သတင္း

ကမၻာေက်ာ္ဆရာေတာ္၏ ကမၻာမေက်ာ္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ား (၂၀-ခ)

ကမၻာေက်ာ္ဆရာေတာ္၏ ကမၻာမေက်ာ္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ား (၂၀-ခ)

“ ေက်ာင္းသန္႔ရွင္းေရး ကုသိုလ္ေတာ္”
—————————————————–
အရွင္၀ီရသူ (မစိုးရိမ္)

စာေရးသူ၏ ငယ္ဆရာျဖစ္ေတာ္မူသည့္ ေက်ာက္ဆည္ၿမဳိ႕၊ ေရႊလွံေထာင္ေက်ာင္းဆရာေတာ္သည္ ေက်းဇူးရွင္ေဝဘူဆရာေတာ္ႀကီး၏ တပည့္အရင္းျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စာေရးသူတုိ႔အား ေဝဘူဆရာေတာ္ႀကီး၏ ၾသဝါဒတရားေတာ္မ်ားကို မၾကာခဏ ေျပာျပေလ့ရွိပါသည္။ သန္႔ရွင္းေရးကုသိုလ္ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ၾသဝါဒတစ္ခုကား စာေရးသူအတြက္ အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္သည့္ အနဂၣရတနာတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ “ဒါေတြကို မစင္ပုံႀကီးေတြလို႔ မေအာက္ေမ့ၾကနဲ႔၊ သံသရာအတြက္ ေရႊတံုးႀကီးေတြလို႔ သေဘာထားၾက”ဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူေနပံုကို အာရံုေပၚေအာင္ ဖူးေျမာ္ေနမိေပသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီး မိန္႔ေတာ္မူသည့္ သံသရာေရႊတံုးေရႊခဲႀကီးမ်ားဆိုသည္မွာ မစင္ပံုမ်ားကို ဆိုလိုပါသည္။ မွန္ပါသည္။ ဇာတ္ပြဲ၊ အၿငိမ့္ပြဲရာသီတြင္ ေဝဘူေခ်ာင္သြားရာလမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ မစင္ပံုမ်ားကို ျမင္ေတြ႔ရတတ္ပါသည္။ ထိုေနရာသို႔ေရာက္လွ်င္ ႏွာေခါင္းပိတ္ အသက္ေအာင့္ကာ အေျပးအလႊားသြားၾကရပါသည္။ အေျပးအလႊားသြားရန္ မသင့္ေတာ္သည့္ ဆြမ္းခံသံဃာေတာ္မ်ားအျဖစ္ကား ေန႔စဥ္ဘင္ပုတ္ငရဲက်သလိုသာ ျဖစ္ေနပါေတာ့သည္။ သို႔ေသာ္ မည္သူမွ် ရွင္းလင္းေဖာ္မရၾကပါ။ ထိုအေျခအေနကိုရိပ္မိေသာ ေဝဘူဆရာေတာႀ္ကီးကား ကိုယ္ေတာ္တိုင္ မစင္ႀကဳံးေတာ္မူပါသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးကိုယ္တုိင္ ေရွ႕မွလုပ္ျပေနသည့္အခါ ဥပုသ္သည္မ်ား၊ တပည့္သံဃာမ်ား လံုးဝ မေနသာေတာ့ပါ။ အားလံုးဝိုင္းဝန္းသန္႔ရွင္းၾကရပါေတာ့သည္။ ထိုအခါ ဆရာေတာ္ႀကီးက မစင္ႀကဳံးရင္း “အခုသာ မစင္ျဖစ္ေနတာဗ်၊ သံသရာမွာဆို ေရႊတံုးႀကီးေတြ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနမွာဗ်”ဟု မိန္႔ေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ေက်းဇူးရွင္ ေဝဘူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး မစင္ႀကဳံးစဥ္ ၿပဳံးေတာ္မူပံု (ၿပဳံးၿပဳံးႀကီးႏွင့္ ၾသဝါဒေပးေတာ္မူပံု)ကို ပံုေဖာ္ဖူးေျမာ္မိသည့္အခါတိုင္း ၾကည္ညဳိမဆံုး ျဖစ္ေနပါေတာ့၏။

ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ မစုိးရိမ္ေက်ာင္းသားေဟာင္းျဖစ္၏။ စာသင္သားဘဝကတည္းက ေသနာသနဝတ္ ၿမဲေတာ္မူသည္ဟု သီတင္းသံုးေဖာ္မ်ားက ေျပာျပေလ့ရွိေၾကာင္းလည္း သိရွိရပါသည္။ ညစဥ္ သံဃာေတာ္မ်ား အိပ္ေမာက်ေနခ်ိန္တြင္ ကုဋီသန္႔ရွင္းေရးလုပ္ကာ ေရျဖည့္ေလ့ရွိသည္ဟု ျပန္လည္သိရွိရျခင္းပင္။

ေက်းဇူးရွင္ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးလည္း ထုိ႔အတူပင္။ သံဃာေတာ္မ်ား အိပ္ေမာက်ေနခ်ိန္တြင္ ကုဋီသန္႔ရွင္းေရးလုပ္ျခင္း၊ ေရျဖည့္ျခင္းမ်ားျဖင့္ သံဃာ့ေဝယ်ာဝစၥကုသုိလ္ ညစဥ္ယူေလ့ရွိသည္ဟု သိရပါသည္။ တပည့္သံဃာမ်ား သိသြားသည့္အခါ တပည့္မ်ားက ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထား တားျမစ္ၾကေလသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက “သံသရာအဆက္ဆက္က သားကၽြန္၊ မယားကၽြန္ ခံခဲ့ရၿပီးၿပီ၊ သာသနာေတာ္ႏွင့္ ႀကဳံႀကဳိက္တုန္း သံဃာ့ကၽြန္ေတာ့ ခံခြင့္ျပဳပါ”ဟု မိန္႔ေတာ္မူသျဖင့္ တပည့္မ်ားလည္း အားနာစိုးရြံ႕စြာ ကုဋီတက္ၾကရေသာဟု ဆို၏။

စာေရးသူသည္ ေဝဘူဆရာေတာ္ႀကီး၏ သိႆာႏုသိႆ (ေျမးတပည့္)ျဖစ္ေလရာ ေဝဘူဆရာေတာ္ႀကီး၏ ဓမၼအေမြ ခံယူထားပါသည္။ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးကို ၾကည္ညဳိသျဖင့္ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီး၏ ၾသဝါဒကို ဦးထိပ္ပန္ဆင္ထားပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရာက္ေလရာအရပ္တြင္ သန္႔စင္ခန္း သန္႔ရွင္းေရး အၿမဲလုပ္ပါသည္။ မစုိးရိမ္တုိက္သစ္ေရာက္ကာစ စာသင္တန္းဘဝကတည္းက သံဃာ့ကုဋီ(အမ်ားသံုးအိမ္သာ)မ်ားကို အၿမဲသန္႔ရွင္းပါသည္။ လက္သုတ္ပုဝါမ်ားကို တစ္ပတ္လွ်င္တစ္ခါႏႈန္း ေလွ်ာ္ဖြပ္ပါသည္။ အဖိတ္ေန႔ညတြင္ ဆပ္ျပာျဖင့္ ေရစိမ္ထားကာ ဥပုသ္ေန႔မနက္ ေလွ်ာ္ဖြပ္ ေနလွန္းပါသည္။ ေျခာက္ေသြ႔သြားသည့္အခါ ကုဋီတြင္ ခ်ိတ္ဆြဲထားပါသည္။ စာသင္သံဃာမ်ား ခ်မ္းသာစြာလက္သုတ္ခြင့္ရသြားၾကပါသည္။ စိတ္ခ်မ္းသာဖြယ္ ကုသိုလ္ပင္။

စာေရးသူ အက်ဥ္းသားဘဝ အိုးဘိုမွ ျမစ္ဆံုသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ရေသာအခါ အမ်ားသံုးအိမ္သာစနစ္ႏွင့္ ႀကဳံေတြ႔ရပါသည္။ ေလွာင္အိမ္အခန္းေလးထဲ ေနရေသာအခါ ဂန္ဖလား(ပလပ္စတစ္ဇလံု)ႏွင့္ အညစ္အေၾကးစြန္႔ရၿပီး အခန္းဖြင့္ထားသည့္အခါ အမ်ားသံုးအိမ္သာ အသံုးျပဳရပါသည္။ လူတစ္ထုိင္သာသာ အိမ္သာေလးျဖစ္ကာ တံခါးအစား ပုဆိုးစကို ခန္းဆီးသဖြယ္ ကာရံထားပါသည္။ ခန္းဆီးဖြင့္ထားလွ်င္ အိမ္သာလူမရွိေၾကာင္း သိရၿပီး ခန္းဆီးကာထားလွ်င္ လူရွိမွန္း သိရေလသည္။ အိုးဘိုမွေျပာင္းလာကာစ အမ်ားသံုးအိမ္သာစနစ္ႏွင့္ ႀကဳံရသျဖင့္ ေပ်ာ္ရႊင္ေနမိေပသည္။ သို႔ေသာ္ သန္႔ရွင္းမည့္သူမရွိသျဖင့္ အိမ္မသာမယာ ျဖစ္ေနေလေတာ့၏။ ထိုအခါ စာေရးသူက အိမ္သာသန္႔ရွင္းေရးလုပ္ပါေတာ့၏။ သီးသန္႔အက်ဥ္းသားႀကီးမ်ားက ဝိုင္းတားပါသည္။ “ဆရာေတာ္… အၿမဲဆင္း ရွိတယ္ဘုရား၊ သူ႔လုပ္ခိုင္းပါဘုရား၊ သူလုပ္ေနက်ပါဘုရား။”ဟူ၏။ အိမ္သာသန္႔ရွင္းေရးအလုပ္သည္ နိမ့္က်ေသာအလုပ္ျဖစ္၍ ဘုန္းႀကီးလည္းလုပ္စရာမလို၊ သူတုိ႔လည္း လုပ္စရာမလို၊ အၿမဲဆင္းေလး လုပ္လိမ့္မည္ဟု ယူဆထားပံုရပါသည္။ ‘အၿမဲဆင္း’ဆိုသည္မွာ ရာဇဝတ္အက်ဥ္းသားထဲမွ လပိုင္းႏွစ္ပုိင္းေလာက္သာ ေနရမည့္သူတစ္ဦးဦးကို သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ရန္ သီးသန္႔လႊတ္ေပးထားသည့္ သာမန္အက်ဥ္းသားတစ္ဦး ျဖစ္ပါသည္။ အိုးဘိုအဆိုအရမူ ‘ေပၚတာ’ဟု ေခၚပါသည္။ “ေပၚတာလုပ္ေတာ့ ေပၚတာကုသိုလ္ရတာေပါ့ဗ်ာ၊ ဘုန္းႀကီးလုပ္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးကုသုိလ္ရတာေပါ့”ဟု ျပန္ေျပာကာ ေန႔စဥ္ကုသုိလ္ဝတ္တစ္ခုအေနႏွင့္ အိမ္သာသန္႔ရွင္းေရးလုပ္ပါသည္။ ေရာက္စတုန္းကကဲ့သို႔ ခန္းဆီးဖြင့္ ေက်ာေပးမလုပ္ေတာ့ဘဲ အိမ္သာတက္လ်က္ ခန္းဆီးကာထားလ်က္ပင္ ေဆးေၾကာျခင္း၊ ေရေလာင္းျခင္း၊ ေဆးရည္ဖ်န္းျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ကာ ေရပုံးျဖင့္ေရခပ္၍ ေရျဖည့္ပါသည္။ ဘုန္းႀကီးကိုတားမရမွန္းလည္းသိ၊ အိမ္သာသန္႔ရွင္းသြား၊ အနံ႔ဆိုးကင္းသြား၍ တက္ရသည္မွာလည္း အဆင္ေျပလာမွန္း သိသြားၾက၍ ထင္သည္။ လူတိုင္းကုိယ္စီ အိမ္သာသန္႔ရွင္းေရးကုသိုလ္ အရယူၾကေပေတာ့၏။ အနံ႔ဆိုးေပ်ာက္ေအာင္ အိမ္သာသံုးေဆးရည္ မၾကာခဏဝယ္ေပးရသည့္အဆင့္ထိ တိုးတက္လာေလေတာ့၏။ ညတာဝန္က် ဝန္ထမ္းမ်ားလည္း ညစဥ္လာေရာက္အားေပးၾကေလသည္။ “တုိက္အိမ္သာက သန္႔ရွင္းေသာေၾကာင့္”ဟုဆို၏။ စာေရးသူတို႔ေနထုိင္ရာ တုိက္ဝန္းကို တုိက္ေဆာင္ဟုေခၚ၍ သာမန္အက်ဥ္းသားမ်ားေနထုိင္ရာအေဆာင္ကို အိပ္ေဆာင္ဟု ေခၚေလသည္။ ျမစ္ႀကီးနားေထာင္တစ္ခုလံုး စာေရးသူတို႔တုိက္ေဆာင္အိမ္သာသည္ အသန္႔ရွင္းဆံုးအိမ္သာအျဖစ္ ဝန္ထမ္းေလာကတြင္ နာမည္ႀကီးလာေလေတာ့၏။ စိမ္ခ်မ္းသာစရာ အမွတ္တရကုသိုလ္ကေလးပါပင္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။
(၂၀၂၂ ခုႏွစ္၊ ေမလ ၂ ရက္ထုတ္ Myanmar Guardian News Journal၊ အတြဲ (၁)၊ အမွတ္ (၂၅)တြင္ ေဖာ္ျပပါ႐ွိေသာ ေဆာင္းပါး)