သတင္း

သမုိင္း၏တရားခံ (အခန္းဆက္-အပုိင္း-၆)

“ဘြဲ႕တံဆိပ္သာသနာ”

အရည္အခ်င္းရွိသူထုိက္တန္သူမ်ားအား ဘြဲ႕ထူးဂုဏ္ထူးခ်ီးျမွင့္သည့္ထုံးစံသည္ ဘုရားလက္ထက္ကပင္ရွိခဲ့ ေလသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔သာသနာေတာ္၌လည္း အစုိးရမင္းတုိ႔က ဆုိင္ရာဆရာေတာ္မ်ားအား ဘြဲ႕တံဆိပ္ကပ္လွဴခဲ့ၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရေလသည္။ ေရွးေခတ္က ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားမွာ တကယ္အရည္အခ်င္းရွိၾကသူမ်ားျဖစ္၍ ဘြဲ႕တံဆိပ္အဓိက ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား မဟုတ္ၾကေပ။ အစုိးရကလည္း အရည္အခ်င္းရွိသူကုိမွ ခ်ီးျမွင့္ၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကလည္း ဘြဲ႕တံဆိပ္ဂုဏ္မေမာက္ၾက။ ဘြဲ႕တံဆိပ္ျဖင့္ ၿခိမ္းေျခာက္မစားၾကေပ။
သုိ႔ေစကာမူ ယခုအခါ၌ ဘြဲ႕တံဆိပ္ေတြကလည္းေဖာင္းပြ၊ ဘြဲ႕တံဆိပ္ရွင္မ်ားကလည္း ေမာက္မာၾက၍ ဘြဲံတံဆိပ္သာသနာသည္ ဘုရားသာသနာကုိ ဖ်က္ဆီးပစ္ေနေလၿပီ။ ဆုိရွယ္လစ္ေခတ္က လူထုသံဃာထုသည္ ဘြဲ႕တံဆိပ္ရဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကုိ ၾကည္ညဳိေလးစားအားထားၾက၏။ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကလည္း အမွန္တကယ္ပင္ အဘက္ဘက္မွ ျပည့္စုံၾက၍ ေလးစားထုိက္လွ၏။ ထုိေခတ္၌ အဘိဓဇမဟာရ႒ဂုရုဘြဲ႕တံဆိပ္ ကုိ တစ္ႏွစ္လွ်င္ တစ္ပါး ႏွစ္ပါးသား ဆက္ကပ္ေလသည္။ သည္ထက္မပုိေပ။ အဂၢမဟာပ႑ိတဘြဲ႕တံဆိပ္ကုိ လည္း ႏွစ္ပါးသုံးပါးသာ ဆက္ကပ္ေလသည္။ သည္ထက္မပုိေခ်။ အေရးအခင္းၿပီးစကာလ၌ပင္ ဤစနစ္ကုိ က်င့္သုံးၾကေသး၏။ ထုိႏွစ္တြင္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔၏ မစုိးရိမ္တုိက္သစ္ဆရာေတာ္ႀကီးႏွင့္ ဗဟန္းေညာင္တုန္းဆရာ ေတာ္ႀကီးဟူ၍ ႏွစ္ပါးသာ အဂၢမဟာပ႑ိတဘြဲ႕ရရွိေလသည္။ စာသင္တုိက္၏ အဓိပတိဆရာေတာ္ႀကီးျဖစ္၍ ထုိက္တန္လွ၏။ ေနာက္ႏွစ္မ်ားတြင္မူ အဂၢမဟာပ႑ိတမ်ား၊ အဘိဓဇမ်ား မႈိရာသီအလား မႈိလုိေပါလာၾကေလသည္။ အဂၢမဟာပ႑ိတဆုိလွ်င္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ အပါးေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ ခ်ီးျမွင့္ခံရ၏။
သံဃာထုက လြတ္လပ္ေရးေန႔ ဘြဲ႕တံဆိပ္ေပးပြဲကုိ မူလတန္ေဂဇက္ဟု ဆုိၾက၏။ ႏွာေခါင္းရႈံ႕ၾက၏။ ဤကား သာသနာေရးဦးစီးဌာနကေပးေသာ တန္ဖုိးရွိဘြဲ႕မ်ား၊ တန္ဖုိးမဲ့လာပုံ၊ ေဖာင္းပြလာပုံ ေငြစကၠဴအတုလုိ ျဖစ္လာပုံတည္း။

သာသနာေရးဦးစီးဌာနမွ သာသနာထြန္းကားျပန္႔ပြားေရးဌာနဟူ၍ ဌာနခြဲတစ္ခုအသစ္ ေပၚေပါက္လာခဲ့ ေပသည္။ ထုိဌာနမွ ဂႏၴဝါစက(စာခ်)ဘြဲ႕မ်ား၊ ကမၼဌာနစရိယ(ကမၼ႒ာန္းဆရာ)ဘြဲ႕မ်ား၊ သဒၶမၼေဇာတိကဓဇ (သာသနာျပဳ)ဘြဲ႕မ်ားႏွင့္ လူပုဂၢဳိလ္မ်ားအတြက္ သီရိသုဓမၼ၊ သီဟသုဓမၼ စသည္ျဖင့္ မ်ားျပားစြာ ခ်ီးေျမွာက္ လာပါသည္။ သာသနာေရးဦးစီးဌာနမွေပးေသာ ရွားပါးဘြဲ႕မ်ားေပါမ်ားလာ၍ တန္ဖုိးရွိဘဲ႕မ်ား တန္ဖိုးမဲ့ျဖစ္ၾက၍ ႏွာေခါင္းရံႈ႕ေနၾကခ်ိန္တြင္ တန္ဖုိးမဲ့ဘြဲ႕မ်ား၊ ေငြစကၠဴအတုလုိ ေဖာင္းပြလာ၍ သာသနာေတာ္မွာလည္း ရစရာမရွိ ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။ စာခ်၍ စာခ်ဘြဲ႕ရလွ်င္၊ ကမၼ႒ာန္းျပ၍ ကမၼ႒ာန္းဆရာဘြဲ႕ရလွ်င္ သာသနာျပဳ၍ သာသနာဘြဲ႕ရ လွ်င္ ရသည့္ဘြဲ႕ႏွင့္ လုပ္သည့္အလုပ္ ဂုဏ္ႏွင့္ျဒပ္ ထင္ဟပ္ေနလွ်င္ကား သာဓုေခၚစရာပင္ ေကာင္းေလသည္။

ယခုမူ စာတစ္လုံးမွ်မခ်သူလည္း စာခ်ဘြဲ႕ရ၊ ဘာမွ်မလုပ္ဘဲ ထုိင္စားေနသူကလည္း သာသနာျပဳဘြဲ႕ရ၊ ကမၼ႒ာန္းဆရာမဟုတ္ပါဘဲ ကမၼ႒ာန္းဆရာဘြဲ႕ရ၊ တရားတစ္ပုဒ္မွ်မေဟာပါဘဲ ဓမၼကထိက ဘြဲ႕ရသူက ရေန၍ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား စိတ္အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ရေလသည္။ ဆရာေတာ္တစ္ပါးဆုိလွ်င္ အဂၢမဟာပ႑ိတဘြဲ႕ ရလုိ၍ စာခ်တန္းသံဃာမ်ားကုိ စာေခၚခ်ၿပီး ဘြဲ႕ေတာင္းေလွ်ာက္လႊာတင္ေလသည္။ စာခ်ရာ၌ စာခ်ႏုိင္၍ စာခ်ျခင္းျဖစ္လွ်င္ ေတာ္ေသးသည္။ စာမခ်ႏုိင္ဘဲ ဘြဲ႕တံဆိပ္လုိခ်င္၍ စာခ်ျခင္း၌ သံဃာမ်ား ဆင္းရဲရေလသည္။
ပုဒ္စစ္က်မ္းလာသံဝဏၰနာ နည္းေလးဆယ္ကုိ သတင္းစာျဖင့္ကြယ္၍ ဖတ္ျပေလသည္။ ထုိဆရာေတာ္မွာ ပထမႀကီးတန္းအဆင့္မွ်သာရွိ၍ စာမခ်ႏုိင္ေပ။ စာခ်တန္းကုိ စာမခ်လွ်င္လည္း အဂၢမဟာပ႑ိတဘြဲ႕တံဆိပ္ စံႏႈန္းမမီျဖစ္ေပမည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ ဝိနည္းလြတ္လုပ္၍ စာခ်ျပျခင္းျဖစ္ေလသည္။ ဘြဲ႕ေတာင္းေလွ်ာက္လႊာတင္ၿပီး သည့္အခါ စာမခ်ေတာ့ေပ။ ထုိအခါက်မွ စာသင္သားမ်ား သက္သာရာရေလ၏။

ေရွးအစုိးရမ်ားကား ထုိက္တန္၍ ခ်ီးေျမွာက္ၾကျခင္းျဖစ္၏။ ေရွးဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကလည္း အမွန္တကယ္ထုိက္တန္၍ ခ်ီးေျမွာက္ခံရျခင္းျဖစ္၏။ ယခုမူ ဘြဲ႕တံဆိပ္ရဖုိ႔ ေလွ်ာက္လႊာအမ်ဳိးမ်ဳိး ေထာက္ခံခ်က္အမ်ဳိးမ်ဳိးလုပ္ၿပီး တင္ေတာင္းေနရေလသည္။ ေလွ်ာက္လႊာတင္ရုံျဖင့္ မၿပီးေသးဘဲ ေငြလည္း လုိက္ရေသးေလသည္။ သာသနာေရးအရာရွိႀကီးမ်ား ခ်က္ခ်င္းႀကီးပြားသြားၾက၏။ တုိက္ႀကီးမ်ားအပ်ံစား၊ ကားႀကီးမ်ားအေကာင္းစားျဖင့္ စီးပြားျဖစ္ၾကေလ၏။ ဘြဲ႕တံဆိပ္ရဆရာေတာ္မ်ား၏ ေကာင္းမႈ ပင္တည္း။
ထုိအရာရွိႀကီးႏွင့္ပတ္သက္၍ ကမၻာေအး၌ ဟာသေလးေတြ ျဖစ္ေပၚခဲ့ဖူးေလသည္။ ဆရာေတာ္တစ္ပါးက ဘြဲ႕ေလွ်ာက္ပါလွ်က္ မရ၍ အရာရွိႀကီးထံသြားရာ အရာရွိႀကီးက စိတ္ပါ လက္ပါလုပ္မွ ရမွာေပါ့ဘုရားဟု ေျပာလုိက္ေလ၏။ ဘြဲ႕တံဆိပ္လုိခ်င္ေနရုံျဖင့္ မၿပီးဘဲ ေငြလည္းေပးရေသးသည္ဟုလုိ။

လူတစ္ေယာက္ကလည္း ထုိ႔အတူ ထုိဆရာႀကီးဆီသြားရာ ခင္ဗ်ား ေစတနာအေတာ္နည္းပုံရတယ္ဟု ေျပာေလ၏။ ထုိအခါ ဘြဲ႕ေတာင္းသူက ရုတ္တရက္ နားမလည္၍ မနည္းပါဘူးခင္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္အိမ္မွာ ေန႔စဥ္ သံဃာဆယ္ပါးဆြမ္းေလာင္းပါတယ္ဟု ျပန္ေျပာေလ၏။ ေငြနည္းေနလွ်င္လည္း ဘြဲ႕ေပးပုံမေပၚေပ။
ဆရာေတာ္တစ္ပါးကမူ ေငြနည္းေသာ္လည္း အမ်ားႀကီးဟုထင္ရေလေအာင္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ပုံပါ ေငြစကၠဴဆယ္တန္ အရြက္ႀကီးမ်ားကုိ ထုပ္ၿပီးေပးေလ၏။ ဆရာႀကီးက ပြၿပီဟုထင္ကာ ေငြထုပ္ႀကီးမ်ားကုိ အခန္းတြင္းဝင္၍ ေရတြက္ေလသည္။ ျပန္ထြက္လာၿပီး အရွင္ဘုရား ဒီတစ္ပတ္ေတာ့ ပါမွာမဟုတ္ေသးဘူးဟု ေလွ်ာက္ေလ၏။

ေငြလည္းျပန္ေပးေလ၏။ ဘြဲ႕တံဆိပ္ေတာင္းစားသူမ်ားႏွင့္ ဘြဲ႕တံဆိပ္ေရာင္းစားသူမ်ားသာတည္း။ အခ်ဳိ႕ကလည္း ေငြဘယ္ေလာက္ေပးရ ေပးရ အရင္းေၾကသည္ဟုဆုိ၏။ ဘြဲ႕တံဆိပ္ျပစား ၿခိမ္းေျခာက္စားမည့္ စီးပြားေရးသမားမ်ားသာတည္း။
ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးသည္ လြတ္လပ္ေရးေန႔ ဘြဲ႕တံဆိပ္ေၾကညာတုိင္း သာဓုပါဗ်ာ၊သာဓု၊ သာဓု ေတာ္ၾကပါေပတယ္။ ထုိက္တန္ၾကပါေပတယ္ဟု အၿမဲတမ္း သာဓုေခၚေလ၏။ ထုိ႔ေနာက္ သူလည္း ဘြဲ႕တံဆိပ္ရလုိ၍ ဆုိင္ရာကပ္၍ ေငြေပးရာ သူလည္း အဂၢမဟာပ႑ိတဘြဲ႕ရေလသည္။ ထုိအခါက်မွ ေရွးက မေအေပးေတြလည္း ငါ့လုိပဲေနမွာဟု ေျပာေလ၏။
ထုိသုိ႔ ဘြဲ႕တံဆိပ္မ်ား ေဖာင္းပြ၍ ပညာရွိမ်ားအေနၾကပ္၊ အေနခက္လာျခင္းေၾကာင့္ တခ်ဳိ႕ဆရာေတာ္မ်ားမွာ ဘြဲ႕တံဆိပ္ဆက္ကပ္ဖုိ႔ ကမ္းလွမ္းလာသည္ကုိေတာင္ မယူဝံ့ေတာ့ေပ။ ေရာေကာေသာေကာ ျဖစ္မွာစုိးေလ၏။ ေရွးအခါတုန္းက ျခေသၤ့ထီးႏွင့္ ေျမေခြးမတုိ႔ ေပါင္းသင္းၾကရာမွာ ေခြးျခေသၤ့ေလးေမြးေလသည္။ ထုိေခြးျခေသၤ့ ေလးသည္ အသြင္သ႑ာန္အားျဖင့္ အဖျခေသၤ့ႏွင့္တူၿပီး အသံအားျဖင့္ အမိေျမေခြးသံထြက္ေလသည္။

တစ္ေန႔ေသာအခါ မုိးရြာၿပီးခ်ိန္၌ ျခေသၤ့မ်ားက ေပ်ာ္ျမဴးကခုန္လ်က္ ျခေသၤ့လုိေဟာက္ၾကေလ၏။ ထုိအခါ ေခြးျခေသၤ့ေလးကလည္း ျခေသၤ့မ်ားႏွင့္အတူ ေရာေရာင္၍ ျမဴးတူးေအာ္ဟစ္ေလသည္။ အသံက ျခေသၤ့သံ မထြက္ပဲ ေျမေခြးသံထြက္လာ၍ ျခေသၤ့သံၾကား၌ ေခြးအူသံ ထင္ရွားသြားေလသည္။ ထုိအခါ ျခေသၤ့မ်ားက ရွက္ရြံ႕သြားၾကၿပီး မေဟာက္ေတာ့ဘဲ ျပန္သြားၾကေလ၏။

(ဒုကနိပါတ္၊ အသဒိသဝဂ္၊ သီဟေကာတၳဇာတ္)

တင့္တယ္မဲ့စြာ၊ ေကသရာႏွင့္ သိဂၤါေမြး၊ ေခြးျခေသၤ့ငယ္၊ သားမ်ားလယ္၌၊ ရယ္ဖြယ္ေဟာက္ျခင္း။ (မဃေဒဝ၊ စာပုိက္ ၂၂၃)

ကၽြႏ္ုပ္သည္ ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါး၏ တရားေတာ္ကုိ နာၾကားခဲ့ဖူး၏။ ပရိယတၱိသာသနဟိတအသင္းႀကီး၌ ေဟာၾကားေသာတရားေတာ္ျဖစ္၏။ ထုိတရားပြဲ၌ စာခ်အေက်ာ္ဆရာေတာ္ႀကီးက ဘုန္းႀကီးတုိ႔က အဂၢမဟာပ႑ိတဘြဲ႕၊ အဘိဓဇဘြဲ႕တုိ႔ကုိ မျမတ္ႏုိးပါဘူး။ ဘာလုိ႔လဲဆုိရင္ သူတုိ႔က ဘာလုိ႔ေပးမွန္းကုိမသိဘူး။ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ ရထားတဲ့ သက်သီဟဘြဲ႕တံဆိပ္ကုိသာ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ ျမတ္ႏုိးပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ဆုိ ဒီသက်သီဟဘြဲ႕တံဆိပ္က မႏၲေလးၿမဳိ႕ရွိ စာခ်အေက်ာ္ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက ေမးခြန္းထုတ္ စစ္ေဆးၾက၊ ဘုန္းႀကီးတုိ႔က ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ ေမးခြန္းေတြကုိ ေျဖဆုိႏုိင္ၾကလုိ႔ ဒီဘြဲ႕ကုိ ရခဲ့ၾကတာ။ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ ႀကဳိးစားမႈနဲ႔ ဘုန္းႀကီးထုိက္တန္လုိ႔ရထားတဲ့ ဘြဲ႕တံဆိပ္ျဖစ္လုိ႔ ဘုန္းႀကီးတုိ႔က သက်သီဟဘြဲ႕ကုိပဲ ျမတ္ႏုိးပါတယ္ ဟု ေဟာၾကားသည္ကုိ နာခဲ့ရေလသည္။ ျခေသၤ့ပီပီ မဟာဆီ မဟာေသြးရွိေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးပါတကား။

ကၽြႏ္ုပ္သည္ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္က ရန္ကုန္ၿမဳိ႕၌ အဘိဓမၼာပုိ႔ခ်ေနေသာ ဆရာမႀကီးတစ္ေယာက္ကုိ ေတြ႕ဖူး၏။ ထုိဆရာမႀကီးသည္ ဌာနတစ္ခု၌ လက္ေထာက္ညႊန္ၾကားေရးမွဴးအဆင့္ရွိ အရာရွိႀကီးျဖစ္ေလသည္။ အဘိဓမၼာပုိ႔ခ်လာသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္းသုံးဆယ္ေက်ာ္ရွိခဲ့ၿပီး၊ သင္တန္းသားေပါင္း ငါးရာေက်ာ္ပုိ႔ခ်ခဲ့ေလသည္။ သူ႔အား တပည့္မ်ားက သာသနာျပဳဘြဲ႕တံဆိပ္ေလွ်ာက္ခုိင္း၍ ေလွ်ာက္တင္ရာ ေငြႏွစ္ေသာင္းေပးမွ ရမည္ဟု ေျပာေလ၏။ ထုိအခါ ထုိဆရာမႀကီးက ကၽြႏ္ုပ္အား ေငြေပးမွ ဘြဲ႕ရမယ္ဆုိလုိ႔ တပည့္ေတာ္မ မေလွ်ာက္ေတာ့ဘူးဘုရားဟု ေလွ်ာက္ေလ၏။ သာသနာအတြက္ တကယ္အလုပ္လုပ္သူမ်ားအား ခ်ီးျမွင့္ေသာ ဘြဲ႕မဟုတ္ပါတကား။

တစ္ခ်ဳိ႕မွာ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခါနီးတြင္ ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္တြင္ ေဆးရုံထိလုိက္၍ ဘြဲ႕တံဆိပ္ကပ္သည္ကုိလည္း ေတြ႕ရ၏။ ေနာက္ဆုံးထြက္သက္၌ ဘြဲ႕တံဆိပ္စြဲလမ္း၍ လြန္ေတာ္မူလွ်င္ ပ်ံေတာ္မမူဘဲ လွ်ဳိးေတာ္မူဘုိ႔ မ်ားေလသည္။ ၿပိတၱာျဖစ္ ဘြဲ႕တံဆိပ္ႀကီးပါတကား။
အဂၢမဟာပ႑ိတဘြဲ႕ကုိ သရုပ္ခြဲျပသည့္ ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးထံလည္း စာလုိက္ဖူး၏။ ထိုဆရာေတာ္ႀကီးက စာခ်စဥ္ ဤသုိ႔မိန္႔ေလသည္။ တုိက္ေပး၊ ေတာင္းေပး၊ ဗ်ာဒိတ္ေပး၊ ထုိက္ေပးေလးအဂၢတဲ့။ တစ္ခ်ဳိ႕က တုိက္လုိ႔ရတာ၊ တစ္ခ်ဳိ႕က ေတာင္းလုိ႔ရတာ၊ တစ္ခ်ဳိ႕က အာဏာပိုင္အရာရွိႀကီးေတြ ေပးခုိင္းလုိ႔ရတာ၊ တစ္ခ်ဳိ႕ကေတာ့ အားနာပါးနာ ထုိက္တန္သူ နည္းနည္းပါးပါးကုိ ေရြးခ်ယ္ၿပီး ေပးတာဟု အဂၢေလးမ်ဳိးကုိ သရုပ္ခြဲျပေလသည္။

လူတုိ႔အား သာသနာေတာ္ဆုိင္ရာ ဘြဲ႕တံဆိပ္ခ်ီးျမွင့္ျခင္းသည္ ဘုရားလက္ထက္ေတာ္ကပင္ အစရွိခဲ့ေလသည္။ ယခုအခါ၌လည္း ဘုရားလက္ထက္ကကဲ့သုိ႔ လူပုဂၢဳိလ္တုိ႔အား သာသနာေတာ္ဆုိင္ရာ ဘြဲ႕တံဆိပ္ေတာ္မ်ား ခ်ီးျမွင့္ျခင္းကုိ ဂုဏ္ယူဝမ္းေျမာက္စြာ ႀကဳိဆုိမိေပသည္။ သုိ႔ေသာ္ ခုတ္ရာတစ္ျခား ရွရာတစ္ျခား ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။ ဓမၼစစ္သာသနာျပဳ လူပုဂၢဳိလ္မ်ားကုိ ခ်ီးျမွင့္ျခင္းကုိ ဘြဲ႕တံဆိပ္လုိခ်င္၍ ဘြဲ႕တံဆိပ္မက္ေမာၿပီး အလွဴလုပ္ၾက၊ ရဟန္းခံၾက ရွင္ျပဳၾကၿပီး အေရာင္ဆုိးလုိက္ၾကေလသည္။ တစ္ခ်ဳိ႕မွာ ဘြဲ႕တံဆိပ္လုိခ်င္၍ ရဟန္းေလာင္း ေလးငါးဆယ္ကုိ တစ္ၿပဳိင္တည္း ရဟန္းခံၾကေလသည္။ တစ္ၿပဳိင္နက္တည္း ကေလး ေလးငါးဆယ္ အျမႊာပူးေမြးသကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေလ၏။ ရဟန္းမ်ားကုိ အဘယ္သုိ႔ ေထာက္ပံ့ႏုိင္ပါမည္နည္း၊ ရဟန္းဒကာဝတၱရား ေက်ပြန္ၾကပါဦးမည္ေလာ၊ ရဟန္းဒကာမရွိ၍ စာရင္းေပးလုိက္ရေသာ ရဟန္းေလာင္းမ်ားမွာ ရဟန္းတစ္ခါႏွင့္ ျငားခဲ့ၾကေလၿပီ။

ရဟန္းဒကာက ရဟန္းခံၿပီး ေရစက္ခ်ၿပီးခ်ိန္မွစ၍ ရဟန္းမ်ားကုိ လွည့္မၾကည့္ၾကေတာ့ေပ။ ဘဲမ်ားလုိ ဥၿပီးပစ္ထားခဲ့ၾကေလ၏။ ထုိအလွဴသည္ အက်ဳိးႀကီးပါဦးမည္ေလာ၊ ဂုဏ္မက္ေမာေသာအလွဴ၊ ပကာသနအလွဴ၊ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား သာဓုမေခၚႏုိင္ေသာအလွဴျဖစ္ေလ၏။ ထုိသုိ႔ ဘြဲ႕တံဆိပ္ရမၼက္ေၾကာင့္ ရဟန္းလုခံ၊ အလွဴလုပ္ျပၾကသူမ်ားကုိ အလွဴလုပ္တတ္ေအာင္ ဆုံးမဖုိ႔လုိလာေလၿပီ။

“ဓမၼကုိ မ်က္ကြယ္ျပဳေလၿပီ”

မဟနအဖြဲ႕သည္ သာသနာထြန္းကားျပန္႔ပြားေရးအတြက္ ဖြဲ႕စည္းထားေသာ အဖြဲ႕ႀကီးျဖစ္ေသာ္လည္း ဦးတည္ခ်က္လြဲခဲ့ေလၿပီ။ ဓမၼထြန္းကားေအာင္လုပ္ရမည့္အစား ဓမၼကုိႏွိပ္ကြပ္ေနၾကေလ၏။ က်မ္းစာဌာန စာေပစိစစ္ေရးမူဝါဒ၌ မွန္ေသာ္လည္း ပုဂၢဳိလ္ေရးရာထိခုိက္မႈရွိလွ်င္ ထုတ္ေဝခြင့္မျပဳ။ မွန္ေသာ္လည္း ဂုိဏ္းဂဏကုိ ထိခုိက္မႈရွိလွ်င္ ထုတ္ေဝခြင့္မျပဳ။ မွန္ေသာ္လည္း အေျခအေနႏွင့္အခ်ိန္အခါ ကာလမညီညြတ္လွ်င္ ထုတ္ေဝခြင့္မျပဳ စသည္ျဖင့္ ဓမၼကုိ လကၡာရုစိ(မႏွစ္သက္သည့္အမွတ္အသား)ထုိး၍ ေဘာင္ခတ္ထားေလသည္။ ထုိမူဝါဒအလုိအရ ဆုိရေသာ္ ပုဂၢဳိလ္ ဂုိဏ္းအစုိးရကုိမထိခုိက္၊ ကာလေဒသႏွင့္ ညီလွ်င္ ဓမၼႏွင့္မညီေသာ္လည္း ထုတ္ေဝေစဟု အဓမၼဝါဒကုိ အားေပးရာေရာက္ေနေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း တန္႔ၾကည့္ေတာင္ အမွားပုံေတာ္စာအုပ္ကုိ ပိတ္ပင္ၿပီး ဓမၼႏွင့္မညီေသာစာအုပ္မ်ား ထြက္ေပၚေနျခင္းျဖစ္၏။ သာသနာဖ်က္ အဖြဲ႕အစည္းႀကီးပါတကား။ သာသနာေရးႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ႏုိင္ငံေတာ္အခမ္းအနားမ်ား၌ အနတၱလကၡဏာသုတ္ကုိ ရြတ္ဆုိခြင့္ပိတ္ထားေၾကာင္းသိရေလသည္။ အနတၱဝါဒကုိ မက်င့္သုံးရုံသာမဟုတ္ေတာ့ဘဲ လက္မခံ မယုံၾကည္သည့္သေဘာ သက္ေရာက္ေနေပသည္။ အာဂမင္းဆရာႏွင့္ အာဂမင္းဒကာႀကီးမ်ားပါတကား။

“မင္းဆရာလုပ္လုိသူ”

မဟနအဖြဲ႕သည္ မင္းဆရာႀကီးမ်ား၏ မင္းပြဲစုိးပြဲအခမ္းအနားမ်ား၌ မင္းမ်ားက တုပ္ဝပ္ရုိေသၾကသျဖင့္ ဘဝင္ၾကြေနၾက၏။ သာသနာအတြက္ အလုပ္လုပ္ဖုိ႔ စိတ္မဝင္စားၾက၊ အရာရွိႀကီးမ်ားထံ အလုအယက္ လက္မွတ္လုေတာင္းေနၾက၏။ တယ္လီဖုန္းေတာင္းသည္၊ ေျမကြက္ေတာင္းသည္၊ သစ္ေတာင္းသည္၊ ဘိလပ္ေျမေတာင္းသည္၊ စက္ဆီေတာင္းသည္၊ ကားသြင္းဖုိ႔ လက္မွတ္ေတာင္းသည္။ ႏုိင္ငံပုိင္ ေျမထုိးစက္၊ ဘူဒုိဇာကားႀကီးကုိပင္ အၿပီးအပုိင္သိမ္းပုိက္ဖုိ႔ အလွဴခံသည္လည္းရွိ၏။ ဤအလုပ္မ်ားကုိသာ စိတ္ဝင္စားၾကေလသည္။ ေနာက္ေနာင္ မင္းဆရာလုပ္လုိသူမ်ား သတိထားမိေစရန္ ဆရာေတာ္ဦးဗုဗ္၏ ၾသဝါဒကုိ တင္ျပလုိက္ေပသည္။

ေညာင္ကန္မွ ဆရာေတာ္ဦးက်ီး(ျပည္ဆရာေတာ္)ကုိ ျပည္မင္းသားကပင့္၍ ေနျပည္ေတာ္သုိ႔ ေရာက္လာသည္ တြင္ ဆရာေတာ္ဦးဗုဗ္က ၾသဝါဒေပးေလသည္။ ေမာင္က်ီး မင္းကုိ မင္းသားကပင့္၍ ကုိးကြယ္သျဖင့္ မင္းဆရာေတာ္ျဖစ္ေပၿပီ။ သုိ႔ေသာ္ ဘုရားအလုိေတာ္အတုိင္းက်င့္မွ ဘုရားသားေတာ္ျဖစ္မည္၊ မင္းလုိလုိက္၍ က်င့္လွ်င္ မင္း၏သားျဖစ္လိမ့္မည္။

(ညဳိျမ-ကုန္းေဘာင္ရွာပုံေတာ္၊ စာ-၂၉၁)

ဘုရားသားေတာ္ေလာ၊ မင္းသားေတာ္ေလာ၊ ေစာေၾကာေဝဖန္သင့္လွပါ၏။ ဓမၼရာဇ္၏ သားေတာ္ႀကီးမ်ား ျဖစ္လွ်င္ ေတာ္ေသး၏။ အဓမၼရာဇ၏ သားေတာ္ႀကီးမ်ားျဖစ္လွ်င္ကား သာသနာ ရစရာရွိမည္မဟုတ္ေတာ့ေပ။
ရေသ့လုိလုိ ရဟန္းလုိလုိႏွင့္ မင္းဆရာလုပ္ေနသူ ေဒါက္ခ်ာေဆာင္းသည့္ က်ဳိက္ထီးေဆာင္ကို္ယ္ေတာ္ႀကီး မင္းဆရာျဖစ္ေသာအခါ မဟနအဖြဲ႕က ဆရာေတာ္ ဆရာေတာ္ဟု တစ္ေၾကာ္ေၾကာ္ ေတာ္ၾကေလ၏။
ႏုိင္ငံေတာ္အခမ္းအနားမ်ားမွာ မဟနႏွင့္ ရေသ့ တန္းတူေနရာယူၾကေလသည္။ သာနသာဖ်က္ရေသ့ယုတ္ကုိ တန္းတူေနရာေပးရေကာင္းေလာဟု ျပည္သူမ်ား ႏွလုံးနာၾက၏။ အထူးသျဖင့္ သာသနာ့ဝန္ေဆာင္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ တပည့္မ်ားက အျပင္းအထန္ ရႈတ္ခ်ၾကေလသည္။ တရားမဲ့လြန္းေနၿပီတည္း။