သတင္း

ေသြးစြန္းေသာဘာသာတရား (၁)

ျမတ္စြာဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္အခါတုန္းက သာဝတၳိျပည္သူ ျပည္သားေတြမွာ အစြဲတစ္ခု ရွိခဲ့ဖူးသည္။ထုိအစြဲကား သက္ေပ်ာက္ဆြမ္းသြပ္သည့္အခါ သတၱဝါေတြကုိ သတ္ၿပီးမွ သြပ္ေကာင္းသည္ဟူသည့္ အယူမွားျဖစ္၏။

သာဝတၳိျပည္သူတုိ႔သည္ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ေသဆုံးတုိင္း တိရစၧာန္ေပါင္းမ်ားစြာကုိ သတ္ျဖတ္၍ သက္ေပ်ာက္ဆြမ္း သြပ္ၾကေလသည္။ျမတ္စြာဘုရားအား ရဟန္းေတာ္မ်ားက မတကဘတ္(သက္ေပ်ာက္ဆြမ္း) ေကၽြးျခင္း၏ အက်ဳိးတရားကုိ ေမးေလွ်ာက္ထားသည့္အခါ ျမတ္စြာဘုရားက အသက္ေပါင္းမ်ားစြာကုိသတ္၍ အလွဴေပးျခင္း (ဆြမ္းေကၽြးျခင္း)သည္ တစ္စုံတစ္ခုေသာအက်ဳိးတရား မရွိဟု မိန္႔ေတာ္မူပါသည္။

ထုိ႔ေနာက္ အတိတ္ဇာတ္ေၾကာင္းတစ္ခုကုိ ျပန္ေျပာင္းေဟာၾကားေတာ္မူပါသည္။ ဗာရာဏသီျပည္၌ ပါေမာကၡဆရာႀကီးတစ္ပါး အယူမွားေန၏။ ပါေမာကၡႀကီးသည္ သက္ေပ်ာက္ဆြမ္းေကၽြး ဖုိ႔အတြက္ ဆိတ္တစ္ေကာင္ကုိ ဝယ္ယူခဲ့၏။ ဝယ္ယူခဲ့ၿပီးလွ်င္ ၄င္းဆိတ္ကုိ ေရမုိးခ်ဳိးေပးကာ ပန္းကုံးစြပ္လ်က္ အလွဆင္ထားေလသည္။

ထုိအခါ ဆိတ္ႀကီးက ငုိလည္းငုိ ရယ္လည္းရယ္ေလသည္။ ပါေမာကၡႀကီးက ေမးသည့္အခါ ထုိဆိတ္ႀကီးက ျပန္ေျဖပါသည္။ ငါအသတ္ခံရသလုိ သင္လည္း အသတ္ခံရ ေတာ့မည္ကုိ ႀကဳိျမင္၍ ငါငုိသည္။ ငါသည္ အသတ္ခံရမည့္ဝဋ္ေၾကြးမွ လြတ္ေျမာက္ေတာ့မည္ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ ငါရယ္သည္ဟု ေျဖေလသည္။

အဆုိပါဆိတ္သည္ အတိတ္ဘဝတစ္ခုတုန္းက ယခုကဲ့သုိ႔ပင္ သူတစ္ပါးအသက္ကုိသတ္မိေသာေၾကာင့္ ငရဲက်ကာ ငရဲမွလြတ္လာသည့္အခါ ၄၉၉ ဘဝလုံး လည္ျဖတ္အသတ္ခံခဲ့ရေလသည္။ ယခုဘဝသည္ ၅၀၀ ျပည့္ေျမာက္သည့္ ေနာက္ဆုံးဘဝျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဤဘဝေပးဆပ္ၿပီးလွ်င္ ဝဋ္ေၾကြးအားလုံးမွ လြတ္ေျမာက္ၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေပ်ာ္ရႊင္ရယ္ေမာျခင္းျဖစ္ေလသည္။

၄င္းဆိတ္သည္ ဇာတိႆရဉာဏ္(အတိတ္ဘဝကုိသိေသာဉာဏ္)ရရွိထားသူျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထုိကဲ့သုိ႔ အတိတ္ကံမ်ားကုိ ျပန္ျမင္ႏုိင္ျခင္းျဖစ္ေလသည္။

ယဇ္ေကာင္ဆိတ္ႀကီးက ထုိသုိ႔ေျပာသည့္အခါ ပါေမာကၡႀကီးက သနားၿပီး ခ်မ္းသာခြင့္ေပးမည္ဟု ေျပာလုိက္ေပသည္။ ထုိအခါ ဆိတ္ႀကီးက သင္မသတ္လည္း ငါအေသဆုိးနဲ႔ေသရမည္သာ၊ ဤဘဝ ဝဋ္ေၾကြးေပးဆပ္ရျခင္းသည္ ေနာက္ဆုံးဘဝျဖစ္၏။ သင္မသတ္ေသာ္လည္း တစ္စုံတစ္ခုေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ဦးေခါင္းျပတ္၍ ေသရမည္သာျဖစ္၏ဟု ျပန္ေျပာေလ၏။

ပါေမာကၡႀကီးက သနားသျဖင့္ ဆိတ္ႀကီးကုိမသတ္ေတာ့ဘဲ ေဘးမဲ့ေပးလုိက္ေလေတာ့သည္။
ပါေမာကၡႀကီးက သစ္ပင္ေအာက္၌ထုိင္ေနစဥ္ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ရသြားေသာဆိတ္ႀကီးက ေက်ာက္တုံးၾကားေပါက္ေသာျမက္ကုိ မတ္တပ္ရပ္စားေနခုိက္ မုိးႀကဳိးပစ္ခ်လုိက္ရာ ေၾကာက္တုံးအစ အနမ်ားထိမွန္၍ ဆိတ္ႀကီးလည္ပင္းျပတ္ ေသသြားေလေတာ့၏။ ထုိအခါ ပါေမာကၡႀကီးႏွင့္ တပည့္မ်ား စုေဝးေရာက္ရွိလာကာ ဆိတ္ႀကီး၏အတတ္ေဟာ ေဗဒင္ကုိ ယုံၾကည္သြားၾက၏။ ကံ ကံ၏ အက်ဳိးကုိ ယုံၾကည္သြားၾက၏။ သတၱဝါေတြကုိသတ္ျဖတ္ၿပီး အလွဴေပးျခင္းသည္ ေကာင္းက်ဳိးလုံးဝမရွိဘဲ ဆုိးက်ဳိးအျပစ္အနာအဆာမ်ားသာ ရွိေၾကာင္း လက္ေတြ႕က်က် သိျမင္သြားၾကရေလ၏။

ဤအေၾကာင္းကုိရည္ရြယ္၍ ဘုရားေလာင္းရုကၡစုိးနတ္က ေအာက္ပါအတုိင္း မိန္႔ေတာ္မူေလသည္။
ဧဝံ ေစ သတၱာ ဇာေနယ်ဳံ၊ ဒုကၡာယံ ဇာတိသမၻေဝါ။
န ပါေဏာ ပါဏိနံ ဟေည၊ ပါဏဃာတီ ဟိ ေသာစတိ။ (မတကဘတၱဇာတ္ေတာ္၊ ဇာ၊႒၊၁။ ၁၈၂-၁၈၅)

သတၱဝါကုိသတ္ေသာသူသည္ အပါယ္ေလးပါး၌ ဆင္းရဲႀကီးစြာခံစားရလ်က္ ႏွစ္ေပါင္းရွည္ၾကာ စုိးရိမ္ပူေဆြးရ၏။ အုိျခင္း နာျခင္း ေသျခင္း မခ်စ္မႏွစ္သက္သူႏွင့္ အတူေနရျခင္း ခ်စ္ေသာသူႏွင့္ ေကြကြင္းရျခင္း လက္ျပတ္ ေျချပတ္ျခင္း အစရွိသည့္ အနိ႒ာရုံတုိ႔ေတြ႕ႀကဳံခံစားရျခင္း၏ အေၾကာင္းတရားသည္ ပါဏာတိပါတ္အကုသုိလ္ျဖစ္၏။
ဤသုိ႔ေသာ အသိတရားကုိ ရရွိသူမ်ားသည္ သတၱဝါေတြကုိ မသတ္ေတာ့ေပ။ ဝါ သတၱဝါတုိ႔ကုိ သတ္ျခင္းမျပဳေတာ့ေပ။(ျမန္မာျပန္)

ဆုိလုိသည္မွာ သူ႔အသက္ကုိသတ္ျခင္းေၾကာင့္
၁။ အဂၤါေျခလက္ ခ်ဳိ႕တဲ့ျခင္း
၂။ ရုပ္အဆင္းမြဲေျခာက္ျခင္း
၃။ ခြန္႔အားနည္းျခင္း
၄။ လွ်င္ျမန္ဖ်က္လတ္မႈမရွိျခင္း
၅။ ေၾကာက္ရြံ႕တတ္ျခင္း
၆။ အသတ္ခံရျခင္း(အေသဆိုးႏွင့္ေသရျခင္း) ဤသုိ႔ေသာမေကာင္းက်ဳိးမ်ား ရရွိႏုိင္သည္ကုိ သိရွိပါက မည္သူမဆုိ သူ႔အသက္ကုိ လုံးဝ သတ္မည္မဟုတ္ေတာ့ေပဟု ဆုိလုိေပသည္။

ယေန႔သည္ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္မ်ား၏ အထြဋ္အျမတ္ထားရာ ဘကၠရီဒီအီးဒ္ေန႔ျဖစ္ပါသည္။ ၄င္းကုိ ကုရ္ဘာနီအစ္ေန႔ဟု ေခၚၾကပါသည္။
၄င္း အစ္ေန႔၌ တိရစၧာန္၏အသက္ေပါင္း ေထာင္ေသာင္းမက သတ္ၾကပါသည္။ သတ္ၿပီး၍ အမဲသားမ်ား ေပးလွဴၾကပါသည္။ ၄င္းအလွဴကုိ ျမင့္ျမတ္သည္ အက်ဳိးႀကီးသည္ဟု ယုံၾကည္ေနၾကပါသည္။
ထုိယုံၾကည္မႈႀကီးကုိ စြဲလန္းကာ ကုရ္ဘာနီအစ္ေန႔၌ သားမသတ္ရလ်င္ အခုပင္ အသက္ေသေတာ့မည့္အလား ငုိေၾကြးၾကသူမ်ားပင္ ရွိပါသည္။

ထုိအယူဝါဒ မွားသည္မွန္သည္ မေျပာလုိပါ။
မိမိနတ္ျပည္ေရာက္ခ်င္(ဂ်ႏၷတ္ေရာက္ခ်င္)သည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္တစ္ခုတည္းျဖင့္ သူ႔အသက္ကုိ သတ္ေနၾကသည္မွာ မိမိကုိယ္တုိင္ အၾကင္နာတရား စာနာမႈတရား ကရုဏာတရား သနားျခင္းမ်ား လုံးဝကင္းမဲ့ရာေရာက္ေပသည္။

သူ႔အသက္သတ္သည့္ အကုသုိလ္က နတ္ျပည္ေရာက္ေအာင္ပုိ႔ႏုိင္သည္ မပုိ႔ႏုိင္သည္ကုိလည္း ဆန္းစစ္သင့္ေပသည္။

ထုိသုိ႔ သတ္ျဖတ္ပူေဇာ္ျခင္းေၾကာင့္ ဂ်ႏၷတ္ေရာက္သူေပါင္းမည္မွ် ရွိခဲ့သည္/မရွိခဲ့သည္ကုိလည္း လက္ေတြ႕သာဓက ျပႏုိင္ဖုိ႔လုိေပသည္။

ထုိ႔အျပင္ ဘာသာတရားမည္သည္ သတၱဝါတုိ႔အား ၾကင္နာသနားျခင္းမ်ားျဖင့္ ျပည့္လွ်ံေနရေပမည္။
အၾကင္နာေမတၱာမ်ားျဖင့္ထုံမႊမ္းေနရေပမည္။

ဘာသာတရားအထြဋ္အျမတ္ပြဲေတာ္မွာ သတၱဝါမ်ားကုိ ေသြးေခ်ာင္းစီးသတ္ျဖတ္ျခင္းသည္လည္း ဘာသာတရားႏွင့္လုံးဝမအပ္စပ္ေပ။

အျခားဘာသာမ်ား၏ အထြဋ္အျမတ္ပြဲေတာ္မ်ား၌ ကုသုိလ္လုပ္ျခင္း ေကာင္းမႈျပဳျခင္း ေဘးမဲ့ေဘးျခင္း ဓမၼေတးမ်ားျဖင့္ ဆုေတာင္းေမတၱာပုိ႔သျခင္းျဖင့္ မဂၤလာယူေနၾကပါလ်က္ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္မ်ား၏ အထြဋ္အျမတ္ဘာသာေရးပြဲေတာ္၌ ျမင္မေကာင္းရႈမေကာင္း အၾကင္နာကင္းမဲ့စြာ ရက္ရက္စက္စက္ သားသတ္ေနၾကသည္မွာ ဘာသာရားႏွင့္လုံးဝပင္ မအပ္စပ္ေပ။

ထုိ႔ေၾကာင့္ အစၥလာမ္ဘာသာကုိ ဘာသာတရားဟု သတ္မွတ္ႏုိင္ဖုိ႔ရန္ ဤကုရ္ဘာနီသားသတ္ပြဲႀကီးက လုံးဝခြင့္မျပဳေတာ့သည့္ အာမခံခ်က္ေပးသြားျခင္းပင္ျဖစ္ေလသည္။

အစၥလာမ္ဘာသာဝင္မ်ားသည္ လူသားမ်ားျဖစ္ပါသေလာ?

ထုိလူသားမ်ားသည္ တိရစၧာန္ေတြအေပၚမွာ ရက္စက္သင့္ပါသေလာ?

ထုိရက္စက္မႈသည္ ဘာသာတရားတစ္ခု၏ စံခ်ိန္စံႏႈန္းျဖစ္ပါသေလာ?

ထုိစံခ်ိန္စံႏႈန္းသည္ ဘာသာတရားႏွင့္အပ္စပ္ပါသေလာ?

ထုိဘာသာတရားသည္ ကမၻာေလာကႀကီးကုိေကာင္းက်ဳိးျပဳပါမည္ေလာ?

ထုိဘာသာတရားသည္ လူသားတုိ႔ႏွင့္သဟဇာတျဖစ္ပါမည္ေလာ?

ထုိဘာသာတရားျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာကမၻာႀကီး တည္ေဆာက္ႏုိင္ပါမည္ေလာ?

ထုိဘာသာတရားျဖင့္ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းအား ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါးၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းကုိ ေဆာင္ၾကဥ္းေပးႏုိင္ပါမည္ေလာ?

အစၥလာမ္ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား အစၥလာမ္ဘာသာဝင္မ်ား စဥ္းစားဆင္ျခင္ဖုိ႔လုိေပသည္။

ဘာသာေပါင္းစုံခ်စ္ၾကည္ေရးအဖြဲ႕ေတြပါဝင္ေသာ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ အျခားဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ကုရ္ဘာနီအီစ္ေန႔၌ ေသြးေခ်ာင္းစီးသားသတ္ပြဲႀကီး က်င္းပေနျခင္းကုိ ေမတၱာေရွ႕ထား၍ တရားျပ နားခ်ဖုိ႔ လုိအပ္ေပသည္။

ဝီရသူ(မစုိးရိမ္)
2.9.2017
PM 9:03