ေဉယ်ဓမ္ေတာရသို႔ … (၁၂)
================
နတ္တလူကို သြားၾကပါေတာ့မယ္။ စာေရးသူလည္း ကဗ်ာစပ္လုိက္ စာက်က္လုိက္လုပ္ရင္း လမ္းေလွ်ာက္ေနပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးစြန္႔ႀကဲေတာ္မူတဲ့ ပရိကၡရာထဲက ဖိနပ္တစ္ရံကို ထုတ္ယူၾကည့္လုိက္ေတာ့ စာေရးသူစီးတဲ့ နံပါတ္(၉)ျဖစ္ေနပါတယ္။ အေဟာင္းကလည္း နံပါတ္(၉)ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဆုိဒ္အႀကီး နံပါတ္(၉)ျဖစ္ေနလို႔ ဖေနာင့္အျပင္ဘက္ အေတာ္ထြက္ေနပါၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ အေဟာင္းကို ကုဋီသြားရာအခန္းထဲက နံရံေဘးမွာ ထားခဲ့ပါတယ္။ အာဂႏၲဳဆရာေတာ္မ်ား ၾကြလာတဲ့အခါ ကုဋီတက္ရင္း စီးလို႔ရေအာင္ပါ။
ဘုရားရွိခိုးၿပီး အားလံုးထြက္လာခဲ့ပါတယ္။ သာသနဝုၯိေက်ာင္းဝင္းတံခါးႀကီးမွ ထြက္လာတာနဲ႔ ဘယ္ဘက္ေဘးမွာ ဆုိင္းဘုတ္ကေလးတစ္ခု ေတြ႔ရပါတယ္။ လမ္းအမည္ေလးပါ။ “ဓမၼပဒလမ္း”တဲ့။ ဆန္းတယ္ေနာ္။ ဓမၼ-တရား၊ ပဒ-အစု။ ဓမၼပဒ- တရားအစု။ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရားအစု စတာေတြေပါ့။ ခုဒၵကနိကာယ္ထဲမွာပါတဲ့ ဓမၼပဒပါဠိေတာ္က်မ္းဆိုရင္ လူတုိင္းၾကားဖူးၿပီးသား ျဖစ္မွာပါ။ ဒါကို ရည္ရြယ္ၿပီး ေပးထားပံုရပါတယ္။
ကန္႔သတ္နယ္ေျမဆံုးေတာ့ ကပၸိယအဖြဲ႔သားေတြ အလုပ္ကိုယ္စီနဲ႔ ႀကဳိဆိုေနၾကပါတယ္။ စာေရးသူတုိ႔ကို ႏႈတ္ဆက္တဲ့အေနနဲ႔ အလုပ္ေတြရုပ္ၿပီး ရွိခိုဦးခ်ၾကပါတယ္။
အားလံုးဟာ ကံေကာင္းၿပီးသားပါ။
ကုသိုလ္ထူးလုိ႔ ဆရာေတာ္ႀကီးကို အၿမဲဖူးခြင့္ရတာပါ။
သူမ်ားေတြဆို ဖူးခ်င္လြန္းလို႔ ဟိုအေဝးႀကီးကေနေတာင္ လာၾကရတာ။ အိပ္ေရးလည္းပ်က္၊ လူလည္းပင္ပန္းနဲ႔ေပါ့။
ကပၸိယေတြကေတာ့ အနီးအနားေလးမွာေနၿပီး အၿမဲဖူးေနရတာ အတိတ္ကံက ေကာင္းၿပီးသား။
ဒါေၾကာင့္ လုပ္ရင္းကုိင္ရင္း နေမာတႆရြတ္ဖို႔ပဲ တုိက္တြန္းခဲ့ပါတယ္။
ဧည့္ပရိသတ္အေပၚမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကုိယ္အခ်င္းခ်င္းအေပၚမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အားမရမႈ၊ အလိုမက်မႈမ်ားရွိရင္ သည္းခံၾကဖုိ႔၊ ကုသိုလ္အေရးျဖစ္လို႔ အကုသိုလ္အဝင္မခံၾကဖုိ႔ပဲ ၾသဝါဒေပးခဲ့ပါတယ္။
စာေရးသူက ဆရာၿငိမ္းခ်မ္းသာရဲ႕ကားနဲ႔ တပည့္ႏွစ္ပါးက စားေရးသူတို႔ကားနဲ႔၊ နတ္တလူဆရာေတာ္ေလးကလည္း ကားတစ္စီးဆိုေတာ့ စုစုေပါင္း ကားသံုးစီးႏွင့္ နတ္တလူသို႔ ထြက္လာခဲ့ၾကပါတယ္။
နတ္တလူဆရာေတာ္ေလး သီတင္းသံုးရာ ေက်ာင္းေဆာင္အေပၚထပ္မွာ ေနရာေပးပါတယ္။ ဆြမ္းေလာင္းမည့္ ပရိသတ္ေတြ တဖြဲဖြဲေရာက္လာသလို ရြာခံနယ္ခံေတြလည္း ေဖြးေဖြးလႈပ္မွ်ပါပဲ။ ဓမၼစၾကာဝတ္အသင္း လူတန္းႀကီးတစ္ခုတည္းနဲ႔တင္ မ်က္စိတစ္ဆံုး မကပါဘူး။
ကိုဗစ္လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမအလား ထင္ရတယ္။ ဘယ္သူမွ Mask (ႏွာေခါင္းစည္း) မတပ္ၾကလုိ႔ပါပဲ။
ဆြမ္းေလာင္းပြဲမွာ ေလာင္းလွဴၾကတဲ့ပစၥည္းေတြက တစ္ပါးလွ်င္ ေခြးဘီလူးကားတစ္စီးစီ ရရွိတာမုိ႔ စာေရးသူတို႔ သံံုးပါးအတြက္ ကင္တာကားတစ္စီး စီစဥ္လုိက္ပါတယ္။
ကင္တာကားေမာင္းလာတဲ့ ကားဆရာထဲမွ ဖုန္းရေၾကာင္း၊ နတ္တလူေရာက္ခါနီးမွ ကားေတြ အပိတ္ခံထားရေၾကာင္း၊ ျဖတ္သြားျဖတ္လာကားေတြကို လမ္းေဘးရြာထဲမွ ပစ္ခတ္ေနလို႔ စစ္တတပ္နဲ႔ တုိက္ပြဲျဖစ္ေၾကာင္း၊ တုိက္ပြဲၿပီးမွ လာလုိ႔ရမွာျဖစ္ေၾကာင္း တပည့္တစ္ပါးက ေလွ်ာက္ထားလာပါတယ္။
မၾကာခင္ ကင္တာကားဆရာေရာက္လာၿပီး အခင္းျဖစ္ပြားပံုေတြ ေျပာျပေနပါေတာ့တယ္။
နတ္တလူအနီးအနားမွာ တုိက္ပြဲေတြျဖစ္ေနေပမယ့္ မင္းဘိသိက္ပရိသတ္ကေတာ့ ကမၻာ့အျပင္ဘက္ေရာက္ေနသလိုလို ကမၻာႀကီးနဲ႔ အဆက္အသြယ္မရသလိုလို အပူအပင္မရွိ၊ ေၾကာင့္ၾကမႈမရွိနဲ႔ ကုသိုလ္အေရးပဲ ေတြးေနၾကတယ္ထင္ပါရဲ႕။
ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ဘုန္းတန္ခိုးပါပဲ။
အတီးအမႈတ္ အကအခုန္ေတြ စၾကေတာ့ စာေရးသူတို႔လည္း ခဏလွည့္ၾကည့္ၾကပါတယ္။ မင္းဘိသိက္ခံေစတီေတာ္ကို အရင္ဖူးၿပီးမွ ပြဲၾကည့္ပရိသတ္ကို အကဲခတ္၊ စတုဒိတာအခင္းအက်င္းေတြ၊ ဆြမ္းေလာင္းမ႑ပ္ေတြ လိုက္ၾကည့္၊ ေက်ာင္းဝင္းႀကီးကို ပတ္ၾကည့္နဲ႔ အေတာ္ေလးစံုသြားပါတယ္။
ကိုဗစ္လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမမွာ Maskတပ္ထားသူဆိုလုိ႔ စာေရးသူတစ္ပါးတည္းပါ။ အားလံုးရဲ႕အျမင္မွာ ဆန္႔က်င္ဘက္လို ျဖစ္ေနေတာ့ ဆန္းေနတာေပါ့ေနာ္။
ဒါေပမဲ့ သိတဲ့လူကေတာ့ သိၾကတာပါပဲဗ်။
တစ္ေနရာမွာ ဆုိင္းဘုတ္ေလးတစ္ခု ေတြ႔မိလိုက္တယ္။
“သာသနာ့နယ္ေျမ၊
လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ ႏိုင္ငံေရး ေဆြးေႏြးျငင္းခံုျခင္း မျပဳရ”တဲ့။
ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ သတိေပးခ်က္တစ္ခု ျဖစ္ပုံရပါတယ္။
တန္ဖိုးရွိလုိက္တာေနာ္။
အလႊာစံု၊ အေရာင္စံု ပရိသတ္ေတြ ျငင္းခံုၾကရင္ျဖင့္ ကုသိုလ္တစ္ပဲ ငရဲတစ္ပိႆာေတာင္ ျဖစ္သြားႏိုင္တာေပါ့။
ဆရာေတာ္ႀကီးက လမင္းႀကီးေလ။ အားလံုးနဲ႔ သက္ဆုိင္တာေပါ့။ ဆရာေတာ္ႀကီးေမတၱာကလည္း လူသားအားလံုးအေပၚ တစ္ေျပးညီထားရွိတာေလ။ အားလံုး တန္းတူ ကုသိုလ္ရေစခ်င္ၾကတာေပါ့။
မေရာနဲ႔ေနာ္။
ကုသုိလ္ေရးႏွင့္ ႏုိင္ငံေရး။
ဦးပၪၥင္း
ဝီရသူ(မစုိးရိမ္)
29.3.2022