Uncategorizedေဆာင္းပါး

ကမၻာေက်ာ္ဆရာေတာ္၏ ကမၻာမေက်ာ္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ား (၂၄)

“ ႏွလံုးသားမဲ့ေသာ အသိတရား”

(ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူ၏ ႏွစ္သစ္အထူးလက္ေဆာင္)

————————————————-

ဦးဝီရသူဆိုသည္မွာ အမ်ဳိးသားေရးဝါဒီပါ။

လူမႈေရးမွာ ဟာမိုနီ၊

အေတြးအေခၚမွာ ဂလိုဘယ္၊

ယဥ္ေက်းမႈမွာ လိုကယ္က်င့္သံုးတာ၊

အမွန္တရားအတြက္

ဓားတစ္လက္ အၿမဲေဆာင္ထားတာ၊

ဓားဆိုသည္မွာ တစ္ျခားမဟုတ္ပါ၊

တရားဓမၼပါ။

ဤသည္မွာ စာေရးသူ၏ လက္စြဲေဆာင္ပုဒ္ျဖစ္ပါသည္။ လူမႈေရးမွာ ဟာမိုနီဆိုသည့္အတုိင္း လူတုိင္းႏွင့္ သဟဇာတျဖစ္ေအာင္ ေနထုိင္ပါသည္။ လူတိုင္းႏွင့္ သဟဇာတျဖစ္ေရးအတြက္ လိုအပ္ခ်က္တစ္ခုမွာ သည္းခံျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ စာေရးသူသည္ ပုဂၢဳိလ္ေရးရာမွာဆိုလွ်င္ လြန္စြာသည္းခံတတ္ပါသည္။ စိတ္ရွည္ျခင္း၊ သေဘာထားႀကီးျခင္း၊ သည္းခံျခင္းတုိ႔သည္ ေမတၱာတရား၏ ေရေသာက္ျမစ္ျဖစ္သည့္ အေဒါသမွ ျဖာထြက္လာသည့္ အကို္င္းအခက္အလက္မ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ အလုပ္လုပ္သည့္အခါ အေဒါသကိုရင္ဝယ္ပိုက္ထားလ်က္ ဆက္ဆံသည့္အခါ ေမတၱာတရားကို အေျခခံကာ အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာေရးဆုိင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ားကို အားႀကဳိးမာန္တက္ ေဆာင္ရြက္ေလ့ရွိပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပုဂၢဳိလ္ေရးမွာ စိတ္ရွည္သည္းခံႏုိင္ေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ေဒါသကိုေဒါသျဖင့္တုန္႔ျပန္ျခင္းသည္ အမွားကို အမွားျဖင့္ ထုေခ်ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အေျဖမထြက္ပါ။ အေျဖမွန္မရႏိုင္ပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တစ္ဖက္သားက ေဒါသစကားေျပာလာလွ်င္ ဆိတ္ဆိတ္ေနသည္က မ်ားပါသည္။ တာဝန္ယူမႈ တာဝန္ခံမႈ လိုအပ္သည့္အခါမ်ဳိးမွာသာ ေအးရာေအးေၾကာင္း ေဆးေႏြးညႇိႏိႈင္းကာ အေျဖတစ္ခုရေအာင္ လုပ္ေဆာင္တတ္ပါသည္။ တာဝန္ယူမႈ တာဝန္ခံမႈ ေျဖရွင္းမႈမလုိအပ္လွ်င္ တစ္ဖက္သားစိတ္ေျပသည့္အထိ နားေထာင္ေပးတတ္ကာ စိတ္ေျပမွ ေအးေဆးသက္သာ ေတာင္းပန္တိုးလွ်ဳိး ေျပာဆိုတတ္ပါသည္။ အေသးအဖြဲေလးမွ်ဆိုလွ်င္ မသိဟန္ေဆာင္ေနသည္က မ်ားပါသည္။ အလုပ္မ်ားသည့္အေလ်ာက္ အလုပ္ခုိင္းလွ်င္ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ခုိင္းမိတတ္ပါသည္။ တစ္ခုမၿပီးေသးခင္ တစ္ခုထပ္ခုိင္းသည္ႏွင့္ ႀကဳံရဖန္မ်ားသည့္အခါ တပည့္မ်ား ေက်ာင္းသားမ်ားက စိတ္မရွည္တတ္ၾကပါ။ နာမည္ေခၚလိုက္လွ်င္ ေအာ္ဟစ္ေဆာင့္ေအာင့္၍ ထူးေလ့ရွိပါသည္။ ထိုအခါ မိမိကိုယ္ကုိယ္ ျပန္လည္ဆင္ျခင္ၿပီး နာမည္ဆက္၍မေခၚေတာ့ဘဲ အလုပ္ဆက္လုပ္ေနလုိက္ပါသည္။ နာမည္(ဘြဲ႔)ေခၚသည့္အခါ ‘ဘုရား’ဟု ပံုမွန္ထူးလွ်င္ ရာသီဥတုသာယာေနမွန္းသိရပါသည္။ ထိုအခါ ခုိင္းရျပဳရသည္မွာ အဆင္ေျပပါသည္။ ‘ဘုရာ့….’ဟု ေဆာင့္ေအာင့္ထူးလွ်င္ လႈိင္းႀကီးေလထန္ေနမွန္း သိရပါသည္။ ဆက္လက္ခရီးမထြက္ေတာ့ပါ။ သို႔ေသာ္ ထို ‘ဘုရာ့’ဟူသည့္အသံကို ယေန႔ထက္တုိင္ ၾကားေယာင္ေနမိပါသည္။ တပည့္မွာလည္း ေဒါသႏွင့္ပင္။

စာေရးသူ နာယကေပါက္စအရြယ္မွာ တုိက္တာကိစၥအတြက္ ဘဏ္သုိ႔သြားရတတ္ပါသည္။ ဝန္ထမ္းမ်ား ညႊန္ျပသည့္ေနရာ သြားရသျဖင့္ ‘နာမည္ေခၚမွ လာရမည္ မေခၚလွ်င္ မလာရ’စနစ္ကို မသိရွိခဲ့ပါ။ ညႊန္လုိက္သည့္အတုိင္း ဒဂၤါးျပားေလးကို ေကာင္တာမွာ တင္ထားလုိက္ပါသည္။ ခဏအၾကာတြင္ “ဒါ ဘယ္သူ႔ဟာလဲ နာမည္ေခၚမွ တင္ရမွာ မသိဘူးလား၊ တစ္ေယာက္မၿပီးေသးဘဲ ေနာက္တစ္ေယာက္လုပ္မေပးႏိုင္ဘူး”ဟု ေအာ္ဟစ္ပါေတာ့သည္။ စာေရးသူလည္း ျပာျပာသလဲထကာ ထိုဝန္ထမ္းဆီသြားၿပီး “ဒကာႀကီး ဦးဇင္းဟာပါ။ မသိလုိ႔တင္မိတာပါ”ဟု ေျပာလုိက္ပါသည္။ ထိုသူ႔မ်က္ႏွာ တင္းေနရာမွ ေပ်ာ့ေျပာင္းသြားပါသည္။ စူပုတ္ေနရာမွ ၿပဳံးသြားပါသည္။ တည္ၿငိမ္စြာပင္ “ဟိုနားမွာထုိင္ေနဘုရား၊ ဘြဲ႔ေအာ္ေခၚလိုက္မယ္ဘုရား”ဟု ျပန္ေလွ်ာက္ထားသည္ႏွင့္ ႀကဳံခဲ့ရပါသည္။ ေငြစကၠဴေတြ တစ္ရြက္ခ်င္းေရတြက္ေနရသျဖင့္ စိတ္ရွည္ပုံမရပါ။ သူစိတ္မရွည္သည္ႏွင့္ပင္ စာေရးသူမွာ အသားလြတ္ အေအာ္ခံလိုက္ရပါသည္။ စိတ္ပင္ပန္းသည့္အလုပ္ျဖစ္၍ စိတ္ရႈပ္ေနပံုရပါသည္။ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် လုပ္ေနရသျဖင့္ ပူေလာင္ေနာက္က်ဳေနပံုရပါသည္။ ေအးရာေအးေၾကာင္း စိတ္အပန္းေျဖနည္းလည္း သိပံုမရပါ။ သိလွ်င္လည္း အခ်ိန္ေပးႏိုင္လိမ့္မည္မဟုတ္ပါ။ ပူေလာင္ေနေသာ လူသားမ်ားကို စာနာစိတ္မ်ား အေရထူကာ ထုသားေပသား က်လာခဲ့ေပသည္။ ေက်းဇူးတင္စရာပင္။

စာေရးသူ ျပည္ေတာ္ျပန္ေရာက္ခါစ၌ စာေရးသူေက်ာင္းမွာ သာမေဏေပါက္စေလးတစ္ပါး ရွိပါသည္။ ကြန္ပ်ဴတာစာစီစာရိုက္ ကၽြမ္းက်င္အဆင့္မွာ ရွိပါသည္။ မ်ာႏွာလႊဲ၍ ရုိက္တတ္သည္အထိ ကၽြမ္းက်င္ပါသည္။ ေဘးမွထုိင္ေျပာေပးလွ်င္လည္း ေျပာသူမၿပီးေသးခင္ သူကစာစီၿပီးသြား၍ ေစာင့္ေနရသည္အထိ ျမန္ဆန္ပါသည္။ လူဝတ္လဲသြားသည့္အခါ စာေရးသူဆီမွာသာ အၿမဲေနပါသည္။ စာေရးသူက အုိင္တီအရာရွိအျဖစ္ သူ႔ကိုခန္႔ထားလိုက္ပါသည္။ ပိတ္သိမ္းခံလုိက္ရသည့္ စာေရးသူအေကာင့္မွာ ေတြ႔ျမင္ရသည့္ သတင္းမ်ား ရုပ္သံမ်ား ဖိုတိုေရွာ့မ်ား ဖိုတိုစာတန္းမ်ားသည္ သူ၏လက္ရာျဖစ္ပါသည္။ လူေကာင္က ေသးေသးေလးပါ။ အရပ္လည္းပု ပိန္လည္းပိန္ျဖစ္၍ ရွဴနာရႈိက္ကုန္းပံုစံ ေပါက္ေနပါသည္။ မ်က္လံုးတစ္ဖက္ကလည္း ပံုမွန္မဟုတ္ပါ။ ေမြးရာပါဟုဆိုပါသည္။ အေကာင္ေသးေသာ္လည္း ေဒါသကမေသးပါ။ လူပုသည့္အေလ်ာက္ စိတ္တိုတတ္ပါသည္။ ကေလးလည္းျဖစ္ေန၍ တစ္ေက်ာင္းလံုးက သူ႔ကိုသာ အလိုလိုက္ေနရပါသည္။ စိတ္မရွည္သူျဖစ္သျဖင့္ ဆက္ဆံေရးက အဆင္မေျပ။ ကြန္ပ်ဴတာပညာမာန္တက္ေန၍ အျခားလူမ်ားကို အထင္အျမင္ေသးကာ ရိုေသေလးစားမႈ ဂါရဝ နိဝါတလည္း မရွိေတာ့ပါ။ တပည့္မ်ားက စာေရးသူမ်က္ႏွာျဖင့္ သူ႔အေပၚသည္းခံေနၾကသလို စာေရးသူကိုယ္တုိင္လည္း သူ႔မ်က္ႏွာသာ ၾကည့္ေနရပါသည္။ သူမၾကည္လွ်င္ အလုပ္မခုိင္းရဲပါ။ သူၾကည္မွ အလုပ္ခုိင္းရပါသည္။ စာေရးသူက ‘ဟိုလိုေလး လုပ္ေပးပါ၊ ဒီလိုေလးလုပ္ေပးပါ’ဟု ခိုင္းသည့္အခါ သူစိတ္ၾကည္ေနလွ်င္ ေခ်ာေမာစြာ လုပ္ေပးတတ္ပါသည္။ သူစိတ္မရွည္လွ်င္ “ဟိုဟာ မရဘူး၊ ဒီဟာမရဘူး” ဆင္ေျခေပးပါသည္။ ထိုအခါ စာေရးသူက သူတစ္ပါးျပဳလုပ္ထားသည္ကို ကိုးကားကာ “ဒီမယ္ေလကြာ၊ ဒီလုိေလးေျပာတာ”ဟု ဖုန္းထဲမွာသိမ္းထားသည့္ ပံုစံမ်ားျပလွ်င္ ပို၍စိတ္တိုသြားတတ္ပါသည္။ ကြန္ပ်ဴတာကီးဘုတ္ကို ေျဗာင္းေျဗာင္းဟု ျပင္းထန္စြာရုိက္ျပ ပုတ္ျပကာ “ဒီမွာ ဒီမွာ” “ျမင္လား ျမင္လား”ဟု ျပန္ေအာ္တတ္ပါသည္။ ထိုအခါ စာေရးသူလည္း အသာေလး လစ္ထြက္ခဲ့ရတတ္ပါသည္။ ကိုယ့္အရိပ္ခို ကိုယ့္ထမင္းစား ကိုယ့္လစာယူေနသည့္ တပည့္ရင္း အလုပ္သမားဝန္ထမ္းေလးကိုလည္း စာေရးသူက ေၾကာက္ရသည္ပင္။

စာေရးသူႏွင့္ ပညာဒါနလုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ ေနာင္ေတာ္ႀကီးတစ္ပါးရွိပါသည္။ သူႏွင့္ေတြ႔တုိင္း စာေရးသူက ကိုယ္လုိခ်င္သည့္ပုံစံမ်ား ေျပာျပေလ့ရွိပါသည္။ တစ္ခါေသာ္ စာေရးသူကို ေဒါသတႀကီး ျပန္ေျပာပါသည္။ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္မဟုတ္ေသာ္လည္း ေဒါသသံမွန္း သိလုိက္ရပါသည္။ ႏွစ္ကိုယ္ၾကားျဖစ္သျဖင့္လည္း မည္သူမွ် မသိပါ။ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔အတြက္ သူ႔မွာလည္း အခက္အခဲရွိေနပါလိမ့္မည္။ နိစၥဓုဝအလုပ္္ႀကီးျဖစ္ေန၍ စိတ္မရွည္ႏိုင္ျခင္းလည္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ေဒါသစကား ေျပာလာၿပီဆုိကတည္းက သူ႔ရင္ထဲမွာ အစိုင္အခဲႀကီးထြားေနမည္မွာ အေသအခ်ာပင္။ ထို႔ေၾကာင့္ စာေရးသူက မ်က္ႏွာလြႊဲကာ တစ္ျခားဘက္သြား၍ အလုပ္ရွာလုပ္လုိက္ရပါေတာ့သည္။ အတင္းအၾကပ္ေစခိုင္းသည္လည္းမဟုတ္၊ မလုပ္၍ အျပစ္တင္သည္လည္း မရွိ၊ လူေရွ႕သူေရွ႕ ဆရာလုပ္သည္လည္း မဟုတ္ပါဘဲ စာေရးသူမွာ အပက္ခံလုိက္ရေလသည္။ အလုပ္လုပ္လွ်င္ အေတြ႔အႀကဳံရတတ္သည္ မဟုတ္ပါေလာ။

စာေရးသူႏွင့္ ဂ်ာနယ္အတူတြဲလုပ္ကိုင္သည့္ လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ရွိသည္။ လူပ်ံေတာ္ ‘ပတၱျမား’ေလးျဖစ္၏။ အိုးဘိုေက်ာင္းဆင္းေလးျဖစ္ကာ သဟာယေက်ာင္းမွာသာ ေနပါသည္။ လူဝတ္လဲသြားေသာ္လည္း ေနရာေျပာင္းမသြားပါ။ ဂ်ာနယ္ရံုးခန္းဖြင့္သည့္အခါ ရံုးမွာအၿမဲေနပါသည္။ သူက သတင္းအယ္ဒီတာ၊ သူႏွင့္အေၾကာင္းပါသူက စာျပင္အယ္ဒီတာအျဖစ္ ကုသုိလ္ယူပါသည္။ စေန တနဂၤေႏြ စာျပင္လာရင္း ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာသည့္အခါ သံေယာဇဥ္ျဖစ္သြားၾကပုံရပါသည္။ အိုးခ်င္း, ႀကဳိးခ်င္း စကားပံုအတိုင္းပင္။ တပည့္ေလးက ကိုယ္ပိုင္လုပ္ငန္းလည္း မရွိ၊ ေငြေၾကးလည္း မခ်မ္းသာ သူ႔အမ်ဳိးသမီးက မူႀကဳိေက်ာင္းဖြင့္ထားသည့္ ဆရာမ၊ အတန္အသင့္ခ်မ္းသာသူျဖစ္သျဖင့္ သူမအမ်ဳိးမ်ားက သေဘာမတူၾကပါ။ အသက္လည္း အေတာ္ကြာဟပါသည္။ ေလးဆယ္ေက်ာ္ဆရာမႏွင့္ သံုးဆယ္ခန္႔ အယ္ဒီတာေလးပါ။ သူတုိ႔မဂၤလာေဆာင္ခါနီးခ်ိန္ တစ္ေန႔ေသာအခါ သူမ၏အစ္ကိုက စာေရးသူကို ေလဆိပ္လာႀကဳိရင္း လမ္းမွာေပါက္ကြဲျပပါသည္။ စာေရးသူ အသာေလးကုပ္ေနရပါသည္။ သူသည္ စာေရးသူၾကြေလရာ ကားေမာင္းပို႔ေပးေနသည့္ ကားဆရာျဖစ္ပါသည္။ မိမိကားဆရာက မိမိအား ေဒါႏွင့္ေမာႏွင့္ ေျပာေနသည္ကို နားေထာင္ေပးေနရသည့္ မိမိဘဝ၏ ဒုကၡကလည္း မေသးငယ္လွပါ။ လူ႔ဂုဏ္ အသုိင္းအဝုိင္းဆုိသည္ကလည္း ရွိေသးသျဖင့္ အဆင့္အတန္းဆိုသည္ကလည္း ရွိေနမည္သာ။ ဂုဏ္ဓနႏွင့္ ဘုံဘဝသည္ ခြဲျခားမရသည့္ အျမႊာညီအစ္ကိုအလား ဘုံဘဝမွာေနသူတုိင္း ဂုဏ္ဓနဒဏ္ခံရမည္သာ ျဖစ္ေလသည္။ ကားဆရာလည္း သူ၏ညီမကို လူမသိသူမသိ အထီးက်န္ရြာသား လူပ်ံေတာ္ေလးႏွင့္ မည္သို႔သေဘာတူႏိုင္ပါမည္နည္း။ သူေျပာသည့္အထဲမွ ‘ေရျပြတ္’ဆိုသည္ကိုသာ မွတ္မိပါေတာ့သည္။ ‘သူက ဘာပါလုိ႔လဲ၊ ေရျပြတ္ပဲပါတာ’ ‘သူက ဘာရွိလုိ႔လဲ ေရျပြတ္ပဲရွိတဲ့ဥစၥာ’ စာေရးသူသည္ ရယ္လည္းရယ္ခ်င္ သနားလည္းသနား ကိုယ္ခ်င္းလည္းစာနာျဖစ္ေန၍ တစ္ခြန္းမွ် ျပန္မေျပာဘဲ သူေက်နပ္သည္အထိ ေျပာခြင့္ေပးကာ သတိထားဆက္ဆံေနရပါသည္။ သူ႔ေလသံ မျမင့္မားေတာ့မွ ၾသဝါဒေပးပါသည္။ “ဒကာေတာ္-ဆရာမလို အေျခအေနမ်ဳိးက ေငြမမက္ေတာ့ဘူးဒကာေတာ္၊ ဂုဏ္မလိုအပ္ေတာ့ဘူး ဒကာေတာ္၊ မိမိအေပၚ သစၥာရွိရွိ ေပါင္းသင္းေပးမည့္ ေယာက်္ားေကာင္းတစ္ေယာက္ဆို ျပည့္စံုပါၿပီဒကာေတာ္” သူမည္သုိ႔မွ် ျပန္မေျပာေသာ္လည္း ဘဝင္က်ပံုကား မေပၚပါ။ ေက်ာင္းေရာက္သည့္အခါ သူ႔ကိုယ္သူ ဂုဏ္ယူဝင့္ၾကြားစြာ “ဘုန္းႀကီး လႈပ္ကိုမလႈပ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး”ဟု အနီးေနတပည့္ေလးမ်ားကို ျပန္ေျပာျပေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။ သူ၏အစ္မအႀကီးဆံုးက သူ႔ထက္တင္းမာပါသည္။ မဂၤလာမေဆာင္ခင္ သြားေရာက္ကန္ေတာ့ၾကသည့္အခါ ျပႆနာအႀကီးအက်ယ္တက္ပါသည္။ စာေရးသူ၏ ကားဆရာကား ထိုပြဲမွာ ေရွ႕ဆံုးမွအဆူအေငါက္ခံကာ ကူေတာင္းေပးသူျဖစ္သြားပါသည္။ ႏွမငယ္ေလးကို ခ်စ္ရွာေပသကိုး။ ယခု၌မူ အားလံုးျပန္လည္သင့္ျမတ္သြားကာ ပံုမွန္လုပ္ငန္းမ်ား ျပန္လည္လုပ္ေဆာင္ေနၾကေပၿပီ။ ကားဆရာစိတ္ေျပသြားသျဖင့္ ေတြ႔သည့္အခါတုိင္း စ-ျဖစ္ပါသည္။ စ-သည့္အခါတုိင္း တဝါးဝါး တဟားဟားႏွင့္ ပြဲက်ေအာင္ရယ္ေနရပါသည္။ သူ႔ႏွမက သူ႔ကိုအယံုသြင္းပံုကို သူကျပန္ေျပာျပသည့္အခါ ရယ္ေမာရသလုိ သ႔ူစကား ‘ေရျပြတ္’အေၾကာင္း စာေရးသူက ျပန္ေျပာသည့္အခါလည္း ရယ္ေနရပါသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ စာေရးသူ၏တပည့္ေလးကို အျပစ္တင္သည္မ်ဳိးပင္ မေတြ႔ရေတာ့ပါ။ သူ႔ႏွမကိုသာ အျပစ္တင္ေနပါေတာ့သည္။ ‘သူအေနအထုိင္မဟုတ္လုိ႔၊ ဟိုက အငယ္၊ သူသာပံုမွန္ေနရင္ ဘယ္သူစရဲမလဲ’ဟု ဆိုလာပါသည္။ ေလသံေျပာင္းသြားေသာ္လည္း စာေရးသူကိုေတာ့ ျပန္မေတာင္းပန္ပါ။ ၾကင္စဦးေမာင္ႏွံႏွစ္ဦးလံုးသည္ တည္တည္တန္႔တန္႔ေနသူမ်ား စကားနည္းသူမ်ား ေအးေဆးတည္ၿငိမ္သူမ်ား ျဖစ္ပါသည္။

နိစၥဓုဝျမင္ေတြ႔ေနရ၍သာ အေၾကာင္းပါခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အိုးခ်င္းထိ ႀကဳိးခ်င္းၿငိ စကားပံုကား ေရွးပညာရွိတို႔ ေျခေဆာ့လက္ေဆာ့ စပ္ဆိုခဲ့သည့္ အပ်င္းေျပစကားပံု မဟုတ္ေပ။

မည္သို႔ဆိုေစ စာေရးသူမွာကား တပည့္ရင္းမဟုတ္ပါပဲလ်က္ မိမိအရိပ္လာေရာက္ခိုလံႈသူတစ္ေယာက္ကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ မိမိကားဆရာက မိမိကို ေဒါသတႀကီးႏွင့္ ေျပာဆိုသည္ကို ခံလိုက္ရသည္ကား အမွန္ပင္။

စာေရးသူမွာ တပည့္ရင္းတစ္ပါးရွိပါသည္။ လူဝတ္လဲသြားေသာ္လည္း စာေရးသူႏွင့္မခြာပါ။ သြားေလရာ အၿမဲပါတတ္သူျဖစ္၍ သူလည္း မ်က္ႏွာပြင့္သူ လူသိမ်ားသူျဖစ္ပါသည္။ ေျပာမနာ ဆိုမနာတပည့္ရင္းဟုကား မသတ္မွတ္ႏိုင္ပါ။ ေျပာနာဆိုနာတပည့္ရင္းဟုသာ သတ္မွတ္ရမည္ကဲ့သို႔ ရွိပါသည္။ ရွမ္းေတာင္ခရီးစဥ္ကအျပန္ ဓမၼပူဇာစာရင္းေရာက္မလာသျဖင့္ စာေရးသူက ေမးသည့္အခါ ဓမၼပူဇာေငြမ်ား ပါမလာေၾကာင္း၊ ဖုန္းဆက္ထားေၾကာင္း ေျပာေလသည္။ အေၾကာင္းရင္းကို ေမးၾကည့္သည့္အခါ တရားပြဲမွာလည္း ကပ္လွဴသည္၊ ေရစက္ခ်အမွ်ေဝလည္း ျပဳလုပ္သည္။ ဓမၼပူဇာ မည္သူလက္ခံသည္မသိရဟု ဆိုေလသည္။ တရားပြဲဦးစီးက်င္းပသူကို ဖုန္းဆက္ေျပာသည့္အခါ သူတုိ႔အဖြဲ႔ကပဲ စုေပါင္းစုိက္ေပးသြားမည္ဟု ေျပာေၾကာင္း သိရေလသည္။ ထိုအခါ စာေရးသူက “အဲဒီလုိေတာ့ မလုပ္ပါနဲ႔ကြာ၊ ေက်ာ္မေကာင္းၾကားမေကာင္း အလွဴေငြေပ်ာက္လုိ႔ ေလ်ာ္ရတယ္ဆိုတာ မသင့္ေတာ္ပါဘူး၊ ဖုန္းဆက္လုိက္ပါ၊ စိုက္လည္း မေပးပါနဲ႔၊ လက္သည္လည္း မစံုစမ္းပါနဲ႔”ဟု ခိုင္းလုိက္ပါသည္။ ခါတုိင္းဆိုလွ်င္ တပည့္ကိုယ္တုိင္ လက္ခံေနက်ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ခါမွ် မေပ်ာက္ဖူးပါ။ ဤသို႔ျဖင့္ စာေရးသူက တပည့္ျဖစ္သူကို “မင္းက ဘာလုပ္ေနလို႔ ဓမၼပူဇာေတြ ေပ်ာက္ရတာလဲ”ဟု ေမးၾကည့္ပါသည္။ ထိုအခါ တပည့္ျဖစ္သူက “ပိုက္ဆံက အေရးမႀကီးဘူး၊ လံုၿခဳံေရးက အေရးႀကီးတယ္၊ ဘုန္းႀကီးလံုၿခဳံေရးလုိက္လုပ္ေနရတာ”ဟုေျပာကာ ရန္ေတြ႔သည့္အမူအရာ ျပလာပါသည္။ ယျပြတ္ကားဆရာက သူ႔လက္ေမာင္းကိုကိုင္လ်က္ လူခ်င္းကပ္ၿပီး ေလသံျဖင့္ေျပာကာ ထိန္းသြားသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ စာေရးသူက ကြန္ပ်ဴတာခန္းထဲ ထုိင္ေနက်ေနရာမွာ ထုိင္ေနပါသည္။ သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္က စာေရးသူ၏ညာဘက္မွ အဝင္ေပါက္ေဘးမွာ ေက်ာေပးထားပါသည္။ ကားဆရာက သတိေပးလုိက္သျဖင့္ သတိဝင္သြားပံုရပါသည္။ စာေရးသူဘက္ မ်က္ႏွာမလွည့္ေတာ့ပါ။ စာေရးသူလည္း ဆက္မေျပာေတာ့သျဖင့္ ပြဲၿပီးမီးေသသြားပါသည္။ ဆူျခင္းလည္းမရွိ၊ ေငါက္ျခင္းလည္းမရွိ၊ အျပစ္တင္သည့္ေလသံပင္ မပါဝင္ဘဲ အက်ဳိးအေၾကာင္းေမးသည္ႏွင့္ပင္ ဆရာဘုန္းႀကီးကို ေဒါသႏွင့္တုန္႔ျပန္သည္ကိုေထာက္လွ်င္ ေၾကာက္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ေဒါသႀကီးသူျဖစ္မွန္း သိသာပါသည္။ စာေရးသူက သည္းခံလိုက္ရေသာ္လည္း ထိုအမူအရာကို ယေန႔ထိတုိင္ ျမင္ေယာင္ေနဆဲျဖစ္ပါသည္။ ေဒါသဟူသည္ ေၾကာက္ဖြယ္တရားပါေပတကား။

ဝန္းရံတပည့္ ရဟန္းပ်ဳိေလးတစ္ပါးလည္း ရွိခဲ့ဖူးပါသည္။ လူပုစိတ္တိုဟူသည့္အတုိင္း စိတ္တိုတတ္သူေလး ျဖစ္ပါသည္။ ကေလးေတြကိုလည္း ယဥ္ေက်းလိမၼာသင္တန္းပို႔ခ်၊ အမ်ဳိးသားေရးလည္း တက္တက္ၾကြၾကြလုပ္ေနသျဖင့္ ေက်ာင္းေစာင့္တာဝန္ေပးလုိက္ပါသည္။ စာေရးသူေရာက္သည့္အခါတိုင္း စာေရးသူနားမွ မခြာပါ။ အေတာ္အားကိုးရပါသည္။ သစ္ပင္ေရေလာင္းအလုပ္သာရွိၿပီး အျခားတာဝန္ႀကီးႀကီးမားမား မရွိလွပါ။ ေျမစိုက္သစ္ပင္မ်ားက ရွင္သန္ၾကေသာ္လည္း အိုးတည္ပန္းပင္မ်ားက မၾကာခဏေသၾကပါသည္။ စာေရးသူက သစ္ပင္ေရေလာင္းဖို႔ အၿမဲမွာတတ္ပါသည္။ တစ္ခါေသာ္ ပုိးအိုးေျခာက္ေသြ႔ေနသျဖင့္ ေရမေလာင္းရေသးေၾကာင္း ျပလိုက္ပါသည္။သူစိတ္ဆိုးသြားပါသည္။သူေရေလာင္းေၾကာင္း သက္ေသထူပါသည္။ သက္ေသျဖစ္သူကို ေဒါႏွင့္ေမာႏွင့္ ျပဆိုေနသည့္အခါ စာေရးသူကိုယ္တုိင္ ေရဆြဲေလာင္းလုိက္ပါသည္။ သူ႔ကို မခုိင္းရဲေတာ့ပါ။ သူသက္ေသျပသည္က ေျမစုိက္အပင္ႀကီးမ်ဳိးျဖစ္ကာ ေရမေလာင္းမိသည္က ပန္းအိုးထဲမွသစ္ပင္ တစ္ျခားစီျဖစ္ေနမွန္းသိေသာ္လည္း ခြန္းတုန္႔မျပန္ေတာ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သူ႔ေဒါသက ထိုမွာတင္ရပ္မသြားပါ။ ဆြမ္းစားသည့္အခါ ဆြမ္းမစားဘဲ အေဝးေရွာင္ေနကာ စာေရးသူကို သပိတ္ေမွာက္ျပပါေတာ့သည္။ ရိုေသေလးစား၍ ဆြမ္းတစ္ဝိုင္းတည္း မစားဝံ့သည့္ပံုစံကား မဟုတ္ပါ။ မေက်နပ္၍ သပိတ္ေမွာက္သည့္အေနျဖင့္ ဆြမ္းမစားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ပရိယတၱိအတန္းပညာေတာ့ ရွိဟန္မတူပါ။ အမ်ဳိးသားေရးသမားပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဆက္ဆံေရးက တင္းမာလြန္းပါသည္။ ဆရာသမားကိုပင္ သည္းမခံႏိုင္ရွာပါ။ အသက္အရြယ္လည္း သားအဖအရြယ္၊ ပရိယတၱိအရည္အခ်င္းက်ျပန္ေတာ့လည္း ဘိဝံသႏွင့္ အေျခခံအဆင့္၊ ဆရာႏွင့္တပည့္၊ ေခါင္းေဆာင္ႏွင့္ ေနာက္လုိက္ႏွစ္ဦးအနက္ ေနာက္လုိက္က ေခါင္းေဆာင္ႏွင့္ ဆြမ္းအတူမစားႏိုင္သည့္ပံုစံမ်ဳိး၊ တပည့္က ဆရာႏွင့္ဆြမ္းအတူမစားႏုိင္သည့္ပံုစံမ်ဳိး သက္ေရာက္ေလာက္ေအာင္ ေဒါသႀကီးေပရွာသကိုး။အမ်ဳိးသားေရးသမားဟူသည္မွာ တပည့္ျဖစ္သူ၏ မတူမတန္ဆက္ဆံသည္ကိုလည္း ခံရေပသည္တကား။

ကိုယ္ရံေတာ္တစ္ပါးလည္း ရွိပါေသးသည္။ခရီးေဝးအတူသြားၾကသည္။ တစ္ေဆာင္တည္းအတူေနၾကသည္။ အႀကီးျဖစ္သူက ပန္းကန္ေဆး ၾကမ္းတုိက္ ေအာက္ေျခသိမ္းအကုန္လုပ္သည္။ အငယ္ျဖစ္သူက လုပ္ရေကာင္းမွန္းပင္ မသိ။ ယုတ္စြအဆံုး ကိုယ္စားသည့္ပန္းကန္ကိုပင္ ကိုယ္မေဆး၊ အႀကီးျဖစ္သူက ေဆးေပးရသည္။ ဆရာသမားကိုယ္တုိင္ တံျမက္စည္းလွည္းသည္၊ ကူလွည္းရေကာင္းမွန္း မသိ။ ေသာက္စရာေရမရွိလည္း သြားသယ္ရေကာင္းမွန္း မသိ၊ ေရေႏြးကုန္သြားလည္း ထပ္တည္ရေကာင္းမွန္း မသိ၊ဆရာျဖစ္သူကိုယ္တိုင္ ေရေႏြးတည္ေနသည္ကို ျမင္လည္း ၾကည့္ေနရက္၏။ အိပ္လုိက္ စားလိုက္ ဖုန္းပြတ္လိုက္ျဖင့္ ႏွပ္ေကာင္းေနသည္။ ဆရာသမားက မေနႏိုင္ေတာ့သျဖင့္ ၾသဝါဒေပးသည္။ ဆံုးမသည္။ ထိုအခါ ေဒါသူပုန္ထေတာ့သည္။ “ဒါေတြလုပ္ဖုိ႔ လာသည္မဟုတ္”ဟု အေၾကာင္းျပသည္။ ‘မလိုအပ္ရင္ ျပန္မယ္’ဟု အၾကပ္ကုိင္သည္။ ပါးစပ္ျဖင့္ေျပာေနရံုဆို ေတာ္ေသးသည္။ တံခါးကို ဝုန္းဒိုင္းျမည္ေအာင္ ေဆာင့္သည္။ ေခါက္တံု႔ေခါက္ျပန္ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ရွဴးရွဴးရွဲရွဲလုပ္သည္။ ဆရာျဖစ္သူမွာ ၿငိမ္ကုပ္ေနရပါေလသည္။

စာေရးသူ၏ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ေဒါသသမား မ်ားစြာရွိပါသည္။ ထိုသူတုိ႔သည္ သူတုိ႔သာေဒါသရွိသည္၊ သူတို႔သာ စိတ္ရွိသည္၊ သူတုိ႔သာ ခံစားတတ္သည္ဟု မွတ္ယူထားပံုရပါသည္။ ေျပာလုိက္ခ်င္ပါသည္။ “ငါ့မွာလည္း ေဒါသရွိတယ္၊ ငါ့မွာလည္း စိတ္ရွိတယ္၊ ငါ့မွာလည္း ခံစားခ်က္ရွိတယ္”ဟူ၍သာ။

 စာေရးသူတုိ႔အဖြဲ႔အစည္း အစည္းအေဝးပြဲမ်ား၌ စာေရးသူသည္ လူရာမဝင္ပါ။ စာေရးသူတင္ျပခ်က္ အားလံုးႏွင္ႏွင္ ပယ္ခ်ခံရတတ္ပါသည္။ ေဆြးေႏြးလွ်င္လည္း ႏွစ္ျပားမတန္ ရန္ေတြ႔သူက ေတြ႔တတ္ပါသည္။ ပရိသတ္ေရွ႕ျဖစ္၍ မ်က္ႏွာမပ်က္ေအာင္ မနည္းထိန္းရပါသည္။ အစည္းအေဝးၿပီး၍ အျဖစ္မွန္ေျပာျပကာ ေျပလည္ရာေျပလည္ေၾကာင္း ေျဖရွင္းလိုက္လွ်င္ လက္ခံသြားတတ္ပါသည္။ စာေရးသူမွာ “ေၾသာ္… သူမသိလုိ႔ပဲေလ”ဟူေသာ ေယာနိေသာအေတြးျဖင့္သာ ခြင့္လြတ္လုိက္ရပါေတာ့သည္။ တစ္ခါေသာ္ သံဃာအမ်ားစုကိုပင့္ထားသည္၊ ရန္ကုန္မွ အယ္ဒီတာ စာေရးဆရာမ်ားလည္း ရွိသည္၊ ထိုအခါမ်ဳိးတြင္ စာေရးသူကို ေဒါသတႀကီး ရန္ေထာင္ပါေတာ့သည္။ အလုပ္ေတြ တစ္ခုၿပီးတစ္ခုလုပ္ရင္း အစည္းအေဝးလာတက္သည့္ စာေရးသူမွာ ရုတ္တရက္ ေခ်ာင္ပိတ္အရုိက္ခံလုိက္ရသျဖင့္ မင္သက္မိသြားပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေဒါသကို ေဒါသႏွင့္ မတုန္႔ျပန္ေတာ့ဘဲ သူျဖစ္ေစခ်င္သည္မ်ားကို ျပန္ေမးကာ သ႔ူစိတ္တုိင္းက် လုပ္ေဆာင္ေပးဖုိ႔သာ ကတိျပဳလုိက္ၿပီး ၿငိမ္းေအးေစႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ ညီေနာင္ရင္းလုိလည္းျဖစ္၊ တစ္သက္လံုး လက္တြဲခဲ့သူလည္းျဖစ္၊ တစ္ေယာက္အေၾကာင္း တစ္ေယာက္သိသူမ်ားျဖစ္ပါလ်က္ အမ်ားေရွ႕မွာ ပုဂၢဳိလ္ေရးဆန္စြာ ထိုးႏွက္တုိက္ခုိက္ရျခင္းအေၾကာင္းကို ယခုထိ မစဥ္းစားႏုိင္ ျဖစ္ေနပါေတာ့သည္။ သတင္းတစ္ခုၾကားလွ်င္ ဖုန္းဆက္ေမးကာ  အတည္ျပဳႏုိင္သည္။ သတင္းမွန္ေနလွ်င္ သတိေပးႏိုင္သည္၊ အသိေပးႏိုင္သည္၊ အစည္းအေဝးမွာ ထည့္ေျပာစရာမလိုအပ္ေပ။ သတင္းမွားေနလွ်င္ ကိစၥျပတ္သြားမည္။ စည္းေဝးဖုိ႔ဆိုသည္ ေဝလားေဝးပင္။ လူႀကီးလူေကာင္းဆန္စြာ မျပဳမူဘဲ ပစိပစပ္ႏိုင္သည့္ မိန္းမႀကီးတစ္ေယာက္က ကေလးတစ္ေယာက္ကို ျပန္ေျပာခြင့္ပင္ မေပးဘဲ အထက္စီးမွ ဟိန္းေဟာက္သလို ဖိႏွိပ္ေျပာဆိုလာသည့္အခါ စာေရးသူက သည္းခံႏိုင္ေသာ္လည္း တပည့္မ်ား လုပ္ေဖာင္ကိုင္ဖက္မ်ားက သည္းမခံႏုိင္ၾက၊ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ၾကႏွင့္ ရလဒ္မေကာင္းၾကေတာ့ပါ။ ကမၻာေက်ာ္ႀကီးကို ေဆာ္လုိက္ရသည္ဆိုၿပီး ဂုဏ္ယူေနသည္ေလာ၊ သို႔တည္းမဟုတ္ တစ္စံုတစ္ဦးက ေျမႇာက္ပင့္ေပး၍ ေဆာ္ခုိင္းသည္ေလာ၊ သုိ႔တည္းမဟုတ္ ကမၻာေက်ာ္ႀကီးကို ေဆာ္လုိက္ရမွ ဟီးရိုး(သူရဲေကာင္း)အသြင္ေဆာင္သည္ဟု ခံယူ၍ေလာ၊ သို႔တည္းမဟုတ္ အတြင္းအခံ စိတ္ရင္းအမွန္ကပင္ အခ်င္းခ်င္းေဆာ္ပေလာ္တီးရမွ ေက်နပ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ေလာ မေျပာသာၿပီ။ စာေရးသူမွာကား အစည္းအေဝးတက္ရမည္ကိုပင္ ေၾကာက္ရြံ႕၍ ေနေပေတာ့၏။

ပုခံုးယွဥ္ျခင္း၊ ေျခရာတုိင္းျခင္းက ျပႆနာမဟုတ္၊ မိမိကဲ့သုိ႔ အလုပ္လုပ္ႏိုင္လွ်င္၊ မိမိထက္ပို၍ အလုပ္လုပ္ႏိုင္လွ်င္ မိမိက အျခားအလုပ္မ်ား ေျပာင္းေရႊ႕လုပ္မည္သာျဖစ္၏။ ႏုိင္ငံတကာႏွင့္ခ်ီ၍ လုပ္ရမည့္အလုပ္မ်ား မိမိမွာ မ်ားစြာရွိေလသည္။ ဘာသာစကား အခက္အခဲေၾကာင့္သာ ကမၻာႏွင့္ခ်ီ၍ မလုပ္ႏိုင္ေသးျခင္းျဖစ္၏။ မည္သူမဆို မိမိကဲ့သို႔ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္လွ်င္ အသာတၾကည္ေနာက္ဆုတ္ဖယ္ရွားေပးခဲ့မည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ၿပဳိင္ဘက္ကင္း ေရႊခါးပတ္ခ်ိန္ပီယံဘဝကို မလုိလားပါ။ အလဲထိုး၍ အႏုိင္ယူမည့္သူကိုသာ အၿမဲေမွ်ာ္လင့္ေနသူ ျဖစ္ပါသည္။ ေရႊခါးပတ္ကို ထိုက္တန္စြာ လႊဲေျပာင္းေပးခ်င္ေနေသာေၾကာင့္တည္း။ အမ်ဳိးသားေရးႀကဳိးဝုိင္းေပၚမွာ ဝီရသူကို အလဲထိုး၍ အႏိုင္ယူေတာ္မူၾကပါေလကုန္။

ဤသို႔ဤသို႔ေသာ ျဖစ္ရပ္ျဖစ္စဥ္မ်ားကို ၾကည္ရႈလုိက္လွ်င္ စာေရးသူသည္ သူတကာကို ေၾကာက္ေနရသည့္ ဘဝမ်ဳိးျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႔ရွိရေပမည္။ အမ်ဳိးထိလွ်င္ မခ်ိေအာင္နာတတ္သူျဖစ္၍ အမ်ဳိးသားေရးဇာတ္ခံုေပၚမွာ လူၾကမ္းႀကီးအျဖစ္ သရုပ္ေဆာင္ေနရေစကာမူ တကယ့္ဘဝထဲမွာကား ကပၸိယေၾကာက္ရ၊ ေက်ာင္းသားေၾကာက္ရ၊ တပည့္ေၾကာက္ရ၊ အလုပ္သမားေၾကာက္ရ၊ ဝန္ထမ္းေၾကာက္ရ၊ ကားဆရာေၾကာက္ရ၊ ေခြးေၾကာက္ရ၊ ေၾကာင္ေၾကာက္ရႏွင့္ လူေၾကာက္ကေလး ဝီရသူျဖစ္ေနသည္ ဆိုသည္ကိုကား ေျပာမယံု ႀကဳံဖူးမွသိၾကမည္သာတည္း။

ကုေဒၶါ အတၳံ န ဇာနာတိ၊ ကုေဒၶါ ဓမၼံ န ပႆတိ။

အႏၶတမံ တဒါ ေဟာတိ၊ ယံ ေကာေဓာ သဟေတ နရံ။

ယံ ကုေဒၶါ ဥပေရာေဓတိ။ သုကရံ ဝိယ ဒုကၠရံ။

ပစၧာ ေသာ ဝိဂေတ ေကာေဓ၊ အဂၢိဒေၯာဝ တပၸတိ။

အမ်က္ေဒါသသည္ အက်ဳိးကိုမသိ၊ အေၾကာင္းကို မျမင္၊

အမ်က္ေဒါသဖိစီးခံရသူတုိင္း အသိတရားမဲ့ကာ အေမွာင္က်သည္သာျဖစ္သည္။

အမ်က္ေဒါသထြက္သည့္အခါ ခဲခဲယဥ္းယဥ္းရွာေဖြထားသည္မ်ားကိုလည္း လြယ္ကူစြာဖ်က္ဆီးမိတတ္သည္။

အမ်က္ေဒါသၿငိမ္း၍ စိတ္ပုံမွန္ျဖစ္လာသည့္အခါ မီးပူေလာင္သူကဲ့သုိ႔ ေနာင္တႀကီးစြာ ပူပန္ရတတ္သည္။

(အဂၤုတၱဳိရ္၊ သတၱကနိပါတ္၊ ေကာဓနသုတ္၊ ၄၇၀။ သ်။ ၂၀၆။)

အတၱကို အတၱမွန္း မသိေသးလွ်င္ အတၱထိပါးခဲ့ရသည့္အခါတုိင္း အမ်က္ထြက္တတ္ပါသည္။ မိမိက ထိပါးသည္ဟု ခံစားမိေသာ္လည္း အမွန္အားျဖင့္မူ အတၱကို မထိမပါးဘဲ အသားလြတ္အမ်က္ထြက္ေနသည္လည္း ရွိပါသည္။ မည္သူမဆို ေဒါသျဖစ္ေပၚတတ္ေသာ္လည္း ေဒါသဆိုသည္မွာ အကုသိုလ္တရားျဖစ္ကာ ေဒါသအေလ်ာက္ က်ဴးလြန္မိတုိင္း ဒုစရိုက္ျဖစ္ပါသည္။ ဒုစရိုက္အမႈကို က်ဴးလြန္ေနသူျဖစ္ပါလ်က္ သူရဲေကာင္းထင္ေနသည္က ျပႆနာျဖစ္ပါသည္။ ေဒါသသမား အမွားမ်ားသည္၊ ေဒါသသမားကို ဘုရားရႈတ္ခ်သည္။ ေဒါသကိုပယ္ဖုိ႔သာ ဘုရားေဟာခဲ့သည္။ သုိ႔ပါလ်က္ ေဒါသသမားမ်ားက ဟီးရိုးအသြင္ ဂုဏ္ယူေနၾကသည္မွာ ဘုရာ့တရားေတာ္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ႀကီးကို ဂုဏ္ယူေနမွန္း သိသာထင္ရွားေနေပသည္။

လူသားအားလံုး အမ်က္ေဒါသကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားႏိုင္ၾကပါေစ….။

“ ႏွလံုးသားမဲ့ေသာ အသိတရား” ၿပီးပါၿပီ။

ဝီရသူ(မစုိးရိမ္)

4.7.2020