ေဉယ်ဓမ္ေတာရသို႔ … (၁၃)
===============
စာေရးသူတုိ႔ လိုက္ၾကည့္တာက နတ္တလူသာသနာျပဳစခန္းႀကီး တစ္ခုလံုးလုိလို ျဖစ္သြားပါတယ္။ ထမင္းဟင္း ခ်က္ျပဳတ္ေနၾကတာေတြေရာ၊ ဧည့္သည္ေတြ ဆြမ္းေလာင္းဖို႔ ျပင္ဆင္ေနၾကတာေတြေရာ စံုေနေအာင္ လုိက္ၾကည့္ေနေတာ့ အျပန္ နည္းနည္းေနာက္က်သြားပါတယ္။ ေက်ာင္းဝင္းႀကီးက က်ယ္တာကိုး။
ဆရာၿငိမ္းခ်မ္းသာတို႔ ေရာက္ႏွင့္ေနၿပီး စာေရးသူတို႔ကိုေစာင့္ေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ နတ္တလူသာသနာျပဳစခန္းမွာ ဆရာေသြးတို႔ႏွင့္လည္း ထပ္မံစကားေျပာရ၊ နတ္တလူကပၸိယမ်ားႏွင့္လည္း ေတြ႔ရလုိ႔ စားေရးသူအေပၚထားရွိတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ သံေယာဇဥ္ကို ပိုၿပီး သိရွိခြင့္ရလာပါတယ္။
မႏၲေလးမွ ကပၸိယကိုဟန္ဝင္း၊ ေဉယ်ဓမ္မွ ကပၸိယေမာင္ညီထြန္းႏွင့္ ေမာင္ပုတီးေက်ာ္တုိ႔လည္း စားေရးသူကို လာေရာက္ႏႈတ္ဆက္ၾကပါတယ္။
ကပၸိယညီထြန္းဆိုတာ ဆရာေတာ္ႀကီးနားမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေဝယ်ာဝစၥျပဳေနတဲ့ လူငယ္ေလးပါ။ အင္မတန္ကံထူးတဲ့ လူငယ္ေလးေပါ့။ ဆရာေတာ္ႀကီးနားမွာ အၿမဲေနရဖို႔ မလြယ္ဘူးဆိုပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက တစ္ႀကိမ္တစ္ခါေလးေတာင္ ခၽြတ္ေခ်ာ္မွားယြင္းမႈကို ခြင့္မေပးသူ ျဖစ္ပါတယ္။ ခုိင္းတဲ့အတုိင္းမလုပ္ရင္လည္း တစ္ခါပဲသံုးတယ္။ ေနာက္ မသံုးေတာ့ဘူးတဲ့။ ခိုင္းတဲ့အတုိင္းလုပ္ေပမယ့္ တစ္ခုတစ္ခု လြဲေခ်ာ္မွားယြင္းသြားရင္လည္း တစ္ခါပဲသံုးတယ္။ ေနာက္မသံုးေတာ့ပါဘူးတဲ့။ ကပၸိယညီထြန္းကေတာ့ အမွားအယြင္း အခၽြတ္အေခ်ာ္မရွိလို႔ ၿမဲေနတာပါတဲ့။
ကပၸိယညီထြန္း ေလွ်ာက္ထားျပလို႔ ဆရာေတာ္ႀကီးက စာေရးသူအေပၚ ဘယ္လိုေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ရွိတယ္၊ ဘယ္လိုသံေယာဇဥ္ႀကီးတယ္ဆိုတာ သိရွိရတာပါ။ နတ္တလူဆရာေတာ္ေလးေရာ ဆရာေသြးတို႔အဖြဲ႔ေရာ အကုန္လံုး သိရွိလုိက္ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။
စာေရးသူတို႔တည္းခိုရာ သာသနဝုၯိေက်ာ္းေဆာင္ကို ဆရာေတာ္ႀကီးက ေျမာက္ကၽြန္းလို႔ ေခၚဆိုပါတယ္။ တစ္ေန႔မွာ ကပၸိယညီထြန္းကို ဆရာေတာ္ႀကီးက “လာ- ေျမာက္ကၽြန္းသြားရေအာင္ဗ်ာ” ဟုဆုိကာ ေရွ႕မွ ၾကြေတာ္မူပါတယ္တဲ့။
သာသနဝုၯိေက်ာင္းေဆာင္ထဲက ပစၥည္းေတြကို ေနရာေရႊ႕ဖို႔၊ စာေရးသူတို႔တည္းခိုရာမွာ အဆင္ေျပဖို႔အတြက္ အစစအရာရာ ညႊန္ၾကားေတာ္မူပါတယ္။
ေရခ်ဳိးခန္းမွာဆိုရင္ မိုးေရ၊ စက္တြင္းေရ ႏွစ္မ်ဳိးရွိတာ ေသခ်ာေလွ်ာက္ဖို႔၊
စတိုခန္းမွာဆိုရင္ ေရသန္႔ဘူးမ်ား၊ ေဖ်ာ္ရည္ဘူးမ်ား၊ အင္ရွဴးဝါး၊ မစ္တိုဗာဘူးမ်ား ထားရွိေၾကာင္းကို ေသခ်ာျပဖို႔၊
ေရေႏြးတည္စရာ၊ ေရေႏြးေသာက္စရာ၊ လဘက္ေျခာက္ထားရွိရာ ေနရာမ်ားကို ေသခ်ာျပဖို႔ အစံုအလင္ မွာၾကားေတာ္မူပါတယ္။
စာေရးသူအိပ္ခန္းဆိုရင္လည္း ေခါင္းအံုးကို အထူေရာ အပါးေရာ ထားဖို႔၊ “အထူႀကဳိက္ရင္ အထူအံုးလိမ့္မယ္၊ အပါးႀကဳိက္ရင္ အပါးအံုးလိမ့္မယ္။”
ေစာင္ကိုလည္း ေျခရင္းမွာ ေသခ်ာေခါက္တင္ထားေပးဖို႔၊ “ေအးရင္ ၿခဳံလိမ့္မယ္၊ အုိက္လို႔ မၿခဳံလည္း ေျခတင္အိပ္လို႔ရတယ္”ဆိုကာ အစစအရာရာ ေသခ်ာမွာၿပီး အိပ္ရာျပင္ဆင္တာကို ဂရုစိုက္ ေစာင့္ၾကည့္ေတာ္မူတဲ့အေၾကာင္း သိရွိလုိက္ရပါတယ္။
ဒီေလာက္ ဂရုစုိက္တာမ်ဳိး တစ္ခါမွ် မႀကဳံဖူးဘူးလို႔ ေဉယ်ဓမ္ကပၸိယက ဆိုပါတယ္။
ဒီေလာက္ဆုိရင္ စာေရးသူအေပၚထားရွိတဲ့ မဟာေဗာဓိၿမဳိင္ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ သံေယာဇဥ္အတိမ္အနက္ကို သိရွိၾကေလာက္ပါၿပီ။
ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ကဗ်ာေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း ေျပာျဖစ္ၾကပါတယ္။
ကာရံလည္း မိ၊ နေဘလညး္ ထပ္၊ စကားလံုးလည္း ေကာင္း၊ စားသားလည္း ေျပာင္ေျမာက္၊ ရည္ရြယ္ခ်က္လည္း ေကာင္း၊ ေစတနာလည္း မွန္လုိ႔ အင္မတန္ ဟတ္ထိတဲ့အေၾကာင္း စားေရးသူက ေျပာျပလုိက္တာပါ။
အိုးဘိုသို႔ ပါေတာ္မမူခင္တုန္းကဆို စားေရးသူ သြားေလရာ လြယ္အိပ္ထဲမွာ “ကဗ်ာ့ဘဏ္တုိက္”စာအုပ္ အၿမဲပါပါတယ္။ ကားေပၚေရာက္တုိင္း ကဗ်ာက်က္ပါတယ္။ ဒီကဗ်ာေတြဟာ စာေရးသူရဲ႕ လက္နက္ေတြ၊ စာေရးသူရဲ႕ အားမာန္ေတြ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ကဗ်ာေတြကို စာေရးသူက ႀကဳိက္လုိ႔က်က္တယ္။ ႀကဳိက္လို႔ ျပန္ေဟာတယ္ လို႔ ဆိုရမွာပါ။
“ကိုယ္ခ်င္းစာထားၾကည့္”ဆိုတဲ့ ကဗ်ာ အခုရြတ္ဆိုရင္ အခုရင္ထဲထိေနတုန္းပါပဲ။ ေရာက္ေလရာအရပ္မွာ အဲဒီကဗ်ာေလးနဲ႔ သာသနာျပဳပါတယ္။ အိုးဘိုုတုန္းကဆို အေတာ္အလုပ္ျဖစ္တဲ့ ကဗ်ာေလးပါ။
“ျပည္ခ်စ္စစ္သားတို႔ ဝင္ခြင့္မရတဲ့ စစ္မ်က္ႏွာ”တဲ့။
ကဗ်ာေခါင္းစဥ္နဲ႔တင္ ပက္လက္လန္သြားရပါတယ္။
ရင္ဘတ္ကို ထိလြန္းလုိ႔ေလ။
“အယူသည္းတို႔၏ အူမည္းတူ၊ ျဖဴပါသည္ ဘယ္သူေျပာမတံုး”တဲ့။
နေဘမိတဲ့ ကာရံေလးပါ။
အျပတ္မိတယ္၊ ဟတ္ထိတယ္ ေနာ္ … ။
ဦးပဥၥင္း
ဝီရသူ(မစုိးရိမ္)
30.3.2022