သတင္း

သမုိင္း၏တရားခံ (အခန္းဆက္-အပုိင္း-၆)

အေရးအခင္းၿပီးစကာလတြင္ သံဃာ့ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား ၿမဳိင္ဆုိင္စြာက်င္းပၾက၏။ အဖြဲ႕အစည္းလုိလားသည့္ ပုဂၢဳိလ္မ်ားႏုိင္မရဘဲ၊ သံဃာထုလုိလားသူမ်ားသာ အႏုိင္ရေလေသာအခါ ေနာက္အႀကိမ္မ်ား၌ သံဃာ့ဆႏၵ မခံယူေတာ့ဘဲ ဆုိရွယ္လစ္ေခတ္ပါလီမန္လုိ လုပ္လုိက္ၾကေပေတာ့သည္။ သံဃာ့ဒီမုိကေရစီစနစ္သည္ ထုိအခ်ိန္မွာ အရုဏ္တက္ခဲ့ၿပီး၊ ထုိေခတ္မွာပင္ ေနကြယ္ခဲ့ရေလသည္။ ယခုအခါ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းကလည္း ဒီမုိကေရစီစနစ္ကုိ ထူေထာင္ေနခ်ိန္ျဖစ္၍ သံဃာအဖြဲ႕အစည္းကလည္း သံဃာ့ဒီမုိကေရစီစနစ္ကုိ ျပန္လည္က်င့္သုံးသင့္ေပသည္။ အမွန္အားျဖင့္ ဒီမုိကေရစီစံနစ္ဆုိသည္မွာလည္း တျခားမဟုတ္ေပ။ ပိဋကတ္ေတာ္လာ ဗုဒၶေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ ဓမၼဝိနယလမ္းစဥ္သာ ျဖစ္ေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘုရားသားေတာ္မ်ားသည္ ဘုရားခ်မွတ္ေတာ္မူခဲ့ေသာ ဒီမုိကေရစီစနစ္ကုိ က်င့္သုံးၿပီး ဘုရားသာသနာေတာ္၏ ဝန္ကုိ ထမ္းေဆာင္သင့္လွေပသည္။
လက္ရွိ မဟန အဖဲြ႕၌ ေနရာေကာင္းလစ္လပ္၍ အစားထုိးရသည့္အခါမ်ဳိး၌ မဲအေရာင္းအဝယ္လုပ္ေနျခင္း၊ အတုိက္အခံလုပ္တင္ျပေနျခင္း၊ ခုိက္ရန္ျပဳ အျပင္းအထန္ ျငင္းခုံေနၾကျခင္းတုိ႔မွာ ရွက္စရာေကာင္းလွေပသည္။

အဘယ္သူ အရည္အခ်င္းရွိသည္၊ အဘယ္သူ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္သည္၊ အဘယ္သူ သိကၡာသမာဓိႏွင့္ ျပည့္စုံသည္၊ အဘယ္သူ သာသနာကုိ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးသည္၊ အဘယ္သူ အစြဲကင္းကင္း အလုပ္လုပ္သည္၊ အဘယ္သူ စိတ္ထားမြန္ျမတ္သည္၊ အဘယ္သူ သေဘာထားႀကီးသည္၊ အဘယ္သူ ဓမၼဘက္မွ ရပ္တည္ရဲသည္ စသည့္အရာအားလုံးကုိ သံဃာထုက သိၿပီးျဖစ္ေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သံဃာ့ကုိယ္စားလွယ္ေရြးေကာက္ပြဲကုိ သံဃာ့ညီလာခံက်င္းပ၍ ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္သင့္ေပသည္။ သုိ႔မွသာ အရႈပ္အရွင္းကင္းစြာ သန္႔ရွင္းစြာ အၿပဳိင္အဆုိင္ သံဃာ့အက်ဳိး သာသနာ့အက်ဳိးကုိ ေဆာင္ရြက္လာၾကမည္ျဖစ္ေလသည္။
သုိ႔ျဖစ္၍ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္း ထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္မ်ားကုိ ကုလသမဂၢအေထြေထြအတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ ေရြးခ်ယ္ပြဲကဲ့သုိ႔ ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္သင့္ေပသည္။ တုိက္ႀကီး၊ တုိက္ေလး၊ ၿမဳိ႕ႀကီး ၿမဳိ႕ေလး၊ တုိင္းႀကီး တုိင္းေလး၊ မခြဲျခားဘဲ အဆင့္အတန္းရွိသူ၊ သံဃာ့အက်ဳိး သာသနာအက်ဳိးကုိ လုိလားသူ၊ လုပ္ရည္ကုိင္ရည္ ရွိသူ၊ လက္ရုံးရည္ ႏွလုံးရည္ျပည့္စုံသူ မွန္သမဆကုိ ေရြးခ်ယ္ခံႏုိင္ေပသည္။ အစမ္းေရြးခ်ယ္ျခင္း၊ အတည္ေရြးခ်ယ္ျခင္း၊ အႀကိမ္ႀကိမ္ဆႏၵခံယူၿပီးမွ အတည္ျပဳသင့္ေပသည္။ ေရြးေကာက္ခံရသူမ်ား၏ စြမ္းေဆာင္ခ်က္အလုိက္ ေလးႏွစ္တန္သည္၊ ငါးႏွစ္တန္သည္ ျပန္လည္ေရြးခ်ယ္ၾကမည္ ျဖစ္ေလသည္။ စြမ္းေဆာင္မႈညံ့ဖ်င္းလွ်င္ တစ္ႀကိမ္သာ ထုိက္တန္သူျဖစ္မည္။ စြမ္းေဆာင္မႈေကာင္းလွ်င္ ေကာင္းသေလာက္ အႀကိမ္ႀကိမ္ထိုက္တန္သူ ျဖစ္ေပမည္။

အဖဲြ႕ဝင္မ်ား ေရြးေကာက္ပြဲကုိ ကုလသမဂၢလုံၿခဳံေရးေကာင္စီ အလွည့္က်အဖြဲ႕ဝင္မ်ားေရြးခ်ယ္သလုိ ေရြးခ်ယ္ ထုိက္ေပသည္။ အဖြဲ႕ဝင္သုံးဖြဲ႕ရွိရာတြင္(၂-ႏွစ္တစ္ႀကိမ္က်)တဖြဲ႕စီ ေရြးေကာက္သြားလွ်င္ အေဟာင္းႏွစ္ႏွင့္ အသစ္တစ္ဖြဲ႕ လက္တြဲလုပ္ေဆာင္သြားႏုိင္္မည္ ျဖစ္ေပသည္။ သုံးဖြဲ႕လုံးကုိ တစ္ၿပဳိင္နက္ေရြးခ်ယ္က အသစ္ႏွင့္ အေဟာင္း မမွ်တသည့္အခါ အေဟာင္းမ်ားက အေတြ႕အႀကဳံအေပၚမွာ အသစ္မၾကည္ျဖဴလွ်င္ မၾကည္ျဖဴသလုိ ေဒါက္ျဖဳတ္ေခ်ာက္ခ်ႏုိင္ေပသည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ အေဟာင္းႏွစ္ဖြဲ႕ အသစ္တစ္ဖြဲ႕ကုိ ႏွစ္စဥ္လက္တြဲေခၚၿပီး သာသနာ့အက်ဳိးသယ္ပုိးရန္ ျဖစ္ေလသည္။

ရပ္/ေက်းႏွင့္ ၿမဳိ႕နယ္မ်ားမွာ အလြယ္တကူေရြးေကာက္ႏုိင္ေလသည္။ ယေန႔ တရုတ္ျပည္၌ ျပဳလုပ္ေနေသာ စကၠဴစာရြက္စာတမ္းပါ ရပ္ကြက္ေက်းရြာ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားကဲ့သုိ႔ ျပဳလုပ္ရုံသာရွိေလသည္။ အစီအစဥ္ ေရးဆြဲရာမွာ သက္ေတာ္ဝါေတာ္ရ ေထရ္ႀကီးဝါႀကီး ေလာကဓမၼကၽြမ္းက်င္၍ ဗဟုသုတျပည့္စုံေသာ ဆရာေတာ္ သမားေတာ္မ်ား၊ လက္ရွိ သံဃာ့ဥေသွ်ာင္ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ႏုိင္ငံေရး၊ သာသနာေရး လူပညာရွိႀကီးမ်ား ေဆာင္ရြက္သင့္လွေပသည္။ ဤစနစ္သည္ သာသနာတစ္ရပ္လုံးအတြက္ အေျခခံအက်ဆုံး၊ အက်ဳိးအႀကီးဆုံး တရားမွ်တဆုံးေသာစနစ္ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းတုိ႔ သာဓုေခၚမည့္ စနစ္ျဖစ္၍ ပေဒသရာဇ္ေခတ္ကလုိ အာဏာစြဲမ်ား မထားၾကဘဲ သာသနာအက်ဳိး၊ ျမန္မာအမက်ဳိးကုိလုိလားေသာအားျဖင့္ ဝုိင္းဝန္းပူးေပါင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ထုိက္လွေပသည္။ ဤအဖြဲ႕သည္ အမွန္တကယ္ သာသနာသန္႔ရွင္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္သည့္အဖြဲ႕၊ သာသနာအက်ဳိးကုိ အမွန္တကယ္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္သည့္အဖြဲ႕ သာသနာထြန္းကား ျပန္႔႔ြားေအာင္အမွန္တကယ္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္သည့္အဖြဲ႕၊ သာသနာအက်ဳိးကုိ အမွန္တကယ္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္သည့္ အဖြဲ႕ သာသနာထြန္းကားျပန္႔ပြားေအာင္ အမွန္တကယ္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္သည့္အဖြဲ႕၊ သာသနာအဓြန္႔ရွည္ တည္တန္႔ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္သည့္အဖြဲ႕၊ ျမန္မာေရာ ကမၻာပါ ၿငိမ္းခ်မ္းေစမည့္အဖြဲ႕၊ ျမန္မာေရာကမၻာပါ အလင္းေရာင္ရေစမည့္အဖြဲ႕ျဖစ္ရကား ဤစနစ္ကုိ ကန္႔ကြက္သူ၊ ပယ္ခ်သူ၊ သေဘာမတူသူ၊ အေကာင္အထည္မေဖာ္သူမွန္သမွ်သည္ သမုိင္း၏တရားခံမ်ားအျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ခံရမည္ ျဖစ္ေလသည္။ ငါအက်ဳိးထက္ သာသနာအက်ဳိးကုိ ဦးစားေပးဖုိ႔ အခ်ိန္တန္ၿပီျဖစ္ပါ၏။ ငါအက်ဳိးကုိ ဦးစားေပးခဲ့ေသာ ပေဒသရာဇ္စနစ္တုိ႔သည္လည္းေကာင္း၊ အာဏာရွင္စနစ္တုိ႔သည္လည္းေကာင္း၊ ကမၻာေျမေပၚ၌ ေနရာေပးမခံရ၍ က်ဆုံးခဲ့ကာ က်ဆုံးေနၾကေပသည္။

“သာသနာသန္႔ရွင္းေစလုိလွ်င္”
လက္ရွိ မဟနအဖြဲ႕အစည္းသည္ကား သာသနာသန္႔ရွင္းေရးက႑ကုိ လစ္လ်ဴရႈထားၾကေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤဆယ္စုႏွစ္ႏွစ္ခုကာလ၌ သာသနာေတာ္ ပုိ၍ ညႈိးႏြမ္းခဲ့ရေလသည္။ သာသနာသန္႔ရွင္းေရးအတြက္ ဖြဲ႕စည္းထားေသာ အဖြဲ႕အစည္းက သာသနာသန္႔ရွင္းေရးမလုပ္လွ်င္ အဘယ္အဖြဲ႕က လုပ္ၾကလိမ့္မည္နည္း။ ဤမဟနအဖြဲ႕လက္ထက္က်မွပင္ အလွဴခံအတုအပမ်ား၊ ဒုစရုိက္ဂုိဏ္းမ်ား၊ ဆုိးသြမ္းကုိယ္ေတာ္မ်ား အႏုၾကမ္းစီးသူမ်ား၊ ေအာင္းေကာင္ႀကီးမ်ား၊ ျခစားမႈမ်ား အျမင္မေတာ္ေအာင္၊ အျမင္မေကာင္းေအာင္၊ အထင္အျမင္ေသးခံရေအာင္၊ ရြံစရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ေပါမ်ားလွေလသည္။ မဟနအဖြဲ႕ကား ရုံးမွာသာ ထုိင္ၿပီး စားပြဲေပၚေရာက္လာေသာ ဖုိင္တြဲေလာက္သာ စိတ္ဝင္စားသူျဖစ္ေလသည္။ အရပ္ထဲ ဆင္းရေကာင္း မွန္းမသိ၊ ရပ္ရြာသာသနာကုိ အကဲခတ္ရေကာင္းမွန္းမသိၾကေပ။ တုိင္ၾကားသူရွိမွ အလုပ္လုပ္လုိၾက၏။ ကန္ေတာ့ပြဲေကာင္းမွ ကန္ေတာ့ပြဲပါမွ အလုပ္လုပ္လုိၾက၏။ ပ်ံလြန္ေတာ္မူေသာ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ဆရာေတာ္က သံဃာမ်ားအား ၾသဝါဒေပးခဲ့ဖူးေလသည္။ သံဃမဟာနာယကဆုိၿပီး အထင္မႀကီးၾကနဲ႔။ ငါတုိဥံဃမဟာနာယက အဖြဲ႕ထဲမွာ လူယုတ္မာေတြ အမ်ားႀကီးဟူ၍ျဖစ္၏။ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ဆရာႏွင့္အတူလုိက္ပါ၍ ေဝယ်ာဝစၥလုပ္ခဲ့ၾကေသာ တပည့္မ်ားကလည္း သာသနာေရးဌာနႀကီး ပ်က္စီးေနၿပီဟု ေျပာၾက၏။ ႏုိင္ငံေက်ာ္ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးက လည္း ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔၏ မဟာနာယကဆရာေတာ္ႀကီးႏွင့္ဆုံသည့္အခါ ကမၻာေအးဟာ ကမၼာမေအးေတာ့ပါဘူး ဘုရားဟု ေလွ်ာက္တင္ခဲ့ဖူး၏။ သံဃာ့ဦးေသွ်ာင္ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ အရွိန္အဝါၾသဇာ က်ဆင္း၍ ေနေပၿပီ။ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္း အၾကည္ညဳိပ်က္၍ေနေပၿပီ။ ဤသည္မွာ အနာဂတ္သာသနာအတြက္ ေကာင္းေသာလကၡ ဏာမဟုတ္ေပ။ အခ်ိန္မီျပဳျပင္မွ ေတာ္ကာက်ေပလိမ့္မည္။

“ရဟန္းပ်ဳိအုပ္ခ်ဳပ္ေရး”
ရဟန္းပ်ဳိေခတ္တုန္းက ဤကဲ့သုိ႔ အက်ည္းတန္မႈမ်ဳိးမႀကဳံေသးေပ။ သာသနာကုိ ေစာ္ကားၾကေသာ ေက်းဇူးကန္း အဓမၼဝါဒီမ်ားလည္း မထြန္းကားေပ။ ရဟန္းပ်ဳိအဖြဲ႕ကား ၾသဇာရွိ၏။ အာဏာရွိ၏။ ရဟန္းပ်ဳိ အဖြဲ႕၏ ေနာက္မွာ သံဃာထုက တခဲနက္တည္ရွိ၏။ ရဟန္းပ်ဳိမ်ားသည္ သံဃာထု၏ စံျပေခါင္းေဆာင္မ်ားျဖစ္ ၾက၏။ သုိ႔ေသာ္ ရဟန္းပ်ဳိမ်ားေခတ္က ဓမၼစက္သည္ အာဏာစက္၏ အကူအညီကုိမရ၍ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ မသိမ္ေမြ႕လွေပ။ ရုတ္ရုတ္သဲသဲ ႏုိင္လြန္းသည္လည္း ရွိ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ရဟန္းပ်ဳိ၏ဓမၼစက္မ်ဳိးကုိ အာဏာစက္အကူအညီျဖင့္ ထူေထာင္သင့္လွေပသည္။

ကၽြႏ္ုပ္အား နန္းတြင္စစ္အက်ဥ္းေထာင္၌ စစ္ေဆးစဥ္ ေထာက္လွမ္းေရးမ်ားက သံဃာမေကာင္းေၾကာင္း ေျပာေလသည္။ ထုိအခါ ကၽြႏ္ုပ္က ခင္ဗ်ားတုိ႔ အသုံးမက်တာလဲပါတယ္။ ဒုစရုိက္သမား၊ ေမွာင္ခုိသမား၊ အက်င့္ပ်က္မ်ားကုိ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ဘာလုိ႔ၾကည့္ေနလဲ။ အေရးယူပါလားဟု ေျပာလုိက္၏။ ထုိအခါ သူတုိ႔က ဦးဇင္းလုိ စိတ္မ်ဳိးဆုိရင္ ဟုတ္တယ္။ သံဃနာယက ဦးဇင္းလုိမဟုတ္ဘူး။ ဖမ္းဆီးဖုိ႔သြားေလွ်ာက္ရင္ မလုိက္ရဲ တာနဲ႔၊ မလုိက္ခ်င္တာနဲ႔၊ အလုပ္မအားတာနဲ႔ သံဃာမပါဘဲ ဘယ္လုိလုပ္အေရးယူမလဲဟု ျပန္ေျပာၾက၏။

သူတုိ႔ဘက္ကၾကည့္လွ်င္လည္း အမွန္ပင္။ တခ်ဳိ႕အာဏာပုိင္မ်ားက သံဃာမ်ား ဘာလုပ္လုပ္ ႏုိင္ငံေရးမလုပ္လွ်င္ၿပီးေရာဆုိၿပီး ပစ္ထားၾက၏။ သတိေပးတားျမစ္ျခင္း၊ အေရးယူေဆာင္ရြက္ျခင္း မလုပ္ၾကေပ။ လူမုိက္အားေပးနည္းျဖင့္ သာသနာကုိ တဖက္လွည့္ ဖ်က္ဆီးျခင္းေပတည္း။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သံဃာေတာ္မ်ား အၿငဳိျပင္မခံရေလေအာင္ အက်င့္ပ်က္၊ အညစ္အေၾကးမ်ားကုိ တုိက္ႀကီးမ်ားမွဦးေဆာင္၍ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း အကူအညီျဖင့္ သန္႔ရွင္းသင့္လွေပၿပီ။ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းသည္ လူကုိယ္တုိင္လည္း မလုပ္ခ်င္၊ မလုပ္ရဲ၊ သူမ်ားလုပ္လွ်င္လည္း အားမေပး၊ ေထာက္ခံမႈမရွိ၊ တုဏွိဘာဝလုပ္တတ္ေပသည္။ သူတုိ႔ထက္ ၾသဇာႀကီးသြား မည္၊ သူတုိ႔ကုိ ၾသဇာလႊမ္းသြားမည္၊ သူတုိ႔ၾသဇာက်ဆင္းသြားမည္၊ သူတုိ႔အာဏာမဲ့သြားမည္ကုိ မလုိလား၍ မေထာက္ခံၾကျခင္းျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အဆုိပါ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းမွ ဆရာႀကီးမ်ားကုိ ဦးထိပ္တင္၍ ဆရာႀကီးမ်ား၏ လမ္းညႊန္မႈျဖင့္ ေဆာင္ရြက္မွသာ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕မည္ ျဖစ္ေလသည္။ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ရဲႏွင့္ သံဃနာယကတြဲ၍ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ဖူး၏။ ဘီယာဆုိင္တြင္ မူးၿပီး သီခ်င္းဆုိေနသည့္ ရဟန္းတစ္ပါးကုိ ဆုိင္ရွင္တုိ႔က မတားရဲ၍ ရဲကုိအေၾကာင္းၾကားရာ ရဲက ကၽြႏ္ုပ္အား အကူအညီေတာင္းသျဖင့္ လုိက္ေခၚေပးခဲ့ ရေပသည္။ ၿပီးလွ်င္ သံဃနာယကထံ အပ္ႏွံခဲ့၏။ ေနာက္တစ္ခါးမွာမူးၿပီး အရပ္ထဲမွာ ေသငာ္းက်န္း ေန၍ သံဃာထုႏွင့္ သြားၿပီး ေခၚေဆာင္ခဲ့ရေပသည္။ ထုိတစ္ပါးကုိလည္း ရဲႏွင့္ သံဃနာယကထံ အပ္ႏွံလုိက္ေပသည္။ အုပ္စုဖြဲ႕၍ အၾကမ္းဖက္ေနသည့္ လူဆုိးဂုိဏ္းမ်ားကုိလည္း အာဏာပုိင္မ်ား၊ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းၿပီး သံဃာထုက သုတ္သင္ရွင္းလင္းပစ္သင့္ေပသည္။ ထုိသူတုိ႔ရွိေနသမွ် သာသနာတစ္ရပ္လုံး သိကၡာက်ေလ၏။