ဦးဝင္းတင္စကားနဲ႔ ေျပာရရင္ေတာ့ ဒီအစုိးရကုိ ငါမယုံဘူး ဒါပဲ(အပုိင္း-၁)
(ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူႏွင့္ ေမးသမွ် ေျဖသမွ်)
ေမး – ယန္ဟီးလီကို ျပည္၀င္ခြင့္ပိတ္လိုက္တဲ့သတင္းေတြ အရွင္ဘုရားလည္း သိၿပီးျဖစ္မွာပါ။ ေျပာစရာရွိတာက အရွင္ဘုရား ယန္ဟီးလီနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေျပာခဲ့တာေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ျပင္းျပင္းထန္ထန္ေ၀ဖန္ၾကသူေတြက အခု အစိုးရရဲ႕ ျပည္၀င္ခြင့္ပိတ္မႈကိုက် လိုလိုလားလားႀကီး ေထာက္ခံၾကျပန္ပါတယ္ဘုရား။ ဘာေတြမ်ား ကြာလို႔လဲဘုရား။ အရွင္ဘုရားအေနနဲ႔ေရာ ဘယ္လိုသံုးသပ္ပါသလဲဘုရား။
ေျဖ – အဲဒါလည္း သူ႔ဘက္ကိုယ့္ဘက္ဆိုတာရွိတာေပါ့ေနာ္။ အမွန္တရားအတြက္ ေ၀ဖန္တာလား၊ ျပည္သူလူထုအက်ိဳးစီးပြားအတြက္ေ၀ဖန္တာလား ဒီႏွစ္ခုကို ခြဲျခားရမွာေပါ့ေနာ္။ ဦးဇင္းတုန္းကလည္း အမွန္တရားအတြက္ေ၀ဖန္တာမဟုတ္ဘဲနဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေရးအျမင္ကပ္မႈ တစ္ခုတည္းနဲ႔ ေဇာင္းေပးေ၀ဖန္ၾကတာ။ ဒီအမႈနဲ႔ပဲ ေထာင္ထဲေရာက္ေအာင္ လုပ္ၾကတာေပါ့ေနာ္။ ေ၀ဖန္တာထက္ ပိုသြားၿပီးေတာ့ ေထာင္မက်က်ေအာင္ မီဒီယာနဲ႔ ဖိအားေပးတဲ့သေဘာေတြ အျပည့္အ၀ပါတာေပါ့။ ဒါက အမွန္တရားကို မ်က္ကြယ္ျပဳၾကတဲ့သေဘာေပါ့။ ဘယ္လိုမ်က္ကြယ္ျပဳၾကသလဲဆိုရင္ ခိုင္းႏိႈင္းတာကိုပဲေရးၿပီး ခိုင္းႏိႈင္းတဲ့သူကိုပဲ အျပစ္ဖို႔ေနတာေပါ့။
ေသာင္းက်န္းတဲ့သူ ေစာ္ကားတဲ့သူအေၾကာင္းလံုး၀မေရးဘူး၊ ေသာင္းက်န္တာ ေစာ္ကားတာေတြလံုး၀မေရးဘူးေပါ့ေနာ္။
အဲဒီမွာတင္ ယန္ဟီးလီ ျမန္မာျပည္ကိုေစာ္ကားတာ၊ ရခိုင္ျပည္ကိုေရာင္းစားဖို႔ ႀကံေနတာေတြ ျပည္သူလူထုက မသိေတာ့ဘဲနဲ႔ မခံမရပ္ႏုိင္လို႔ ျပည္သူအစား တံု႔ျပန္တဲ့သူ၊ ျပည္သူကို အကာကြယ္ေပးတဲ့သူကိုပဲ လူဆိုးႀကီးလို ထင္မွတ္သြားၾကတာေပါ့။
ဒါဟာ နံပါတ္တစ္ ဘက္ဘက္လိုက္ၿပီး အမွန္တရားကို မ်က္ကြယ္ျပဳလို႔ျဖစ္သြားတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းတစ္ခ်က္ေပါ့။ ပုဂိၢဳလ္ေရးထိုးႏွက္ခ်က္ေပါ့။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ျပည္သူ႕အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ေ၀ဖန္တာလားဆိုတာ ေမးစရာရွိလာတာေပါ့။
ျပည္သူ႔အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ေ၀ဖန္တယ္ဆိုရင္လည္းပဲ ယန္ဟီးလီက အခုမွ ျပည္သူ႔အက်ိဳးစီးပြားပ်က္ျပားေအာင္ က်ဴးလြန္ေနတာမဟုတ္ဘူးေလ။ ဟိုအရင္ကတည္းက က်ဴးလြန္ခဲ့တာကိုး။ အဲဒီတုန္းက ယန္ဟီးလီ ျပည္သူလူထုအေပၚက်ဴးလြန္ခဲ့တဲ့ကိစၥေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မေရးၾကဘဲနဲ႔ သူက်ဴးလြန္တာကို မခံမရပ္ႏုိင္လို႔ တံု႔ျပန္တဲ့သူအေၾကာင္းကိုပဲ ေရးၾကတာေပါ့။ အခုက်ေတာ့ ယန္ဟီးလီကိုပိတ္သင့္တယ္တို႔၊ ပိတ္တာေကာင္းတယ္တို႔ ၀ိုင္းေထာက္ခံၾကျပန္ေရာ။
ဒါလည္း ပုဂၢိဳလ္ေရးဆန္တာပဲေလ။ ဆိုလိုတာက ယန္ဟီးလီဘယ္ေလာက္ေသာင္းက်န္းေသာင္းက်န္း ဒီအစိုးရက ဘာမွ မလုပ္ဘူးဆိုရင္ ယန္ဟီးလီကုိပဲ ဆက္ေထာက္ခံၾကမွာ။ ယန္ဟီးလီ ေသာင္းက်န္းတာေတြကုိ သံဃာေတာ္ေတြက ေထာက္ျပရင္ေတာ့ သံဃာေတာ္ေတြကို အျပစ္ေျပာၾကမွာ။ ဒါဟာ လက္ရွိျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးမွာ က်င့္သံုးေနတဲ့ ေလာ္ဘီေတြရဲ႕ အဂတိေပါ့ကြာ။ ႏုိင္ငံေရးအဂတိလုိ႔ ေခၚတာေပါ့။
ေမး- အစိုးရအေနနဲ႔ ယန္ဟီးလီကို ျပည္၀င္ခြင့္ပိတ္လိုက္တဲ့အေပၚမွာေရာ ဘယ္လိုသံုးသပ္ခ်င္ပါသလဲဘုရား။ ေျဖ – အဲဒါ ႏွစ္လမ္းရွိတာေပါ့။ တစ္လမ္းက သူ႔အတၱကို ထိပါးလို႔ ပိတ္လိုက္တာေပါ့။ ျပည္သူ႔အက်ိဳးစီးပြား ဘယ္ေလာက္ထိခိုက္ထိခိုက္
ၾကည့္ေနမွာေပါ့ေနာ့။ အခုက်ေတာ့ ယန္ဟီးလီက သူ႔ကိုပါ ခံုရံုးတင္မယ္တို႔ ဘာတို႔ညာတို႔လုပ္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ သူ႕အတၱကိုပါ ထိလာတာေပါ့။ အဲဒီအတြက္ သူ ပိတ္လိုက္သလား စဥ္းစားစရာရွိတာေပါ့။
ႏွစ္အခ်က္က သူတို႔တေတြ အမ်ိဳးသားသစၥာေဖာက္လုပ္ငန္းေတြကို တိုးတိုးတိတ္တိတ္ေလး က်ဴးလြန္ခဲ့ၾကတာေတြ ရွိေကာင္း ရွိႏိုင္လိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ ႏုိင္ငံတကာက အစိုးရကို ပစ္မွတ္ထားရာကေန တပ္မေတာ္ဘက္ကို ပစ္မွတ္ထားတာတို႔ ပိတ္ဆုိ႔တာတုိ႔ဘက္ ေရာက္သြားတာေပါ့။ အဲ့ဒါကုိ ျပန္ကာလိုတဲ့အေနနဲ႔ ပိတ္လိုက္တာလား။ ဒါမွမဟုတ္ ယန္ဟီးလီကို အပိတ္ျပၿပီးေတာ့ R2P ၀င္ႏုိင္ေလာက္တဲ့အဆင့္လမ္းခင္းၿပီး စစ္တပ္ကို ဂလဲ့စားေျခမလို႔လား။ အမ်ားႀကီးေတြးစရာရွိတာေပါ့ကြာ။
ဦး၀င္းတင္စကားနဲ႔ေျပာရရင္ေတာ့ ဒီအစိုးရကို ငါမယံုဘူး။ ဒါပဲ။
ေမး -အေမရိကန္ အစိုးရရဲ႕ ရခိုင္ျပည္နယ္အေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တပ္မေတာ္ကုိ ပစ္မွတ္ထား အေရးယူဒဏ္ခတ္မႈျပဳလုပ္လိုက္တာဟာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးေဆာင္ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ အမ်ိဳးသားျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးအေပၚ ႐ိုက္ခက္မႈ ျဖစ္ကိုျဖစ္လာလိမ့္မယ္လို႔ NLD ပါတီရဲ႕ ဗဟိုျပန္ေရးေကာ္မတီ ဥကၠ႒ ဦးဥာဏ္၀င္းက ေျပာၾကားလိုက္ပါတယ္။ တကယ္ပဲ အဲဒီလုိျဖစ္လာႏုိင္စရာရွိလားဘုရား။
ေျဖ- မေျပာခင္ကတည္းက ျဖစ္ေနတာေလ။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ အခု၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေတြေကာ အစိုးရအႀကီးအကဲပိုင္းေတြေကာ
ပါတီအႀကီးအကဲပိုင္းေတြေကာ အားလံုးဟာ ႏုိင္ငံေရးအာဃာတေတြအေတာ္ႀကီးမားတာကို ေတြ႕ရတယ္။ ကိုယ့္လက္ထက္မွာ ႏုိင္ငံေကာင္းေအာင္ ဘယ္ေလာက္လုပ္မလဲဆုိတာထက္ ကိုယ္ခံခဲ့ရတုန္းက ဘယ္သူက ဘာေတြလုပ္ထားတယ္။ ဘယ္လိုျပန္တံု႔ျပန္မလဲဆိုတဲ့ အညိွဴးအေတးေတြပဲ မ်ားတာေပါ့။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ သူတို႔ေတြ ေျပာမွားဆိုမွားေတြ ခဏခဏ ႀကံဳရတယ္။ ေနာက္ နည္းဗ်ဴဟာအမွားအယြင္းေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႕ရတယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွာ သေဘာထားမႀကီးတာ၊ မျပည့္၀တာ၊ မရင့္က်က္တာ အမ်ားႀကီးေတြ႕ရတာေပါ့ေနာ္။
သူတို႔ရဲ႕ ကိုယ္အမႈရာ ႏုတ္အမႈရာေတြေၾကာင့္ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးဟာ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ အေမရိကန္ပိတ္ဆို႔လို႔ ထိခိုက္လာႏုိင္စရာေတြရွိတယ္ဆုိတာက အေမရိကန္ကို တရားခံလုပ္လိုက္တာ။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ သူတို႔လုပ္ပံုကိုင္ပံုေတြေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး ထိခုိက္ေနတာ ၾကာၿပီ။
ေမး – စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕ အေကာင့္တစ္ခုကေန အရွင္ဘုရားကို လူႀကီးလူေကာင္းမဆန္တဲ့ စကားလံုးေတြနဲ႔ တိုက္ခိုက္ေနတာေတြ႕ရပါတယ္။ ဆရာေတာ္နဲ႔က ေငြေၾကးပတ္သက္မႈေတြရွိဖူးတယ္၊ ရွိဖူးတယ္ဆိုတာ သူက ဆရာေတာ္ဆီက ေငြေတာင္းဖူးတယ္ဆိုေတာ့ အဲဒီအေၾကာင္းေတြမ်ား သိလို႔ရမလားဘုရား။ ေနာက္ သူေရးသားေနတာေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေရာ ဘာေျပာခ်င္ပါသလဲဘုရား။
ေျဖ – တစ္အခ်က္က ဒါေတြကို ဖြင့္ခ်ဖို႔ စီစဥ္ေနတာေပါ့။ သူ ဦးဇင္းအေပၚမွာ ေစာ္ကားေမာ္ကားျပဳထားတဲ့ ပုိ႔စ္ေတြ သူ႔ေဖ့ဘုတ္စ္ေပၚမွာတင္ထားတာေတြကို ကုန္ေအာင္ မတင္ႏုိင္ေသးဘူးေပါ့။ ကုန္ေအာင္တင္ၿပီးသြားၿပီဆိုရင္ေတာ့ ဦးဇင္း ဖြင့္ခ်မွာပါ။ အဲဒီလိုဖြင့္ခ်တဲ့အခါက်ေတာ့လည္း သူတို႔က မ်ားေသာအားျဖင့္ အုံနဲ႔က်င္းနဲ႔ က်ီးကန္းေတြလိုအာတတ္တဲ့ အေလ့အက်င့္ရွိတယ္။ ေျမေခြးေတြလို အုပ္စုဖြဲ႕ၿပီး တုိက္ခိုက္တဲ့အေလ့လည္း ရွိတယ္။ အဲဒီလိုမ်ိဳးလည္း အအာမခံရ အတိုက္အခုိက္မခံရေအာင္ လြတ္လြတ္ကင္းကင္းေရးႏုိင္ဖို႔လည္း စီစဥ္ေနပါတယ္။
ေမး – ေနာက္တစ္ခုက ဆရာေတာ္ဦးပါေမာကၡကိစၥကို ေမးခ်င္ပါတယ္ဘုရား သူက ဒီဇင္ဘာ ၂၂ ရက္ေန႔ ရံုးထုတ္စဥ္မွာပဲ သံဃာေတြကို လက္ထိပ္နဲ႔ပူေဇာ္တယ္လို႔ ဆရာေတာ္ဦးပါေမာကၡက ေျပာပါတယ္။ ဦးပါေမာကၡဟာ မဘသက ႏုတ္ထြက္ထားတယ္၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုလည္း ေထာက္ခဲ့တဲ့ ပြဲေတြလုပ္ခဲ့တဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးလည္းျဖစ္ျပန္တယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဒီအခ်ိန္မွာ အဖမ္းခံရတယ္ဆိုေတာ့ သူ႔ကို ဘာေၾကာင့္ ဖမ္းတယ္လို႔ သံုးသပ္ပါသလဲဘုရား။
ေျဖ – သူ႔ကို ဖမ္းတာကေတာ့ အညိွဳးအေတးတစ္ခုေၾကာင့္ပါ။ အဓိကကေတာ့ YBS ဖန္တီးရွင္ႀကီးေပါ့ေလ။ အဲဒီ ဖန္တီးရွင္ႀကီးက ဦးသန္းေရႊနည္းေတြနဲ႔ပဲ ကိုင္တြယ္ေနတာကိုး။ အဲဒီမွာ ကိုယ္က သူတို႔အကြက္ထဲ ၀င္သြားတာေပါ့။ သူတို႔ဆင္တဲ့အကြက္မဟုတ္ဘဲ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ လမ္းေခ်ာ္ၿပီး သူတို႔အကြက္ထဲ ၀င္သြားတာ။ အဓိကကေတာ့ ႏုိင္ငံေရးပါပဲ။
ေမး – အခု က်င္းပေနတဲ့ တခ်ိဳ႕တရားပြဲေတြမွာ ဓမၼာစရိယဘြဲ႕မရဘဲ ရဟန္းေတြ တရားေဟာေနတဲ့ကိစၥအေပၚမွာေရာ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲဘုရား။
ေျဖ – အဲဒါကေတာ့ ရပ္ေက်းသံဃနာယက ၿမိဳ႕နယ္သံဃနာယကလိုတာေပါ့။ သူတို႔က စနစ္တက် စီစစ္ရမွာေလ။ အခုဟာက အစိုးရမလိုလားတဲ့သူေတြေလာက္ပဲ စီစစ္ၿပီးေတာ့ အစိုးရကို ေထာက္ခံတဲ့ အစိုးရနဲ႔ အလြမ္းသင့္တဲ့ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္ေတြဆိုရင္ေတာ့ ဓမၼကထိကဂုဏ္ရည္ေတြနဲ႔ လံုး၀ မစီစစ္ဘဲ မ်က္စိမွိတ္ၿပီးေတာ့ လႊတ္ေပးလိုက္တာေပါ့။ ဒါသူတို႔မွာ တာ၀န္အရွိဆံုးေပါ့ေနာ္။ သူတို႔အေပၚမွာလည္း တစ္စံုတစ္ရာဖိအားေတြ က်ေရာက္လာလို႔၊ က်ေရာက္ႏုိင္ေခ်ရွိလို႔ ဒီအခ်က္ႏွစ္ခ်က္ေၾကာင့္လည္း သူတို႔လႊတ္ေပးလိုက္တာ ျဖစ္ႏုိင္တာေပါ့။
ေမး- ဆိုေတာ့ တရားပြဲေတြနဲ႔ပတ္သက္လာရင္ ခြင့္ျပဳမိန္႔ေပးမႈဟာ ၿမိဳ႕နယ္ရပ္ေက်း သံဃနာယကေတြကစလို႔ မဟနရဲ႕သံဃာ့စည္းမ်ဥ္း ကိုင္တြယ္ပံုေတြေရာ၊ အစိုးရရဲဲ႕တရားဥပေဒကိုင္တြယ္ပံုေတြေကာ အဲဒီမွာ ဘာေၾကာင့္မ်ား တေျပးညီျဖစ္မေနတာလဲဘုရား။
ေျဖ – အဓိကကေတာ့ ဥပေဒကို မေလးစားၾကတာေပါ့။ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး ေၾကြးေၾကာ္လာတဲ့သူကလည္း တရားဥပေဒကို မ်က္ကြယ္ျပဳေန၊ ဆိုၾကပါစို႔ ျပည္သူတစ္ဦး သို႔မဟုတ္ သူတို႔ၾကည့္မရတဲ့သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို ကိုင္တြယ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ဥပေဒအရ၊ ဥပေဒအရဆိုတဲ့စကားလံုးကို သံုးလာၿပီး သူတို႔ ေျမွာက္စားတဲ့သူကိုဆိုရင္ ဥပေဒကို ဘယ္ေလာက္က်ဴးလြန္က်ဴးလြန္ မျမင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနတာေပါ့ေနာ္။ ဒါက ခ်စ္ျခင္းမုန္းျခင္းအဂတိလိုက္တယ္လို႔ ေခၚတယ္။ ခ်စ္တဲ့သူကို က်ဴးလြန္ခြင့္ေပးၿပီးေတာ့ မုန္းတဲ့သူကို အျပစ္လုိက္ရွာတဲ့သေဘာေပါ့ေနာ့။ အဲဒီလိုပဲ သံဃာနာယကကလည္း ဓမၼကထိက ဂုဏ္ရည္၊ ဓမၼကထိကဂုဏ္အဂၤါဆိုၿပီးေတာ့ ထုတ္ထားတယ္။ ဒါကို အတိအက်လိုက္နာရမယ္။
ဘယ္ဓမၼကထိကပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒါနဲ႔ညီရင္ ခြင့္ျပဳမယ္၊ ဒါနဲ႔မညီရင္ ခြင့္မျပဳဘူး။ ဒါနဲ႔ညီလို႔ခြင့္ျပဳရက္သားနဲ႔မွ သူ႔ဘာသာသူေဟာေျပာရင္း ဟိုဟာနဲ႔ၿငိ ဒီဟာနဲ႔ၿငိဆိုတာက သူ႔အပိုင္းေလ။ သူၿငိရင္ သူခံလိမ့္မယ္၊ သူ႔ကို ႏုိင္ငံေတာ္ သံဃာမဟာနာယကက ဆံုးမလိမ့္မယ္ေပါ့ေနာ္။ ကိုယ္က ဒီအဂၤါရပ္ေတြနဲ႔ညီလား၊ မညီသလား စစ္ေဆးဖို႔ပဲ လိုအပ္တာေလ။ အဲဒီအပိုင္းမွာ အားနည္းၾကတာပါ။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။)