ေဉယ်ဓမ္ေတာရသို႔ … (၁၉-ခ)
ေဉယ်ဓမ္ေတာရသို႔ … (၁၉-ခ)
ဆရာေတာ္ႀကီးက တရားေဆးကလြဲလို႔ ဘယ္ေဆးဝါးမွ မမွီဝဲေပမယ့္ က်န္းမာေရးေတာ့ ေကာင္းပံုရပါတယ္။ တေပါင္းလဆန္း ၁၂ရက္ေန႔က ဆြမ္းခံၾကြတာ ႏွစ္နာရီခြဲေလာက္ ၾကာတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ လူတုိင္းကိုလည္း ႏႈတ္ဆက္တယ္။ အစအဆံုးလည္း ေရေတာင္မေသာက္။ ေမာေတာင္ မေမာဘူးလုိ႔ ဆိုပါတယ္။ လူေတြအံုေနလို႔သာ ယပ္ခတ္ေပးရတာလုိ႔ ဆိုပါတယ္။
စာေရးသူတုိ႔မွာေတာ့ တေပါင္းလျပည့္ နတ္တလူဆြမ္းေလာင္းပြဲ ႏွစ္နာရီေလာက္ပဲ ၾကာပါတယ္။ သံပုရာရည္လည္း ေသာက္၊ ေရလည္း ေသာက္ရပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ႀကီးက သူ႔တရားေဆးနဲ႔သူ ဟုတ္ေနတာပဲလို႔ ေျပာရေတာ့မွာပါပဲ။
ေန႔ဆြမ္းစားၿပီး ဗိုက္ေတာင့္ေနတာနဲ႔ ထုိင္ၿပီး တရားမမွတ္ႏိုင္လုိ႔ စာေတြေရးတယ္လို႔ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ထဲမွာ စပ္ဆိုထားတာ ေတြ႔လုိက္ရပါတယ္။
ပါဠိစာေပထဲမွာေတာ့ သံဃာေတာ္ေတြဟာ ေန႔ဆြမ္းစားၿပီးခ်ိန္မွာ စႀကႍၾကြ ကမၼ႒ာန္းစီးျဖန္းၾကတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
အမၺ႒လုလင္၊ သစၥကလုလင္တုိ႔ ဘုရားဖူးလာၾကတဲ့အခါ ရဟန္းေတာ္ေတြ စႀကႍၾကြေနတာကို ေတြ႔ျမင္ရေၾကာင္း အမၺ႒သုတ္မွာေရာ၊ စူဠသစၥကသုတ္မွာပါ ေတြ႔ရွိရပါတယ္။ အဲဒီလို စႀကႍၾကြတာကို ဒိဝါပဓာနိကာလို႔ ေခၚပါတယ္။ ေန႔အခါ ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္သူလို႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။
အမၺ႒လုလင္၊ သစၥကလုလင္တို႔ ေရာက္လာခ်ိန္ဟာ ေန႔ဆြမ္းစားၿပီးစ မြန္းတည့္ခ်ိန္ႀကီးမွာပါ။ အဲဒီအခ်ိိန္မွာ ဘာေၾကာင့္ စႀကႍၾကြၾကသလဲဆိုရင္ မြန္ျမတ္တဲ့ ဆြမ္းေဘာဇဥ္ေၾကာင့္ ထိနမိဒၶျဖစ္တတ္လို႔ပါပဲ။ အဲဒီလို ထိနမိဒၶဆိုတဲ့ ေလးလံထုိင္းမႈိင္း ငိုက္ျမည္းတဲ့စိတ္ေတြကို ပယ္ေဖ်ာက္ခ်င္လို႔ စႀကႍကမၼ႒ာန္း စီးျဖန္းၾကတာပါတဲ့။
ဆြမ္းစားၿပီး၊ စႀကႍေလွ်ာက္၊
စႀကႍေလွ်ာက္ၿပီး၊ ေရခ်ဳိး၊
ေရခ်ဳိးၿပီး ကိုယ္ေငြ႔လႈံ၊
ကိုယ္ေငြ႔လႈံၿပီး တရားထုိင္မွတ္ရင္ သမာဓိရလြယ္တယ္။ မွတ္လုိ႔ေကာင္းတယ္လုိ႔ ဆိုပါတယ္။
(ေရခ်ဳိးၿပီးတဲ့အခါ ဆံုးရႈံးသြားတဲ့ အပူဓာတ္ေတြ ခ်က္ခ်င္းျပန္ရေအာင္ သကၤန္းၿခဳံၿပီးေနတာကို ကိုယ္ေငြ႔လႈံတယ္လုိ႔ ေခၚပါတယ္။ အပူထုတ္ျခင္းတစ္မ်ဳိးပါပဲ။ စာေရးသူလည္း အၿမဲတန္း အဲလိုလုပ္ပါတယ္။)
ဒိဝါ ပဓာနိကာတိ ဒိဝါပဓာနာႏုယုဥၥနကာ၊ ဒိဝသဘာေဂ သမဏဓမၼကရဏတၳံ ေတ ဧဝံ စကၤမႏၲီတိ ဝုတၱံ ေဟာတိ။ (သီ၊ ဋီသစ္။ ၂။ ၂၄၆)
ပဏီတေဘာဇနပစၥယႆ ထိနမိဒၶႆ ဝိေနာဒနတၳံ။
တာဒိသာနဥႇိ ပစၧာဘတၱံ စကၤမိတြာ ႏွတြာ သရီရံ ဥတံု ဂဏွာေပတြာ နိသဇၨ သမဏဓမၼံ ကေရာႏၲာနံ စိတၱံ ဧကဂၢံ ေဟာတိ။ (မ။ ႒။ ၂။ ၁၇၄) (ဒီ။ ႒။ ၁။ ၂၂၃)
စာေရးသူလည္း ဆြမ္းစားၿပီး လမ္းေလွ်ာက္တဲ့စနစ္ကို ေတာရိပ္ခိုတုန္းကမွ ရရွိခဲ့တာပါ။ ေန႔ေရာ ညပါ ကြန္ပ်ဴတာလက္ေတာ့ပ္တစ္လံုးနဲ႔ အလုပ္ရႈပ္ေနတာေၾကာင့္ ေန႔ဆြမ္းစားၿပီးခ်ိန္မွာ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ေမတၱာပို႔တဲ့ နည္းစနစ္ကို က်င့္သံုးမိသြားတာပါ။ ေျဖးေျဖးမွန္မွန္ေလွ်ာက္ရင္း ဆြမ္း၊ သကၤန္း၊ ေက်ာင္း၊ ေဆး စတဲ့ ပစၥည္းပစၥယေတြနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ ကုသိုလ္ရွင္အားလံုးကို ေမတၱာပို႔ပါတယ္။ အစာလည္းေၾက၊ သမာဓိလည္းတက္၊ ေမတၱာပို႔မႈလည္း ထိေရာက္လို႔ အေတာ္အဆင္ေျပတဲ့ ကမၼ႒ာန္းပါ။
အခုအခ်ိန္ထိ စာေရးသူဟာ ဆြမ္းစားၿပီးတုိင္း လမ္းေလွ်ာက္ေမတၱာပို႔တဲ့ စႀကႍကမၼ႒ာန္းကို လက္မလြတ္ေသးပါဘူး။ တစ္ခါတေလ အေရးႀကီးကိစၥရွိလုိ႔ ခဏတျဖဳတ္ေလး ထုိင္မိရင္ေတာင္ ဗုိက္ႀကီးေလးသလို ခံစားရပါတယ္။ က်န္းမာေရးရႈေထာင့္အရ ၾကည့္ရင္လည္း စားၿပီး အိပ္တာထုိင္တာေတြဟာ က်န္းမာေရးႏွင့္ မညီညြတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ဒိဝါပဓာနိက- စႀကႍကမၼ႒ာန္းကို နာရီဝက္ေလာက္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ျပဳလုပ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။
ဆရာေတာ္ႀကီးကို ဖူးေျမာ္စဥ္က ဒီအေၾကာင္း မေလွ်ာက္ထားျဖစ္ခဲ့တာက ဗိုက္ေတာင့္လုိ႔ တရားမမွတ္ႏိုင္ စာေရးတာပဲလုပ္ႏိုင္တယ္ဆိုတာ မသိရေသးလို႔ပါ။
စာရႈသူအားလံုး အစာစားၿပီးတုိင္း လမ္းေလွ်ာက္ျခင္းျဖင့္ က်န္းမာေရးႏွင့္ ညီညြတ္ေသာ ဘဝသုခကုိ ထူေထာင္ႏိုင္ပါေစေသာ္…ဝ္။
ဦးပၪၥင္း
ဝီရသူ(မစိုးရိမ္)
7.4.2022