ကမၻာေက်ာ္ဆရာေတာ္၏ ကမၻာမေက်ာ္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ား (၁၈-ခ)
“႐ုပ္ပြားေတာ္ကုိ ပူေဇာ္နည္း”
ကမၻာေက်ာ္ဆရာေတာ္၏ ကမၻာမေက်ာ္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ား (၁၈-ခ)
“႐ုပ္ပြားေတာ္ကုိ ပူေဇာ္နည္း”
———————————————–—
အ႐ွင္၀ီရသူ (မစိုးရိမ္)
ဘုရားခန္းကုိ တံခါး သို႔မဟုတ္ ခန္းဆီးတပ္မထားလွ်င္ ဘုရားေရွ႕တြင္ သြားလာေနထုိင္သမွ် အဂါရဝ ျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားကုိ မ႐ုိေသရာ ေရာက္ပါသည္။ ဘုရားခန္းထဲ ေတြ႔ကရာပစၥည္းမ်ား သိမ္းဆည္းထားလွ်င္လည္း အဂါရဝ ျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားခန္းသည္ စတုိခန္း မဟုတ္ပါ။ သုိ႔ျဖစ္၍ ဘုရားခန္းထဲ၌ ရွင္းလင္းေနရပါမည္။ ဘုရားႏွင့္ စပ္္ဆက္သမွ်သာ ထားရွိရပါမည္။ ဘုရားပန္းအုိး၊ ေသာက္ေတာ္ေရခြက္၊ ဆြမ္းေတာ္ပန္းကန္၊ အေမႊးတုိင္ပူေဇာ္ရာ၊ ဆီမီးထြန္းညွိရာ၊ မ်က္ႏွာသုပ္ပုဝါ၊ က်မ္းစာအုပ္ ဤမွ်သာ ထားရွိရပါမည္။ အေမႊးတုိင္ထုပ္မ်ား၊ ဖေယာင္တုိင္ထုတ္မ်ား၊ မီးျခစ္မ်ားပင္ မထားသင့္ေပ။ နီးစပ္ရာ၌သာ ထားသင့္ပါသည္။ သုိ႔မွသာ ဘုရားကုိ ဘုရားႏွင့္တူေအာင္ တူတူတန္တန္ ပူေဇာ္ႏုိင္ေပမည္။ အမ်ားစုသည္ ဘုရားကိုျမင္လွ်င္ စိတ္ၾကည္လင္ေအာင္ဟုဆုိကာ တံခါးမတပ္၊ ခန္းဆီးမကာဘဲ ဘုရားခန္းထဲ၌ ႐ုပ္ပြားေတာ္ကုိ ဟာလာဟင္းလင္း ထားရွိၾကျခင္းပင္။ ႐ုပ္ပြားေတာ္သည္ အလွဆင္ ပစၥည္းမဟုတ္ေပ။ ကုိးကြယ္အားထားရာ ျဖစ္ပါသည္။ စိတ္ၾကည္လင္လုိလွ်င္ မွန္တံခါး တပ္ထားႏုိင္ပါသည္။ မီးပန္း၊ မီးဆုိင္းမ်ား ပူေဇာ္ထားႏုိင္ပါသည္။ ဓမၼေတးမ်ား သာယာခ်ဳိေအးေျဖးညွင္းသက္သာစြာ ဖြင့္ထားႏုိင္ပါသည္။
႐ုပ္ပြားေတာ္သည္ အဝိညာဏက (သက္မဲ့)ျဖစ္ေသာ္လည္း သက္ေတာ္ထင္ရွား ျမတ္စြာဘုရားပမာ စိတ္ထားတတ္လွ်င္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ျမတ္စြာဘုရားကုိ ပူေဇာ္သကဲ့သို႔ပင္ ကုသုိလ္အျပည့္အဝရရွိကာ ေကာင္းက်ဳိးသုခ အျပည့္အ၀ခံစားရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။
တိ႒ေႏၲ နိဗၺဳေတ စာပိ၊ သေမ စိေတၱ သမံ ဖလံ။
ေစေတာပဏိဓိေဟတုဟိ၊ သတၱာ ဂစၦႏၱိ သုဂၢတႎ။
သက္ရွိဘုရားႏွင့္ ႐ုပ္ပြားေတာ္ကုိ တန္းတူၾကည္ညဳိႏုိင္လွ်င္ တန္းတူအက်ဳိးေပးသည္။ စိတ္ေတာင့္တတုိင္း ျပည့္စံုႏုိင္သကဲ့သို႔ သုဂတိဘံုသုိ႔ လားရသည္ဟူ၍ ဆုိလုိေပသည္။
မိဘကုိ ႐ုိေသေသာ သားသမီးေကာင္းသည္ မိဘေရွ႕တြင္ မဖြယ္မရာ မျပဳလုပ္ဝံ့၊ အမနာပ မေျပာဆုိဝံ့ၾကသကဲ့သို႔ ဘုရားကုိ ၾကည္ညဳိေသာ အမ်ဳိးေကာင္းသား၊ အမ်ဳိးေကာင္းသမီးမ်ားသည္လည္း ႐ုပ္ပြားေတာ္ေရွ႕တြင္ မဖြယ္မရာ ျပဳလုပ္ျခင္းမ်ဳိး၊ အမနာပေျပာဆုိျခင္းမ်ဳိး ေရွာင္ၾကဥ္သင့္ေပသည္။ ႐ုပ္ပြားေတာ္ႀကီး ငုတ္တုတ္ထား၍ တံုးလံုး ပက္လက္ အိပ္စက္ေနၾကသူမ်ား၊ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ ဖုန္းဆက္ေနသူမ်ား၊ ဖုန္းျဖင့္ ဇာတ္ကားၾကည့္ေနသူမ်ား၊ သမီးရည္းစားအၾကည္ဆုိက္ေနသူမ်ားကား ျမင္မေကာင္းေလာက္ေအာင္ မ်ားျပားတတ္လွေပသည္။ အခ်ဳိ႕သည္ ရုပ္ပြားေတာ္ကို ေနာက္ခံထားလ်က္ ဓာတ္ပုံအရိုက္ခံၾကေပသည္။ ထိုသို႔ေသာ ဘုရားေက်ာေပးမႈမ်ဳိးသည္ သတၳရိအဂါရဝ(ဘုရား၌ မ႐ုိေသမေလးစားျခင္းအျပစ္) ျဖစ္ပါသည္။ ေစတီေတာ္ကို ေနာက္ခံထားေကာင္းေသာ္လည္း ရုပ္ပြားေတာ္ကို ေနာက္ခံမထားေကာင္းပါ။ ရုပ္ပြားေတာ္သည္ အဝိညာဏက (သက္မဲ့) ျဖစ္၍ ႐ုိေသရေကာင္းမွန္း သိပံုမရၾကေပ။ အကုသုိလ္ အေသးအဖြဲေလးပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဘဝစည္းစိမ္ ဆံုး႐ႈံးပ်က္စီးေလာက္ေအာင္ မေကာင္းက်ဳိး ခံစားရတတ္ပါသည္။ သီရိလကၤာျပည္သူမ်ားသည္ ရုပ္ပြားေတာ္ကို ကြယ္္၍ ဓာတ္ပုံရိုက္ျခင္း၊ ေက်ာေပး၍ ဓာတ္ပုံရိုက္ျခင္းမ်ားကို ႀကီးေလးသည့္ျပစ္မႈအျဖစ္ ျပစ္တင္ရွုတ္ခ်ၾကေလသည္။ ဘုရားအဆုံးအမ အျပည့္အ၀ ရထားသူမ်ား ျဖစ္ေလသတည္း။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။
(၂၀၂၂ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ ၄ ရက္ထုတ္ Myanmar Guardian News Journal၊ အတြဲ (၁)၊ အမွတ္ (၂၃)တြင္ ေဖာ္ျပပါ႐ွိေသာ ေဆာင္းပါး)