သတင္း

ေနာက္ဆုတ္စရာ ေျမမရွိေတာ့ရင္ အသက္ေပးၿပီး ေရွ႕ဆက္ခ်ီတက္မယ္(၁)

ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူရဲ႕ အမ်ိဳးသားႏုိင္ငံေတာ္တည္ေဆာက္ေရး ႐ႈျမင္ခ်က္မ်ားကို ေမးျမန္းေရးသားတဲ့အခ်ိန္မွာ ဆရာ ေတာ္ဦးဝီရသူရဲ႕ ဘဝနဲ႔ဒႆန၊ ႏုိင္ငံေရးခံယူခ်က္၊ အမ်ိဳးသားေရးခံယူခ်က္မ်ားကို ပါဝင္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး ေမးခြန္းမ်ားတည္ေဆာက္ ေမးျမန္းပါတယ္။ အဲဒါေတြအျပင္ လက္တေလာျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ေခတ္ၿပိဳင္သမုိင္းထဲက ႏိုင္ငံေရးအတိုးအလႈပ္ေတြကိုလည္းပဲ ေမးျမန္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတစ္ပတ္မွာေတာ့ မဘသနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေမးခြန္းမ်ားကို ေမးျမန္းျဖစ္ခဲ့ၿပီး ဆရာေတာ္ရဲ႕အသံနဲ႔ အမ်ိဳးသားေရးအားမာန္ေတြ ငြားငြားစြင့္စြင့္ လႊင့္တင္ႏုိင္ဖို႔ အထူးရည္ရြယ္ပါတယ္။

ေမး – “ဝီရသူရွိေနသေရြ႕ မဘသရွိေနမယ္”ဆိုၿပီး အရွင္ဘုရားေရးသားထားတဲ့ ပို႔စ္တစ္ခုဖတ္ရပါတယ္ဘုရား။ အဲဒီအေၾကာင္းေလးကို ဒီတစ္ပတ္မွာ ပထမဆံုး စေမးခ်င္ပါတယ္ဘုရား။ အရွင္ဘုရားက မဘသ ဆက္ ရွိေနမယ္လို႔ ေျပာထားေပမယ့္ အျပင္ဘက္က အေျခအေနေတြက နည္းနည္းေလး ႐ႈပ္ေထြးမႈေတြ ရွိေန လို႔ပါဘုရား။ ဗုဒၶဓမၼပရဟိတေဖာင္ေဒးရွင္းလို႔ ဆုိင္းဘုတ္တပ္သူေတြ၊ ေနာက္မဘသဆုိင္းဘုတ္ မျဖဳတ္ဘဲ ဒီအတုိင္းရပ္တည္ေနသူေတြ စသည္ျဖင့္ေပါ့ဘုရား။ အရွင္ဘုရားကိုယ္တုိင္ကလည္းပဲ ဗုဒၶဓမၼပရဟိတေဖာင္ ေဒးရွင္းႀကီးက ႏုတ္ထြက္ထားတယ္ဆိုေတာ့ လက္ရွိ အရွင္ဘုရားတို႔ရဲ႕ မဘသရဲ႔အေျခအေန ဘယ္လိုရွိပါသလဲဘုရား။

ေျဖ – ဗုဒၶဓမၼေဖာင္ေဒးရွင္းနဲ႔ မဘသက ခြဲျခားလို႔မရဘူးေလ။ မတတ္သာလို႔သာ အမည္ေျပာင္းလုိက္ရတာကိုး။ မူဝါဒ၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္နဲ႔ ရပ္တည္ခ်က္ေတြကေတာ့ ေျပာင္းလဲသြားမွာမဟုတ္ဘူး။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကရင္ျပည္နယ္၊ ရခိုင္ျပည္နယ္တို႔က ျပည္နယ္လံုးကြၽတ္ မဘသဆုိင္းဘုတ္မျဖဳတ္ၾကဘူး။ ေနာက္ မႏၲေလးမဘသကို အေျခအေန ၾကည့္ၿပီးေတာ့ မဘသအမည္ကို ဆက္သံုးသြားမည့္ အထက္ျမန္မာျပည္မွ အျခားမဘသေတြလည္းပဲ ရွိေနတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဝီရသူရွိေနသေရြ႕ မဘသရွိေနမယ္လို႔ ဆိုလိုတာပါ။

ေမး – ကရင္ျပည္နယ္မဘသရဲ႕အေျခအေနေရာ ဘယ္လိုသိရပါသလဲဘုရား။ မဘသဆိုင္းဘုတ္ေတြကို အသက္နဲ႔လဲၿပီးကာကြယ္မယ္လို႔ ဇြဲကပင္ဆရာေတာ္ႀကီးမိန္႔ထားတယ္ဆိုတာကို အရွင္ဘုရား အတည္ျပဳထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္ဘုရား။ အေသးစိတ္ေျပာလို႔ ရရင္ေျပာေပးပါဘုရား။ တစ္ဆက္တည္း မန္းမဘသရဲ႕ အေျခအေနကိုလည္း သိခ်င္ပါတယ္ဘုရား။

ေျဖ – ကရင္ျပည္နယ္မဘသ ဇြဲကပင္ဆရာေတာ္ႀကီးဆီ ကရင္ျပည္နယ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္က လႊတ္လိုက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္သံုး ေယာက္လာတာေပါ့ေနာ္။ သတ္မွတ္ရက္ ကုန္ဆံုးသြားတဲ့အခ်ိန္မွာ ဆုိင္းဘုတ္ေတြျဖဳတ္ဖို႔ လာေျပာတာေပါ့။ အဲဒါကို ဇြဲကပင္ဆရာေတာ္ႀကီးက လံုးဝမျဖဳတ္ႏုိင္ဘူးဆိုတဲ့အေၾကာင္း ျပတ္ျပတ္သားသားေျပာလိုက္တာေပါ့။ အတည္ျပဳခ်က္ကေတာ့ ကရင္ျပည္နယ္မဘသက ဦးဇင္းနဲ႔အဆက္အသြယ္ရွိသူေတြကို ဆက္သြယ္ေမးျမန္းၿပီး အတည္ျပဳ ခ်က္ယူထားတာပါ။ အဲဒါ အမွန္ပါပဲ။
ေနာက္ မႏၲေလးမဘသကေတာ့ အစီအစဥ္ သံုးေလးခု ေရးဆြဲထားပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးအစီအစဥ္ကေတာ့ ဆုတ္စရာေျမမရွိေတာ့ရင္ အေသခံၿပီး ေရွ႕ဆက္ခ်ီတက္ဖို႔ပါ။

ေမး – ႏုိ္င္ငံေတာ္အတုိင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က သတင္းသမားေတြ ဖမ္းဆီးခံရမႈကို ဥပေဒ ႐ႈေထာင့္က ၾကည့္သင့္တယ္လို႔ ဇူလိုင္ ၆ ရက္ေန႔က ေျပာဆုိထားတာေတြ႕ရပါတယ္ဘုရား။ သတင္းေထာက္ ေတြနဲ႔ တပ္မေတာ္ဆိုတဲ့ ေဘာင္က်ဥ္းက်ဥ္းေလးက ၾကည့္လို႔မရဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္ဘုရား။ ဆိုေတာ့ မဘသ အသင္းႀကီးဟာ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနဲ႔လည္းညီတယ္၊ အသင္းအဖြဲ႕ဆုိင္ရာဥပေဒနဲ႔လည္း ညီတယ္ဆိုရင္ မဟနရဲ႔ ေၾကညာခ်က္ကိုေရာ ဥပေဒေၾကာင္းအရဘယ္လိုေျပာႏုိင္မလဲဘုရား။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေျပာသလို ဥပေဒ႐ႈေထာင့္က ၾကည့္ရင္ဘာေတြကို ျမင္ႏုိင္မလဲဘုရား။

ေျဖ – မန္းမဘသအေနနဲ႔ကေတာ့ ျပည္ထဲေရးကိုတင္ျပတဲ့ စာထဲမွာ ဥပေဒ႐ႈေထာင့္ကေန အဆင့္ဆင့္တင္ျပထားပါတယ္။ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းလုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြနဲ႔ လံုးဝ ၿငိစြန္းျခင္းမရွိတာကလည္း သံဃာ့ဥပေဒကို ခ်ိဳးေဖာက္ရာမေရာက္ဘူး၊ အဲဒါကေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္ သံဃာမဟာနာယကအဖြဲ႕ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြရဲ႕အေပၚမွာ မူတည္တာေပါ့။ အဲဒီအပိုင္းကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရလက္ထက္တုန္းက ႏုိင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕ႀကီးက မဘသကို ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴအသိအမွတ္ျပဳခဲ့ၿပီးေတာ့ ဒီအန္အယ္လ္ဒီအစိုးရလက္ထက္က်မွ မဘသကို အသိအမွတ္မျပဳေတာ့တာလို႔ သတ္မွတ္လို႔ရတာေပါ့။
ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃာမဟာနာယကဆရာေတာ္ႀကီးေတြ အသိအမွတ္မျပဳ႐ံုနဲ႔ မဘသကို ၿဖိဳခြင္းလုိ႔ မရဘူး။ မဘသက အျခားေဒါက္တုိင္ေတြလည္း ရွိေနတာကိုး။ လူနဲ႔သံဃာေတြနဲ႔ စုေပါင္းဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ အဖြဲ႕ႀကီးျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သူတို႔ေျပာသလို စင္ၿပိဳင္သံဃာအဖြဲ႕အစည္းမဟုတ္ဘူး။ ေနာက္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြ၊ လမ္းစဥ္ေတြ၊ ရပ္တည္ခ်က္ေတြ၊ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြ ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္လည္း ႏုိင္ငံေတာ္သံဃာမဟာနာယကရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရဲ႕အျပင္ဘက္မွာရွိတဲ့ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ နဲ႔ပတ္သက္တာကို ဥပေဒေဘာင္ထဲကေနလုပ္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေပါ့။
အဲဒါေၾကာင့္ သံဃာ့ဥပေဒ႐ႈေထာင့္ကၾကည့္ရင္ မဟန အသိအမွတ္ မျပဳ႐ံုနဲ႔ မဘသကို ျဖဳတ္သိမ္းလို႔ မရဘူး ဆုိတာကို ေတြ႕ရလိမ့္မယ္။ ဒါသံဃာ့ ဥပေဒ႐ႈေထာင့္ေပါ့။
ေနာက္တစ္ခ်က္က ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႕ စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမွာ ႏုိင္ငံသူ ႏုိင္ငံ သားတို႔ရပိုင္ခြင့္ဆိုင္ရာ အေျခခံအခ်က္အလက္ေတြထဲမွာ အသင္းအဖြဲ႕ေတြ လြတ္လပ္စြာ ဖြဲ႕စည္းခြင့္ရွိရမယ္ဆိုတာ ပါတယ္ေလ။ အဲဒီေတာ့ ဒီ ၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒနဲ႔လည္း ညီေနတာေပါ့။
ေနာက္ ၂ဝ၁၄ခုႏွစ္မွာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က ျပ႒ာန္းေပးလိုက္တဲ့ အသင္းအဖြဲ႕မ်ား မွတ္ပံုတင္ျခင္းဆုိင္ရာ ဥပေဒမွာလည္းပဲ ဘာသာ သာသနာနဲ႔ပတ္သက္တဲ့အဖြဲ႕အစည္း မွတ္ပံုတင္စရာမလိုဘဲ တရားဝင္ ရပ္တည္ခြင့္ရွိတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္လည္းပါဝင္ပါတယ္။
ေျပာလိုတာက ဥပေဒစကားေျပာၿပီးတက္လာတဲ့ အစိုးရလက္ထက္မို႔လို႔ ဦးဇင္းတုိ႔ မသဘ စိုးရိမ္စရာ မရွိတာေပါ့။ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈကို တကယ္လိုလားတယ္ဆိုရင္ မဘသကို ၿဖိဳလို႔မရဘူး။ မဘသကလည္းပဲ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကို ေၾကြးေၾကာ္ၿပီးတက္လာတဲ့ အစိုးရလက္ထက္မွာမို႔ ဥပေဒေဘာင္ထဲကေန ရပ္တည္ေနတာျဖစ္လို႔ စိုးရိမ္စရာမရွိတာပါ။
တစ္ခုေတာ့ရွိတာေပါ့ေလ။ ဥပေဒစိုးမိုးေရးကို ေၾကြးေၾကာ္ၿပီး တက္လာသူႀကီးက ေရငံုႏုတ္ပိတ္ေနၿပီး ေတာ့ သံဃာသံဃာခ်င္း ၿဖိဳခြင္းတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့ “ေနာက္ဆုတ္စရာ ေျမမရွိေတာ့ရင္ အသက္ေပးၿပီး ေရွ႕ ဆက္ခ်ီတက္မယ္”ဆိုတဲ့လမ္း၊ အေသခံတိုက္ပြဲဝင္သြားရမည့္ အေျခအေနမွာေတာ့ ရွိတာေပါ့။

ေမး – မဟနက ခိုင္းလို႔ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ သာသနာေရးဝန္ႀကီးဌာနက ေရွ႕ဆက္တိုးၿပီး အေရးယူမႈ ေတြျပဳလုပ္လာရင္ေကာ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈကို ဘယ္လိုေတြ ထိခိုက္လာႏုိင္မလဲဘုရား။

ေျဖ – တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးတင္မကဘူး၊ ႏုိင္ငံလံုၿခံဳေရးေရာ၊ အစိုးရရဲ႕ ရပ္တည္ေရးေရာ အားလံုးကို ထိခိုက္ သြားႏုိင္တဲ့ အေရးႀကီးတဲ့အရာႀကီးတစ္ခုလို႔ ျမင္ပါတယ္။
ဗမာလူမ်ိဳးဆိုတာက အေမအေဖကိုထိတာထက္ ဘုရားတရားကိုထိရင္ ပိုၿပီးနာတတ္တာမ်ိဳးေလ။ အဲဒါေလးကို အစိုးရအေနနဲ႔ နားလည္ဖို႔ လိုတာေပါ့။ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီစကားေျပာတာလဲဆုိရင္ အစိုးရေခါင္းေဆာင္ပိုင္းက ျမန္မာျပည္သူေတြရဲ႕ ခံစားခ်က္နဲ႔ အဓိက အေျခခံယဥ္ေက်းမႈႀကီးကို နားမလည္ဘူးလို႔ ဦးဇင္းသံုးသပ္တယ္။
သူက ငယ္ငယ္ကတည္းက ဒီမွာ ႀကီးျပင္းခဲ့တာမဟုတ္ေလေတာ့ အေျခခံေတြးရမယ့္အခ်က္ေတြနဲ႔ အေတာ္ေဝးသြားတာကို ေတြျမင္ေနရတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သတိေပးရတာေပါ့ေလ။

ေမး – မဘသရဲ႕ ေငြေၾကးစီးဆင္းမႈ နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး စြပ္စြဲေျပာဆိုမႈေတြ ရွိ ၾကတယ္ေပါ့ဘုရား။ ေမလ ၂၈ ရက္ ေန႔ မဘသညီလာခံႀကီးမွာတုန္းက အရွင္ဘုရားအေနနဲ႔ အဲဒီလိုမ်ဳိးေျပာ ဆိုခ်က္ေတြအေပၚ ရွင္းလင္းေျပာဆိုခဲ့ တာကိုလည္း ေတြ႕ရပါတယ္ဘုရား။ အ ခုအခ်ိန္မွာေကာ ဘာမ်ားျဖည့္စြက္ေျပာ စရာရွိမလဲဘုရား။

ေျဖ – ဦးဇင္းတို႔ေက်ာက္ဆည္မွာ စကား ပုံတစ္ခုရွိတယ္၊ ဒနာမည္ႀကီးေတာ့ ဖိုး စိန္ႀကီး၊ ေကာင္းစားေတာ့ ငခ်ယ္ဒတဲ့။ အထင္ခံရသူကတစ္ဦး၊ တကယ္က်ဴး လြန္သူကတစ္ဦးဆိုတာ ရည္ရြယ္ပုံရပါ တယ္။ အဲဒီလိုပဲ မဘသကို ဘယ္သူ ေတြ ဘယ္ဝါေတြက သန္းေပါင္းဘယ္ ေရြ႕ဘယ္မွ် အပ္ေပးထားတယ္ဆိုၿပီး အ ထင္ႀကီးခံရတာက မဘသ။ တကယ္ ေကာင္းစားေနသူေတြက သူတို႔ေတြပါ။ ဥပမာ-ထင္းစိုက္လို႔ေတာင္မရတဲ့ တံ ခါးႀကီးကို သိန္းေပါင္း ဘယ္ႏွေထာင္ ေပးၿပီး ဘယ္ေခ်ာင္ထိုးထားတာ၊ အက်ႌ ေလးတစ္ထည္ကို သိန္းေပါင္း ဘယ္ႏွ ရာေပးၿပီး ဝယ္ယူသြားတာ။ စတာေတြ ရဲ႕ေနာက္မွာ ႏုိင္ငံေရးရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိ တယ္။
ေနာက္တစ္ခုက ႐ိုဟင္ဂ်ာေခါင္း ေဆာင္ေတြနဲ႔ တုိက္႐ိုက္အဆက္အသြယ္ ရွိတယ္ဆိုတဲ့ အတည္မျပဳႏိုင္ေသးတဲ့ သတင္းေတြကိုလည္း ေပါ့ေပါ့ဆဆေတြး ေနလို႔ မရဘူး။ သံဃာဆည္းကပ္ေတာ့ ေငြကုန္တယ္၊ အိုအိုင္စီနဲ႔ေပါင္းမွ ခ်မ္း သာတယ္ဆိုတဲ့အေတြးနဲ႔ လူမသိေအာင္ အကူအညီေတြ အမ်ားႀကီး ရယူထားတဲ့ သူေတြ ရွိတယ္။ ဘာေဖာင္ေဒးရွင္း၊ ညာ ေဖာင္ေဒးရွင္းဆိုတာလည္း ႐ုပ္ျပပဲ။ တကယ္ေတာ့ ေဖာင္ေဒးရွင္းရဲ႕ေနာက္ ကြယ္မွာ အႏၲရာယ္ႀကီးတဲ့ အဆက္အ သြယ္နဲ႔ အျခားအႀကံအစည္ေတြ ရွိမေန ဘူးလို႔ ဘယ္သူမွ မေျပာႏုိင္ဘူးေလ။
ဆိုလိုတာက နာမည္ႀကီးေတာ့ မဘသ၊ တကယ္ခ်မ္းသာေတာ့ သူတို႔ တစ္ေတြျဖစ္ေနတာေပါ့။

ေမး – ဇြန္လ ၃ ရက္ေန႔မွာျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ၄၇ ပါးစံုညီအစည္းအေဝးမွာ ဘာသာေရးစာေပေတြကို သာသနာ ေရးဝန္ႀကီးဌာနရဲ႕ခြင့္ျပဳခ်က္ရမွသာ ထုတ္ေဝခြင့္ျပဳမယ္ဆိုတဲ့ မဟနရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တစ္ခုေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒါဟာ ဒီမိုကေရစီေခတ္နဲ႔ ဘယ္ေလာက္ အံေခ်ာ္ေနသလဲဆုိတာ အရွင္ဘုရားသံုးသပ္ေပးပါဦးဘုရား။

ေျဖ – အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ရွိပါတယ္။ တစ္အခ်က္ကေတာ့ လြတ္လပ္စြာ ေရးသားခြင့္ေပးထားတယ္။ လြတ္လပ္စြာ ေရးသားတဲ့အေပၚမွာမွ ဓမၼဝိနယနဲ႔ မညီဘူးဆိုရင္ အေရးယူလို႔ရတယ္။
ႏွစ္အခ်က္က်ေတာ့ ကမၻာေအးကို ခြင့္ျပဳခ်က္တင္ရမယ္၊ မူဝါဒေတြနဲ႔ညီရင္ ခ်ေပးမယ္ေပါ့။ အဲဒီ ႏွစ္ဆင့္ရွိတာေပါ့။ မိုးျပာလို အဓမၼဝါဒ ထူေထာင္သူေတြက်ေတာ့ ဒုတိယအဆင့္နဲ႔သင့္ေတာ္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ဓမၼဝိနယလမ္းေၾကာင္းထဲကပဲ သြားတယ္၊ ဥပေဒေဘာင္ထဲကပဲ သြားတယ္၊ တရားဥေဒနဲ႔လည္း ညီတယ္၊ စာနယ္ဇင္းက်င့္ဝတ္နဲ႔လည္း ညီတယ္ဆုိတဲ့ ဘာသာေရးစာေပေတြက်ေတာ့ မကန္႔သတ္သင့္ဘူးေပါ့။
ဒါကို ႏုိင္ငံေတာ္သံဃာမဟာနာယကဆရာေတာ္ႀကီးေတြ သတိမူရမွာေလ။ အဲဒီလိုမဟုတ္ဘဲ ဝန္ႀကီးျဖစ္ခ်င္တာကို အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့ သေဘာမ်ိဳးဆိုရင္ လြတ္လပ္မႈေတြ အကုန္ဆံုး႐ႈံးကုန္မွာေပါ့။ လြတ္လပ္မႈ ဆံုး႐ႈံး႐ံုတင္မကဘဲ ႏုိင္ငံေတာ္သံဃာမဟာနာယက ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကိုယ္တုိင္က ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ့္သာသနာ ျပန္႔ပြားေရးအတြက္ ကုိယ္ကိုယ္တုိင္မလုပ္တဲ့အျပင္ လုပ္ေနတဲ့သူေတြကို တားဆီးပိတ္ပင္တဲ့ ပံုစံုမ်ိဳးျဖစ္တဲ့အတြက္ သာသနာကို ျပဳရာမေရာက္ဘဲ ဖ်က္ရာေရာက္သြားႏုိင္တာေပါ့ေလ။ အဲဒါေတြ ကိုသတိမူသင့္တယ္။

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။)