သတင္းအင္တာဗ်ဴး

ဘယ္အစုိးရမွ အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ဓာတ္နဲ႔ကင္းၿပီး ရပ္တည္လုိ႔မရႏုိင္ဘူး(အပုိင္း-၁)

(ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူႏွင့္ ေမးသမွ် ေျဖသမွ်)

ေမး- ဒီရက္ပိုင္းအတြင္းမွာပဲ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္တစ္ေယာက္နဲ႔ ၀န္ႀကီးငါးေယာက္ထိ အေျပာင္းအလဲျဖစ္ခဲ့ပါတယ္ဘုရား။ အဲဒီအေပၚမွာ ဘယ္လိုသံုးသပ္ခ်င္ပါသလဲဘုရား။

ေျဖ – ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ အေျပာင္းအလဲလုပ္ခ်င္လို႔ ေအာက္ေျခကေန စေျပာင္းတဲ့သေဘာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ဒီေလာက္ေလးနဲ႔ ရပ္သြားၿပီဆိုရင္ ဘာမွ ထူးမွာမဟုတ္ဘူးေလ။ မုိးမလုံတဲ့ေခါင္ကုိ ၀ိုင္းၿပီးေတာ့ မိုးၾကကာၾကရမွာကို အိမ္တိုင္ေတြ အစားထိုးေနတယ္၊ ၾကမ္းခင္းေတြခၽြတ္ၿပီးေတာ့ အစားထုိးေနတယ္ဆိုရင္ ဒီအိမ္က ေဆြးမွာက ေဆြးမွာပဲေလ။ အိမ္သူအိမ္သားေတြက မိုးဒဏ္ခံရမွာက ခံရမွာပဲေလ။

စနစ္ႀကီးတစ္ခုကို အေျပာင္းအလဲလုပ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ အထက္ဆံုးက ပုဂၢိဳလ္ကိုေျပာင္းရင္ေျပာင္း သို႔မဟုတ္ အထက္ဆံုးက ပုဂၢိဳလ္ကို လံုး၀ ေျပာင္းမရဘူးဆိုရင္ သူ႕ရဲ႕လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြကို ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္သမွ် ေလွ်ာ့ခ်၊ ဒါမွမဟုတ္ သူကိုင္တြယ္ေနတဲ့ နည္းဗ်ဴဟာေတြကို အေျပာင္းအလဲလုပ္ရင္လုပ္ ဒါမွ တကယ္အေျပာင္းအလဲျဖစ္သြားမွာပါ။ အခုဟာက ဓားစာခံေတြပါ။ တာ၀န္အရွိဆံုး ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕ထဲကမပါဘဲနဲ႔ တုိင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕ေတြကိုပဲ အေျပာင္းအလဲလုပ္ေနတာေလ။

ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီအေျပာင္းအလဲကေတာ့ ရလဒ္ေကာင္းထြက္လာႏုိင္တဲ့အေျပာင္းအလဲတစ္ခု ျဖစ္လာႏုိင္မလားဆိုတာ ၀ိုင္းၿပီးေစာင့္ၾကည့္ဖို႔ လိုဦးမယ္။

ေမး- ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂ဝ၁၇ မွာ စီးပြားေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အားလံုးနားလည္တာကေတာ့ ပညာရွင္ေတြသံုးသပ္တာေရာ၊ ျပည္သူလူထုေတြခံစားရတာေရာကေတာ့ စီးပြားေရးက်ဆင္းတယ္လို႔ပဲ နားလည္ၾကတယ္ေပါ့။ ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးက စီးပြားေရးတိုးတက္မႈရွိတယ္လို႔ ေျပာတယ္ဆိုေတာ့ ျပည္သူေတြ တကယ္ႀကံဳေနရတာနဲ႔ သူေျပာတာနဲ႔က ဘာေၾကာင့္လြဲမွားမႈေတြျဖစ္ေနရတာလဲဘုရား။ ဘယ္လိုေၾကာင့္လို႔ ထင္ပါသလဲ။

ေျဖ – အဲဒါကေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာစရာရွိတာေပါ့ေနာ္။ ဦးေန၀င္းတို႔လိုပဲ အားလံုးေကာင္းပါတယ္ဗ် ဆိုတဲ့ အစီရင္ခံမႈေတြေၾကာင့္ ဒီလိုေျပာသလား။ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ကိုက ျပည္သူလူထုနဲ႔ တအားႀကီးကင္းကြာေနၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ထင္ျမင္ခ်က္နဲ႔ ေျပာသလား။ ဘယ္လိုပဲေျပာေျပာ ဒီလိုေျပာတာႀကီးက ပကတိအရွိတရားနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ႀကီးျဖစ္ေနေတာ့ ပိုၿပီး ေ၀ဖန္စရာျဖစ္သြားတာေပါ့ေလ။

အဲဒီေတာ့ အခ်က္သံုးခ်က္ရွိတယ္။ သိလ်က္နဲ႔ တမင္ေျပာတာဆိုရင္လည္း ဒါဟာ ဧရာမ မုသာ၀ါဒႀကီးပဲေလ။ မသိလို႔ေျပာတာဆိုရင္လည္း ဒီေနရာနဲ႔ မထိုက္တန္ဘူးဆိုတာ ျပသသြားတာေလ။ ကုန္ေစ်းႏႈန္းတက္ေနတာႀကီးကို ကိုယ္တက္ခ်င္တဲ့ စီးပြားေရးနဲ႔လြဲၿပီးေတာ့ စီးပြားေရးအလ်င္အျမန္တိုးတက္ေနပါတယ္လို႔ လြဲမွားၿပီးေျပာတာမ်ိဳးလည္းျဖစ္ႏုိင္တာေပါ့ေလ။

အဲဒီလို လြဲမွားမႈမ်ိဳးက်ေတာ့လည္း အခါခါလြဲမွားလို႔ မေကာင္းဘူး။ အာဆီယံမွာတုန္းက တစ္ခါလြဲခဲ့ၿပီ၊ အခုလည္းလြဲျပန္ၿပီဆိုေတာ့ အလြဲေခါင္းေဆာင္ႀကီးကိုပဲ ကိုးကြယ္ေနရမယ့္ေခတ္ျပန္ေရာက္သြားတာေပါ့။

ေမး- ေနာက္တစ္ခုသိခ်င္တာက အခုရက္ပိုင္းမွာ လူေျပာမ်ားေနတဲ့ သတင္းဌာနတစ္ခုေပါ့ဘုရား။ အရွင္ဘုရားနဲ႔လည္း ဆံုဖူးမယ္ထင္ပါတယ္ဘုရား။ အယ္ဂ်ားဇီယား-သတင္းဌာနနဲ႔ ဆံုခဲ့ဖူးလားဘုရား။ အဲဒီသတင္းဌာနကို ဘယ္လိုသံုးသပ္လို႔ရမလဲဘုရား။

ေျဖ – အယ္ဂ်ားဇီးယားသတင္းဌာနက ဦးဇင္းနဲ႔ဆံုခဲ့ဖူးတုန္းကေတာ့ ေထြေထြထူးထူးသိပ္ၿပီးေတာ့ မေမးပါဘူး။ မွ်မွ်တတလည္းရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ရခိုင္အေရး၊ ဘဂၤါလီအေရးလႊင့္တာေတာ့ အယ္ဂ်ားဇီးယားက အလိမ္အညာ တစ္ဖက္ေစာင္းနင္းေတြ လႊင့္တာေပါ့။

သူတို႔က တစ္ဖက္သတ္တင္ျပလာတဲ့သတင္းေတြကိုပဲ အတည္ျပဳၿပီးေတာ့ လႊင့္သြားတာေပါ့။ မတူညီတဲ့အျခားတစ္ဖက္ကို သတင္းစံုစမ္းေမးျမန္းမႈ အတည္ျပဳခ်က္ရယူမႈမရွိေတာ့ဘဲနဲ႔ တစ္ဖက္ေစာင္းနင္းလႊင့္တာေပါ့။

အဲဒီေတာ့ အယ္ဂ်ားဇီးယားသတင္းဌာနဟာ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာနဲ႔ပတ္သက္ရင္ အင္မတန္မွ အႏၱရာယ္ရွိတဲ့ သတင္းဌာနႀကီးတစ္ခုလို႔ သတ္မွတ္ရမွာပါ။ အဲဒီ ဌာနကို မဟုတ္မဟတ္ေတြ သတင္းေတြေပးေနတဲ့သူေတြကလည္း တုိင္းျပည္ရဲ႕ အႏၱရာယ္ေကာင္ေတြပါပဲ။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ အမ်ိဳးသားသစၥာေဖာက္ေတြ ေလာက္ေကာက္ေတြေပါ့ေလ။

ေမး- အရွင္ဘုရားလုပ္ေနတဲ့ အမ်ိဳးသားေရးကို နားလည္လက္ခံတဲ့သူေတြရွိသလို နားမလည္ဘဲ သေဘာမေတြ႕တဲ့သူေတြလည္း ရွိတယ္ေပါ့ဘုရား၊  ႏွစ္ပိုင္းကြဲေနတာေပါ့ဘုရား။ နားလည္သူေတြကို ဘာေျပာခ်င္လဲ။ နားမလည္တဲ့သူေတြကိုေကာ ဘာေျပာခ်င္လဲ။

ေျဖ – ဟုတ္တယ္။ ဦးဇင္းလုပ္တဲ့အလုပ္ေတြကေတာ့ အျငင္းပြားစရာေတြျဖစ္ေနတာေပါ့ေနာ္။ နားလည္တဲ့အပိုင္းကေတာ့ သံဃာေတာ္ေတြမ်ားပါတယ္။

ၿပီးရင္ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတဲ့ ျဖဴစင္တဲ့ျပည္သူေတြမ်ားပါတယ္။ အဲဒီ နားလည္တဲ့သူေတြကိုေျပာခ်င္တာကေတာ့ လင္းေရာင္ျခည္ကေတာ့ သန္းလာပါၿပီ။ ဟိုအရင္တုန္းကလို အတုိက္အခိုက္ေတြ အၿခိမ္းအေျခာက္ေတြၾကားမွာ ေနရသေလာက္ေတာ့လည္း အႏၱရာယ္မႀကီးေတာ့ပါဘူး။

ဒါေၾကာင့္မို႔ ရြပ္ရြပ္ခၽြန္ခၽြန္ဆက္လက္ၿပီး လုပ္ကိုင္ၾကပါလို႔ ေျပာခ်င္တာေပါ့ေနာ္။ နားမလည္တဲ့အသိုင္းအ၀ိုင္းလည္း ရွိပါတယ္။ တကယ္နားမလည္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြကိုနားလည္ေအာင္လုပ္ဖို႔က မခဲယဥ္းဘူးေပါ့ေလ။ ဒါေပမဲ့ တကယ္နား မလည္တာမဟုတ္ဘဲနဲ႔ ႏုိင္ငံေရး ေဆးဆိုးခံရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သူတို႔တေတြက တစ္ဖက္သတ္ အထင္အျမင္လြဲမွားေနတယ္လို႔ပဲ ေျပာရမွာေပါ့ေနာ္။ ေနာက္ တကယ္နားလည္ပါလ်က္နဲ႔ ႏုိင္ငံေရးအတၱစြဲတို႔ ပုဂၢိဳလ္စြဲေတြေၾကာင့္ ထိုးႏွက္ေနတာလည္းေတြ႕ရတာေပါ့ေနာ္။

နားမလည္တဲ့သူေတြပဲျဖစ္ျဖစ္၊ နားလည္လ်က္နဲ႔ပဲ တမင္တကာတိုက္ခိုက္ေနတဲ့သူေတြပဲျဖစ္ျဖစ္ ေျပာလိုက္ပါ ဗီယက္နမ္မွာ ဟိုခ်င္မင္းရဲ႕ စကားတစ္ခြန္းရွိတယ္။

ဗီယက္နမ္ျပည္သူေတြရဲ႕ လွ်ိဳ႕၀ွက္လက္နက္ဟာ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ပဲတဲ့။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ ဘယ္ႏုိင္ငံေရးသမားမွ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္နဲ႔ကင္းၿပီး ရပ္တည္လို႔ မရႏုိင္ဘူး။ ဘယ္အစိုးရမွ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓာတ္နဲ႔ကင္းၿပီးရပ္တည္လို႔ မရႏုိင္ဘူး။ အမ်ိဳးသားေရးကို ပစ္ပယ္တဲ့ ႏုိင္ငံေရးဟာ ႏုိင္ငံကုိသစၥာေဖာက္တဲ့ ႏုိင္ငံေရးပဲ။ ေလာ္တာလည္း ၾကည့္ေလာ္ေပါ့။ ႏုိင္ငံရဲ႕ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို သစၥာေဖာက္ေလာက္တဲ့အဆင့္ထိ ေလာ္တာႀကီးကေတာ့ မေကာင္းဘူး၊ အႏၱရာယ္ႀကီးတယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ေမး- တစ္ဆက္တည္းေျပာရရင္ အရွင္ဘုရားနဲ႔ပတ္သက္လာရင္ ျဖစ္တဲ့ျပႆနာက အမ်ိဳးသားေရးနဲ႔ အစၥလာမ္မုန္းတီးေရးကို ခြဲမေျပာဘဲ ေရာခ်လိုက္တာမ်ိဳးျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္ဘုရား။ အရွင္ဘုရားလုပ္တဲ့ဟာေတြက အစၥလာမ္မုန္းတီးေရးျဖစ္တယ္၊ အမုန္းစကားေျပာေနတာျဖစ္တယ္လို႔ အၿမဲေျပာၾကတယ္ေပါ့ဘုရား။ အဲေတာ့ အမ်ိဳးသားေရးနဲ႔ အစၥလာမ္မုန္းတီးေရးၾကားမွာ ဘယ္ေလာက္ကြာဟလဲဘုရား။ ဘယ္လိုေတြျခားနားလဲဘုရား။

ေျဖ – နားလည္တဲ့သူက်ေတာ့ နားလည္တာေပါ့။ နားမလည္တဲ့သူက်ေတာ့လည္း ေရာေထြးၿပီး ရိုက္သြားတာေပါ့။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ကုလားကိုမုန္းတီးတာဟာ အမ်ိဳးသားေရးမဟုတ္သလုိ၊ တရုတ္ကို မုန္းတီးတာကလည္း အမ်ိဳးသားေရးမဟုတ္ပါဘူး။

တစ္ႏုိင္ငံလံုးရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားကို ေရွးရႈတာကမွ အမ်ိဳးသားေရး။ တစ္မ်ိဳးသားလုံးရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္တာကမွ အမ်ိဳးသားေရး။ ကုလားမုန္းတီးေရးလို႔ ဘာလို႔ေျပာေနက်သလဲဆိုေတာ့ တစ္မ်ိဳးသားလံုးရဲ႕အက်ိဳးစီးပြားကို အႏၱရာယ္အျပဳဆံုးဟာ ဘယ္သူေတြလဲ။

အဲဒီသူေတြရဲ႕ ေၾကြးေၾကာ္မႈ ေစာ္ကားမႈ ယုတ္မာမႈ ရက္စက္မႈ ဒါေတြကို ျပည္သူလူထုသိေအာင္ခ်ျပေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ လူမ်ိဳးေရးခြဲျခားသူႀကီးလို႔ တံဆိပ္အကပ္ခံလိုက္ရတာပါ။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ မူဝါဒ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ရွိပါတယ္။
ဦးဇင္းတို႔က အမွတ္တစ္ မြတ္ဆလင္၊ အမွတ္ႏွစ္ မြတ္ဆလင္၊ အမွတ္သံုး မြတ္ဆလင္ဆိုၿပီးေတာ့ ခြဲျခားထားတာေလ။

အမွတ္တစ္မြတ္ဆလင္ဆိုတာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔အညီေနၿပီးေတာ့ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈကို ျမတ္ႏိုးတဲ့ ျပည္သူလူထုနဲ႔ သဟဇာတျဖစ္တဲ့ မြတ္ဆလင္ေတြေပါ့။ အဲဒီ မြတ္ဆလင္ေတြက်ေတာ့ ဦးဇင္းတို႔က ညီရင္းအစ္ကိုလိုသေဘာထားတယ္။ လိုအပ္ရင္ အႏၱရာယ္ကင္းေအာင္ သူတို႔ကို အကာအကြယ္ေပး ေစာင့္ေရွာက္လိုစိတ္ေတြရွိတယ္။

နံပါတ္ႏွစ္မြတ္ဆလင္ေတြက်ေတာ့ ဒီႏုိင္ငံမွာေနေပမယ့္ ဒီႏုိင္ငံကို မိတ္ေဆြလိုသေဘာမထားဘူး။ ဒီႏိုင္ငံရဲ႕ ေက်းဇူးမႈကို မသိဘူး။ အာရပ္ယဥ္ေက်းမႈကိုပဲ သူတို႔ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးၿပီး အာရပ္ယဥ္ေက်းမႈႀကီးကိုပဲ အတင္းအဓမၼထူေထာင္ေနတယ္။ သူတို႔တေတြက သူတို႔ယဥ္ေက်းမႈအရ ထူေထာင္တာကို ဦးဇင္းတို႔က အျပစ္မေျပာေပမယ့္ အဲဒီလို ကန္႔လန္တိုက္ၿပီး ထူေထာင္ေနတာဟာ အစြန္းေရာက္သြားႏုိင္တယ္ေလ။

နံပါတ္ႏွစ္အမ်ိဳးအစားမြတ္ဆလင္ကိုေတာ့ ဦးဇင္းတို႔က ေစာင့္ၾကည့္ရမည့္စာရင္းထဲကို ထည့္ထားတာေပါ့ေနာ္။ နံပါတ္သံုးကေတာ့ ဂ်ီဟတ္၀ါဒီေတြေပါ့။ မိန္မမ်ားမ်ားယူမယ္၊ ကေလးမ်ားမ်ားေမြးမယ္။ လူဦးေရမ်ားလာရင္ ရခိုင္ျပည္ ဘူးသီးေတာင္ ေမာင္ေတာမွာလိုပဲ ဂ်ီဟတ္ေတြ အႀကိမ္ႀကိမ္လုပ္မယ္။

အဲဒီပံုစံမ်ိဳး အယူရွိတဲ့သူေတြကိုေတာ့ ဦးဇင္းတို႔က တတိယအမ်ိဳးအစားမြတဆလင္အျဖစ္သတ္မွတ္ထားတာေပါ့။ အဲဒီမြတ္ဆလင္ကေတာ့ တုိင္းျပည္ရဲ႕အႏၱရာယ္ေကာင္ေတြပဲေလ။ သူတို႔တေတြေပးလာမည့္ အႏၱရာယ္ေတြကို ဦးဇင္းတို႔က အခုကတည္းက ႀကိဳတင္ၿပီး ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္တာဟာ သူတို႔ကို မုန္းလို႔မဟုတ္ဘူး။ ျပည္သူလူထုကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးလို႔ပဲ ေျပာရမွာပါ။

ဒါေၾကာင့္မို႔လို အမ်ိဳးသားေရးနဲ႔ ကုလားမုန္းတီးေရး ခြဲျခားၿပီး ျမင္ေပးၾကပါလုိ႔။ အမွတ္တစ္ အမ်ိဳးအစားမြတ္ဆလင္ေတြကို မိတ္ေဆြအျဖစ္ဆက္ဆံေနတယ္ဆုိတာ ဒိုင္းမြန္းေရႊၾကည္ သက္ေသရွိပါတယ္လို႔။

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)