတိုက္ထိလာၿပီးေတာ့ ဝရမ္းကပ္တယ္။ ဒါ…စစ္အာဏာရွင္ လက္ထက္မွာေတာင္ ဒီလိုအၿငိဳးတႀကီးနဲ႔ အႏိုင္မက်င့္ဖူးဘူးေပါ့။ သူတို႔ ဘယ္ေလာက္အထိ အႏိုင္က်င့္ႏုိင္မလဲဆိုတာကိုေတာ့ ဦးဇင္းေစာင့္ၾကည့္မွာေပါ့။
ဟိုအရင္တုန္းကေတာ့ ရွင္းတယ္ေလ၊ ဦးဇင္းက ဓမၼစက္အမိန္႔ကိုနာခံၿပီးရင္ အာဏာစက္အမိန္႔ကို ရင္ဆိုင္မယ္လို႔ တရားဝင္ေၾကညာၿပီးသားပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဓမၼစက္က ရက္ေရႊ႕လိုက္လို႔ ဦးဇင္းေစာင့္ေနတယ္ေလ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ သူတို႔ကမ်က္ကြယ္စစ္ေဆးမႈနဲ႔စၿပီး အႏုိင္က်င့္လိုက္တာပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ ဘယ္ေလာက္ထိ အႏိုင္က်င့္ႏိုင္မလဲဆိုတာကို ဦးဇင္းေစာင့္ၾကည့္ေနပါတယ္။ သူတို႔အႏိုင္က်င့္တဲ့အကြက္ေတြ ကုန္သြားၿပီဆိုရင္ ဦးဇင္းထြက္လာမွာပါ။
ၿငိမ္း- လက္ရွိအခ်ိန္မွာက်ေတာ့ ဝါကလည္းဝင္သြားၿပီဆိုေတာ့၊ အမႈကိုရင္ဆိုင္ဖို႔ဆိုရင္ ဝါကလည္း ခုတစ္ေနရာရာမွာ ဆိုၿပီးသြားၿပီဆိုေတာ့ ဝိနည္းစည္းကမ္းေတြကလည္းရွိေနေတာ့ အဆင္ေျပပါ့မလားဘုရား။
ဆရာေတာ္- ဝါမက်ိဳးမေပါက္ေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္တာကေတာ့ ကထိန္ခံထိုက္တဲ့ ဉတ္မႀကီးသကၤန္းကို ခံထိုက္တဲ့သံဃာနဲ႔ပဲ ဆိုင္တာေပါ့။ သူကေတာ့ ဝါလံုးဝမက်ိဳးမေပါက္ရဘူး။ က်န္တဲ့သံဃာေတြကေတာ့ ဝါက်ိဳးေပါက္လို႔ရွိရင္ ပါဠိပုတိဥပုသ္ ျပဳလုိက္႐ံုနဲ႔ အာပတ္ေျပသြားတာေပါ့ေလ။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီကိစၥက ျပႆနာႀကီးႀကီးမားမားေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။
ၿငိမ္း- ေစာေစာက အရွင္ဘုရားေျပာသြားတဲ့အထဲမွာလည္း ပါပါတယ္။ သူတို႔က အႏိုင္က်င့္တာေတြ မ်ားမ်ားလာတယ္ေပါ့၊ အဲဒီလို လုပ္ေနတာေတြကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ အရွင္ဘုရားကို ၾကည္ညိဳၾကသူေတြက ဆႏၵေတြျပၾက၊ ဆုေတြေတာင္းၾကတာမ်ိဳးေတြ လုပ္ၾကမယ္။ အဲဒါေတြကတစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္ ႀကီးထြားလာၿပီးေတာ့ ဘယ္လိုအက်ိဳးဆက္မ်ိဳးေတြ ျဖစ္လာႏုိင္တယ္လို႔ ႀကိဳတင္ၿပီးသံုးသပ္တာမ်ိဳးေတြေရာ ရွိလားဘုရား။
ဆရာေတာ္- ဒါကေတာ့ အစိုးရအေပၚ မူတည္တာေပါ့။ ဟိုအရင္တုန္းက ေက်ာင္းသားဖုန္းေမာ္ဆိုတာ ဒီလိုပဲ မထင္မရွား ဘဝကေနၿပီးေတာ့ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္အဆင့္ထိ၊ သမုိင္းမွာ အထင္ကရ ပုဂၢိဳလ္အဆင့္အထိ ျဖစ္လာတာေပါ့။
ေရႊဝါေရာင္ အေရးအခင္းဆိုရင္လည္း ပခုကၠဴ ၿမိဳ႕က သံဃာေတာ္တစ္ပါး အႏွိပ္စက္ခံရတဲ့ကိစၥကေနစၿပီးေတာ့ ေပၚေပါက္လာတာ။
အဲဒီေတာ့ သမုိင္းေက်ပါတယ္ဆိုတဲ့သူေတြ၊ ေတာ္လွန္ေရးသမားဘဝကေန တက္လာပါတယ္ဆိုတဲ့သူေတြ ဒါကို ဆင္ျခင္ၾကည့္ရမွာပဲေလ။ အာဏာနဲ႔ေနရာကို လဲခ်င္သပါ့ဆိုရင္ေတာ့ ထပ္ၿပီးအႏုိင္က်င့္ေပါ့ကြာ။
ၿငိမ္း- အရင္စစ္အစိုးရလက္ထက္ အရွင္ဘုရား ေထာင္က်ခဲ့တံုးက လူထုေခါင္းေဆာင္ဆုိသူကို ရည္စူးၿပီး ကဗ်ာရွည္ေတြ၊ စာေတြေရးခဲ့ဖူးတယ္လို႔ သိရပါတယ္ဘုရား။ သူမဟာ ခုခ်ိန္မွာႏုိင္ငံေရးသမားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားခဲ့ၿပီလို႔ ေျပာရင္ ရႏိုင္မယ္ ထင္ပါတယ္ဘုရား။ အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ေရာ ဘယ္လိုမ်ား ခံစားရပါသလဲဘုရား။
ဆရာေတာ္- ဒါကေတာ့ ေတာင္ပို႔ႀကီးကို ဘုရားမွတ္လို႔ကိုးကြယ္မိတဲ့သူရဲ႕ အမွားတစ္ခုပဲေလ။ ကိုယ့္လို မမွားေအာင္လို႔ ေျပာေပမယ့္ ဘုရား၊ ဘုရားလို႔ပဲ တ,ေနတဲ့အခါက်ေတာ့ ကိုယ္ပဲ အမုန္းခံရတာေပါ့။ ဖြတ္ကလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ထြက္ျပေနတယ္။ ဒါကိုလည္း လူေတြက ဘုရားဆိုၿပီး အစြဲႀကီးစြဲ ကိုးကြယ္ေနၾကတယ္ဆိုေတာ့ အမွားေထာက္ျပတဲ့သူရဲ႕ အမွားမဟုတ္ေတာ့ဘဲ အမွားႀကီးကို စြဲလမ္းေနတဲ့လူေတြရဲ႕အမွားပဲ ရွိေတာ့တာေပါ့။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
“အနိုင်ကျင့်တဲ့အကွက်တွေ ကုန်သွားပြီဆိုရင် ဦးဇင်းထွက်လာမှာပါ” (က)
(ဆရာတော်ဦးဝီရသူနှင့် အင်တာဗျူး၊ ပြည်ချစ်သားဂျာနယ် အတွဲ(၂)အမှတ်(၂၂) 26.7.2019)
ဆရာတော်ဦးဝီရသူ တိမ်းရှောင်နေရချိန်များမှာ ဆရာတော်ပြောချင်တာတွေနဲ့ ဆရာတော် ဘာဆက်လုပ်မယ်ဆိုတဲ့ အစီအစဉ်များအတွက် အင်တာဗျူးများကို ကြိုးစားပြီး စီစဉ်တင်ဆက်ပေးနေပါတယ်။ အင်တာဗျူးတွေဟာ အချိန်ရရင်ရသလို ပြုလုပ်ထားတဲ့ အင်တာဗျူးတွေဖြစ်တဲ့အတွက် အဆက်အစပ်မရှိ ဖြစ်နေတာမျိုးတွေလည်း ဖြစ်နေနိုင်ပါတယ်။ ဒါပေမယ့် ဆရာတော်ရဲ့အသံနဲ့ အမျိုးသားရေးအလံကို ဆက်လက်လွှင့်တင်နိုင်ဖို့အတွက် ပြည်ချစ်သားဂျာနယ်ပရိသတ်များအတွက် အင်တာဗျူးများကို တင်ဆက်ပေးလိုက်ပါတယ်။
ငြိမ်း- ပထမဆုံး မေးခွန်းအနေနဲ့ အစိုးရက ပုဒ်မ ၁၂၄(က)နဲ့ စွဲဆိုထားတဲ့အမှုကို တရားရုံးက တစ်လအတွင်း ဖြေရှင်းဖို့ အမိန့်ချထားတယ်ဆိုတော့ ဒါနဲ့ပတ်သက်ပြီး ဘာဆက်လုပ်မလဲဘုရား။
ဆရာတော်- သူတို့က ဘယ်ခေတ် ဘယ်အခါမှာမှ မလုပ်ဖူးတဲ့ စော်ကားမှုမျိုးကို ကျူးလွန်လိုက်တာပဲလေ။ ဘုန်းကြီးတစ်ပါးကို မျက်ကွယ်မှာစစ်တယ်။ ကျောင်းတိုက်ထိလာပြီးတော့ ဝရမ်းကပ်တယ်။ ဒါ…စစ်အာဏာရှင် လက်ထက်မှာတောင် ဒီလိုအငြိုးတကြီးနဲ့ အနိုင်မကျင့်ဖူးဘူးပေါ့။ သူတို့ ဘယ်လောက်အထိ အနိုင်ကျင့်နိုင်မလဲဆိုတာကိုတော့ ဦးဇင်းစောင့်ကြည့်မှာပေါ့။
ဟိုအရင်တုန်းကတော့ ရှင်းတယ်လေ၊ ဦးဇင်းက ဓမ္မစက်အမိန့်ကိုနာခံပြီးရင် အာဏာစက်အမိန့်ကို ရင်ဆိုင်မယ်လို့ တရားဝင်ကြေညာပြီးသားပဲ။ ဒါပေမယ့် ဓမ္မစက်က ရက်ရွှေ့လိုက်လို့ ဦးဇင်းစောင့်နေတယ်လေ။ အဲဒီအချိန်မှာပဲ သူတို့ကမျက်ကွယ်စစ်ဆေးမှုနဲ့စပြီး အနိုင်ကျင့်လိုက်တာပဲ။ အဲဒါကြောင့်မို့ ဘယ်လောက်ထိ အနိုင်ကျင့်နိုင်မလဲဆိုတာကို ဦးဇင်းစောင့်ကြည့်နေပါတယ်။ သူတို့အနိုင်ကျင့်တဲ့အကွက်တွေ ကုန်သွားပြီဆိုရင် ဦးဇင်းထွက်လာမှာပါ။
ငြိမ်း- လက်ရှိအချိန်မှာကျတော့ ဝါကလည်းဝင်သွားပြီဆိုတော့၊ အမှုကိုရင်ဆိုင်ဖို့ဆိုရင် ဝါကလည်း ခုတစ်နေရာရာမှာ ဆိုပြီးသွားပြီဆိုတော့ ဝိနည်းစည်းကမ်းတွေကလည်းရှိနေတော့ အဆင်ပြေပါ့မလားဘုရား။
ဆရာတော်- ဝါမကျိုးမပေါက်အောင် စောင့်ရှောက်တာကတော့ ကထိန်ခံထိုက်တဲ့ ဉတ်မကြီးသင်္ကန်းကို ခံထိုက်တဲ့သံဃာနဲ့ပဲ ဆိုင်တာပေါ့။ သူကတော့ ဝါလုံးဝမကျိုးမပေါက်ရဘူး။ ကျန်တဲ့သံဃာတွေကတော့ ဝါကျိုးပေါက်လို့ရှိရင် ပါဠိပုတိဥပုသ် ပြုလိုက်ရုံနဲ့ အာပတ်ပြေသွားတာပေါ့လေ။ ဒါကြောင့် အဲဒီကိစ္စက ပြဿနာကြီးကြီးမားမားတော့ မဟုတ်ပါဘူး။
ငြိမ်း- စောစောက အရှင်ဘုရားပြောသွားတဲ့အထဲမှာလည်း ပါပါတယ်။ သူတို့က အနိုင်ကျင့်တာတွေ များများလာတယ်ပေါ့၊ အဲဒီလို လုပ်နေတာတွေကို အကြောင်းပြုပြီးတော့ အရှင်ဘုရားကို ကြည်ညိုကြသူတွေက ဆန္ဒတွေပြကြ၊ ဆုတွေတောင်းကြတာမျိုးတွေ လုပ်ကြမယ်။ အဲဒါတွေကတစ်ဆင့်ပြီး တစ်ဆင့် ကြီးထွားလာပြီးတော့ ဘယ်လိုအကျိုးဆက်မျိုးတွေ ဖြစ်လာနိုင်တယ်လို့ ကြိုတင်ပြီးသုံးသပ်တာမျိုးတွေရော ရှိလားဘုရား။
ဆရာတော်- ဒါကတော့ အစိုးရအပေါ် မူတည်တာပေါ့။ ဟိုအရင်တုန်းက ကျောင်းသားဖုန်းမော်ဆိုတာ ဒီလိုပဲ မထင်မရှား ဘဝကနေပြီးတော့ကျောင်းသား ခေါင်းဆောင်အဆင့်ထိ၊ သမိုင်းမှာ အထင်ကရ ပုဂ္ဂိုလ်အဆင့်အထိ ဖြစ်လာတာပေါ့။
ရွှေဝါရောင် အရေးအခင်းဆိုရင်လည်း ပခုက္ကူ မြို့က သံဃာတော်တစ်ပါး အနှိပ်စက်ခံရတဲ့ကိစ္စကနေစပြီးတော့ ပေါ်ပေါက်လာတာ။
အဲဒီတော့ သမိုင်းကျေပါတယ်ဆိုတဲ့သူတွေ၊ တော်လှန်ရေးသမားဘဝကနေ တက်လာပါတယ်ဆိုတဲ့သူတွေ ဒါကို ဆင်ခြင်ကြည့်ရမှာပဲလေ။ အာဏာနဲ့နေရာကို လဲချင်သပါ့ဆိုရင်တော့ ထပ်ပြီးအနိုင်ကျင့်ပေါ့ကွာ။
ငြိမ်း- အရင်စစ်အစိုးရလက်ထက် အရှင်ဘုရား ထောင်ကျခဲ့တုံးက လူထုခေါင်းဆောင်ဆိုသူကို ရည်စူးပြီး ကဗျာရှည်တွေ၊ စာတွေရေးခဲ့ဖူးတယ်လို့ သိရပါတယ်ဘုရား။ သူမဟာ ခုချိန်မှာနိုင်ငံရေးသမားအဖြစ် ပြောင်းလဲသွားခဲ့ပြီလို့ ပြောရင် ရနိုင်မယ် ထင်ပါတယ်ဘုရား။ အဲဒါနဲ့ပတ်သက်ပြီးတော့ရော ဘယ်လိုများ ခံစားရပါသလဲဘုရား။
ဆရာတော်- ဒါကတော့ တောင်ပို့ကြီးကို ဘုရားမှတ်လို့ကိုးကွယ်မိတဲ့သူရဲ့ အမှားတစ်ခုပဲလေ။ ကိုယ့်လို မမှားအောင်လို့ ပြောပေမယ့် ဘုရား၊ ဘုရားလို့ပဲ တ,နေတဲ့အခါကျတော့ ကိုယ်ပဲ အမုန်းခံရတာပေါ့။ ဖွတ်ကလည်း အကြိမ်ကြိမ်ထွက်ပြနေတယ်။ ဒါကိုလည်း လူတွေက ဘုရားဆိုပြီး အစွဲကြီးစွဲ ကိုးကွယ်နေကြတယ်ဆိုတော့ အမှားထောက်ပြတဲ့သူရဲ့ အမှားမဟုတ်တော့ဘဲ အမှားကြီးကို စွဲလမ်းနေတဲ့လူတွေရဲ့အမှားပဲ ရှိတော့တာပေါ့။
(ဆက်လက်ဖော်ပြပါမည်)