တရားမဲ့ကမာၻ (၁)
“ လူသတ္ဘုရင္နဲ႔ ဘုရားရွင္ ´´
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
အဇာတသတ္ကို လူတိုင္းနီးပါးသိၾကပါတယ္။ လူဆိုးဘုရင္ႀကီးေပါ့။ အခုေခတ္အလို မင္းဆိုးမင္းညစ္ႀကီးလို႔ ေခၚရင္လည္း ေခၚႏိုင္ပါတယ္။ အာဏာရဖို႔အတြက္ ဘာမဆိုလုပ္ရဲတယ္ဆိုတဲ့ လူစားမ်ိဳးထဲက တစ္ေယာက္ပါ။
အာဏာရဖို႔အတြက္ ဆရာေဒဝဒတ္နဲ႔ေပါင္းခဲ့တာ။ ဖခင္ကိုလုပ္ႀကံၿပီး နန္းခ်ဖို႔အားထုတ္တာ။ နန္းရျပန္ေတာ့လည္း ဖခင္ကိုေထာင္သြင္းအက်ဥ္းခ်တာ၊ အစာအာဟာရျဖတ္ေတာက္တာ၊ စႀကႍမေလွ်ာက္ႏိုင္ေအာင္ ေျခဖဝါးကိုဓားနဲ႔ခြဲၿပီး ရွားမီးကင္တာေတြနဲ႔ ဖခင္ျဖစ္သူ အရိယာေသာတာပန္ႀကီးကို ေသြးေအးေအးနဲ႔ ရက္ရက္စက္စက္ ညႇဥ္းဆဲသတ္ျဖတ္ခဲ့တာေတြဟာ အဇာတသတ္မင္းရဲ႕ ရာဇဝင္တြင္တဲ့သမိုင္းဆိုးႀကီးေပါ့။ ဒါဟာ လူအမ်ားသိထားတဲ့ ဆိုးသြမ္းမႈသာျဖစ္ပါတယ္။
လူအမ်ားမသိၾကေသးတဲ့ ဆိုးသြမ္းမႈကေတာ့ ဘုရားကိုလုပ္ႀကံဖို႔အတြက္ ဆရာေဒဝဒတ္ကို အကူအညီေပးခဲ့တာေတြပါ။ ေၾကးစားလူသတ္သမားေတြငွားေပးတာ၊ နာဠာဂီရိဆင္ကိုအသုံးျပဳဖို႔ ခြင့္ျပဳခဲ့တာ၊ ေက်ာက္ေမာင္းဆင္ရာမွာ လက္နက္ကိရိယာေတြထုတ္ေပးခဲ့တာေတြပါပဲ။ ေဒဝဒတ္ရဲ႕ ႀကံရာပါ ဒါမွမဟုတ္ အၾကမ္းဖက္ေထာက္ပံ့ လူမိုက္အားေပးဘုရင္ႀကီးေပါ့။
လူသားေတြေသဆုံးတဲ့အခါ အလိုအေလ်ာက္(ေအာ္တိုမစ္တစ္)ငရဲက်မဲ့ အျပစ္ေျခာက္မ်ိဳးရွိပါတယ္။
– မာတုဃာတက(အေမအရင္းကိုသတ္တဲ့ကံ)၊
– ပိတုဃာတက(အေဖအရင္းကိုသတ္တဲ့ကံ)၊
– အရဟႏၲဃာတက(ရဟႏၲာကိုသတ္တဲ့ကံ)၊
– ေလာဟိတုပ္ပါဒက(ဘုရားကိုေသြးစိမ္းတည္၊ ေသြးျခည္ဥေအာင္လုပ္တဲ့ကံ)၊
– သံဃေဘဒက(သံဃာကိုသင္းခြဲတဲ့ကံ)နဲ႔
– နိယတမိစာၦဒိ႒ိ(ကံ၊ ကံ၏အက်ိဳးကိုပယ္တဲ့ အယူမွားမႈ)ေတြပါပဲ။
အေပၚကငါးမ်ိဳးကို အာနႏၲရိယကံငါးပါးလို႔ေခၚပါတယ္။ ေသသည္၏ အျခားမဲ့၌ ေသခ်ာေပါက္ ငရဲက်ေအာင္ခ်ေပးမဲ့ ကံငါးပါးလို႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။
အဇာတသတ္ဟာ ႀကီးေလးတဲ့ကံႀကီးငါးပါးထဲက အေဖသတ္တဲ့ကံကို တိုက္႐ိုက္က်ဴးလြန္ခဲ့သလို ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေျခေထာက္ေတာ္ေသြးျခည္ဥေအာင္ လုပ္ႀကံရာမွာလည္း ႀကံရာပါအျဖစ္ ပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။ အေမကိုတိုက္႐ိုက္မသတ္ခဲ့ေပမဲ့ အေဖ့စိတ္နဲ႔ အေမေသရတာျဖစ္လို႔ အဇာတသတ္ ပေယာဂ မကင္းခဲ့ပါဘူး။
ေဒဝဒတ္ကိုသာ ကိုးကြယ္ခဲ့တဲ့ အဇာတသတ္ဟာ ေဒဝဒတ္ေျမမ်ိဳအၿပီးမွာ ေတာ္ေတာ္တုန္လႈပ္သြားပါတယ္။ ငါ့အလွည့္ဘယ္ေတာ့လဲဆိုတာမ်ိဳး ေတြးမိသြားသလိုေပါ့။ နန္းတြင္းမွာရွိတဲ့ မင္းတိုင္ပင္အမတ္ႀကီးေတြကိုၾကည့္လိုက္ျပန္ေတာ့လည္း တိတၳိဆရာႀကီးေတြရဲ႕ ဂိုဏ္းသားေတြပဲျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ လူမိုက္ကိုဆရာတင္၊ လူမိုက္ေတြကို အၿခံအရံထား၊ ကိုယ္တိုင္လည္း မိုက္မဲခဲ့တဲ့ လူမိုက္ဘုရင္ႀကီးရဲ႕အနားမွာ လူေကာင္းဆိုလို႔ ဆရာဇီဝကတစ္ပါးပဲရွိခဲ့တာပါ။
က်ဴးလြန္ခဲ့တဲ့ အကုသိုလ္ေတြက ႀကီးမားလြန္းေတာ့ ေနာက္ဘဝအထိ မေစာင့္ေတာ့ဘဲ လက္ရွိဘဝမွာတင္ ငရဲက်ခဲ့တာပါ။ အိပ္ရာေပၚ ေက်ာဆန္႔ရင္ ေက်ာကိုလွံတစ္ရာနဲ႔ ထိုးသလို၊ ေစာင္းလ်က္အိပ္ရင္ နံ႐ိုးကို လွံတစ္ရာနဲ႔ထိုးသလို၊ မ်က္စိမွိတ္လိုက္ရင္ မ်က္လုံးကို အပ္ေတြနဲ႔ ဝိုင္းထိုးသလို ခံရၿပီး အလြန္နာက်င္ခဲ့ပါတယ္။ ေန႔ေန႔ညည အိပ္မရလို႔ နန္းေတာ္ႀကီးေပၚမွာ စည္းစိမ္မခံစားႏိုင္ေတာ့ဘဲ အရွင္လတ္လတ္ ငရဲက်သလိုခံစားေနရပါေတာ့တယ္။ အဲဒါကိုပဲ ေလာကငရဲလို႔ ေခၚတာပါ။
ကံႀကီးထိုက္တဲ့ ကံနာျဖစ္တာေၾကာင့္ ဆရာဇီဝကလည္း ဘာမွမတတ္ႏိုင္ရွာပါဘူး။ အဇာတသတ္ကိုယ္တိုင္လည္း ဘုရားမွတစ္ပါး သူ႔ကိုကယ္မဲ့သူ မရွိႏိုင္ဘူးလို႔ ယုံၾကည္ထားတာပါ။ ဒါနဲ႔ပဲ ဘုရားထံေမွာက္ ေရာက္ရွိခဲ့ရေတာ့တာပါ။
အဇာတသတ္ ဘုရားထံေမွာက္ ေရာက္ရွိခ်ိန္ဟာ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ည ညဦးပိုင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္က သံဃာေတြကို ၾသဝါဒေပးေနခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ အဇာတသတ္လည္း ေရာက္လာေရာ ျမတ္စြာဘုရားက “ မဟာရာဇ – ျမတ္ေသာမင္းႀကီး၊ အာဂစာၦဟိ – လာပါ(ႂကြပါ) ´´လို႔ တေလးတစား ေနရာေပးပါတယ္။ အဇာတသတ္ဟာ ဉာဏ္ရည္ျမင့္တဲ့ ပါရမီရွင္ႀကီးပါ။ ဘုရင္ကေမး၊ ဘုရားကေျဖနဲ႔ ညလုံးေပါက္ တရားပြဲေလးျဖစ္သြားခဲ့ရၿပီး အဇာတသတ္ ကြၽတ္တမ္းဝင္သြားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီတရားကို သာမညဖလသုတၱန္(ရဟန္းဝတ္ရျခင္း အက်ိဳးေက်းဇူး)လို႔ေခၚပါတယ္။
တရားနာအၿပီးမွာေတာ့ အဇာတသတ္က ဘုရားရွင္ကို ျပန္ၿပီးေတာင္းပန္ခဲ့ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ကို လုပ္ႀကံတုန္းက ႀကံရာပါျဖစ္ခဲ့သူ၊ ဘုရားတပည့္ အရိယာသာဝကႀကီးျဖစ္တဲ့ ေသာတာပန္ဖခင္ႀကီးကို သတ္ျဖတ္ခဲ့သူျဖစ္ေလေတာ့ ဘုရားသာသနာကို တိုက္႐ိုက္ေစာ္ကားခဲ့တဲ့ အျပစ္ေတြကို ဝန္ခံေတာင္းပန္သြားတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
တရားပြဲအျပန္ကစၿပီး အဇာတသတ္ဟာ ေလာကငရဲက လြတ္ေျမာက္သြားပါေတာ့တယ္။ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္ႏိုင္သြားပါတယ္။ ဘုရားရွင္ကို အသည္းစြဲ ၾကည္ညိဳသြားပါေတာ့တယ္။
အာဏာသိမ္းဘုရင္၊ အာဏာလုလူမိုက္၊ လူသတ္သမား၊ အရိယာကို ျပစ္မွားသူ၊ ဖခင္အရင္းကို သတ္ခဲ့သူ၊ ဘုရားကိုလုပ္ႀကံသူ၊ အဲဒီလူမိုက္ႀကီးကို ဘုရားရွင္က မဟာရာဇလို႔ တျမတ္တႏိုးေခၚတယ္ေနာ္။ အာဂစာၦဟိ – လာပါ၊ ႂကြပါလို႔ အေလးထားၿပီး ေနရာေပးတယ္ေနာ္။
တကယ္ဆို ဒီေလာက္ဆိုးသြမ္းမိုက္မဲတဲ့ မင္းဆိုးမင္းညစ္ႀကီးကို ေခတ္စကားနဲ႔ေျပာရရင္ –
“ မင္း… ငါ့ေက်ာင္းနဲ႔ တန္ရဲ႕လား ´´ တို႔၊
“ ေက်ာင္းရိပ္ကို မနင္းနဲ႔ ´´တို႔၊
“ မင္း…တက္တာနဲ႔စာရင္ ေခြးတက္တာကမွ က်က္သေရရွိေသးတယ္ ´´ တို႔ ဆိုတာမ်ိဳးေတြ ေျပာသင့္တာေပါ့ေနာ္။
ဒါေပမဲ့ မေျပာဘူးဗ်။ ဘာေၾကာင့္လဲ။ သူဟာ လက္ရွိ အာဏာပိုင္ေလ။ သူဘယ္လိုပဲ နန္းတက္၊ နန္းတက္၊ သူဟာ ေရေျမ့ရွင္ဘုရင္တစ္ပါး မဟုတ္လား။
– ဘုရားရွင္မွာ လူဆိုးလူမိုက္နဲ႔ စကားေျပာခြင့္ မရွိရဘူးလား။
– ဘုရားရွင္က လူဆိုးလူမိုက္ကို ဧည့္မခံရဘူးလား။
– ဘုရားရွင္က လူဆိုးလူမိုက္ကို တရားမေဟာရဘူးလား။
– ဘုရားရွင္ရဲ႕အလုပ္က လူဆိုးလူမိုက္ကို
ေခ်ခြၽတ္ရမဲ့ အလုပ္မဟုတ္ဘူးလား။
ဒါမွမဟုတ္ လူဆိုးလူမိုက္ေတြကို ဘုရားရွင္က အဖက္မလုပ္ဘဲ ပစ္ထားရမွာလား။
ဒီကေန႔ေခတ္ ေ႐ႊျမန္မာေတြ သိေစႏိုင္ဖို႔ပါ။
(အဇာတသတ္ရဲ႕ ေက်းဇူးဆပ္တရားေတြကို ဆက္လက္ေရးသားပါဦးမယ္)
အရွင္ဝီရသူ
၇-၁၀-၂၀၂၁