“NLDကိုမဲေပးပါ …လြပ္လပ္မွခ်မ္းသာႏိုင္ပါမယ္ ဒါေၾကာင့္ဦးဇင္းကတိုက္တြန္းပါတယ္ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကို မဲေပးၾကပါ” NLDပါတီအာဏာမရခင္က ဆရာေတာ္ေလးဦး၀ီရသူမွ မဲဆြယ္စည္း႐ုံးေနေသာ စကားေလးျဖစ္ပါသည္။
လူသားတိုင္း လူသားတိုင္းမွာ ရည္မွန္းခ်က္ကိုယ္စီ႐ွိၾကေလ၏။ ထိုသူမ်ားထဲတြင္ မစိုးရိမ္တိုက္သစ္၊ဓမၼသဟာယေက်ာင္းစာခ်နာယက ၊အမ်ိဳးသားေရးဓမၼကထိကဆရာေတာ္ဦး၀ိစိတၱာဘိ၀ံသ(၀ီရသူ-မစိုးရိမ္)သည္လည္းအပါအ၀င္ျဖစ္၏။
လူအေယာက္တစ္ရာတြင္ အေယာက္ကိုးဆယ္သည္ မိမိတို႔ခ်မ္းသာဖို႔၊ရာထူးအာဏာရဖို႔၊လုပ္ၾကသည္သာျဖစ္၏။ ဆရာေတာ္သည္ကားထူးျခား၏။ ထိုရာထူး၊အာဏာရမည့္အလုပ္မ်ိဳးကိုစိတ္မ၀င္စားေပ။ လူမုန္းမ်ားေသာ၊ရာထူးအာဏာေနရာမရေသာ “အမ်ိဳးသားေရး”အလုပ္ကိုသာစိတ္၀င္စား၏။
မိမိတို႔တိုင္းရင္းသားမ်ားကို အျခားဘာသာ၀င္မ်ားက ေစာ္ကားေနသည္ကိုမခံႏိုင္ေပ။ မိမိတို႔ႏိုင္ငံ၊အမိ်ဳးဘာသာ သာသနာကို ကမၻာတည္သ၍ တည္ေစခ်င္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ဆရာေတာ္က…အမ်ိဳးသားေရးလမ္းေၾကာင္းေပၚေလွ်ာက္ရန္ဆုံးျဖတ္လိုက္ေတာ့၏။ ထိုဆုံးျဖတ္ခ်က္အတိုင္း အစိုးရအဆက္ဆက္တြင္ အမ်ိဳးသားေရးလမ္းေၾကာင္းေပၚသို႔ ရဲရဲႀကီးေလွ်ာက္ခဲ့၏။
အမ်ိဳးသားေရးလမ္းေလွ်ာက္ရင္း..ေထာင္နန္းလည္းစံခဲ့ရ၏။ အခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားသည္ ေထာင္ကထြက္ေသာအခါ အမတ္၊၀န္ႀကီးဘာညာ ျဖစ္ကုန္ေတာ့၏။
ျပည္သူ႔ဘက္က အျမဲရပ္တည္ပါတယ္ဆိုေသာ အခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံေရးဘုန္းႀကီးမ်ားကလည္း ယေန႔အခ်ိန္တြင္ေတာ့ ျပည္သူဘက္က ရပ္မတည္ၾကေတာ့ေပ။
မင္းအကိုးအကြယ္ခံ မင္းဆရာအျဖစ္ခံယူသြားေတာ့၏။ ဆရာေတာ္ဦး၀ီရသူကေတာ့ ေထာင္ကထြက္ေတာ့လည္း အမ်ိဳးသားေရးလမ္းေပၚသာဆက္ေလ်ွာက္ေနခဲ့၏။
တခ်ိန္က မဲဆြယ္ေပးခဲ့ေသာ္လည္း မင္းအကိုးအကြယ္ခံမျဖစ္ပဲ မင္းအပါယ္ခံဘ၀သို႔ေရာက္ေနရ၏။ ရန္သူေတာ္ႂကီးတစ္ေယာက္ပမာ အၿငိဳးထားခံေနရ၏။
တရားပြဲေတြအပိတ္ခံရ၏။ တခ်ိန္ကဆရာေတာ္ဦး၀ီရသူႏွင့္လက္တြဲခဲ့ေသာ ေရႊည၀ါဆရာေတာ္သည္ တရားပြဲတစ္ခု၌ ဦး၀ီရသူကို အမ်ိဳးသားေရးသူရဲေကာင္းအျဖစ္ခ်ီးမြမ္းခဲ့၏။
သို႔ေသာ္..အခုအခ်ိန္တြင္ေတာ့..အမ်ိဳးသားေရးလမ္းစဥ္သည္ အစြန္းေရာက္လမ္းစဥ္ဟု ေျပာေန၏။ ထိုႏိုင္ငံေရးသမားတို႔သည္ ျပည္သူ႔ဘက္ကေတာ့ရပ္တည္၏။
သို႔ေသာ္..သူတို႔ကိုေထာက္ခံေသာ ျပည္သူေတြကိုသာျဖစ္၏။ မေထာက္ခံတဲ့ျပည္သူကေတာ့…လမ္းေၾကာင္းမေျပာင္းပဲ အားနည္းသူျပည္သူဘက္ကရပ္တည္ေသာသူက ဆရာေတာ္ဦး၀ီရသူသာျဖစ္၏။
ေရႊ၀ါေရာင္အေရးအခင္း၊လက္ပံေတာင္းေတာင္၊သႏၱိသုခ၊အစ႐ွိေသာအေရးအခင္းမ်ား၌ ျပည္သူဘက္ကသာ ရပ္တညမခဲ့၏။
အခုေခတ္ လုပ္ေနၾကေသာ ဘာသာေပါင္းစုံ ခ်စ္ၾကည္ေရးဆိုသည္မွာ အခ်ိဳ႕ႏိုင္ေရးသမားမ်ားက အခုမွၾကားဘူးၾက၏။ ဆရာေတာ္က ဟို..ယခင္ကတည္းက ဘာသာေပါင္းစု႔ခ်စ္ၾကည္ေရးကို လုပ္ေဆာင္ခဲ့သူျဖစ္၏။
အခ်ိဳ႕ကလည္း ဆရာေတာ္ကို ကုလားမုန္းဘုန္းႀကီးဟု သမုတ္ၾက၏။ ဆရာေတာ္က ကုလားတိုင္းကိုမုန္းတီးသုမဟုတ္၊ ကိုယ့္လူမ်ိဳး ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ့္သာသနာကို ေစာ္ကားေသာ ကုလားမ်ားကိုသာ မုန္းတီးသူျဖစ္ပါသည္။
ပုထုဇဥ္မွန္သမွ် ကိုယ္ခ်စ္တဲ့လူကိုထိရင္ မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္ၾကသည္မွာ သဘာ၀ျဖစ္၏။ သာဓကျပပါမည္။ ႐ိုး႐ိုးပုထုဇဥ္လူသား မိန္းမတစ္ေယာက္ကို ေ၀ဖန္လို႔ သံဃာေတြကိုဆဲေနၾကေသးရင္ ကိုယ့္ဘာသာ သာသနာ ၊ ကိုယ့္လူမ်ိဳးေတြကို ေစာ္ကားေနတဲ့လူေတြကို မုန္းတာဟာ သဘာ၀က်မည္ထင္ပါသည္။ ဤသည္ကို ပုထုဇဥ္သဘာ၀ဟုေျပာခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
အခ်ိဳ႕ကလည္း…လူသားအားလုံးကို ခ်စ္ခင္ရမည္ဟူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၏ စကားျဖင့္ဆရာေတာ္ကို ေ၀ဖန္ၾက၏။ ဘုရားသားေတာ္တစ္ပါးျဖစ္ေနၿပီး အမုန္းတရားေတြေဟာေနတယ္ဟု ေ၀ဖန္ၾက၏။ ထိုသူမ်ားက အမုန္းတရားႏွင့္ အမွန္တရားမခြဲျခားတတ္သူမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ဘုရား႐ွင္သည္ ေဒ၀ဒတ္၏ယုတ္မာမႈေတြကို အမ်ားသိေအာင္ ေဟာၾကား၏ ။
ဘာလို႔ေဟာၾကားသနည္း…
အမ်ားသူငါ မလုပ္မိေအာင္ ၊ သံေ၀ဂရေအာင္ ၊ သခၤန္းစာယူႏိုင္ေအာင္ ေဟာၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ဦး၀ီရသူသည္လည္း ကုလားယုတ္မ်ား၏ ယုတ္မာပုံေတြကို ေဒတာႏွင့္တကြ အမ်ားသူငါ ေ႐ွာင္ၾကဥ္ႏိုင္ေအာင္ ေဟာၾကားေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေတာ္၏ေဟာေျပာမႈတြင္ ကုလားေတြကိုသတ္ၾကပါ ဘာညာစေသာ မုန္းတီးေရးစကါးးမ်ားမပါေပ။
ဥပမာဆိုရေသာ္…
ရြာထဲက ဦးနီအိမ္၌ ေခြးႀကီးသည္ ေတြ႔သမွ်လူကိုကိုတ္ေန၏။ ထိုေခြးအေၾကာင္းကိုသိေသာ လူတစ္ေယာက္က ဦးနီအိမ္၌ေခြးႀကီးသည္ အလြန္းဆိုးေၾကာင္း၊ဦးနီအိမ္ဘက္သြားလွ်င္သတိထားဖို႔လိုေၾကာင္း အျခားသူမ်ားကို သတိေပး၏။
ထိုသူကို အမုန္းစကားေျပာသူဟု ဆိုႏိုင္ပါမည္ေလာ…
ေခြးေတြကိုမုန္းတီးေနသူဟု ဆိုႏိုင္ပါမည္ေလာ..
စဥ္းစားၾကပါကုန္ေလာ့…
ထို႔အတူဆရာေတာ္သည္လည္း အမ်ားသိေအာင္ သတိေပးျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္ဆုံးေျပာခ်င္သည္မွာ ရာထူးအာဏာေၾကာင့္ အျခားသူေတြ ဘယ္လိုအေရာင္ေျပာင္းေျပာင္း ၊လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းေျပာင္း ဆရာေတာ္ကေတာ့ လမ္းေၾကာင္းမေျပာင္းပဲ ဘယ္အစိုးရတက္တက္ အမ်ိဳးသားေရးလမ္းေၾကာင္းေပၚမွာသာ ဆက္ေလွ်ာက္ ေနပါလိမ့္မည္ဟု…
အမုန္းခံသမားႀကီး..၀ီရသူ၏ တပည့္..
အ႐ွင္သုဇာတ(မစိုးရိမ္)